Teksti suurus:

Hädaolukorrast või hädaolukorra tekkimise vahetust ohust Siseministeeriumi teavitamise kord

Väljaandja:Vabariigi Valitsus
Akti liik:määrus
Teksti liik:terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:01.07.2016
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:30.06.2017
Avaldamismärge:RT I, 04.08.2015, 8

Hädaolukorrast või hädaolukorra tekkimise vahetust ohust Siseministeeriumi teavitamise kord

Vastu võetud 06.05.2010 nr 57
RT I 2010, 20, 105
jõustumine 20.05.2010

Muudetud järgmiste aktidega (näita)

VastuvõtmineAvaldamineJõustumine
22.12.2011RT I, 29.12.2011, 13801.01.2012
06.06.2013RT I, 13.06.2013, 116.06.2013
30.07.2015RT I, 04.08.2015, 407.08.2015, osaliselt 01.07.2016

Määrus kehtestatakse hädaolukorra seaduse § 9 lõike 4 alusel.

§ 1.   Reguleerimisala

  Määrusega kehtestatakse asutuste ja juriidiliste isikute kohustused oma ülesannete täitmisel või tegevusalal tekkinud hädaolukorrast või sellise hädaolukorra tekkimise vahetust ohust teavitamisel, nõuded edastatavale teabele ning hädaolukorda lahendavate asutuste ja isikute teabevahetuse korraldus.

§ 2.   Hädaolukorrast teavitamine

  (1) Asutused ja juriidilised isikud teavitavad Siseministeeriumi teabeseireosakonda viivitamata telefoni teel ja esimesel võimalusel olukorraülevaate veebilehel, elektronposti või muu sidevahendi teel oma ülesannete täitmisel või tegevusalal tekkinud hädaolukorrast. Hädaolukorrast või selle vahetust ohust teavitamise vorm avaldatakse Siseministeeriumi kodulehel.
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

  (2) [Kehtetu - RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

  (3) Justiitsministeerium teavitab ulatuslikust korratusest vanglas.

  (4) Keskkonnaamet teavitab valdkonna eest vastutava ministri kehtestatud sekkumistasemete ületamisest radioaktiivse saastumise korral ülepiirilise tuumaõnnetuse või riigisisese tekkepõhjusega kiirgusõnnetuse tagajärjel.
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

  (5) Keskkonnainspektsioon teavitab alljärgnevast:
  1) ulatuslik keskkonnareostus sisemaal;
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  2) ulatuslik rannikureostus;
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  3) [kehtetu - RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

  (6) Lennuamet teavitab paljude kannatanutega õhusõidukiõnnetusest.
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

  (7) Politseiasutus teavitab alljärgnevast:
  1) massiline korratus;
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  2) mitme või paljude inimeste pantvangi võtmine;
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  3) põgenike massiline sisseränne riiki;
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  4) ulatuslik reostus sise- ja territoriaalmeres, majandusvööndis ning Peipsi ja Pihkva järvel;
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  5) paljude kannatanutega laevaõnnetus;
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  6) laeva kaaperdamine;
  7) paljude kannatanutega õhusõidukiõnnetus;
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  8) paljude inimeste tervisekahjustused või hukkumine jää tekkimisel või lagunemisel territoriaalmere lahtedel või piiriveekogudel.
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

  (8) Päästeamet teavitab alljärgnevast:
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  1) ulatuslik metsa- ja maastikutulekahju;
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  2) ulatuslik tulekahju või plahvatus tööstus- ja laohoones, sealhulgas ohtlikus ja suurõnnetuse ohuga ettevõttes;
  3) paljude kannatanutega või evakueeritutega tulekahju, plahvatus või varing;
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  4) üleujutus tiheasustusalal;
  5) selline liiklusõnnetus maanteel, mille tagajärjel on sattunud ohtu paljude inimeste elu ja tervis;
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  6) paljude kannatanutega reisirongiõnnetus;
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  7) paljude kannatanutega või suure looduskeskkonna kahjuga õnnetus ohtlikke aineid vedava rongiga;
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  8) paljude kannatanutega õhusõidukiõnnetus maismaal;
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  9) paikkonna keemiline, bioloogiline või radioaktiivne saastumine.

