Maksu- ja Tolliameti põhimäärus
Vastu võetud 19.01.2004 nr 9
RTL 2004, 9, 136
jõustumine 01.02.2004
Muudetud järgmise aktiga (kuupäev, number, avaldamine Riigi Teatajas, jõustumise aeg):
28.04.2004 nr 101 ( RTL 2004, 57, 958) 10.05.2004 (rakendatakse alates 1.02.2004)
28.02.2005 nr 21 ( RTL 2005, 29, 401) 01.04.2005
25.05.2005 nr 40 (RTL 2005, 58, 828) 1.07.2005
Määrus kehtestatakse «Vabariigi Valitsuse seaduse» § 42 lõike 1 alusel ning kooskõlas nimetatud seaduse § 65 lõike 2 punktiga 2.
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
§1. Maksu- ja Tolliameti staatus
Maksu- ja Tolliamet (edaspidi amet) on Rahandusministeeriumi valitsemisalasse kuuluv valitsusasutus, millel on juhtimisfunktsioon ja mis teostab riiklikku järelevalvet ning kohaldab riiklikku sundi seaduses ette nähtud alustel ja ulatuses.
§2. Ameti eelarve, pitsat ja sümboolika
(1) Ameti kulud kaetakse riigieelarvest. Ametil on oma eelarve, mille kinnitab, mida muudab ja mille täitmist kontrollib rahandusminister seaduses kehtestatud korras.
(2) Ametil on oma nimega dokumendiplangid, mille kasutamise kord määratakse kindlaks ameti asjaajamiskorras. Ameti struktuuriüksusel võib olla oma nimega dokumendiplank, kui see on ette nähtud struktuuriüksuse põhimääruses.
(3) Ametil on sõõrikujuline 35 mm läbimõõduga pitsat, mille keskel on väikese riigivapi kujutis ja millel on sõõri äärt mööda sõnad «Maksu- ja Tolliamet». Ameti struktuuriüksusel võib olla oma nimega lihtpitsat, kui see on ette nähtud struktuuriüksuse põhimääruses.
(4) Amet, ameti struktuuriüksus ja selle allüksus võivad kasutada Vabariigi Valitsuse kehtestatud korras registreeritud sümboolikat.
§3. Aruandekohustus
Amet on aruandekohustuslik rahandusministri ees, kes suunab ja koordineerib tema tegevust ning teostab tema üle teenistuslikku järelevalvet.
§4. Asukoht
Amet asub Tallinnas. Ameti postiaadress on Narva mnt 9j, 15176 Tallinn. Ameti mujal asuva struktuuriüksuse asukoht ja postiaadress tuuakse ära struktuuriüksuse põhimääruses.
§5. Ameti ingliskeelne nimetus
Ameti ingliskeelne nimetus on Estonian Tax and Customs Board.
[ RTL 2005, 58, 828; 1.07.2005]
2. peatükk
TEGEVUSVALDKOND JA ÜLESANDED
§6. Ameti tegevusvaldkond
Amet tegeleb riigieelarve tulude laekumise tagamisega riiklike maksude ja tollitulude osas, ühiskonna ja seadusliku majandustegevuse kaitsmisega, riigi maksu- ja tollipoliitikast juhinduva maksu- ja tollikorralduse elluviimisega, maksuseaduste, tollieeskirjade ja muude õigusaktide täitmise, hasartmängu korralduslubade ja loterii korralduslubade väljaandmise, hasartmängujärelevalveasutusena tegutsemise ja loteriide korraldamise seaduslikkuse kontrollimisega seaduses ette nähtud alustel ja ulatuses ning isikute teenindamisega maksukohustuse ja tolliformaalsuste täitmisel.
