Keskkonnaministri 18. novembri 2016. a määruse nr 53 „Uue mootorsõiduki kasutajale antavate andmete loetelu ja kasutaja teavitamise kord” muutmine
Vastu võetud 30.06.2021 nr 36
Määrus kehtestatakse atmosfääriõhu kaitse seaduse § 111 lõike 2 alusel.
Keskkonnaministri 18. novembri 2016. a määruses nr 53 „Uue mootorsõiduki kasutajale antavate andmete loetelu ja kasutaja teavitamise kord” tehakse järgmised muudatused:
1) määruses asendatakse läbivalt sõna „Maanteeamet” sõnaga „Transpordiamet” vastavas käändes;
2) paragrahvi 2 lõike 1 esimene lause muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„Sõiduauto käesoleva määruse tähenduses on M1 kategooria mootorsõiduk, millel on vähemalt neli ratast, mis on konstrueeritud ja valmistatud sõitjate veoks ning millel lisaks juhiistmele ei ole rohkem kui kaheksa istekohta.”;
3) paragrahvi 6 lõiget 4 täiendatakse punktidega 10–12 järgmises sõnastuses:
„10) sisaldama järgmist teksti: „Antud mudeli teistsuguste konfiguratsioonide puhul võib CO2 heitkogus erineda. Lisainfo saamiseks palume pöörduda teenindaja poole.”;
11) sisaldama järgmist teksti: „Alates 19. detsembrist 2019 kasutatakse uue sõiduauto energiamärgisel ühtlustatud ülemaailmset kergsõidukite katsetamise meetodil (World Harmonised Light Vehicles Test Procedure, WLTP) saadud kütusekulu ja CO2-heite andmeid.”;
12) sisaldama järgmist teksti: „WLTP on uus ja tegelikule liiklusele paremini vastav katsemeetod kütusekulu ja CO2-heite mõõtmiseks. Kuna WLTP puhul vastavad katsetingimused paremini tegelikule liiklusele, saadakse WLTPga paljudel juhtudel suurem kütusekulu ja CO2-heide kui varasemalt kasutusel olnud uue Euroopa sõidutsükli (New Vehicle Driving Cycle, NEDC) katsetingimuste kasutamisel.””;
4) paragrahvi 8 lõiget 2 täiendatakse punktidega 9–11 järgmises sõnastuses:
„9) plakatil või elektroonilisel kuvandil peab olema järgmine tekst: „Antud mudeli teistsuguste konfiguratsioonide puhul võib CO2 heitkogus erineda. Lisainfo saamiseks palume pöörduda teenindaja poole.”;
10) plakatil või elektroonilisel kuvandil peab olema järgmine tekst: „Alates 19. detsembrist 2019 kasutatakse uue sõiduauto energiamärgisel ühtlustatud ülemaailmset kergsõidukite katsetamise meetodil (World Harmonised Light Vehicles Test Procedure, WLTP) saadud kütusekulu ja CO2-heite andmeid.”;
11) plakatil või elektroonilisel kuvandil peab olema järgmine tekst: „WLTP on uus ja tegelikule liiklusele paremini vastav katsemeetod kütusekulu ja CO2-heite mõõtmiseks. Kuna WLTP puhul vastavad katsetingimused paremini tegelikule liiklusele, saadakse WLTPga paljudel juhtudel suurem kütusekulu ja CO2-heide kui varasemalt kasutusel olnud uue Euroopa sõidutsükli (New Vehicle Driving Cycle, NEDC) katsetingimuste kasutamisel.””;
5) määruse lisas 1 „Sõiduauto energiamärgise energiaklasside skaala” asendatakse sõiduauto energiamärgise energiaklasside skaala tabel järgmise tabeliga:
Energiaklass |
Heitkogus | |||
Min |
Max | |||
A |
≤100 | |||
B |
101 |
120 | ||
C |
121 |
135 | ||
D |
136 |
150 | ||
E |
151 |
170 | ||
F |
171 |
200 | ||
G |
≥201 |
|||
Tõnis Mölder
Minister
Meelis Münt
Kantsler
Facebook
X.com