Teksti suurus:

Ida-Virumaa elamuehituse arendamise toetuse andmise tingimused ja kord

Väljaandja:Regionaal- ja põllumajandusminister
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst-terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:08.03.2025
Redaktsiooni kehtivuse lõpp: Hetkel kehtiv
Avaldamismärge:RT I, 05.03.2025, 1

Ida-Virumaa elamuehituse arendamise toetuse andmise tingimused ja kord

Vastu võetud 03.03.2025 nr 21

Määrus kehtestatakse riigieelarve seaduse § 531 lõike 1 alusel.

1. peatükk Üldsätted 

§ 1.   Reguleerimis- ja kohaldamisala

  (1) Määrusega kehtestatakse Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi valitsemisala eelarves olevate vahendite kasutamiseks Ida-Virumaa elamuehituse arendamise toetuse andmise tingimused ja kord.

  (2) Toetuse andmise sihtpiirkonnaks on Ida-Viru maakonnaplaneeringus 2030+ määratletud linnalise asustuse aladena Kiviõli, Püssi-Lüganuse piirkond, Kohtla-Järve Ahtme ja Järve linnaosad, Jõhvi piirkond, Toila-Voka piirkond, Sillamäe, Narva-Jõesuu ja Narva.

  (3) Toetus on käsitatav vähese tähtsusega abina Euroopa Komisjoni määruse (EL) nr 2023/2831, milles käsitletakse Euroopa Liidu toimimise lepingu artiklite 107 ja 108 kohaldamist vähese tähtsusega abi suhtes (ELT L 2023/2831, 15.12.2023, lk 1–12) (edaspidi VTA määrus), artikli 3 mõistes. Toetuse andmisel järgitakse VTA määruses ja konkurentsiseaduse §-s 33 sätestatut.

  (4) Määrust ei kohaldata VTA määruse artikli 1 lõikes 1 sätestatud juhtudel.

§ 2.   Toetuse andmise eesmärk ja oodatavad tulemused

  (1) Toetust antakse eesmärgiga stimuleerida Ida-Viru maakonnas uute eluruumide ehitamist.

  (2) Toetuse andmise tulemusena peab valmima ja kasutusloa saama vähemalt kaheksa korteriga korterelamu, mille eluruumid vastavad õigusaktides sätestatud nõuetele. Äripindade osakaal korterelamus ei või ületada 20 protsenti korterelamu suletud netopinnas.

§ 3.   Rakendamine

  (1) Toetuse andmise tingimused ja korra kehtestab ning selle rakendamise eest vastutab Regionaal- ja Põllumajandusministeerium (edaspidi ministeerium).

  (2) Toetuse taotlusi menetleb, taotluste hindamist korraldab, toetuse väljamakseid teeb ja järelevalvet toetuse kasutamise üle teostab Ida-Virumaa Omavalitsuste Liit (edaspidi IVOL).

  (3) Lõikes 2 sätestatud IVOLi ülesannete täitmiseks sõlmitakse ministeeriumi ja IVOLi vahel riigieelarve seaduse § 531 lõike 2 alusel haldusleping, milles sätestatakse osapoolte õigused ja kohustused.

  (4) Taotlusvooru rakendamisega seotud andmevahetus IVOLi ja toetuse taotleja või toetuse saaja vahel, sealhulgas taotluste ja aruannete esitamine ning otsuste edastamine, toimub e-toetuse keskkonnas. E-toetuse keskkond on Riigi Tugiteenuste Keskuse elektrooniline taotluste ja dokumentide esitamise ja menetlemise keskkond.

2. peatükk Toetatavad tegevused, kulude abikõlblikkus ja toetuse määr 

§ 4.   Toetatavad tegevused

  (1) Toetatakse tegevust, millega saavutatakse § 2 lõikes 2 nimetatud tulemus.

  (2) Toetatav tegevus on korterelamu ja seda teenindava rajatise ehitamine.

  (3) Toetatav korterelamu ja seda teenindava rajatise ehitus peab olema kooskõlas detailplaneeringuga sätestatud kinnistu ehitusõigusega, mida on vajadusel täpsustatud kohaliku omavalitsuse üksuse väljastatud projekteerimistingimustega või projekteerimistingimustega kehtestatud kinnistu ehitusõigusega, ning teiste õigusaktides sätestatud nõuetega.

