Teksti suurus:

Tallinn–Kuressaare–Tallinn lennuliinil avaliku liiniveo teostamise ning teenindamise leping nr 1-12/20/2247-1

Väljaandja:Maanteeamet
Akti liik:leping
Teksti liik:algtekst
Jõustumise kp:14.11.2020
Avaldamismärge:RT I, 11.11.2020, 10

Tallinn–Kuressaare–Tallinn lennuliinil avaliku liiniveo teostamise ning teenindamise leping nr 1-12/20/2247-1

Vastu võetud 21.10.2020


Maanteeamet, registrikood 70001490, asukoht Teelise 4, 10916 Tallinn (edaspidi tellija), mida esindab teehoiudirektor peadirektori ülesannetes Raido Randmaa,

ja

NyxAir OÜ, registrikood 14361523, asukoht Peterburi tee 44, 11415 Tallinn (edaspidi vedaja), mida esindab juhatuse liige Jaanus Ojamets

(edaspidi vastavalt pool või pooled),

sõlmisid lennuliini avaliku teenindamise lepingu (edaspidi leping) alljärgnevas:


1. Üldsätted

1.1. Lepingu reguleerib poolte suhteid, õigusi, kohustusi ning vastutust vedaja poolt avaliku liiniveo korraldamisel lepingu objektiks oleval Tallinn–Kuressaare–Tallinn lennuliinil.

1.2. Leping sätestab avaliku lennuliini liiniveo tingimused, tuginedes ühistranspordiseadusele ja tellija korraldatud riigihanke „Tallinn–Kuressaare–Tallinn lennuliinil avaliku liiniveo teostamine ning teenindamine” (riigihanke viitenumber 213197) tingimustele ning edukaks tunnistatud vedaja pakkumusele. Samuti sätestab leping avaliku lennuliini korraldamise kulude (ühe reisi, s.o edasi-tagasi lennu, maksumuse) arvestamise põhimõtted ning tellijalt vedajale sihtotstarbelise toetuse (edaspidi toetus) maksmise korra.

1.3. Avaliku teenindamise leping on haldusleping haldusmenetluse seaduse ja halduskoostöö seaduse tähenduses.

1.4. Poolte esindajad kinnitavad, et neil on kõik õigused ja volitused esindatava nimel lepingu sõlmimiseks ning nad ei tea ühtegi takistust lepinguga võetud ja selles kehtestatud kohustuste täitmiseks.

1.5. Lepingu lahutamatu osa moodustavad lepingu lisad ning lepingu võimalikud muudatused ja täiendused, milles lepitakse kokku pärast lepingule allakirjutamist.

1.6. Lepingu tätimise keel on eesti keel.

1.7. Lepingu allakirjutamise hetkel on lepingule lisatud:
1.7.1. lepingu alusel korraldatava lennuliikluse aruannete vormid (lisad 1.1 ja 1.2);
1.7.2. lendude graafik (lisa 2);
1.7.3. vedaja hinnapakkumuse jaotus ja lennureisi kalkulatsioon (lisa 3);
1.7.4. tehniline kirjeldus (lisa 4);
1.7.5. hankemenetluse käigus hankija antud selgitused pakkujate küsimustele (lisa 5);
1.7.6. vedaja muud kvalifitseerimise ja pakkumusega seotud dokumendid (lisa 6).


2. Lepingu objekt ja toetuse maksmine

2.1. Lepingu objektiks on vedaja poolt avaliku sõitjateveoteenuse osutamine lennuliinil Tallinn–Kuressaare–Tallinn algusega 01.06.2020. a kuni 31.05.2024. a (edaspidi teenus). Avaliku teenindamise leping sõlmitakse ühistranspordiseaduse § 19 lõike 1 punkti 3 alusel ja kooskõlas lennundusseaduses, Euroopa Parlamendi ning Nõukogu määruses (EÜ) nr 1008/2008) kehtestatud tingimustega. Juhul kui tellijast sõltuvatest asjaoludest tulenevalt ei ole lepingut sõlmitud hiljemalt 31.03.2020. a, siis lükkub käesoleva punkti esimeses lauses sätestatud teenuse osutamise algus nende päevade võrra edasi, mis jäävad tegelikult sõlmitud lepingu kuupäeva ja 31.03.2020. a vahele. Teenuse osutamise lõpp 31.05.2024. a jääb samaks.

2.2. Vedaja teostab avaliku liiniveo korraldamisel sõiduplaanijärgset teenust vastavalt lepingus toodud lendude graafikule ja mahule.

