"Eesti riikliku arengukava Euroopa Liidu struktuurifondide kasutuselevõtuks - ühtne programmdokument 2004-2006" meetme 3.7 "Metsamajandus" tingimused
Vastu võetud 03.03.2006 nr 31
Määrus kehtestatakse «Struktuuritoetuse seaduse» § 16 lõike 1 alusel.
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
§ 1. Määruse reguleerimisala
Määruses sätestatakse «Struktuuritoetuse seaduse» § 2 lõike 2 punktis 1 nimetatud arengukava (edaspidi arengukava) kolmanda prioriteedi meetme 3.7 «Metsamajandus» raames investeeringutoetuse (edaspidi toetus) andmise alused, taotlejale ja taotlusele esitatavad nõuded, taotluse menetlemise tingimused ja kord, taotleja ja taotluse nõuetele vastavaks tunnistamise alused ja kord, taotluse hindamise kriteeriumid ja kord ning toetuse väljamaksete tegemise tingimused ja kord.
§ 2. Toetuse andmise eesmärk
(1) Toetuse andmise üldeesmärk on aidata kaasa metsa majanduslike, ökoloogiliste ja sotsiaalsete väärtuste ja funktsioonide säilitamisele ja arendamisele ning maapiirkonnas töökohtade säilitamisele.
(2) Toetuse spetsiifilised eesmärgid on:
1) metsa säästev
majandamine ja metsamajanduse arendamine;
2) metsaressursi
säilitamine ja selle seisundi parandamine;
3) metsa
majanduslike, ökoloogiliste ja sotsiaalsete väärtuste parandamine;
4)
uute võimaluste loomine puidu ja puittoodete kasutamiseks ja
turustamiseks ning investeerimine puidu töötlemise ja turustamise
parandamiseks ja tõhustamiseks;
5) metsaühistu toetamine metsa
säästvamaks ja tõhusamaks majandamiseks;
6)
loodusõnnetusest või tulekahjust kahjustatud metsa tootmispotentsiaali
taastamine ning asjakohaste vältimisabinõude kasutusele võtmine.
§ 3. Meetme rakendusüksus
Meetme rakendusüksus on Vabariigi Valitsuse 22. märtsi 2004. a määruse nr 81 «Struktuuritoetuse rakendusasutuste ja rakendusüksuste nimetamine ning riigi ja kohaliku omavalitsuse investeeringute meetmete loetelu kinnitamine» tähenduses Põllumajanduse Registrite ja Informatsiooni Amet (edaspidi PRIA).
§ 4. Riigiabi
Meetme raames antav toetus on vähese tähtsusega abi komisjoni määruse (EÜ) nr 69/2001, mis käsitleb EÜ asutamislepingu artiklite 87 ja 88 kohaldamist vähese tähtsusega abi suhtes (ELT L 10, 13.01.2001, lk 30–32), mõistes.
2. peatükk
TOETUSE ANDMISE ALUSED
§ 5. Toetatavad tegevused
Toetuseks määratud eelarve jaotuse toetatavate tegevuste vahel otsustab
põllumajandusminister. Toetust võib taotleda järgmiste tegevuste kohta:
1)
loodusõnnetusest või tulekahjust kahjustatud metsa tootmispotentsiaali
taastamine, kaasa arvatud maapinna ettevalmistamine ja looduslikule
uuenemisele kaasa aitamine ning metsapuutaimede soetamine (edaspidi kahjustatud
metsa taastamine). Loodusõnnetuseks loetakse metsamaal tormi või
trombi põhjustatud tuuleheide või tuulemurd;
2) noorendiku
hooldamine metsa liigilise koosseisu või ökoloogiliste väärtuste
parandamiseks ning kasvama jäävate puude väärtuse suurendamiseks
(edaspidi noorendiku hooldamine);
3) metsamajandus- ja
puidutöötlemistehnika (edaspidi metsahooldustehnika)
ning taimekaitsevahendite soetamine;
4) metsaühistu toetamine;
5)
arendusprojekti elluviimine uute võimaluste loomiseks puidu ja
puittoodete kasutamiseks ning investeeringud töötlemise ja turustamise
parandamiseks ja tõhustamiseks (edaspidi arendusprojekti
elluviimine).
§ 6. Nõuded toetuse taotlejale
(1) Toetust võib taotleda:
1) «Metsaseaduse» § 40 lõikes 5
nimetatud metsaühistu, kes tegutseb küla, alevi või aleviku
territooriumil (edaspidi maapiirkond) ja kes on taotluse
esitamise hetkeks tegutsenud vähemalt kuus kuud (edaspidi metsaühistu);
2)
füüsilisest isikust erametsaomanik (edaspidi erametsaomanik)
tema omandis oleval maatulundusmaa sihtotstarbega alaliigiga metsamaal
(edaspidi metsamaa) § 5 punktides 1 ja 2 nimetatud tegevuste
kohta;
3) punktides 1 ja 2 nimetatud isik (edaspidi taotleja),
kes ei ole alates 1. jaanuarist 2004 saanud ega taotle samal ajal sama
tegevuse või selle üksiku investeeringuobjekti või § 5 punktides 1 ja 2
nimetatud tegevuste puhul sama metsaeraldise kohta toetust arengukava
ega Sihtasutuse Erametsakeskus ja Sihtasutuse Keskkonnainvesteeringute
Keskus eraldatud vahenditest;
4) taotleja, kellele viimase kolme
aasta jooksul eraldatud vähese tähtsusega abi ei ületa koos meetme
raames taotletava toetusega vähese tähtsusega abi ülemmäära 1 564 660
krooni.
(2) Lõike 1 punktis 1 nimetatud metsaühistu võib toetust taotleda, kui
ta vastab järgmistele tingimustele:
1) kui metsaühistu on
asutatud tähtajaliselt, ei või tähtaeg olla lühem kui viis
majandusaastat arvates PRIA poolt viimase toetusosa väljamaksmisest;
2)
metsaühistul ei ole riikliku maksu maksuvõlga või riikliku maksu
maksuvõla tasumine on ajatatud. Maksuvõla tasumise ajatamise korral
peavad maksud olema tasutud ajakava kohaselt;
3) metsaühistu suhtes
ei toimu likvideerimismenetlust ega ole tehtud pankrotiotsust.
(3) Paragrahvi 5 punktides 1 ja 2 nimetatud tegevuste puhul võib taotleda ja saada toetust ühe ja sama metsaeraldise kohta üks kord.