§ 5.   Abikõlblikud ja mitteabikõlblikud kulud

  (1) Abikõlblikud on § 4 lõikes 2 nimetatud tegevustega seotud kulud. Kõik toetatavad kulud peavad olema põhjendatud, mõistlikud, läbipaistvad ning dokumentaalselt tõendatavad.

  (2) Abikõlblikud on kulud, mis on tehtud §-s 7 sätestatud projekti abikõlblikkuse perioodil.

  (3) Abikõlblikud on projekti abikõlblike kuludega seotud riiklikud maksud ja lõivud, välja arvatud osas, milles need on Eesti riigi poolt taotlejale tagastatavad.

  (4) Mitteabikõlblikud kulud on:
  1) sularahas tasutud kulud;
  2) kinnisasja soetamise kulud;
  3) trahv, vaidlustega seotud õigusabikulud, kohtukulud ja viivis;
  4) projektijuhtimise kulud;
  5) erisoodustusmaks;
  6) tulu- ja käibemaks osas, mis on Eesti riigi poolt taotlejale tagastatav;
  7) mitterahaline sissemakse;
  8) kulud, mis on toetuse saajale hüvitatud muudest riigieelarvelistest, Euroopa Liidu või teistest välisabi vahenditest;
  9) kulud, mis on tehtud väljaspool projekti abikõlblikkuse perioodi.

§ 6.   Kulude hüvitamise alused

  (1) Abikõlblikud kulud hüvitatakse kindlasummaliste maksetena.

  (2) Kindlasummalised maksed tehakse taotluse rahuldamise, osalise rahuldamise või kõrvaltingimusega rahuldamise otsuses määratud projekti vahe- või lõpptulemuse saavutamisel, mida on IVOLile nõuetekohaselt tõendatud.

  (3) Vahetulemuseks loetakse taotluses kirjeldatud korterelamut teenindava rajatise ehitamine ning korterelamu seina- ja katusekonstruktsiooni valmimine.

  (4) Lõpptulemuseks loetakse taotluses kirjeldatud korterelamu ja seda teenindava rajatise kavandatud mahus valmimine ning sellele kasutusloa saamine.

§ 7.   Projekti abikõlblikkuse periood

  (1) Projekti abikõlblikkuse periood on taotluses ja taotluse rahuldamise otsuses määratud ajavahemik, mille jooksul projekti elluviimiseks vajalike tegevustega alustatakse ja projekti elluviimiseks vajalike tegevustega lõpetatakse ning projekti elluviimiseks vajalikud kulud tekivad. Projekti abikõlblikkuse periood algab taotlusvooru tähtpäeval.

  (2) Projekti abikõlblikkuse periood kestab kuni 24 kuud.

§ 8.   Toetuse summa

  (1) Toetuse suurus on määratud vähese tähtsusega abi maksimaalse suurusega.

  (2) Euroopa Komisjoni määruse (EL) 2023/2831 alusel ühele ettevõtjale antud vähese tähtsusega abi koos käesoleva määruse alusel taotletava toetusega ei tohi toetuse andmisele vahetult eelnenud kolme aasta jooksul ületada 300 000 eurot.

  (3) Kontserni kuuluvate või muul viisil omavahel seotud ettevõtjatele abi andmisel arvestatakse üheks ettevõtjaks sellised ettevõtjad, kes on omavahel komisjoni määruse (EL) nr 2023/2831 artikli 2 lõikes 2 sätestatud suhetes.

  (4) Abi andmisel arvestatakse komisjoni määruse (EL) nr 2023/2831 artikli 5 lõikes 1 sätestatud erinevateks eesmärkideks antava vähese tähtsusega abi kumuleerimisreegleid.

3. peatükk Nõuded taotlejale ja taotlusele 

§ 9.   Taotlejale esitatavad nõuded

  (1) Taotlejaks saab olla Eestis registreeritud eraõiguslik äriühing.

  (2) Taotleja maksuvõlg maksukorralduse seaduse tähenduses või sotsiaalkindlustusmaksete võlg ei tohi olla suurem kui 100 eurot või peab see olema ajatatud. Maksuvõla ajatamise korral peavad maksud ja maksed olema tasutud ajakava kohaselt.

  (3) Taotleja või tema üle valitsevat mõju omava isiku suhtes ei tohi olla algatatud likvideerimis-, sundlõpetamis- või pankrotimenetlust ega tehtud pankrotiotsust. Taotleja üle valitsevat mõju omava isiku suhtes ei tohi olla rakendatud äri- või ettevõtluskeeldu.

