Teksti suurus:

Kokkulepe sõitjateveo avaliku teenindamise otselepingu nr 2020/06-30 pikendamiseks Kihnu-Munalaid ja Munalaid-Manilaid parvlaevaliinidel

Väljaandja:Regionaal- ja põllumajandusminister
Akti liik:leping
Teksti liik:algtekst
Jõustumise kp:12.05.2025
Avaldamismärge:RT I, 09.05.2025, 5

Kokkulepe sõitjateveo avaliku teenindamise otselepingu nr 2020/06-30 pikendamiseks Kihnu-Munalaid ja Munalaid-Manilaid parvlaevaliinidel

Vastu võetud 07.05.2025

Lisa 5

 

Eesti Vabariik Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi kaudu (edaspidi Tellija), registrikood 70000734, aadress Suur-Ameerika tn 1, 10122 Tallinn, keda esindab põhimääruse alusel regionaal- ja põllumajandusminister Hendrik Johannes Terras

ja

Aktsiaselts Kihnu Veeteed (edaspidi Vedaja), registrikood 10867071, aadress Kurase, Sääre küla, 88005 Kihnu vald, Pärnu maakond, keda esindab põhikirja alusel juhatuse liige Jaak Kaabel,

keda edaspidi nimetatakse eraldiseisvalt ka Pool ja koos Pooled,

võttes arvesse, et:

(i) Pooled on sõlminud 30.06.2020. a sõitjateveo avaliku teenindamise otselepingu nr 2020/06-30 Kihnu-Munalaid ja Munalaid-Manilaid parvlaevaliinidel (edaspidi Leping) kehtivusajaga kuni 30.09.2025;

(ii) ühistranspordiseaduse (edaspidi ÜTS) § 21 lõike 3 punkti 1 kohaselt, kui avaldub otsene oht  teenuse osutamise katkemiseks, võib pikendada seni liini teenindanud vedajaga avaliku teenindamise lepingut samadel või uutel tingimustel kuni vedaja leidmiseni sama paragrahvi lõigetes 1 ja 2 sätestatud alustel, aga mitte kauemaks kui kaheks aastaks;

(iii) Eeldatavasti vahemikus 2025. a detsember - 2026. a jaanuar saabub parvlaevaliinidel Kihnu-Munalaid ja Munalaid-Manilaid teenust osutava riigilaeva Kihnu Virve peamasinate kohustusliku hoolduse tähtpäev. Kui riigilaeva Kihnu Virve peamasinate hooldusvälp täitub, ei saa riigilaev teenust tagada. Riigilaeva Kihnu Virve asendamiseks tuleks liinile asenduslaev, mis ei taga aga talvistes oludes piisavat töökindlust ehk võivad tekkida olukorrad, kus asenduslaeval ei ole võimekust jääoludes liinivedusid teostada. Arvestades asjaolu, et hoolduseks vajalike varuosade ettetellimise tähtaeg on vähemalt 9 kuud ja et Vedajaga on Leping sõlmitud kuni 30.09.2025. a, on tekkinud olukord, kus vahepealse Lepingu lõppemise tõttu ei saa Vedajalt nõuda varuosade tellimist hoolduse jaoks, mis toimuks Vedajaga sõlmitud Lepingu väliselt. Eeltoodust tulenevalt on avaldunud otsene oht teenuse osutamise katkemiseks ning sellega realiseerunud ÜTS § 21 lg 3 p 1 koosseis;

(iv) Tellija esitas Vedajale 12.02.2025. a taotluse Lepingu pikendamiseks kuni 30.09.2027. Vedaja esitas 27.02.2025. a pakkumuse (registreeritud Tellija dokumendihaldussüsteemis nr 12-4.3/139-1), mida loetakse käesoleva Lepingu pikendamise lisaks ning mille põhjal on kokku lepitud Lepingu punktis 3.9 toodud tasu määrade muutmine;

(v) ÜTS § 21 lõike 3 punkti 1 alusel on olemasolevat lepingut võimalik pikendada kuni uue vedaja leidmiseni, kuid mitte kauemaks kui kaheks aastaks. Seega pole Lepingu pikendamise puhul võimalik ette näha Lepingu lõppemise täpset tähtaega, kuid maksimaalne võimalik kestus on kaks aastat, siis on Vedaja esitanud oma pakkumuse eeldusel, et Leping pikeneb kaheks aastaks. Samas peab Vedaja kandma reisiparvlaeva „Kihnu Virve“ kasutamisega seotud kulusid, mis on vajalikud laeva edaspidiseks kasutamiseks ka pärast pikendatud Lepingu lõppemist uue vedaja leidmisel. Seetõttu nähakse ette Vedajale võimalus nõuda selliste vajalike, põhjendatud ja nõuetekohaselt dokumenteeritud kulude hüvitamist, mida ei ole pikendatud Lepingu lõppemise korral enne 30.09.2027. a võimalik katta periooditasuga.

