Mitteresidentidele, kelle tulu ei maksustata tulumaksuga, registreerimise korra kinnitamine
Vastu võetud 05.01.2000 nr 1
Määrus kehtestatakse «Tulumaksuseaduse» (RT I 1999, 101, 903) § 30 lõike 2 alusel.
§ 1. Kinnitada «Mitteresidentide, kelle tulu ei maksustata tulumaksuga, registreerimise kord» (juurde lisatud).
Välisminister Toomas Hendrik ILVES |
Asekantsler kantsleri ülesannetes Jüri SEILENTHAL |
Kinnitatud välisministri 5. jaanuari 2000. a määrusega nr 1 |
MITTERESIDENTIDE, KELLE TULU EI MAKSUSTATA TULUMAKSUGA, REGISTREERIMISE KORD
1. Välisriigi diplomaatiline või konsulaaresindaja, erimissiooni esindaja või diplomaatilise delegatsiooni liige, rahvusvahelise või valitsustevahelise organisatsiooni esinduse liige või nimetatud esinduse juures töötav isik, kes ei ole Eesti kodanik ega alaline elanik, registreeritakse Välisministeeriumis. Registreerib Välisministeeriumi protokolliosakonna diplomaatilise puutumatuse ja eesõiguste büroo, väljastades asjaomastele isikutele diplomaadi- ja teenistuskaarte.
2. Registreerimisel väljastab protokolliosakonna diplomaatilise
puutumatuse ja eesõiguste büroo välisesinduste liikmetele nelja tüüpi
diplomaadi- ja teenistuskaarte:
1) «sinine kaart» diplomaatilisele ja
konsulaaresindajale ning tema perekonnaliikmetele;
2) «punane kaart»
administratiiv-tehnilisele töötajale ja tema perekonnaliikmetele;
3) «roheline kaart» teenindavale töötajale, erateenijale ja kohalikule
töötajale;
4) «hall kaart» välisriigi aukonsulile.
3. Perekonnaliikmeteks käesoleva korra mõistes on diplomaadi
ülalpidamisel olevad ja temaga ühist majapidamist omavad järgmised
isikud:
1) abikaasa;
2) kuni 21-aastane vallaline laps, kes elab
koos diplomaadiga;
3) kuni 23-aastane vallaline laps, kes õpib
kõrgemas õppeasutuses ja elab koos diplomaadiga;
4) muu
perekonnaliige erandjuhul.
4. Diplomaadi- või teenistuskaardi esimest korda saamiseks tuleb
protokolliosakonnale esitada:
1) noot;
2) põhiankeedi
(«notification») täidetud vorm;
3) kaks fotot
(35x45 mm).
5. Diplomaadi- või teenistuskaardi pikendamiseks, uuendamiseks
ning isikuandmete muutumise korral tuleb protokolliosakonnale esitada:
1) noot;
2) lisaankeedi («supplementary notification») täidetud vorm;
3) kaks fotot (35x45 mm).
6. Protokolliosakonnal on õigus nõuda lisadokumente (arstitõend, õppeasutuse tunnistus jne).
7. Juhul kui diplomaadi lähetuse tähtaeg on lühem kui kuus kuud, ei väljastata talle diplomaadi- või teenistuskaarti.
8. Lähetuse lõppemisel või diplomaadi- või teenistuskaardi tähtaja lõppemisel tagastab kaardi omanik selle protokolliosakonnale
Asekantsler kantsleri ülesannetes Jüri SEILENTHAL |