Teksti suurus:

Keskkonnaministri 18. novembri 2016. a määruse nr 53 „Uue mootorsõiduki kasutajale antavate andmete loetelu ja kasutaja teavitamise kord” muutmine

Väljaandja:Keskkonnaminister
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst
Jõustumise kp:09.07.2021
Avaldamismärge:RT I, 06.07.2021, 1

Keskkonnaministri 18. novembri 2016. a määruse nr 53 „Uue mootorsõiduki kasutajale antavate andmete loetelu ja kasutaja teavitamise kord” muutmine

Vastu võetud 30.06.2021 nr 36

Määrus kehtestatakse atmosfääriõhu kaitse seaduse § 111 lõike 2 alusel.

Keskkonnaministri 18. novembri 2016. a määruses nr 53 „Uue mootorsõiduki kasutajale antavate andmete loetelu ja kasutaja teavitamise kord” tehakse järgmised muudatused:

1) määruses asendatakse läbivalt sõna „Maanteeamet” sõnaga „Transpordiamet” vastavas käändes;

2) paragrahvi 2 lõike 1 esimene lause muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

„Sõiduauto käesoleva määruse tähenduses on M1 kategooria mootorsõiduk, millel on vähemalt neli ratast, mis on konstrueeritud ja valmistatud sõitjate veoks ning millel lisaks juhiistmele ei ole rohkem kui kaheksa istekohta.”;

3) paragrahvi 6 lõiget 4 täiendatakse punktidega 10–12 järgmises sõnastuses:

„10) sisaldama järgmist teksti: „Antud mudeli teistsuguste konfiguratsioonide puhul võib CO2 heitkogus erineda. Lisainfo saamiseks palume pöörduda teenindaja poole.”;
11) sisaldama järgmist teksti: „Alates 19. detsembrist 2019 kasutatakse uue sõiduauto energiamärgisel ühtlustatud ülemaailmset kergsõidukite katsetamise meetodil (World Harmonised Light Vehicles Test Procedure, WLTP) saadud kütusekulu ja CO2-heite andmeid.”;
12) sisaldama järgmist teksti: „WLTP on uus ja tegelikule liiklusele paremini vastav katsemeetod kütusekulu ja CO2-heite mõõtmiseks. Kuna WLTP puhul vastavad katsetingimused paremini tegelikule liiklusele, saadakse WLTPga paljudel juhtudel suurem kütusekulu ja CO2-heide kui varasemalt kasutusel olnud uue Euroopa sõidutsükli (New Vehicle Driving Cycle, NEDC) katsetingimuste kasutamisel.””;

4) paragrahvi 8 lõiget 2 täiendatakse punktidega 9–11 järgmises sõnastuses:

„9) plakatil või elektroonilisel kuvandil peab olema järgmine tekst: „Antud mudeli teistsuguste konfiguratsioonide puhul võib CO2 heitkogus erineda. Lisainfo saamiseks palume pöörduda teenindaja poole.”;
10) plakatil või elektroonilisel kuvandil peab olema järgmine tekst: „Alates 19. detsembrist 2019 kasutatakse uue sõiduauto energiamärgisel ühtlustatud ülemaailmset kergsõidukite katsetamise meetodil (World Harmonised Light Vehicles Test Procedure, WLTP) saadud kütusekulu ja CO2-heite andmeid.”;
11) plakatil või elektroonilisel kuvandil peab olema järgmine tekst: „WLTP on uus ja tegelikule liiklusele paremini vastav katsemeetod kütusekulu ja CO2-heite mõõtmiseks. Kuna WLTP puhul vastavad katsetingimused paremini tegelikule liiklusele, saadakse WLTPga paljudel juhtudel suurem kütusekulu ja CO2-heide kui varasemalt kasutusel olnud uue Euroopa sõidutsükli (New Vehicle Driving Cycle, NEDC) katsetingimuste kasutamisel.””;

5) määruse lisas 1 „Sõiduauto energiamärgise energiaklasside skaala” asendatakse sõiduauto energiamärgise energiaklasside skaala tabel järgmise tabeliga:

Energiaklass

Heitkogus
(g CO2/km)

Min

Max

A

≤100

B

101

120

C

121

135

D

136

150

E

151

170

F

171

200

G

≥201

Tõnis Mölder
Minister

Meelis Münt
Kantsler

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json