  (9) Riigi Infosüsteemi Amet teavitab alljärgnevast:
  1) ulatuslik küberintsident;
  2) küberintsident, mis ohustab elutähtsa teenuse osutaja või elutähtsat teenust korraldava asutuse või ministeeriumi või selle allasutuse kasutatavaid infosüsteeme, mille toimimine on elutähtsa teenuse osutamiseks vajalik.
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

  (10) Tehnilise Järelevalve Amet teavitab esimese või teise astme raudteeõnnetusest, millega satub ohtu paljude inimeste elu ja tervis või tekib suur keskkonnakahju.
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

  (11) Terviseamet teavitab alljärgnevast:
  1) epideemia;
  2) massiline mürgistus.

  (12) Veeteede Amet teavitab alljärgnevast:
  1) paljude kannatanutega laevaõnnetus;
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  2) laeva kaaperdamine.

  (13) Veterinaar- ja Toiduamet teavitab eriti ohtliku loomataudi ulatuslikust ja kiirest levikust.
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

  (14) Asutus või juriidiline isik teavitab Siseministeeriumi teabeseireosakonda viivitamata ka muust oma ülesannete täitmisel või tegevusalal tekkinud või teatavaks saanud hädaolukorrast.
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

§ 3.   Hädaolukorra tekkimise vahetust ohust teavitamine

  (1) Asutused ja juriidilised isikud teavitavad Siseministeeriumi teabeseireosakonda viivitamata telefoni teel ja esimesel võimalusel olukorraülevaate veebilehel, elektronposti või muu sidevahendi teel oma ülesannete täitmisel või tegevusalal tekkinud hädaolukorra tekkimise vahetust ohust. Hädaolukorrast või selle vahetust ohust teavitamise vorm avaldatakse Siseministeeriumi kodulehel.
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

  (11) Lõikes 4 sätestatud juhtudel ei pea Siseministeeriumi teabeseireosakonda teavitama Siseministeeriumi kodulehel avaldatud hädaolukorrast või selle vahetust ohust teavitamise vormil.
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

  (12) Asutused ja juriidilised isikud, kes teavitavad Siseministeeriumi § 2 lõigetes 2–13 nimetatud hädaolukordadest, teavitavad Siseministeeriumi ka nende hädaolukordade tekkimise vahetust ohust.
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

  (2) Elektrilevi OÜ teavitab enam kui 5000 kliendi elektrivarustuse katkestusest, mille pikkus võib ulatuda prognoositavalt üle 24 tunni.
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

  (3) [Kehtetu - RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

  (4) Keskkonnaagentuur teavitab alljärgnevast:
[RT I, 13.06.2013, 1 - jõust. 16.06.2013]
  1) erakordselt külma ilma vahetu oht;
  2) erakordselt kuuma ilma vahetu oht;
  3) eriti raskete lumeolude vahetu oht;
  4) tormi vahetu oht;
  5) üleujutuse vahetu oht.

  (5) Eesti Pank teavitab alljärgnevast:
  1) makseteenuste toimimise osaline või täielik katkemine prognoositavalt enam kui 12 tunniks;
  2) sularaharingluse osaline või täielik katkemine prognoositavalt enam kui 12 tunniks.
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

  (6) Elering AS teavitab enam kui 12-tunnisest prognoositavast elektrivarustuse osalisest või täielikust katkemisest põhivõrgus.
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

  (7) Imatra Elekter Aktsiaselts teavitab enam kui 5000 kliendi elektrivarustuse katkestusest, mille pikkus võib ulatuda prognoositavalt üle 24 tunni.
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

  (8) [Kehtetu - RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

  (9) [Kehtetu - RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

  (10) Kohaliku omavalitsuse üksus teavitab alljärgnevast:
  1) kaugküttesüsteemi või -võrgu toimimise täielik katkemine kütteperioodil prognoositavalt enam kui 24 tunniks;
  2) ühisveevärgi või -kanalisatsiooni toimimise täielik katkemine prognoositavalt enam kui 24 tunniks.

  (11) Lennuamet teavitab lennuliikluse osalisest või täielikust katkemisest rahvusvaheliseks regulaarseks lennuliikluseks avatud lennuväljal prognoositavalt enam kui 24 tunniks.

  (12) Lennuliiklusteeninduse AS teavitab aeronavigatsiooniteenuse osalisest või täielikust katkemisest Tallinna lennuinfopiirkonnas prognoositavalt enam kui kolmeks tunniks.

  (13) Maanteeamet teavitab erakorraliste ilmastikutingimuste või õnnetuse tagajärjel liikluse katkemisest riigi põhimaanteedel prognoositavalt enam kui 12 tunniks ning tugimaanteedel prognoositavalt enam kui 24 tunniks.

