Tervishoiuteenuste kättesaadavuse nõuded
Vastu võetud 22.06.2004 nr 84
RTL 2004, 90, 1413
jõustumine 09.07.2004
Muudetud järgmiste määrustega (kuupäev, number, avaldamine Riigi Teatajas, jõustumise aeg):
26.02.2007 nr 26 (RTL 2007, 20, 346) 12.03.2007
Määrus kehtestatakse «Tervishoiuteenuste korraldamise seaduse» § 56 lõike 1 punkti 4 alusel.
§ 1. Reguleerimisala
Määrusega kehtestatakse nõuded tervishoiuteenuste kättesaadavusele.
§ 2. Mõisted
(1) Tervishoiuteenuse kättesaadavus käesoleva määruse tähenduses on vajamineva vältimatu abi, üldarstiabi, kiirabi, eriarstiabi ja õendusabi õigeaegne ja kvaliteetne tagamine patsiendile, lähtuvalt tervishoiuteenuse meditsiinilisest vajadusest ja tervishoiuteenuse osutaja erialasest pädevusest.
(2) Piirkondlik kättesaadavus käesoleva määruse tähenduses on tervishoiuteenuse osutaja tegevuskoha territoriaalse paiknevuse nõue, mis võimaldab tagada tervishoiuteenuse kättesaadavuse.
(3) Ravijärjekord käesoleva määruse tähenduses on tervishoiuteenuse osutaja poolt peetava andmekogu osa tervishoiuteenuse saamist ootavate ravikindlustusega hõlmatud isikute kohta.
§ 3. Tervishoiuteenuste kättesaadavuse üldnõuded
(1) Tervishoiuteenust võib osutada ravijärjekorra alusel juhul, kui tervishoiuteenuse osutajal puudub võimalus tervishoiuteenust osutada kohe ning tervishoiuteenuse osutamise edasilükkamine kindlaksmääratud tähtajani ei põhjusta patsiendi tervise seisundi halvenemist, ei mõjuta haiguse kulgu ega halvenda haiguse hilisemat prognoosi.
(2) Ravijärjekorda
registreeritud patsient peab vajaliku tervishoiuteenuse saama minimaalse aja
jooksul, lähtudes tervishoiuteenuse meditsiinilisest vajadusest ja järgmistest
põhimõtetest:
1) samasuguse meditsiinilise vajadusega patsientidele
osutatakse tervishoiuteenust samasugustel tingimustel;
2) patsiendile
tervishoiuteenuse saamiseks kindlaksmääratud tähtaeg sõltub tervishoiuteenuse
meditsiinilisest vajadusest.
(3) Patsiendile
nähtavas kohas peab tervishoiuteenuse osutaja juures olema välja pandud järgmine
teave:
1) vastuvõtuaegade info erialade kaupa;
2) väljaspool vastuvõtuaega
vältimatu abi vajadusel lähima vältimatut abi ööpäevaringselt osutava
tervishoiuteenuse osutaja kontaktandmed;
3) tervishoiuteenuse
kättesaadavusega rahulolematuse puhul peavad kaebuse esitamise kohtadena olema
märgitud tervishoiuteenuse osutaja, Eesti Haigekassa piirkondliku osakonna ning
maavanema ja/või Tervishoiuameti kontaktandmed.
§ 4. Vältimatu abi ja kiirabi kättesaadavuse nõuded
(1) Vältimatut abi osutab haiglaväliselt kiirabi ning kohalikus haiglas, üldhaiglas, keskhaiglas ja piirkondlikus haiglas erakorralise meditsiini osakond.
(2) Kiirabibrigaadi pidaja peab tagama teenuse kättesaadavuse ööpäevaringselt ja lähtuma teenuse osutamisel «Tervishoiuteenuste korraldamise seaduse» § 17 lõike 2 alusel kehtestatud kiirabi, haiglate ning pääste- ja politseiasutuste kiirabialase koostöö korrast ja väljakutse prioriteetidest.
(3) Kiirabi piirkondliku
kättesaadavuse, sealhulgas teeninduspiirkondade arvu ja paiknemise ning
kiirabibrigaadide jaotumise teeninduspiirkondade lõikes kinnitab Tervishoiuamet
tervishoiuteenuste korraldamise seaduse § 17 lõike 4 punkti 2
alusel, lähtudes järgmistest põhimõtetest:
1) teeninduspiirkonnas, mille
rahvastikuregistri andmete kohane elanike keskmine asustustihedus on alla 20
elaniku km2 kohta, peab olema vähemalt üks kiirabibrigaad 15 000
kuni 20 000 elaniku kohta;
2) teeninduspiirkonnas, mille
rahvastikuregistri andmete kohane keskmine asustustihedus on üle 20 elaniku
km2 kohta, peab olema vähemalt üks kiirabibrigaad 30 000 kuni
35 000 elaniku kohta;
3) Hiiu maakonnas on 1 ja Saare maakonnas 3
kiirabibrigaadi.
