Lääne-Viru maakonna avaliku teenindamise leping
Vastu võetud 13.09.2021
Mittetulundusühing Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus,
registrikoodiga 80213342, asukohaga Harju maakond, Tallinn, Kesklinna linnaosa,
Roosikrantsi tn 12, 10119 (edaspidi: Tellija), mida esindab volikirja alusel
Andrus Nilisk
ja
AS HANSABUSS, registrikoodiga 10230847, asukohaga Tallinn,
Põhja-Tallinna linnaosa, Paavli tn 6, 10412 (edaspidi: Vedaja), mida
esindab volitatud esindaja Karel Prikk,
eraldi nimetatud Pool ja koos Pooled, arvestades, et
a) Tellija korraldas riigihanke “Avaliku bussiliiniveo korraldamine Lääne-Viru
maakonna bussiliinidel”, viitenumber 231687 (edaspidi Riigihange);
b) Vedaja on osutunud Riigihankel edukaks pakkujaks
sõlmisid avaliku teenindamise lepingu (edaspidi Leping või ATL)
alljärgnevas:
1. Üldsätted
1.1. ATL dokumendid koosnevad ATL-st ja ATL lisadest ning hilisematest ATL muudatustest.
ATL lahutamatuteks osadeks on samuti Riigihanke hanketeade, Riigihanke alusdokumendid
(edaspidi: HD) koos lisadega ning Vedaja poolt Riigihankel esitatud pakkumus.
Vedaja kohustuste mahu ja sisu määratlemisel lähtutakse lisaks
käesolevale ATL-le eelnimetatud dokumentidest ning nende lisadest.
1.2. ATL-l on selle sõlmimise hetkel järgmised lisad:
1.2.1. Lisa 1: Veootsad liinide lõikes päevas (näidis);
1.2.2. Lisa 2: Liiniläbisõit liinide lõikes päevas (näidis);
1.2.3. Lisa 3: Hilinenud ja ärajäänud veootsade aruanne (näidis);
1.2.4. Lisa 4: Puuduste fikseerimise aruanne (näidis);
1.2.5. Lisa 5: Toetuse summa vähendamise aruanne (näidis);
1.2.6. Lisa 6: Toetuse summa arvestuse aruanne (näidis);
1.2.7. Lisa 7: Vedaja kulude kvartali omahinna aruanne (näidis);
1.2.8. Lisa 9: Teavituskokkulepe (näidis);
1.2.9. Lisa 10: Vedaja toetuse summa vähendamine seoses ärajäänud
ning hilinenud veootstega;
1.2.10. Lisa 11: Tellija juhendmaterjalid;
1.2.11. Lisa 12: Teenuse tüüptingimused.
1.3. Oma allkirjadega käesoleval ATL-l kinnitavad Pooled, et nad on nende
lisade olemasolust teadlikud ja nõustuvad lisade formaadi ja sisuga.
Pooled võivad muuta lisades sätestatud aruande vorme kokkuleppel
(sh neid lihtsustada).
1.4. Vastuolu puhul käesoleva ATL-u ning ATL p-s 1.1 nimetatud muude ATL
dokumentide vahel kohaldatakse neid järgnevas prioriteetsuse järjekorras:
1.4.1. ATL;
1.4.2. Riigihanke hanketeade;
1.4.3. Riigihanke alusdokumendid;
1.4.4. Vedaja poolt Riigihankel esitatud pakkumus.
1.5. ATL eesmärgiks on Vedaja poolt teostada reisijate avaliku liiniveo
veoteenuseid ning täita ka veoteenuse osutamisega seonduvaid teisi kohustusi
ATL-s täpsustatud tingimustel.
1.6. Pooled juhinduvad ATL täitmisel lisaks ATL-le ja selle lisadele ka
Eesti Vabariigis kehtivatest õigusaktidest, kohustuslikest eeskirjadest
ja standarditest
1.7. Kui ATL-s ei ole sätestatud teisiti, siis viiteid kindlale punktile,
alapunktile või lisale tõlgendatakse viidetena ATL vastavale punktile,
alapunktile või lisale. ATL-s on kasutatud pealkirju vaid viitamise lihtsustamise
huvides ning neid ei arvestata ATL sätete defineerimisel, tõlgendamisel
või piiramisel. ATL-s, kus kontekst seda nõuab, võivad
ainsuses olevad sõnad tähendada mitmust ja vastupidi.
1.8. ATL täitmise keel on eesti keel.
1.9. ATL-s kasutatavate mõistete tõlgendamisel lähtutakse
HD Lisa 1 lisas 5 toodud mõistete seletustest.
1.10. Tellija ja Vedaja vahel lepitakse kokku ATL-s nimetatud teavitustega seotud
punktide kohta teavitusviisid, -kanalid ja kontaktandmed ning nende kohta sõlmitakse
Lisa 9.
2. Lepingu jõustumine
ATL loetakse sõlmituks kas Tellija poolt digitaalselt allkirjastatud
vormis nõustumuse andmisega või Tellija poolt muus vormis nõustumuse
andmisel ATL allkirjastamisel eraldi dokumendina mõlema poole poolt HD-s
sätestatud tingimustel ja korras.
3. Vedaja kohustused seoses avaliku teenindamisega
3.1. Vedaja osutab ATL objektiks olevatel bussiliinidel kvaliteetset ja järjepidevat
veoteenust ATL-s sätestatud tingimuste kohaselt vastavalt Tellija kehtestatud
ja kinnitatud sõiduplaanile ja Tellija määratud töömahtudele.
3.2. Vedaja kohustub kogu ATL kehtivuse vältel tagama ATL täitmisel
kasutatavate busside vastavuse HD (sh kuid mitte ainult HD lisa 1 lisas 4) ja
pakkumuses sätestatud tingimustele. Vedaja kohustub ATL täitmiseks
kasutatavad bussid esitama enne teenuse osutamise algust Tellijale ülevaatuseks
vastavalt HD lisa 1 lisa 4 sätestatule. Vedaja võib ATL täitmisel
kasutatavaid busse vahetada või muuta üksnes Tellija sellekohasel
eelneval kirjalikul nõusolekul ja eeldusel, et ATL täitmiseks kasutatavad
bussid vastavad igal ajahetkel HD ja pakkumuse tingimustele.
3.3. ATL-st tulenevate kohustuste täitmiseks kasutatavate busside vanus
peab olema igal hetkel, kui vastavat bussi ATL täitmiseks kasutatakse,
mitte vanem kui HD lisa 1 lisas 4 sätestatud.
3.4. Vedaja kohustub tagama, et depoost veoteenuse osutamiseks väljuv buss
vastab nii oma tehnilise seisundi, puhtuse kui ka korrashoiu poolest ATL-s ja
õigusaktides, seal hulgas HD lisa 1 lisas 4 esitatud nõuetele
ning bussid peavad olema varustatud talveperioodil esmaste abivahenditega.
3.5. Vedaja on kohustatud Tellijat teavitama koheselt kõigist ärajäänud
veootstest kooskõlas Lisa 9 ja Lisa 11 nõuetega ja koheselt suunama
liinile asendusbussi. Asendusbuss peab asendama ärajäänud veootsa
algpeatusest maksimaalselt 25 minuti või jätkama katkenud veootsa
teenindamist maksimaalselt 45 minuti jooksul, välja arvatud liini viimane
väljumine transpordipäeval. Asendusbuss peab vastama kõikidele
HD nõuetele. Vedaja peab asendusbussi ja ärajäämiste kohta
esitama teavituses andmed vastavalt Lisas 9 ja Lisas 11 sätestatuga. Vedaja
on Tellija nõudmisel kohustatud esitama täiendavaid andmeid ja dokumente,
mille pinnalt on Tellijal võimalik veenduda, et asendusbuss vastas kõikidele
HD nõuetele.
3.6. Vedaja on kohustatud Tellijat teavitama koheselt kõigist ärajäänud
või osaliselt teenindatud veootstest, üle 10-minutilistest hilinemistest.
Lisaks Lisas 9 ja Lisas 11 nimetatule on Vedaja kohustatud Tellijat teavitama
hiljemalt 24 tunni jooksul vastavate asjaolude asetleidmisest järgmistel
juhtumitel: ATL täitmisel asetleidnud liiklusõnnetused, ATL täitmisel
rakendatud busside ja/või bussijuhtide suhtes läbiviidud korrakaitseorgani
või ametiisikute kontrollimenetlused (sealhulgas haldusmenetlused, süüteomenetlused)
ja kontrollimenetluste tulemid (sealhulgas rakendatud sanktsioonid ja tuvastatud
asjaolud, näiteks sõiduki tehnoülevaatuse kontrollkaart). Vedaja
poolt käesolevas punktis nimetatud liiklusõnnetustest ja/või
kontrollimenetluste läbiviimisest ja/või tulemitest.
