Riikliku rahvusvahelise kaitse andmise registri asutamine ja registri pidamise põhimäärus
Vastu võetud 03.08.2006 nr 180
Määrus kehtestatakse «Välismaalasele rahvusvahelise kaitse andmise seaduse» § 77 lõike 2 alusel ning kooskõlas «Andmekogude seaduse» § 32 lõikega 1 ja § 34 lõikega 2.
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
§ 1. Registri asutamine ja ametlik nimi
Määrusega asutatakse riiklik register ametliku nimega «Riiklik rahvusvahelise kaitse andmise register» (edaspidi register).
§ 2. Registri asutamise ja pidamise eesmärk
Registri asutamise ja pidamise eesmärk on «Välismaalasele rahvusvahelise kaitse andmise seaduse» alusel elamisloataotluse esitanud ja elamisloa saanud isikute isikuandmete ning nimetatud seaduse alusel läbiviidud varjupaigamenetluse või ajutise kaitse menetlusega seotud andmete töötlemine.
§ 3. Registri vastutav ja volitatud töötleja
(1) Registri vastutav töötleja on Siseministeerium.
(2) Registri volitatud töötlejad on Kodakondsus- ja Migratsiooniamet ja Piirivalveamet ning tema kohalikud asutused (edaspidi piirivalveasutus).
2. peatükk
REGISTRI PIDAMINE JA KOOSSEIS, REGISTRISSE KANTAVAD
ANDMED JA ANDMETE TÖÖTLEMISE KORD
§ 4. Registri pidamise viis ja koosseis
(1) Registrit peetakse ühetasandilise infotehnoloogilise andmekoguna ja paberkandjal toimikutena.
(2) Registri koosseisu kuuluvad:
1) digitaalsed registrikaardid
(edaspidi registrikaart);
2) paberkandjal menetlustoimikud
(edaspidi menetlustoimik);
3) registriarhiiv.
§ 5. Andmete ristkasutus
Registri vastutaval ja volitatud töötlejal on lubatud seadusega või seaduse alusel antud õigusaktiga talle pandud ülesannete täitmiseks esitada päringuid ja saada andmeid teistest riigi või kohaliku omavalitsuse andmekogudest vastavalt andmekogude vastutavate töötlejate vahelisele kokkuleppele kooskõlas Vabariigi Valitsuse 19. detsembri 2003. a määrusega nr 331 «Infosüsteemide andmevahetuskihi rakendamine».
§ 6. Registri andmete kaitse
(1) Registri andmeid kaitstakse:
1) käideldavuse osas, tagades
andmete kättesaadavuse selleks volitatud isikutele;
2)
terviklikkuse osas, välistades andmete tahtmatu või tahtliku muutmise;
3)
konfidentsiaalsuse osas, tagades andmete kättesaadavuse vaid volitatud
isikutele.
(2) Registri andmete käideldavuse, terviklikkuse ja konfidentsiaalsuse tagamiseks rakendatakse organisatsioonilisi, füüsilisi ja infotehnoloogilisi turvameetmeid.
