Teksti suurus:

Tehnilise Järelevalve Ameti põhimäärus

Väljaandja:Majandus- ja kommunikatsiooniminister
Akti liik:määrus
Teksti liik:terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:05.07.2014
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:19.07.2015
Avaldamismärge:RT I, 02.07.2014, 2

Tehnilise Järelevalve Ameti põhimäärus

Vastu võetud 17.12.2007 nr 99
RTL 2007, 97, 1627
jõustumine 01.01.2008

Muudetud järgmiste aktidega (näita)

VastuvõtmineAvaldamineJõustumine
05.06.2009RTL 2009, 47, 67001.07.2009
26.08.2011RT I, 30.08.2011, 202.09.2011
19.12.2012RT I, 21.12.2012, 3024.12.2012
25.06.2013RT I, 28.06.2013, 1101.07.2013
26.09.2013RT I, 28.09.2013, 1101.10.2013
30.06.2014RT I, 02.07.2014, 105.07.2014

Määrus kehtestatakse «Vabariigi Valitsuse seaduse» § 42 lõike 1 alusel.

1. peatükk ÜLDSÄTTED 

§ 1.   Tehnilise Järelevalve Ameti staatus

  Tehnilise Järelevalve Amet (edaspidi amet) on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi (edaspidi ministeerium) valitsemisalas tegutsev valitsusasutus, millel on juhtimisfunktsioon ja mis teostab riiklikku järelevalvet ja kohaldab riiklikku sundi seaduses sätestatud alustel ja ulatuses.

§ 2.   Esindamine

  Oma ülesannete täitmisel esindab amet riiki.

§ 3.   Ameti nimi eri keeltes

  Ameti nimi on:
  1) inglise keeles – Technical Regulatory Authority;
  2) prantsuse keeles – Direction de la Surveillance Technique;
  3) saksa keeles – Technische Amt;
  4) soome keeles – Teknillinen Tarkastuslaitos;
  5) vene keeles – Департамент Технического Надзора.
[RT I, 02.07.2014, 1 - jõust. 05.07.2014]

§ 4.   Ameti tegevust reguleerivad õigusaktid

  Amet juhindub oma tegevuses Eesti Vabariigi seadustest, Euroopa Liidu õigusaktidest, Eesti Vabariigile kohustuslikest rahvusvahelistest lepingutest, Vabariigi Valitsuse määrustest ja korraldustest, majandus- ja kommunikatsiooniministri (edaspidi minister) määrustest ja käskkirjadest ning käesolevast põhimäärusest, samuti teiste ministrite asjassepuutuvatest määrustest.

§ 5.   Aruandekohustus

  (1) Amet on aruandekohustuslik ministri ees, kes suunab ja koordineerib tema tegevust ja teostab ameti üle teenistuslikku järelevalvet õigusaktidega sätestatud korras.

  (2) Amet koostab ja esitab raamatupidamise, tegevus- ja statistilisi aruandeid õigusaktidega sätestatud korras.

§ 6.   Ameti tegevuse koordineerimine ja koostöö

  (1) Ameti tegevust koordineerib ja korraldab kantsler.

  (2) Amet teeb koostööd ministeeriumi siseturu-, side- ning teede- ja raudtee-, ehitus- ja elamuosakonnaga ja ministeeriumi teiste osakondadega.

§ 7.   Ameti eelarve

  (1) Ameti kulud kaetakse riigieelarvest. Ameti eelarve kinnitab, muudab ja eelarve täitmist kontrollib minister.

  (2) Ametil on arvelduskontod Riigikassa kontsernikonto koosseisus.

§ 8.   Ameti pitsat
[RT I, 02.07.2014, 1 - jõust. 05.07.2014]

  Ametil on väikese riigivapi kujutise ja oma nimega pitsat.
[RT I, 02.07.2014, 1 - jõust. 05.07.2014]

§ 9.   Ameti dokumentide vormistamine

  (1) [Kehtetu - RT I, 02.07.2014, 1 - jõust. 05.07.2014]

  (2) Ameti poolt väljastatavad litsentsid, load, tunnistused ja kooskõlastused ning koostatavad ettekirjutused, protokollid, otsused ning muud dokumendid vormistatakse ja allkirjastatakse õigusaktides ettenähtud korras.

