Majandus- ja kommunikatsiooniministri 11. augusti 2005. a määruse nr 90 „Reisiparvlaevade eripüstuvusnõuded” muutmine
Vastu võetud 02.10.2024 nr 63
Määrus kehtestatakse meresõiduohutuse seaduse § 172 lõike 6 alusel.
§ 1. Majandus- ja kommunikatsiooniministri 11. augusti 2005. a määruses nr 90 „Reisiparvlaevade eripüstuvusnõuded” tehakse järgmised muudatused:
1) paragrahvi 2 punktis 2 asendatakse tekstiosa „1. oktoobril 2004. aastal” tekstiosaga „5. detsembril 2024. aastal”;
2) paragrahvi 4 lõige 1 sõnastatakse järgmiselt:
„(1) Reisiparvlaev peab vastama Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiivi 2003/25/EÜ I lisas sätestatud eripüstuvusnõuetele.”;
3) paragrahvi 4 täiendatakse lõigetega 11–15 järgmises sõnastuses:
„(11) Uued reisiparvlaevad, mille pardal on lubatud vedada rohkem kui 1350 inimest, peavad vastama SOLAS konventsiooni II-1 peatüki B osas sätestatud eripüstuvusnõuetele, mis on kehtestatud Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni resolutsiooniga MSC.421(98) (edaspidi SOLAS konventsiooni 2020. a muudatused).
(12) Uued reisiparvlaevad, mille pardal on lubatud vedada kuni 1350 inimest, peavad vastama reederi valikul direktiivi 2003/25/EÜ I lisa A või B jaos sätestatud eripüstuvusnõuetele.
(13) Käesoleva paragrahvi lõikes 12 nimetatud iga laeva kohta teatab Transpordiamet Euroopa Komisjonile kahe kuu jooksul arvates kande tegemise kuupäevast, milline direktiivi 2003/25/EÜ I lisa A või B jaos sätestatud eripüstuvusnõude variant valiti, ning lisab sellele teatele direktiivi 2003/25/EÜ III lisas osutatud üksikasjalikud andmed.
(14) Olemasolevad reisiparvlaevad, mille pardal on lubatud vedada rohkem kui 1350 inimest ja millega reeder alustab liinivedude tegemist pärast 5. detsembrit 2024 ning mida ei ole kunagi direktiivi 2003/25/EÜ kohaselt sertifitseeritud, peavad reederi valikul vastama:
1) SOLAS konventsiooni 2020. a muudatuste II-1 peatüki B osas sätestatud täpsematele eripüstuvusnõuetele või
2) direktiivi 2003/25/EÜ I lisa A jaos ja SOLAS konventsiooni II-1 peatüki B osas sätestatud täpsematele eripüstuvusnõuetele, mis on kehtestatud Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni resolutsiooniga MSC.216(82) (edaspidi SOLAS konventsiooni 2009. a muudatused).
(15) Olemasolevad reisiparvlaevad, mille pardal on lubatud vedada kuni 1350 inimest ja millega reeder alustab liinivedude tegemist liikmesriigi sadamasse või sadamatest pärast 5. detsembrit 2024 ning mida ei ole kunagi direktiivi 2003/25/EÜ kohaselt sertifitseeritud, peavad reederi valikul vastama direktiivi 2003/25/EÜ I lisa A või B jaos sätestatud täpsematele eripüstuvusnõuetele.”;
4) paragrahvi 5 täiendatakse lõikega 3 järgmises sõnastuses:
„(3) Paragrahvi 4 lõigetes 12, 14 ja 15 nimetatud reisiparvlaevadele kohaldatavate eripüstuvusnõuete kohta teeb Transpordiamet kande reisiparvlaeva reisijateveo tunnistusele või reisilaeva ohutuse tunnistusele.”;
5) paragrahv 7 tunnistatakse kehtetuks;
6) määruse normitehnilises märkuses asendatakse tekstiosa „ja Euroopa Parlamendi ja nõukogu (EL) määrusega 2019/1243 (ELT L 198, 25.7.2019, lk 241–344)” tekstiosaga „, Euroopa Parlamendi ja nõukogu (EL) määrusega 2019/1243 (ELT L 198, 25.7.2019, lk 241–344) ning Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiviga (EL) 2023/946 (ELT L 128, 15.5.2023, lk 1–10)”.
§ 2. Määrus jõustub 5. detsembril 2024. a.
Vladimir Svet
Taristuminister
Keit Kasemets
Kantsler