Teksti suurus:

Hädaabiteadete menetlemise andmekogu asutamine ja andmekogu pidamise põhimäärus

Väljaandja:Siseminister
Akti liik:määrus
Teksti liik:terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:04.07.2022
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:31.12.2022
Avaldamismärge:RT I, 01.07.2022, 12

Hädaabiteadete menetlemise andmekogu asutamine ja andmekogu pidamise põhimäärus

Vastu võetud 21.12.2016 nr 36
RT I, 29.12.2016, 1
jõustumine 01.01.2017, osaliselt 01.07.2019

Muudetud järgmiste aktidega (näita)

VastuvõtmineAvaldamineJõustumine
13.06.2017RT I, 20.06.2017, 201.07.2017
02.04.2018RT I, 06.04.2018, 1609.04.2018
12.09.2018RT I, 18.09.2018, 121.09.2018
13.12.2018RT I, 18.12.2018, 121.12.2018
01.03.2019RT I, 08.03.2019, 315.03.2019
12.11.2019RT I, 15.11.2019, 418.11.2019
29.06.2020RT I, 07.07.2020, 115.07.2020
25.09.2020RT I, 30.09.2020, 101.01.2021
26.05.2022RT I, 31.05.2022, 101.07.2022
21.06.2022RT I, 01.07.2022, 304.07.2022

Määrus kehtestatakse päästeseaduse § 91 lõike 3 alusel.

1. peatükk Üldsätted 

§ 1.   Hädaabiteadete menetlemise andmekogu asutamine, selle pidamise eesmärk ja nimetus

  (1) Määrusega asutatakse päästeseaduse § 91 lõikes 1 sätestatud eesmärkidel hädaabiteadete menetlemise andmekogu (edaspidi andmekogu). Andmekogu ametlik lühend on HKSOS.

  (2) Lisaks päästeseaduse § 91 lõikes 1 sätestatud eesmärkidele kasutatakse andmekogu andmeid koos Häirekeskuse sisemise töökorralduse jaoks peetavate infosüsteemide andmetega hädaabiteadete menetlemisega seonduvate tegevuste ja sündmuste analüüsimisel ning statistilistel eesmärkidel.

  (3) Andmekogus töödeldakse abi- ja infoteate menetlemise teenuse osutamise käigus kogutavaid andmeid, sealhulgas kriisiinfo teenuse andmeid.
[RT I, 07.07.2020, 1 - jõust. 15.07.2020]

§ 2.   Andmekogu vastutav töötleja ja volitatud töötlejad
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]

  (1) Andmekogu vastutav töötleja on Häirekeskus (edaspidi ka vastutav töötleja).

  (2) Andmekogu volitatud töötlejad on Politsei- ja Piirivalveamet, Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskus ning Riigi Infokommunikatsiooni Sihtasutus (edaspidi ka volitatud töötlejad).
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]

§ 3.   Andmekogu andmete õiguslik tähendus

  Andmekogusse kantud andmetel on informatiivne tähendus.

§ 4.   Andmekogu pidamine

  (1) Andmekogu peetakse digitaalse andmekoguna.

  (2) Andmekogu turbeaste on kõrge (H) ja andmekogu turvaklass on K3T2S2.

  (3) Andmekogu on liidestatud infosüsteemide andmevahetuskihiga (edaspidi X-tee).

2. peatükk Andmekogu koosseis 

§ 5.   Andmekogusse kantavad andmed

  (1) Andmekogusse kantakse järgmised andmed:
  1) hädaabiteate edastaja andmed;
  2) abivajaja või sündmusega seotud isiku andmed;
  3) hädaabiteate andmed;
  4) hädaabiteate menetlemise toimingu andmed;
  5) lühisõnumi teenuse kasutaja andmed;
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]
  6) hädaabiteate menetleja andmed;
  7) abi- ja infoteate edastaja andmed;
[RT I, 08.03.2019, 3 - jõust. 15.03.2019]
  8) abi- ja infoteate ja selle menetlemise toimingu andmed;
[RT I, 08.03.2019, 3 - jõust. 15.03.2019]
  9) kriisiinfo teenuse andmed;
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]
  91) [kehtetu - RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]
  10) abi- ja infoteate menetleja andmed.
[RT I, 08.03.2019, 3 - jõust. 15.03.2019]

  (2) Hädaabiteate edastaja andmed on:
  1) ees- ja perekonnanimi;
  2) telefoninumber;
  3) e-posti aadress;
  4) lühisõnumi teenuse kasutamise korral käesoleva paragrahvi lõike 6 punktides 1–6 sätestatud andmed.
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]

  (3) Abivajaja või sündmusega seotud isiku andmed on:
  1) ees- ja perekonnanimi;
  2) sugu;
  3) isikukood või sünniaeg;
  4) vanus;
  5) kodakondsus;
  6) andmed abivajaja terviseseisundi kohta;
  7) seos sündmusega.