§ 10.   Asukoht

  Ameti asukohaks on Tallinn. Ameti postiaadress on Sõle 23A, 10614 Tallinn. Väljaspool ameti asukohta asuvate struktuuriüksuste asukohad näidatakse nende põhimäärustes.

2. peatükk AMETI TEGEVUSVALDKOND, EESMÄRK JA PÕHIÜLESANDED 

§ 11.   Ameti tegevusvaldkond

  Amet teostab seadusega sätestatud ülesannete ulatuses juhtimisfunktsiooni ja riiklikku järelevalvet ning kohaldab riiklikku sundi ning menetleb süütegusid:
  1) elektroonilise side, infoühiskonna teenuse, ringhäälingu sagedushalduse ja meediateenuste valdkondades ning digitaalallkirja sertifitseerimis- ja ajatempliteenuse osutajate registreerimise alal;
[RT I, 28.06.2013, 11 - jõust. 01.07.2013]
  2) raudteevaldkonnas, sh raudteeinfrastruktuuri läbilaskevõime jaotusorganina, samuti Euroopa Liidu abifondide rakendusüksuse funktsioonide täitjana transpordivaldkonnas;
[RT I, 21.12.2012, 30 - jõust. 24.12.2012]
  3) kaevandamise, lõhkematerjalide ja pürotehniliste toodete, ohtlike kemikaalide käitlemise, surveseadmete, tõsteseadmete, masina-, küttegaasi- ja elektriohutuse ning ehituse ja legaalmetroloogia valdkondades.
[RT I, 30.08.2011, 2 - jõust. 02.09.2011]

§ 12.   Ameti tegevuse eesmärk

  Ameti tegevuse eesmärgiks on riigi majanduspoliitika elluviimine §-s 11 nimetatud tegevusvaldkondades.

§ 13.   Ameti põhiülesanded

  Ameti põhiülesanded on:
  1) riikliku järelevalve teostamine ameti tegevusvaldkondi reguleerivate õigusaktide nõuete täitmise üle ja nende nõuete rikkumise korral riikliku sunni rakendamine;
  2) osalemine ameti tegevusvaldkondi reguleerivate õigusaktide väljatöötamisel ning nende õigusaktide muutmiseks ettepanekute tegemine, samuti osalemine ameti tegevusvaldkondade standardimises ja terminoloogia korrastamises;
  3) ameti tegevusvaldkondadega seotud poliitikate, strateegiate ja arengukavade väljatöötamisel osalemine;
  4) ameti tegevusvaldkondadega seotud projektide ettevalmistamine ja elluviimine, sealhulgas rahvusvahelistes projektides ja nende ettevalmistamisel osalemine;
  5) seaduses sätestatud juhtudel lubade väljaandmine ja tegevuslubade konkursside korraldamine.
[RT I, 28.06.2013, 11 - jõust. 01.07.2013]