  (14) Politseiasutus teavitab alljärgnevast:
  1) [kehtetu - RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  2) [kehtetu - RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  3) [kehtetu - RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  4) ulatusliku rannikureostuse vahetu oht;
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  5) [kehtetu - RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  6) paljude kannatanutega õhusõidukiõnnetuse vahetu oht sise- ja territoriaalmeres, majandusvööndis ning Peipsi ja Pihkva järvel;
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  7) [kehtetu - RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

  (15) Häirekeskus teavitab hädaabiteadete menetlemise osalisest või täielikust katkemisest.
[RT I, 29.12.2011, 138 - jõust. 01.01.2012]

  (16) Rahandusministeerium teavitab riigimaksete osalisest või täielikust katkemisest prognoositavalt enam kui kaheks tööpäevaks.

  (17) Riigi Infokommunikatsiooni Sihtasutus teavitab alljärgnevast:
  1) mereraadiosidevõrgu toimimise osaline või täielik katkemine;
  2) oma hallatava telefonivõrgu toimimise osaline või täielik katkemine prognoositavalt enam kui 12 tunniks.

  (18) Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskus teavitab operatiivraadiosidevõrgu toimimise osalisest või täielikust katkemisest prognoositavalt enam kui kolmeks tunniks.

  (19) Tehnilise Järelevalve Amet teavitab alljärgnevast:
  1) elutähtsa teenuse osutaja telefonivõrgu, mobiiltelefonivõrgu, andmesidevõrgu, kaabellevivõrgu või ringhäälinguvõrgu, mille kaudu osutatakse üldkasutatavat elektroonilise side teenust, toimimise osaline või täielik katkemine prognoositavalt enam kui 12 tunniks;
  2) õnnetus avalikul raudteeinfrastruktuuril, mille tulemusel on raudteeveoteenus, sealhulgas avalik reisijateveoteenus katkenud prognoositavalt enam kui 24 tunniks.

  (20) Terviseamet teavitab alljärgnevast:
  1) [kehtetu - RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  2) [kehtetu - RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  3) piirkondliku või keskhaigla toimimise osaline või täielik katkemine prognoositavalt enam kui 12 tunniks;
  4) kiirabiteenuse ulatuslik katkemine prognoositavalt enam kui kuueks tunniks;
  5) verekeskuste toimimise osaline või täielik katkemine prognoositavalt enam kui 12 tunniks.

  (21) Veeteede Amet teavitab alljärgnevast:
  1) laevaliikluse korraldamise süsteemi toimimise osaline või täielik katkemine prognoositavalt enam kui kuueks tunniks;
  2) rahvusvahelist reisilaevaliiklust või rahvusvahelisi merereise sooritavaid kaubalaevu kogumahutavusega 500 ja enam teenindava sadama toimimise osaline või täielik katkemine prognoositavalt enam kui 24 tunniks.

  (22) [Kehtetu - RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

  (23) VKG Elektrivõrgud OÜ teavitab enam kui 5000 kliendi elektrivarustuse katkestusest, mille pikkus võib ulatuda prognoositavalt üle 24 tunni.

  (24) Asutus või juriidiline isik teavitab Siseministeeriumi teabeseireosakonda viivitamata ka muust oma ülesannete täitmisel või tegevusalal tekkinud või teatavaks saanud hädaolukorra tekkimise vahetust ohust.
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

§ 4.   Nõuded edastatavale teabele

  (1) Siseministeeriumi teabeseireosakonnale edastatav teave sisaldab järgmisi andmeid hädaolukorra või hädaolukorra tekkimise vahetu ohu kohta:
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  1) sündmuse toimumise aeg (kuupäev, kellaaeg või ajavahemik);
  2) sündmuse võimalikult täpne toimumiskoht;
  3) sündmuse lühikirjeldus ning teadaolev või oletatav põhjus;
  4) teadaolevad andmed hukkunute ja kannatanute kohta, sealhulgas võimaluse korral teadaolevad andmed hukkunud või kannatada saanud loomade kohta;
  5) teadaolevad andmed elanike evakueerimise või selle vajaduse kohta;
  6) teadaolevad andmed prognoositava kahju kohta varale ja keskkonnale (võimaluse korral rahalises väärtuses);
  7) teadaolevad andmed prognoositava mõju kohta elutähtsate teenuste toimepidevusele (millised elutähtsad teenused, võimalik mõjutatud elanikkonna ning asutuste ja juriidiliste isikute hulk);
  8) millised asutused ja juriidilised isikud on hädaolukorrast või hädaolukorra tekkimise vahetust ohust teavitatud;
  9) hädaolukorrast või hädaolukorra tekkimise vahetust ohust teavitamist vajavad teised ametiisikud, asutused ja juriidilised isikud.