(vi) Uue vedaja leidmiseks tuleb läbi viia avalik riigihange, mille ettevalmistamine ja väljakuulutamine võtab realistlikult arvestades kuni 6 kuud aega.
Arvestades varasemat praktikat parvlaevaliinidel reisijateveo avalike teenindamise lepingute sõlmimisel, võib riigihanke menetlus ise kesta vähemalt 12 kuud, kuna tegu on keeruka ja mahuka teenuse osutamisega, mille puhul on vaidlustused sagedased ja ajalised viivitused tõenäolised. Kokkuvõttes on põhjendatud eeldada, et uue vedaja leidmise protsess kestab minimaalselt 12 kuni 18 kuud. Seetõttu on vajalik olemasoleva lepingu kehtivuse pikendamisel tagada ühistransporditeenuse katkestamatu toimimine.

(vii) Vedaja vahetamiseks sobiva ajaakna leidmine on piiratud looduslike ja teenusekorralduslike tegurite tõttu. Arvestada tuleb eeskätt:
• talviseid jääolusid, mis võivad raskendada laevaliikluse korraldamist ja uue vedaja sisseelamist, ning
• suvist kõrghooaega, mil nõudlus teenuse järele on suur ning vedaja vahetus toob kaasa suure tõenäosusega teenuse katkestusi või piletimüügisüsteemi häireid.

Teenuse järjepidevuse tagamiseks ja parima vahetusaja leidmiseks nähakse ette, et Tellija teavitab kehtiva lepingu Vedajat vähemalt kuus kuud ette uue vedaja määramisest ja lepingu lõpetamise kavatsusest. See võimaldab Vedajal valmistuda korralikult teenuse üleandmiseks ja vähendab häirete riski teenuse osutamisel.

Eeltoodust tulenevalt, sõlmivad Pooled käesoleva kokkuleppe (edaspidi Kokkulepe) alljärgnevas:

1. Vältimaks liiniveo katkemist parvlaevaliinidel Kihnu-Munalaid ja Munalaid-Manilaid, pikendatakse Lepingut kuni 30.09.2027. a või uue vedaja leidmiseni -olenevalt sellest, kumb sündmus toimub varem. Kui Tellija leiab uue vedaja enne 31.03.2027, lõppeb Leping tingimusel, et Tellija on Vedajat sellest teavitanud vähemalt kuus kuud ette lepingu lõppemisest, so uue vedaja teenuse alustamisest.

2. Lepingu punkti 3.9 muudetakse ja kehtestatakse järgnevas redaktsioonis:

Tellija maksab Vedajale alates Lepingu järgse liiniveo alustamisest Ühistransporditoetusena Veoteenuse tasu ja Vedajale laekunud piletitulu ning Vedaja makstava renditasu (juhul kui juhuvedu on osutatud) vahe.

Veoteenuse tasu koosneb järgmistest komponentidest:

Reisitasu

1) Reisitasu on Veoteenuse tasu osa, mida arvestatakse iga teostatud reisi eest Kihnu–Munalaid ja Munalaid–Manilaid parvlaevaliinidel.

2) Reisitasu katab Vedaja muutuvkulud, mis sõltuvad teostatud reiside arvust.

3) Reisitasu arvestatakse Vedajaga kokku lepitud sõidugraafiku alusel teostatud reiside ning Lepingus ettenähtud juhtudel lisareiside eest.

4) Perioodil 01.10.2020 kuni 30.09.2025 on reisitasu baassuurus: 163,00 eurot (Kihnu–Munalaid) ja 36,00 eurot (Munalaid–Manilaid), vastavalt Vedaja hinnapakkumusele 2020. aasta II kvartali hindades.