§ 14.   Ameti tegevus põhiülesannete täitmiseks

  Põhiülesannete täitmiseks amet:
  1) teeb koostööd teiste riigiasutuste, kohaliku omavalitsuse üksuste, sihtasutuste, mittetulundusühingute, ettevõtlus- ja tarbijaorganisatsioonidega ning teiste riikide vastavate asutuste ja rahvusvaheliste organisatsioonidega;
  2) esindab kooskõlastatult ministeeriumiga riiki ameti tegevusvaldkondadega seonduvates rahvusvahelistes organisatsioonides;
  3) osaleb ameti tegevusvaldkondi puudutavatest välislepingutest tulenevate Eesti Vabariigi kohustuste täitmises;
  4) koostab ameti eelarve projekti ning eelmise aasta eelarve täitmise aruande;
  5) töötab välja ja viib ellu ameti strateegia ja tööplaanid;
  6) jälgib, hindab ja analüüsib tegevusvaldkondades kujunenud olukorda ning informeerib olukorrast ministeeriumi siseturu-, side-, teede- ja raudteeosakonda, ehitus- ja elamuosakonda või transpordi arengu ja investeeringute osakonda ning Kultuuriministeeriumit;
[RT I, 28.06.2013, 11 - jõust. 01.07.2013]
  7) informeerib avalikkust ja asjassepuutuvaid isikuid arengutest, muudatustest ja saavutatud tulemustest oma tegevusvaldkondades;
  8) korraldab nõuetele vastavuse kontrollimiseks hindamisteenust ja ekspertiise;
  81) taotleb vajadusel tehnilist abi raudteeinfrastruktuuri-ettevõtjatelt, raudteeveo-ettevõtjatelt või muudelt pädevatelt isikutelt või asutustelt käesoleva määruse § 13 punktis 2 ja §-s 20 nimetatud ülesannete täitmiseks;
[RT I, 28.09.2013, 11 - jõust. 01.10.2013]
  9) korraldab ehitistega toimunud avariide põhjuste uurimist;
  10) teeb ettekirjutusi ja otsuseid vastavalt oma pädevusele seadustes sätestatud korras;
  11) tagab ametile riikliku järelevalve teostamisel teatavaks saanud äri- ja tehnikaalase teabe konfidentsiaalsuse, kui seadus ei näe ette selle avaldamist;
  12) lahendab oma tegevusvaldkonnas kaebusi ja vaidlusi ning osaleb oma pädevuse piires kohtumenetluses;
  13) menetleb oma pädevuse piires süütegusid;
  14) täidab talle õigusaktidega pandud andmekogu vastutava või volitatud töötleja ülesandeid;
  15) täidab õigusaktidest tulenevaid kriisireguleerimisalaseid ülesandeid ning töötab välja või osaleb oma tegevusvaldkonna kriisireguleerimisplaanide väljatöötamisel, teavitab vastavalt õigusaktidele oma ülesannete täitmisel või tegevusalal tekkinud hädaolukorrast või selle tekkimise vahetust ohust ja teostab järelevalvet oma tegevusvaldkondades elutähtsate teenuste toimepidevuse tagamise üle;
[RT I, 30.08.2011, 2 - jõust. 02.09.2011]
  16) korraldab ohutusalaseid ja arendustegevuse valdkonna teabepäevi, õppepäevi ja erialaseid koolitusi;
  17) annab oma pädevuse piires õigusaktidega sätestatud korras välja litsentse, lube, tunnistusi, kooskõlastusi ja muid dokumente;
  18) nõustab isikuid ameti tegevusvaldkondadega seotud küsimustes;
  19) täidab muid talle õigusaktidega pandud ülesandeid.

3. peatükk AMETI STRUKTUUR 

§ 15.   Struktuuriüksused

  (1) Ameti struktuuriüksusteks on teenistused, mis jagunevad põhitegevuste alusel osakondadeks. Ameti koosseisu kuulub ka üldosakond, mis ei ole ühegi teenistuse koosseisus. Osakonna koosseisu võivad kuuluda talitused, kui need on ameti struktuuris ette nähtud. Lisaks võivad kuuluda ameti struktuuri ametnikud, kes ei ole ühegi struktuuriüksuse koosseisus ning kes alluvad vahetult peadirektorile.
[RTL 2009, 47, 670 - jõust. 01.07.2009]

  (2) Ameti struktuuri ja teenistujate koosseisu kinnitab minister ameti peadirektori ettepanekul.

§ 16.   Struktuuriüksuste struktuur ja ülesanded ning teenistujate õigused, kohustused ja vastutus

  (1) Struktuuriüksuste struktuurid ning ülesanded määratakse peadirektori poolt kinnitatud põhimäärustega.

  (2) Teenistujate õigused, kohustused ja vastutus määratakse peadirektori poolt kinnitatud ametijuhenditega.

§ 17.   Struktuuriüksuse juhtimine

  Struktuuriüksust juhib teenistuse juhataja – peadirektori asetäitja, osakonnajuhataja või peadirektori poolt määratud muu ametnik, kes vastutab struktuuriüksusele pandud ülesannete täitmise eest.

§ 18.   Ameti teenistused

  Ameti struktuuri kuuluvad järgmised teenistused:
  1) elektroonilise side teenistus;
  2) transporditeenistus;
[RT I, 21.12.2012, 30 - jõust. 24.12.2012]
  3) tööstusohutuse teenistus.