  (4) Taotleja peab olema ehitatava korterelamu aluse kinnistu omanik või peab taotluse esitamise tähtpäevaks olema tehtud notariaalne kokkulepe taotlejale kinnistu omandiõiguse üleminekuks.

§ 10.   Taotlusele esitatavad nõuded

  (1) Taotlus peab sisaldama järgmisi dokumente ja andmeid:
  1) taotleja nimi ja registrikood;
  2) projekti elluviimise asukoht ja tegevuste kirjeldus;
  3) projekti elluviimiseks vajalike tegevuste algus- ja lõpptähtpäev;
  4) kinnitus taotleja vastavuse kohta §-s 9 sätestatud nõuetele;
  5) projekti elluviimiseks vajalike kulutuste kalkulatsioonid ja nende aluseks olevate dokumentide koopiad, sealhulgas hinnapakkumised, hinnakirjad ja eelarved koos lähteülesandega;
  6) tõendid korterelamu ja seda teenindava taristu ehitamiseks vajaliku finantseeringu olemasolu kohta;
  7) projekti elluviimisse kaasatud isikute pädevuse kirjeldus;
  8) ehitatava korterelamu aluse kinnistu omandit tõendav kinnisturaamatu väljavõte või notariaalne kokkulepe taotlejale kinnistu omandiõiguse üleminekuks üheksa kuu jooksul taotluse rahuldamise otsuse tegemisest arvates;
  9) ehitusprojekt, mis vastab vähemalt majandus- ja taristuministri 17. juuli 2015. a määruses nr 97 „Nõuded ehitusprojektile” sätestatud eelprojekti staadiumile;
  10) volikiri, kui taotleja esindajaõiguslik isik tegutseb volituse alusel.

  (2) Kui taotleja on projekti või osa projekti tegevuste elluviimiseks taotlenud toetust samal ajal muudest riigieelarvelistest, Euroopa Liidu või teistest välisabi vahenditest, peab taotleja esitama sellekohase teabe.

4. peatükk Toetuse taotlemine ja taotluse menetlemine 

§ 11.   Toetuse taotlemine

  (1) Taotlusvooru eelarve kinnitab käskkirjaga valdkonna eest vastutav minister. IVOL teavitab taotlusvooru tähtajast ja taotlusvooru eelarvest ning avaldab sellekohase teabe oma veebilehel.

  (2) Taotleja esindusõiguslik isik esitab taotluse e-toetuse keskkonna kaudu taotlusvooru väljakuulutamisel sätestatud tähtajaks.

  (3) Kui taotluse esitamisel esineb e-toetuse keskkonnas tehniline viga, mis takistab taotluse tähtaegset esitamist, loetakse taotluse esitamise tähtpäevaks järgmine tööpäev pärast vea kõrvaldamist.

  (4) Taotleja saab taotlusvoorus esitada ühe taotluse.

§ 12.   Taotluse menetlemine

  (1) Taotluse menetlemise tähtaeg on 30 tööpäeva taotluse esitamise tähtpäevast arvates.

  (2) IVOL kontrollib esmalt taotluse vastavust nõuetele. Kui taotlus ei vasta kehtestatud nõuetele või projekti kohta on vajalik lisateave, on IVOLil õigus nõuda, et taotleja viiks taotluse kehtestatud nõuetega vastavusse, esitaks lisadokumente või teeks muudatusi taotluse andmetes kümne tööpäeva jooksul asjakohase nõude esitamisest arvates. Taotluse menetlemise tähtaeg pikeneb puuduste kõrvaldamiseks antud aja võrra.

  (3) Kui taotleja ei vii nõuetele mittevastavat taotlust lõikes 2 sätestatud tähtaja jooksul nõuetega vastavusse, jätab IVOL taotluse hindamata ja teeb taotluse rahuldamata jätmise otsuse.

§ 13.   Taotluse hindamine

  (1) Nõuetele vastavaid taotlusi hindab IVOLi moodustatud hindamiskomisjon, mille koosseis kooskõlastatakse ministeeriumiga ja avalikustatakse IVOLi veebilehel.