2.3. Teenuse osutamiseks kasutatav lennuk peab olema vähemalt 40 reisijakohaga ja lennuki tootmisaasta peab olema 2000 või uuem. Juhul kui vedaja pakkus riigihankes suurema reisijakohtade arvuga lennukit kui minimaalselt nõutud 40 reisijakohta ja uuema tootmisaastaga lennukit võrreldes tootmisaastaga 2000, siis vedaja peab teenuse osutamiseks kasutama vedaja poolt riigihankes pakutud istekohtade arvuga ja tootmisaastaga lennukit. Lennuki asendamise tingimused on sätestatud lepingu punktis 5.1.2.

2.4. Lepingu täitmiseks kohustub tellija maksma vedajale toetust üksnes osutatud teenuse eest õigusaktides ja lepingus sätestatud korras.

2.5. Arvestades, et tellijal ei ole õigust sõlmida lepinguid ja võtta rahalisi kohustusi eelseisvate eelarveaastate arvel rohkem kui riigieelarve seaduse § 60 lõikes 4 näidatud mahus, võtab tellija endale rahalisi kohustusi eelarveaastate kaupa vastava aasta eelarveseaduse vastuvõtmisest arvates. Lendude graafik, veomahud ja tellija makstav toetuse suurus lennuliinide korraldamiseks igaks järgnevaks eelarveaastaks vormistatakse eraldi kokkuleppena pärast vastava aasta riigieelarve vastuvõtmist, arvestades riigieelarves ühistranspordi toetuseks maakonnale ja lennuliinile eraldatud vahendite suurust.

2.6. Tellija taotleb eelarvevahendeid järgnevateks eelarveaastateks vedaja pakkumuses esitatud pakkumuse maksumuse alusel, arvestades vedaja taotlusi toetuse muutmiseks lepingus kehtestatud korra kohaselt.

2.7. Juhul kui riigieelarvet ei ole vastava eelarveaasta alguseks vastu võetud, lähtutakse kuni riigieelarve vastuvõtmiseni eelmise aasta sama perioodi lendude graafikust ja veomahust, kui tellija ja vedaja ei ole kokku leppinud teisiti.

2.8. Teenuse osutamisega ei või vedaja teenida ülemäärast kasu. Veoteenuse, kui üldist majandushuvi pakkuva teenuse hüvitatavad kulud ja mõistlik tulukus peavad vastama Altmarki kriteeriumidele1 ja Euroopa komisjoni teatisele 2012/C 8/022. Tellijal on õigus nõuda ja vedajal on kohustus Altmarki kriteeriumidele ja riigiabi reeglitele mittevastav ning ebaseaduslikuks riigiabiks kvalifitseeruv ühistranspordi sihtotstarbelise toetuse summa tellijale tagasi maksta koos intressidega.


3. Vedajale makstava toetuse arvutamine ja maksmine

3.1. Tellija maksab vedajale igakuiset toetust võttes aluseks lepingu lisas 3 toodud liini ühe reisi maksumuse, mis korrutatakse liinil tegelikult toimunud lendude arvuga. Piletitulu jääb vedajale.

3.2. Tellijast ja vedajast mittesõltuvatel põhjustel ärajäänud lennureiside eest tasub tellija vedajale lepingus sätestatud püsikulude osa. Püsikuludeks loetakse lennuki renti, tööjõukulusid, remondi- ja hoolduskulusid ja muid kulusid (lepingu lisas 3 toodud lennureiside kalkulatsiooni read 5.3–5.8).

3.3. Tellija tasub vedajale viimasest mittesõltuval ja tõendatud (näiteks sihtlennujaama kirjalik kinnitus) põhjusel alustatud, kuid ilmastikutingimuste tõttu katkenud lennureiside toetuse, kui vedajast mittesõltuval põhjusel ei olnud sihtlennujaamas võimalik ohutult maanduda. Sellisel juhul tasub tellija vedajale toetuse iga katkenud reisi kohta lennuliinil Tallinn–Kuressaare–Tallinn täies mahus.

3.4. Kui tellija ei soovi lennugraafiku järgselt ära jäänud lennureiside teostamist, siis võetakse ärajäänud lennureiside eest makstud toetus arvesse järgmise kalendriaasta toetuse maksegraafiku koostamisel.

3.5. Lepingu lisas 3 toodud lennureisi kalkulatsioonid on vedajale makstava toetuse arvutamise aluseks vastavalt lepingus kehtestatule kogu lepingu kehtivusaja vältel ning selle muutmine on võimalik ainult erandjuhtudel lepingus nimetatud alustel ja korras.

3.6. Põhjendatud ja vedajast mittesõltuvatel asjaoludel saab toetuse arvutamise aluseks olevat vedaja pakkumuses esitatud reisi maksumust muuta vastavalt vedaja tegelike kulude muutusele liinil lähtudes üksnes riigihangete seaduse tingimustest. Reisi maksumuse piirmäär lepingu kehtivuse esimesel aastal on vedaja pakkumuses esitatud reisi maksumus, mida korrigeeritakse üksnes kütuse hinna ja lennujaamatasude muutumise korral ja ulatuses.

