Majandus- ja taristuministri 9. novembri 2020. a määruse nr 71 „Raudtee tehnokasutuseeskiri” ning 3. detsembri 2020. a määruse nr 83 „Ohutusjuhtimise süsteem, ohutusnäitajad, raudteeinfrastruktuuri, -liikluse korralduse ja -ohutuse nõuetele vastavuse kontrollimine, nende aruandlus, vormid ning tähtajad ja raudteeohutust mõjutavatest juhtumitest teavitamine” muutmine
Vastu võetud 07.08.2023 nr 41
Määrus kehtestatakse raudteeseaduse § 35 lõike 4, § 40 lõike 7, § 44 lõike 8, § 45 lõike 3, § 46 lõike 4 ja § 49 lõike 7 alusel.
§ 1. Majandus- ja taristuministri 9. novembri 2020. a määruse nr 71 „Raudtee tehnokasutuseeskiri” muutmine
Majandus- ja taristuministri 9. novembri 2020. a määruses nr 71 „Raudtee tehnokasutuseeskiri” tehakse järgmised muudatused:
1) paragrahvi 1 lõige 3 tunnistatakse kehtetuks;
2) paragrahvi 2 täiendatakse punktiga 41 järgmises sõnastuses:
„41) avalikult kasutatav raudteeülesõidukoht on raudtee samatasandiline lõikumine avalikult kasutatava sõiduteega;”;
3) paragrahvi 2 punkt 70 sõnastatakse järgmiselt:
„70) raudteeülekäigukoht on jalgtee, kõnnitee või jalgrattatee ja raudtee samatasandiline lõikumiskoht;”;
4) paragrahvi 2 punkt 73 sõnastatakse järgmiselt:
„73) raudteeülesõidukoht on sõidutee ja raudtee samatasandiline lõikumiskoht;”;
5) paragrahvi 2 täiendatakse punktiga 911 järgmises sõnastuses:
„911) tehnoloogiline raudteeülesõidukoht on raudtee samatasandiline lõikumiskoht piiratud ligipääsuga territooriumil asuva või kõrvalistele isikutele kasutamiseks keelatud sõiduteega ja mis on ette nähtud asjaomase ettevõtja töö kindlustamiseks;”;
6) paragrahvi 5 lõiked 1–4 ja § 9 lõige 5 tunnistatakse kehtetuks;
7) paragrahvi 12 lõikes 1 asendatakse tekstiosa „EVS 867/A1” tekstiosaga „EVS 867”;
8) paragrahvi 12 täiendatakse lõikega 4 järgmises sõnastuses:
„(4) Kui reisirongide suurim lubatud kiirus jääb vahemikku 141–160 km/h, peab uue ja olemasoleva ooteplatvormi rekonstrueerimisel ohuala laius olema vähemalt 1,5 meetrit ning olemasolevale ooteplatvormile tuleb raudteega paralleelselt kanda märgis 935 ooteplatvormi raudtee poolsest servast vähemalt 1,5 meetri kaugusele.”;
9) määruse lisa 2 tunnistatakse kehtetuks;
10) määruse lisa 3 punkt 16.6 sõnastatakse järgmiselt:
„16.6. Ootamatu takistuse ilmnemise korral piirab selle avastaja takistuskoha viivitamata ja paneb takistuskohale tee teljele ajutise peatussignaali, milleks päeval on punane kilp või signaallipp ja öösel punase tulega signaallatern (joonis 49).
Joonis 49”;
11) määruse lisa 3 punkt 16.10 sõnastatakse järgmiselt:
„16.10 Ajutised kollased kiiruse vähendamise signaalid ja signaalmärgid „Ohtliku koha algus” (joonis 50) ja „Ohtliku koha lõpp” (joonis 51) paigaldatakse raudteehoiutööde juhendis näidatud skeemide järgi. Signaalmärgid „Ohtliku koha algus” ja „Ohtliku koha lõpp” paigaldatakse ohtlikule kohale mitte lähemale kui 50 meetrit, ajutised kollased kiiruse vähendamise signaalid paigaldatakse vastavalt veeremi liikumise kiirusele antud piirkonnas, kuid mitte lähemale kui 800 meetrit ja mitte kaugemale kui 1500 meetrit signaalmärgist „Ohtliku koha algus”.
Joonis 50 Joonis 51”;
12) määruse lisa 3 punkt 30.4. tunnistatakse kehtetuks;
13) määruse lisa 4 asendatakse uue lisaga 4 (lisatud);
14) paragrahvi 52 senine tekst loetakse lõikeks 1 ja paragrahvi täiendatakse lõikega 2 järgmises sõnastuses:
„(2) Olemasolevate raudteeületuskohtade renoveerimisel või uute raudteeületuskohtade rajamisel kohaldatakse määruse lisa 4 nõudeid ka juhul, kui eeldatavad tööd on kavandatud valmima enne üleminekutähtaegade saabumist.”.
§ 2. Majandus- ja taristuministri 3. detsembri 2020. a määruse nr 83 „Ohutusjuhtimise süsteem, ohutusnäitajad, raudteeinfrastruktuuri, -liikluse korralduse ja -ohutuse nõuetele vastavuse kontrollimine, nende aruandlus, vormid ning tähtajad ja raudteeohutust mõjutavatest juhtumitest teavitamine” muutmine
Majandus- ja taristuministri 3. detsembri 2020. a määruses nr 83 „Ohutusjuhtimise süsteem, ohutusnäitajad, raudteeinfrastruktuuri, -liikluse korralduse ja -ohutuse nõuetele vastavuse kontrollimine, nende aruandlus, vormid ning tähtajad ja raudteeohutust mõjutavatest juhtumitest teavitamine” tehakse järgmised muudatused:
1) paragrahvi 13 lõige 5 tunnistatakse kehtetuks;
2) määruse lisad 3–8 asendatakse uute lisadega 3–8 (lisatud).
Kristen Michal
Kliimaminister
Keit Kasemets
Kantsler
Lisa 3 Raudtee signalisatsioonijuhend
Lisa 4 Raudteeülesõidukoha ja -ülekäigukoha ehitamise, korrashoiu ja kasutamise juhend
Lisa 3 Raudteede tehnoseisundi aruanne
Lisa 4 Rööbaste terviklikkuse aruanne
Lisa 5 Raudteeülesõidukohtade tehnoseisundi aruanne
Lisa 6 Raudteeülekäigukohtade tehnoseisundi aruanne
Lisa 7 Raudteeinfrastruktuuri hulka kuuluvate sildade, truupide ja viaduktide seisukorra aruanne
Lisa 8 Reisijate ooteplatvormide seisukorra aruanne