Õppeaastate arv, õppeainete loend ja õppetundide arv erivajadustega õpilaste erikoolis ja sanatoorses koolis
[RTL 2005, 117, 1846 - jõust. 16.12.2005]
Vastu võetud 12.08.2002 nr 64
RTL 2002, 92, 1414
jõustumine 01.09.2002
Muudetud järgmiste aktidega (näita)
Vastuvõtmine | Avaldamine | Jõustumine |
---|---|---|
13.12.05/52 | RTL 2005, 117, 1846 | 16.12.2005 |
Määrus kehtestatakse «Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse» § 4 lõike 4 alusel.
§ 1. Reguleerimisala
(1) Käesoleva määrusega sätestatakse õppeaastate arv, kohustuslike õppeainete loend ja õppetundide arv (edaspidi tunnijaotusplaan) erivajadustega õpilaste erikoolides ja sanatoorsetes koolides.
[RTL 2005, 117, 1846 - jõust. 16.12.2005]
(2) Käesolevat määrust ei kohaldata erivajadustega õpilaste erikoolidele ja sanatoorsetele koolidele, kus õpe toimub põhikooli lihtsustatud riikliku õppekava (abiõppe õppekava) või toimetuleku riikliku õppekava alusel.
[RTL 2005, 117, 1846 - jõust. 16.12.2005]
§ 2. Kehapuudega õpilaste kooli põhikooli astmete tunnijaotusplaan
(1) Õpe kehapuudega õpilaste kooli põhikooli astmetel kestab 10 õppeaastat. III kooliastme pikkuseks on 4 õppeaastat.
(2) Kohustuslike õppeainete loend ja õppetundide arv kehapuudega õpilaste kooli põhikooli astmetel on sätestatud käesoleva määruse lisas 1.
§ 3. Kõnepuudega õpilaste kooli põhikooli astmete tunnijaotusplaan
(1) Õpe kõnepuudega õpilaste kooli põhikooli astmetel kestab 10 õppeaastat. I kooliastme pikkuseks on 4 õppeaastat.
(2) Kohustuslike õppeainete loend ja õppetundide arv kõnepuudega õpilaste kooli põhikooli astmetel on sätestatud käesoleva määruse lisas 2.
§ 4. Kuulmispuudega õpilaste kooli põhikooli astmete tunnijaotusplaan
(1) Õpe kuulmispuudega õpilaste kooli põhikooli astmetel kestab 11 õppeaastat. I ja II kooliastme pikkuseks on 4 õppeaastat mõlemas kooliastmes.
(2) Kohustuslike õppeainete loend ja õppetundide arv kuulmispuudega õpilaste kooli põhikooli astmetel on sätestatud käesoleva määruse lisas 3.
§ 5. Kurtide õpilaste kooli põhikooli astmete ja gümnaasiumiastme tunnijaotusplaan
(1) Õpe kurtide õpilaste kooli põhikooli astmetel kestab 10 õppeaastat. II kooliastme pikkuseks on 4 õppeaastat.
(2) Kohustuslike õppeainete loend ja õppetundide arv kurtide õpilaste kooli põhikooli astmetel ning kohustuslike õppeainete loend ja kursuste arv kurtide õpilaste kooli gümnaasiumiastmel on sätestatud käesoleva määruse lisas 4.
§ 6. Nägemispuudega õpilaste kooli põhikooli astmete tunnijaotusplaan
(1) Õpe nägemispuudega õpilaste kooli põhikooli astmetel kestab 10 õppeaastat. III kooliastme pikkuseks on 4 õppeaastat.
(2) Kohustuslike õppeainete loend ja õppetundide arv nägemispuudega õpilaste kooli põhikooli astmetel on sätestatud käesoleva määruse lisas 5.
§ 7. Sügava vaimupuudega õpilaste kooli tunnijaotusplaan
(1) Õpe sügava vaimupuudega õpilaste koolis kestab 9 õppeaastat.
(2) Sügava vaimupuudega õpilaste õpe planeeritakse tegevusvaldkondade ja nende alavaldkondade kaupa. Tegevusvaldkonnad ja alavaldkonnad sügava vaimupuudega õpilaste koolis on sätestatud käesoleva määruse lisas 6.