[ RTL 2005, 58, 828; 1.07.2005]
§7. Ameti ülesanded
Ameti ülesanded on:
1) riigieelarvesse laekunud ning tasumisele kuuluvate
riiklike maksude ja muude rahaliste kohustuste täitmise üle arvestuse pidamine,
aruannete koostamine, nende esitamine rahandusministrile ning maksukohustuslaste
registri pidamine;
2) riiklike maksudega seotud maksuasjade menetlemine,
riiklike maksude arvestamise ja tasumise õigsuse kontrollimine ning seadusega
sätestatud suuruses ja korras maksude tasumise ning maksusoodustuste kohaldamise
jälgimine, tasumisele kuuluva maksusumma ja intressi arvestamine ning
määramine;
3) maksuvõlgade sissenõudmine, maksuvõla tasumise ajatamine,
maksuvõla mahakandmine ja kustutamine;
4) enammakstud või hüvitatavate
summade tagastamine ja tasaarvestamine;
5) kaupade ebaseadusliku käitlemise
tõkestamine;
6) tollieeskirjade rakendamine ja nendest kinnipidamise
tagamine;
7) maksu- ja tollialaste süütegude ennetamine, tõkestamine ja
avastamine;
8) riikliku sunni kohaldamine tollieeskirjade ja maksuseaduste
rikkujate suhtes seaduses sätestatud korras ning ulatuses;
9) ameti
tegevusvaldkonda puudutavate õigusaktide eelnõude kohta arvamuste
andmine;
10) vaiete menetlemine, kaebuste läbivaatamine ja
lahendamine;
11) isikute juhendamine ja informeerimine maksunduse küsimustes
ja tolli valdkonnas;
12) ameti teenistujate koolituse (sealhulgas täiendus-
ja ümberõppe) korraldamine;
13) oma pädevuse piires riigi ja ameti esindamine
kohtus;
14) rahvusvahelise maksu- ja tollialase infovahetuse
korraldamine;
15) väliskaubandusstatistikaks vajalike andmete kogumine ja
töötlemine;
16) välislepingutega võetud maksu- ja tollialaste kohustuste
täitmise tagamine;
17) koostöö teiste ametiasutuste, välisriikide asjakohaste ametiasutuste ja
rahvusvaheliste organisatsioonidega;
18) muude ametile õigusaktiga pandud
ülesannete täitmine.
[ RTL 2005, 58, 828; 1.07.2005]
3. peatükk
STRUKTUUR
§8. Ameti struktuuri ja teenistujate koosseisu kinnitamine
Ameti struktuuri ja teenistujate koosseisu kinnitab rahandusminister eraldi määrusega.
§9. Ameti struktuuriüksused
(1) Ameti struktuuriüksused on:
1) ameti osakonnad;
2) piirkondlikud
maksu- ja tollikeskused;
3) Kehtetu - RTL 2005, 58,
828 - jõust. 1.07.2005.
(2) Ameti struktuuriüksuste ülesanded ja pädevus täpsustatakse ameti peadirektori (edaspidi peadirektor) poolt kinnitatavates struktuuriüksuste põhimäärustes.
[ RTL 2005, 58, 828; 1.07.2005]
§10. Ameti osakonnad
Ameti osakonnad on:
1) tolliosakond;
2) maksude osakond;
3)
teenindusosakond;
4) Kehtetu - RTL 2005, 29,
401 - jõust. 01.04.2004;
5) tollikontrolli osakond;
6) kontrolli
osakond;
7) uurimisosakond;
8) Kehtetu - RTL 2005, 29,
401 - jõust. 01.04.2004;
9) teabeosakond;
10) Kehtetu - RTL 2005, 29,
401 - jõust. 01.04.2004 ;
11) Kehtetu - RTL 2005, 29,
401 - jõust. 01.04.2004;
12) juriidiline osakond;
13) siseauditi
osakond;
14) sisekontrolli osakond;
15) infosüsteemi
arendusosakond;
16) süsteemihooldusosakond;
17) personali- ja
koolitusosakond;
18) finants- ja planeerimisosakond;
19) Kehtetu - RTL 2005, 29,
401 - jõust. 01.04.2004;
20) haldusosakond;
21) tulude osakond;
22) avalike suhete ja rahvusvahelise koostöö osakond.