3.7. Vedaja kohustub tagama, et:
3.7.1. kogu ATL kehtivuse ajal täidab Vedaja kõik ATL täitmisega
seotud kohustused HD-s ette nähtud nõudeid järgides, samuti
järgib ja täidab Vedaja kõiki muid õigusaktides sätestatud
nõudeid ja kohustusi;
3.7.2. omab ATL täitmiseks kõiki vajalikke lube, sh ühistranspordiseaduse
(edaspidi ÜTS) § 39 lõikes 1 nimetatud ühenduse tegevusluba, sertifikaate
või muud sarnast, mis on nõutavad ATL täitmisega seotud kohustuste
täitmiseks. Kui Vedaja ühenduse tegevusloa kehtivus lõpeb enne
ATL lõppemise tähtpäeva, kohustub Vedaja esitama Tellijale
hiljemalt 30 päeva enne ühenduse tegevusloa kehtivuse lõppemise
tähtaega uue ühenduse tegevusloa;
3.7.3. tema poolt Riigihankes nimetatud veokorraldaja vastab kogu ATL täitmise
perioodi kestel kõikidele õigusaktides sätestatud nõuetele.
Kui Vedaja poolt Riigihankes nimetatud veokorraldaja mistahes hetkel ATL kehtivuse
perioodil ei vasta enam õigusaktides sätestatud nõuetele,
kohustub Vedaja Tellijat sellest viivitamatult teavitama ja viivitamatult määrama
uue, nõuetele vastava veokorraldaja;
3.7.4. Vedaja või alltöövõtja poolt ATL täitmisel
kasutatavad isikud järgivad ATL-st tulenevaid kohustusi ning toimivad kohustuste
täitmisel täiel määral kooskõlas õigusaktides
sätestatud nõuetega, samuti omavad kohustuste täitmiseks kõiki
vajalikke õigusaktides ette nähtud lube, sertifikaate või
muid sarnaseid volitusi. Tellijal on õigus nõuda Vedajalt ATL
täitmisel osalevate bussijuhtide kohta andmeid, kontrollimaks isikute vastavust
ATL ja õigusaktide nõuetele;
3.7.5. ATL täitmisel kasutatavad muud seadmed ja vahendid vastavad ATL-s
ja õigusaktides sätestatud nõuetele;
3.7.6. ATL objektiks olevatel bussiliinidel veoteenust osutatakse Tellija poolt
teatavaks tehtud piletihindade alusel. Kui hankemenetluse kestel või
ATL täitmise perioodil kaob õigusaktide muutmise tõttu vajadus
sõidupiletite müügi korraldamiseks või sõidupileti
olemasolu kontrollimiseks, siis vabaneb Vedaja vastavatest kohustustest ilma,
et selleks tuleks ATL-t muuta;
3.7.7. Vedaja bussijuhid oleksid teadlikud veoteenuse osutamise ATL tingimustest
ja õigusaktidest. Vedaja vastutab bussijuhtide tegevuse eest veoteenuse
osutamisel;
3.7.8. liiniveo teenust osutatakse vastavalt Tellija poolt kinnitatud sõidugraafikule
ja täies kooskõlas HD nõuetega;
3.7.9. Tellija poolt riikliku ühistranspordiregistri (edaspidi: ÜTRIS)
läbi sõiduplaanide programmi (PIKAS – tööriist,
millega saab ÜTRIS andmebaasi sisestada ühistranspordiliine, sõiduplaane,
järjekordi jm) kasutada andmisel Vedajale sisestab Vedaja tegelikud sõidujärjekorrad
Tellija poolt kasutada antavasse sõiduplaanide koostamise programmi,
see tähendab Vedaja on kohustatud Tellija nõudel ÜTRIS süsteemi
kasutama ning sisestama sinna tõele vastavad andmed. Muul juhul edastab
Vedaja sõidujärjekorrad Tellija nõudmisel;
3.7.10. hiljemalt teenindusperioodi alguseks ja ATL täitmise ajal on Vedaja
poolt ATL täitmiseks rakendatavad bussijuhid läbinud autoveoseaduses
(edaspidi AvS) ettenähtud ametikoolituse ning omavad AvS-s sätestatud
Maanteeameti poolt väljastatud koolitustunnistust ning neil on olemas kõik
Eestis vajalikud bussijuhina töötamise õigust ja kvalifikatsiooni
tõendavad dokumendid;
3.7.11. käedvaba side dispetšerite ja kõigi liine teenindavate
bussijuhtide vahel kogu veoteenuse osutamise perioodil;
3.7.12. Vedaja või alltöövõtja poolt ATL täitmisel
rakendatav bussijuht täidab ametialases tegevuses töölepingu
seadus, tubakaseaduse, liiklusseaduse (edaspidi LS) ja ÜTS-i ja nende alusel
vastuvõetud õigusaktidega kehtestatud nõudeid, samuti kõiki
muudest õigusaktidest tulenevaid nõudeid ning Tellija juhiseid
(sealhulgas Tellija jagatud koolitusmaterjalidest tulenevaid nõudeid);
3.7.13. bussijuhid annavad sõitjatele eesti keeles teavet peatuste, sõiduplaani,
piletihindade, sõiduplaanide muudatuste jm veoteenuse oluliste asjaolude
kohta ning paluvad sõitjatel kinnitada sõidu ajaks turvavöö;
3.7.14. bussijuht veendub enne veoteenuse osutamise alustamist piletimüügiseadmete,
alkolukkude, turvakaamerate, tabloode ja muu sarnase korrasolekus ning teavitab
viivitamatult riketest Vedajat;
3.7.15. bussijuht enne ette antud veootsa teenindamise alustamist valib piletimüügiseadmest
nõuetekohase reisi ja tagab, et bussi välis- ja sisetabloodel olev
info on vastavuses piletimüügiseadmes oleva veootsa andmetega;
3.7.16. bussi sõitjatesalongi sisetemperatuur talvel on vähemalt
+15° Celsiuse järgi ning suvel mitte üle +25° Celsiuse järgi.
Kui sõitjatesalongi sisetemperatuur on 25° Celsiuse järgi või
rohkem, on konditsioneeri sisse lülitamine kohustuslik;
3.7.17. bussides on pimedal ajal sisse lülitatud sõitjate salongi
valgustus;
3.7.18. bussijuht ei häiri raadio ja muude meediakanalite kuulamisega sõitjaid;
3.7.19. bussijuht abistab lapsevankriga ja puudega isikute sisenemist ja väljumist
bussist, kui isik avaldab selleks soovi;
3.7.20. bussijuhil on veoteenuse osutamise ajal seljas korrektne Vedaja vormiriietus.
Vedaja esitab minimaalselt 5 päeva enne teenuse osutamise algust Tellijale
informatsiooniks vormiriietuse näidised;
3.7.21. ATL täitmiseks ei kasutata bussijuhte, kelle puhul on 3 kuu jooksul
Tellija või järelevalveametnik tuvastanud vähemalt 20 korda
sõitja sisenemisel sõiduõiguse kontrolli teostamata jätmist
või kelle kohta on laekunud samal perioodil korduvalt põhjendatud
pretensioone sõitjatelt ATL või õigusaktide rikkumise kohta;
3.8. Paigaldama Lisa 12 lisatud Teenuse tüüptingimused bussi siseseinale
piletimüügiseadme vahetusse lähedusse, et reisijateveolepingut
sõlmides ehk bussi sisenedes ja piletit ostes ning oma sõiduõigust
registreerides oleks reisijal võimalik tingimuste sisuga tutvuda. Tüüptingimuste
muutmise korral edastab Tellija Vedajale uued tüüptingimused, mis
tuleb paigaldada bussidesse Tellija poolt ette antud tähtaja jooksul.
3.9. Vedaja peab ATL objektiks olevate bussiliinide liiniveo majandusarvestust
eraldi muust ettevõtluse arvestusest, seades selleks sisse eraldi raamatupidamise
ning arvestades selle tegevusega seotud varaosa heast raamatupidamistavast lähtuvalt.
Vedaja tagab ühtlasi majandusarvestuse pidamisel ÜTS §-s 23 sätestatud
nõuete järgimise seoses avaliku liiniveo majandusarvestuse eraldamisega
muust ettevõtlusest.