  (4) Hädaabiteate andmed on:
  1) hädaabiteate vastuvõtmise aeg;
  2) hädaabiteate identifitseerimisnumber;
  3) hädaabiteate tüüp;
  4) hädaabiteate edastamise viis;
  5) hädaabiteate või automaatteate edastaja asukoha andmed.

  (5) Hädaabiteate menetlemise toimingu andmed on:
  1) sündmuse registreerimise aeg;
  2) sündmuskoha asukoht;
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]
  3) sündmuse liik ja selle kood;
  4) sündmusele ohuhinnangu andmise andmed;
  5) sündmuse väljasõiduaste või prioriteet;
  6) abivajavate isikute arv;
  7) sündmusega seotud isiku, sõiduki, dokumendi või objekti tagaotsimine ja tagaotsimise põhjus;
  8) väljasõidukorralduse andmise aeg;
  9) sündmuse lahenduskäigu andmed;
  10) reageeriva ressursi andmed;
  11) sündmusega seotud reageeriva ressursi ja sündmuse juhi andmed;
  12) sündmuse lahendamisele kaasatud abijõu andmed;
  13) sündmuse lõpetamise andmed.

  (6) Lühisõnumi teenuse kasutaja andmed on:
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]
  1) ees- ja perekonnanimi;
  2) isikukood;
  3) e-posti aadress;
  4) telefoninumber;
  5) võimaliku asukoha nimetus ja aadress;
  6) teenuse kasutaja puue, haigus ja muu lisainfo;
  7) teenuse kasutaja registreerimise aeg;
  8) konto peatamise või lõpetamise aeg;
  9) registreerija andmed.

  (7) Hädaabiteate menetleja andmed on:
  1) ees- ja perekonnanimi;
  2) struktuuriüksus;
  3) isikukood.

  (8) Andmekogusse kantakse andmed kõigi Häirekeskuse menetletud teadete kohta.
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]

  (9) Abi- ja infoteate edastaja andmed on:
  1) ees- ja perekonnanimi;
  2) telefoninumber;
  3) e-posti aadress.
[RT I, 08.03.2019, 3 - jõust. 15.03.2019]

  (10) Abi- ja infoteate ja selle menetlemise toimingu andmed on:
  1) abi- ja infoteate vastuvõtmise aeg;
  2) abi- ja infoteate identifitseerimisnumber;
  3) abi- ja infoteate sisu;
  4) aadress või asukoht, kuhu asjaomasel asutusel on vaja reageerida või teate edastaja taotleb asjaomase asutuse reageerimist;
  5) abi- ja infoteatest selgunud olukorra lahenduskäigu andmed;
[RT I, 08.03.2019, 3 - jõust. 15.03.2019]
  6) võimaliku ebaseadusliku keskkonnakasutuse kirjeldus;
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022 - lg 11 p 1 muudetud lg 10 punktiks 6]
  7) kalapüügi eelteate ja eripüügiteate andmed;
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022 - lg 11 p 2 muudetud lg 10 punktiks 7]
  8) kommunaalmajandusega seotud andmed;
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022 - lg 11 p 3 muudetud lg 10 punktiks 8]
  9) teenuse tellija andmed, mis on vajalikud teenuse osutamiseks;
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]
  10) kriisiinfo teenuse, sealhulgas kriisiinfo telefoni või muu kanali (edaspidi KRIT) kaudu osutatava teenuse ja ohualapõhise kiire ohuteavituse teenuse andmed.
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]

  (11) [Kehtetu - RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]