5) Selle perioodi reisitasu korrigeeritakse Lepingus punktis 3.13 toodud valemi alusel:

- THI alusel kord aastas alates 01.01.2021;

- kütuse hinna alusel kvartaalselt alates 01.07.2020 kuni 2025. aasta III kv reisitasu määramiseni

6) Perioodil 01.10.2025 kuni 30.09.2027 on reisitasu baassuurus määratud vastavalt Vedaja hinnapakkumusele 2025. aasta I kvartali hindades:

- Kihnu–Munalaid: 232,00 eurot;

- Munalaid–Manilaid: 55,00 eurot.

7) Alates 01.10.2025 rakendatav reisitasu indekseeritakse vastavalt Lepingu punktile 3.13, arvestades eeltoodud baassuurust ning lähtudes 2025. aasta I ja II kvartali andmetest.

8) Reisitasu edasine korrigeerimine selles perioodis toimub Lepingus punktis 3.13 toodud valemi alusel:

- THI alusel kord aastas alates 01.01.2026;

- kütuse hinna alusel kvartaalselt, arvestades muutusi alates 01.04.2025.

9) Reisitasu ei maksta juhuvedude eest.

Periooditasu

Periooditasu on Veoteenuse tasu osa, mis ei sõltu teostatud reiside arvust. Periooditasu võimaldab Vedajal katta kõik muud kulud, mis on vajalikud nõuetele vastava avaliku liiniveo teostamiseks ning mida ei kata reisitasu.

1) Periooditasu baassuurus perioodil 01.10.2020 kuni 30.09.2025 on 104 262 eurot kuus vastavalt Vedaja hinnapakkumusele 2020. aasta hindades.

2) Selle perioodi periooditasu korrigeeritakse Lepingus punktis 3.13 toodud valemi alusel:

- THI alusel kord aastas alates 01.01.2021

- palga muutuse alusel kord aastas alates 01.01.2021 kuni 2025. aasta periooditasu leidmiseni.

3) Periooditasu baassuurus perioodil 01.10.2025 kuni 30.09.2027 on 210 297 eurot kuus vastavalt Vedaja hinnapakkumusele 2025. aasta hindades.

4) Selle perioodi periooditasu korrigeeritakse Lepingus punktis 3.13 toodud valemi alusel:

- THI alusel kord aastas 01.01.2026 ja 01.01.2027

- palga muutuse alusel kord aastas  01.01.2026 ja 01.01.2027.

5) Kogu kuud mittehõlmava ajavahemiku eest makstakse Vedajale proportsionaalne osa kuu periooditasust.

3. Tulenevalt Lepingu perioodi pikenemisest, muutub vastavalt ka Lepingu punktis 3.13 toodud reisitasu ja periooditasu valemites tasude arvestusperioodi lõpp järgmiselt:

3.1. reisitasu valemi komponenti „q“ tuleb arvestada kuni III kvartal 2027;

3.2. reisitasu ja periooditasu valemi komponenti „n“ tuleb arvestada kuni 2027.

4. Kui pikendatud Leping lõppeb enne 30.09.2027. a uue vedaja leidmise tõttu, on Vedajal õigus nõuda hüvitist nende juba tehtud ja nõuetekohaselt dokumenteeritu d kulude eest, mis olid vajalikud veoteenuse osutamise jätkamiseks ka pärast Lepingu lõppemise kuupäeva ning mida ei ole Lepingu  lõppemise tõttu võimalik katta periooditasuga.

5. Vedajal on õigus nõuda püsikulude hüvitamist kuni 5% ulatuses punkti 4 alusel hüvitatavatest kuludest, kuid mitte rohkem kui 5500 eurot iga kuu eest, mille võrra leping lõpeb varem, kui 30.09.2027. Kogu kuud mittehõlmava ajavahemiku korral hüvitatakse proportsionaalne osa 5500 eurost.

6. Eraldi sõlmitakse Vedajaga kokkuleppe 30.06.2020. a sõitjateveo avaliku teenindamise otselepingu nr 2020/06-30 lisana sõlmitud reisiparvlaeva „Kihnu Virve“ (riigivara) kasutusse andmise lepingu pikendamiseks.

7. Kokkulepe Lepingu pikendamiseks jõustub selle allakirjutamisest Poolte poolt.

 

Tellija

(allkirjastatud digitaalselt)

Hendrik Johannes Terras

regionaal- ja põllumajandusminister

Regionaal- ja Põllumajandusministeerium

Vedaja

(allkirjastatud digitaalselt)

Jaak Kaabel

juhatuse liige

Aktsiaselts Kihnu Veeteed

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json