3.10. Vedaja kohustub mitte tegema takistusi Tellijale ning osalema ka ise ATL
objektiks olevatel bussiliinidel sõitjatevoogude uurimises ja liini busside
täituvuse kontrollimises vastavalt Tellija juhistele. Vedaja kohustus osaleda
eelnimetatud uuringutes seisneb eelkõige, kuid mitte ainult, järgnevas:
3.10.1. bussijuht teeb Vedaja esindajana koostööd loendajaga;
3.10.2. bussijuht lubab loendajal tasuta sõita Tellija poolt väljastatud
tõendi alusel;
3.10.3. bussijuht annab loendajale abistavat informatsiooni teede ja peatuste
ning igapäevase teenindamise käigus saadud teabe kohta.
3.11. Vedaja peab tegema Tellijaga koostööd, mis on vajalik Tellijale
Vedaja poolt ATL täitmise kontrollimiseks, ATL täitmisega seotud analüüside
ja uuringute tegemiseks või Tellija majandustegevuse läbiviimiseks
ja planeerimiseks.
3.12. Vedaja on kohustatud paralleelselt ja üheaegselt organiseerima bussiliinide
korrapärase dispetšeerimise ja sõitjate teavitamise. Dispetšeerimine
peab olema tagatud busside liiniloleku ajal. Kui dispetšer on hõivatud,
peab automaatvastus sissehelistajat teavitama, et liin on parasjagu hõivatud.
Tellija nõudel peab Vedaja esitama 5 tööpäeva jooksul
ülevaate dispetšeerimise tulemustest ühes asjaomase statistikaga.
Dispetšeerimise ülevaade sisaldab teavet:
3.12.1. sõiduplaanidest kinnipidamise ja korraldatud ümberistumiste
tagamise kohta;
3.12.2. selle kohta, milliseid meetmeid on rakendatud liiklushäirete korral
regulaarse liikluse taastamiseks;
3.12.3. sõitjateabe korraldamise ning ärajäänud, katkestatud
ja asendatud või muul moel ebaregulaarsetest veootstest teatamise kohta;
3.12.4. sõitjatelt laekunud kaebuste lahendamise kohta.
3.13. Vedaja omab õigust teha ajutisi muudatusi busside liikluses ettenägematute
ja Eesti klimaatilistes tingimustes erakordsete liiklustakistuste või
ohtlike liiklusolude (teede lagunemine, meteoroloogilised tingimused jms) korral
kuni sõidetavuse taastumiseni. Nimetatud muudatustest on Vedaja koheselt
kohustatud informeerima sõitjaid ja Tellijat. Vedaja peab Tellijat informeerides
ka põhjendama ajutiste muudatuste tegemise vajadust. Vedaja poolt tehtud
ajutised muudatused ei tohi kesta kauem, kui neid muudatusi tinginud asjaolude
kestus.
3.14. Tellijal on õigus igal ajal kontrollida Vedaja poolt ATL täitmiseks
kasutatavaid busse nende vastavuse tuvastamiseks ATL-s, HD-s, selle lisades,
Vedaja pakkumuses ning kõikides kohaldatavates õigusaktides sätestatud
tingimustele.
3.15. Tellijal on vastavalt ATL-s sätestatud tingimustele õigus
igal ATL kehtivuse aastal ühepoolselt ATL objektiks olevat liiniläbisõitu
võrreldes HD punktis 7.4 toodud aastase eeldusliku liiniveomahuga suurendada
või vähendada kuni 20% ent kogu ATL kehtivusaja jooksul kokku mitte
rohkem kui +/-20% kogu ATL prognoositud veomahust vastavalt HD p 7.4 sätestatule.
Vedajat teavitatakse ette vähemalt 30 (kolmkümmend) päeva veomahtude
muutmisel kuni 5% ulatuses HD p 7.4 nimetatud eelduslikust aastamahust. Kui
Tellija soovib korraga muuta liiniläbisõitu enam kui 5% ulatuses
HD p 7.4 nimetatud eelduslikust aastamahust, kohustub Tellija sellest Vedajat
ette teavitama vähemalt 90 (üheksakümmend) kalendripäeva
enne muudatuse ellurakendamist. Vedaja nõusolekul võib etteteatamise
tähtaeg olla lühem. Pakkujad peavad arvestama, et Tellijal on õigus
eeldatavat liiniläbisõitu ja sõiduplaane muuta juba enne
ATL täitmise algusaega, teavitades sellest Vedajat käesolevas punktis
ettenähtud korras ette ning sellisel juhul kohustub Vedaja vajadusel tagama
vajalikud ressursid, sh nõuetekohased bussid, muudatuste ellurakendamiseks.
3.16. Vedaja kohustub Tellijale esitama iga poolaasta kohta andmed oma kogu
majandustegevuse kasumlikkuse kohta, seejuures iga majandusaasta kohta kohustub
Vedaja esitama Tellijale majandusaasta aruande. .
3.17. Vedaja kohustub kasutama ATL teenindamisel busside väljumiseks ja
saabumiseks peatusi, mis on määratud bussijaama haldaja ja Tellija
vahel sõlmitud kokkuleppes maakonna bussiliinidele.
4. Toetus avaliku teenindamise eest
4.1. ATL täitmise eest makstakse Vedajale toetust vastavalt Vedaja pakkumuses
esitatud liinikilomeetri hinnale, arvestades ATL-s ja HD-s sätestatud tingimusi.
Vedajale makstava toetuse aluseks on reaalne liiniläbisõit lähtudes
piletimüügisüsteemi andmetest, seejuures ei kanna Vedaja piletimüügisüsteemis
esinevatest riketest lähtuvaid riske eeldusel, et Vedaja on piletimüügisüsteemi
riketest piletimüügisüsteemi haldajat ja Tellijat nõuetekohaselt
teavitanud. Vedaja kannab ATL täitmisega seotud tasu- ja kuluriski, samuti
asjaolude muutumise riski, välja arvatud ATL-s või seaduses sätestatud
juhtudel.
4.2. Vedajale makstakse igal kalendrikuul ATL kohustuste täitmise eest
toetust, mille Tellija arvestab Vedajale iga ATL objektiks oleva bussiliini
osas vastavalt sõiduplaanile tegelikult teostatud töömahu (liiniläbisõidu)
eest (Lisad 1 ja 2) vastavalt Vedaja poolt Riigihankes pakutud liinikilomeetri
hinnale: 1,054 eur/km.
4.3. Vedaja poolt pakkumuses esitatud liinikilomeetri hind on Vedaja toetuse
arvestamise aluseks kogu ATL kehtivusaja vältel ning Vedaja toetuse suurendamine
ja vähendamine on võimalik ainult ATL-s või seaduses nimetatud
alustel ja korras. Vedaja poolt teenuse osutamiseks vajalike seadmete kasutamisega
kaasnevad teenusepakkujate kulud või tasud (tarkvaralitsentsid, turvasertifikaadid,
riistvara rent, andmeside jne) sisalduvad liinikilomeetri hinnas ja Tellija
neid Vedajale täiendavalt ei hüvita, välja arvatud kui hankedokumentides
on sätestatud teisiti.
4.4. Vedaja toetusest arvatakse maha „Toetussumma vähendamise aruande“
kohaselt toetusest maha arvatavad summad.
4.5. Toetuse arvestamise aluseks olevat Vedaja pakkumuses esitatud liinikilomeetri
hinda muudetakse ATL kehtivusaja vältel juhul, kui muutub tarbijahinnaindeks
(THI), Eesti keskmise töötasu indeks ja diiselkütuse hinna indeks
Statistikaameti andmetel, mille alusel alltoodud valemi järgi arvutatakse
liinikilomeetri hind ja ümardatakse kolmekohaliseks peale koma:
4.5.1. Kui liinide teenindamiseks kasutatakse diislikütust kasutavaid busse
üle 50% ulatuses kõikidest ATL teenindamiseks kasutatavatest bussidest
ning muutub tarbijahinnaindeks (THI), Eesti keskmise töötasu indeks
ja diislikütuse hinna indeks Statistikaameti andmetel, mille alusel alltoodud
valemi järgi arvutatakse liinikilomeetri hind ja ümardatakse kolmekohaliseks
peale koma:
Tt = TAD* YTSHIP
kus
Tt – liinikilomeetri hind poolaastal t (euro/km);
TAD – liinikilomeetri hind pakkumuses (euro/km);
YTSHIP – ühistranspordi statistiline hinnaindeks perioodil P;
YTSHIP=DS*DP+PS*PP+MS*MP
DS – kütuse kulu osatähtsus aastas Statistikaameti poolt koostatud valemis;
DP – diislikütuse hinna muutumise indeks perioodil P1 (1.oktoober-31.märts) või perioodil P2 (1.aprill-30.september) võrreldes pakkumuse esitamise aasta III kvartali diislikütuse hinna indeksiga;
PS – töötasu kulu osatähtsus aastas Statistikaameti poolt koostatud valemis;
PP – töötasu muutumise indeks perioodil P1 (1.oktoober-31.märts) või perioodil P2 (1.aprill-30.september) võrreldes pakkumuse esitamise aasta III kvartali töötasu indeksiga - aluseks võetakse Eesti keskmise töötasu indeks Statistikaametist;
MS – muu kulu osatähtsus aastas Statistikaameti poolt koostatud valemis;
MP –THI muutumise indeks perioodil P1 (1.oktoober-31.märts) või perioodil P2 (1.aprill-30.september) võrreldes pakkumuse esitamise aasta III kvartali THI-ga - aluseks võetakse THI Statistikaametist.