§ 19.   Elektroonilise side teenistuse põhiülesanded

  Elektroonilise side teenistuse põhiülesanneteks on:
  1) raadiosageduste haldamine, mis seisneb raadiosagedusalade planeerimises, raadiosageduste koordineerimises, sageduslubade andmises ning raadiosageduste kasutamise üle järelevalve teostamises;
  2) numeratsiooni haldamine, mis seisneb numbrilubade andmises ning numeratsiooni kasutamise üle järelevalve teostamises;
  3) numbri liikuvuse rakendamine ja numbri liikuvuse nõuete täitmise üle järelevalve teostamine;
  4) aparatuuri nõuetele vastavuse üle järelevalve teostamine;
  5) elektroonilise side teenuse osutajatele, sideteenustele ja -võrkudele ning liinirajatise kaitsevööndis tegutsemisele kehtestatud nõuete täitmise üle järelevalve teostamine;
  6) elektroonilise side teenuse turgude valdkonnaspetsiifiline reguleerimine, mis seisneb elektroonilise side teenuste turgude piiritlemises ning piiritletud turgudel konkurentsiolukorra analüüsimises, samuti märkimisväärse turujõuga ettevõtja kindlaks määramises ja märkimisväärse turujõuga ettevõtjale kohustuste kehtestamises ning kohustuste täitmise üle järelevalve teostamises;
  7) sideettevõtjale juurdepääsu ja sidumisega seotud kohustuste kehtestamine ning kohustuste täitmise üle järelevalve teostamine;
  8) universaalteenuse vajaduse välja selgitamine ning vajadusel universaalteenuse osutaja valimine ning universaalteenuse osutamise üle järelevalve teostamine;
  9) elektroonilise side valdkonna üldise turusituatsiooni jälgimine ja analüüsimine ning ettevõtjate majandustegevuse analüüsimine;
  10) infoühiskonna teenuse osutaja kohta antavale teabele sätestatud nõuete täitmise üle järelevalve teostamine;
  11) digitaalallkirja teenuste osutajate ning teenuste osutamise lõpetamise registreerimine;
  12) õigusaktidest tulenevate kriisireguleerimisalaste ülesannete täitmine;
  13) televisiooni- ja raadioteenuse osutamise tegevuslubade andmine ning meediateenusele ja meediateenuse osutajale kehtestatud nõuete täitmise üle järelevalve teostamine oma pädevuse piires;
  14) meediateenuse osutajate poolt esitatud andmete kogumine;
  15) meediateenusealase teabevahetuse tagamine Euroopa Komisjoniga, Euroopa Liidu nõukoguga ja Euroopa Meediaregulaatorite Ühendusega (Regulation of Public Service Broadcasting) ning Euroopa Liidu õigusaktidest tuleneva aruandluse esitamine Euroopa Komisjonile.
[RT I, 02.07.2014, 1 - jõust. 05.07.2014]

§ 20.   Transporditeenistuse põhiülesanded
[RT I, 21.12.2012, 30 - jõust. 24.12.2012]