(3) Sügava vaimupuudega õpilaste koolis on õpilaste nädalakoormus I kooliastmel 20 tundi, II kooliastmel 22 tundi ja III kooliastmel 24 tundi.
§ 8. Sanatoorse kooli tunnijaotusplaan
Sanatoorsetes koolides kohaldatakse põhikooli ja gümnaasiumi riiklikus õppekavas sätestatud tunnijaotusplaani.
§ 9. Rakendussätted
(1) Haridusministri 2. juuli 1999. a määrus nr 42 «Hälvikute erikooli ja sanatoorsete koolide õppeaastate arvu, õppeainete loendi ja õppetundide arvu kinnitamine» (RTL 1999, 109, 1397; 2001, 85, 1175) tunnistatakse kehtetuks.
(2) Käesolev määrus jõustub 1. septembril 2002. a.
|
Haridusministri 12. augusti 2002. a määruse nr
64 |
KOHUSTUSLIKE ÕPPEAINETE LOEND JA ÕPPETUNDIDE ARV KEHAPUUDEGA ÕPILASTE KOOLI PÕHIKOOLI ASTMETEL
Kohustuslike õppeainete loend ja nädalatundide arv kehapuudega õpilaste kooli põhikooli astmetel on alljärgnev:
Õppeaine |
I kooliaste |
II kooliaste |
III kooliaste |
Eesti keel (eesti õppekeelega koolides) või vene keel (vene õppekeelega koolides) |
20 |
17 |
|
Eesti keel ja kirjandus (eesti õppekeelega koolides) või vene keel ja kirjandus (vene õppekeelega koolides) |
|
|
20 |
A-võõrkeel (eesti õppekeelega koolides) või eesti keel (vene õppekeelega koolides) |
3 |
9 |
12 |
B-võõrkeel |
|
3 |
10 |
Matemaatika |
12 |
15 |
18 |
Loodusõpetus |
3 |
6 |
2 |
Geograafia |
|
|
6 |
Bioloogia |
|
|
6 |
Keemia |
|
|
5 |
Füüsika |
|
|
5 |
Ajalugu |
|
2 |
6 |
Inimeseõpetus |
3 |
3 |
1 |
Ühiskonnaõpetus |
|
1 |
2 |
Kunst ja tööõpetus |
9 |
9 |
12 |
Muusika/rütmika |
9 |
4 |
4 |
Kehaline kasvatus |
5 |
6 |
8 |
Valikained |
3 |
3 |
8 |
|
Haridusministri 12. augusti 2002. a määruse nr
64 |
KOHUSTUSLIKE ÕPPEAINETE LOEND JA ÕPPETUNDIDE ARV KÕNEPUUDEGA ÕPILASTE KOOLI PÕHIKOOLI ASTMETEL
Kohustuslike õppeainete loend ja nädalatundide arv kõnepuudega õpilaste kooli põhikooli astmetel on alljärgnev:
Õppeaine |
I kooliaste |
II kooliaste |
III kooliaste |
Eesti keel (eesti õppekeelega koolides) või vene keel (vene õppekeelega koolides) |
32 |
22 |
|
Eesti keel ja kirjandus (eesti õppekeelega koolides) või vene keel ja kirjandus (vene õppekeelega koolides) |
|
|
15 |
A-võõrkeel (eesti õppekeelega koolides) või |
5 |
11 |
10 |
Matemaatika |
19 |
15 |
15 |
Loodusõpetus |
5 |
9 |
2 |
Geograafia |
|
|
7 |
Bioloogia |
|
|
7 |
Keemia |
|
|
6 |
Füüsika |
|
|
6 |
Ajalugu |
|
5 |
7 |
Inimeseõpetus |
5 |
3 |
2 |
Ühiskonnaõpetus |
|
2 |
2 |
Kunst ja tööõpetus |
11 |
|
|
Kunst |
|
3 |
3 |
Tööõpetus |
|
6 |
6 |
Muusika/rütmika |
6 |
3 |
3 |
Kehaline kasvatus |
8 |
