Teksti suurus:

Perioodi 2021–2027 kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemisinvesteeringute toetus

Väljaandja:Regionaal- ja põllumajandusminister
Akti liik:määrus
Teksti liik:terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:10.03.2025
Redaktsiooni kehtivuse lõpp: Hetkel kehtiv
Avaldamismärge:RT I, 07.03.2025, 7

Perioodi 2021–2027 kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemisinvesteeringute toetus

Vastu võetud 15.11.2024 nr 68
RT I, 16.11.2024, 4
jõustumine 19.11.2024

Muudetud järgmiste aktidega (näita)

VastuvõtmineAvaldamineJõustumine
04.03.2025RT I, 07.03.2025, 510.03.2025

Määrus kehtestatakse kalandusturu korraldamise seaduse § 42 lõike 1 ja § 52 lõike 3 alusel.

1. peatükk Üldsätted 

§ 1.   Määruse reguleerimisala

  Määrusega kehtestatakse „Euroopa Merendus-, Kalandus- ja Vesiviljelusfondi rakenduskava 2021–2027” meetme „Kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemisinvesteeringute toetus” raames toetuse (edaspidi toetus) andmise ja kasutamise tingimused ning kord.

2. peatükk Toetuse saamiseks esitatavad nõuded ning toetuse määr ja suurus 

§ 2.   Toetuse andmise eesmärk ja toetatav tegevus

  (1) Toetuse andmise eesmärk on aidata kaasa uute toodete tootmisele, ressursitõhususe suurendamisele ja taastuvenergia kasutuselevõtmisele, et leevendada töötlemisprotsessi keskkonnamõjusid ning soodustada säästvamatele ja taastuvatele energiaallikatele üleminekut ja digitaliseerimist.

  (2) Toetust antakse järgmiste tegevuste elluviimiseks, mis panustavad lõikes 1 nimetatud eesmärkide saavutamisse:
  1) investeeringud kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemise ressursitõhususe suurendamiseks;
  2) investeeringud uute kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemiseks;
  3) investeeringud taastuva energiaallika kasutuselevõtmiseks.

§ 3.   Toetuse vorm ning maksimaalne suurus ja määr

  (1) Toetust antakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) 2021/1060, millega kehtestatakse ühissätted Euroopa Regionaalarengu Fondi, Euroopa Sotsiaalfond+, Ühtekuuluvusfondi, Õiglase Ülemineku Fondi ja Euroopa Merendus-, Kalandus- ja Vesiviljelusfondi kohta ning nende ja Varjupaiga-, Rände- ja Integratsioonifondi, Sisejulgeolekufondi ning piirihalduse ja viisapoliitika rahastu suhtes kohaldatavad finantsreeglid (ELT L 231, 30.06.2021, lk 159–706), artikli 53 lõike 1 punktis a sätestatud vormis.

  (2) Toetuse maksimaalne suurus § 6 lõike 1 punktis 1 nimetatud isiku või punktis 2 nimetatud tootjaorganisatsiooni kohta ei tohi ühes taotlusvoorus olla suurem ühestki alljärgnevast:
  1) taotleja viimase kinnitatud majandusaasta aruande kohane omakapitali suurus;
  2) taotleja viimase kolme kinnitatud majandusaasta aruande kohane keskmine müügitulu kalapüügi- ja vesiviljelustoodete käitlemise tegevusalal;
  3) 1 000 000 eurot.

  (3) Toetuse maksimaalne suurus § 6 lõike 1 punktis 2 nimetatud tootjaorganisatsioonide liidu kohta ei tohi ühes taotlusvoorus olla suurem ühestki alljärgnevast:
  1) taotleja viimase kolme kinnitatud majandusaasta aruande kohane keskmine müügitulu kalapüügi- ja vesiviljelustoodete käitlemise tegevusalal;
  2) 4 000 000 eurot.

  (4) Toetuse maksimaalne määr on:
  1) 50 protsenti toetatava tegevuse abikõlblikest kuludest;
  2) 75 protsenti toetatava tegevuse abikõlblikest kuludest, kui taotleja on § 6 lõike 1 punktis 2 nimetatud isik, kes viib ellu § 2 lõike 2 punktis 1 või 2 nimetatud tegevust.

  (5) Paragrahvi 4 lõike 3 punktis 1 ning § 4 lõike 9 punktis 1 nimetatud päikeseenergia kasutuselevõtmisega seotud kulu hüvitatakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) 2021/1060 artikli 53 lõike 1 punktis b sätestatud ühikuhinna alusel, mis on kindlaks määratud Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) 2021/1060 artikli 53 lõike 3 punkti a alapunktis ii sätestatud viisil.

  (6) Päikeseenergia allikast elektrienergia kasutuselevõtmisega seotud tegevuse elluviimise korral on toetuse maksimaalne määr 50 protsenti toetatava tegevuse abikõlblikest kuludest, mis on arvestatud lõikes 7 sätestatud ühikuhindade hulka.

  (7) Kui toetust taotletakse päikeseenergia allikast elektrienergia tootmiseks kasutatava tootmisseadme projekteerimiseks, soetamiseks ja paigaldamiseks, arvestatakse kulu ühikuhinna alusel ühe kilovati kohta järgmiselt:
[RT I, 07.03.2025, 5 - jõust. 10.03.2025]
  1) tootmisseade, mille tootmisvõimsus on alla 16 kilovati – 560 eurot;
  2) tootmisseade, mille tootmisvõimsus on vähemalt 16 kilovatti, kuid alla 50 kilovati – 516 eurot;
  3) tootmisseade, mille tootmisvõimsus on vähemalt 50 kilovatti, kuid alla 200 kilovati – 497 eurot;
  4) tootmisseade, mille tootmisvõimsus on vähemalt 200 kilovatti – 475 eurot.

  (8) Paragrahvi 4 lõike 6 punktides 2, 3 ja 5 nimetatud sõiduki soetamise korral on toetuse maksimaalne määr 50 protsenti toetatava tegevuse abikõlblikest kuludest.

  (9) Paragrahvi 4 lõike 3 punktis 1 nimetatud kulu hüvitatakse ühikuhinna alusel summas 256 eurot ühe taotluse kohta.

  (10) Ühte kontserni kuuluvad ettevõtjad või konkurentsiseaduse § 2 lõike 4 tähenduses valitseva mõju kaudu üksteisega seotud ettevõtjad ei saa kokku taotleda toetust rohkem kui 1 000 000 eurot taotlusvooru kohta.

§ 4.   Abikõlblikud kulud

  (1) Abikõlblikud on järgmised § 2 lõikes 2 sätestatud tegevuste elluviimiseks vajalikud kulud, mis tehakse sihtotstarbeliselt, mõistlikult, majanduslikult soodsaimal viisil ja kooskõlas Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) 2021/1060 artikliga 63 ning mis on vajalikud toetuse eesmärgi saavutamiseks:
  1) töö või teenuse tellimise või vara soetamise kulu;
  2) regionaalministri 19. juuli 2023. a määruses nr 45 „Euroopa Merendus-, Kalandus- ja Vesiviljelusfondi rakenduskava 2021–2027 toetuse objekti tähistamise ning Euroopa Liidu osalusele viitamise tingimused ja kord” sätestatud toetuse objekti tähistamise ja Euroopa Liidu osalusele viitamise kulu.

  (2) Kulud on abikõlblikud alates taotluse esitamise päevast, välja arvatud ettevalmistava töö kulu.