YTSHIP-d kasutatakse perioodile P1 ja P2 järgneva poolaasta liinikilomeetri hinna arvutamiseks vastavalt alates perioodile järgnevast 1.juulist ja perioodile järgnevast 1.jaanuarist. Tasaarveldusi ei tehta tagantjärele.
Esimene indeksi kasutamise poolaasta t on peale pakkumuse esitamise aastale järgneva aasta I kvartali näitajate avaldamist ehk pakkumuse esitamise aastale järgmineva aasta 1.juulist.
4.5.2. Kui liinide teenindamiseks kasutatakse gaasikütust kasutavaid busse üle 50% ulatuses kõikidest ATL teenindamiseks kasutatavatest bussidest ning muutub tarbijahinnaindeks (THI) ja Eesti keskmise töötasu indeks Statistikaameti andmetel ning gaasikütuse hinna indeks maagaasibörsi hinna ja aktsiisi muutumisest, mille alusel alltoodud valemi järgi arvutatakse liinikilomeetri hind ja ümardatakse kolmekohaliseks peale koma:
Tn = TAD x GSTIP
kus
Tn – liinikilomeetri hind poolaastal n (euro/km);
TAD – liinikilomeetri hind pakkumuses (euro/km);
GSTIP – ühistranspordi gaasikütusega hinnaindeks perioodil P
GSTIP = GS*Gp + PS *Pp + MS*Mp
kus
GS – kütuse kulu osatähtsus aastas Statistikaameti poolt koostatud valemis YTSHI (ühistranspordi statistiline hinnaindeks);
Gp - maagaasi keskmise hinna muutus perioodil P1 (1.oktoober-31.märts) või perioodil P2 (1.aprill-30.september) võrreldes pakkumuse esitamise aasta III kvartali keskmise hinnaga - maagaasi hinnana kasutatakse maagaasibörsi GET Baltic perioodi keskmist hinda, millele lisatakse Eesti Vabariigis kehtiv aktsiisimäär mootorikütusena kasutatavale maagaasile;
PS – töötasu kulu osatähtsus aastas Statistikaameti poolt koostatud valemis YTSHI;
Pp – töötasu muutumise indeks perioodil P1 (1.oktoober-31.märts) või perioodil P2 (1.aprill-30.september) võrreldes pakkumuse esitamise aasta III kvartali töötasu indeksiga - aluseks võetakse Eesti keskmise töötasu indeks Statistikaametist;
MS – muu kulu osatähtsus aastas Statistikaameti poolt koostatud valemis YTSHI;
Mp –THI muutumise indeks perioodil P1 (1.oktoober-31.märts) või perioodil P2 (1.aprill-30.september) võrreldes pakkumuse esitamise aasta III kvartali THI-ga - aluseks võetakse THI Statistikaametist.
GSTIP-d kasutatakse perioodile P1 ja P2 järgneva poolaasta liinikilomeetri hinna arvutamiseks vastavalt alates perioodile järgnevast 1.juulist ja perioodile järgnevast 1.jaanuarist. Tasaarveldusi ei tehta tagantjärele.
Esimene indeksi kasutamise poolaasta n on peale pakkumuse esitamise aastale järgneva aasta I kvartali näitajate avaldamist ehk pakkumuse esitamise aastale järgmineva aasta 1.juulist.
Näidis:
„2020.aastaks on YTSHI valemi tegelikud kaalud ehk kütuse, palga ja muude kulude osatähtsused järgmised: 29,1; 48,1 ja 22,8.
Pakkumuse LKM hind on näiteks 1,20 euro/km.
Kui võrreldes III kvartaliga pakkumuse esitamise aastal A on IV kvartali aasta A ja I kvartali aasta B (aastale A järgnev aasta) keskmine muutus kütuse hindades GP1 = 1,03; palga muutus PP1 = 1,05 ja tarbijahinnaindeksi muutus THIP1 = 1,01, siis
GSTI = 0,291*1,03+0,481*1,05+0,228*1,01 = 0,300+0,505+0,230 = indeks 1,035 ehk muutus on +3,5% ja
Tn = 1,20*1,035 = 1,242 euro/ km - on järgmise perioodi liinikilomeetri hind.“
Statistikaamet koostab igaks aastaks valemi, arvestades avaliku teenindamise lepingute alusel bussidega teostatud maakondade liiniveo vedajate kulude struktuuri perioodil IV kvartalist III kvartalini (1. oktoobrist 30.septembrini) rakendamiseks järgnevast 1. jaanuarist kalendriaasta jooksul.
2021. aastaks on valemis nimetatud kulude osakaalud järgmised:
Töötasu: 51,9%
Kütus: 27,8%
Muu kulu: 20,3%
4.6. Punktis 4.5. sätestatud viisil võib korrigeerida Vedaja toetuse
aluseks olevat liinikilomeetri hinda kuni 2 korda kalendriaastas Vedaja taotluse
või Tellija arvestuste alusel. Indekseerimise ajaline algushetk pakkumuse
esitamise aastale järgneva aasta 1.juuli ehk II poolaasta.
4.7. Üleplaanilise töö eest toetust ei arvestata, välja
arvatud eelnevalt Tellijaga kirjalikult kokku lepitud juhtudel. Tellijast ja
Vedajast mittesõltuvate töömahtude muudatuste korral vastavalt
ATL p 3.12 sätestatule on Vedajal õigus saada tasu vastavalt läbitud
veomahule ka ilma Tellija eelneva kirjaliku kokkuleppeta.”
4.8. ATL objektiks olevate bussiliinide teenindamise eest tasub Tellija vedajale
hiljemalt veoteenuse osutamise kuu 5. kuupäevaks, erandina jaanuaris hiljemalt
30. kuupäevaks, ettemaksu summas 55 000 EUR ja eraldab Vedaja toetuse saamata
jäänud osa hiljemalt teenuse osutamisele järgneva kuu viimaseks
kuupäevaks, kui on täpsustunud mahaarvamiste summa. Tellija kannab
arvestatud toetuse Vedaja arvelduskontole nr EE102200001120078801 eeldusel,
et Vedaja on edastanud Tellijale toetuse saamiseks arve.
4.9. Toetuse maksmise tähtaeg Vedajale lükkub edasi, kui Vedaja ei
ole tähtaegselt esitanud ATL punktides 8.8.1. – 8.8.2. nimetatud
aruandeid. ATL punktides 8.8.1. – 8.8.2. nimetatud aruannete esitamisega
viivitamise korral maksab Tellija Vedajale toetuse välja 20 päeva
jooksul alates Vedaja poolt kõigi ATL punktides 8.8.1. – 8.8.2.
nimetatud nõuetekohaste aruannete esitamisest.
5. Lepingu täitmistagatis
5.1. ATL täitmistagatise suuruseks on 1 020 000 (üks miljon kakskümmend
tuhat) eurot
Täitmistagatis tagab kõiki Tellija nõudeid Vedaja vastu,
mis tulenevad ATL rikkumisest, sh kuid mitte ainult Tellija leppetrahvinõudeid
ja kahjuhüvitusnõudeid Vedaja vastu.
5.2. ATL täitmistagatis loetakse Tellijale antuks, kui Vedaja on Tellijale
esitanud:
5.2.1. maksekorralduse ATL punkti-s 5.1. nimetatud rahasumma deponeerimise kohta
Tellija arvelduskontole EE 161010220105556012 ,või;
5.2.2. Euroopa Liidus asutatud ja tegutseva krediidiasutuse või kindlustusandja
garantiikirja (edaspidi: Garantiikiri) originaaleksemplari, mille kohaselt on
Tellija õigustatud saama Garantiikirja alusel maksimaalselt ATL punkti-s
5.1. nimetatud rahasumma väljamakse Tellija esimesel nõudmisel hiljemalt
10 pangapäeva jooksul ja Tellija poolt nimetatud summas. Garantiikiri ei
tohi sisaldada Tellija õiguseid kitsendavaid lisatingimusi. Nimetatud
lisatingimusi sisaldav Garantiikiri on käesolevas punktis nõutule
mittevastav ning selle esitamist käsitletakse käesolevas punktis nõutava
Garantiikirja esitamata jätmisena.