6 |
6 |
Valikained |
2 |
3 |
3 |
|
Haridusministri 12. augusti 2002. a määruse nr
64 |
KOHUSTUSLIKE ÕPPEAINETE LOEND JA ÕPPETUNDIDE ARV KUULMISPUUDEGA ÕPILASTE KOOLI PÕHIKOOLI ASTMETEL
1. Kohustuslike õppeainete loend ja nädalatundide arv eesti õppekeelega kuulmispuudega õpilaste kooli põhikooli astmetel on alljärgnev:
Õppeaine |
I kooliaste |
II kooliaste |
III kooliaste |
Eesti keel |
36 |
36 |
|
Eesti keel ja kirjandus |
|
|
18 |
A-võõrkeel |
|
14 |
9 |
Matemaatika |
18 |
20 |
15 |
Loodusõpetus |
6 |
11 |
2 |
Geograafia |
|
|
7 |
Bioloogia |
|
|
7 |
Keemia |
|
|
6 |
Füüsika |
|
|
6 |
Ajalugu |
|
5 |
7 |
Inimeseõpetus |
5 |
4 |
2 |
Ühiskonnaõpetus |
|
2 |
2 |
Kunst ja tööõpetus |
11 |
|
|
Kunst |
|
4 |
3 |
Tööõpetus |
|
8 |
6 |
Muusika/rütmika |
6 |
4 |
3 |
Kehaline kasvatus |
8 |
8 |
6 |
Valikained |
3 |
4 |
3 |
2. Kohustuslike õppeainete loend ja nädalatundide arv vene õppekeelega kuulmispuudega õpilaste kooli põhikooli astmetel on alljärgnev:
Õppeaine |
I kooliaste |
II kooliaste |
III kooliaste |
Vene keel |
34 |
36 |
|
Vene keel ja kirjandus |
|
|
18 |
Eesti keel |
5 |
14 |
9 |
Matemaatika |
18 |
20 |
15 |
Loodusõpetus |
6 |
11 |
2 |
Geograafia |
|
|
7 |
Bioloogia |
|
|
7 |
Keemia |
|
|
6 |
F��üsika |
|
|
6 |
Ajalugu |
|
5 |
7 |
Inimeseõpetus |
5 |
4 |
2 |
Ühiskonnaõpetus |
|
2 |
2 |
Kunst ja tööõpetus |
11 |
|
|
Kunst |
|
4 |
3 |
Tööõpetus |
|
8 |
6 |
Muusika/rütmika |
4 |
4 |
3 |
Kehaline kasvatus |
8 |
8 |
6 |
Valikained |
2 |
4 |
3 |
|
Haridusministri 12. augusti 2002. a määruse nr
64 |
KOHUSTUSLIKE ÕPPEAINETE LOEND JA ÕPPETUNDIDE ARV KURTIDE ÕPILASTE KOOLI PÕHIKOOLI ASTMETEL
Kohustuslike õppeainete loend ja nädalatundide arv kurtide õpilaste kooli põhikooli astmetel ja gümnaasiumiastmel on alljärgnev:
Õppeaine |
I kooliaste |
II kooliaste |
III kooliaste |
Gümnaasium |
Viipekeel |
15 |
17 |
9 |
6 |
Eesti keel |
17 |
28 |
|
14 |
Eesti keel ja kirjandus |
|
|
21 |
|
Kirjandus |
|
|
|
13 |
B-võõrkeel |
|
6 |
9 |
9 |
Matemaatika |
10 |
20 |
15 |
15 |
Loodusõpetus |
6 |
8 |
2 |
|
Geograafia |
|
2 |
6 |
3 |
Bioloogia |
|
|
6 |
4 |
Keemia |
|
|
4 |
4 |
Füüsika |
|
|
4 |
6 |
Ajalugu |
|
8 |
6 |
7 |
Inimeseõpetus |
3 |
3 |
1 |
1 |
Ühiskonnaõpetus |
|
1 |
2 |
2 |
Kunst ja tööõpetus |
9 |
|
|
|
Kunst |
|
4 |
3 |
3 |
Tööõpetus |
|
8 |
5 |
|
Kehaline kasvatus |
8 |
8 |
6 |
6 |
Valikained |
|
|
|
12 |
|
Haridusministri 12. augusti 2002. a määruse nr
64 |
KOHUSTUSLIKE ÕPPEAINETE LOEND JA ÕPPETUNDIDE ARV NÄGEMISPUUDEGA ÕPILASTE KOOLI PÕHIKOOLI ASTMETEL