[RTL 2005, 29, 401; 01.04.2005]
§11. Tolliosakond
Tolliosakonna põhiülesanded on majanduspoliitilistest otsustest tuleneva tollipoliitika elluviimise korraldamine, tollieeskirjade ja teiste õigusaktide täitmiseks vajaliku teabe ning avalikkusele määratud teadaannete ettevalmistamine ja tollialaste õigusaktide eelnõudele arvamuste andmine.
§12. Maksude osakond
Maksude osakonna põhiülesanded on maksuseaduste ja nende alusel antud õigusaktide rakendamise metoodika väljatöötamine, maksualaste õigusaktide eelnõudele arvamuste andmine ning laekumiste maksusisuline analüüsimine.
§13. Teenindusosakond
Teenindusosakonna põhiülesanded on e-teenuste haldamine, teenindusprotsesside ja teenindusstandardite kirjelduste väljatöötamine ning sellekohane nõustamine, kontaktkeskuse ja piirkondlike maksu- ja tollikeskuste teenindusvaldkonna allüksuste tegevuse koordineerimine, kliendirahulolu käsitlevate küsitluste ettevalmistamine ja maksumaksjate kaebuste analüüsimine.
[ RTL 2005, 58, 828; 1.07.2005]
§14. Kehtetu - RTL 2005, 29, 401 - jõust. 01.04.2005
§15. Tollikontrolli osakond
Tollikontrolli osakonna põhiülesanded on kauba, isikute ja veokite kontrollipoliitika väljatöötamine ning elluviimine.
§16. Kontrolli osakond
Kontrolli osakonna põhiülesanded on ameti struktuuriüksuste kontrollialase töö planeerimine ja juhendamine, järelevalve kontrollialaste tööplaanide täitmise üle, kontrollialaste probleemide haldamine, kontrollialaste projektide juhtimine, kontrolli läbiviimine kas iseseisvalt või koostöös ameti piirkondlike struktuuriüksustega, hasartmängude ja loteriide korraldamise seaduslikkuse kontrollimine, maksumaksjate maksuriskide hindamine ja riskide kindlaksmääramine ning maksumaksjatele enammakstud maksude tagastamise kontrollimine (välja arvatud juhul, kui eeltoodu kuulub tollikontrolli osakonna pädevusse vastavalt käesoleva määruse §-le 15).[ RTL 2005, 58, 828; 1.07.2005]
§17. Uurimisosakond
Uurimisosakonna põhiülesanded on maksuseaduste ja tollieeskirjade rikkumistega seotud kuritegude ennetamine, tõkestamine ja avastamine (teostades selleks vajadusel jälitustegevust seaduses sätestatud alustel ning korras) ja maksuseaduste ning tollieeskirjade rikkumistega seotud kuritegude kohtueelne uurimine.
§18. Kehtetu - RTL 2005, 29, 401 - jõust. 01.04.2005
§19. Teabeosakond
Teabeosakonna põhiülesanded on järelevalve efektiivseks teostamiseks vajaliku riskihindamise süsteemi väljatöötamine ja elluviimine ning siseriikliku ja rahvusvahelise informatsiooni vahetamise korraldamine.
§20. Kehtetu - RTL 2005, 29, 401 - jõust. 01.04.2005
§21. Kehtetu - RTL 2005, 29, 401 - jõust. 01.04.2005
§22. Juriidiline osakond
Juriidilise osakonna põhiülesanded on vaiete menetlemine ja kaebuste lahendamine, ameti esindamine likvideerimis-, pankroti- ja kohtumenetluses, ameti tegevusvaldkonda puudutavate õigusaktide eelnõudele arvamuste andmine, osalemine lepingute koostamisel, ameti teiste struktuuriüksuste juriidiline nõustamine ja väärteomenetluse haldamine.
