Teede- ja sideministri määruste muutmine
Vastu võetud 01.07.2011 nr 65
Määrus kehtestatakse „Raudteeseaduse“ § 34 lõike 2 ja „Teeseaduse“ § 19 lõike 2 alusel.
§ 1. Teede- ja sideministri 9. juuli 1999. a määruses nr 39 „Raudtee tehnokasutuseeskirja kinnitamine” (RTL 1999, 127, 1773; 2009, 89, 1303) tehakse järgmised muudatused:
1) määrusega kinnitatud „Raudtee tehnokasutuseeskirja“ I peatüki üldsätete all toodud mõiste „Ülekäik“ muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„Ülekäigukoht on jalgtee või jalgrattatee ja raudtee samatasandiline ristumiskoht.“;
2) määrusega kinnitatud „Raudtee tehnokasutuseeskirja“ I peatüki üldsätete all toodud mõiste „Ülesõidukoht“ muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„Ülesõidukoht on sõidutee ja raudtee samatasandiline ristumiskoht.“;
3) määrusega kinnitatud „Raudtee tehnokasutuseeskirja“ punkt 36 kolmas lause muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„Uute ülesõidu- ja ülekäigukohtade avamise kord sätestatakse „Raudteeülesõidu- ja ülekäigukoha ehitamise, korrashoiu ja kasutamise juhendis“ (edaspidi raudteeületuskoha hoiu juhend).“;
4) määrusega kinnitatud „Raudtee tehnokasutuseeskirja“ punkti 361 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„Raudtee ülesõidu- ja ülekäigukoha kasutamine sätestatakse raudteeületuskoha hoiu juhendis (lisa 4).“;
5) määrusega kinnitatud „Raudtee tehnokasutuseeskirja“ punkt 37 kolmandas lauses ja punkt 38 teises lauses asendatakse sõnad „raudteeülesõidukohtade hoiu juhendis“ sõnadega „raudteeületuskoha hoiu juhendis“;
6) määruse lisa 4 „Raudteeülesõidu- ja ülekäigukoha ehitamise, korrashoiu ja kasutamise juhend“ kehtestatakse uues sõnastuses.
§ 2. Teede- ja sideministri 28. septembri 1999. a määruse nr 55 „Tee projekteerimise normid ja nõuded“ (RTL 2000, 23, 303; 2004, 65, 1088) lisas „Maanteede projekteerimisnormid“ tehakse järgmised muudatused:
1) punkti 5.4 lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(1) Tee ja raudtee lõikumise projekteerimisel tuleb juhinduda „Teeseaduse“, „Raudteeseaduse“ ja raudtee tehnokasutuseeskirja lisa 4 nõuetest.“;
2) punkti 5.4 lõige 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(4) Põhimaantee ja raudtee lõikumine tuleb projekteerida eritasandilisena, samuti tuleb projekteerida eritasandilisena III ja kõrgema klassi maantee ja raudtee peatee lõikumised.“;
3) punkti 5.4 lõige 7 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(7) Tee ja raudtee lõikumisnurk raudteeülesõidukohal peab olema võimalikult täisnurga lähedane ja ei tohi väljuda vahemikust 70°–110°.“;
4) punkti 5.4 lõige 8 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(8) Erandkorras võib projekteerida III kategooriasse kuuluva raudteeülesõidu vastavalt raudtee tehnokasutuseeskirja lisas 4 sätestatule.“;
5) punkti 5.4 lõiked 9 ja 10 tunnistatakse kehtetuks;
6) punkti 5.4 lõige 11 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(11) Raudteeülesõidukohal tuleb tagada nähtavus nii autojuhile kui ka veeremijuhile (tabel 5.17). Vedurijuht peab nägema reguleerimata ülesõidukohta vähemalt 1000 meetri kauguselt.
7) tabeli 5.17 esimene tabel muudetakse järgmiselt:
Nõutavad nähtavuskaugused reguleerimata raudteeülesõidukohal |
|||
Tee |
Raudtee |
||
Projektkiirus, km/h |
Auto peatumisteekond LA, m |
LR |
LV |
Rongi kiirus, km/h |
|||
60 |
120 |
||
60 |
85 |
102 |
294 |
80 |
140 |
138 |
394 |
100 |
200 |
200 |
410 |
7) punkti 5.4 lõige 14 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(14) Raudteeülesõidukohal peab teel vähemalt 2 meetrit mõlemale poole äärmisest rööpast olema pikiprofiilis rõhtne pind, suure raadiusega kõveral või kui ristumine on raudteekõveral, siis rööbaste eri kõrgusest tingitud kalle (joonis 5.29). Tee põikkalle peab vähemalt 2 meetrit mõlemale poole äärmisest rööpast võrduma raudtee pikikaldega, kusjuures sõidutee kahepoolne põikkalle (2,5%) taastatakse 25 meetri ulatuses (joonis 5.29). Ülesõidukatte keskmine osa peab olema rööpapeast 10 kuni 25 millimeetrit kõrgem, välimised osad peavad olema rööpapeaga samal tasapinnal.“.
Juhan Parts
Minister
Marika Priske
Kantsler