  Transporditeenistuse põhiülesanneteks on:
[RT I, 21.12.2012, 30 - jõust. 24.12.2012]
  1) erinevate finantsvahendite raames rahastatavate projektidega seotud ülesannete täitmine, sealhulgas Euroopa Liidu abifondidest kaasrahastatavate arendusprojektide rakendusüksuse ülesannete täitmine;
  2) teiste raudteevaldkonna arendusprojektide algatamine, haldamine ja juhtimine;
  3) raudteeinfrastruktuuri läbilaskevõime jaotamisel seaduses sätestatud juhul läbilaskevõimeosade jaotamise otsuse ettevalmistamine, koordineerimisotsuse ettevalmistamine, läbilaskevõime ammendunuks tunnistamise ettevalmistamine, läbilaskevõime jaotamise otsuse ettevalmistamine läbilaskevõime ammendumise korral, liiklusgraafiku kinnitamise otsuse ettevalmistamine, kehtiva metoodika ja raudteeinfrastruktuuri-ettevõtja raamatupidamisandmete alusel raudteeinfrastruktuuri kasutustasu määramise otsuste ettevalmistamine;
  4) ohutuse õigusliku raamistiku, sealhulgas ohutuseeskirjade süsteemi jälgimine ja edendamine, raudteeveeremi ning raudteeinfrastruktuuri ja raudteeliikluse korralduse nõuetele vastavuse kontrollimise aruannete ning raudtee tehnokasutuseeskirjas ja teistes õigusaktides raudteeveeremi ja raudteeinfrastruktuuri valdajatele kehtestatud nõuete täitmise kontrollimine ning ohutustunnistuste väljaandmise, kehtivuse pikendamise ja kehtetuks tunnistamise ettevalmistamine;
[RT I, 28.09.2013, 11 - jõust. 01.10.2013]
  41) raudteeveeremi nõuetekohane registreerimine ning raudteeliiklusregistrisse kantud ohutusega seotud teabe korrektsuse ja ajakohasuse järelevalve;
[RT I, 28.09.2013, 11 - jõust. 01.10.2013]
  42) raudteeveeremi tüübikinnituse ning vedurile, mootorvagunile ja eriveeremile paigaldatava mootori tüübikinnituse andmine;
[RT I, 02.07.2014, 1 - jõust. 05.07.2014]
  43) avalikul raudteel kasutatava või raudeeveoks kasutatava raudteeveeremi tehnohoolde ja remondi ning raudteeveeremi ehituse tegevusloa andmine;
[RT I, 02.07.2014, 1 - jõust. 05.07.2014]
  5) veoeeskirjade ja tegevuseeskirjade ning nende muudatuste läbivaatamine;
  6) raudtee-ehituse riikliku järelevalve korraldamine ning raudtee-ehituse ehitusloa, kirjaliku nõusoleku ja kasutusloa andmise ning ehitusloa, kirjaliku nõusoleku ja kasutusloa kehtetuks tunnistamise ettevalmistamine;
  61) raudtee-ehituse tegevusloa andmine;
[RT I, 02.07.2014, 1 - jõust. 05.07.2014]
  7) raudteeliiklusõnnetuste, raudteeintsidentide ja otsasõitude kohta raudtee-ettevõtjatelt saadud teabe ministeeriumile edastamise korraldamine ning ministeeriumile raudteeavariide, raudteeintsidentide või raudteel viibinud inimestele otsasõitude kohta hinnangute andmine;
  8) eksamineerija tunnustamine, vedurijuhiloa väljastamise ja selle kehtivuse pikendamise üle otsustamine, raudteeveeremi juhtimise õiguse peatamist ettevalmistava menetluse läbiviimine või juhtimise õiguse peatamine;
[RT I, 28.06.2013, 11 - jõust. 01.07.2013]
  9) õigusaktidest tulenevate kriisireguleerimisalaste ülesannete täitmine raudteevaldkonnas ja raudteevaldkonna kriisireguleerimisplaanide ja hädaolukorra riskianalüüsi väljatöötamine;
[RT I, 30.08.2011, 2 - jõust. 02.09.2011]
  10) raudteealaste väärtegude kohtuväline menetlemine.

§ 21.   Tööstusohutuse teenistuse põhiülesanded

  Tööstusohutuse teenistuse põhiülesanneteks on:
  1) järelevalve teostamine kaevandamise ja allmaakaeveõõne teisese kasutamise ja projekti koostamise nõuete ning isiku nõuetele vastavuse hindamise ja tõendamise üle; objektidel toimunud õnnetuse või avarii põhjuste väljaselgitamine;
  2) järelevalve teostamine tsiviilkäibes oleva lõhkematerjali ja pürotehniliste toodete, nende kasutamise ohutuse ja nõuetele vastavuse ning toodete käitleja ja käitlemise üle;
  3) järelevalve teostamine ohtlikus ja suurõnnetuse ohuga ettevõttes ohtliku kemikaali arvestuse pidamise ja tegevusloa kontrolliesemesse kuuluvate nõuete ning vastutuskindlustuse nõuete täitmise üle;
  4) järelevalve teostamine turule lastud surveseadme nõuetele vastavuse üle, surveseadme kasutamise ja surveseadmetööde teostamise nõuete üle, tunnustatud asutuse, tunnustatud erapooletu asutuse, tehnilise kontrolli teostaja ja ettevõtja üle; surveseadmega toimunud avarii või õnnetuse tekkepõhjuste väljaselgitamine;
  5) järelevalve teostamine tõsteseadme, selle kasutamise  ja teostatavate tööde  ohutuse ja nõuetele vastavuse üle, teavitatud asutuse, tehnilise kontrolli teostaja ja ettevõtja üle; tõsteseadmega toimunud avarii või õnnetuse tekkepõhjuste väljaselgitamine;
  6) järelevalve teostamine turule lastud või kasutusele võetud masina ja plahvatusohutsooni seadme nõuetele vastavuse üle, masina kasutamise, masinatööde, tehnilise kontrolli ning personali sertifitseerimise üle, järelevalve teavitatud asutuse, tehnilise kontrolli teostaja ja ettevõtja üle; masina, plahvatusohutsooni seadme, kaitsesüsteemi või tarvikuga toimunud avarii või sellega kaasnenud õnnetusjuhtumi tekkepõhjuste väljaselgitamine;
  7) järelevalve teostamine turule lastud, kasutusele võetud või kasutatava gaasi- või abiseadme ja nende kasutamise vastavuse üle, gaasipaigaldise ehitamise, kasutusele võtmise ja kasutamise ning gaasitööde ja tehnilise kontrolli nõuetele vastavuse üle;
  8) järelevalve teostamine elektriseadmete, elektritööde, elektripaigaldiste ja elektromagnetilise ühilduvuse ning elektriseadmete energiatõhususe, märgistuse ja ökodisaini, ohtlikke aineid sisaldavate elektri- ja elektroonikaseadmete ning tehnilise kontrolli ja personali sertifitseerimisasutuse nõuetele vastavuse üle; elektriseadmetega toimunud avarii või sellega kaasnenud õnnetusjuhtumi tekkepõhjuste väljaselgitamine;
  9) järelevalve teostamine ehitamise, ehitise, ehitusprojekti, ehitise energiamärgise ja energiaauditi, ehitustoote ning ehitusvaldkonnas tegutsevate ettevõtjate nõuetele vastavuse üle; avalikku veekogusse kavandatava ehitise projekteerimistingimuste kooskõlastamise ja lubade väljastamise menetlustes osalemine ning avalikku veekogusse ehitamisega seotud tasude arvestamise korraldamine; ehitistega toimunud avariide põhjuste uurimise korraldamine;
  10) järelevalve teostamine kohustuslikule metroloogilisele kontrollile kuuluvate mõõtevahendite turule laskmise, kasutusele võtmise ja kasutamise, kohustuslike mõõtühikute kasutamise, mõõtetulemuste jälgitavuse tõendamise, taatluskohustuse täitmise ja taatluslaborite taatlustegevuse üle; legaalmetroloogia asutuse ülesannete täitmine.
[RT I, 30.08.2011, 2 - jõust. 02.09.2011]