5.3. ATL sõlmimise järgselt antud esimene Garantiikiri peab kehtima
kuni ATL tähtaja saabumiseni + 3 kuud.
5.4. Pärast ATL sõlmimist Tellijale antav täitmistagatis antakse
hiljemalt 20 päeva enne ATL täitmise esimest päeva. Kui Vedaja
ei ole tähtaegselt täitmistagatist andnud, on Tellijal õigus
ATL-t taganeda ja nõuda Vedajalt leppetrahvi kuni summas, mis vastab
täitmistagatise täiele ulatusele.
6. Piletimüügiga seonduvad kohustused
6.1. Vedaja soetab ja paigaldab omal kulul kõikidesse ATL täitmisel
kasutatavatesse bussidesse HD nõuetele vastavad piletimüügiseadmed.
6.2. Vedaja kohustub läbi oma bussijuhtide (sealhulgas alltöövõtjate
poolt rakendatavate bussijuhtide) ATL objektiks olevatel bussiliinidel teostama
piletimüügiseadmetega piletimüüki, sealhulgas ka raha laadimist
kontaktivabadele kaartidele või muudele piletimüügisüsteemiga
ühilduvatele andmekandjatele ja sõiduõiguse kontrolli Tellija
poolt teatavaks tehtud piletihindade, õigusaktidest tulenevate ja Tellija
poolt määratletud sõidusoodustuste alusel.
6.3. Vedaja kohustub paigaldama piletimüügiseadmed kõikidesse
ATL täitmisel kasutatavatesse bussidesse, sealhulgas ka asendusbussidesse
ja reservbussidesse ning osutama teenust üksnes bussidega, milles on toimivad
piletimüügiseadmed.
6.4. Piletimüügiseadmed peavad olema paigaldatud hiljemalt HD Lisa
1 lisa 4 määratud tähtajaks, mil bussid esitatakse Tellijale
ülevaatuseks.
6.5. Piletimüügiga seoses on Vedaja kohustatud tagama, et:
6.5.1. bussijuht müüb nõuetekohaseid sõidupileteid vastavalt
sõitja sõidusoovile ning kohustub väljastama sõitjale
sõidupileti;
6.5.2. bussijuht peab võimaldama sõitjal pileti registreerimist
või muul ettenähtud viisil kehtivaks muutmist;
6.5.3. ÜTS-s sätestatud piirides kontrollima reisijatel kehtiva sõiduõiguse
olemasolu;
6.5.4. tagama bussides Tellija poolt antud sõitjainfo olemasolu;
6.5.5. laadima sularaha (ainult paberraha) kontaktivabadele kaartidele või
muudele piletimüügisüsteemiga ühilduvatele andmekandjatele;
6.5.6. tegema koostööd Tellijaga sõidupiletite müügi
turvalisuse tagamisel, sealhulgas rakendama Tellija soovitud meetmeid sõidupiletite
müügi turvalisuse tagamiseks;
6.5.7. kandma eelneva kuu piletimüügist saadud raha Tellija arvelduskontole
EE043300333476860004 (SEB Pank) vastavalt Tellija poolt esitatud nõudele;
6.5.8. kasutama piletimüügisüsteemi keskkonda.
6.6. Tellija teavitab Vedajat Tellija määratletavate piletihindade
ja sõidusoodustuste muutustest.
6.7. Tellijal ja seadusega määratud kolmandatel isikutel on õigus
teostada kontrolli piletimüügi protsessi üle ATL objektiks olevate
bussiliinide bussides, mis seisneb peamiselt sõidupiletite müügikäibe
jälgimises, kontrollostude sooritamises ja kontrollis kontroll- ja müügiseadmete
korrasoleku üle, vajadusel järelevalvekaamerate kasutamises.
6.8. Vedaja on kohustatud korraldama kõikidele ATL täitmisel kasutatavatele
bussijuhtidele seadmete kasutamise koolitusi. Koolituste läbiviimine toimub
Tellija poolt antud juhendmaterjalide alusel ning koolitustel on Tellija või
Tellija poolt määratud kolmanda osapoole kohalolek kohustuslik. Kõik
koolitusmaterjalides sisalduvad juhised ja nõuded loetakse ATL tähenduses
Tellija siduvateks juhisteks, mille täitmise peab Vedaja tagama kõikide
enda poolt ATL täitmisel kasutatavate bussijuhtide poolt sõltumata
sellest, kas konkreetne bussijuht koolitusel osales või mitte.
6.9. ATL täitmise käigus ATL lisas 11 sisalduvate juhendmaterjalide
muutmine või täiendamine toimub Tellija ühepoolse teatega Vedajale
ning muudetud või täiendatud juhendmaterjal muutub kohustuslikuks
alates Vedajale edastamisest. ATL allkirjastamisega loetakse Vedaja selleks
oma nõusoleku andnuks ning loetakse Vedaja nõustunuks sellega,
et järelevalvekaamerate salvestisi kasutatakse ATL täitmise kontrollimiseks
ning vastavate rikkumiste tuvastamisel on Tellijal õigus rakendada ATL-st
tulenevaid sanktsioone.
7. Järelevalvekaameratega seonduvad õigused ja kohustused
7.1. Vedaja kohustub varustama bussid turvakaameratega vastavalt HD Lisa 1 Lisa
4 sätestatud nõuetele ning tagama, et turvakaamerad toimivad tõrgeteta.
Vedaja kohustub viivitamatult teavitama turvakaamerate opereerimisel esinevatest
tõrgetest Tellijat ja kõrvaldama puuduse või asendama mittenõuetekohase
või mittetoimiva kaamera sama päeva jooksul.
7.2. Vedaja peab lubama Tellija nõudel teehooldekaamerate ja/või
andurite paigaldamist ja käitamist bussidele. Kõik kulud seoses
sellega kannab Tellija. Kaamerate paigaldamine ja hilisem eemaldamine ei tohi
kahjustada busside kaubanduslikku välimust ja/või väärtust.
Vedaja kohustus on kaamerate säilimise tagamine ja sellega seotud riskide
kandmine. Teehooldekaamerate kasutusse andmise täpsemad tingimused määratletakse
eraldi sõlmitavas ATL lisas.
8. Muud avaliku teenindamisega seonduvad õigused ja kohustused
8.1. Lisaks muudele ATL-s sätestatud Vedaja kohustustele kohustub Vedaja
korraldama ka bussijuhtidele, dispetšerite ja Vedaja poolt nimetatavate
kontaktisikute (veokorraldaja/logistik) koolitusi;
8.1.1. Sealhulgas vähemalt 1 kuu enne teenuse osutamise algust tuleb Vedajal
läbi viia ATL täitmisel rakendatavatele bussijuhtidele, dispetšerite
ja Vedaja poolt nimetatavate kontaktisikute (veokorraldaja/logistiku) koolituse
ATL nõuetekohase täitmise, teenuse turvalise osutamise ja klienditeeninduse
kohta vastavalt Tellija poolt eelnevalt heakskiidetud koolitusplaanile. Koolitusplaani
aluseks on ATL lisas 11 toodud juhendid ja lisas 12 toodud teenuse tüüptingimused.
8.1.2. Bussijuhtide koolitus võib toimuda Tellijaga kooskõlastatult
1 (ühe) kuu jooksul teenuse osutamise alustamisest.
8.1.3. Vedaja peab tagama, et kõikidele ATL täitmisel rakendatavatele
bussijuhtidele, dispetšerite ja Vedaja poolt nimetatavatele kontaktisikutele
(veokorraldaja/logistik) viiakse läbi koolitus minimaalselt 1 kord aastas
kogu lepinguperioodi vältel. Vedaja peab Tellija nõudmisel väljastama
koolitustel osalejate nimekirjad koos koolitusel osalenute kinnitusega.
8.1.4. Kõigist nimetatud koolitustest tuleb Tellijat informeerida.
8.2. Vedajal on kohustus paigaldada ATL alusel avalikke bussiliine teenindavate
busside esi- ja tagapaneelile ning mõlemale küljele Vedaja logo
või kaubamärk, mis on nii suur, kui nõutud õigusaktides.
8.3. Vedaja on kohustatud paigaldama ATL alusel avalikke bussiliine teenindavatesse
bussidesse elektroonilised sise- ja välistablood vastatavalt HD lisa 1
lisas 4 sätestatud tingimustele ning tagama nende töötamise liini
teenindamise perioodil.