  (3) Toetatava tegevuse osaks võivad olla järgmised § 2 lõikes 2 sätestatud tegevuste elluviimiseks vajalikud ettevalmistavad tööd:
  1) taotluse ja selles esitatud andmeid tõendavate dokumentide koostamiseks tellitud töö ja teenus;
  2) tegevuse elluviimisega kaasnev tellitud projekteerimistöö, projekteerimiseks vajalik ehitusgeoloogiline ja -geodeetiline uurimistöö, hüdrogeoloogiline ja hüdroloogiline uuring ning detailplaneering;
  3) keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduses sätestatud juhtudel keskkonnamõju hindamine;
  4) energia-, ressursi- ja digiauditi tegemine;
  5) kliimakindluse tagamise hindamine.

  (4) Lõikes 3 sätestatud ettevalmistavad tööd peavad olema lõpetatud ja nende eest peab olema tasutud enne taotluse esitamist ning lõike 3 punktis 4 sätestatud auditid ei tohi olla vanemad kui kaks aastat.

  (5) Paragrahvi 2 lõike 2 punktides 1 ja 3 sätestatud tegevuste elluviimise korral on kulu abikõlblik, kui see on nimetatud energia-, ressursi- või digiauditi aruandes, mis vastab selles määruses sätestatud nõuetele, välja arvatud lõike 6 punktides 2–5 sätestatud juhtudel.

  (6) Paragrahvi 2 lõike 2 punktis 1 sätestatud kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemise ressursitõhususe suurendamise korral on abikõlblikud järgmised kulud:
  1) kalapüügi- ja vesiviljelustoodete käitlemise ehitise või kalalaevastiku segmenti 4S3 kantud kalalaeva pardal asuva kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemisruumi rekonstrueerimise kulu;
  2) kalapüügi- ja vesiviljelustoodete transpordiks mõeldud termo- või külmutusseadmega N2- ja N3-kategooria keskkonnahoidliku maanteesõiduki soetamise kulu;
  3) punktis 2 nimetatud sõiduki soetamise korral kalapüügi- ja vesiviljelustoodete transpordiks mõeldud termo- või külmutusseadmega O2-, O3- ja O4-kategooria haagise soetamise kulu;
  4) punktis 2 nimetatud sõiduki soetamise korral Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) 2023/1804, milles käsitletakse alternatiivkütuste taristu kasutuselevõttu ja millega tunnistatakse kehtetuks direktiiv 2014/94/EL (ELT L 234, 22.09.2023, lk 1–47), artikli 2 punktis 48 nimetatud laadimispunkti ehitamise kulu kalapüügi- ja vesiviljelustoodete käitlemise ehitise kinnistul, kui see sõiduk on sama artikli punktis 22 nimetatud elektrisõiduk;
  5) gaasi- ja elektrimootoriga tõstuki ning elektrilise kahveltõstuki soetamise kulu;
  6) digitaliseerimisega seotud kulu;
  7) kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemisseadme ja -tehnoloogia soetamise kulu.

  (7) Lõike 6 punktis 2 nimetatud N2- või N3-kategooria sõiduk on abikõlblik järgmistel tingimustel:
  1) sõidukis kasutatakse peamise energiaallikana Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) 2023/1804 artikli 2 punktis 4 sätestatud alternatiivkütust;
  2) alternatiivkütuste kasutamisel arvestatakse, et sõidukis kasutatakse vedelaid biokütuseid, sünteetilisi kütuseid või parafiinkütuseid, mida ei ole segatud traditsiooniliste fossiilkütustega;
  3) mootorsõiduki ja mootori tüübikinnitus vastab vähemalt Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruses (EÜ) nr 595/2009, mis käsitleb mootorsõidukite ja mootorite tüübikinnitust seoses raskeveokite heitmetega (Euro VI) ning millega muudetakse määrust (EÜ) nr 715/2007 ja direktiivi 2007/46/EÜ ning tunnistatakse kehtetuks direktiivid 80/1269/EMÜ, 2005/55/EÜ ja 2005/78/EÜ (ELT L 188, 18.07.2009, lk 1–13), sätestatud Euro VI nõuetele.

  (8) Paragrahvi 2 lõike 2 punktis 2 sätestatud uute kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemise korral on abikõlblikud järgmised kulud:
  1) kalapüügi- ja vesiviljelustoodete käitlemise ehitise või kalalaevastiku segmenti 4S3 kantud kalalaeva pardal asuva kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemisruumi laiendamise või rekonstrueerimise kulu;
  2) innovaatilise tehnoloogia ja seadme soetamise ning paigaldamise kulu;
  3) digitaliseerimisega seotud kulu.

  (9) Paragrahvi 2 lõike 2 punktis 3 sätestatud taastuvast energiaallikast energia tootmiseks kasutatava tootmisseadme kasutuselevõtmise korral on abikõlblikud järgmised kulud:
  1) tootmisseadme projekteerimise, soetamise ja paigaldamise kulu;
[RT I, 07.03.2025, 5 - jõust. 10.03.2025]
  2) energiasalvestussüsteemi projekteerimise, soetamise ja paigaldamise kulu ning tootmisseadme võrguga liitumise tasu.
[RT I, 07.03.2025, 5 - jõust. 10.03.2025]

  (10) Taastuva energiaallika kasutuselevõtmisega seotud kulud on abikõlblikud üksnes taotleja omatarbimise ulatuses. Taotleja omatarbimise arvestuse aluseks on üks alljärgnevatest:
  1) energiamajanduse korralduse seaduse § 2 punktis 4 nimetatud energiaauditis märgitud energiatarbimine;
  2) elektrienergia tarbimise korral taotleja tarbimiskoha toetuse taotlemisele vähemalt eelneva kalendriaasta elektrienergia tarbimine;
  3) tarbimise aluseks projekteeritud tarbimisvõimsus, kui taotleja tarbimiskohas elektrienergiat ei tarbita või on elektrienergiat tarbitud alla 12 kalendrikuu.

  (11) Kui taotlejal on kasutusel taastuvast energiaallikast energia tootmiseks kasutatav tootmisseade, arvestatakse taotleja omatarbimisest maha olemasolev taastuva energiaallika tootmisvõimsus.

  (12) Päikeseenergia allikast elektrienergia tootmiseks kasutatava tootmisseadme kasutuselevõtmise korral jagatakse taotleja tarbimiskohas kuluva elektrienergia kogus ühe tuhandega.

  (13) Lõike 3 punktis 4 sätestatud energiaauditit teeb asjakohase pädevusega füüsiline isik, kellel on vähemalt Euroopa kvalifikatsiooniraamistiku kaheksanda taseme kutsetunnistus energiatõhususe valdkonnas.

