Teksti suurus:

Põllumajandusministri 22. detsembri 2010. a määruse nr 119 „Maapiirkonnas majandustegevuse mitmekesistamise investeeringutoetuse saamise nõuded, toetuse taotlemise ja taotluse menetlemise täpsem kord” muutmine

Väljaandja:Põllumajandusminister
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst
Jõustumise kp:06.07.2012
Avaldamismärge:RT I, 03.07.2012, 12

Põllumajandusministri 22. detsembri 2010. a määruse nr 119 „Maapiirkonnas majandustegevuse mitmekesistamise investeeringutoetuse saamise nõuded, toetuse taotlemise ja taotluse menetlemise täpsem kord” muutmine

Vastu võetud 25.06.2012 nr 56

Määrus kehtestatakse Euroopa Liidu ühise põllumajanduspoliitika rakendamise seaduse § 58 lõike 5, § 59 lõike 5, § 60 lõike 4 ja § 621 lõike 2 alusel.

Põllumajandusministri 22. detsembri 2010. a määrust nr 119 „Maapiirkonnas majandustegevuse mitmekesistamise investeeringutoetuse saamise nõuded, toetuse taotlemise ja taotluse menetlemise täpsem kord” (RT I, 19.05.2011, 8) muudetakse järgmiselt:

1) määruse preambul sõnastatakse järgmiselt:

„Määrus kehtestatakse Euroopa Liidu ühise põllumajanduspoliitika rakendamise seaduse § 58 lõike 5, § 59 lõike 5, § 60 lõike 4 ja § 621 lõike 2 alusel.”;

2) paragrahvis 1 asendatakse tekstiosa „ning taotluse rahuldamise otsuse muutmise või kehtetuks tunnistamise kord” tekstiosaga „, taotluse rahuldamise otsuse muutmise ja kehtetuks tunnistamise kord ning enne töö, teenuse või vara soetamise eest tasumist toetatava tegevuse elluviimise riigieelarvelistest vahenditest rahastamise taotlemise ja taotluse menetlemise kord ning taotluse vorm”;

3) paragrahvi 2 lõike 1 punkt 2 tunnistatakse kehtetuks;

4) paragrahvi 2 lõike 2 punkt 10 tunnistatakse kehtetuks;

5) paragrahvi 2 täiendatakse lõigetega 5 ja 6 järgmises sõnastuses:

„(5) Toetust võib taotleda füüsilisest isikust mikroettevõtja, kes ei ole tegutsenud vahetult enne taotluse esitamise aastat vähemalt ühte kalendriaastat, kuid on omandanud oma vanemast või vanavanemast füüsilisest isikust põllumajandustootjale kuulunud kogu põllumajandusettevõtte ning kui vanemast või vanavanemast füüsilisest isikust põllumajandustootja on tegutsenud vähemalt taotluse esitamise aastale vahetult eelnenud kaks kalendriaastat ja tema eelnev majandustegevus vastab põllumajandustootjast toetuse taotlejale esitatud nõuetele.

(6) Toetust võib taotleda äriühingust mikroettevõtja, kes ei ole tegutsenud vahetult enne taotluse esitamise aastat vähemalt ühte kalendriaastat, kuid kes on omandanud oma füüsilisest isikust osaniku, aktsionäri või liikme vanemast või vanavanemast füüsilisest isikust põllumajandustootjale kuulunud kogu põllumajandusettevõtte ning kui vanemast või vanavanemast füüsilisest isikust põllumajandustootja on tegutsenud vähemalt taotluse esitamise aastale vahetult eelnenud kaks kalendriaastat ning tema eelnev majandustegevus vastab põllumajandustootjast toetuse taotlejale esitatud nõuetele.”;

6) paragrahvi 3 lõike 2 punktist 7 jäetakse välja tekstiosa „, välja arvatud bioenergia tootmine, juhul kui üle 50% toodetavast energiast turustatakse”;

7) paragrahvi 3 lõiget 3 täiendatakse punktiga 6 järgmises sõnastuses:

„6) biomassist biokütuse, bioelektri ja biosoojuse tootmine.”;

8) paragrahvi 8 lõike 1 esimeses lauses asendatakse tekstiosa „2 ja 3” tekstiosaga „2, 21, 3 ja 5”;

9) paragrahvi 8 täiendatakse lõikega 21 järgmises sõnastuses:

„(21) Paragrahvi 2 lõigetes 5 ja 6 nimetatud taotleja esitab lõikes 2 nimetatud dokumendid omandatud põllumajandusettevõtte kohta.”;