1. Kohustuslike õppeainete loend ja nädalatundide arv eesti õppekeelega nägemispuudega õpilaste kooli põhikooli astmetel on alljärgnev:
Õppeaine |
I kooliaste |
II kooliaste |
III kooliaste |
Eesti keel |
20 |
18 |
|
Eesti keel ja kirjandus |
|
|
16 |
A-võõrkeel |
2 |
8 |
11 |
B-võõrkeel |
|
3 |
11 |
Matemaatika |
12 |
15 |
20 |
Loodusõpetus |
5 |
6 |
2 |
Geograafia |
|
1 |
7 |
Bioloogia |
|
|
8 |
Keemia |
|
|
6 |
Füüsika |
|
|
6 |
Ajalugu |
|
4 |
8 |
Inimeseõpetus |
3 |
2 |
4 |
Ühiskonnaõpetus |
|
1 |
2 |
Kunst ja tööõpetus |
10 |
|
|
Kunst |
|
5 |
4 |
Tööõpetus |
|
6 |
12 |
Muusika/rütmika |
9 |
8 |
4 |
Kehaline kasvatus |
6 |
6 |
8 |
Valikained |
1 |
|
1 |
2. Kohustuslike õppeainete loend ja nädalatundide arv vene õppekeelega nägemispuudega õpilaste kooli põhikooli astmetel on alljärgnev:
Õppeaine |
I kooliaste |
II kooliaste |
III kooliaste |
Vene keel |
20 |
18 |
|
Vene keel ja kirjandus |
|
|
16 |
Eesti keel |
3 |
9 |
12 |
B-võõrkeel |
|
3 |
11 |
Matemaatika |
12 |
15 |
20 |
Loodusõpetus |
5 |
6 |
2 |
Geograafia |
|
1 |
7 |
Bioloogia |
|
|
8 |
Keemia |
|
|
6 |
Füüsika |
|
|
6 |
Ajalugu |
|
4 |
8 |
Inimeseõpetus |
3 |
2 |
3 |
Ühiskonnaõpetus |
|
1 |
2 |
Kunst ja tööõpetus |
9 |
|
|
Kunst |
|
4 |
4 |
Tööõpetus |
|
6 |
12 |
Muusika/rütmika |
9 |
8 |
4 |
Kehaline kasvatus |
6 |
6 |
8 |
Valikained |
1 |
|
1 |
|
Haridusministri 12. augusti 2002. a määruse nr
64 |
SÜGAVA VAIMUPUUDEGA ÕPILASTE KOOLI TEGEVUSVALDKONNAD JA ALAVALDKONNAD
Tegevusvaldkonnad |
Alavaldkonnad |
Motoorika arendamine |
Keha tunnetus. Üldmotoorika. Peenmotoorika. Silma ja käe koordinatsioon. |
Kommunikatsioon |
Kõneorganite motoorika. Orienteerumisrefleksi loomine. Väljenduste mõistmine. Eneseväljendus. |
Sotsiaalsete oskuste kujundamine |
Vastastikuse sotsiaalse mõjutuse ergutamine: füüsiline kontakt, silmside, naeratamine, muu aktiivne vastastikune mõju lapse ja täiskasvanu vahel, muu aktiivne vastastikune mõju eakaaslaste vahel. Esemelise mõjutuse tekitamine. |
Eneseteenindamise ehk igapäevaste oskuste kujundamine |
Söömine: suu liigutused, söömine ja joomine, lauakombed. Puhtusekasvatus: WC kasutamine, pesemine. Riietumine: eeldused, lahtiriietumine, riidesse panemine, riietumistoimingute laiendamine. Tegutsemine ümbruses: kooli- ja kodutöödes osalemine, ümbruses orienteerumine. |
Kognitiivsed oskused |
Meelte arendamine. Eseme püsivus. Probleemi lahendamine. Põhjuslikud suhted ehk kausaalsus. Ruumilised suhted. Verbaalne väljendamine. Motoorne jäljendamine. Esemete kasutamine. Mäng. |