  (14) Energiaauditi tulemusel koostatakse energiaauditi aruanne, mis sisaldab järgmist:
  1) detailne ülevaade kalapüügi- ja vesiviljelustoodete käitlemise ehitise või kalalaevastiku segmenti 4S3 kantud kalalaeva pardal asuva kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemisruumi tehnilisest seisukorrast ning energiakadudest, sealhulgas energiaauditi raames tehtud fotod ja graafikud ning mõõdetud andmed;
  2) ettevõtte iseloomustus, sealhulgas andmed ettevõtte struktuuri ja majanduslike näitajate kohta;
  3) meetmed energia kokkuhoiuks ja sisekliima parandamiseks kalapüügi- ja vesiviljelustoodete käitlemise ehitiste või kalalaevastiku segmenti 4S3 kantud kalalaeva pardal asuvate kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemisruumide kaupa;
  4) meetmete rakendamisega kaasnev energiasääst energiasäästuprojekti eluea jooksul, sealhulgas meetmete tasuvusaeg;
  5) energiasäästuprojekti maksumuse arvutuskäik;
  6) ülevaade meetmetega kaasnevatest riskidest ja ohtudest, mis võivad mõjutada energia kokkuhoidu;
  7) ettepanekud meetmete elluviimise järjekorra kohta;
  8) ülevaade energiasäästuprojekti innovaatilisusest teadus- ja arendustegevuse korraldamise seaduse § 2 punktis 5 nimetatud toote- ja protsessiinnovatsiooni tähenduses ettevõtte tasandil;
  9) energiaauditi tegemisse kaasatud isikute valiku põhjendus koos nende rollide ja tegevuse kirjeldusega ning nende kutsetunnistuste numbrid;
  10) elektrienergia tarbimise korral taotleja tarbimiskoha viimase 12 kalendrikuu elektrienergia tarbimine.

  (15) Lõike 3 punktis 4 sätestatud ressursiauditit teevad asjakohase pädevusega füüsilised isikud, kellest vähemalt ühel on vähemalt Euroopa kvalifikatsiooniraamistiku seitsmenda taseme kutsetunnistus energeetika ja elektriala või tehnika, toomise ja töötlemise valdkonnas.

  (16) Ressursiauditi tulemusena koostatakse ressursiauditi aruanne, mis sisaldab järgmist:
  1) detailne ülevaade ettevõtte või kalalaevastiku segmenti 4S3 kantud kalalaeva pardal asuva kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemisruumi ressursikasutusest, sealhulgas ressursiauditi raames tehtud fotod ja graafikud ning mõõdetud andmed;
  2) ettevõtte või kalalaevastiku segmenti 4S3 kantud kalalaeva pardal asuva kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemisruumi iseloomustus, sealhulgas andmed ettevõtte struktuuri ja majanduslike näitajate kohta;
  3) iga tegevuse kohta kirjeldatud meetmed ressursikasutuse vähendamiseks kalapüügi- ja vesiviljelustoodete käitlemise ehitiste, kalalaevastiku segmenti 4S3 kantud kalalaeva pardal asuvate kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemisruumide või ressursside kaupa;
  4) meetmete rakendamisega kaasnev ressursisääst ressursside kaupa, sealhulgas meetmete tasuvusaeg;
  5) ressursisäästuprojekti maksumuse arvutuskäik;
  6) ülevaade meetmetega kaasnevatest riskidest ja ohtudest, mis võivad mõjutada energia kokkuhoidu;
  7) ettepanekud meetmete elluviimise järjekorra kohta;
  8) ülevaade ressursisäästuprojekti innovaatilisusest teadus- ja arendustegevuse korraldamise seaduse § 2 punktis 5 nimetatud toote- ja protsessiinnovatsiooni tähenduses ettevõtte tasandil;
  9) ressursiauditi meeskonna ja ressursiauditi tegemisse kaasatud isikute valiku põhjendus koos nende rollide ja tegevuse kirjeldusega ning nende kutsetunnistuste numbrid.

  (17) Lõike 3 punktis 4 sätestatud digiauditit teevad asjakohase pädevusega füüsilised isikud, kellest vähemalt ühel on vähemalt kolm aastat kogemust töötleva tööstuse valdkonnas või ta on osalenud vähemalt kolmes digiauditi või digitaliseerimise teekaardi projektis.

  (18) Digiauditi tulemusena koostatakse digiauditi aruanne, mis sisaldab järgmist:
  1) detailne ülevaade kalapüügi- ja vesiviljelustoodete käitlemise ehitise või kalalaevastiku segmenti 4S3 kantud kalalaeva pardal asuva kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemisruumi automatiseeritusest ja digitaliseeritusest, sealhulgas digiauditi raames tehtud fotod ja graafikud ning mõõdetud andmed;
  2) ettevõtte iseloomustus, sealhulgas andmed ettevõtte struktuuri ja majanduslike näitajate kohta;
  3) digitaliseerimise või automatiseerimise meetmed kalapüügi- ja vesiviljelustoodete käitlemise ehitiste või kalalaevastiku segmenti 4S3 kantud kalalaeva pardal asuvate kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemisruumide kaupa;
  4) meetmete rakendamisega kaasnev ressursisääst digitaliseerimis- ja automatiseerimisprojekti eluea jooksul, sealhulgas meetmete tasuvusaeg;
  5) digitaliseerimis- ja automatiseerimisprojekti maksumuse arvutuskäik;
  6) ülevaade meetmetega kaasnevatest riskidest ja ohtudest;
  7) ettepanekud meetmete elluviimise järjekorra kohta;
  8) ülevaade digitaliseerimis- ja automatiseerimisprojekti innovaatilisusest teadus- ja arendustegevuse korraldamise seaduse § 2 punktis 5 nimetatud toote- ja protsessiinnovatsiooni tähenduses ettevõtte tasandil;
  9) digiauditi meeskonna ja digiauditi tegemisse kaasatud isikute valiku põhjendus koos nende rollide ja tegevuse kirjeldusega.

  (19) Lõike 3 punktis 5 nimetatud kliimakindluse tagamise hindamise aruande koostamiseks avaldab PRIA oma veebilehel kliimakindluse hindamise juhendi, mis lähtub Euroopa Komisjoni teatisest nr 2021/C 373/01 „Taristu kliimakindluse tagamise tehnilised suunised aastateks 2021–2027” (ELT C 373, 16.09.2021, lk 1–92).

  (20) Kalalaevastiku segmenti 4S3 kantud kalalaeva pardal asuva kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemisruumi tehtava investeeringu korral ei tohi toetatav tegevus suurendada kalalaeva püügivõimsust väljendatuna kilovattides ja kogumahutavuses.