[RTL 2005, 29, 401; 01.04.2005]
§23. Siseauditi osakond
Siseauditi osakonna põhiülesanded on ameti ja tema struktuuriüksuste tegevuse seaduslikkuse, sihipärasuse, säästlikkuse, tõhususe ja mõjususe ning sisekontrolli süsteemi toimimise kohta hinnangu andmine ja auditite käigus ilmsiks tulnud kehtestatud nõuetest kõrvalekaldumiste ning esinenud puuduste kohta teabe õigeaegne ja objektiivne edastamine peadirektorile.
§24. Sisekontrolli osakond
Sisekontrolli osakonna põhiülesanded on süstemaatilise järelevalve teostamine ameti teenistujate tegevuse seaduslikkuse üle, distsiplinaarmenetluse läbiviimine, ameti spetsiifikast tulenevate isikutega seotud riskide maandamine ja korruptsiooni ennetava tegevuse korraldamine.
§25. Infosüsteemi arendusosakond
Infosüsteemi arendusosakonna põhiülesanded on riiklike maksude maksuhaldurite ühtse infosüsteemi arendamine, infosüsteemi arendusprojektide juhtimine, riist- ja tarkvara soetamiseks või loomiseks vajaduste väljaselgitamine ning nõustamine infosüsteemi protsesside kvaliteedi juhtimisel.
§26. Süsteemihooldusosakond
Süsteemihooldusosakonna põhiülesanded on riiklike maksude maksuhaldurite ühtse infosüsteemi rakendamine ja haldamine, riist- ja tarkvara soetamine ning selleks riigihangete korraldamine, riist- ja tarkvara hooldamine ning infosüsteemi andmeturbe korraldamine.
§27. Personali- ja koolitusosakond
Personali- ja koolitusosakonna põhiülesanded on ameti personalipoliitika väljatöötamine ja elluviimine, personalialases õigusloomes osalemine, personaliandmete haldamine, ameti teenistujate tööalase koolituse, kliendikoolituse ning täiendus- ja ümberõppe korraldamine.
§28. Finants- ja planeerimisosakond
Finants- ja planeerimisosakonna põhiülesanded on ameti juhtimissüsteemi arendamine, eelarve, strateegia ja juhtimisplaani koostamine ning korrigeerimine ja ameti raamatupidamisarvestuse ning sellekohase aruandluse korraldamine ja arendusprojektide juhtimine ja koordineerimine.
[RTL 2005, 29, 401; 01.04.2005]
§29. Kehtetu - RTL 2005, 29, 401 - jõust. 01.04.2005
§30. Haldusosakond
Haldusosakonna põhiülesanded on ameti valduses oleva riigivara haldamise korraldamine, riigihangete läbiviimine, ameti majanduskulude ja investeeringute eelarve projektide väljatöötamine ning kinnitatud eelarvete täitmise jälgimine ja analüüsimine, ameti asjaajamise ja arhiivi pidamise koordineerimine.
§ 301. Tulude osakond
Tulude osakonna põhiülesanne on riiklike maksude ja muude rahaliste kohustuste tasumise korraldamine ning arvestuse pidamine, võlgade sissenõudmisega seotud tegevuste korraldamine, maksukohustuslaste registri pidamine ning maksu- ja tolli valdkonda puudutavate teiste põhiinfosüsteemide andmete töötlemine.
[RTL 2005, 29, 401; 01.04.2005]
§302 . Avalike suhete ja rahvusvahelise koostöö osakond
Avalike suhete ja rahvusvahelise koostöö osakonna põhiülesanded on ameti avalike suhete korraldamine, teabematerjalide avaldamise ja kliendirahulolu käsitlevate küsitluste läbiviimise korraldamine, ameti veebilehe ja intraneti arendamine ning nende haldamise koordineerimine, ameti arengustrateegia, välisabiprogrammide, rahvusvahelises koostöös osalemise ja rahvusvaheliste projektide koordineerimine.