3.7. Punktis 3.6 nimetatud taotluse läbivaatamisel on tellijal õigus nõuda vedajalt lisaks esitatud põhjendustele kõiki andmeid ja dokumente, mis on vajalikud taotluste põhjenduste kontrollimiseks. Tellija nõutud dokumentide ja andmete esitamata jätmise korral võib tellija jätta esitatud taotluse läbi vaatamata.

3.8. Vedajal on õigus saada kütuse hinnatõusu kompensatsiooni, mille tellija vaatab läbi ilma vedaja taotluseta kvartaalselt ja lennujaamatasude osas üks kord aastas.

3.9. Vedajal tekib õigus saada kütuse hinnatõusu kompensatsiooni nende lepinguperioodide eest, kus kütuse keskmine liitri hind ületab kütuse liitri hinda (edaspidi baashind), s.o EUR/liiter + km (pakkumuses esitatud ja tõendatud AS Tallinna Lennujaam lepingulise kütusepartneri reaalne kütuse hind seisuga 11.05.2020. a).

3.10. Kütuse hinnatõusu kompensatsioon arvutamise valem:

Kütuse hinna tõusu kompensatsioon = kütusekulu (liiter/lennutunni kohta) x lennureiside arv kvartalis x lennuaeg tundides x (kvartali keskmine kütuse liitri hind – lepingu järgne baashind)

Kütusekuluna kasutatakse pakkumuses nimetatud lennukitüübi keskmist kütusekulu vastavalt vedaja pakkumuses toodule.

3.11. Kütuse hinnatõusu kompensatsiooni arvestuse koostab tellija esindaja iga kvartali kohta hiljemalt kvartalile järgneva kuu 5. kuupäevaks AS Tallinna Lennujaam lepingulise kütusepartneri väljastatava keskmise kütuse liitri hinna arvutuse alusel ning esitab tehtud arvestuse vedajale hiljemalt sama kuu 8. kuupäevaks seisukoha esitamiseks ja arve koostamiseks. Tellija tasub kütuse hinnatõusu kompensatsiooni vedajale hiljemalt 20 päeva jooksul alates arve saamisest. Kui kütuse liitri keskmine hind vastavas kvartalis ei ületa baashinda, ei ole vedajal vastava kvartali osas õigust kütuse hinnatõusu kompensatsiooni saada.

3.12. Tellija tasub vedajale 50% toetusest lepingu objektiks olevate lennuliini teenindamise eest hiljemalt teenuse osutamisele järgneva kuu 15. kuupäevaks, kui vedaja on esitanud tellijale lennuliikluse aruande liini kohta vastavalt lepingu lisale 1.1 koos arvega tasumisele kuuluva toetuse kohta.

3.13. Tellija kannab vedaja esitatud arve ja aruande alusel iga kuu 1. kuupäevaks ettemaksuna 50% jooksva kuu prognoositavast toetusest. Arvestuse aluseks võetakse eelmise kuu lennureisi toetus ja jooksva kuu lennureiside arv. Ettemaksu tasumine toimub vedaja esitatud arve ja aruande alusel. Vedaja esitab arve ettemaksu tasumiseks vähemalt 14 (neliteist) tööpäeva enne arve tasumise tähtaega. Vajadusel toimub tasaarvestus iga teenuse osutamise kuu lõppemise järel.

3.14. Tellija tasub vedajale makstava toetuse pangaülekandega vastavalt vedaja arvel näidatud arvelduskontole. Arve tuleb esitada masintöödeldaval kujul, e-arvena, mis vastab Eesti Pangaliidu standardile ja Rahandusministri 11.04.2017 määrusele nr 24 „Masintöödeldava algdokumendi juhendi kehtestamine”. Arve loetakse laekunuks selle Maanteeameti arvete halduskeskkonda laekumise kuupäevast. Mitteresidentidel tuleb pdf formaadis arve saata meiliaadressile [email protected] või edastada see e-arvena rahvusvahelise Peppol süsteemi kaudu. Arvele tuleb märkida tellija kontaktisiku nimi ja lepingu number ning teenuste osutamise periood.

3.15. Toetuse maksmise tähtaeg lükkub edasi, kui vedaja ei ole tellijale tähtaegselt esitanud lennuliikluse aruannet liini kohta vastavalt lepingule. Sellisel juhul maksab tellija toetuse vedaja arveldusarvele 20 (kahekümne) päeva jooksul alates vedaja aruande esitamisest.

3.16. Vastavalt käibemaksuseaduse § 12 lõikele 2 ja rahandusministri 30.03.2004. a määruse nr 41 „Kauba või teenuse harilikust väärtusest madalama hinnaga võõrandamiseks maksukohustuslasele antava sihtotstarbelise toetuse maksustatava väärtuse hulka arvamise ja maksustamise kord” §-le 1 ei arvestata makstavalt toetuselt käibemaksu.