§ 7. Varjupaigataotleja andmed
Varjupaigataotleja (edaspidi taotleja) kohta kantakse registrisse
järgmised andmed:
1) isikuandmed (eesnimed, perekonnanimed ja
muud nimed, mida taotleja kasutab või on kasutanud, sugu, sünniaeg,
vanus, kui pole teada täpset sünniaega, Eesti ja päritoluriigi
isikukood, kui need on olemas, sünniriik, perekonnaseis);
2)
taotleja kontaktandmed (postiaadress, telefon, e-posti aadress);
3)
foto ja allkirjanäidis;
4) daktüloskopeerimisel kogutud andmed;
5)
DNA proovide tulemusena saadud andmed;
6) kodakondsus, varasemad
kodakondsused;
7) pikkus sentimeetrites ning silmade ja juuste värv;
8)
usk, rahvus või rahvusrühma kuulumine;
9) andmed selle
kohta, kas taotleja on täisealine ning kas ta saabus Eestisse ja viibib
Eestis üksi, ilma vanema, eestkostja või muu seadusliku esindajata;
10)
keelteoskus;
11) andmed taotleja hariduse ja viimase töökoha kohta;
12)
taotleja elulugu kirjeldavad andmed;
13) isikut tõendavate
dokumentide andmed;
14) viimase alalise elukoha andmed päritoluriigis;
15)
andmed taotleja Eestisse saabumise ja siin viibimise ning Eestis elavate
sugulaste ja tuttavate kohta;
16) andmed taotleja päritoluriigist
lahkumise, reisiteekonna, teistes riikides viibimise ning peatumise
kohta;
17) andmed varasemate varjupaigataotluste või muude
kaitsetaotluste kohta;
18) andmed päritoluriigist lahkumise ning
elamisloa taotlemise põhjuste kohta, sealhulgas põhjuste kohta, mis
takistavad või võivad takistada taotleja tagasipöördumist päritoluriiki;
19)
andmed taotleja organisatsioonilise kuuluvuse kohta;
20) andmed
taotleja kriminaalkorras karistamise ja vabadusekaotusega karistamise
kohta;
21) andmed taotleja sõjaväeteenistuse kohta, sealhulgas
teenistuse kohta kaadrisõjaväelasena välisriigi relvajõududes;
22)
andmed selle kohta, kas taotleja töötab või on varem töötanud mõne riigi
luure- või julgeolekuteenistuses või teinud nendega kaastööd;
23)
andmed taotleja dessantoperatsioonideks, diversiooni või sabotaaži alal
eriväljaõppe või -ettevalmistuse saamise kohta;
24)
andmed taotleja osalemise kohta karistusoperatsioonides
tsiviilelanikkonna vastu;
25) andmed taotleja osalemise kohta
sõjaväelistes operatsioonides teiste riikide territooriumil;
26)
andmed taotleja tervisliku seisundi ja varem põetud või taotlemise
hetkel põetavate haiguste kohta;
27) andmed taotlusele
lisatavate dokumentide ja tõendite või nende puudumise kohta;
28)
muu informatsioon või märkused.
§ 8. Varjupaigataotleja abikaasa ning teiste perekonnaliikmete andmed
Varjupaiga taotlemisel kantakse registrisse taotleja abikaasa ning
teiste perekonnaliikmete kohta järgmised andmed või märkused nende
puudumise kohta:
1) abikaasa isikuandmed (eesnimed, perekonnanimed,
muud nimed, mida taotleja abikaasa kasutab või on kasutanud, sugu,
sünniaeg, vanus, kui pole teada täpset sünniaega, Eesti isikukood, kui
on olemas, sünniriik, kodakondsus, rahvus või rahvusrühm, keelteoskus,
abielu sõlmimise või kooselu algus, asukohariik, esitatud
varjupaigataotluse ja elukoha andmed);
2) teiste perekonnaliikmete
isikuandmed (seos taotlejaga, eesnimed, perekonnanimed, sugu, sünni- ja
surmaaeg, vanus, kui pole teada täpset sünniaega, sünniriik,
kodakondsus, perekonnaseis, laste arv, asukohariik, esitatud
varjupaigataotlused, elukoht).
§ 9. Varjupaigataotluse menetluse andmed
Taotluse menetluse kohta kantakse registrisse täiendavalt järgmised
andmed:
1) taotluse andmed (registreerimise kuupäev ja kellaaeg,
taotluse number, taotluse vastuvõtnud ametiasutus);
2) andmed
pärast varjupaigataotluse esitamist läbiviidud toimingute kohta;
3)
kui taotluse võttis vastu Piirivalveamet, siis andmed Kodakondsus- ja
Migratsiooniametile edastatavate dokumentide kohta;
4) taotluse
vastuvõtmise juures viibinud taotleja volitatud esindaja, seadusjärgse
esindaja või muu isiku ees- ja perekonnanimi ning kontaktandmed
(postiaadress, kontakttelefon ja e-posti aadress);
5) taotluse
vastuvõtmisel osalenud tõlgi ees- ja perekonnanimi ning kontaktandmed
(postiaadress, kontakttelefon ja e-posti aadress) ning andmed tõlgi
poolt menetlustoimingu läbiviimisel vahendatud keele kohta;
6)
taotluse täitnud ja vastuvõtnud ametniku ees- ja perekonnanimi ning
ametikoht;
7) andmed varjupaigataotleja tunnistuse, selle
väljastamise ja kehtetuks tunnistamise kohta;
8) andmed
taotlejaga läbiviidud küsitluste kohta;
9) küsitlusel
viibinud taotleja esindaja, seadusjärgse esindaja või muu isiku ees- ja
perekonnanimi ning kontaktandmed (postiaadress, kontakttelefon ja
e-posti aadress);
10) küsitlusel osalenud tõlgi ees- ja perekonnanimi
ning kontaktandmed (postiaadress, kontakttelefon ja e-posti aadress)
ning andmed tõlgi poolt menetlustoimingu läbiviimisel vahendatud keele
kohta;
11) andmed taotleja suhtes kohaldatavate järelevalvemeetmete
kohta;
12) andmed Kodakondsus- ja Migratsiooniameti või
piirivalveasutuse otsuste ja lahkumise ettekirjutuse kohta;
13)
andmed Kodakondsus- ja Migratsiooniameti ning piirivalveasutuse otsuse
edasikaebamise kohta;
14) andmed kohtuotsuse edasikaebamise kohta;
15)
andmed isiku Eestist lahkumise kohta;
16) andmed isiku välislepingu
või Euroopa Liidu õigusaktide alusel toimunud üleviimise ja vastuvõtmise
kohta.