§ 22.   Üldosakonna põhiülesanded

  Üldosakonna põhiülesanneteks on:
  1) ameti halduskorralduse tagamine;
  2) ameti valduses oleva riigivara ja vahendite haldamine;
[RT I, 30.08.2011, 2 - jõust. 02.09.2011]
  3) töövahendite ja inventari olemasolu tagamine;
  4) koolituste korraldamine;
  5) töötervishoiu ja tööohutusalase tegevuse korraldamine;
  6) klienditeeninduse ning dokumendihalduse ja arhiivi haldamise korraldamine;
  7) avalikkuse informeerimine ameti tegevusest ning ameti ja avalikkuse vaheliste suhete korraldamine;
  8) ameti ürituste korraldamine;
[RT I, 30.08.2011, 2 - jõust. 02.09.2011]
  9) teabetoa ja raamatukogu tegevuse korraldamine:
[RTL 2009, 47, 670 - jõust. 01.07.2009]
  10) personalitöö korraldamine.
[RT I, 30.08.2011, 2 - jõust. 02.09.2011]

§ 221.   Struktuuriüksusse mittekuuluvad ametnikud

  (1) Struktuuriüksusesse mittekuuluvad ametnikud on järgnevad:
  1) nõunik;
  2) finantsnõunik;
  3) õigusnõunik;
  4) jurist.
[RT I, 30.08.2011, 2 - jõust. 02.09.2011]

  (2) Struktuuriüksusse mittekuuluv ametnik allub vahetult peadirektorile või teda asendavale ametnikule. Struktuuriüksusse mittekuuluva ametniku ülesanded määratakse ametniku ametijuhendis, mille kinnitab peadirektor.
[RTL 2009, 47, 670 - jõust. 01.07.2009]

4. peatükk AMETI JUHTIMINE 

§ 23.   Ameti juhtimine

  Ametit juhib peadirektor, kelle nimetab ametisse ja vabastab ametist minister kantsleri ettepanekul. Peadirektori äraolekul asendab teda ja täidab tema ülesandeid peadirektori poolt määratud teenistuse juhataja – peadirektori asetäitja, osakonnajuhataja või muu peadirektori poolt määratud ametnik.