4. Sõidupiletihind, sõidusoodustused

4.1. Sõidupiletihinnad ja sõidusoodustused kehtestatakse vastavalt ühistranspordiseadusele, millest tellija teavitab vedajat viivitamatult.


5. Vedaja õigused ja kohustused

5.1. Vedaja on kohustatud:
5.1.1. teostama lepingus nimetatud avalikku liinivedu kooskõlas Eesti Vabariigi õigusaktide ja Euroopa Liidu õigusaktide, rahvusvahelise õigusega, riigihanke alusdokumentides esitatud tingimustega ja lepinguga;
5.1.2. osutama katkematut teenust lepingus sätestatud lennugraafiku kohaselt vedaja poolt riigihankes pakutud lennukiga, mille tehniline seisukord peab vastama seadustes, sh lennundusseaduses, Euroopa Komisjoni määruses (EL) nr 748/2012, millega nähakse ette õhusõidukite ja nendega seotud toodete, osade ning seadmete lennukõlblikkuse ja keskkonnaohutuse sertifitseerimise ning projekteerimis- ja tootjaorganisatsioonide sertifitseerimise rakenduseeskirjad ning Euroopa Komisjoni määruse (EÜ) nr 1321/2014, õhusõidukite ja lennundustoodete ning nende osade ja seadmete jätkuva lennukõlblikkuse ning sellega tegelevate organisatsioonide ja isikute sertifitseerimise kohta sätestatud nõuetele ning mida juhivad kvalifikatsiooninõuetele vastavad piloodid. Juhul kui lepingu täitmise käigus tekib vedajal vajadus asendada riigihankes pakutud lennukit teise lennukiga, siis asendava lennuki reisijakohtade arv peab olema vähemalt sama või suurem ja tootmisaasta peab olema vähemalt sama või uuem, kui asendataval lennukil on. Juhul kui reisijakohtade arv on suurem ja tootmisaasta on uuem, siis tellija täiendavaid kulusid vedajale ei kompenseeri. Kui vedaja rendib lennukit nii, et vastutus õhusõiduki käitamise ja lennukõlblikkuse osas jääb rendileandjale (wet lease), peavad õhusõiduki käitamise reeglid vastama kõikidele lepingus ja selle lisades sätestatud tingimustele kogu lepingu perioodi jooksul ja tellija nõudmisel peab vedaja esitama tellijale tõenditeks vastavad dokumendid. Juhul kui lennuki käitamistingimused ei vasta lepingu ja selle lisade tingimustele, on tellijal õigus selline rentimine keelata;
5.1.3. omama kogu lepingu täitmise perioodil kehtivat lennuettevõtja sertifikaati (AOC);
5.1.4. omama kogu lepingu täitmise perioodil kehtivat Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EÜ) nr 1008/2008 kohast lennutegevusluba (OL);
5.1.5. vedama reisijaid ja nende pagasit vastavalt õigusaktide alusel kehtestatud hindadega;
5.1.6. võimaldama õigusaktide alusel kehtestatud sõidusoodustuste kasutamist;
5.1.7. esitama tellija esindajale igakuised aruanded lennuliinide kohta: lepingu lisa 1.1 jooksvale kuule järgneva kuu 5. kuupäevaks ja lepingu lisa 1.2 jooksvale kuule järgneva kuu 20. kuupäevaks;
5.1.8. eraldama lepingu objektiks oleva avaliku liiniveo majandusarvestuse muu ettevõtlustegevuse arvestusest (kommertsliiniveost ja muust ettevõtlusest);
5.1.9. kooskõlastama lennugraafiku võimalikud muudatused tellija esindajaga hiljemalt kaks nädalat enne lennu toimumist ja teatama muudatustest viivitamatult vastavatele lennujaamadele. Kui lennuliikluse katkemisest hoidumiseks on vajalik järgida käesolevas punktis nimetatud tähtajast lühemat tähtaega, võivad pooled selles kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis kokku leppida;
5.1.10. informeerima tellija esindajat operatiivselt lennugraafiku muutmisest ilmastiku või tehnilise rikke tõttu, kui väljalend viibib üle 45 minuti;
5.1.11. teostama graafikujärgsed ärajäänud reisid tellija esindajaga kokkulepitud ajal;
5.1.12. kandma kõik liini opereerimisega seotud kulud, sh kohustuslike vastutuskindlustuslepingute sõlmimisega seotud kulud;
5.1.13. kandma kõik reisijate teenindamisega kaasnevad kulud lennujaamades;
5.1.14. tagama ohutu reisijateveo;
5.1.15. tagama, et tema töötajad osutavad ja tehnilised lahendused võimaldavad hanke esemeks olevat teenust reisijatele osutada eesti keeles;
5.1.16. tagama lennureisi tühistamisel reisijate assisteerimiskohustuse täitmise (duty of care) kohustusena või kandma lennu ärajäämisel reisija transpordikulu sihtkohta vastavalt Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusele (EÜ) nr 261/2004;
5.1.17. hiljemalt 14 päeva enne teenuse osutamise algust võimaldama tellija esindajatel tutvuda Tallinna Lennujaamas teenuse osutamisel kasutatava lennukiga.