10) paragrahvi 8 täiendatakse lõikega 5 järgmises sõnastuses:

„(5) Paragrahvi 2 lõikes 5 nimetatud taotleja esitab ärakirja enda või oma vanema sünnitunnistusest ja lõikes 6 nimetatud taotleja esitab ärakirja füüsilisest isikust osaniku, aktsionäri või liikme või tema vanema sünnitunnistusest.”;

11) paragrahvi 10 täiendatakse lõikega 11 järgmises sõnastuses:

„(11) Paragrahvi 11 lõikes 1 nimetatud juhul kontrollib PRIA taotluse nõuetele vastavust ja selles esitatud andmete õigsust ning taotleja, kavandatava tegevuse ja investeeringuobjekti vastavust määruses sätestatud nõuetele pärast taotluste hindamist. Nõuetele vastavust kontrollitakse üksnes nende taotluste puhul, mis kuuluksid rahuldamisele hindamistulemuste alusel koostatud taotluste paremusjärjestuse kohaselt.”;

12) paragrahvi 11 lõige 1 sõnastatakse järgmiselt:

„(1) Kui kõigi taotluste rahastamise summa ületab toetatava tegevuse rahastamise eelarve, hindab PRIA Euroopa Liidu ühise põllumajanduspoliitika rakendamise seaduse § 60 lõike 2 alusel taotlusi enne taotleja ja taotluse nõuetele vastavuse kontrollimist lisades 6 ja 7 sätestatud hindamiskriteeriumide alusel.”;

13) paragrahvi 11 lõikes 2 asendatakse tekstiosa „Lõikes 1 nimetatud hindamise korral hindab PRIA” sõnadega „PRIA hindab”;

14) paragrahvi 11 lõikest 3 jäetakse välja sõnad „nõuetele vastavaid”;

15) paragrahvi 11 lõikest 5 jäetakse välja sõnad „nõuetele vastavate”;

16) paragrahvi 12 lõiked 1 ja 2 sõnastatakse järgmiselt:

„(1) Kui kõigi taotluste rahastamise summa ei ületa toetatava tegevuse rahastamise eelarvet ja taotlusi ei hinnata, rahuldatakse kõik nõuetele vastavad taotlused Euroopa Liidu ühise põllumajanduspoliitika rakendamise seaduse § 62 lõike 1 alusel.

(2) Kui kõigi taotluste rahastamise summa ületab toetatava tegevuse rahastamise eelarve, rahuldatakse taotluste hindamise tulemusel koostatud taotluste paremusjärjestuste alusel parimad nõuetele vastavad taotlused Euroopa Liidu ühise põllumajanduspoliitika rakendamise seaduse § 60 lõike 5 punkti 2 alusel.”;

17) paragrahvi 12 lõiget 3 täiendatakse pärast sõna „parimad” sõnadega „nõuetele vastavad”;

18) paragrahvi 12 lõikes 5 asendatakse tekstiosa „100 tööpäeva” tekstiosaga „95 tööpäeva”;

19) paragrahvi 13 lõike 2 punkt 1 sõnastatakse järgmiselt:

„1) tegevuse või investeeringuobjektiga seotud muudatusest, välja arvatud § 14 lõigetes 6 ja 7 sätestatud juhul;”;

20) paragrahv 14 sõnastatakse järgmiselt:

§ 14. Nõuded toetuse saajale

(1) Toetuse saaja teeb investeeringu ja esitab investeeringu tegemist tõendavad dokumendid kuni neljas osas ühe taotluse kohta kahe aasta jooksul arvates PRIA poolt taotluse rahuldamise otsuse tegemisest, kuid hiljemalt 31. detsembril 2014. aastal.

(2) Toetuse saaja teeb kavandatavast investeeringust osa, mille maksumus moodustab vähemalt 25% kogu investeeringu abikõlblikust maksumusest, ja esitab selle tegemist tõendavad dokumendid kuue kuu jooksul arvates PRIA poolt taotluse rahuldamise otsuse tegemisest.

(3) Kui toetuse saaja on investeeringu tegemist alustanud, kuid lõikes 2 nimetatud mahus investeeringu tegemist takistab toetuse saaja tahtest sõltumatu asjaolu, millest on PRIAt viivitamata teavitatud, võib toetuse saajal säilida õigus toetuse saamiseks, kui ta esitab lõikes 2 nimetatud tähtajal koos investeeringu tegemist tõendavate dokumentidega tõendid toetuse saaja tahtest sõltumatu asjaolu esinemise ja lõikes 1 nimetatud tähtaja jooksul kogu investeeringu tegemise võimalikkuse kohta.