§ 7. Nõuded toetatavatele tegevustele
(1) Toetust võib taotleda kahjustatud metsa taastamiseks ja noorendiku
hooldamiseks järgmistel tingimustel:
1) maa, mille kohta toetust
taotletakse, on maapiirkonnas asuv metsamaa;
2) maa, mille kohta
toetust taotletakse, on erametsaomaniku, metsaühistu või metsaühistu
liikmete omandis. Paragrahvi 5 punktides 1 ja 2 nimetatud tegevuste
kohta võib toetust taotleda metsaühistu kinnisasja omaniku antud õiguse
alusel. Sellesisulise lepingu sõlmib metsühistuga kinnisasja omanik või
tema antud lihtkirjaliku volikirja alusel füüsiline isik, kusjuures
nimetatud leping peab sisaldama kinnitust § 6 lõike 1 punktides 3 ja 4
ning § 6 lõikes 3 toodud nõuete täitmise kohta;
3)
metsamaa kohta on koostatud «Metsaseaduse» §-s 7 ettenähtud
metsamajandamiskava või «Metsaseaduse» § 58 lõikes 5 nimetatud
metsamajandamise soovitused;
4) vähemalt 0,1 hektari suurusel
metsamaal pärast 1. jaanuari 2004 toimunud loodusõnnetuse või tulekahju
kohta on tehtud «Metsaseaduse» § 22 lõike 1 punktis 6 kehtestatud alusel
ja korras metsakaitseline ekspertiis;
5) kahjustatud metsa
taastamiseks istutatakse lisas 2 nimetatud metsapuutaimi, mis on ostetud
isikult, kellele on «Taimede paljundamise ja sordikaitse seaduse» § 66
alusel Metsakaitse- ja Metsauuenduskeskus väljastanud istutatava
taimeliigi kohta kultiveerimismaterjali tootmise tegevusloa (edaspidi tegevusluba),
ning metsapuutaimed on varustatud nende päritolu tõendava dokumendiga.
Kui taotlejal või metsaühistu liikmel on nimetatud tegevusluba, võib ta
istutada endale kuuluvale metsamaale enda kasvatatud metsapuutaimi;
6)
punktis 5 nimetatud metsapuutaimed, mis ei ole kasvatatud Eestis, peavad
olema ostetud isikult, kelle andmed on kantud metsapuude
kultiveerimismaterjali turustajana «Taimekaitseseaduse» § 31 alusel
taimetervise registrisse;
7) metsapuutaimed on soetatud mitte varem
kui 2004. aastal ja on istutatud ühtlaselt arvestusega vähemalt 2000
metsapuutaime ühe hektari kohta;
8) paragrahvi 5 punktis 2
nimetatud tegevuse kohta võib toetust taotleda erametsaomanik kuni 45
hektari ulatuses ning metsaühistu kuni 45 hektari ulatuses ühe liikme
kohta, kusjuures selle liikme metsamaa, mille kohta toetust taotletakse,
ei või ületada 45 hektarit.
(2) Toetust võib taotleda metsahooldustehnika ja taimekaitsevahendite soetamiseks, kui taotlusel on näidatud nende soetamise vajalikkus ning on ära toodud, kuidas seadmeid pärast metsahooldustehnika soetamist maapiirkonnas kasutatakse ja kuidas suureneb metsaühistu teeninduslik ettevõtlus.
(3) Toetust võib taotleda metsaühistu toetamiseks järgmistel tingimustel:
1)
metsaühistu on asutatud mitte varem kui 1. jaanuaril 2004;
2)
lisa 1 punktides 4.1–4.3 ja 4.6 nimetatud investeeringuobjektidega
seotud kontoriruumi asukoht ei ole Pärnus, Tallinnas ega Tartus;
3)
toetuse taotluse esitamise kuule vahetult eelnenud kuu esimese päeva
seisuga kuulub metsaühistusse vähemalt 15 liiget või metsaühistu
tegevuspiirkonnas, milleks on metsaühistu ja tema liikmete omandis olev
metsamaa pindala kokku, oleva metsamaa pindala on vähemalt 500 hektarit;
4)
metsaühistul on järgneva viie aasta kohta koostatud tegevuskava (lisa 3).
(4) Toetust võib taotleda arendusprojekti elluviimiseks järgmistel
tingimustel:
1) arendusprojekti elluviimisega tõstetakse puidu ja
puittoodete kasutamise mainet ja efektiivsust ning tagatakse puidu
töötlemise tehnoloogiline täiustamine ning puidu ja puittoodete
kasutamise mitmekesistamine;
2) arendusprojekti elluviimise raames
tehtavad tegevused aitavad säilitada või luua uusi töökohti ning
arendavad majandustegevust maapiirkonnas;
3) metsaühistul on järgneva
viie aasta kohta koostatud arendusprojekti elluviimise tegevuskava (lisa
4);
4) messi, võistluse või näituse korraldaja teavitab ürituse
toimumise kohast ja ajast PRIA-t elektrooniliselt vähemalt seitse
tööpäeva enne ürituse toimumist.
(5) Paragrahvis 5 nimetatud tegevuste alusel lubatud investeeringud (edaspidi investeeringuobjekt) on loetletud lisas 1.
§ 8. Kulude abikõlblikkus
(1) Abikõlblikud on lisa 1 punktis 5.2.2 nimetatud
investeeringuobjektiga seotud järgmised kulud:
1) ruumi, platsi
ning vajaliku tehnika ja seadmete rentimise kulud;
2) üritust
tutvustava trükise koostamise, toimetamise ja trükkimisteenuse ostmise
kulud;
3) reklaamiteenuse ostmise kulud trüki- ja telemeedias;
4)
jaotusmaterjali koostamise ja trükkimisteenuse ostmise kulud;
5)
messiboksi ja võistlusplatsi ettevalmistamise teenuse ostmise kulud;
6)
ürituse korraldamisel koristus- ja turvateenuse ostmise kulud;
7)
võistluse korraldamisel autasudeks tehtud kulutused mitte rohkem kui
5000 krooni võistlusklassi kohta, välja arvatud rahalised autasud;
8)
võistlusel osalejate toitlustuskulud, mida ei käsitleta erisoodustusena.
(2) Lisa 1 punktis 5.2.2 toodud investeeringuobjekti puhul arvestatakse ürituse korraldamise tuludest laekuv summa taotleja omafinantseeringuna. Ürituse korraldamise tulude eelarve peab toetuse taotlemisel olema märgitud taotluses (lisa 9), kusjuures väljamakstava toetuse ja ürituse korraldamise tulude eelarve kohaselt laekuv omafinantseeringuna arvestatav tuludest laekuv kogusumma ei tohi ületada ürituse korraldamiseks tehtud abikõlblike kulude eelarvelist maksumust. Ürituse korraldamise toetusest arvestatakse maha ürituse tuludest laekunud summa, mis ületab toetuse taotluses märgitud ürituse korraldamise tulude eelarve.