5.2. Vedajal on õigus:
5.2.1. sõlmida tellija kirjalikul nõusolekul oma äritegevuses vajalikke koostöölepinguid teenuste tegemiseks lepingus nimetatud lennuliinidel kasutatava(te) lennuki(te)ga tingimusel, et see ei kahjusta lepingu täitmist;
5.2.2. peatada reisijatevedu liinil, kui ei ole tagatud reisijate ohutus, teatades sellest tellijale viivitamatult;
5.2.3. teha tellijale põhjendatud ettepanekuid lennugraafiku muutmiseks;
5.2.4. jätta ära graafikujärgseid reise ilmastikutingimuste tõttu, teavitades sellest tellija esindajat viivitamatult.


6. Tellija õigused ja kohustused

6.1. Tellijal on õigus:
6.1.1. kontrollida lennugraafiku täitmist, lennureisi täituvust ning teenuse vastavust õigusaktides ettenähtud nõuetele ja liinivedude teostamise kvaliteeti vastavalt lepingus kehtestatud nõuetele;
6.1.2. kontrollida igal ajal kõiki majandustegevuse ja raamatupidamisarvestuse algdokumente, mis on seotud lepingu täitmise ja toetuse kasutamisega;
6.1.3. nõuda vedajalt lepingu täitmise kohta asjassepuutuvat informatsiooni, dokumente ja andmeid kogu lepingu kehtivuse perioodil;
6.1.4. muuta nõudlusest ja rahastamise võimalustest tulenevalt veomahtu, lendude graafikuid ja piletihindu, kahjustamata seejuures vedaja majandustegevust;
6.1.5. peatada toetuse maksmine, kui vedaja ei esita tähtaegselt lepinguss nõutud aruandeid ja muid dokumente;
6.1.6. muuta lennuliinil kuni 20% ulatuses liini veomahtu võrreldes lepingus sätestatuga, teatades sellest vedajale ette vähemalt 45 kalendripäeva.

6.2. Tellija on kohustatud:
6.2.1. maksma vedajale toetust ja kütuse hinnatõusu kompensatsiooni lepingus ettenähtud korras ja tingimustel;
6.2.2. teavitama vedajat muudatustest lennugraafikus vähemalt üks kuu enne muudatuste rakendamist;
6.2.3. kindlustama vedajale lendude eest tasumise lähtudes lepingu tingimustest.


7. Aruandlus

7.1. Vedaja on kohustatud esitama tellija esindajale elektroonselt ja töödeldaval kujul tellija esindaja aktsepteeritavas formaadis (näiteks exceli formaadis fail vm, milles on tellija esindajaga eelnevalt kokku lepitud) iga kalendrikuu 5. kuupäevaks aruande vastavalt lepingu lisas 1.1 toodud vormile ja 20. kuupäevaks aruande vastavalt lepingu lisas 1.2 toodud vormile eelmisel kalendrikuul teostatud lennureiside mahu (sh ära jäänud reiside kohta), piletitulu laekumise ja lennureisi teenuse osutamisega seonduvate kulude kohta ning andma tellija esindajale viimase nõudel aruande kohta selgitusi ja lisateavet, sh võimaldama tellija volitatud isikul kontrollida vedaja tegevuskohas avaliku liiniveo kohta peetavat arvestust (sh tutvuda vastavate raamatupidamise algdokumentidega). Tellija tagab, et kontrollimise käigus tellijale teatavaks saanud vedaja ärisaladus hoitakse konfidentsiaalsena. Ärisaladuseks ei loeta õigusaktide kohaselt avalikustamisele kuuluvat või avalikustatud teavet.

7.2. Vedaja on kohustatud esitama tellija nõudmisel tellija määratud ajaperioodi kohta elektroonselt kogu piletimüüki puudutava andmestiku ja võimaldama tellija nõudmisel tutvuda kogu piletimüügi andmestikuga kohapeal. Vedaja on kohustatud esitama tellijale viimase nõudel avaliku liiniveo ja avaliku liiniveoga seotud majandustegevuse kohta muud informatsiooni, mis on vajalik liikluse kavandamiseks ja transpordiuuringuteks.


8. Poolte vastutus

8.1. Vedaja on kohustatud hüvitama lepingu mittetäitmise või mittekohase täitmisega tellijale ja reisijatele tekitatud kahju ja tellija poolt seoses vedaja poolse lepingu rikkumisega tehtud kulutused.