  (111) KRIT-i teenuse andmed on:
  1) KRIT-i teenuse kaudu lähedase kohta päringu teinud isiku isikukood või sünniaeg ja tema seos päringualuse isikuga;
  2) päringualuse isiku ees- ja perekonnanimi, isikukood või sünniaeg, teave, et isik on evakueeritu või KRIT-i teenuse osutamise tinginud erakorralises sündmuses arvatav kannatanu ning kas, kus ja millal on talle seoses selle sündmusega osutatud tervishoiuteenust, kui andmeid on lubatud välja anda;
  3) põhjendus, miks päringualune isik on KRIT-i teenuse osutamise tinginud erakorralises sündmuses arvatav kannatanu;
  4) kinnitus, et päring tehakse enda lähedase kohta ja isiklikel põhjustel;
  5) KRIT-i teenuse osutamise tinginud erakorralist sündmust puudutav teave, mis edastatakse teenuse tellijale või erakorralise sündmuse lahendamisse kaasatud asutusele;
  6) KRIT-i teenuse osutamisel päringu teinud isiku kohta saadud muud andmed, sealhulgas terviseandmed, kui need on vältimatult seotud KRIT-i teenuse osutamise tinginud erakorralise sündmuse olemusega.
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]

  (112) Ohualapõhise kiire ohuteavituse teenuse andmed on:
  1) ohualapõhise kiire ohuteavituse saatmise tellinud valitsusasutuse, eriolukorra juhi, eriolukorra tööde juhi ning kõrgendatud kaitsevalmiduse, erakorralise seisukorra ja sõjaseisukorra ajal lisaks eelnimetatutele peaministri nimi, ohuala asukoht ning ohualapõhise kiire ohuteavituse sisu, saatmise põhjus ja tellimise aeg;
  2) ohualapõhise kiire ohuteavituse andmekogusse sisestamise ja mobiiltelefoniteenust osutavale sideettevõtjale väljasaatmiseks edastamise aeg;
  3) mobiiltelefoniteenust osutava sideettevõtja esitatud tehniline raport ohualas olevate mobiiltelefonide arvu kohta mobiiltelefoniteenust osutava sideettevõtja klientide ja rahvusvahelise rändlusteenuse kasutajate kaupa ning ohualapõhise kiire ohuteavituse kohale jõudmise kohta.
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]

  (12) Abi- ja infoteate menetleja andmed on:
[RT I, 07.07.2020, 1 - jõust. 15.07.2020]
  1) ees- ja perekonnanimi;
  2) isikukood.
[RT I, 08.03.2019, 3 - jõust. 15.03.2019]

§ 51.   Salvestised

  Häirekeskus salvestab hädaabiteadete menetlemisel ning abi- ja infoteadete menetlemisel, sealhulgas kriisiinfo teenuse osutamisel, saabunud informatsiooni. Salvestist väljastatakse korrakaitseseaduse § 351 lõikes 4 sätestatud tingimustel.
[RT I, 07.07.2020, 1 - jõust. 15.07.2020]

3. peatükk Andmete töötlemine 

§ 6.   Andmeandjad

  (1) Andmekogusse esitavad andmeid Häirekeskus ning Politsei- ja Piirivalveamet.
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]