§ 10. Ajutise kaitse alusel elamisloa taotleja andmed
(1) Ajutise kaitse alusel elamisloa taotleja (edaspidi ajutise kaitse saaja) kohta kantakse registrisse § 7 punktides 1–3, 6–15 ja 20–28 ning § 9 punktides 1, 3–6, 8–10 ja 14–16 loetletud andmed.
(2) Lisaks lõikes 1 nimetatud andmetele kantakse ajutise kaitse saaja
kohta registrisse järgmised andmed:
1) andmed ajutise kaitse
saaja päritoluriigist lahkumise aja kohta;
2) abikaasa või
elukaaslase isikuandmed (eesnimed, perekonnanimed, muud nimed, mida
taotleja abikaasa või elukaaslane kasutab või on kasutanud, sugu,
sünniaeg, vanus, kui pole teada täpset sünniaega, Eesti isikukood, kui
on olemas, sünniriik, kodakondsus, rahvus või rahvusrühm, keelteoskus,
abielu sõlmimise või kooselu algus, asukohariik ja elukoht);
3)
teiste perekonnaliikmete isikuandmed (seos ajutise kaitse saajaga,
eesnimed, perekonnanimed, sugu, sünni- ja surmaaeg, vanus, kui pole
teada täpset sünniaega, sünniriik, kodakondsus, perekonnaseis, laste
arv, asukohariik, elukoht).
§ 11. Ajutise kaitse alusel esitatud taotluse menetluse andmed
Ajutise kaitse alusel esitatud taotluse menetluse kohta kantakse
registrisse täiendavalt järgmised andmed:
1) andmed pärast
ajutise kaitse alusel esitatud taotluse esitamist läbiviidud toimingute
kohta;
2) andmed ajutise kaitse saajale tema elamisloa taotluse
menetlusse võtmist kinnitava tõendi väljastamise kohta;
3)
andmed Eestist teise Euroopa Liidu liikmesriiki üleviidava ajutise
kaitse saaja reisiloa kohta;
4) andmed Kodakondsus- ja
Migratsiooniameti otsuse ja lahkumise ettekirjutuse kohta;
5) andmed
Kodakondsus- ja Migratsiooniameti otsuse edasikaebamise kohta.
§ 12. Rahvusvahelise kaitse alusel elamisloa pikendamise taotleja ning taotluse menetluse andmed
(1) Rahvusvahelise kaitse alusel elamisloa pikendamise taotleja kohta
kantakse registrisse järgmised andmed:
1) isikuandmed (eesnimed,
perekonnanimed, sugu, sünniaeg, Eesti isikukood, sünniriik);
2)
taotleja kontaktandmed (postiaadress, telefon, e-posti aadress);
3)
foto ja allkirjanäidis;
4) kodakondsus;
5) isikut tõendavate
dokumentide andmed;
6) andmed rahvusvahelise kaitse pikendamisega
seotud asjaolude kohta;
7) andmed taotleja kriminaalkorras
karistamise kohta.
(2) Taotluse menetluse kohta kantakse registrisse täiendavalt järgmised
andmed:
1) taotluse andmed (registreerimise kuupäev, taotluse number);
2)
taotluse vastuvõtnud ametniku ees- ja perekonnanimi ning ametikoht;
3)
andmed Kodakondsus- ja Migratsiooniameti otsuse ja lahkumise
ettekirjutuse kohta;
4) andmed Kodakondsus- ja Migratsiooniameti
otsuse edasikaebamise kohta;
5) andmed kohtuotsuse edasikaebamise
kohta.