8.2. Tellija vastutab lepingu rikkumise eest ja on kohustatud hüvitama lepingu rikkumisega tekitatud kahju ning vedaja poolt tellija poolse lepingu rikkumisega seoses tehtud kulutused.

8.3. Kui vedaja ei alusta teenuse osutamist või ei osuta teenust lepingus ja selle lisades kokkulepitud korras ning mahus või lõpetab ühepoolselt teenuse osutamise osaliselt või täielikult enne lepingu kehtivuse lõppemist, on tellijal õigus nõuda vedajalt leppetrahvi kuni 400 000 eurot. Eelnimetatud leppetrahvi võib sisse nõuda ka juhul, kui tellija on lepingu erakorraliselt üles öelnud.

8.4. Tellijal puudub õigus nõuda leppetrahvi, kui vedaja lõpetab ühepoolselt teenuse osutamise enne lepingu kehtivuse lõppemist põhjusel, et tellija ei ole kolme (3) kalendrikuu vältel vedajale maksnud lepingus ettenähtud korras ja alustel toetust.

8.5. Tellija esindajatelt vedaja esindajate telefoninumbrile teatatud või e-posti aadressile kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis saadetud teabe saamisel fikseeritud puuduse või vea kohta teenuse osutamisel, on vedaja kohustatud puuduse või vea kõrvaldama hiljemalt järgneva tööpäeva jooksul puuduse või vea kohta teabe saamisest. Teenuse osutamisel sama puuduse või vea jätkuval ilmnemisel pärast nõude esitamist vedajale, kohaldatakse punktis 8.7. nimetatud leppetrahvi.

8.6. Vedajast sõltuval põhjusel lennureisi ärajäämise korral on tellijal õigus nõuda vedajalt leppetrahvi summas, mis on võrdne lepingu lisas 3 real 5 toodud ühe reisi maksumusega liinil Tallinn–Kuressaare–Tallinn.

8.7. Juhul kui teenuse mittevastavuse korral ei kõrvalda vedaja puudusi punkti 8.5 kohaselt tellija nimetatud tähtajaks või kui puudust ei ole võimalik kõrvaldada või kui vedaja rikub, on tellijal õigus nõuda leppetrahvi kuni 15% selles kuus makstava toetuse summast või olulise püsiva rikkumise korral kahe kuu jooksul lepingust taganeda.

8.8. Leppetrahvi nõudmine ei välista tellija õigust kasutada vedaja suhtes teisi õigusaktides ettenähtud õiguskaitsevahendeid.

8.9. Tellijal on õigus leppetrahvi summa tasaarvestada vedajale maksmisele kuuluva toetusega.

8.10. Vedajal on õigus nõuetekohaselt osutatud teenuse eest arve mitteõigeaegse tasumise korral nõuda tellijalt viivist 0,05% õigeaegselt tasumata summalt iga tasumisega viivitatud päeva eest.

8.11. Viiviste ja leppetrahvide tasumine ei vabasta pooli muudest õigusaktidest ja lepingust tulenevate kohustuste täitmisest.

8.12. Lepingut rikkunud pool on kohustatud tekkinud kahjud teisele poolele hüvitama.


9. Tagatis ja vastutuskindlustus

9.1. Vedaja on kohustatud lepingu sõlmimisel esitama tellijale viimase eelnevalt aktsepteeritud krediidi- või finantseerimisasutuse või kindlustusandja (mille reiting on vähemalt Moody’s Baa3 tasemel või tasemel, mis võrdsustatakse Moody’s Baa3 tasemega) esimesel nõudmisel (first demand) garantiikirja lepingus ettenähtud kohustuste täitmise tagamiseks summas, mis võrdub 15% ga lepingu alusel osutatava Tallinn–Kuressaare–Tallinn avaliku lennuliini teenindamise summeeritud aastasest maksumusest. Vedaja esitab tellijale kehtiva garantiikirja hiljemalt 14 päeva jooksul pärast lepingu allkirjastamist.

9.2. Kui lepingu sõlmimisel esitatava garantiikirja kehtivusaeg on lühem kui lepingu kehtivusaeg, on vedaja kohustatud hiljemalt kolmkümmend päeva enne garantiikirja kehtivusaja lõppemist esitama tellijale krediidi- või finantseerimisasutuse või kindlustusandja uue garantiikirja.

9.3. Garantiikirja kehtivusaeg ei või olla lühem kui üks aasta.

9.4. Garantiikirja esitamisega viivitamisel või selle kehtivuse pikendamisega viivitamisel on Tellijal õigus nõuda vedajalt leppetrahvi 100 eurot iga viivituses oldud päeva eest ning samuti kinni pidada omapoolseid toetuse makseid.