  (2) Lisaks käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud asutustele esitatakse andmekogusse andmeid järgnevalt:
  1) aadressiandmete süsteemi infosüsteemi vastutav töötleja esitab andmekogusse lühisõnumi teenuse kasutaja võimaliku asukoha nimetuse ja aadressi, sündmuskoha aadressi või asukoha ning hädaabiteate automaatteate edastaja asukoha andmed;
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]
  2) liikluskindlustuse registri vastutav töötleja esitab andmekogusse andmed kindlustuspoliisi kehtivuse kohta;
  3) liiklusregistri vastutav töötleja esitab andmekogusse sõiduki ja sõiduki omaniku, kaasomaniku, vastutava kasutaja või juhi andmed politsei osalusega sündmusega seotud info saamiseks;
  4) politsei andmekogu vastutav töötleja esitab andmekogusse sündmuse lahendamisele kaasatud abijõu andmed, sündmusega seotud subjekti või objekti andmed ja KRIT-i teenuse osutamiseks evakueeritute andmed;
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]
  5) päästeinfosüsteemi vastutav töötleja esitab andmekogusse sündmusega seotud reageeriva ressursi ja sündmuse juhi andmed;
  6) rahvastikuregistri vastutav töötleja esitab andmekogusse abivajaja või sündmusega seotud isiku andmed, hädaabiteate edastaja andmed, lühisõnumi teenuse kasutaja andmed ning kriisiolukorrast puudutatud isiku kohta päringu teinud isiku andmed KRIT-i teenuse osutamisel;
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]
  7) riigi personali- ja palgaarvestuse andmekogu vastutav töötleja esitab andmekogusse hädaabiteate menetleja andmed;
  8) sideettevõtja esitab andmekogusse hädaabiteate menetlemiseks kõne metaandmed ja helistaja asukoha andmed;
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]
  81) mobiiltelefoniteenust osutav sideettevõtja esitab ohualapõhise kiire ohuteavituse teenuse osutamiseks ohualapõhise kiire ohuteavituse süsteemi (edaspidi AKOS) infotehnoloogilise platvormi kaudu tehnilise raporti ohualas olevate mobiiltelefonide arvu kohta mobiiltelefoniteenust osutava sideettevõtja klientide ja rahvusvahelise rändlusteenuse kasutajate kaupa ning ohualapõhise kiire ohuteavituse kohale jõudmise kohta;
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]
  9) politsei taktikalise juhtimise andmekogu vastutav töötleja esitab andmekogusse sündmuse lahendamiseks kaasatava reageeriva ressursi ja vajaduse korral sündmusega seonduvaid andmed;
[RT I, 31.05.2022, 1 - jõust. 01.07.2022]
  10) tervise infosüsteemi vastutav või volitatud töötleja edastab andmekogusse KRIT-i teenuse osutamise tinginud erakorralises sündmuses arvatava kannatanu andmed, kui nende töötlemine ei ole keelatud, ning kiirabiressursi andmed;
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]
  11) abi- ja infotelefoni teenuse osutamiseks Häirekeskusega koostöölepingu sõlminud riigiasutus esitab andmekogusse käesoleva määruse § 5 lõike 112 punktis 1 nimetatud andmed.
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]

§ 7.   Andmete kandmine andmekogusse

  (1) Andmeid kannavad andmekogusse Häirekeskus ning Politsei- ja Piirivalveamet.
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]

  (2) Andmed kantakse andmekogusse viivitamata vastavalt andmete andmekogusse kandmise aluseks oleva informatsiooni laekumisele, sündmuse toimumisele või toimingu või otsustuse tegemisele.

  (3) Andmekogusse andmete kandja vastutab nende õigsuse eest.
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]

  (4) Kui vastutav töötleja tuvastab andmekogus ebaõiged andmed või teda teavitatakse nendest, on ta kohustatud andmed parandama või nõudma kande tegijalt nende parandamist viie tööpäeva jooksul teate saamisest arvates. Andmete parandamisel lisatakse paranduse juurde teave selle sisu ning kande tegija ja aja kohta.
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]

§ 8.   Andmete säilitamine ja kustutamine

  (1) Andmekogu andmeid säilitatakse andmekogus kümme aastat andmete andmekogusse kandmisest arvates.
[RT I, 15.11.2019, 4 - jõust. 18.11.2019]

  (11) Abi- ja infoteate andmeid säilitatakse andmekogus üks aasta ja üks kuu andmete andmekogusse kandmisest arvates.
[RT I, 08.03.2019, 3 - jõust. 15.03.2019]

  (12) Käesoleva määruse §‑s 51 sätestatud salvestisi säilitatakse andmekogus üks aasta.
[RT I, 07.07.2020, 1 - jõust. 15.07.2020]

  (2) Isikustatuna kajastatakse andmeid andmekogus üks aasta ja üks kuu, pärast seda andmed umbisikustatakse.
[RT I, 08.03.2019, 3 - jõust. 15.03.2019]

  (3) Isikustatud andmete umbisikustamisega muudetakse isiku kohta käiv teave anonüümseks. Selleks muudetakse andmekogus andmevälju, mis võimaldavad isiku tuvastada.

  (4) Umbisikustamisega muudetakse anonüümseks järgmised isikuandmed:
  1) ees- ja perekonnanimi;
  2) isikukood;
  3) sünniaeg;
  4) e-posti aadress;
  5) telefoninumber.