§ 13. Varjupaigataotleja tööloa taotluse menetluse andmed
(1) Tööloa taotleja kohta kantakse registrisse taotleja isikuandmed (eesnimed, perekonnanimed, sünniaeg, kodakondsus).
(2) Tööloa taotluse menetluse kohta kantakse registrisse täiendavalt
järgmised andmed:
1) taotluse andmed (registreerimise kuupäev,
taotluse number);
2) taotluse vastuvõtnud ametniku ees- ja
perekonnanimi ning ametikoht;
3) andmed Kodakondsus- ja
Migratsiooniameti otsuse kohta;
4) andmed Kodakondsus- ja
Migratsiooniameti otsuse edasikaebamise kohta;
5) andmed kohtuotsuse
edasikaebamise kohta.
§ 14. Andmete õiguslik režiim
Registrikaartidel olevatel andmetel on informatiivne tähendus ja menetlustoimikutes olevatel alusdokumentidel on õiguslik tähendus.
3. peatükk
ANDMETE KANDMINE REGISTRISSE
§ 15. Registriandmete esitajad
Registriandmete esitajateks on:
1) volitatud töötleja ametnik;
2)
Sotsiaalministeerium, varjupaigataotlejate vastuvõtukeskus ja esmane
vastuvõtukeskus;
3) politsei- ja kinnipidamisasutused.
§ 16. Andmete registrisse kandmise alusdokumendid
Alusdokumendid on:
1) vormikohane varjupaiga ja elamisloa taotlus,
elamisloa taotlus ajutise kaitse alusel, elamisloa pikendamise taotlus
rahvusvahelise kaitse alusel ja rahvusvahelise kaitse alusel antud
elamisloa kehtetuks tunnistamise taotlus, varjupaigataotleja tööloa
taotlus ning neile lisatud dokumendid;
2) viisa, elamis- ja tööloa
andmise, pikendamise ja kehtetuks tunnistamise taotlus, elamis- ja
tööloa andmete välisriigi reisidokumenti kandmise taotlus ning neile
lisatud dokumendid;
3) Kodakondsus- ja Migratsiooniameti või
piirivalveasutuse tõend taotlejalt hoiule võetud isikut tõendavate
dokumentide, asjade või muude dokumentide ja tõendite kohta;
4)
taotleja poolt esitatud tõendid ja dokumendid;
5) muu füüsilise
või juriidilise isiku poolt esitatud dokumendid või muud tõendid;
6)
taotlejaga läbiviidud küsitluste ning muude toimingute protokollid;
7)
välislepingust või Euroopa Liidu õigusaktidest tulenevate toimingute
kohta esitatud või koostatud dokumendid;
8) Euroopa Liidu
Nõukogu ja Vabariigi Valitsuse otsus ajutise kaitse kohaldamise kohta
ning Euroopa Liidu Nõukogu otsus ajutise kaitse lõppemise kohta;
9)
Kodakondsus- ja Migratsiooniameti otsus järelevalvemeetmete kohaldamise
kohta ning dokumendid järelevalvemeetmete järgimise kohta;
10)
Kodakondsus- ja Migratsiooniameti poolt taotlejale antud luba elamiseks
väljaspool vastuvõtukeskust või Sotsiaalministeeriumi määratud kohta;
11)
dokumendid taotleja viibimise kohta Kodakondsus- ja Migratsiooniameti
ametiruumides, kinnipidamisasutuses või väljasaatmiskeskuses;
12)
Kodakondsus- ja Migratsiooniameti haldusakt elamisloa taotluse
menetlemise peatamise või lõpetamise, taotluse tagasilükkamise,
elamisloa andmise või selle andmisest keeldumise ja elamisloa kehtetuks
tunnistamise ja elamisloa pikendamise kohta;
13) piirivalveasutuse
haldusakt elamisloa taotluse tagasilükkamise kohta;
14)
dokumendid Kodakondsus- ja Migratsiooniameti või piirivalveasutuse
otsuste edasikaebamiste ja jõustunud kohtuotsuste kohta;
15)
jõustunud kohtuotsus isiku kriminaalkorras karistatuse kohta;
16)
dokumendid välismaalase Eestist lahkumise või ettekirjutuse sundtäitmise
kohta;
17) dokumendid välismaalase kohalikku omavalitsusüksusesse
elama asumise kohta;
18) perekonnaseisuosakonna või kohaliku
omavalitsuse teatis isiku surma kohta;
19) Sotsiaalministeeriumi ja
kohaliku omavalitsusüksuse vaheline leping pagulase kohalikku
omavalitsusüksusesse elama asumise kohta;
20) Eesti Vabariigi ja
välisriigi poolt väljastatav isikut tõendav dokument.