(3) Abikõlblikud ei ole järgmised kulud:
1) maa ja
olemasoleva ehitise ostmise, rentimise ja liisimise kulud, välja arvatud
metsaühistu toetamise raames kontoriruumi rentimise kulud ilma
kommunaalkuludeta;
2) tolli-, sisseveo- ja muud maksud, mida
hüvitatakse, tasaarveldatakse ja kustutatakse mingil muul moel ning mis
ei moodusta osa Eesti maksusüsteemist või mis on ebaproportsionaalselt
suured kulud tegevuse mis tahes osale;
3) käibemaks juhul, kui
toetuse taotleja on käibemaksukohustuslane või piiratud
käibemaksukohustuslane;
4) sularahamaksed, teenustasu
pangatoimingute eest, tagatismaksed, intressid ja muud finantsteenustega
seotud kulud;
5) notaritasuks, juriidiliseks konsultatsiooniks,
raamatupidamisteenuse eest tasumiseks tehtud kulud, tasud patendi ja
litsentsi ning teostatavusuuringute eest, välja arvatud metsaühistu
toetamise raames raamatupidamisteenuse eest makstud teenustasu;
6)
kasutatud seadmete ja kauba ostmise kulud;
7) esinduskulud ja kulud
kingitustele;
8) päevarahad;
9) «Tulumaksuseaduse» § 48 lõike
4 mõistes erisoodustusena käsitletavad kulud;
10)
liisingumaksed, kui liisinglepingus ei ole sätestatud omandiõiguse
üleminek toetuse saajale;
11) trahvid, finantskaristused ja
kohtukulud;
12) liiklusvahendi soetamise kulud;
13) taotleja enda
või tema töötaja tehtud tööde kulud, kaasa arvatud töövõtulepingu alusel
saadud lepingutasud, välja arvatud lisa 1 punktides 1, 2 ja 4.5
nimetatud investeeringuobjektide puhul;
14) taotleja enda ruumi ja
esitlustehnika kasutamise kulud lisa 1 punktis 5.2 nimetatud
investeeringuobjektide puhul;
15) ebaotstarbekad ning majanduslikult
põhjendamatud kulud;
16) muud kulud, mis ei ole
investeeringuobjektiga otseselt seotud.
(4) Kahjustatud metsa taastamisel ja noorendiku hooldamisel ei ole
abikõlblikud järgmised kulud:
1) «Metsaseaduse» §-de 12 ja
13, § 14 lõike 2, §-de 18 ja 19 ning § 34 alusel tehtava raie kulud
noorendiku hooldamiseks;
2) kahjustatud metsa taastamise ja
noorendiku hooldamise kulud «Looduskaitseseaduse» § 4 lõikes 1 nimetatud
aladel ja objektidel, kus keskkonnakaitselised piirangud ei võimalda
teha kavandatavaid töid;
3) jõulupuude soetamise ja istutamise
kulud. Jõulupuuks loetakse nõukogu määruse (EÜ) nr 1257/1999 Euroopa
Põllumajanduse Arendus- ja Tagatisfondi (EAGGF) toetuse kohta maaelu
arendamiseks ning teatavate määruste muutmise ja kehtetuks tunnistamise
kohta artikli 31 punkti 3 (ELT L 160, 26.06.1999, lk 80–102) kohaselt
okaspuu, mida kasvatatakse dekoratiivsel eesmärgil ja turustatakse enne
tema raieküpseks saamist;
4) riigile, kohalikule omavalitsusele
või riigi osalusega äriühingule kuuluval metsamaal tehtavate tegevuste
kulud.
§ 9. Hankereeglid investeeringu tegemisel
(1) Kui kavandatava investeeringuobjekti käibemaksuta maksumus ületab 156 466 krooni, peab taotleja olema investeeringuobjekti kohta väljastanud mitte varem kui 1. jaanuaril 2004 vähemalt kolm kirjalikku pakkumiskutset koos pakkumise tehniliste tingimuste loeteluga (edaspidi investeeringuobjekti pakkumiskutse) ja olema saanud vähemalt kolmelt pakkujalt hinnapakkumised koos pakkumise tehniliste tingimuste loeteluga, mis osutavad tehnilisele spetsifikatsioonile (edaspidi investeeringuobjekti hinnapakkumine).
(2) Kui kavandatava investeeringuobjekti käibemaksuta maksumus ei ületa 156 466 krooni, peab taotleja olema väljastanud mitte varem kui 1. jaanuaril 2004 vähemalt ühe investeeringuobjekti pakkumiskutse ja olema saanud vähemalt ühe investeeringuobjekti hinnapakkumise.
(3) Väljavalitud hinnapakkumine ei tohi olla põhjendamatult kõrge võrreldes teiste hinnapakkumistega.
(4) Taotleja ja hinnapakkuja ning nende osanik või aktsionär või liige ei tohi omada üksteise äriühingus osalust ega kuuluda üksteise (äriühingu, metsaühistu) juhatusse või nõukokku.
§ 10. Toetatava tegevuse maksumus
(1) Paragrahvi 5 punktides 1 ja 2 nimetatud tegevuste abikõlbliku maksumuse määramiseks kasutatakse ühikuhindasid hektari kohta.
(2) Paragrahvi 5 punktides 3–5 nimetatud tegevuste abikõlbliku maksumuse
moodustavad:
1) tegevuste käibemaksuta maksumus, mis koosneb
väljavalitud käibemaksuta hinnapakkumisest ja abikõlbliku
investeeringuobjekti märgistamiseks vajaliku sümboolika käibemaksuta
maksumusest, kui taotleja on käibemaksukohustuslane;
2)
käibemaksuga maksumus, mis koosneb väljavalitud käibemaksuga
hinnapakkumisest ja abikõlbliku objekti märgistamiseks vajaliku
sümboolika käibemaksuga maksumusest, kui taotleja ei ole
käibemaksukohustuslane.
§ 11. Toetuse määr ja suurus
(1) Kahjustatud metsa taastamiseks antakse toetust 11 700 krooni hektari kohta.
(2) Noorendiku hooldamiseks antakse toetust 2400 krooni hektari kohta.
(3) Metsahooldustehnika ja taimekaitsevahendite soetamiseks antakse
toetust kuni 50% abikõlblike kulude maksumusest, kuid mitte rohkem, kui:
1)
200 000 krooni ühe lisa 1 punktides 3.1.1–3.1.12 ja 3.2.1–3.2.6
nimetatud investeeringuobjekti kohta;
2) 10 000 krooni ühe lisa 1
punktides 3.3.1–3.3.4 nimetatud investeeringuobjekti kohta.
(4) Metsaühistu toetamiseks antakse toetust kuni 75% abikõlblike kulude maksumusest, kuid mitte rohkem kui 100 000 krooni metsaühistu kohta.
(5) Arendusprojekti elluviimiseks antakse toetust kuni 50% abikõlblike kulude maksumusest, kuid mitte rohkem kui 1 500 000 krooni metsaühistu kohta.