[RTL 2005, 29, 401; 01.04.2005]
§31. Kehtetu - RTL 2005, 58, 828 - jõust. 1.07.2005
§32. Kehtetu - RTL 2005, 58, 828 - jõust. 1.07.2005
§33. Piirkondlikud maksu- ja tollikeskused ja nende tööpiirkonnad
Piirkondlikud maksu- ja tollikeskused ja
nende tööpiirkonnad on:
1) Ida maksu- ja tollikeskus – Ida-Viru maakond ja
Lääne-Viru maakond;
2) Lõuna maksu- ja tollikeskus – Jõgeva maakond, Põlva
maakond, Tartu maakond, Valga maakond, Viljandi maakond ja Võru maakond;
3)
Lääne maksu- ja tollikeskus – Hiiu maakond, Järva maakond, Lääne maakond, Pärnu
maakond, Rapla maakond ja Saare maakond;
4) Põhja maksu- ja tollikeskus –
Harju maakond.
[ RTL 2005, 58, 828; 1.07.2005]
§34. Piirkondliku maksu- ja tollikeskuse põhiülesanded
Piirkondliku maksu- ja tollikeskuse põhiülesanded on maksuseaduste ja tollieeskirjade täitmise kontrollimine, riigi maksu- ja tollipoliitikast juhinduva maksu- ja tollikorralduse elluviimine, riigieelarve tulude laekumise tagamine riiklike maksude ja tollitulude osas, ühiskonna ja seadusliku majandustegevuse kaitsmine oma tööpiirkonnas ning isikute teenindamine maksukohustuse ja tolliformaalsuste täitmisel.
[ RTL 2005, 58, 828; 1.07.2005]
§35. Ameti struktuuriüksuste allüksused
(1) Ameti struktuuriüksustel võivad olla järgmised allüksused, kui need on
rahandusministri poolt kinnitatud ameti struktuuris ette nähtud:
1) ameti
osakonnal – talitus;
2) piirkondlikul maksu- ja tollikeskusel – osakond,
talitus, maksu- ja tollibüroo, teenindusbüroo, tollipunkt;
3) Kehtetu - RTL 2005, 58,
828 - jõust. 1.07.2005.
(2) Ameti struktuuriüksuse allüksuse ülesanded ja pädevus sätestatakse struktuuriüksuse põhimääruses.
[ RTL 2005, 58, 828; 1.07.2005]
4. peatükk
JUHTIMISE KORRALDUS
§36. Ameti juhtimine
Ametit juhib peadirektor, kelle nimetab ametisse ja vabastab ametist rahandusminister Rahandusministeeriumi kantsleri ettepanekul.
§37. Peadirektor
(1) Peadirektor:
1) juhib ameti tööd ja korraldab peadirektori
asetäitjate, ameti struktuuriüksuste juhtide ning nõunike kaudu ameti pädevusse
kuuluvate ülesannete täitmist;
2) koordineerib, suunab ja kontrollib
juriidilise osakonna, sisekontrolli osakonna ning siseauditi osakonna
tööd;
3) esindab ametit ning annab üld- ja erivolitusi ameti esindamiseks
(sealhulgas avalik-õiguslike haldustoimingute sooritamiseks ja esindamiseks
kohtumenetluses ning tsiviilõiguslikes suhetes);
4) vastutab ameti tegevust
korraldavate õigusaktide täpse ja otstarbeka täitmise eest ning annab aru
rahandusministrile;
5) teostab teenistuslikku järelevalvet või annab selleks
ülesande vastavalt käesoleva määruse 5. peatükile;
6) nimetab ametisse ja
vabastab ametist ameti ametnikud ning sõlmib, muudab ja lõpetab ameti
abiteenistujatega töölepinguid;
7) kinnitab ameti sisekorraeeskirja,
asjaajamiskorra, raamatupidamise sise-eeskirja ja muud sisemist töökorraldust
reguleerivad juhendid ning korrad, struktuuriüksuste põhimäärused, teenistujate
ametijuhendid ja ametipalgad vastavuses kehtivate õigusaktidega;
8) esitab
rahandusministrile ettepanekuid ameti tulude ning kulude eelarve kohta ja valvab
eelarve täpse ning otstarbeka täitmise üle;
9) teeb rahandusministrile
ettepanekuid ameti tegevusvaldkonna korraldamiseks;
10) moodustab nõuandva
õigusega alalisi või ajutisi komisjone, nõukogusid ja töörühmi ning määrab nende
ülesanded ja töökorra;
11) riikliku järelevalve teostamisel annab
õigusaktides sätestatud maksuhalduri haldusakte;
12) annab nõusoleku piirkondlikule maksu- ja tollikeskusele või selle struktuuriüksuse ülesannete täitmiseks väljaspool antud struktuuriüksuse tööpiirkonda; (õ) 5.06.2008 12:40
13) korraldab ameti valdusesse antud riigivara heaperemehelikku
kasutamist kooskõlas riigivaraseadusega;
14) täidab muid õigusaktidest
tulenevaid ülesandeid.