§ 17. Andmete registrisse kandmine
(1) Kodakondsus- ja Migratsiooniamet kannab andmed registrikaardile hiljemalt andmete vastuvõtmise päevale järgneval tööpäeval.
(2) Kui Kodakondsus- ja Migratsiooniamet võttis vastu taotluse mõnes muus keeles kui eesti keel, siis kannab Kodakondsus- ja Migratsiooniamet andmed registrikaardile hiljemalt nende eesti keelde tõlkimise päevale järgneval tööpäeval.
(3) Kui taotlus võeti vastu piirivalveasutuses, siis edastab piirivalveasutus andmed hiljemalt järgmisel tööpäeval Kodakondsus- ja Migratsiooniametile, kelle vastav struktuuriüksus kannab andmed registrikaardile hiljemalt Kodakondsus- ja Migratsiooniameti poolt andmete vastuvõtmise päevale järgneval tööpäeval.
§ 18. Registriandmete õigsuse tagamine
Andmete esitaja vastutab tema poolt esitatud andmete ning alusdokumentidel olevate andmete õigsuse eest alusdokumendi esitamise ajal. Kodakondsus- ja Migratsiooniamet vastutab tema poolt registrikaardile kantud andmete vastavuse eest andmete esitaja poolt esitatud andmetele.
§ 19. Ebaõigete andmete parandamine
(1) Kui Kodakondsus- ja Migratsiooniamet avastab registris ebaõigeid andmeid või teavitab andmete esitaja teda registris olevatest ebaõigetest andmetest, on Kodakondsus- ja Migratsiooniamet kohustatud parandama need registris kolme tööpäeva jooksul ebaõigetest andmetest teada saamise päevast arvates.
(2) Kui piirivalveasutus avastab või saab teada registrisse kantud ebaõigetest andmetest ning need andmed on kantud registrikaardile, siis edastab piirivalveasutus sellekohase info kirjalikult hiljemalt järgmisel tööpäeval Kodakondsus- ja Migratsiooniametile, kelle vastav struktuuriüksus parandab registrikaardile kantud andmed.
(3) Andmete esitaja edastab volitatud töötlejale registris olevate andmete ebaõigsust tõendavate dokumentide koopiad. Paranduste aluseks olevad koopiad lisatakse menetlustoimikule.
4. peatükk
JUURDEPÄÄS REGISTRISSE KANTUD ANDMETELE
§ 20. Registrile juurdepääsu üldsätted
(1) Juurdepääs registrisse kantud andmetele võimaldatakse kooskõlas «Isikuandmete kaitse seaduse» ja «Avaliku teabe seadusega».
(2) Juurdepääs registri andmetele on volitatud ja vastutava töötleja ning andmekaitse järelevalveasutuse poolt selleks volitatud isikutel nende teenistusülesannetega määratud ulatuses ning asutustel ja isikutel, kellel on selleks õigus tulenevalt seadusest või seaduse alusel antud õigusaktist.
(3) Registrile juurdepääsu õigus on ka isikul, kes arendab või hooldab registrit, arendus- või hoolduslepingus sätestatud ulatuses ja tingimustel.
§ 21. Registrist andmete väljastamine
(1) Registrist andmete väljastamine toimub teabenõude täitmisega vastavalt «Avaliku teabe seadusele» või päringule vastamisega.
(2) Registrist väljastatakse andmeid riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutustele, avalik-õiguslikele juriidilistele isikutele ja eraõiguslikele juriidilistele isikutele, kes on riigi või kohaliku omavalitsuse andmekogude volitatud töötlejad, kui see on vajalik neile seaduse või seaduse alusel antud õigusaktidega pandud ülesannete täitmiseks.