  (2) Asutus või juriidiline isik, kellel on teavet hädaolukorra või hädaolukorra tekkimise vahetu ohu lõppemise kohta, teavitab sellest kohe Siseministeeriumi teabeseireosakonda.
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

  (3) Siseministeeriumi teabeseireosakonnal on õigus nõuda asutuselt ja juriidiliselt isikult ülevaadet hädaolukorrast, selle tekkimise vahetust ohust või hädaolukorra lahendamisest olukorraülevaate veebilehe kaudu, elektronposti või muu sidevahendi teel Siseministeeriumi kodulehel avaldatud hädaolukorrast või selle vahetust ohust teavitamise vormil. Siseministeeriumi teabeseireosakonnal on õigus saada täpsustusi talle esitatud teabe kohta.
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]

§ 5.   Siseministeeriumi kohustused teabe edastamisel
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 01.07.2016]

  (1) Siseministeeriumi teabeseireosakond edastab asutuselt või juriidiliselt isikult saadud teabe hädaolukorra või hädaolukorra tekkimise vahetu ohu kohta viivitamata telefoni või muu sidevahendi teel:
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  1) Vabariigi Valitsuse kriisikomisjoni esimehele, tema äraolekul Vabariigi Valitsuse kriisikomisjoni esimehe asetäitjale;
  2) Vabariigi Valitsuse kriisikomisjoni esimehe, tema äraolekul Vabariigi Valitsuse kriisikomisjoni esimehe asetäitja korraldusel kriisikomisjoni liikmetele;
  3) Vabariigi Valitsuse kriisikomisjoni esimehe, tema äraolekul Vabariigi Valitsuse kriisikomisjoni esimehe asetäitja korraldusel teistele asjassepuutuvatele ametiisikutele, asutustele ja juriidilistele isikutele;
  31) iga regionaalse kriisikomisjoni esimehele, tema äraolekul regionaalse kriisikomisjoni aseesimehele;
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  4) hädaolukorra lahendamise plaani alusel konkreetse hädaolukorra lahendamist juhtivale asutusele (juhul, kui info esitaja ja hädaolukorra lahendamise juht on erinevad asutused) ning ministeeriumile, kelle valitsemisalas hädaolukord või selle vahetu oht tekkis või kes on Vabariigi Valitsuse kehtestatud korras vastutav hädaolukorra lahendamise plaani koostamise eest.

  (2) Paragrahvi 2 lõikes 1, § 3 lõikes 1 ja § 4 lõikes 3 nimetatud olukorraülevaate veebilehte haldab Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskus.
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 01.07.2016]

§ 6.   Hädaolukorda lahendavate asutuste ja isikute teabevahetuse korraldus

  (1) Hädaolukorra lahendamisel osalevate asutuste ja isikute teabevahetust hädaolukorra lahendamise ajal koordineerib hädaolukorra lahendamist juhtiv asutus.

  (2) Hädaolukorra lahendamist juhtiv asutus tagab hädaolukorra lahendamisel osalevate asutuste ja isikute teavitamise hädaolukorra lahendamisest.

  (3) Hädaolukorra lahendamist juhtiv asutus edastab hädaolukorra lahendamise ajal Siseministeeriumi teabeseireosakonnale viimase määratud regulaarsusega kuni hädaolukorra lahendamise lõpetamiseni järgmist teavet:
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  1) hädaolukorra võimalikult täpne koht;
  2) hädaolukorra lühikirjeldus;
  3) hädaolukorra lahendamist juhtiva asutuse või ametiisiku ning hädaolukorra lahendamiseks moodustatud juhtimisstruktuuride kontaktandmed;
  4) hädaolukorra lahendamisele kaasatud asutused, isikud ja ressursid;
  5) planeeritavad tegevused ja rakendatud abinõud;
  51) avalikkuse teavitamine hädaolukorrast ja selle lahendamisest;
[RT I, 04.08.2015, 4 - jõust. 07.08.2015]
  6) hädaolukorra lahendamisega seotud probleemid ja prognoos edaspidiseks;
  7) muudatused hädaolukorra lahendamise juhtimises või lahendamise juhi kontaktandmetes;
  8) hädaolukorra lahendamise või lõppemise aeg.

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json