§ 5.   Mitteabikõlblikud kulud

  Abikõlblikud ei ole järgmised kulud:
  1) Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) 2021/1139, millega luuakse Euroopa Merendus-, Kalandus- ja Vesiviljelusfond ja muudetakse määrust (EL) 2017/1004 (ELT L 247, 13.07.2021, lk 1–49), artiklis 13 nimetatud kulud samas artiklis sätestatud tingimusel;
  2) Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) 2021/1060 artikli 64 lõikes 1 nimetatud kulud;
  3) kulu, mis on tehtud enne taotluse esitamise päeva, välja arvatud ettevalmistava töö kulu;
  4) ettevalmistava töö kulu, mis on tehtud enne 1. jaanuari 2024 või millega ei kaasne investeeringut sama tegevuse raames;
  5) sõiduki soetamise kulu, välja arvatud § 4 lõike 6 punktides 2, 3 ja 5 nimetatud kulud;
  6) telekommunikatsioonivõrgu, ühisveevärgi, kanalisatsiooni, elektri-, gaasi- või soojusvõrguga liitumise tasu, välja arvatud juhul, kui see on otseselt seotud toetatava tegevuse elluviimisega;
  7) amortisatsioonikulu, mitterahaline sissemakse ja kulu, mille eest on tasutud tasaarvelduse korras;
  8) tegevuskulu, sealhulgas remondi-, rendi-, kütuse-, palga-, koolitus-, side- ja veokulu;
  9) seadme paigaldamise kulu ilma seadme soetamiseta ja kasutatud seadme või vahendi soetamise kulu;
  10) juriidilise konsultatsiooni kulu;
  11) patendi ja litsentsi ostmise kulu, kui see ei ole otseselt seotud toetatava tegevuse elluviimisega;
  12) sularahamakse, lepingu sõlmimisega seotud kulu, intress, tagatismakse ja finantsteenusega seotud muu kulu;
  13) kindlustamisega seotud kulu, välja arvatud kindlustus, mis on tehtud seadme soetamise korral seadme toetuse saajani transpordi ajaks;
  14) riigilõiv, trahv, finantskaristus ning vaide- ja kohtumenetluse korral menetluskulu;
  15) tollimaks ja erisoodustusmaks;
  16) see osa sellise taastuvast energiaallikast energia tootmiseks kasutatava tootmisseadme projekteerimise, soetamise ja paigaldamise kulust, mille puhul tootmisseadme tootmisvõimsus ületab taotleja tarbimiskoha omatarbimise;
  17) paragrahvi 2 lõike 2 punktis 2 sätestatud tegevuse kulu, kui uus toode pole nimetatud Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) nr 1379/2013 kalapüügi- ja vesiviljelustoodete turu ühise korralduse kohta, millega muudetakse nõukogu määruseid (EÜ) nr 1184/2006 ja (EÜ) nr 1224/2009 ning tunnistatakse kehtetuks nõukogu määrus (EÜ) nr 104/2000 (ELT L 354, 28.12.2013, lk 1–21), I lisas, millega sätestatakse ühise turukorraldusega hõlmatud kalapüügi- ja vesiviljelustooted;
  18) toetatava tegevuse elluviimise seisukohast põhjendamatu kulu.

§ 6.   Taotlejale esitatavad nõuded

  (1) Taotleja on:
  1) füüsilisest isikust ettevõtja või äriühing, kelle põhitegevusala või kelle põhikirjaline eesmärk on seotud Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) nr 1379/2013 I lisas nimetatud kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemisega;
  2) kalandusturu korraldamise seaduse § 12 alusel tunnustatud kalapüügi- või vesiviljelussektori tootjaorganisatsioon või § 16 alusel tunnustatud tootjaorganisatsioonide liit.

  (2) Lõikes 1 nimetatud isikud (edaspidi koos taotleja) vastavad järgmistele nõuetele:
  1) äriühingust taotleja on mikro-, väikene või keskmise suurusega ettevõtja komisjoni soovituse 2003/361/EÜ, mis käsitleb mikroettevõtete, väikese ja keskmise suurusega ettevõtete määratlust (ELT L 124, 20.05.2003, lk 36–41), kohaselt;
  2) taotlejal on tegevuse elluviimiseks vajalik suutlikkus;
  3) taotleja on riigieelarvelistest, Euroopa Liidu või välisabi vahenditest saadud ja tagasimaksmisele kuulunud summa tähtajal tagasi maksnud või toetuse tagasimaksmise ajatamise korral tasunud tagasimaksed ettenähtud summas;
  4) taotleja ei ole saanud taotluses sisalduva sama kulu kohta toetust riigieelarvelistest või muudest Euroopa Liidu või välisabi vahenditest ega muud tagastamatut riigiabi;
  5) taotleja suhtes ei toimu likvideerimismenetlust ega ole nimetatud pankrotiseaduse kohaselt ajutist pankrotihaldurit või kohtuotsusega välja kuulutatud pankrotti või algatatud sundlõpetamist ja tal ei ole kehtivat äriregistrist kustutamise hoiatust;
  6) taotleja riikliku maksu võlg, sealhulgas maksuhalduri haldusaktiga kindlaks määratud intress, on väiksem kui 100 eurot või tema riikliku maksu võla tasumine on ajatatud;
  7) ehitise ehitamise korral on ehitis ja sellealune maa taotleja omandis või on ehitisealusele maale taotleja kasuks seatud hoonestusõigus vähemalt viieks aastaks arvates Põllumajanduse Registrite ja Informatsiooni Ameti (edaspidi PRIA) poolt viimase toetusosa maksmisest;
  8) kui soetatav seade või vahend paigaldatakse ehitisse, kinnisasjale või kalalaevastiku segmenti 4S3 kantud kalalaevale või seda kasutatakse ehitises, kinnisasjal või kalalaevastiku segmenti 4S3 kantud kalalaeval, peab see ehitis, kinnisasi või kalalaev olema taotleja otseses valduses asjaõiguslikul või võlaõiguslikul alusel vähemalt viis aastat arvates PRIA poolt viimase toetusosa maksmisest;
  9) taotleja ja tema üle valitsevat mõju omav isik, kes tegeleb kalapüügiga merel või siseveekogudel või kalapüügi- ja vesiviljelustoodete tootmise, töötlemise, turustamise või hulgi- ja jaemüügiga, ei ole taotluse esitamise kuule vahetult eelnenud 36 kuu jooksul või Euroopa Liidu õigusaktides sätestatud tähtaja jooksul toime pannud kalapüügiseaduse § 75 lõikes 2 või 3, §-s 76, 77, 78 või 781, § 79 lõikes 2 või 3 või §-s 81, 85, 87 või 88 või karistusseadustiku §-s 279, 344 või 345 sätestatud süütegu, mida käsitatakse kalapüüginõude tõsise rikkumisena kalapüügiseaduse § 71 lõike 1 punkti 1 tähenduses;
  10) taotleja ja tema üle valitsevat mõju omav isik, kes tegeleb kalapüügiga merel või siseveekogul või kalapüügi- ja vesiviljelustoodete tootmise, töötlemise, turustamise või hulgi- ja jaemüügiga, ei ole toime pannud karistusseadustiku §-s 209, 2091, 210, 3891, 391 või 393 sätestatud süütegu, mis on seotud Euroopa Merendus- ja Kalandusfondi või Euroopa Merendus-, Kalandus- ja Vesiviljelusfondi toetusega seotud rikkumisega;
  11) taotlejal on kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemiseks toiduseaduse § 8 kohaselt tegevusluba või ta on esitanud toiduseaduse § 7 kohaselt majandustegevusteate või tal on sööda käitlemiseks söödaseaduse § 19 kohaselt tegevusluba või ta on esitanud söödaseaduse § 18 kohaselt majandustegevusteate;
  12) kui taotleja taotleb toetust tegevuse elluviimiseks kalalaevastiku segmenti 4S3 kuuluva kalalaeva pardal asuva kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemisruumi kohta, peab tal olema kalapüügiseaduse § 32 lõikes 1 nimetatud kalalaeva kalapüügiluba kalapüügiks merel.

3. peatükk Toetuse taotlemine 

§ 7.   Toetuse taotlemine ja nõuded taotlusele

  (1) Taotluste vastuvõtu alustamisest teatab PRIA ametlikus väljaandes Ametlikud Teadaanded ja oma veebilehel arvestusega, et teate avaldamise ja taotluse esitamise tähtaja alguse vahele jääks vähemalt 15 tööpäeva. PRIA teatab iga § 2 lõikes 2 sätestatud toetatava tegevuse kohta toetuse taotlemiseks eraldi tähtaja.

  (2) Toetuse saamiseks esitab taotleja selleks ettenähtud tähtajal PRIA-le elektrooniliselt PRIA e-teenuse keskkonna kaudu avalduse ning selles esitatud andmeid ja hindamiskriteeriumite täitmist tõendavad dokumendid (edaspidi koos taotlus).