(2) Peadirektoril on õigus anda vastavalt õigusaktidele teenistusalastes küsimustes käskkirju.
[ RTL 2005, 58, 828; 1.07.2005]
§38. Peadirektori asetäitja
(1) Peadirektoril on neli asetäitjat, kes alluvad vahetult
peadirektorile:
1) peadirektori asetäitja teeninduse alal;
2) peadirektori
asetäitja järelevalve ja uurimise alal;
3) peadirektori asetäitja
siseteenuste alal;
4) peadirektori asetäitja infotehnoloogia alal.
(2) Peadirektori asetäitja äraolekul võib peadirektor panna tema ülesanded teisele peadirektori asetäitjale või ameti osakonnajuhatajale.
(3) Peadirektori asetäitja:
1) koordineerib, suunab ja kontrollib
rakenduslike õigusaktide väljatöötamist oma valdkonnas;
2) annab oma pädevuse
piires ameti struktuuriüksustele suulisi ja kirjalikke korraldusi;
3) pärib
temale alluvatelt osakonnajuhatajatelt aru nende tegevuse kohta;
4) esindab
ametit oma pädevuse ja peadirektorilt saadud volituste piires;
5) kirjutab
oma pädevuse piires alla ameti dokumentidele;
6) asendab peadirektorit tema
äraolekul vastavalt käesoleva määruse §-le 43;
7) teeb ettepanekuid
teenistujate edutamiseks, ergutuste kohaldamiseks ja distsiplinaarkaristuste
määramiseks;
8) arendab koostööd teiste täidesaatva riigivõimu
asutustega;
9) täidab muid õigusaktis sätestatud või peadirektori poolt antud
ülesandeid.
§39. Peadirektori asetäitja teeninduse alal
Peadirektori asetäitja teeninduse alal koordineerib, suunab ja kontrollib tulude osakonna, maksude osakonna, teenindusosakonna ning tolliosakonna tööd.
[RTL 2005, 29, 401; 01.04.2005]
§40. Peadirektori asetäitja järelevalve ja uurimise alal
Peadirektori asetäitja järelevalve ja uurimise alal koordineerib, suunab ning kontrollib kontrolli osakonna, tollikontrolli osakonna, uurimisosakonna ja teabeosakonna tööd.
[RTL 2005, 29, 401; 01.04.2005]
§41. Peadirektori asetäitja siseteenuste alal
Peadirektori asetäitja siseteenuste alal koordineerib, suunab ja kontrollib avalike suhete ja rahvusvahelise koostöö osakonna, finants- ja planeerimisosakonna, personali- ja koolitusosakonna ning haldusosakonna tööd.
[RTL 2005, 29, 401; 01.04.2005]
§42. Peadirektori asetäitja infotehnoloogia alal
Peadirektori asetäitja infotehnoloogia alal koordineerib, suunab ja kontrollib infosüsteemi arendusosakonna ning süsteemihooldusosakonna tööd.