  (5) Käesoleva määruse § 5 lõikes 6 sätestatud andmeid säilitatakse teenuse kasutamise lõppemiseni, pärast seda andmed kustutatakse. Kui käesoleva määruse § 5 lõikes 6 sätestatud isikuandmed on seotud andmekogu teiste andmetega, säilitatakse andmeid määruses sätestatud säilitamistähtaja lõppemiseni.
[RT I, 29.12.2016, 1 - jõust. 01.07.2019]

  (6) Käesoleva paragrahvi lõigetes 1, 11 ja 12 sätestatud säilitustähtaja möödumisel andmed kustutatakse.
[RT I, 07.07.2020, 1 - jõust. 15.07.2020]

4. peatükk Andmetele juurdepääs 

§ 9.   Juurdepääs andmekogusse kantud andmetele

  (1) Andmekogu on piiratud juurdepääsuga ja andmekogusse kantud andmed on ette nähtud asutusesiseseks kasutamiseks, kui käesolevas määruses ei ole sätestatud teisiti.

  (2) Andmekogusse kantud andmed on juurdepääsupiiranguga õigusaktides sätestatu kohaselt.
[RT I, 18.09.2018, 1 - jõust. 21.09.2018]

  (3) Andmekogusse kantud andmetele tagatakse juurdepääs õigusaktides sätestatu kohaselt.
[RT I, 18.09.2018, 1 - jõust. 21.09.2018]

  (4) Juurdepääs andmekogu andmetele on:
  1) Häirekeskuse ning Politsei- ja Piirivalveameti teenistujatel ulatuses, mille on vastutav töötleja neile teenistus- või töökohustuste täitmiseks määranud;
  2) Riigi Infokommunikatsiooni Sihtasutuse töötajatel neile tööülesannete täitmiseks määratud ulatuses ohualapõhise kiire ohuteavituse andmestiku piires.
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]

  (5) Juurdepääs andmekogu andmetele on Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskuse töötajatel neile tööülesannete täitmiseks määratud ulatuses ning andmekogu arendaval või hooldaval isikul arendus- või hoolduslepingus sätestatud ulatuses ja tingimustel.

  (6) Juurdepääs andmekogu andmetele võimaldatakse juurdepääsuõiguse andmisega või andmete väljastamisega.

  (7) Andmekogu vastutav töötleja otsustab kolmandale isikule andmekogu andmetele juurdepääsu andmise õigusaktides sätestatu kohaselt. Vajaduse korral sõlmitakse andmesaajaga leping, kus sätestatakse andmete koosseis, millele juurdepääs võimaldatakse, ning andmetele juurdepääsu andmise eesmärk, tingimused, kord ja viis.
[RT I, 18.09.2018, 1 - jõust. 21.09.2018]

  (8) Andmekogust saavad andmeid, sealhulgas statistilisi andmeid:
  1) Päästeamet – päästesündmuse ennetamiseks, ohu väljaselgitamiseks ja tõrjumiseks, tulekahjusündmuse menetlemiseks ning riski- ja kriisikommunikatsiooni korraldamiseks ja koordineerimiseks;
  2) Politsei- ja Piirivalveamet – politseiliste ülesannete täitmiseks;
  3) Siseministeerium – hädaabiteadete menetlemise üle järelevalve teostamiseks ja hädaolukordi põhjustada võivate sündmuste seiramiseks;
  4) Sotsiaalministeerium ja Terviseamet – kiirabi osutamise korraldamiseks;
  5) Transpordiamet – isikustamata andmeid liiklusohutuse korraldamiseks;
  6) Keskkonnaamet – ebaseadusliku keskkonnakasutuse, kalapüügi eelteate ja eripüügiteate menetlemiseks;
  7) Kaitsepolitseiamet – julgeolekuasutuste seadusest tulenevate ülesannete täitmiseks;
  8) Sotsiaalkindlustusamet – ohvriabi- ja lastekaitseteenuse osutamiseks;
  9) abi- ja infotelefoni teenuse osutamiseks Häirekeskusega koostöölepingu sõlminud riigiasutus ja kohaliku omavalitsuse üksus – riigiasutuse ja kohaliku omavalitsuse üksuse ülesannete täitmise korraldamiseks;
  10) kohaliku omavalitsuse üksus – sotsiaalteenuste osutamiseks.
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]

§ 10.   Andmekogu andmetele juurdepääsu võimaldamise viisid

  (1) Juurdepääs andmekogu andmetele võimaldatakse:
  1) autentimisega veebiportaali kaudu;
  2) X-tee, veebiteenuste või muu turvalise elektroonilise andmevahetuskanali vahendusel;
  3) digitaalse või paberväljavõttega.