  (3) PRIA peatab § 2 lõike 2 punktis 3 sätestatud tegevuse kohta taotluste vastuvõtmise, kui selle tegevuse toetuseks ettenähtud eelarve on ammendunud. Taotluste vastuvõtmise peatamisest ja taasavamisest teatab PRIA väljaandes Ametlikud Teadaanded ja oma veebilehel.

  (4) Taotleja esitab taotluses järgmised asjakohased andmed ja dokumendid:
  1) taotleja nimi ja registrikood ning taotleja esindaja nimi ja kontaktandmed;
  2) teave selle kohta, kas taotleja on mikro-, väikene või keskmise suurusega ettevõtja;
  3) Euroopa Liidu tulemusnäitajad ja riigisisesed seirenäitajad;
  4) toetatava tegevuse kogumaksumus ja abikõlblike kulude suurus;
  5) toetatava tegevuse nimetus, kirjeldus ning kavandatav elluviimise aeg, sealhulgas algus- ja lõppkuupäev;
  6) teave selle kohta, kas ja kuidas kavandatakse rahastada toetatava tegevuse omafinantseeringu osa;
  7) pakkumiskutsed koos tehnilise kirjeldusega ja saadud hinnapakkumused ning asjakohased selgitused, kui esitatakse alla kolme hinnapakkumuse;
  8) ostumenetluse viitenumber, kui taotleja on ostumenetluse elektrooniliselt riigihangete registris ellu viinud;
  9) kirjeldus selle kohta, milline on taotleja varasem kogemus kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemise valdkonnas;
  10) keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse §-s 7 nimetatud tegevusloa ning keskkonnamõju hindamise aruande ärakiri, kui toetatava tegevuse elluviimiseks on vajalik keskkonnamõju hindamine;
  11) paragrahvi 2 lõike 2 punktis 3 sätestatud tegevuse elluviimise korral selle kalapüügi- ja vesiviljelustoodete käitlemise ehitise elektri omatarbimist tõendav dokument, kus kavandatakse taastuvat energiaallikat kasutusele võtta;
  12) paragrahvi 2 lõike 2 punktis 1 sätestatud tegevuse elluviimise korral ressursiauditi aruanne;
  13) paragrahvi 2 lõike 2 punktis 2 sätestatud tegevuse elluviimise korral toetatava tegevuse raames tehtava investeeringu prognoositavad toodangunäitajad, uute toodete arv ja turustusvõimalused ning prognoositavate tulude ja kulude analüüs;
  14) kinnitus, et taotleja järgib Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) 2021/1139 artikli 11 lõikes 1 nimetatud nõudeid ega ole pannud toime sama artikli lõikes 3 nimetatud pettust;
  15) paragrahvi 4 lõike 6 punktis 6 ja lõike 8 punktis 3 sätestatud tegevuse elluviimise korral digiauditi aruanne;
  16) prognoositavad maksed toetatava tegevuse elluviimise ajal kuue kuu kaupa;
  17) Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) 2021/1060 artikli 73 lõike 2 punkti j kohane hinnang selle kohta, et on tagatud sellise taristuinvesteeringu kliimakindlus, mille kestvus on vähemalt viis aastat;
  18) paragrahvi 4 lõike 6 punktis 2 nimetatud sõiduki soetamise korral dokumendid, mis sisaldavad andmeid sõiduki kogu kasutusiga hõlmavate energia- ja keskkonnamõjude kohta;
  19) kalalaevastiku segmenti 4S3 kantud kalalaeva pardal asuva kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemisruumi tehtava investeeringu puhul andmed kalalaeva püügivõimsuse muutuse kohta väljendatuna kilovattides ja kogumahutavuses;
  20) väljavõte ehitise põhiprojekti põhijoonistest, kus muu hulgas kajastuvad kavandatava ehitise asendiplaani, arhitektuuri, tehnosüsteemide ja välisvõrkude lahendused, ning väljavõte projekti seletuskirjast koos kooskõlastustega, kui toetatava tegevuse elluviimisel on vaja ehitusluba.

  (5) Kui toetatav tegevus on seotud taastuva energiaallika kasutuselevõtmisega, tuleb taotlejal esitada PRIA-le energiaaudit, välja arvatud järgmistel juhtudel:
  1) taotlejal on olemas § 4 lõike 10 punktis 2 nimetatud andmed;
  2) taotlejal on olemas ehitusprojekt, milles on märgitud rajatava ehitise energiatarbimise andmed, või
  3) toetuse abil soetatava, ehitatava või renoveeritava objekti energiatarbimine on eristatav sellise muu objekti energiatarbimisest, mis saab energiat sama liitumispunkti kaudu.

  (6) Euroopa Liidu tulemusnäitaja § 2 lõike 2 punktides 1 ja 3 sätestatud tegevuste kohta on töötlemise ressursitõhusust parandanud isikute arv, mille kohta esitab taotleja prognoositava ressursitõhusust parandanud isikute arvu.

  (7) Euroopa Liidu tulemusnäitaja § 2 lõike 2 punktis 2 sätestatud tegevuse kohta on suurenenud käibega ettevõtete arv, mille kohta esitab taotleja prognoositava uute toodete tootmisega tegelevate ettevõtete arvu.

  (8) Riigisiseste seirenäitajate kohta märgib taotleja, kas toetatav tegevus on kliimat ja keskkonnahoidu edendava mõjuga. Lisaks esitab taotleja olenevalt tegevusest järgmised andmed:
  1) paragrahvi 2 lõike 2 punktides 1 ja 3 sätestatud tegevuste puhul tootmiskulu toetuse taotlemisele vahetult eelnenud majandusaastal ja prognoositav tulem üks aasta pärast toetatava tegevuse elluviimist;
  2) paragrahvi 2 lõike 2 punktis 1 sätestatud tegevuse raames § 4 lõike 6 punktis 2 nimetatud sõiduki soetamise korral ettevõtte autopargis olevate keskkonnahoidlike maanteesõidukite arv ja ettevõtte kogu autopargis olevate maanteesõidukite arv enne toetatava tegevuse alustamist ning prognoositav tulem pärast toetatava tegevuse elluviimist;
  3) paragrahvi 2 lõike 2 punktis 3 sätestatud tegevuse puhul töötlemiseks kasutatava taastuvenergia tootmisvõimsuse osakaal protsentides ja kilovattides kogu energiatarbimisest enne toetatava tegevuse alustamist ja prognoositav osakaal toetatava tegevuse elluviimisele järgneval kalendriaastal;
  4) paragrahvi 2 lõike 2 punktis 2 sätestatud tegevuse puhul prognoositav uute kalapüügi- ja vesiviljelustoodete arv;
  5) teave, mis liiki protsessi toetatava tegevuse tulemusena digitaliseeritakse, kui § 2 lõike 2 punktis 1 või 2 sätestatud tegevuse raames viiakse ellu digitaliseerimist;
  6) paragrahvi 2 lõike 2 punktis 2 sätestatud tegevuse puhul prognoositav kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemisest ning turustamisest saadud müügitulu üks aasta pärast toetatava tegevuse elluviimist.

  (9) Kalalaevastiku segmenti 4S3 kantud kalalaeva pardal asuva kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemisruumi kohta esitatud taotluse nõuetekohaseks tunnistamiseks tellib PRIA pädevalt eksperdilt ekspertiisi selle kohta, kas toetatava tegevuse elluviimine mõjutab kalalaeva püügivõimsust väljendatuna kilovattides ja kogumahutavuses.