9.5. Vedaja peab omama kindlustuskaitset kooskõlas Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EÜ) nr 785/2004 nõuetega. Vedaja esitab tellijale kehtiva kindlustuspoliisi koopia vähemalt 14 päeva enne teenuse osutamise algust ja kindlustuskaitse peab jõustuma hiljemalt teenuse osutamise alguseks ja peab olema kehtiv kogu lepingu kehtivuse jooksul. Pakkujal on lubatud kindlustuspoliisi regulaarselt uuendada.

9.6. Kindlustuspoliisi esitamisega viivitamisel või selle kehtivuse pikendamisega viivitamisel on tellijal õigus nõuda vedajalt leppetrahvi 100 eurot iga viivituses oldud päeva eest ning samuti kinni pidada omapoolseid toetuse makseid.


10. Vääramatu jõud

10.1. Pooled vastutavad kohustuste rikkumise eest, välja arvatud juhul, kui rikkumine on vabandatav. Eeldatakse, et rikkumine ei ole vabandatav. Kohustuse rikkumine on vabandatav, kui selle on põhjustanud prognoosimatud või poole tegevusest olenematud asjaolud (vääramatu jõud). Vääramatu jõud on asjaolu, mida pool ei saanud mõjutada ja mõistlikkuse põhimõttest lähtudes ei saanud temalt oodata, et ta lepingu sõlmimise ajal selle asjaoluga arvestaks, seda väldiks, takistava asjaolu või selle tagajärje ületaks. Vääramatuks jõuks loevad pooled muuhulgas ka ohutut lendamist takistavaid ilmastikutingimusi.

10.2. Vääramatu jõu esinemise korral muutuvad lepingus nimetatud tähtajad perioodi võrra, mille jooksul vääramatu jõu tegurid takistavad lepingu täitmist.

10.3. Pool, kes rikub kohustust vääramatu jõu tõttu, peab vääramatu jõu asjaoludest ja nende mõjust teisele poolele viivitamata teatama pärast seda, kui pool sai teada või pidi teada saama vääramatu jõu asjaoludest. Poolel on kohustus võtta tarvitusele kõik võimalikud abinõud vääramatu jõu asjaolude ning nende tagajärjel tekitatava kahju vältimiseks või mõju vähendamiseks. Pool on kohustatud jätkama oma lepinguliste kohustuste täitmist niipea, kui vääramatu jõu asjaolud on kõrvaldatud.


11. Lepingu jõustumine, muutmine ja lõpetamine

11.1. Leping jõustub pärast lepingu mõlemapoolset allkirjastamist ja kehtib kuni poolte võetud kõikide kohustuste nõuetekohase täitmiseni või lepingu ennetähtaegse lõpetamiseni lepingus ja seadustes ettenähtud alustel.

11.2. Lepingule lisatavat iga-aastast kokkulepet, millega täpsustatakse vastava aasta lendude graafik, veomahud ja tellija makstav toetuse suurus, loetakse lepingu muutmiseks. Tellijalt vedajale makstava toetuse suuruse arvutamise aluseks jääb terve lepingu kehtivuse ajal lisas 3 toodud vastava reisi maksumus, mis saab muutuda vaid lepingus kehtestatu kohaselt.

11.3. Tellijal on õigus leping ennetähtaegselt ühepoolselt lõpetada:
11.3.1. kui vedaja on ükskõik, millist lepingust tulenevat kohustust rikkunud korduvalt või oluliselt ja see on põhjustanud olulise kahju kolmandale isikule või tema varale;
11.3.2. kui vedaja ei täida talle õigustaktidega ja lepinguga pandud kohustusi nõuetekohaselt ja vedaja ei ole ühe kuu jooksul tellija vastavasisulisest nõudest arvates asunud õigusaktidest ja lepingust tulenevaid kohustusi täitma.

11.4. Vedajal on õigus leping ennetähtaegselt ühepoolselt lõpetada:
11.4.1. kui tellija ei ole kolme kalendrikuu vältel vedajale maksnud lepingus ettenähtud korras ja alustel toetust.

11.5. Vedaja peab lepingu ennetähtaegsel lõpetamisel tellijale tagasi maksma lepingu alusel makstud toetuse, mille osas ta ei ole teenust osutanud, hiljemalt lepingu lõpetamise kuule järgneva kuu 1. kuupäevaks.


12. Vaidluste lahendamine

12.1. Kõik lepingu täitmisest, muutmisest, lõpetamisest või vastutuse kohaldamisest tulenevad vaidlusküsimused lahendatakse läbirääkimiste teel.

12.2. Kui läbirääkimistega kokkulepet ei saavutata, lahendatakse vaidlus Eesti Vabariigi õigusaktidega sätestatud korras tellija asukohajärgses halduskohtus. Lepingu sisu osas kohaldatakse Eesti Vabariigis kehtivaid õigusakte.