  (2) Hindamiskomisjon hindab nõuetele vastavaks tunnistatud taotlusi järgmiste hindamiskriteeriumide alusel:
  1) hindamiskriteerium 1 – projekti elluviimise tulemusena ehitatava korterelamu eluruumide ruutmeetrite arvu suhe taotletud toetusesse (osakaal 50 protsenti);
  2) hindamiskriteerium 2 – taotleja senine kinnisvaraalane kogemus ja suutlikkus projekt nõutud aja jooksul ellu viia (osakaal 30 protsenti);
  3) hindamiskriteerium 3 – projekti panus ümbritseva elukeskkonna arendamisse (osakaal 20 protsenti).

  (3) Hindamiskriteeriumide sisu täpsustatakse hindamismetoodikas, mille kinnitab IVOL kooskõlas ministeeriumiga ja mis avalikustatakse IVOLi veebilehel.

  (4) IVOL võib hindamisprotsessi kaasata eksperte, kelle hinnangut hindamiskomisjon taotluste hindamisel arvestab.

  (5) Taotlusi hinnatakse hindamiskriteeriumite alusel skaalal 0–4. Hindamiskriteeriumite alusel saadud hinded ja taotluse koondhinne arvutatakse täpsusega kaks kohta pärast koma.

  (6) Hinnang taotlusele loetakse positiivseks, kui taotlusele on hindamiskriteeriumite 2 ja 3 alusel antud hindeks vähemalt 2.

  (7) Positiivse hinnangu saanud taotlused järjestatakse hindamistulemuste alusel pingeritta. Kui mitme taotluse koondhinne on võrdne, eelistatakse taotlust, mis sai hindamiskriteeriumi 1 alusel kõrgema hinde.

§ 14.   Taotluse rahuldamine, osaline rahuldamine ja kõrvaltingimusega rahuldamine ning taotluse rahuldamata jätmine

  (1) Hindamiskomisjon teeb IVOLile ettepaneku taotluse rahuldamise, osalise rahuldamise, kõrvaltingimusega rahuldamise või rahuldamata jätmise otsuse tegemiseks.

  (2) IVOL teeb taotluse rahuldamise otsuse § 13 lõike 6 kohase taotluse puhul, kui selle rahastamise summa ei ületa pingerea alusel taotlusvooru eelarvet. Kui pingereas on mitu taotlust, millega kavandatakse korterelamu ehitamist samale § 1 lõikes 2 nimetatud linnalise asustuse alale, tehakse taotluse rahuldamise otsus vaid ühele pingereas eespool asuvale taotlusele. Samale linnalise asustuse alale korterelamu ehitamiseks võib mitme taotluse rahuldamise otsuse teha vaid juhul, kui pingereas puuduvad positiivseks loetud taotlused, millega ehitatakse korterelamu mõnele muule § 1 lõikes 2 nimetatud linnalise asustuse alale.

  (3) IVOL teeb taotluse osalise rahuldamise otsuse § 13 lõike 6 kohase taotluse puhul, kui taotletud toetuse summa või kavandatava projekti elluviimise kulud ei ole projekti vahe- või lõpptulemuse saavutamise seisukohast osaliselt põhjendatud või kui taotluse täielik rahuldamine ei ole võimalik taotluste rahastamiseks ette nähtud toetuse vabade vahendite tõttu. Taotluse osalise rahuldamise otsuse tegemiseks on vajalik taotleja eelnev nõusolek, mille puudumise korral teeb IVOL taotluse rahuldamata jätmise otsuse.

  (4) Kõrvaltingimusega rahuldamise otsuse puhul tekib toetuse saajal õigus saada toetuse väljamakseid pärast seda, kui IVOL on tuvastanud toetuse saaja esitatud teabe või muude andmete põhjal kõrvaltingimuse saabumise või täitmise. Kõrvaltingimusega rahuldamise otsus tehakse sealhulgas juhul, kui kinnistu ei ole veel toetuse saaja omandis.

  (5) Taotluse rahuldamise, osalise rahuldamise ja kõrvaltingimusega rahuldamise otsus sisaldab järgmisi andmeid:
  1) otsuse tegemise kuupäev;
  2) toetuse saaja nimi, aadress ja registrikood;
  3) projekti nimetus ja number;
  4) projekti kogumaksumus;
  5) toetuse summa;
  6) teave selle kohta, et toetus on vähese tähtsusega abi koos viitega VTA määrusele ja asjakohasele sättele;
  7) projekti eesmärk, toetatavad tegevused ja nende elluviimise eeldatav ajakava;
  8) projekti abikõlblikkuse periood;
  9) toetuse saaja kohustused;
  10) toetuse väljamaksmise aluseks olevad vahe- või lõpptulemus ja selle tõendamise alused;
  11) toetuse väljamaksmise ja aruannete esitamise tingimused;
  12) viide otsuse vaidlustamise tähtajale ja korrale;
  13) otsuse tegija andmed;
  14) toetuse andmisega kaasnevad kõrvaltingimused, kui taotluse kohta on tehtud kõrvaltingimusega rahuldamise otsus;
  15) taotluse osalise rahuldamise otsuse ja taotluse rahuldamata jätmise otsuse puhul põhjendus;
  16) toetuse tagasinõudmise alused.