§ 24.   Ameti peadirektori õigused, kohustused ja vastutus

  Ameti peadirektor:
  1) juhib ameti tööd, otsustab ja korraldab ameti pädevusse kuuluvate ülesannete täitmise; tagab ameti ülesannete õiguspärase, täpse ja õigeaegse täitmise ja annab aru ministrile;
  2) kinnitab struktuuriüksuste põhimäärused, ameti asjaajamiskorra, sisekorraeeskirja ja muud ameti sisemist töökorraldust reguleerivad juhendid ja korrad ning teenistujate ametipalgad ja ametijuhendid vastavuses õigusaktidega;
  3) nimetab ametisse ja vabastab ametist ameti koosseisu kuuluvad ametnikud ja teised teenistujad; sõlmib, muudab ja lõpetab töölepingud ameti abiteenistujatega;
  4) rakendab koostöös ministeeriumi siseauditi osakonnaga ametis otstarbeka sisekontrolli süsteemi;
  5) teostab teenistuslikku järelevalvet ameti teenistujate toimingute üle õigusaktidega ettenähtud korras, määrab ergutusi ja distsiplinaarkaristusi ameti ametnikele ja abiteenistujatele;
  6) esitab ministrile ettepanekuid ameti kulude eelarve kohta, tagab eelarve täpse ja otstarbeka täitmise ning riigivara sihipärase kasutamise;
  7) esindab ametit teistes riigiasutustes ja organisatsioonides;
  8) annab haldusakte sõltumatult ja iseseisvalt kooskõlas õigusaktidega, sealhulgas lahendab vaideid ja väärteomenetluses ameti kui kohtuvälise menetleja tegevuse peale esitatud kaebusi või volitab selleks ameti muu ametniku;
  9) tagab ametnikele tööriietuse ja isikukaitsevahendid kooskõlas õigusaktidega;
  10) esitab ministrile ettepanekuid ameti tegevusvaldkonna korraldamiseks;
  11) kehtestab ameti pitsati kasutamise korra ja tagab selle täitmise;
  12) moodustab töörühmi tegevusvaldkonna üksikküsimuste lahendamiseks;
  13) annab volitusi ameti esindamiseks, järelevalve toimingute teostamiseks ning haldusaktide andmiseks, sealhulgas volitab teenistuste tegevuse sõltumatuse tagamiseks teenistuse juhatajat – peadirektori asetäitjat andma haldusakte vastava teenistuse põhiülesannete täitmiseks;
  14) kinnitab kooskõlastatult vastava konkursi- ja atesteerimiskomisjoniga atesteerimisnõuded;
  15) omab esimese allkirja õigust ameti panga- ja raamatupidamisdokumentidel, määrab teised allkirjaõiguslikud ametnikud;
  16) täidab muid õigusaktides sätestatud ülesandeid.

§ 25.   Peadirektori käskkirjad

  (1) Ameti peadirektor annab seaduse, Vabariigi Valitsuse määruse või korralduse ning ministri määruse või käskkirja alusel teenistusalastes ja seadusega sätestatud juhtudel muudes küsimustes käskkirju.

  (2) Ameti peadirektor võib anda ameti sisemises asjaajamises ka muid kirjalikke korraldusi.

  (3) Ameti peadirektori käskkirjad ja muud kirjalikud korraldused vormistatakse ja registreeritakse vastavalt asjaajamiskorrale.

§ 26.   Teenistuse juhataja – peadirektori asetäitja õigused, kohustused ja vastutus

  Teenistuse juhataja – peadirektori asetäitja:
  1) koordineerib, suunab, juhendab, kontrollib ja analüüsib teenistusele pandud ülesannete täitmist, korraldab osakondade vahelist koostööd ning vastutab ülesannete efektiivse täitmise eest;
  2) esindab ametit oma pädevuse ja peadirektorilt saadud volituste piires;
  3) annab riikliku järelevalve menetluses teenistuse ülesannete täitmiseks haldusakte peadirektorilt saadud volituste piires;
  4) täidab muid õigusaktidega sätestatud või peadirektori antud ülesandeid.

5. peatükk LÕPPSÄTE 

§ 27.   Ümberkorraldamine ja tegevuse lõpetamine

  Ameti ümberkorraldamine või tema tegevuse lõpetamine toimub seaduse alusel.

6. peatükk RAKENDUSSÄTE 

§ 28.   Määruste kehtetuks tunnistamine

[Käesolevast tekstist välja jäetud.]

§ 29.   Määruse jõustumine

  Määrus jõustub 2008. aasta 1. jaanuaril.

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json