(4) Kui investeeringu senise tegemise asjaolusid ja toetuse saaja olukorda hinnates on PRIA veendunud, et kogu investeeringu tegemine lõikes 1 nimetatud tähtaja jooksul ei ole võimalik, muudab PRIA Euroopa Liidu ühise põllumajanduspoliitika rakendamise seaduse § 62 lõike 4 kohaselt taotluse rahuldamise otsust või jätab sama seaduse § 62 lõike 5 alusel toetuse välja maksmata ja tunnistab taotluse rahuldamise otsuse kehtetuks.

(5) Toetuse saaja on kohustatud:
1) investeeringuobjekti säilitama ja sihipäraselt kasutama vähemalt viie aasta jooksul arvates PRIA poolt viimase toetusosa väljamaksmisest;
2) saadud toetusraha mittesihipärase kasutamise korral PRIA nõudmisel tagasi maksma;
3) võimaldama teostada toetuse sihipärase ja tähtaegse kasutamise üle järelevalvet;
4) esitama suurprojekti kohta toetuse taotlemise korral § 2 lõikes 4 sätestatud nõuete täitmise kontrollimiseks PRIAle investeeringu tegemise aastale järgneva neljanda kalendriaasta teisel kvartalil investeeringu tegemise aastale järgneva kolme kalendriaasta kohta esitatud residendist füüsilise isiku ettevõtlusest saadud tulu deklareerimise vormide E Maksu- ja Tolliameti kinnitatud ärakirjad, kui taotleja on füüsilisest isikust ettevõtja, kes peab raamatupidamise seaduse kohaselt kassapõhist raamatupidamise arvestust, ning investeeringu tegemise aastale järgneva kolme majandusaasta bilansid ja kasumiaruanded, kui taotleja on füüsilisest isikust ettevõtja, kes peab raamatupidamise seaduse kohaselt tekkepõhist raamatupidamise arvestust;
5) eristama selgelt oma raamatupidamises toetuse kasutamisega seotud kulud ning neid kajastavad kulu- ja maksedokumendid muudest kulu- ja maksedokumentidest. Lisaks eristab toetuse saaja suurprojekti kohta toetuse taotlemise korral investeeringu tegemisele järgneva kolmanda majandusaasta lõpuks selgelt oma raamatupidamises toetuse kasutamise tulemusena saadud tulud ning neid kajastavad tulu- ja maksedokumendid muudest tulu- ja maksedokumentidest.

(6) Toetuse saaja võib põhjendatud juhul § 3 lõike 1 punktides 1 ja 2 nimetatud tegevuste puhul taotluses märgitud ehitus- ja parendustööde asemel teha teisi ehitus- ja parendustöid, mis vastavad §-des 3 ja 5 sätestatud nõuetele, kui need tegevused on tingitud projekteerimise või ehitamise ja parendamise käigus täpsustunud ja tööprojektis kajastatud ehitus- ja parendustööde tegelikust vajadusest ega mõjuta taotluses nimetatud ehitise kasutamise eesmärki ja sihtotstarvet.

(7) Toetuse saaja võib põhjendatud juhul § 3 lõike 1 punktides 3 ja 4 nimetatud tegevuste puhul taotluses nimetatud investeeringuobjekti asemel soetada samaliigilise investeeringuobjekti, mis vastab §-des 3 ja 5 sätestatud nõuetele ning taotluses kirjeldatud investeeringu eesmärgile.”;

21) paragrahvi 15 täiendatakse lõigetega 9 ja 10 järgmises sõnastuses:

„(9) Paragrahvi 14 lõikes 6 sätestatud juhul esitab toetuse saaja koos lõikes 1 nimetatud dokumentidega PRIAle lisas 10 toodud vormi kohase muudatuste ülevaate.