3. peatükk
TOETUSE TAOTLEMINE JA TAOTLUSELE ESITATAVAD NÕUDED
§ 12. Taotluse esitamine ja tähtaeg
(1) Taotleja esitab toetuse taotlemiseks PRIA-le piirkonnas tegutseva taotluste vastuvõtmiseks volitatud ametniku kaudu taotluse ning selles esitatud andmeid tõendavad dokumendid selleks ettenähtud tähtajal.
(2) Taotleja võib taotluse esitamise tähtajal iga kavandatava tegevuse kohta esitada ühe taotluse.
(3) PRIA teatab taotluse esitamise tähtaja ametlikus väljaandes Ametlikud Teadaanded.
(4) Lõikes 1 nimetatud dokumendid esitatakse originaaldokumentidena, kui määruses ei ole ette nähtud dokumendi koopia esitamist. Taotlemisel esitab taotleja § 5 punktides 1 ja 2 nimetatud tegevuste puhul koopiad kõikidest esitatavatest originaaldokumentidest ja dokumentide koopiatest ning § 5 punktides 3–5 nimetatud tegevuste puhul kaks koopiat kõikidest originaaldokumentidest ja dokumentide koopiatest.
(5) Taotleja esitab avalduse «Struktuuritoetuse seaduse» § 9 lõikes 1 nimetatud struktuuritoetuse registrisse kandmiseks.
(6) Toetuse esmakordsel taotlemisel esitab taotleja avalduse taotleja andmete kandmiseks põllumajandustoetuste ja põllumassiivide registrisse, kui tema andmed ei ole kantud põllumajandustoetuste ja põllumassiivide registrisse.
§ 13. Toetuse taotlemiseks esitatavad dokumendid
(1) Toetuse taotlemiseks esitab taotleja PRIA-le olenevalt kavandatavast tegevusest vormikohase taotluse (lisa 5–9) ning neis esitatud andmeid tõendavad dokumendid, mis on loetletud lõigetes 2–6.
(2) Taotleja nõuetekohasust tõendavad dokumendid on:
1)
koopia taotluse esitaja isikut tõendavast dokumendist ja seadusjärgse
esindusõiguseta isiku puhul lisaks tema volitusi tõendav volikiri;
2)
koopia põhikirjast, kui taotlejaks on metsaühistu;
3)
koopia metsaühistu üldkoosoleku otsusest taotleda selle meetme raames
toetust, kui põhikirjast ei nähtu õigust taotleda toetust metsaühistu
liikmete nimel;
4) metsaühistu liikmete nimekiri koos isiku- või
registrikoodiga mitte varasema kui toetuse taotluse esitamise kuule
vahetult eelnenud kuu esimese päeva seisuga, milles on ära toodud liikme
omandisse kuuluva metsamaa pindala katastritunnuste kaupa;
5)
metsaühistu puhul mitte varasema kui taotluse esitamise kuule vahetult
eelnenud kuu esimese päeva seisuga väljastatud Maksu- ja Tolliameti
tõend selle kohta, et tõendi väljastamise päeva seisuga ei ole taotlejal
riikliku maksu maksuvõlga või riikliku maksu maksuvõla tasumise
ajatamise korral on ta maksud tasunud ajakava kohaselt.
(3) Kahjustatud metsa taastamiseks ja noorendiku hooldamiseks esitatakse
kavandatava tegevuse nõuetekohasuse tõendamiseks lisaks lõigetes 1 ja 2
nimetatud dokumentidele:
1) kahjustatud metsa taastamisel
Keskkonnaministeeriumi maakonna keskkonnateenistuse (edaspidi keskkonnateenistus)
kooskõlastatud kahjustatud metsa taastamise projekt (lisa 10) ja
noorendiku hooldamisel keskkonnateenistuse kooskõlastatud noorendiku
hooldamise projekt (lisa 11) koos sinna juurde kuuluvate lisadega;
2)
koopia § 7 lõike 1 punktis 2 sätestatud lepingust;
3)
kaasomaniku kirjalik nõusolek, kui metsamaa, mille kohta toetust
taotletakse, kuulub kaasomandisse.
(4) Metsahooldustehnika ja taimekaitsevahendite soetamiseks esitatakse
investeeringuobjekti nõuetekohasuse tõendamiseks lisaks lõigetes 1 ja 2
nimetatud dokumentidele:
1) vähemalt kolme pakkuja
investeeringuobjekti hinnapakkumise koopiad koos tehniliste tingimuste
loeteluga, kui investeeringuobjekti käibemaksuta maksumus ületab
156 466 krooni; kui investeeringuobjekti käibemaksuta maksumus on alla
156 466 krooni, siis vähemalt ühe pakkuja investeeringuobjekti
hinnapakkumise koopia koos tehniliste tingimuste loeteluga
investeeringuobjektide kaupa;
2) vormikohane hinnavõrdlustabel (lisa
12) juhul, kui investeeringuobjekti maksumus ületab 156 466 krooni,
kusjuures väljavalitud hinnapakkumine peab olema põhjendatud;
3)
koopia väljavalitud investeeringuobjekti hinnapakkumisele vastavast
investeeringuobjekti pakkumiskutsest koos tehniliste tingimuste
loeteluga.
(5) Metsaühistu toetamiseks esitatakse investeeringuobjekti
nõuetekohasuse tõendamiseks lisaks lõigetes 1 ja 2 nimetatud
dokumentidele:
1) lisa 1 punktides 4.1–4.3 nimetatud
investeeringuobjektide puhul hinnapakkumise koopia ning lisa 1 punktis
4.6 nimetatud investeeringuobjekti puhul rendilepingu koopia;
2)
paragrahvi 7 lõike 3 punktis 4 nimetatud tegevuskava.
(6) Arendusprojekti elluviimiseks esitatakse investeeringuobjekti
nõuetekohasuse tõendamiseks lisaks lõigetes 1 ja 2 nimetatud
dokumentidele:
1) paragrahvi 7 lõike 4 punktis 3 nimetatud
tegevuskava;
2) lisa 1 punktides 5.3–5.11 nimetatud
investeeringuobjektide puhul vähemalt kolme pakkuja investeeringuobjekti
hinnapakkumise koopiad koos tehniliste tingimuste loeteluga, kui
investeeringuobjekti käibemaksuta maksumus ületab 156 466 krooni; kui
investeeringuobjekti käibemaksuta maksumus on alla 156 466 krooni, siis
vähemalt ühe pakkuja investeeringuobjekti hinnapakkumise koopia koos
tehniliste tingimuste loeteluga investeeringuobjektide kaupa;
3)
vormikohane hinnavõrdlustabel (lisa 12) juhul, kui investeeringuobjekti
maksumus ületab 156 466 krooni, kusjuures väljavalitud hinnapakkumine
peab olema põhjendatud;
4) koopia väljavalitud
investeeringuobjekti hinnapakkumisele vastavast investeeringuobjekti
pakkumiskutsest koos tehniliste tingimuste loeteluga;
5) lisa 1
punktis 5.2.2 nimetatud investeeringuobjekti puhul esitatakse punktides
2–4 nõutud dokumendid juhul, kui taotleja tellib teenust messi,
võistluse või näituse korraldamiseks.