4. peatükk Taotluse menetlemine 

§ 8.   Taotluse menetlemise tingimused ja kord

  (1) PRIA hindab nõuetekohaseid taotlusi § 2 lõike 2 punktides 1 ja 2 sätestatud tegevuste kaupa eraldi taotlusvoorus järgmiste hindamiskriteeriumite alusel:
  1) tegevuse põhjendatus, mille puhul hinnatakse, kas tegevus suurendab taotleja ettevõtte ressursitõhusust või uute kalapüügi- ja vesiviljelustoodete tootmist;
  2) tegevuse kulutõhusus, mille puhul hinnatakse tegevuse eelarve selgust ja mõistlikkust ning omafinantseeringu suurust;
  3) taotleja suutlikkus tegevus ellu viia, mille puhul hinnatakse taotleja müügitulu kalapüügi- või vesiviljelustoodete käitlemise tegevusalal;
  4) tegevuse mõju meetme eesmärkide saavutamisele, mille puhul hinnatakse, kas tegevus panustab meetme eesmärkide saavutamisse.

  (2) Kui hinnatakse tegevuse põhjendatust, antakse hindepunkte järgmiselt:
  1) null punkti, kui tegevuse raames tehtav investeering ei ole objektiivselt põhjendatud;
  2) üks punkt, kui tegevuse raames tehtav investeering on objektiivselt põhjendatud;
  3) kaks punkti, kui tegevuse raames tehtav investeering on objektiivselt põhjendatud ja tagab energia- või ressursiauditi kohaselt maksimaalse energia- või ressursisäästu või uue kalapüügi- ja vesiviljelustoote töötlemise.

  (3) Kui hinnatakse tegevuse kulutõhusust, antakse hindepunkte järgmiselt:
  1) null punkti, kui tegevuse elluviimise kulud ei ole realistlikud võrreldes sama töö või teenuse turuhinnaga;
  2) üks punkt, kui tegevuse elluviimise kulud on realistlikud võrreldes sama töö või teenuse turuhinnaga;
  3) üks lisahindepunkt iga viie protsendi omafinantseeringu eest, mis ületab omafinantseeringu minimaalset määra.

  (4) Kui hinnatakse taotleja suutlikkust tegevus ellu viia, antakse hindepunkte järgmiselt:
  1) üks punkt, kui taotleja on toetuse taotlemisele vahetult eelnenud aastal saanud kalapüügi- või vesiviljelustoodete käitlemise tegevusalal müügitulu kuni 100 000 eurot;
  2) kaks punkti, kui taotleja on toetuse taotlemisele vahetult eelnenud aastal saanud kalapüügi- või vesiviljelustoodete käitlemise tegevusalal müügitulu üle 100 000 euro;
  3) kolm punkti, kui taotleja on toetuse taotlemisele vahetult eelnenud aastal saanud kalapüügi- või vesiviljelustoodete käitlemise tegevusalal müügitulu üle 500 000 euro.

  (5) Kui hinnatakse § 2 lõike 2 punktis 1 sätestatud tegevuse mõju meetme eesmärkide saavutamisele, antakse hindepunkte järgmiselt:
  1) null punkti, kui tegevus ei panusta meetme eesmärkide saavutamisse;
  2) üks punkt, kui tegevus panustab meetme eesmärkide saavutamisse § 4 lõike 6 punktides 2–5 nimetatud sõiduki soetamise või laadimispunkti ehitamise kaudu;
  3) kaks punkti, kui tegevus panustab meetme eesmärkide saavutamisse teiste tegevuste kaudu, mis suurendavad kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemise ressursitõhusust;
  4) üks lisahindepunkt, kui tegevuse raames digitaliseeritakse protsessi.

  (6) Kui hinnatakse § 2 lõike 2 punktis 2 sätestatud tegevuse mõju meetme eesmärkide saavutamisele, antakse hindepunkte järgmiselt:
  1) null punkti, kui tegevus ei panusta meetme eesmärkide saavutamisse;
  2) üks punkt, kui tegevuse raames luuakse üks uus kalapüügi- või vesiviljelustoode;
  3) kaks punkti, kui tegevuse tulemusena luuakse kaks uut kalapüügi- või vesiviljelustoodet;
  4) kolm punkti, kui tegevuse tulemusena luuakse vähemalt kolm uut kalapüügi- või vesiviljelustoodet;
  5) üks lisahindepunkt, kui taotleja kasutab uue kalapüügi- või vesiviljelustoote loomisel neid kalapüügi- ja vesiviljelustoodete liike, mis ei ole nimetatud maaeluministri 15. detsembri 2022. a määruses nr 58 „Tootjaorganisatsiooni tunnustamisel majanduslikult oluliste liikide loetelu kehtestamine”, välja arvatud euroopa angerjas (Anguilla Anguilla);
  6) üks lisahindepunkt, kui tegevuse raames digitaliseeritakse protsessi.

  (7) Taotlus vastab hindamiskriteeriumite miinimumnõuetele, kui see on iga lõigetes 2–6 nimetatud hindamiskriteeriumi eest saanud vähemalt ühe hindepunkti.

  (8) PRIA hindab nõuetekohaseid taotlusi ja koostab igas taotlusvoorus taotluste paremusjärjestuse, lugedes igas voorus paremaks sellise taotluse, mis on saanud hindamiskriteeriumite alusel suurima koondhinde. Võrdse koondhindega taotluste puhul eelistatakse ajaliselt varem esitatud taotlust.

  (9) Taotlust ei hinnata, kui taotleja viib ellu § 2 lõike 2 punktis 3 sätestatud tegevust.

§ 9.   Taotluse rahuldamine ja rahuldamata jätmine

  (1) PRIA teeb nõuetekohase taotluse rahuldamise otsuse § 2 lõike 2 punktides 1 ja 2 sätestatud tegevuste korral kalandusturu korraldamise seaduse § 45 lõike 2 punkti 2 alusel.

  (2) PRIA teeb nõuetekohase taotluse rahuldamise otsuse § 2 lõike 2 punktis 3 sätestatud tegevuse korral kalandusturu korraldamise seaduse § 45 lõike 3 punkti 2 alusel.

  (3) PRIA teeb taotluse rahuldamata jätmise otsuse kalandusturu korraldamise seaduse § 45 lõikes 6 sätestatud alustel.

  (4) PRIA teeb taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsuse § 2 lõike 2 punktides 1 ja 2 sätestatud tegevuste korral 45 tööpäeva jooksul arvates taotluste esitamise tähtpäevast ja § 2 lõike 2 punktis 3 sätestatud tegevuse korral 45 tööpäeva jooksul arvates nõuetekohase taotluse esitamisest.

5. peatükk Nõuded toetuse saajale ning toetuse maksmise tingimused ja kord 

§ 10.   Ostumenetlus

  (1) Taotleja peab toetatava tegevuse raames tellitava töö või teenuse või soetatava vara mõistliku maksumuse väljaselgitamiseks korraldama ostumenetluse.

  (2) Kui toetatava tegevuse raames kavandatava töö või teenuse või soetatava vara eeldatav käibemaksuta maksumus ületab 5000 eurot, küsitakse üksteisest sõltumatute pakkujate käest vähemalt kolm võrreldavat hinnapakkumust.

  (3) Taotleja võib küsida alla kolme hinnapakkumuse, kui kolme hinnapakkumuse küsimine ei ole objektiivselt võimalik, eelkõige kui turul puudub asjaomase töö, teenuse või vara pakkujate paljusus.