  (2) Andmesubjektile võimaldatakse juurdepääs andmekogu andmetele vaid käesoleva paragrahvi lõike 1 punktis 3 nimetatud viisil.

§ 11.   Andmekogu andmete väljastamine

  (1) Andmed väljastatakse andmekogu vastutava töötleja kehtestatud korras. Andmed väljastatakse digitaalselt või paberil.

  (2) Politsei pädevuses oleva hädaabiteate menetlemist puudutavad andmed ning politsei reageeriva ressursi andmed väljastab Politsei- ja Piirivalveamet, järgides vastutava töötleja kehtestatud andmete väljastamise korda.

  (3) Andmeid väljastatakse:
  1) teabenõude täitmisega kooskõlas avaliku teabe seadusega;
  2) päringule või taotlusele vastamisega.

  (4) Andmesubjektil on õigus saada Häirekeskuselt kõiki tema kohta andmekogusse kantud andmeid, kui õigusaktis ei ole sätestatud teisiti.

  (5) Muul isikul, haldusorganil ja kohtul on õigus saada andmekogust andmeid juhul, kui andmete saamiseks on õiguslik alus.

  (6) Andmekogust väljastatakse andmeid tasuta, välja arvatud avaliku teabe seaduse § 25 lõikes 2 sätestatud juhtudel.

  (7) Häirekeskus peab arvestust, kellele, mis eesmärgil, millal, kuidas ja missuguseid andmeid väljastati.

§ 12.   Statistiliste andmete väljastamine

  (1) Vastutav töötleja võib õigusaktis ettenähtud juhtudel väljastada andmekogu andmeid statistilistel eesmärkidel kasutamiseks.

  (2) Andmed väljastatakse kujul, mis ei võimalda isikuid tuvastada.

§ 13.   Andmekogu andmete edastamine välisriigile

  Välisriigile võib andmeid edastada Euroopa Liidu õigusest tuleneva kohustuse täitmiseks, rahvusvahelise konventsiooni, välislepingu või riigiasutuste koostöölepinguga ettenähtud juhtudel ja korras.

5. peatükk Vastutava töötleja ja volitatud töötlejate ülesanded 
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]

§ 14.   Vastutava töötleja ülesanded

  Vastutav töötleja:
  1) sisestab andmekogusse hädaabinumbril 112 või muul viisil saabunud hädaabiteate ning abi- ja infoteate menetlemise käigus kogutud informatsiooni;
[RT I, 08.03.2019, 3 - jõust. 15.03.2019]
  2) tagab andmekogu pidamise õigusaktides sätestatud nõuete kohaselt;
  3) rakendab andmekogus sisalduvate andmete käideldavuse, tervikluse ja konfidentsiaalsuse tagamiseks organisatsioonilisi, füüsilisi ja infotehnoloogilisi turvameetmeid;
  4) vastutab isikuandmete töötlemise nõuete täitmise eest;
  5) korraldab andmekogu arendamist;
  6) vastutab andmekogu andmete nõuetekohase väljastamise eest;
  7) tagab õigustatud isikutele juurdepääsu andmekogule.

§ 15.   Volitatud töötlejate ülesanded
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]

  (1) Politsei- ja Piirivalveamet:
  1) sisestab andmekogusse oma ülesannetega seotud vahetult saabunud hädaabiteate esmase teabe või oma pädevuses hädaabiteate edasise menetlemise andmed;
  2) tagab andmekogu pidamise õigusaktides sätestatud nõuete kohaselt;
  3) vastutab andmekogusse sisestatud andmete õigsuse eest;
  4) vastutab isikuandmete nõuetekohase töötlemise eest;
  5) tagab andmete sisestamise andmekogusse käesoleva määruse § 7 lõikes 2 sätestatud tähtaja jooksul;
  6) määrab asutuses isikud, kellel on õigus andmekogusse andmeid sisestada;
  7) rakendab järjepidevalt andmete turvalisuse, sealhulgas käideldavuse, tervikluse ja konfidentsiaalsuse tagamiseks andmekogu turvanõuetele vastavaid organisatsioonilisi, füüsilisi ja turvameetmeid;
  8) väljastab andmeid käesoleva lõike punktis 1 nimetatud hädaabiteate kohta kooskõlas käesoleva määruse §-ga 11.