[RTL 2005, 29, 401; 01.04.2005]
§43. Peadirektori asendamine
Peadirektori äraolekul asendab teda peadirektori asetäitja teeninduse alal, peadirektori asetäitja teeninduse alal äraolekul asendab peadirektorit peadirektori asetäitja järelevalve ja uurimise alal, peadirektori asetäitja järelevalve ja uurimise alal äraolekul asendab peadirektorit peadirektori asetäitja siseteenuste alal, viimase äraolekul asendab peadirektorit peadirektori asetäitja infotehnoloogia alal.
§44. Ameti struktuuriüksuste ja nende allüksuste juhtimine
(1) Ameti struktuuriüksuseid ja nende allüksuseid juhivad järgmised ametiisikud:1) ameti osakonda juhib osakonnajuhataja, kes allub vahetult kas peadirektorile tulenevalt käesoleva määruse § 37 lõike 1 punktist 2 või peadirektori asetäitjale tulenevalt käesoleva määruse §-dest 39–42;
2) piirkondlikku maksu- ja tollikeskust juhib maksu- ja tollikeskuse juhataja, kes allub vahetult peadirektorile;
3) piirkondliku maksu- ja tollikeskuse osakonda juhib osakonnajuhataja, kes allub vahetult vastavalt maksu- ja tollikeskuse juhatajale või piirkondliku maksu- ja tollikeskuse põhimääruses sätestatud juhtudel vahetult maksu- ja tollikeskuse juhataja asetäitjale;
4) tollipunkti juhib tollipunktijuhataja, kes allub vahetult piirkondliku maksu- ja tollikeskuse põhimääruses määratletud maksu- ja tollikeskuse juhataja asetäitjale;
5) maksu- ja tollibürood ning Põhja maksu- ja tollikeskuse teenindusbürood juhib büroojuhataja, kes allub vahetult piirkondliku maksu- ja tollikeskuse põhimääruses määratletud maksu- ja tollikeskuse juhataja asetäitjale;
6) talitust juhib talitusejuhataja, kes allub vahetult osakonnajuhatajale, välja arvatud ameti uurimisosakonnas, kus talitusejuhataja allub osakonna põhimääruses sätestatud juhul vahetult osakonnajuhataja asetäitjale.
(2) Iga üksuse juht peab tagama tema poolt juhitava üksuse põhimäärusega
kinnitatud funktsioonide täitmise ning üksusele eraldatud ressursside sihipärase
ja efektiivse kasutamise. Selleks üksuse juht:
1) vastutab tema poolt
juhitavale üksusele pandud ülesannete õiguspärase, õigeaegse ja asjatundliku
täitmise eest ning kontrollib temale alluvate teenistujate teenistuskohustuste
täitmist;
2) osaleb arengustrateegiate ja aastaplaanide väljatöötamisel ning
juhib üksuse arenguplaanide koostamist;
3) annab alluvatele teenistujatele
korraldusi üksuse ülesannete täitmiseks;
4) täidab temale kõrgemalseisva juhi
poolt antud korraldused või teatab nende täitmise takistustest ning annab
kõrgemalseisvale juhile aru üksuse tegevusest;
5) annab üksuse nimel arvamusi
ja kooskõlastusi juhtkonnale ja teistele üksustele;
6) teeb kõrgemalseisvale
juhile ettepanekuid üksuse struktuuri, koosseisu ja töökorralduse muutmiseks,
üksuse teenistujate edutamiseks ning üksuse teenistujatele palga, toetuste või
distsiplinaarkaristuste määramiseks või ergutuste kohaldamiseks;
7) taotleb
üksuse ülesannete täitmiseks vajalikke vahendeid ning korraldab nende
nõuetekohase hoidmise, hooldamise ja kasutamise;
8) taotleb üksuse
töötajatele täienduskoolitust teenistusülesannete tulemuslikumaks
täitmiseks;
9) allkirjastab üksuses koostatud kirjad ja dokumendid, millega
ei võeta rahalisi ega muid varalisi kohustusi ning ei anta õigusi ega panda
kohustusi ametivälistele isikutele, kui õigusakt ei sätesta teisiti.