4. peatükk
TAOTLUSE MENETLEMINE
§ 14. Taotluse vastuvõtmine
(1) PRIA kontrollib taotluse esitamisel nõutavate dokumentide olemasolu ja taotluse tähtaegset esitamist. PRIA teeb taotleja äriregistri või mittetulundusühingute ja sihtasutuste registri kaardist väljatrüki, mille taotleja allkirjastab.
(2) Taotluse esitamisel tehtud kontrolli tulemused kantakse kontroll-lehele, kuhu märgitakse esitatud ja esitamata dokumendid.
(3) Kui taotlus koos kõikide nõutavate dokumentidega on esitatud tähtaegselt, registreerib PRIA taotluse infosüsteemis ning teeb väljatrüki § 12 lõikes 5 nimetatud avaldusest kahes eksemplaris, mille allkirjastavad taotleja ja taotluse vastuvõtmiseks volitatud ametnik. Teine eksemplar avaldusest väljastatakse taotlejale. Volitatud ametnik avab taotlustoimiku, millele lisatakse nimetatud avalduse väljatrükk, taotleja äriregistri või mittetulundusühingute ja sihtasutuste registri kaart ning kontroll-leht.
(4) Kui taotleja ei esitanud taotlust tähtajaks, tagastatakse taotlus «Struktuuritoetuse seaduse» § 19 lõike 6 kohaselt läbi vaatamata.
(5) Kui taotluse vastuvõtmisel ei saa üheselt tõlgendada nõutava dokumendi vajadust ja sisulist täpsust, võtab PRIA taotluse vastu ja volitatud ametnik avab taotlustoimiku.
§ 15. Andmete õigsuse kontroll
(1) PRIA kontrollib vastuvõetud taotluse nõuetekohasust ja selles esitatud andmete õigsust ning taotleja ja kavandatava tegevuse vastavust «Struktuuritoetuse seaduses» ning määruses sätestatud nõuetele.
(2) Taotleja esitatud andmete kontrollimiseks ja võrdlemiseks on PRIA-l õigus kasutada teiste riiklike registrite, kinnistusraamatu ning § 5 punktides 1 ja 2 nimetatud tegevuste puhul keskkonnateenistuse kogutud asjakohaseid andmeid.
(3) PRIA esitab Sihtasutusele Erametsakeskus ja Sihtasutusele Keskkonnainvesteeringute Keskus taotlejate nimekirja koos investeeringuobjektide loeteluga tegevuste kaupa. Sihtasutus Erametsakeskus ja Sihtasutus Keskkonnainvesteeringute Keskus kontrollivad, et taotleja ei ole alates 1. jaanuarist 2004 saanud ega taotle samal ajal sama tegevuse või selle üksikute investeeringuobjektide või § 5 punktides 1 ja 2 nimetatud tegevuste puhul sama metsaeraldise kohta toetust Sihtasutuse Erametsakeskus ja Sihtasutuse Keskkonnainvesteeringute Keskus eraldatud vahenditest. Kontrolli tulemused edastatakse PRIA-le nimekirja saamisest arvates 20 tööpäeva jooksul.
(4) PRIA volitatud ametnikul on taotluses esitatud andmete õigsuse kontrollimiseks ametitõendi esitamisel õigus viibida taotleja nõusolekul ja kui taotlejaks on metsaühistu, siis tema liikme nõusolekul või selle isiku nõusolekul, kellelt taotleja tellib teenust või tööd või ostab kaupa, tema ettevõttes, sealhulgas hoonetes ja kinnisasjal, ning kontrollida dokumente ja tehtud töid kohapeal. Paragrahvi 5 punktides 1 ja 2 nimetatud tegevuste puhul teeb PRIA andmete õigsuse kontrollimisel koostööd keskkonnateenistusega.
(5) Kontrolli tulemuste kohta koostab lõikes 4 nimetatud ametnik kontrollakti, mille allkirjastavad ametnik ja taotleja, kui taotlejaks on metsaühistu, siis tema liige või isik, kellelt taotleja tellis teenust või tööd või ostis kaupa, välja arvatud § 5 punktides 1 ja 2 nimetatud tegevuste puhul.
(6) Kui taotluse nõuetekohasuse kontrollimisel avastatakse puudusi, teatatakse sellest viivitamata taotlejale ja määratakse tähtaeg puuduste kõrvaldamiseks. Taotluse menetlemise tähtaega võib «Struktuuritoetuse seaduse» § 19 lõike 2 kohaselt pikendada puuduste kõrvaldamiseks ettenähtud tähtaja võrra.
§ 16. Taotluse ja taotleja nõuetele vastavaks või mittevastavaks tunnistamine
(1) Taotleja ja taotlus tunnistatakse nõuetele vastavaks «Struktuuritoetuse seaduse» § 18 lõike 2 ja § 19 lõike 3 alusel.
(2) Taotleja ja taotlus tunnistatakse nõuetele vastavaks, kui:
1)
on täidetud kõik määruses taotlejale ja taotlusele esitatud nõuded;
2)
ei esine «Struktuuritoetuse seaduse» § 19 lõikes 4 nimetatud asjaolusid;
3)
kõik omavahel võrreldavad andmed on samased ja nende seosed samasust
kinnitavad.
(3) Taotleja ja taotluse nõuetele mittevastavaks tunnistamise korral tehakse taotluse rahuldamata jätmise otsus «Struktuuritoetuse seaduse» § 18 lõike 3 või § 19 lõike 5 kohaselt.
§ 17. Taotluse hindamine
(1) Nõuetele vastavaks tunnistatud taotlusi hinnatakse järgmiselt:
1)
paragrahvi 5 punktis 1 nimetatud tegevuse puhul «Struktuuritoetuse
seaduse» § 20 lõike 1 alusel juhul, kui kõigi nõuetele vastavaks
tunnistatud taotluste rahastamise summa ei ületa tegevuse rahastamise
eelarvet. Kui nõuetele vastavaks tunnistatud taotluste rahastamise summa
ületab tegevuse rahastamise eelarve, hinnatakse taotlusi
«Struktuuritoetuse seaduse» § 20 lõike 3 alusel lisas 13 toodud
hindamiskriteeriumite põhjal. Võrdsete hindepunktide korral eelistatakse
varem esitatud taotlust;
2) paragrahvi 5 punktis 2 nimetatud tegevuse
puhul «Struktuuritoetuse seaduse» § 20 lõike 1 alusel;
3)
paragrahvi 5 punktides 3–5 nimetatud tegevuste puhul «Struktuuritoetuse
seaduse» § 20 lõike 3 alusel lisas 13 toodud hindamiskriteeriumite
põhjal. Võrdsete hindepunktide korral eelistatakse varem esitatud
taotlust.