  (4) Hinnapakkumus peab sisaldama taotleja nime, hinnapakkuja nime ja kontaktandmeid, hinnapakkumuse väljastamise kuupäeva ning töö, teenuse või vara üksikasjalikku kirjeldust ning käibemaksuta ja käibemaksuga maksumust.

  (5) Ehitustööde puhul sisaldab hinnapakkumus lisaks lõikes 4 nimetatud andmetele järgmiseid andmeid:
  1) ehitise nimetus;
  2) ehitise ehitisregistri kood;
  3) selle katastriüksuse katastritunnus, millel ehitis paikneb või millele kavandatakse ehitis ehitada;
  4) ehitise üldkulud ja vastava kululiigi olemasolu korral ehitise või välisrajatise kulu, aluse- ja vundamendikulu, kandetarindite kulu, fassaadielementide kulu, katusekulu, ruumitarindite kulu, pinnakatte kulu, tehnosüsteemi kulu, ehitusplatsi korralduskulu ja ehitusplatsi üldkulu;
  5) hinnapakkuja majandustegevuse registreerimise number.

  (6) PRIA koostab ehitustegevuse maksumuse prognoosi vormi ja ehitustööde kohta hinnapakkumuse vormi ning avaldab need oma veebilehel.

  (7) Taotleja ei või küsida hinnapakkumust endaga seotud isikutelt tulumaksuseaduse § 8 tähenduses.

  (8) Taotleja ei või lõikes 2 sätestatud nõude eiramiseks jaotada osadeks toetatava tegevuse raames tellitavat tööd või teenust või soetatavat vara, mis on funktsionaalselt koos toimiv või vajalik sama eesmärgi saavutamiseks. Taotleja võib jaotada toetatava tegevuse raames tellitava töö või teenuse või soetatava vara osadeks, kui see on objektiivsetel põhjustel õigustatud.

§ 11.   Ostumenetlus riigihangete registris

  (1) Kui toetatava tegevuse raames tellitava töö või teenuse või soetatava vara eeldatav käibemaksuta maksumus on 60 000 eurot või sellest suurem, peab taotleja korraldama ostumenetluse riigihangete registris.

  (2) Kui taotleja korraldab ostumenetluse pärast taotluse esitamist, koostab ta toetatava tegevuse eeldatava maksumuse väljaselgitamiseks prognoosi. Prognoosis esitatakse andmed toetatava tegevuse kogumaksumuse ja abikõlblike kulude kohta, mis peavad olema põhjendatud ja üksikasjalikult kirjeldatud, tuginema tegelikele asjaoludele ning olema vajaduse korral tõendatavad.

  (3) Ehitustööde maksumuse prognoos peab sisaldama vähemalt järgmiseid andmeid:
  1) üldandmed ehitise kohta;
  2) andmed ehitise põhikonstruktsiooni materjalide kohta;
  3) ehitise eeldatav maksumus, milles sisalduvad ehitise või välisrajatise kulu, aluse- ja vundamendikulu, kandetarindite kulu, fassaadielementide kulu, katusekulu, ruumitarindite kulud, pinnakatte kulu, tehnosüsteemi kulu, ehitusplatsi korralduskulu ja ehitusplatsi üldkulu.

  (4) Ostumenetluse korraldamine riigihangete registris peab vastama järgmistele nõuetele:
  1) ostumenetluse väljakuulutamisel avaldatakse riigihangete registris ostuteade, millest nähtub tellitava töö või teenuse või soetatava vara kirjeldus, tehnilised andmed, majanduslikult soodsaima hinnapakkumuse väljaselgitamiseks hinnapakkumuste hindamise kriteeriumid ja hinnapakkumuste esitamise tähtpäev;
  2) hinnapakkumuste esitamise tähtaeg on vähemalt 15 kalendripäeva;
  3) teade ostumenetluse kohta on avalik;
  4) ostumenetlusega seotud teabevahetus ostumenetluse korraldaja ja pakkuja vahel, sealhulgas ostuteatele ja sellega seotud dokumentidele juurdepääsu võimaldamine ning hinnapakkumuste ja selgituste esitamine, toimub riigihangete registris;
  5) hinnapakkumused võetakse vastu ja avatakse riigihangete registris;
  6) punktis 1 sätestatud tingimusi ei tohi muuta pärast hinnapakkumuste esitamise tähtaega ja parima hinnapakkumuse valimisel ei tohi neist kõrvale kalduda;
  7) PRIA esindajale lisatakse Vabariigi Valitsuse 31. augusti 2017. a määruse nr 137 „Riigihangete registri põhimäärus” § 21 lõike 1 punkti 19 kohane vaatleja roll.

  (5) Hinnapakkumus peab sisaldama taotleja nime, hinnapakkuja nime ja kontaktandmeid, hinnapakkumuse väljastamise kuupäeva ning töö, teenuse või vara üksikasjalikku kirjeldust ning käibemaksuta ja käibemaksuga maksumust.

  (6) Ehitustööde puhul sisaldab hinnapakkumus lisaks lõikes 5 nimetatud andmetele ehitise kohta järgmiseid andmeid:
  1) ehitise nimetus;
  2) ehitise ehitisregistri kood;
  3) selle katastriüksuse katastritunnus, millel ehitis paikneb või millele kavandatakse ehitis ehitada;
  4) ehitise üldkulud ja vastava kululiigi olemasolu korral ehitise või välisrajatise kulu, aluse- ja vundamendikulu, kandetarindite kulu, fassaadielementide kulu, katusekulu, ruumitarindite kulu, pinnakatte kulu, tehnosüsteemi kulu, ehitusplatsi korralduskulu ja ehitusplatsi üldkulu;
  5) hinnapakkuja majandustegevuse registreerimise number.

  (7) Taotleja võib loobuda konkureerivate hinnapakkumuste küsimisest või ostumenetluse korraldamisest riigihangete registris, kui see ei ole objektiivselt võimalik, eelkõige kui turul puudub asjaomase töö, teenuse või vara pakkujate paljusus.

  (8) Taotleja ei või lõikes 1 sätestatud nõude eiramiseks jaotada osadeks toetatava tegevuse raames tellitavat tööd või teenust või soetatavat vara, mis on funktsionaalselt koos toimiv või vajalik sama eesmärgi saavutamiseks. Taotleja võib jaotada toetatava tegevuse raames tellitava töö või teenuse või soetatava vara osadeks, kui see on objektiivsetel põhjustel õigustatud.

  (9) Lõigetes 1–8 sätestatut ei kohaldata, kui taotleja on hankija riigihangete seaduse § 5 tähenduses, kes peab hanke korraldamisel järgima riigihangete seadust. Kui taotleja korraldab riigihanke pärast taotluse esitamist, teeb ta enne taotluse esitamist turu-uuringu riigihangete seaduse kohaselt.

§ 12.   Maksetaotluse esitamine

  (1) Toetuse maksmiseks esitab toetuse saaja vähemalt üks kord aastas pärast toetatava tegevuse täielikku või osadena elluviimist ja selle eest täielikult või osaliselt tasumist elektrooniliselt PRIA e-teenuse keskkonna kaudu PRIA-le maksetaotluse koos järgmiste dokumentidega:
  1) selle isiku väljastatud arve-saateleht või arve, kellelt toetuse saaja tellis teenuse või töö või soetas vara;
  2) punktis 1 nimetatud arve-saatelehel või arvel märgitud rahalise kohustuse tasumist tõendav maksekorraldus või väljatrükk või arvelduskonto väljavõte;
  3) selle isiku väljastatud osutatud teenuse või tehtud töö üleandmist-vastuvõtmist tõendav dokument, kellelt toetuse saaja tellis teenuse või töö;
  4) töövõtu- või käsundusleping selle isikuga, kellelt toetuse saaja tellis teenuse või töö;
  5) kapitalirendileping koos maksegraafikuga, kui kapitalirendile andja ja toetuse saaja vahel on sõlmitud kapitalirendileping;
  6) kulutuste tegemist tõendav muu dokument.

