Teksti suurus:

Tagatise kasutamise kord

Väljaandja:Majandus- ja kommunikatsiooniminister
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst-terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:22.05.2004
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:21.10.2010
Avaldamismärge:RTL 2004, 62, 1035

Tagatise kasutamise kord

Vastu võetud 07.05.2004 nr 127

Määrus kehtestatakse «Turismiseaduse» (RT I 2000, 95, 607; 2002, 63, 387; 2003, 88, 594; 2004, 18, 131) § 15 lõike 4 alusel.

§ 1. Reguleerimisala ja mõisted

(1) Määrusega kehtestatakse tagatise kasutamise kord pakettreisilepingust tulenevate kohustuste täitmiseks reisija ja tarbija ees reisiettevõtja maksejõuetuse korral.

(2) Määruses kasutatakse reisija mõistet «Võlaõigusseaduse» (RT I 2001, 81, 487; 2002, 60, 374; 2003, 78, 523; 2004, 13, 86), tarbija mõistet «Tarbijakaitseseaduse» (RT I 2004, 13, 86) ning reisiettevõtja maksejõuetuse mõistet «Turismiseaduse» § 15 lõike 2 tähenduses.

§ 2. Tagatis

Tagatiseks loetakse Eestis või Euroopa Majanduspiirkonna liikmesriigis asuva kindlustusseltsi või krediidiasutuse (edaspidi tagatise andja) poolt võetud kohustust tagada rahaliste vahendite olemasolu reisiettevõtja maksejõuetuse korral:
1) reisija naasmiseks reisi lähtepunkti, kui pakettreisileping sisaldab sõitjateveo teenust;
2) reisija majutamiseks kuni reisi lähtepunkti naasmiseni, kui pakettreisileping sisaldab majutusteenust;
3) reisitasu tagastamiseks tarbijale pakettreisi ärajäämise korral või hüvitise tasumiseks pakettreisi ärajäänud osa eest.

§ 3. Tagatise kasutaja

Tagatise kasutamise ja tagatisest väljamaksete tegemise üle otsustab Tarbijakaitseamet.

§ 4. Tagatise kasutamise kord

(1) Kui selgub, et reisiettevõtja ei suuda täita pakettreisilepingust tulenevaid kohustusi maksejõuetuse tõttu, kontrollib Tarbijakaitseamet, eelnevalt reisiettevõtjat sellest teavitades, kas on olemas reisijaid, kelle suhtes on vaja kohaldada § 2 punktides 1–2 sätestatut. Tarbijakaitseamet otsustab reisijate lähtepunkti naasmise viisi lähtuvalt otstarbekusest.

(2) Reisiettevõtja maksejõuetuse ilmnemisel teavitab Tarbijakaitseamet sellest massiteabevahendite kaudu avalikkust ning määrab tähtaja, mille jooksul võib esitada põhjendatud nõudeid. Tähtaeg ei või olla lühem kui 14 kalendripäeva. Tähtpäevaks esitamata nõuded ei kuulu hüvitamisele.

(3) Tarbijakaitseametile esitatakse avaldus koos koopiaga pakettreisi eest tasumist tõendavast dokumendist. Tarbijakaitseamet kontrollib temale esitatud dokumente ning otsustab selle alusel tagatise kasutamise üle.

(4) Reisiettevõtjate solidaarvastutuse korral ja olukorras, kus reisibüroo on pakettreisi korraldajale pakettreisi tasu ära maksnud, tehakse tagatisega seotud väljamaksed kõigepealt pakettreisi korraldaja tagatisest ning alles seejärel reisibüroo tagatisest.

§ 5. Hüvitamisele kuuluvad nõuded ja hüvitise suurus

(1) Tagatisest hüvitatakse tarbijale § 2 punktides 1–3 ning reisijale § 2 punktides 1–2 nimetatud kulud.

(2) Juhtudel, mil Tarbijakaitseamet peab otstarbekaks reisijate naasmist lähtepunkti reisijate tagasitoimetamist korraldamata, hüvitatakse tagatisest § 2 punktides 1 ja 2 nimetatud kulutused mõistlikus suuruses, võttes aluseks odavaima võimaliku hinna.

(3) Kui reisiettevõtja tagatis osutub kõigi nõuete rahuldamiseks ebapiisavaks, siis:
1) rahuldatakse esimeses järjekorras § 2 punktides 1 ja 2 nimetatud kulutustega seotud nõuded, kusjuures juhul, kui tagatisest ei jätku ka kõigi § 2 punktides 1 ja 2 nimetatud kulutustega seotud nõuete rahuldamiseks, jagatakse hüvitis proportsionaalselt kõigi § 2 punktides 1 ja 2 nimetatud kulutustega seotud nõuete alusel hüvitise saamiseks õigustatud isikute vahel;
2) paragrahvi 2 punkti 3 alusel esitatud nõuded rahuldatakse ainult juhul, kui § 2 punktides 1 ja 2 nimetatud kulutustega seotud nõuded on täielikult rahuldatud, kusjuures juhul, kui tagatisest ei piisa § 2 punktis 3 nimetatud kulutustega seotud nõuete rahuldamiseks, jagatakse hüvitis proportsionaalselt § 2 punkti 3 alusel hüvitise saamiseks õigustatud isikute vahel.

§ 6. Tagatisest väljamaksete tegemine

(1) Tarbijakaitseamet esitab tagatise andjale põhjendatud nõudmised seitsme kalendripäeva jooksul pärast § 4 lõike 2 kohaselt määratud tähtaja lõppu hüvitise saamiseks õigustatud isikutele hüvitise väljamaksmiseks ning vastavasisulise teatise vastavale reisiettevõtjale.

(2) Põhjendatud juhtudel võib Tarbijakaitseamet esitada tagatise andjale nõude tagatisest väljamaksete tegemiseks ka varem kui lõikes 1 nimetatud tähtaja jooksul. Sellise nõude esitamine on põhjendatud eelkõige § 2 punktides 1 ja 2 nimetatud kulutustega seotud nõuete olemasolul, kui nimetatud kulutustega seotud nõuete rahuldamine võimaldab nõudeid rahuldada väiksemate kuludega. Sellisel juhul võib Tarbijakaitseamet ka kõrvale kalduda § 5 lõikes 3 sätestatud nõuete rahuldamise järjekorrast ja ulatusest.

(3) Tarbijakaitseamet esitab tagatise andjale nõude, mis koosneb järgmistest dokumentidest:
1) kaaskiri, milles teavitatakse tagatise andjat reisiettevõtja maksejõuetusest ning vajadusest teha nõuete rahuldamiseks reisiettevõtja tagatisest väljamaksed;
2) väljamaksmisele kuuluvate nõuete nimekiri, mis sisaldab andmeid hüvitise saamiseks õigustatud isikute, väljamaksmise aluse, väljamakstava summa suuruse ning arveldusarvete kohta;
3) koopiad avaldustest ning pakettreisi eest tasumist tõendavatest dokumentidest.

(4) Tagatise andja täidab tagatisest tuleneva kohustuse 14 kalendripäeva jooksul pärast Tarbijakaitseameti poolt vastavasisulise nõude saamist. Lõikes 2 nimetatud juhul võib Tarbijakaitseamet nõuda tagatise andjalt tagatisest väljamakse tegemist käesolevas lõikes sätestatust lühema aja jooksul.

Minister Meelis ATONEN

Kantsler Marika PRISKE

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json