(10) Paragrahvi 14 lõikes 7 sätestatud juhul esitab toetuse saaja koos lõigetes 1 ja 2 nimetatud dokumentidega PRIAle:
1) investeeringuobjekti asendamise vajalikkuse põhjenduse;
2) paragrahvis 4 sätestatud nõuetele vastava ühe pakkuja hinnapakkumuse ärakirja või kolme pakkuja hinnapakkumuste ärakirjad;
3) kolme hinnapakkumise puhul lisas 5 toodud vormi kohase hinnapakkumuste võrdlustabeli, milles väljavalitud hinnapakkumus on objektiivselt põhjendatud ega ole põhjendamatult kõrge.”;

22) paragrahvi 16 täiendatakse lõikega 11 järgmises sõnastuses:

„(11) Paragrahvi 14 lõigete 6 ja 7 kohaselt asendatud investeeringuobjekti või ehitus- ja parendustööde osas makstakse toetust §-s 6 sätestatud määral ja suuruses, kuid mitte rohkem kui taotluse rahuldamise otsuses määratud ulatuses.”;

23) paragrahvi 161 lõige 1 sõnastatakse järgmiselt:

„(1) Toetatava tegevuse elluviimist võib Euroopa Liidu ühise põllumajanduspoliitika rakendamise seaduse § 621 kohaselt riigieelarvelistest vahenditest rahastada pärast taotluse rahuldamise otsuse tegemist enne töö, teenuse või vara soetamise eest tasumist tagatist nõudmata, kui töö või teenus on lõpetatud või vara on üle antud ning toetuse saaja on need vastu võtnud ja nende eest tasunud vähemalt omafinantseeringuga võrdse summa ning kui toetuse saaja on piisavalt usaldusväärne. Nimetatud rahastamisviisi ei kohaldata kapitalirendi puhul.”;

24) paragrahvi 161 lõiked 4 ja 7 tunnistatakse kehtetuks;

25) paragrahvi 161 lõikes 5 asendatakse tekstiosa „Lõikes 4 nimetatud” tekstiosaga „Paragrahvi 15 lõike 1 punktis 1 nimetatud arvel või arve-saatelehel märgitud toetatava tegevuse abikõlblike”;

26) paragrahvi 161 lõikest 6 jäetakse välja teine ja kolmas lause;

27) paragrahvi 18 täiendatakse lõigetega 4–8 järgmises sõnastuses:

„(4) 2012. aastal § 7 lõike 2 alusel PRIA määratud taotluse esitamise tähtajal ei saa taotleda toetust suurprojekti kohta.

(5) Paragrahvi 14 lõikeid 2–4 ei kohaldata enne 2012. aastat toetust taotlenud toetuse saaja suhtes.

(6) Lõikes 5 nimetatud toetuse saaja, kelle kavandatavast investeeringust on tehtud osa, mille maksumus moodustab vähemalt 50% kogu investeeringu abikõlblikust maksumusest, võib üks kord ühe taotluse kohta taotleda § 14 lõikes 1 sätestatud investeeringu tegemise kaheaastase tähtaja pikendamist kuni kuue kuu võrra, kuid mitte rohkem kui 31. detsembrini 2014. aastal, kui investeeringu tähtaegset tegemist takistab toetuse saaja tahtest sõltumatu asjaolu, millest on PRIAt viivitamata teavitatud, ning investeeringu tegemiseks ettenähtud tähtaja pikendamine ei kahjusta investeeringu eesmärki ega investeeringuobjekti sihipärast kasutusele võtmist.

(7) Lõikes 6 nimetatud tähtaja pikendamiseks esitab toetuse saaja PRIAle avalduse, milles märgib investeeringu tegemiseks ettenähtud tähtaja pikendamist tingiva asjaolu ning põhjendab investeeringu tegemise tähtaja pikendamise vajalikkust.

(8) PRIA otsustab investeeringu tegemise tähtaja pikendamiseks nõusoleku andmise 20 tööpäeva jooksul avalduse esitamise päevast arvates. Põhjendatud juhul võib PRIA nõustuda tähtaja pikendamisega, kui investeeringust on tehtud osa, mille maksumus moodustab vähem kui 50% kogu investeeringu abikõlblikust maksumusest.”;

28) lisa 1 A-osa tabelist jäetakse välja rida 6;

29) lisa 6 punkti 1 veerud „HINDAMISE ALUS” ja „PUNKTID” sõnastatakse järgmiselt:

HINDAMISE ALUS

PUNKTID

Müügitulu on vahemikus 2400 – 19 174 eurot

14–20

Müügitulu on vahemikus 19 175 – 191 735 eurot

20

Müügitulu on vahemikus 191 736 – 447 382 eurot

20–7

Müügitulu on vahemikus 447 383 – 639 117 eurot

7–0

30) määrust täiendatakse lisaga 10 (lisatud).

Helir-Valdor Seeder
Minister

Ants Noot
Kantsler

Lisa 10 Ehitise ehitus- ja parendustööde muudatuste ülevaade

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json