[ RTL 2005, 58, 828; 1.07.2005]
§45. Nõunikud
Ameti koosseisu võivad kuuluda nõunikud vastavalt rahandusministri poolt kinnitatud ameti teenistujate koosseisule. Nõunike tegevusvaldkonna, ülesanded ja alluvuse määrab peadirektor.
5. peatükk
TEENISTUSLIK JÄRELEVALVE
§46. Teenistuslik järelevalve
(1) Peadirektor teostab seadusega ette nähtud korras teenistuslikku järelevalvet ameti struktuuriüksuste ja ameti teenistujate tegevuse üle.
(2) Peadirektor võib teenistusliku järelevalve vahetu teostamise teha ülesandeks peadirektori asetäitjale, ameti struktuuriüksuse juhile või nõunikule.
6. peatükk
ÜMBERKORRALDAMINE JA LÕPETAMINE
§47. Ameti ümberkorraldamine ja lõpetamine
Amet korraldatakse ümber või lõpetatakse seaduse alusel.
§48. Registritoimingud
(1) Amet registreeritakse seaduses sätestatud korras.
(2) Kehtetu - RTL 2004, 57, 958 - jõust. 10.05.2004 (rakendatakse alates 01.02.2004)
(3) Maksuameti kohalike asutuste kui valitsusasutuste tegevus loetakse lõppenuks arvates 2004. a 1. jaanuarist ja need asutused kustutatakse käesoleva paragrahvi lõikes 2 nimetatud registrist.
7. peatükk
LÕPPSÄTTED
§49. [käesolevast tekstist välja jäetud]
§50. Seniste piirkondlike maksukeskuste ülesannete üleminek
Enne käesoleva määruse jõustumist tegutsenud piirkondlike maksukeskuste
ülesanded lähevad käesoleva määruse jõustumisel üle järgmiselt:
1) Harju
maksukeskuse, Tallinna füüsiliste isikute maksukeskuse ja Tallinna juriidiliste
isikute maksukeskuse ülesanded – Põhja maksukeskusele;
2) Ida-Viru
maksukeskuse, Lääne-Viru maksukeskuse ja Narva maksukeskuse ülesanded – Ida
maksukeskusele;
3) Jõgeva maksukeskuse, Kagu maksukeskuse, Tartu
maksukeskuse, Valga maksukeskuse ja Viljandi maksukeskuse ülesanded – Lõuna
maksukeskusele;
4) Järva maksukeskuse, Pärnu maksukeskuse, Rapla
maksukeskuse, Saare maksukeskuse ja käesoleva määrusega kehtetuks tunnistatava
määruse § 18 punktis 6 nimetatud Lääne maksukeskuse ülesanded – käesoleva
määruse § 33 punktis 3 nimetatud Lääne maksukeskusele.
§51. Maksupettuste Uurimise Keskuse ülesannete üleminek
Enne käesoleva määruse jõustumist tegutsenud Maksupettuste Uurimise Keskuse ülesanded lähevad käesoleva määruse jõustumisel üle ameti uurimisosakonnale.
§52. Määruse jõustumine
Käesolev määrus jõustub 2004. aasta 1. veebruaril.
Õiend
Lugeda rahandusministri 19. jaanuari 2004. a määruse nr 9 "Maksu- ja Tollimeti põhimäärus" pealkirjaalune tekst õigeks järgmises sõnastuses:
"Vastu võetud rahandusministri 19.01.2004. a määrusega nr 9 (RTL 2004, 9, 136), jõustunud 1.02.2004".
Alus: "Riigi Teataja seaduse" § 17 lõige 32.
Õiend
Parandatud ilmne ebatäpsus rahandusministri 19. jaanuari 2004. a määruse nr 9 «Maksu- ja Tolliameti põhimäärus» §-i 37 lõike 1 punktis 12 järgmiselt:
"12) annab nõusoleku piirkondlikule maksu- ja tollikeskusele või selle struktuuriüksuse ülesannete täitmiseks väljaspool antud struktuuriüksuse tööpiirkonda;"
Alus: "Riigi Teataja seaduse" § 17 lg 32.