  (6) Taotlus ja selle kohta esitatud lisateave on taotluse rahuldamise otsuse lahutamatu lisa. Taotluse rahuldamise otsuses võib jätta märkimata taotluses sisalduva teabe ja sellele viidata, kui teave võetakse otsustamisel arvesse taotluses esitatud sõnastuses.

  (7) IVOL teeb taotluse rahuldamata jätmise otsuse, kui taotleja või taotlus ei vasta nõuetele ning taotleja ei ole ettenähtud tähtaja jooksul puudusi kõrvaldanud, kui taotluse rahuldamise kõrvaltingimusi ei täideta IVOLi määratud tähtajal või kui taotleja ei nõustu ettepanekuga teha taotluse osalise rahuldamise otsus või kui esinevad § 14 lõikes 2 nimetatud asjaolud taotluse rahuldamata jätmiseks või kui taotluse toetus ületab pingerea alusel taotlusvooru eelarvet.

§ 15.   Taotluse rahuldamise otsuse muutmine

  (1) Taotluse rahuldamise otsust, osalise rahuldamise otsust ja kõrvaltingimusega rahuldamise otsust projekti elluviimise ajal muuta ei ole lubatud, välja arvatud juhul, kui muudetakse projekti tegevuste ja toetuse väljamaksete ajakava, jättes muutmata projekti vahe- või lõpptulemuse ja selle saavutamise tõendamise alused.

  (2) Taotluse rahuldamise otsust muudetakse toetuse saaja sellekohase kirjaliku avalduse alusel, mis tuleb esitada projekti abikõlblikkuse perioodi jooksul.

  (3) IVOLil on õigus keelduda taotluse rahuldamise otsuse muutmisest, kui toetuse saaja soovitav muudatus:
  1) ei ole kooskõlas projekti tegevuste ja eesmärkidega või seab kahtluse alla projekti vahe- või lõpptulemuse saavutamise;
  2) ei ole kooskõlas määruses esitatud nõuetega;
  3) seab kahtluse alla projekti elluviimise abikõlblikkuse perioodil;
  4) ei ole põhjendatud.

  (4) IVOL otsustab taotluse rahuldamise otsuse muutmise üldjuhul 30 tööpäeva jooksul sellekohase avalduse saamisest arvates.

§ 16.   Taotluse rahuldamise otsuse kehtetuks tunnistamine

  IVOL tunnistab taotluse rahuldamise otsuse osaliselt või täielikult kehtetuks, kui:
  1) ilmneb asjaolu, mille korral taotlust ei oleks rahuldatud või taotlus oleks rahuldatud osaliselt;
  2) taotlemisel või projekti elluviimisel on teadlikult esitatud ebaõigeid või mittetäielikke andmeid või on need jäetud teadlikult esitamata;
  3) kõrvaltingimusega rahuldamise otsuse korral kõrvaltingimus ei saabu või kõrvaltingimust ei suudeta täita;
  4) toetuse saaja avaldust taotluse rahuldamise otsuse muutmiseks ei rahuldata ja toetuse saajal ei ole võimalik jätkata toetuse kasutamist ettenähtud tingimustel;
  5) toetuse saaja ei alusta § 17 punktis 3 nimetatud ehitamisega üheksa kuu jooksul taotluse rahuldamise otsuse tegemisest arvates;
  6) toetuse saaja esitab avalduse toetuse kasutamisest loobumise kohta.