[RTL 2007, 20, 346 – jõust. 12.03.2007]
§ 5. Üldarstiabi kättesaadavuse nõuded
Üldarstiabi kättesaadavuse nõuetena kohaldatakse sotsiaalministri 29. novembri 2001. a määruse nr 117 «Perearsti tööjuhend» §-s 4 sätestatud nõudeid.
§ 6. Eriarstiabi kättesaadavuse nõuded
Eriarstiabi piirkondlik kättesaadavus üldkirurgia, sisehaiguste, pediaatria ning sünnitusabi ja günekoloogia erialadel peab olema kuni 70 km või 60 minuti autosõidu kaugusel.
§ 7. Ravijärjekorra pidamise nõuded
(1) Tervishoiuteenuse osutaja peab ravijärjekorda paberkandjal või elektrooniliselt.
(2) Patsiendi ravijärjekorda registreerimine peab olema tagatud pidevalt kõigil tööpäevadel ajavahemikus kella 9.00–17.00.
(3) Tervishoiuteenuse osutaja on kohustatud esimesel pöördumisel registreerima kõik lõikes 2 sätestatud ajavahemikus saabunud ravijärjekorra taotlused olenemata ravijärjekorra pikkusest ja muudest asjaoludest.
(4) Kui
tervishoiuteenuse osutaja registreerib patsiendi ravijärjekorda
tervishoiuteenuse osutaja tegevuskohas, kantakse ravijärjekorda järgmised
andmed:
1) patsiendi ees- ja perekonnanimi, isikukood (puudumisel
sünniaeg);
2) planeeritav vastuvõtu või hospitaliseerimise aeg;
3)
planeeritava tervishoiuteenuse osutamise näidustus (diagnoos ja operatsiooni,
uuringu või protseduuri nimetus);
4) patsiendi kontaktandmed;
5) suunava
arsti kontaktandmed (suunamise olemasolul);
6) patsiendi ravijärjekorda
registreerimise kuupäev;
7) ravijärjekorras muudatuste tegemise
(ravijärjekorras ette- või tahapoole viimise või ravijärjekorrast väljaarvamise)
kuupäev ja põhjus;
8) ravijärjekorda panemise põhjuse kood, kui ooteaeg
ületab Eesti Haigekassa nõukogu poolt kinnitatud ravijärjekorra
maksimumpikkust;
9) märge, et patsienti on teavitatud ravijärjekorras
muudatuste tegemisest.
(5) Ravijärjekorda
panemise põhjused kodeeritakse järgmiselt:
1) kood 62 – rahalise ressursi
piiratus;
2) kood 63 – teenuse osutaja võimsuse puudumine;
3) kood 64 –
patsiendipoolne põhjus;
4) kood 65 – teenuse osutamisega seotud põhjus;
5)
kood 66 – muu põhjus.
(6) Kui tervishoiuteenuse osutaja registreerib patsiendi ravijärjekorda telefoni või interneti teel, kantakse ravijärjekorda vähemalt lõike 4 punktides 1, 2, 4, 6, 7 ja 8 sätestatud andmed.
(7) Patsiendi registreerimisel ravijärjekorda tervishoiuteenuse osutaja tegevuskohas peab tervishoiuteenuse osutaja andma patsiendile kirjaliku teatise, mis sisaldab tervishoiuteenuse osutamise aega ja tervishoiuteenust osutava struktuuriüksuse või tervishoiutöötaja nime ja telefoninumbrit.
(8) Kui patsient registreeritakse ravijärjekorda telefoni või interneti teel, peab tervishoiuteenuse osutaja teatama patsiendile telefoni või interneti teel tervishoiuteenuse osutamise aja ja tervishoiuteenust osutava struktuuriüksuse tervishoiutöötaja nime ja telefoninumbri.
(9) Ravijärjekorras muudatuste tegemisel on tervishoiuteenuse osutaja kohustatud patsiendile muudatustest teatama hiljemalt ühe tööpäeva jooksul arvates muudatuste tegemisest ning säilitama varasema teabe koos märkega, et patsienti on muudatustest teavitatud.
§ 8. Järelevalve ja aruandlus
(1) Tervishoiuteenuse osutaja on kohustatud esitama järjekorra pidamist puudutavad andmed Tervishoiuametile ja Eesti Haigekassale kolme tööpäeva jooksul alates vastava nõude saamisest.
(2) Tervishoiuteenuse osutaja on kohustatud Eesti Haigekassale esitama ravijärjekorra aruande vastavalt ravi rahastamise lepingus sätestatud tingimustele ja tähtaegadele.
§ 9. [Käesolevast tekstist välja jäetud]