(2) Taotluste paremusjärjestuse moodustamisel loetakse tegevuste kaupa, välja arvatud § 5 punktis 2 nimetatud tegevuse puhul, paremaks kõrgema hindepunktide summa saanud taotlus.
(3) Paragrahvi 5 punktides 3–5 nimetatud tegevuste puhul taotluste hindamiseks ja taotluste paremusjärjestuse koostamiseks moodustab põllumajandusminister metsanduse eriala ekspertidest ja sotsiaalpartnerite esindajatest hindamiskomisjoni (edaspidi komisjon).
(4) PRIA esitab § 5 punktides 3–5 nimetatud tegevuste puhul taotluste ja nendes esitatud andmeid tõendavate dokumentide koopiad põllumajandusministrile tutvumiseks viie tööpäeva jooksul arvates taotluse esitamise tähtaja lõppemisest.
(5) PRIA esitab § 5 punktides 3–5 nimetatud tegevuste puhul taotlejate nimekirja põllumajandusministrile 55 tööpäeva jooksul arvates taotluste esitamise tähtaja lõppemisest posti teel väljastusteatega tähtkirjaga, märkides nimekirjas eraldi ka nende taotlejate nimed, kelle taotlus ei ole «Struktuuritoetuse seaduse» §-de 18 ja 19 alusel nõuetele vastavaks tunnistatud.
§ 18. Komisjoni koosseis ja ülesanded
(1) Komisjon koosneb kuni üheksast liikmest (edaspidi komisjoni liige).
(2) Komisjoni liikmete nimed avaldatakse Põllumajandusministeeriumi ja PRIA veebilehel.
(3) Komisjon hindab kümne tööpäeva jooksul pärast § 17 lõikes 5 nimetatud dokumentide saamist taotlusi, koostab hindamislehed (lisa 14) ja teeb põllumajandusministrile ettepaneku taotluste paremusjärjestuse kohta.
§ 19. Komisjoni istung
(1) Komisjoni esimees teatab komisjoni liikmetele, Põllumajandusministeeriumile ja PRIA-le komisjoni istungi toimumise aja ja koha kirjalikult või elektrooniliselt viie tööpäeva jooksul arvates § 17 lõikes 5 nimetatud taotlejate nimekirjade saamisest.
(2) Komisjoni esimehel on õigus hindamise kohta vajaliku lisateabe saamiseks kutsuda komisjoni istungile isik, kes ei ole taotleja ega komisjoni liige. Sellekohase põhjendatud kirjaliku ettepaneku võib komisjoni esimehele teha ka komisjoni liige.
(3) Komisjon on otsustusvõimeline, kui selle istungist võtavad osa vähemalt pooled komisjoni liikmetest, sealhulgas komisjoni esimees.
(4) Kui komisjoni liige ei saa komisjoni istungist osa võtta või kui esinevad «Haldusmenetluse seaduse» § 10 lõikes 1 toodud asjaolud, taandab komisjoni liige ennast istungilt ning teatab sellest viivitamata komisjoni esimehele.
(5) Kui komisjon ei ole otsustusvõimeline, kutsub komisjoni esimees või tema volitatud komisjoni liige kokku uue istungi kümne tööpäeva jooksul arvates eelmise istungi toimumise päevast ning teatab istungi toimumise aja ja koha PRIA-le.
(6) Komisjoni liige hindab taotlusi lisas 13 toodud hindamiskriteeriumite alusel, täites taotluse hindamislehe iga nõuetele vastavaks tunnistatud taotleja kohta.
(7) Komisjoni liikmete märgitud hindepunktide summa alusel koostatakse komisjoni ettepanek taotluste paremusjärjestuse moodustamiseks tegevuste kaupa.
(8) Põllumajandusminister otsustab komisjoni ettepaneku alusel taotluste paremusjärjestuse seitsme tööpäeva jooksul arvates komisjoni istungi toimumisest.
(9) Põllumajandusministeerium edastab taotluste paremusjärjestuse PRIA-le kolme tööpäeva jooksul arvates taotluste paremusjärjestuse otsustamisest.
5. peatükk
TAOTLUSE RAHULDAMINE VÕI RAHULDAMATA JÄTMINE
§ 20. Taotluse rahuldamine või rahuldamata jätmine
(1) PRIA peadirektor teeb taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsuse «Struktuuritoetuse seaduse» § 20 lõike 1 või 3 alusel 100 tööpäeva jooksul arvates taotluse esitamise tähtaja lõppemisest.
(2) Vajaduse korral võib PRIA peadirektor teha taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsuse 120 tööpäeva jooksul arvates taotluse esitamise tähtaja lõppemisest, teatades taotlejale otsuse tegemise tähtaja pikendamisest lõikes 1 nimetatud tähtaja jooksul. Otsuse tegemise tähtaja pikendamist tuleb põhjendada.
(3) Kui taotluse täies ulatuses rahuldamine ei ole võimalik või põhjendatud, võib PRIA peadirektor teha taotluse osalise rahuldamise otsuse «Struktuuritoetuse seaduse» § 20 lõike 6 alusel.
(4) Taotlus jäetakse rahuldamata «Struktuuritoetuse seaduse» § 20 lõike 1, 3, 6 või 7 alusel.
(5) PRIA saadab taotlejale taotluse rahuldamata jätmise otsuse koopia posti teel väljastusteatega tähtkirjaga viie tööpäeva jooksul arvates otsuse tegemisest.
(6) PRIA peadirektor võib «Struktuuritoetuse seaduse» § 202 kohaselt taotluse rahuldamise otsust muuta ja selle kehtetuks tunnistada kümne tööpäeva jooksul arvates asjakohaste asjaolude ilmnemisest.
§ 21. Toetuse vastuvõtmise kinnitamine
(1) «Struktuuritoetuse seaduse» § 201 lõike 2 kohaselt saadab PRIA toetuse saajale koos toetuse taotluse rahuldamise otsuse käskkirja koopiaga PRIA peadirektori allakirjutatud kinnituskirja kahes eksemplaris ja kulude deklareerimiseks toodud väljamakse taotluse vormi (lisa 15) (edaspidi kuludeklaratsioon) posti teel väljastusteatega tähtkirjaga.