  (2) Toetuse saaja esitab maksetaotluses järgmised andmed:
  1) toetuse saaja ärinimi ja äriregistri kood ning selle taotluse viitenumber, mille kohta maksetaotlus esitatakse;
  2) teave elluviidud toetatava tegevuse maksumuse ja selle osalise või täieliku tasumise kohta;
  3) teave toetatava tegevuse elluviimist tõendavate dokumentide kohta;
  4) andmed toetatava tegevuse kogumaksumuse muutumise kohta.

  (3) Lõike 1 punktis 1 nimetatud arve-saatelehel või arvel ning lõike 1 punktis 3 nimetatud osutatud teenuse või tehtud töö üleandmist-vastuvõtmist tõendaval dokumendil näidatud tehingu sisu peab vastama arve väljastanud isiku hinnapakkumusele.

§ 13.   Toetuse maksmise tingimused ja kord

  (1) PRIA kontrollib vastuvõetud maksetaotluses ja kulusid tõendavates dokumentides esitatud andmete õigsust ning elluviidud toetatava tegevuse vastavust taotluse rahuldamise otsuses sätestatud tingimustele, taotluses esitatud kavatsusele, Euroopa Liidu asjakohastele õigusaktidele ning kalandusturu korraldamise seadusele ja selle alusel kehtestatud õigusaktidele.

  (2) Toetus makstakse välja üksnes abikõlblike kulude hüvitamiseks ja tingimusel, et toetuse saaja on järginud toetatava tegevuse elluviimisel kõiki nõudeid.

  (3) PRIA teeb toetuse maksmisest keeldumise otsuse, kui enne toetuse maksmist tehakse kindlaks kalandusturu korraldamise seaduse § 45 lõikes 6 sätestatud taotluse rahuldamata jätmise alused või kui toetuse saaja ei ole täitnud toetuse saaja kohustusi.

  (4) PRIA teeb toetuse maksmise või maksmisest keeldumise otsuse kalandusturu korraldamise seaduse § 53 lõike 2 alusel 25 tööpäeva jooksul arvates maksetaotluse ja nõuetekohaste dokumentide saamisest.

  (5) PRIA teeb toetuse makse toetuse saaja arvelduskontole kümne tööpäeva jooksul arvates toetuse maksmise otsuse tegemisest.

§ 14.   Toetuse saaja kohustused

  (1) Toetuse saaja tagab toetatava tegevuse sihtotstarbelise kestuse, sealhulgas säilitab ja kasutab toetuse abil soetatud või ehitatud vara sihtotstarbeliselt, vähemalt viis aastat arvates PRIA poolt viimase toetusosa maksmisest (edaspidi koos sihipärase kasutamise periood).

  (2) Toetuse saaja täidab sihipärase kasutamise perioodi lõpuni järgmisi kohustusi:
  1) täidab § 6 lõike 2 punktides 5 ja 9–12 sätestatud taotlejale esitatavaid nõudeid;
  2) eristab selgelt oma raamatupidamises toetuse kasutamisega seotud kulud ning neid kajastavad kulu- ja maksedokumendid muudest kulu- ja maksedokumentidest;
  3) võimaldab teha auditit ja teostada järelevalvet või teha muud toetuse saamisega seotud kontrolli ning osutab selleks igakülgset abi, sealhulgas võimaldab viibida toetuse saaja kinnisasjal, ehitises ja ruumis ning läbi vaadata dokumente ja vara kohapeal;
  4) esitab auditi tegemiseks, järelevalve teostamiseks või muu kontrolli tegemiseks vajalikud andmed ja dokumendid määratud tähtaja jooksul;
  5) teavitab PRIA-t taotluses esitatud või toetatava tegevusega seotud andmete muutumisest või tegevuse elluviimist takistavast asjaolust, sealhulgas pankrotimenetlusest, likvideerimismenetlusest ja tegevusega seotud vara üleandmisest teisele isikule või asutusele;
  6) näitab avalikkusele, et tegemist on Euroopa Merendus-, Kalandus- ja Vesiviljelusfondi toetuse abil elluviidava tegevusega, kasutades selleks ettenähtud sümboleid ja teavitustegevusi kooskõlas regionaalministri 19. juuli 2023. a määrusega nr 45 „Euroopa Merendus-, Kalandus- ja Vesiviljelusfondi rakenduskava 2021–2027 toetuse objekti tähistamise ning Euroopa Liidu osalusele viitamise tingimused ja kord”;
  7) paragrahvi 4 lõike 6 punktis 2 nimetatud sõiduki soetamise korral esitab vajaduse korral alternatiivkütuse kasutamist tõendavad dokumendid, kui tegemist on sellise sõidukiga, millel on võimekus kasutada ka fossiilkütuseid.

  (3) Lisaks lõikes 2 sätestatule peab toetuse saaja:
  1) viima ellu toetatava tegevuse ja esitama kõik tegevusega seotud kuludokumendid taotluse rahuldamise otsuses nimetatud tähtpäevaks, ent hiljemalt kahe aasta pärast arvates PRIA poolt taotluse rahuldamise otsuse tegemisest;
  2) täitma § 6 lõike 2 punktides 4 ja 7 sätestatud taotlejale esitatavaid nõudeid kuni PRIA poolt viimase toetusosa maksmiseni;
  3) tagama PRIA-le riigihangete registris juurdepääsu ostumenetlusele;
  4) tagama, et hiljemalt esimese maksetaotluse esitamise ajaks on ehitusluba või ehitusteatis ehitisregistrist kättesaadav, kui see on nõutud ehitusseadustiku kohaselt;
  5) tagama, et hiljemalt viimase maksetaotluse esitamise ajaks on ehitise kasutusluba või kasutusteatis ehitisregistrist kättesaadav, kui see on nõutud ehitusseadustiku kohaselt;
  6) esitama PRIA poolt määratud tähtajaks toetatava tegevuse tulemuslikkuse hindamiseks § 7 lõigetes 6–8 nimetatud andmed;
  7) esitama § 7 lõigetes 6 ja 7 ning lõike 8 punktides 2, 4 ja 5 nimetatud tulemus- ja seirenäitajate tegelikud tulemused pärast toetatava tegevuse elluviimist;
  8) esitama § 7 lõike 8 punktides 1, 3 ja 6 nimetatud seirenäitajate tegelikud tulemused üks aasta pärast toetatava tegevuse elluviimist;
  9) teavitama PRIA-t kalandusturu korraldamise seaduse § 46 lõikes 4 sätestatust kuni PRIA poolt viimase toetusosa maksmiseni;
  10) esitama kalalaevastiku segmenti 4S3 kantud kalalaeva pardal asuva kalapüügi- ja vesiviljelustoodete töötlemisruumi tehtava investeeringu korral klassifikatsiooniühingu kinnituse, et investeeringu elluviimisel ei ole suurenenud kalalaeva püügivõimsus väljendatuna kilovattides ja kogumahutavuses.

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json