8.4. Vedajal on keelatud paigutada ATL alusel avalikke bussiliine teenindavatele
bussidele välireklaami.
8.5. Vedajal on õigus paigaldada ATL alusel avalikel bussiliinidel kasutusel
olevatele bussidele sisereklaami üksnes Tellija eelneval kirjalikus vormis
nõusoleku olemasolul ning Poolte vahel täiendavalt kokku lepitud
Vedaja toetuse vähendamise korral.
8.6. Vedaja on kohustatud Tellija nõusolekut küsima igakordselt
paigaldatava või eemaldatava sisereklaami kohta, samuti mistahes muude
reklaamiga seonduvate tingimuste ning asjaolude muutmisel.
8.7. Tellija kohustub ATL objektiks olevatel bussiliinidel veoteenuse osutamisel:
8.7.1. informeerima sõitjaid ATL objektiks olevate bussiliinide muutustest
(välja arvatud ATL punktis 3.13. nimetatud muudatused) massiteabevahendite
kaudu (muuhulgas võib Tellija informeerimiskohustuse täitmiseks
kasutada piirkonna keskuse kodulehte, valla kodulehte, infoteateid koolides,
bussides ja peatustes);
8.7.2. varustama ATL täitmiseks kasutatavad bussid sõitjainfoga,
infoga piletihinna ja trahvide kohta piletita sõidu korral;
8.7.3. teavitama Vedajat bussiliinidel plaanipäraselt tehtavatest muudatustest
ja planeeritavast ajutisest ümbersõidumarsruudist;
8.7.4. esitama Vedajale iga kuu 10. kuupäevaks ATL objektiks olevatel bussiliinidel
eelmise kuu „Toetuse summa vähendamise aruande (ATL lisa 5), kuid
antud kohustuse rikkumine ei välista Tellija õigust tugineda Vedaja
toetuse vähendamise aluseks olevatele asjaoludele hilisemalt;
8.7.5. koostama iga kuu 15. päevaks ATL objektiks olevate bussiliinide
suhtes eelmise kuu toetuse arvestuse aruande (ATL lisa 6), ;
8.7.6. tasuma Vedajale osutatud teenuse eest ATL-s sätestatud korras.
8.8. Vedaja:
8.8.1. esitab Tellijale iga päeva kohta bussiliinide tegeliku töömahu
päevaaruanded (Lisad 1 ja 2) elektroonilisel kujul ATL-s märgitud
Tellija e-posti aadressidele 1 kord kuus eelneva kuu kohta, hiljemalt järgmise
kalendrikuu 10. päevaks. Tegeliku töömahu päevaaruannetes
nimetatud üleplaanilis(t)e veootsa(de) teostamise alus on p 8.8.4. alusel
toimunud teavitus. Hilisemalt esitatud üleplaaniliste veootsade aruandeid
ei arvestata ning Tellijal puudub vastavas osas kohustus. Üleplaaniliste
veootsade teostamine tuleb eelnevalt Tellijaga kooskõlastada;
8.8.2. esitab Tellijale elektrooniliselt iga kalendrikuu 10. kuupäevaks
eelmise kuu ATL objektiks olevate bussiliinide hilinenud ja ärajäänud
veootsade aruande (Lisa 3) ning ärajäänud veootsa(de) põhjuse(d),
samuti busside asendamise juhtumid liinide kaupa konkreetseid kuupäevi
ja asendamise põhjuseid ära näidates;
8.8.3. teatab koheselt Tellijale lisaks igakuise aruande esitamisele ATL objektiks
olevate bussiliinide ärajäänud ja hilinenud veootstest (sealhulgas
avariidest), elektroonilist taasesitamist võimaldavas vormis, olenemata
sellest, kas eelloetletud asjaolud ilmnesid Vedajast tingitud asjaolude tõttu
või muudel, Vedajast sõltumatutel põhjustel. Ärajäänud
või hilinenud veoots loetakse Vedaja poolt Tellijale teatatuks üksnes
siis, kui seda on tehtud kooskõlas Lisas 9 ja Lisas 11 sätestatuga;
8.8.4. informeerib koheselt Tellijat nii kirjalikult töömahu muutustest,
mida ei ole Tellija tellinud, näidates ära täiendava töömahu
teostamise põhjuse ja tehtud töömahu (liiniläbisõit,
veootsad). Kui Vedaja ei teavita Tellijat nõutavatest asjaoludest koheselt,
või on teavitamise aluseks olevad asjaolud tingitud Vedajast, puudub
Vedajal õigus asjaoludele tugineda;
8.8.5. esitab Tellija nõudmisel viimase määratud tähtpäevaks,
vormis ja viisil täiendavad andmed ja aruandluse bussiliinide töö
ja busside kohta, samuti muid ATL täitmisega seonduvaid andmeid, mida Tellijal
on vaja õigusaktidest tulenevate kohustuste täitmiseks;
8.8.6. edastab Tellijale kõik talle saabunud sõitjate kaebused
ja ettepanekud, mis on seotud Vedaja poolt vedude korraldamisega;
8.8.7. edastab Tellijale kvartaalselt aruande Vedaja osutatava teenuse omahinna
kohta, esitades aruandes andmed oma kulutuste kohta vastavalt ATL lisa 7 formaadile
hiljemalt kvartali lõppemisele järgneva kalendrikuu 15. kuupäevaks.
Kvartali perioodideks on 01. jaanuar – 31. märts, 1.aprill –
30. juuni; 01. juuli – 30. september ning 01. oktoober – 31. detsember.
8.9. Aruandlus ja teated peavad olema eestikeelsed. Kirjalikult või mistahes
muus vormis esitatud info või aruanne peavad oma sisult olema identsed.
8.10. Kui Vedaja esitab mistahes ATL lisa 1 – 3 kohase aruande vastava
aruande esitamise tähtajast hiljem, lükkuvad ka Tellija poolt vastavate
aruannete esitamise tähtajad edasi ning Tellija esitab vastavad aruanded
10 päeva jooksul arvates Vedaja poolt kõikide vastava perioodi kohta
käivate ATL lisades 1 – 3 nimetatud aruannete saamise päevast.
8.11. Tellijal on õigus nõuda Vedajalt täiendavaid andmeid
ja aruandlust bussiliinide töö ja kasutatavate busside kohta, kui
Vedaja mistahes põhjusel ei kasuta ÜTRIS süsteemi, samuti tulenevalt
ÜTS-st ettevõtte raamatupidamisandmete kohta.
8.12. Tellijal on õigus kontrollida ATL täitmist puudutavat Vedaja
raamatupidamisalast algdokumentatsiooni, aruandeid ning muid dokumente vastavalt
ÜTS §-le 23.
8.13. Tellijal on õigus igal ajal kontrollida bussiliiklusele ning bussijuhtidele
esitatud nõuete täitmist, sõiduplaanidest kinnipidamist,
busside täituvust ja vastavust kõikidele kehtivatele õigusaktidele
ja ATL-le ning Vedaja poolt ATL nõuetekohase täitmise mistahes muid
aspekte. Vedaja peab eelnimetatud kohustuste täitmise võimaldamiseks
tegema kõik endast oleneva.
8.14. Vedaja kohustub ATL täitmise puudustest ja kõrvalekalletest
informeerima koheselt Tellijat kirjalikult Tellija poolt teatavaks tehtud aadressil.
8.15. Vedaja kohustub lubama Tellija poolt määratud isikutel kontrollida
sõitjate sõiduõigust tõendavaid dokumente ning bussidele
ja sõidukijuhtidele esitatavate ATL-s ja muudes õigusaktides fikseeritud
nõuete täitmist.
9. Sanktsioonid
9.1. Lepinguliste kohustuste rikkumiste puhul rakendatavatele sanktsioonidele
kohaldatakse Eestis kehtivale seadusandlusele lisaks ATL-s sätestatud erisusi.
9.2. Hilinenud ja ärajäänud veootste eest Vedaja toetuse vähendamine
toimub ATL Lisas 10 sätestatut järgides, mis ei välista ATL käesoleva
peatüki rakendamist juhul, kui hilinenud või ärajäänud
veoots/veootsad on käsitatav(ad) väheolulise või olulise rikkumisena
ATL tähenduses.