13. Teabe vahetamine

13.1. Pooled kohustuvad teist poolt teavitama kõikidest asjaoludest, mis võivad mõjutada või takistada lepingus kehtestatud kohustuste täitmist või õiguste realiseerimist.

13.2. Kõik lepingu täitmisega või lepingust tulenevate vaidlustega seotud teated ja teave on ametlikult ning kooskõlas lepinguga esitatud, kui nimetatud teated on poolele edastatud kirja (sh e-kirja) teel või antud teisele poolele üle allkirja vastu lepingus märgitud või pärast lepingu sõlmimist kirjalikult teatatud aadressil.

13.3. Kõigist muudatustest lepingus nimetatud andmetes teatatakse teisele poolele 2 (kahe) tööpäeva jooksul muudatuste tegemisest arvates. Kui üks pool rikub käesolevat tingimust, siis loetakse saadetud teade kohaseks, mille teine pool on edastanud lepingus märgitud aadressile.

13.4. Teade loetakse teisele poolele kättetoimetatuks, kui:
13.4.1. teade on edastatud teisele poolele e-posti teel digitaalselt allkirjastatuna (teate edastamise päeval) e-posti aadressil [email protected];
13.4.2. teade on edastatud e-kirjaga ja selle kättesaamise kohta on esitatud kinnituskiri;
13.4.3. teade on üle antud allkirja vastu (teate allkirjastamise kuupäeval);
13.4.4. teade on saadetud postiasutuse tähitud kirjaga teise poole näidatud aadressil (kui postitamisest on möödunud 3 päeva).

13.5. Punktis 13.4.1 nimetatud viisil peavad olema edastatud eelkõige poolte lepingu lõpetamise avaldused, samuti poole nõue teisele poolele, mis esitatakse tulenevalt lepingu rikkumisest. Informatiivset teadet võib anda ka telefoni ja e-kirja teel.

13.6. Kõigist muudatustest lepingus nimetatud andmetes teatatakse teisele poolele 2 tööpäeva jooksul muudatuste tegemisest arvates.


14. Muud sätted

14.1. Kumbki pool ei tohi lepingust tulenevaid õigusi ja kohustusi anda üle kolmandale isikule ilma teise poole nõusolekuta.

14.2. Leping on allkirjastatud digitaalselt.


15. Poolte volitatud esindajad

15.1. Tellija volitatud esindaja lepingu tingimuste täitmisel ja kontrollimisel on ühistranspordi järelevalve talituse juhataja Ahto Pahk, telefon 51990917, e-post: [email protected]

15.2. Vedaja volitatud esindaja lepingu tingimuste täitmisel ja kontrollimisel on Jaanus Ojamets telefon +372 5027559, e-post: [email protected].

15.3. Juhul kui pool asendab oma esindaja teisega, teatab ta sellest teisele poolele koheselt kirjalikult.


1 Tulenevad Altmarki kohtulahendist, vt Euroopa Kohtu otsus kohtuasjas C-280/00, Altmark Trans GmbH and Regierungspräsidium Magdeburg v. Nahverkehrsgesellschaft Altmark GmbH. Vastavalt Rahandusministeeriumi 2010. aastal välja antud riigiabi käsiraamatule on Altmarki kriteeriumid:
• abi saavale ettevõtjale peab olema pandud selgelt määratletud avaliku teenindamise (üldist huvi pakkuva teenuse osutamise) kohustus;
• kompensatsiooni arvutamisel aluseks võetavad parameetrid peavad olema eelnevalt objektiivselt ja läbipaistvalt kehtestatud;
• makstav kompensatsioon ei tohi olla suurem kui summa, mis on vajalik avaliku teenindamise kohustuse täitmisel tekkinud kulutuste osaliseks või täielikuks katmiseks, võttes ühtlasi arvesse asjakohaseid laekumisi ja mõistlikku kasumit;
• teenust osutav ettevõtja peab olema valitud riigihanke tulemusel või juhul, kui seda pole tehtud, tuleb kompensatsiooni suuruse määramisel võrdlusaluseks võtta tavalise (tüüpilise) ettevõtja poolt sarnases olukorras tehtavate kulude analüüs (võttes arvesse laekumisi ning kohustuste täitmisest saadavat mõistlikku kasumit).
2 http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2012:008:0004:0014:ET:PDF.


Poolte allkirjad:

   

Tellija:

Vedaja:

 

 

Raido Randmaa

Jaanus Ojamets

/allkirjastatud digitaalselt/

/allkirjastatud digitaalselt/

 

 

Lisa 1.1 Lepingu alusel korraldatava lennuliikluse aruannete vormid

Lisa 1.2 Lepingu alusel korraldatava lennuliikluse aruannete vormid

Lisa 2 Lendude graafik

Lisa 4 Tehniline kirjeldus

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json