(2) Toetuse kasutamise tingimusteks taotluse rahuldamise otsuse kohaselt
on eelkõige:
1) toetuse vastuvõtmine;
2) toetuse
sihipärase ja tähtaegse kasutamise üle järelevalve teostamise
võimaldamine;
3) selle metsamaa, mille kohta toetust taotleti,
sihtotstarbe säilitamine vähemalt viie aasta jooksul arvates viimase
toetusosa väljamaksmisest;
4) investeeringuobjekti sihipärane
säilitamine ja kasutamine vähemalt viie aasta jooksul arvates viimase
toetusosa väljamaksmisest;
5) saadud raha toetuse
mittesihipärase kasutamise korral PRIA nõudmisel tagasi maksmine;
6)
«Struktuuritoetuse seaduse» § 41 lõikes 3
nimetatud muude kohustuste täitmine;
7) metsaühistu tegevuse
jätkamine vähemalt viie aasta jooksul arvates viimase toetusosa
väljamaksmisest;
8) PRIA määratud tähtajal «Struktuuritoetuse
seaduse» § 7 lõike 3 alusel kehtestatud tingimustel ja korras PRIA-le
toetuse mõju hindamiseks viie aasta jooksul arvates viimase toetusosa
väljamaksmisest kirjalike andmete esitamine.
(3) Kui toetuse saaja on nõus taotluse rahuldamise otsuses sätestatud tingimustega, kirjutab ta kinnituskirjale alla, märgib allakirjutamise kuupäeva ja tagastab kinnituskirja ühe eksemplari PRIA-le posti teel väljastusteatega tähtkirjaga 15 kalendripäeva jooksul arvates kinnituskirja saamisest.
§ 22. Muudatustest teavitamine
(1) Kuni PRIA poolt viimase toetusosa väljamaksmiseni teavitab taotleja või toetuse saaja viivitamata PRIA-t kirjalikult käibemaksukohustuslaseks registreerimisest «Käibemaksuseaduse» § 19 alusel.
(2) Viie aasta jooksul arvates PRIA poolt viimase toetusosa
väljamaksmisest teavitab taotleja või toetuse saaja nõusoleku saamiseks
viivitamata PRIA-t kirjalikult:
1) tegevuse või
investeeringuobjektiga seotud muudatustest;
2) muust toetuse saamise
või toetuse kasutamisega seotud asjaolust, mille tõttu toetuse taotluses
esitatud andmed ei ole enam täielikud või õiged;
3)
metsaühistu ümberkujundamisest, ühinemisest või jagunemisest;
4)
oma postiaadressi või kontaktandmete muutumisest.
6. peatükk
TOETUSE VÄLJAMAKSETE TEGEMISE TINGIMUSED
§ 23. Tegevuse elluviimist ja investeeringu tegemist tõendavate dokumentide esitamine
(1) PRIA teatab tegevuste elluviimist ja investeeringuobjektide tegemist tõendavate dokumentide esitamise tähtaja ametlikus väljaandes Ametlikud Teadaanded samal ajal toetuse taotluse esitamise tähtajaga. Toetuse saaja esitab tegevuse elluviimist või investeeringuobjekti tegemist tõendavad dokumendid kuni kahes osas ühe taotluse kohta, kusjuures arendusprojekti elluviimise puhul peavad lisa 1 punktis 5.2 nimetatud investeeringuobjektidega seotud dokumendid olema esitatud ühes osas.
(2) Toetuse väljamaksmiseks § 5 punktides 3–5 märgitud tegevuste puhul
esitab toetuse saaja PRIA-le «Struktuuritoetuse seaduse» § 11 lõike 2
punkti 2 alusel kehtestatud tingimustel ja korraspärast tegevuse
elluviimist või investeeringu tegemist ja selle eest osaliselt või
täielikult tasumist, kuid mitte varem kui kinnituskirja
allkirjastamisele vahetult järgneval päeval kuludeklaratsiooni koos
järgmiste dokumentidega:
1) selle isiku väljastatud
arve-saatelehe või arve koopia, kellelt taotleja tellis teenust või tööd
või ostis kaupa;
2) selle isiku, kellelt taotleja tellis teenust
või tööd või ostis kaupa, väljastatud tehtud tööde
üleandmist-vastuvõtmist tõendava dokumendi koopia, juhul kui on tegemist
lisa 1 punktis 4.3 nimetatud investeeringuobjektiga;
3) punktis 1
nimetatud arve-saatelehe või arve koopial märgitud rahalise kohustuse
tasumist tõendava pangakonto väljavõtte või maksekorralduse koopia;
4)
lisa 1 punktis 4.5 nimetatud palgakulude korral netopalga maksmist
tõendava maksekorralduse või pangakonto väljavõtte koopia;
5)
väljavõte palgalehest, millelt on näha selle töötaja nimi, kellele on
üle kantud punktis 4 nimetatud netopalk, ning ametikoht, arvestatud
brutopalk ning sellest kinnipeetud maksud ja muud kinnipidamised;
6)
koopia töötaja ja metsaühistu allkirjaõigusliku juhatuse liikme
allakirjutatud tööajatabelist, millelt on näha lisa 1 punktis 4.5
nimetatud töötaja nimi, tema ametikoht, ajavahemik, mille kohta on
tööajatabel koostatud, sel ajavahemikul töötatud tunnid ja tehtud tööde
kirjeldus;
7) koopia töölepingust, mis on sõlmitud lisa 1 punktis 4.5
nimetatud töötajaga;
8) lisa 1 punktis 5.2.1 nimetatud
tegevusega seotud transpordikulude puhul sõidulehe koopia, millel on
märgitud sõidu eesmärk ja kuupäev, kasutatud sõiduk, spidomeetri alg- ja
lõppnäit, sõidu kogupikkus ning kasutaja allkiri;
9)
lisas 17 toodud vormikohane täidetud lõpparuanne lisa 1 punktis 5.2.2
nimetatud messi, võistluse ja näituse korraldamise kohta;
10)
koopia nimekirjast, millelt on näha võistlusel toitlustatavate osalejate
nimed ja nende allkirjad.
(3) Toetuse väljamaksmiseks § 5 punktides 1 ja 2 märgitud tegevuste
puhul esitab toetuse saaja PRIA-le «Struktuuritoetuse seaduse» § 11
lõike 2 punkti 2 alusel kehtestatud tingimustel ja korras pärast
tegevuse osalist või täielikku elluviimist, kuid mitte varem kui
kinnituskirja allkirjastamisele vahetult järgneval päeval järgmised
dokumendid:
1) vormikohane kinnitus tööde tegemise kohta (lisa 16);
2)
paragrahvi 7 lõike 1 punktis 5 ja 6 nimetatud metsapuutaimede soetamist
tõendava arve või arve-saatelehe koopia juhul, kui taotleja ei ole
istutatud taimi ise kasvatanud;
3) istutatud metsapuutaimede päritolu
tõendava põhitunnistuse koopia (sertifitseeritava puuliigi puhul) või
metsataimepartii vastavusavalduse koopia (sertifitseerimisele
mittekuuluvate puuliikide puhul);
4) kui taotleja on ostnud
metsapuutaimed, mis ei ole kasvatatud Eestis, esitab ta lisaks punktis 3
nimetatud dokumendile asjaomase tootjariigi väljastatud algmaterjali
päritolu tõendava ametliku sertifikaadi koopia.