9.3. Väheolulised lepingurikkumised on rikkumised, mis ei mõjuta
olulisel määral osutatava teenuse kvaliteeti, milleks loetakse mh,
kuid mitte ainult järgmisi rikkumisi:
9.3.1. mistahes bussidele või bussijuhtidele esitatavate nõuete
mittetäitmine, välja arvatud ATL punktis 3.2. või punktis 9.4.9.;
9.3.2. Vedaja ei teavita piletimüügisüsteemi ehk PMS-i dispetšerrakenduse
kaudu Tellijat ja PMS haldajat piletimüügiseadmete riketest ja/või
tõrgetest liinitöös (ärajäämised/hilinemised)
või muudest asjaoludest (sealhulgas kaamerate töö tõrgetest)
kooskõlas ATL Lisa 9 ja Lisa 11 nõuetega;
9.3.3. Vedaja poolt ilma Tellija kirjaliku nõusolekuta bussiliinidel
kasutusel olevatele bussidele reklaami paigaldamine või nõuetele
mittevastava reklaami paigaldamine või nõuetele mittevastava logo
või kaubamärgi paigaldamine;
9.3.4. Vedaja, alltöövõtja või nende poolt rakendatavate
bussijuhtide suhtes on Tellijale laekunud põhjendatud kaebus ATL-st või
õigusaktidest tulenevate vedaja kohustuste rikkumise kohta kas Vedaja
või bussijuhi poolt;
9.3.5. Vedaja poolt aruannete või teadete mittenõuetekohane esitamine
või neis tõele mittevastavate andmete esitamine, sh tõele
vastavate andmete mitteesitamine, v.a. kui konkreetse teavituskohustuse rikkumine
on ATL järgi käsitatav olulise lepingurikkumisena;
9.3.6. teehooldekaamerate ja/või andurite paigaldamise ja käitamise
mittelubamine bussidele;
9.3.7. mistahes muu ATL-s sätestatud kohustuse rikkumine, mida ei ole otsesõnu
nimetatud olulise lepingurikkumisena;
9.4. Olulised lepingurikkumised on:
9.4.1. piletimüügiga seonduvate kohustuste (sealhulgas piletimüügiseadmete
kasutamisega või selles esinevate puuduste kõrvaldamisega seonduvate
kohustuste või ÜTRIS- süsteemi kasutamisega seotud kohustuste)
mistahes moel rikkumine;
9.4.2. Vedaja ei ole hiljemalt 30 päeva enne ühenduse tegevusloa kehtivusaja
lõppemist esitanud Tellijale uut ühenduse tegevusluba;
9.4.3. Vedaja ei täida kohustust nõuetekohase Garantiikirja esitamise
kohta;
9.4.4. Vedaja ei paigalda bussidesse piletimüügiseadmeid või
piletimüügiseadmetes esinevaid vigu ei kõrvaldata Lisa 11 sätestatud
tähtaegadeks;
9.4.5. kuus või enam käesoleva Lepingu täitmisega seotud väheolulist
rikkumist 3 kuu jooksul;
9.4.6. Vedaja ei ole ükskõik millist rikkumist kõrvaldanud
Tellija poolt antud täiendava tähtaja jooksul;
9.4.7. Vedaja, alltöövõtja või nende poolt ATL täitmisel
rakendatav bussijuht ei täida ametialases tegevuses õigusaktidega
kehtestatud nõudeid või Tellija poolt antud siduvaid juhised (sealhulgas
koolitusmaterjalidest tulenevaid nõudeid või reegleid);
9.4.8. järelevalvekaamerate salvestistele ligipääsu mittevõimaldamine,
juhul kui järelevalvekaamerad on bussi paigaldatud või järelevalvekaamerate
paigaldamisega mittenõustumine või takistamine;
9.4.9. Vedaja kasutab ATL täitmisel busse, mille kasutamist ei ole Vedaja
Tellijaga eelnevalt kooskõlastanud või mis ei vasta HD nõuetele
(sh kui Vedaja ei esita pakkumuses nimetatud busse Tellijale ülevaatuseks
hiljemalt HD Lisa 1 Lisas 4 sätestatud tähtajaks enne ATL teenindamise
algust) ja/või ei ole Vedaja pakkumuses nimetatud bussidega vähemalt
samaväärsed ja/või mille suhtes on korrakaitseorgan rakendanud
sõidukeeldu;
9.4.10. Vedaja rakendab ATL täitmisel alltöövõtjaid, kelle
kasutamist ei ole Vedaja eelnevalt Tellijaga kirjalikult kooskõlastanud;
9.4.11. Vedaja on märkinud oma pakkumuses, et kasutab bussidena täielikult
metaangaasil sõitvaid busse, kuid ATL teenindamiseks ei kasuta täiel
määral metaangaasil sõitvaid busse;
9.4.12. Vedaja rikub mistahes moel ATL p 3.15 sätestatud kohustusi;
9.4.13. muu Vedaja rikkumine, mis on ATL või HD tingimuste kohaselt käsitatav
olulise lepingurikkumisena.
9.5. Iga väheolulise lepingurikkumise korral võib Tellija esitada
leppetrahvinõude või vähendada toetust Vedajale kuni 150
euro võrra. Iga olulise lepingurikkumise korral võib Tellija esitada
leppetrahvinõude või vähendada toetust Vedajale kuni 1500
euro võrra. Kui ATL-s on konkreetse rikkumise puhuks sätestatud
erinev leppetrahv, on Tellijal õigus nõuda käesolevas punktis
nimetatud leppetrahvide asemel konkreetse rikkumise suhtes sätestatud leppetrahvi.
9.6. Tellija võib leppetrahvile lisaks nõuda alati ka kahju hüvitamist
kooskõlas Eesti Vabariigi õigusaktidega.
9.7. Vedaja ATL-st tulenevate kohustuste täitmisel avastatud puudused fikseeritakse
Tellija poolt vastava akti (edaspidi Puuduste fikseerimise akt) koostamise teel.
Puuduste fikseerimise aktis fikseeritakse rikkumise olemus ja avastamise aeg
ning antakse Vedajale tähtaeg rikkumise kõrvaldamiseks, kui see
on puuduse olemusest tulenevalt võimalik, mõistlik ja vajalik.
Tellija teavitab Vedajat ATL nõuete rikkumisest ning täiendava tähtaja
andmisest mõistliku aja jooksul pärast nõuete rikkumisest
teadasaamisest. Täiendava tähtaja andmine ei välista leppetrahvi.
Kui täiendava tähtaja andmine ei ole puuduse olemusest tulenevalt
vajalik või võimalik, teavitab Tellija Vedajat toimunud rikkumistest,
saates Vedaja poolt ATL-s märgitud kontakt e-posti aadressil Puuduste fikseerimise
akti. Puudused loetakse fikseerituks ja Vedaja puuduste esinemisest nõuetekohaselt
teavitatuks Tellija poolt käesolevas punktis sätestatud teate või
Puuduste fikseerimise akti saatmisega e-posti teel. Kui Vedaja ei pea Tellija
e-posti teel saadetud teadet või Puuduste fikseerimise akti põhjendatuks,
on Vedajal õigus esitada Tellijale kirjalikus vormis vastuväited
hiljemalt 5 tööpäeva jooksul Tellija poolt vastava puuduste kohta
teate või Puuduste fikseerimise akti saatmisest. Kui Vedaja ei ole eelnimetatud
tähtaja jooksul vastuväiteid esitanud, loetakse Vedaja mistahes vastuväidetest
loobunuks ja rikkumise omaks võtnuks.
9.8. Vedaja toetuse vähendamine vormistatakse ATL lisas 5 toodud vormil,
mis saadetakse Vedaja poolt ATL-s näidatud kontakt e-posti aadressil iga
kuu 10. kuupäevaks. Eelnev ei piira Tellija õigust rakendada leppetrahve
ja toetuse vähendamist tulenevalt rikkumistest, mis on toimunud kuni 6
kuud enne toetuse vähendamist. Kõik ATL-s sätestatud sanktsioonid
arvatakse maha Vedaja toetusest ning need kajastatakse aruandes, mis saadetakse
Vedaja poolt ATL-s näidatud kontakti e-posti aadressil iga kuu 15. kuupäevaks.
Vedaja toetus loetakse Tellija ühepoolse tahteavaldusega vähendatuks
Tellija poolt käesolevas punktis nimetatud lisa 5 vormi saatmisega Vedaja
e-postile.
9.9. Pooled on kokku leppinud, et eraldiseisva dokumendina leppetrahvide või
muude sanktsioonide nõudmise kohta kirjalikke nõudekirju ei koostata,
vaid piisab puuduse või muu lepingurikkumise fikseerimisest aktis ning
sellest tingitud sanktsiooni ja vastava Vedaja toetuse vähendamise kajastamisest
ATL Lisa 6 formaadis aruandes sõltumata Töövõtja poolt
aruande allkirjastamisest.