5. peatükk Toetuse saaja ning IVOLi õigused ja kohustused 

§ 17.   Toetuse saaja kohustused

  Toetuse saaja kohustub:
  1) tagama taotluses ja taotluse rahuldamise otsuses sätestatud tingimuste täitmise;
  2) kasutama toetust vastavuses taotluse rahuldamise otsusega;
  3) alustama ehitamisega üheksa kuu jooksul taotluse rahuldamise otsuse tegemisest arvates;
  4) esitama IVOLi ette nähtud vormis, viisil ja tähtaja jooksul nõutud teabe ja aruanded;
  5) taotlema IVOLilt nõusoleku taotluses sisalduva ajakava muutmiseks;
  6) kandma kõik kulud, mis tulenevad projekti tegevuste elluviimise kallinemisest võrreldes taotluse rahuldamise, osalise rahuldamise või kõrvaltingimusega rahuldamise otsuses kajastatud summaga;
  7) võimaldama projekti elluviimisega seotud tegevuste ja vahe- või lõpptulemuse tulemuse kontrollimiseks teha kohapealset kontrolli;
  8) andma kontrollija käsutusse projekti elluviimisega seotud tegevuste ja vahe- või lõpptulemuse kontrollimiseks kõik projektiga seotud andmed ning dokumendid viie tööpäeva jooksul asjakohase teate saamisest arvates;
  9) säilitama projekti elluviimisega seotud dokumente kümme aastat alates kuupäevast, mil abi anti;
  10) teavitama IVOLi korteriomandite moodustamisest ja projekti elluviimise tulemusena loodud ning soetatud vara õiguste ülemineku korral üleandmisest;
  11) teavitama IVOLi viivitamata kirjalikult kõigist toetuse saamiseks esitatud andmetes tehtud muudatustest või asjaoludest, mis mõjutavad või võivad mõjutada toetuse saaja kohustuste täitmist, sealhulgas aadressi või esindajaõigusliku isiku muutumisest ka siis, kui nimetatud muudatused on registreeritud avalikus registris või avalikustatud massiteabevahendi kaudu;
  12) teavitama IVOLi viivitamata kirjalikult asjaoludest, mis vältimatult või suure tõenäosusega takistavad projektis ette nähtud kindlasummaliste maksete tegemise aluseks oleva vahe- või lõpptulemuse saavutamist ning seavad kahtluse alla projekti elluviimise jätkamise otstarbekuse.

§ 18.   Toetuse saaja õigused

  Toetuse saajal on õigus saada IVOLilt teavet ja nõuandeid toetuse taotlemise ja kasutamise ning toetuse menetlemise kohta.

§ 19.   IVOLi kohustused

  IVOL kohustub:
  1) nõustama taotlejaid ja toetuse saajaid projektiga seotud küsimustes;
  2) tegema asjakohased juhendmaterjalid kättesaadavaks oma veebilehel;
  3) teavitama toetuse saajaid viivitamata toetuse kasutamist reguleerivates dokumentides tehtud muudatustest;
  4) mitte avaldama taotlejate ja taotluste kohta menetluse käigus saadud teavet, välja arvatud punktis 6 nimetatud teave, ega dokumente, välja arvatud õigusaktides sätestatud juhtudel;
  5) säilitama toetuse andmisega seotud dokumente kümme aastat viimase toetuse väljamakse tegemisest arvates;
  6) pärast otsuse tegemist tegema oma veebilehel kättesaadavaks toetuse saaja nime, projekti nimetuse ning toetuse ja projekti kogumaksumuse;
  7) esitama andmed toetuse andmise kohta riigiabi ja vähese tähtsusega abi registrile.

§ 20.   IVOLi õigused

  IVOLil on õigus:
  1) tutvuda projekti ettevalmistamise ja projekti elluviimise käigus koostatavate dokumentidega;
  2) kontrollida toetuse sihipärast kasutamist;
  3) nõuda projekti edenemise ning vahe- või lõpptulemuse kohta lisaandmete ja -dokumentide esitamist, mis tõendavad projekti nõuetekohast elluviimist ja toetuse saaja kohustuste nõuetekohast täitmist;
  4) jätta toetus välja maksmata, kui toetuse saaja rikub määruses sätestatud tingimusi või kaldub muul viisil kõrvale taotluses või taotluse rahuldamise otsuses sätestatust.

6. peatükk Aruannete esitamine 

§ 21.   Toetuse kasutamisega seotud aruannete esitamine

  (1) Toetuse saaja esitab IVOLile projekti vahe- ja lõpparuanded taotluse rahuldamise otsuses sätestatud tähtaegadel. Aruandlusperioodi pikkus on kuni kuus kuud. Toetuse saaja esitab projekti lõpparuande kümne tööpäeva jooksul projekti abikõlblikkuse perioodi lõppemisest arvates.