(3) Teistele andmesaajatele väljastatakse registrist andmeid nende taotluse alusel juhul, kui see pole vastuolus seaduste, teiste õigusaktide ja käesoleva määruse sätetega.
(4) Registri vastutav töötleja otsustab kolmandatele isikutele andmetele juurdepääsu andmise andmesideühenduse kaudu neile seadusega pandud ülesannete täitmise tagamiseks.
(5) Vajaduse korral sõlmitakse andmesaajaga väljastatavate andmete kaitse leping, kus sätestatakse väljastatavate andmete koosseis, andmete väljastamise eesmärk, tingimused, kord ja viis.
(6) Registrist väljastatud andmeid on lubatud kasutada vaid seaduses või seaduse alusel antud õigusaktis ettenähtud korras, asutustel vaid seadusega või seaduse alusel antud õigusaktiga neile pandud ülesande täitmiseks. Väljastatud andmete kasutamisel tuleb tagada andmekaitsenõuete täitmine.
(7) Andmesubjektil on õigus saada kõiki tema kohta registrisse kantud andmeid.
§ 22. Andmete edastamine välisriigile
Taotleja kohta kogutud andmete edastamine välisriigile on lubatud välislepingust või Euroopa Liidu õigusest tuleneva kohustuse täitmiseks, tagades, et teavet ei anta üle nimetatud välismaalase päritoluriigile, kus teda ähvardab «Välismaalasele rahvusvahelise kaitse andmise seaduse» §-s 4 ja § 5 lõikes 2 nimetatud tagajärg.
5. peatükk
REGISTRI ANDMETE ARHIVEERIMINE, JÄRELEVALVE REGISTRI
PIDAMISE ÜLE, REGISTRI RAHASTAMINE JA LIKVIDEERIMINE
§ 23. Andmete arhiveerimine
(1) Arhiiv koosneb:
1) digitaalsest arhiivist;
2) paberkandjal
arhiivist.
(2) Arhiivi peab Kodakondsus- ja Migratsiooniamet. Arhiveerimisel lähtutakse «Arhiiviseadusest», selle alusel antud õigusaktidest ning Kodakondsus- ja Migratsiooniametis kehtestatud arhiveerimiskorrast.
§ 24. Järelevalve registri pidamise üle
(1) Registri pidamise seaduslikkuse üle teostab järelevalvet Andmekaitse Inspektsioon ja registri pidamise üle – registri vastutav töötleja.
(2) Registri üle järelevalvet teostama volitatud isikul on õigus tutvuda registrisse kantud andmete ja nende alusdokumentidega, siseneda ruumidesse, kus andmeid töödeldakse või kus paiknevad nende töötlemiseks kasutatavad seadmed, ja saada volitatud töötlejalt teavet andmete väljastamise ja kasutamise kohta.
(3) Registri pidamisel tekkinud puuduste ilmnemisel on volitatud töötleja kohustatud likvideerima järelevalvet teostanud isiku ettekirjutuses kajastatud puudused määratud tähtajaks.
§ 25. Registri rahastamine
Registri hooldus- ja arendustöid ning pidamist finantseeritakse riigieelarvest vastutavale töötlejale selleks otstarbeks eraldatud vahenditest.
§ 26. Registri likvideerimine
Registri likvideerimisel otsustatakse andmete teise andmekogusse või riiklikku registrisse või riiklikku arhiivi üleandmine või andmete hävitamisele kuulumine ja nende üleandmise või hävitamise tähtaeg.
6. peatükk
RAKENDUSSÄTTED
§ 27. «Riikliku pagulaste registri» andmed
Vabariigi Valitsuse 10. detsembri 2003. a määrusega nr 310 «Riikliku pagulaste registri pidamise põhimäärus» asutatud «Riikliku pagulaste registri» andmed loetakse käesoleva määrusega asutatud «Riikliku rahvusvahelise kaitse andmise registri» andmeteks.
§ 28. Määruse kehtetuks tunnistamine
Vabariigi Valitsuse 10. detsembri 2003. a määrus nr 310 «Riikliku pagulaste registri pidamise põhimäärus» (RT I 2003, 78, 529) tunnistatakse kehtetuks.
Peaminister Andrus ANSIP |
Siseminister Kalle LAANET |
Riigikantselei peadirektor riigisekretäri ülesannetes Marten KOKK |