9.10. Pooled vabanevad vastutusest ATL mittetäitmise või mittekohase
täitmise korral, kui mittetäitmise või mittekohase täitmise
põhjustasid asjaolud, millised antud olukorras on vältimatud ja
Poolte tahtest sõltumatud, nagu politsei ja/või sõjaväeoperatsioonid,
loodusjõudude toime, samuti sõjaseisukord, streigid ja teised
asjaolud, mis kujutavad endast vääramatut jõudu.
9.11. Vääramatu jõu asjaolude ilmnemise korral teevad pooled
kõik nendest sõltuva vältimaks ja vähendamaks võimaliku
kahju teket.
9.12. ATL-s sätestatu ei välista täiendavate õiguskaitsevahendite
kasutamist, mis tulenevad kohaldatavatest õigusaktidest.
9.13. Kui seadusest tulenev nõude esitamise, kujundusõiguse kasutamise
või Vedaja kohustuste rikkumisele tuginemise tähtaeg on lühem
kui 6 kuud, loetakse see Tellija suhtes kuuekuuliseks. Tähtaeg hakkab kulgema
alates Vedaja poolt Tellija vastavasisulistest asjaoludest kirjalikus vormis
teavitamisest.
10. Lepingu kehtivus, lõpetamine ja muutmine
10.1. Teenuse osutamise alguskuupäev on 13.06.2022 ning ATL kehtib 8 aastat
alates teenuse osutamise algusest, s.t. kuni 12.06.2030. Tellija peab Vedaja
nõudel tagama, et ATL sõlmimise ja ATL alusel teenuse osutamise
vahele jääks vähemalt 9 kuud ettevalmistusaega, välja arvatud
kui Vedaja on valmis teenuse osutamist alustama lühema ettevalmistusajaga.
10.2. Ühenduse tegevusloa tähtaja lõppemise või loa
kehtetuks tunnistamise korral ATL lõpeb ennetähtaegselt, Tellija
poolt erakorralise ülesütlemisega ilma etteteatamistähtajata.
10.3. Arvestades õigusaktides sätestatud erisusi on Tellijal õigus
lõpetada ATL ühepoolselt ennetähtaegselt, teatades sellest
Vedajale kirjalikult ette 30 päeva, kui:
10.3.1. esineb vähemalt 2 Vedaja-poolset ATL p 9.4 nimetatud olulist lepingurikkumist
12 kalendrikuu jooksul;
10.3.2. Vedaja või mõne tema alltöövõtja suhtes
ilmneb kasvõi üks ÜTS § 48 lõike 1 punktides 1–6
nimetatud asjaoludest;
10.3.3. Vedaja-poolsed ATL rikkumised on tinginud Vedaja toetuse vähendamise
ühes kuus vähemalt 10% ulatuses selles kuus Vedajale ilma rikkumisteta
maksmisele kuulunud toetusest ja seda vähemalt 2 (kahel) kuul ülesütlemisele
eelneva 15 kuu jooksul;
10.3.4. Vedaja ei ole HD Lisa 1 lisa 4 sätestatud tähtaegadeks esitanud
Tellijale ülevaatuseks kõiki Vedaja pakkumuses nimetatud busse või
busside ülevaatuse tulemusena on tuvastatakse busside mittevastavused HD,
õigusaktide või Vedaja pakkumuse tingimustele (sh juhul, kui Vedaja
ei kasuta pakkumuses märgitud proportsioonis metaangaasil sõitvaid
busse) ning Vedaja ei ole rikkumist kõrvaldanud hiljemalt 10 päeva
jooksul Lisa 1 Lisa 4 sätestatud tähtaja saabumisest;
10.3.5. Vedaja suhtes on algatatud pankroti- või likvideerimismenetlus
või saneerimine;
10.3.6. Vedaja majandustegevus on vähemalt kahel järjestikusel majandusaastal
olnud kahjumlik või Vedaja ei ole esitanud Tellijale andmeid oma majandustegevuse
kasumlikkuse kohta kooskõlas ATL nõuetega.
10.4. ATL erakorralisel ülesütlemisel Tellija poolt Vedajast tingitud
asjaoludel on Tellijal õigus nõuda Vedajalt leppetrahvi ATL täitmistagatise
summa ulatuses ning realiseerida sel eesmärgil täitmistagatis.
10.5. Vedajal on õigus lõpetada ATL ühepoolselt ennetähtaegselt,
teavitades sellest ette vähemalt 60 päeva, kui Tellijast põhjustatud
asjaolude tõttu ei ole Vedaja saanud toetust ning võlgnevus Vedaja
ees ületab ATL ülesütlemisavalduse esitamisele eelnenud 1 kuu
liiniläbisõidu ja kehtiva liinikilomeetri hinna korrutise summat.
Nimetatud etteteatamistähtaeg hakkab kulgema Vedaja poolt Tellija kirjalikus
vormis teavitamisest. Mistahes muul alusel ei ole Vedajal õigust ATL-t
ühepoolselt ennetähtaegselt üles ütelda.
10.6. ATL lõpetamisel ennetähtaegselt Tellija poolt Vedajast tingitud
asjaolude tõttu on Tellijal lisaks ATL p-s 9.5 või muudes HD või
ATL punktides sätestatud leppetrahvidele õigus nõuda leppetrahvi
ATL täitmistagatise täies ulatuses ning realiseerida sel eesmärgil
täitmistagatis. Käesolevas punktis nimetatud leppetrahv muutub sissenõutavaks
alates Tellija poolt Vedajale ATL ülesütlemise teate esitamisest.
Eeltoodu ei välista Tellija õigust kasutada muid seadusega ette
nähtud õiguskaitsevahendeid, samuti esitada muid nõudeid,
eelkõige nõuda ATL ennetähtaegsest lõpetamisest tekkivate
kahjude hüvitamist.
10.7. ATL lõpetamisel ennetähtaegselt Tellija poolt Vedajast tingitud
asjaolude tõttu kohustub Vedaja jätkama ATL täitmist maksimaalselt
6 kuu kestel alates ATL ülesütlemisest, kui Tellija seda nõuab
või seni, kuni Tellija poolt leitud uus vedaja alustab veoteenuse osutamist,
vastavalt sellele kumb tähtaeg või sündmus saabub varem. Tellijal
on õigus sätestada lühem periood, mille vältel Vedaja
on kohustatud ATL täitmist jätkama.
10.8. ATL ennetähtaegsel lõpetamisel p-des 10.5 sätestatud
alustel tagastatakse Vedajale ATL täitmistagatis, arvestades sellest maha
Vedaja võlgnevused Tellija ees.
10.9. ATL muutmine toimub Poolte kirjalikul kokkuleppel riigihangete seaduses
sätestatud alustel ja korras.
11. Lõppsätted
11.1. Kõik ATL-st tulenevad erimeelsused püütakse lahendada
läbirääkimiste teel. Juhul, kui läbirääkimised
ei anna tulemusi, lahendatakse erimeelsused Eesti Vabariigi seadusandlusega
ettenähtud korras.
11.2. Kõik ATL ja selle lisade muudatused jõustuvad poolte poolt
allakirjutamise hetkest või poolte poolt kirjalikult määratud
tähtajal.
11.3. ATL on koostatud eesti keeles ja digitaalselt allkirjastatuna.
12. Poolte andmed
VEDAJA |
TELLIJA |
AS HANSABUSS |
MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus |
Registrikood 10230847 |
Registrikood 80213342 |
Aadress: Harju maakond, Tallinn, |
Harju maakond |
Telefon: +372 671 3264 |
Telefon: +372 6406 780 |
e-post: liinid@hansabuss.ee |
e-post: info@ytkpohja.ee |
Swedbank AS |
Coop Pank AS |
Kontaktisik: Karel Prikk |
Kontaktisik: Kadri Krooni |
telefon +372 55 45 448 |
Telefon +372 6406 783 |
e-post: karel@hansabuss.ee |
e-post: kadri.krooni@ytkpohja.ee |
|
|
/allkirjastatud digitaalselt/ Karel Prikk |
/allkirjastatud digitaalselt/ Andrus Nilisk |
Lisa 1 Veootsad liinide lõikes päevas
Lisa 2 Liiniläbisõit liinide lõikes päevas
Lisa 3 Hilinenud ja ärajäänud veootsade aruanne
Lisa 4 Puuduste fikseerimise aruanne
Lisa 5 Toetuse summa vähendamise aruanne
Lisa 6 Toetuse summa arvestuse aruanne
Lisa 7 Vedaja kulude kvartali omahinna aruanne
Lisa 9 Teavituskokkulepe
Lisa 12 Teenuse tüüptingimused