  (2) Vahe- ja lõpparuannetes esitatakse teave projekti edenemise ning vahe- või lõpptulemuse saavutamise kohta IVOLile e-toetuse keskkonna kaudu.

  (3) IVOL menetleb vahe- ja lõpparuandeid 20 tööpäeva jooksul nende esitamisest arvates. Kui aruande kontrollimisel avastatakse ebatäpsusi, teatatakse sellest viivitamata toetuse saajale ja määratakse puuduste kõrvaldamiseks kuni kümnetööpäevane tähtaeg, sealjuures pikeneb aruande menetlemise tähtaeg puuduste kõrvaldamiseks antud aja võrra.

  (4) IVOLil on õigus nõuda toetuse saajalt järelaruande esitamist seisuga üks aasta pärast projekti abikõlblikkuse perioodi lõppemist, et saada infot ehitatud korterelamus müüdud korteriomandite kohta. Toetuse saaja esitab järelaruande IVOLi nõutud ajaks.

7. peatükk Toetuse maksmise tingimused 

§ 22.   Toetuse maksmine

  (1) Toetuse väljamakse tehakse pärast taotluse rahuldamise, osalise rahuldamise või kõrvaltingimusega rahuldamise otsuses määratud vahe- või lõpptulemuse saavutamist, mis peab olema tõendatud § 6 lõike 3 või lõike 4 alusel.

  (2) Vahetulemuse saavutamise korral on vahemakse suurus 50 protsenti toetuse suurusest.

  (3) Toetus makstakse toetuse saajale välja e-toetuse keskkonna kaudu esitatud toetuse väljamakse saamise aluseks olevate dokumentide ja tõendite alusel.

  (4) IVOL maksab toetuse välja 20 tööpäeva jooksul pärast toetuse väljamakse saamise aluseks olevate dokumentide ja tõendite saamist. Kui dokumentides või tõendites avastatakse ebatäpsusi, teatatakse sellest viivitamata toetuse saajale ja määratakse puuduste kõrvaldamiseks kuni kümnetööpäevane tähtaeg, sealjuures pikeneb toetuse väljamakse tegemise tähtaeg puuduste kõrvaldamiseks antud aja võrra.

  (5) IVOL võib teha toetuse väljamaksmisest osaliselt keeldumise või täielikult keeldumise otsuse juhul, kui vahe- või lõpptulemuse saavutamine ei ole tõendatud.

8. peatükk Toetuse tagasinõudmine ja vaided 

§ 23.   Toetuse tagasinõudmine

  (1) IVOLil on õigus nõuda toetus osaliselt või täielikult tagasi ühe aasta jooksul toetuse saaja kohustuse täitmise lõppemisest arvates, kui:
  1) ilmnevad asjaolud, mille korral taotlust ei oleks rahuldatud;
  2) toetuse saaja ei ole kasutanud toetust ettenähtud korras ja tingimustel;
  3) toetuse saaja ei ole täitnud talle taotluse rahuldamise otsuses pandud kohustusi;
  4) toetuse saaja suhtes on algatatud likvideerimis- või pankrotimenetlus.

  (2) Toetust ei nõuta tagasi juhul kui toetuse saajal on võimalik puudus kõrvaldada või kohustus või nõue täita ettekirjutuse täitmisega.

  (3) Kui toetuse saaja ei ole toetuse väljamaksete saamiseks saavutanud vahe- või lõpptulemust, võib toetust vähendada proportsionaalselt tulemuse saavutamisega.

  (4) Toetuse tagasinõudmise korral vähendatakse taotluse rahuldamise otsuses määratud toetuse summat.

  (5) Toetuse tagasinõudmise otsus saadetakse toetuse saajale e-toetuse keskkonna kaudu, mille kohta saadetakse teavitus toetuse saaja e-posti aadressile, või vajaduse korral haldusmenetluse seaduse 7. jaos sätestatud muul viisil.

  (6) Toetuse tagasimaksmise tähtaja määrab IVOL. Põhjendatud juhul võib IVOL toetuse saaja kirjalikult esitatud põhjendatud taotluse alusel toetuse tagasimaksmise tähtaega mõistliku aja võrra pikendada.

§ 24.   Vaide esitamine ja menetlemine

  IVOLi otsuse või toimingu peale võib esitada vaide haldusmenetluse seaduses sätestatud korras. Vaide lahendab IVOL.

Piret Hartman
Regionaal- ja põllumajandusminister

Marko Gorban
Kantsler

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json