(4) Kapitalirendi (liisingu) puhul toetuse väljamaksmiseks esitab
toetuse saaja PRIA-le pärast kapitalirendi lepingus ettenähtud korras
investeeringuobjekti eest tasumist, kuid mitte varem kui kinnituskirja
allkirjastamisele vahetult järgneval päeval kuludeklaratsiooni koos
järgmiste dokumentidega:
1) selle isiku, kellelt kapitalirendile
andja tellis teenust või tööd või ostis kaupa, väljastatud
arve-saatelehe või arve koopia;
2) kapitalirendile andja ja
toetuse saaja vahel sõlmitud kapitalirendi lepingu ja maksegraafiku
koopia;
3) punktis 1 nimetatud arve-saatelehe või arve koopial
märgitud rahalise kohustuse tasumist tõendava pangakonto väljavõtte või
maksekorralduse koopia.
(5) Lõike 2 punktis 1 ning lõike 4 punktis 1 nimetatud arve-saatelehe või arve koopial näidatud tehingu sisu peab vastama arve väljastanud isiku hinnapakkumisele, juhul kui hinnapakkumine on nõutud § 13 alusel.
(6) Investeeringu tegemisega ei tohi alustada ja investeeringu tegemist tõendavad dokumendid ei või olla väljastatud varem kui toetuse taotluse esitamisele vahetult järgneval päeval, välja arvatud kahjustatud metsa taastamise puhul, mille korral kulud ei tohi olla tehtud ja tehtud kulusid tõendavad dokumendid ei või olla väljastatud varem kui 2004. aastal.
(7) Kapitalirendile andjaks võib olla «Krediidiasutuste seaduse» alusel ja korras tegutsev krediidiasutus või tema konsolideerimisgruppi kuuluv finantseerimisasutus.
§ 24. Järelevalve
(1) PRIA kontrollib enne toetuse väljamaksmist toetuse saaja esitatud
investeeringu tegemise ja tegevuse elluviimise eest täielikult või
osadena tasumist tõendava kuludeklaratsiooni ja sellele lisatud
dokumentide nõuetekohasust ning nendes esitatud andmete õigsust
«Struktuuritoetuse seaduse» § 24 lõike 2 alusel ja § 25 lõike 2
ulatuses, sealhulgas;
1) selle maa kasutamis- või omandiõigust
tõendavat dokumenti, millel investeeringuobjekt paikneb;
2)
kapitalirendi puhul investeeringuobjekti kasutusõigust kinnitavat
dokumenti;
3) raamatupidamisdokumente.
(2) Järelevalve teostamisel § 5 punktides 1 ja 2 nimetatud tegevuste puhul teeb PRIA koostööd keskkonnateenistusega ning PRIA-l on õigus kasutada tema kogutud asjakohaseid andmeid.
(3) PRIA järelevalveametnik koostab järelevalvetoimingu tulemuste kohta kontrollakti, välja arvatud § 5 punktides 1 ja 2 nimetatud tegevuste puhul, mille allkirjastavad järelevalveametnik ja toetuse saaja, kui toetuse saajaks on metsaühistu, siis tema liige, või isik, kellelt toetuse saaja tellis teenust või tööd või ostis kaupa.
§ 25. PRIA ettekirjutus
PRIA järelevalveametnikul on õigus teha toetuse saajale järelevalve käigus avastatud puuduse kõrvaldamiseks ettekirjutus «Struktuuritoetuse seaduse» § 25 lõike 2 punkti 5 alusel.
§ 26. Toetuse maksmine ja maksmisest keeldumine
(1) Toetus makstakse välja «Struktuuritoetuse seaduse» § 11 lõike 2 punkti 2 alusel kehtestatud tingimustel ja korras.
(2) PRIA peadirektor teeb toetuse maksmise või maksmisest keeldumise otsuse. Toetuse maksmisest keeldumist tuleb otsuses põhjendada. Toetuse maksmisest keeldumise otsus tehakse 25 tööpäeva jooksul arvates toetuse maksmisest keeldumise aluseks olevast asjaolust teadasaamisest.
(3) Toetuse maksmise otsus tehakse sellise aja jooksul, et oleks võimalik kanda toetusraha toetuse saaja arvelduskontole või kapitalirendi korral toetuse saaja nimetatud kapitalirendile andja arvelduskontole kolme kuu jooksul arvates § 23 lõigetes 2–5 nimetatud nõuetekohaste dokumentide saamisest.
(4) Toetust ei maksta, kui:
1) toetuse saaja ei ole tegevuse või
investeeringuobjekti või selle osa eest tasunud või ei ole esitanud
nõuetekohaseid dokumente § 23 lõikes 1 ettenähtud tähtpäevaks;
2)
toetuse saaja tegevus ei vasta «Struktuuritoetuse seaduses» ja määruses
sätestatud nõuetele;
3) toetuse saaja on jätnud
kinnituskirja § 21 lõikes 3 ettenähtud tähtpäevaks tagastamata;
4)
toetuse saaja, kellele järelevalve käigus avastatud puuduse
kõrvaldamiseks on tehtud ettekirjutus, on jätnud ettekirjutuse
tähtpäevaks täitmata;
5) tehtud kulu ei ole abikõlblik.
(5) PRIA saadab toetuse saajale toetuse maksmisest keeldumise otsuse koopia otsuse tegemisest arvates kolme tööpäeva jooksul posti teel väljastusteatega tähtkirjaga.
§ 27. Toetuse tagasinõudmine ja tagasimaksmine
Toetus nõutakse tagasi «Struktuuritoetuse seaduse» 6. peatükis sätestatud alusel ja korras.
§ 28. Dokumentide säilitamine
(1) Määruse alusel esitatud dokumente taotlejale ei tagastata. Nimetatud dokumente säilitatakse PRIA-s vähemalt 2015. aasta 31. detsembrini «Arhiiviseaduse» kohaselt.
(2) Toetuse taotlemisega ja investeeringu tegemisega seotud dokumente säilitab toetuse saaja vähemalt 2015. aasta 31. detsembrini.
Minister Ester TUIKSOO |
Kantsler Ants NOOT |
Märkus. Lisad on avaldatud elektroonilises Riigi Teatajas. (Alus: «Riigi Teataja seaduse» § 4 lõige 2 ja riigisekretäri 29.06.2005. a resolutsioon nr 17-1/0505738.)