  (2) Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskus:
  1) tagab teenusleppes kokkulepitud ulatuses ja korras andmekogu majutamiseks vajaliku infotehnoloogilise taristu ja selle tehnilise valmisoleku;
  2) rakendab koos vastutava töötlejaga andmekogu turvanõuetele vastavaid organisatsioonilisi, füüsilisi ja infotehnoloogilisi andmeturbemeetmeid;
  3) teeb andmekogu vastutavale töötlejale ettepanekuid andmekogu arendamiseks.

  (3) Riigi Infokommunikatsiooni Sihtasutus:
  1) tagab teenusleppes kokkulepitud ulatuses ja korras AKOS-e infotehnoloogilise platvormi kasutuselevõtu ja tehnilise valmisoleku;
  2) rakendab koos vastutava töötlejaga andmekogu turvanõuetele vastavaid organisatsioonilisi, füüsilisi ja infotehnoloogilisi andmeturbemeetmeid;
  3) teeb andmekogu vastutavale töötlejale ettepanekuid andmekogu arendamiseks.
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]

§ 16.   Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskuse ülesanded
[Kehtetu - RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]

6. peatükk Järelevalve teostamine, andmekogu rahastamine ja selle likvideerimine 

§ 17.   Järelevalve teostamine

  Järelevalvet andmekogu pidamise üle teostavad vastutav töötleja, Riigi Infosüsteemi Amet ja Andmekaitse Inspektsioon õigusaktides sätestatud pädevuse kohaselt.
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]

§ 18.   Andmete logimine

  (1) Iga andmekogusse tehtud kande või andmekogu kasutaja tehtud päringu kohta säilitatakse andmekogus vähemalt järgmised andmed:
  1) päringu või kande teinud teenistuja nimi;
  2) päringu või kande tegemise kuupäev ja kellaaeg;
  3) päringu või kande objekt;
  4) päringu sisend.

  (2) Logiandmeid säilitatakse kolm aastat ja seejärel need kustutatakse.

§ 181.   Rahastamine

  AKOS-e infotehnoloogilise platvormi toimimiseks vajaliku riist- ja tarkvara hoolduse ning selle kulude katmise korraldab Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium.
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]

§ 19.   Andmekogu likvideerimine

  (1) Andmekogu likvideerimise otsustab valdkonna eest vastutav minister.

  (2) Andmekogu likvideeritakse kooskõlas arhiiviseaduses ja avaliku teabe seaduses sätestatud nõuetega.

7. peatükk Rakendussätted 

§ 20.   Siseministri 22. detsembri 2009. aasta määruse nr 92 „Politsei andmekogu pidamise põhimäärus” muutmine

[Käesolevast tekstist välja jäetud.]

§ 21.   Rakendussätted

  (1) Andmekogu turvaklassi vastavus käesoleva määruse § 4 lõikes 2 sätestatule tagatakse hiljemalt 1. jaanuaril 2018. aastal.

  (2) Kuni andmekogu turvaklassi vastavuse tagamiseni või 1. jaanuarini 2018. aastal on andmekogu turvaklass K1T2S1.

  (3) Enne 1. jaanuari 2017. aastal päästeinfosüsteemi kogutud hädaabiteate menetlemise andmeid säilitatakse hädaabiteadete menetlemise andmekogus käesolevas määruses sätestatud korras.

  (4) Käesolev määrus jõustub 1. jaanuaril 2017. aastal.

  (5) Käesoleva määruse § 8 lõiked 2, 5 ja 6 jõustuvad 1. juulil 2019. aastal.
[RT I, 18.12.2018, 1 - jõust. 21.12.2018]

  (6) Häirekeskus tagab käesoleva määruse § 5 lõikes 112 sätestatud andmete töötlemise valmisoleku ajaks, mil valmib AKOS-e infotehnoloogiline platvorm.
[RT I, 01.07.2022, 3 - jõust. 04.07.2022]

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json