Teksti suurus:

Turuarendustoetuse taotlemise ja taotluse menetlemise kord, nende kulude loetelu, mille hüvitamiseks turuarendustoetust antakse, ning toetuse määr

Väljaandja:Põllumajandusminister
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst-terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:26.01.2012
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:17.01.2013
Avaldamismärge:RT I, 12.01.2012, 7

Turuarendustoetuse taotlemise ja taotluse menetlemise kord, nende kulude loetelu, mille hüvitamiseks turuarendustoetust antakse, ning toetuse määr

Vastu võetud 06.01.2012 nr 3

Määrus kehtestatakse „Maaelu ja põllumajandusturu korraldamise seaduse” § 11 lõike 1 ja § 18 lõike 1 alusel.

§ 1.  Reguleerimisala

  Määrusega kehtestatakse turuarendustoetuse (edaspidi toetus) saamiseks esitatavad nõuded, toetuse taotlemise ja taotluse menetlemise kord.

§ 2.  Riigiabi

  (1) Määruse alusel §-s 4 nimetatud taotleja kaudu põllumajandustootjale antav toetus on riigiabi komisjoni määruse (EÜ) nr 1857/2006, mis käsitleb asutamislepingu artiklite 87 ja 88 kohaldamist põllumajandustoodete tootmisega tegelevatele väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele antava riigiabi suhtes ning millega muudetakse määrust (EÜ) nr 70/2001 (ELT L 358, 16.12.2006, lk 3–21), mõistes.

  (2) Määruse alusel §-s 4 nimetatud taotleja kaudu põllumajandustoodete töötlejale ja taotleja liikmele, kes ei ole põllumajandustootja ega põllumajandustoodete töötleja, antav toetus on vähese tähtsusega abi komisjoni määruse (EÜ) nr 1998/2006, milles käsitletakse asutamislepingu artiklite 87 ja 88 kohaldamist vähese tähtsusega abi suhtes (ELT L 379, 28.12.2006, lk 5–10), mõistes.

§ 3.  Toetatavad tegevused ja nende eesmärk

  (1) Toetust võib taotleda järgmiste tegevuste elluviimiseks:
  1) turu-uuringu tegemine;
  2) põllumajandustoote ja töödeldud põllumajandustoote tutvustamine;
  3) messil või näitusel osalemine ja messi või näituse korraldamine;
  4) Eestis toimuval koolitusel või seminaril osalemine või Eestis toimuva koolituse või seminari korraldamine;
  5) väljaspool Eestit toimuva õppereisi korraldamine.

  (2) Toetatava tegevuse eesmärk on suurendada põllumajandustoodete turustamisvõimalusi, juurutada teadus- ja arendussaavutusi põllumajandustootmisse ja põllumajandustoodete töötlemisse ning parandada põllumajandustoodete tootmist ja töötlemist.

  (3) Toetatavate tegevuste kulud ei tohi olla ebaproportsionaalselt suured ning need peavad olema vastavuses heade finantsjuhtimise põhimõtetega, eriti ökonoomsuse ja tasuvuse põhimõttega ning vajalikud toetatava tegevuse eesmärgi saavutamiseks.

§ 4.  Toetuse taotleja

  Toetust võib taotleda mittetulundusühing, kelle liikmetest vähemalt pooled on põllumajandustootjad, põllumajandustoodete töötlejad või neid ühendavad mittetulundusühingud (edaspidi taotleja).

§ 5.  Taotlejale esitatavad nõuded

  (1) Taotleja on taotluse esitamise ajaks tegutsenud toiduainetööstuse või põllumajandustoodete tootmise valdkonnas vähemalt kaks aastat ning tal on vähemalt viis liiget, kes on põllumajandustootjad, põllumajandustoodete töötlejad või neid ühendavad mittetulundusühingud.

  (2) Taotleja põllumajandustootjast liige, kes toetatavas tegevuses osaleb, ja taotleja kaudu toetatavas tegevuses osalev põllumajandustootja peab olema väikese või keskmise suurusega ettevõtja komisjoni määruse (EÜ) nr 800/2008, EÜ asutamislepingu artiklite 87 ja 88 kohaldamise kohta, millega teatavat liiki abi tunnistatakse ühisturuga kokkusobivaks (üldine grupierandi määrus) (ELT L 214, 09.08.2008, lk 3–47), artikli 2 punkti 7 mõistes.

  (3) Taotleja põllumajandustoodete töötlejast liikmele, kes toetatavas tegevuses osaleb, ja taotleja kaudu toetatavas tegevuses osalevale põllumajandustoodete töötlejale ning taotleja liikmele, kes ei ole põllumajandustootja ega põllumajandustoodete töötleja, jooksva majandusaasta ja kahe eelneva majandusaasta jooksul antud vähese tähtsusega abi ei tohi koos taotletava toetusega ületada vähese tähtsusega abi ülemmäära 200 000 eurot.

  (4) Taotleja põllumajandustoodete töötlejast liige, kes toetatavas tegevuses osaleb, ja taotleja kaudu toetatavas tegevuses osalev põllumajandustoodete töötleja ning taotleja liige, kes ei ole põllumajandustootja ega põllumajandustoodete töötleja, peab vastama järgmistele nõuetele:
  1) tal ei ole taotluse esitamise tähtpäeva seisuga riikliku maksu maksuvõlga või riikliku maksu maksuvõla tasumine on ajatatud. Maksuvõla tasumise ajatamise korral on maksud tasutud ajakava kohaselt;
  2) tema suhtes ei toimu likvideerimismenetlust ega ole tehtud pankrotiotsust;
  3) kui ta on saanud varem toetust riigieelarvelistest või muudest Euroopa Liidu või välisvahenditest või muud tagastamatut vähese tähtsusega abi, mis on kuulunud tagasimaksmisele, on taotluse esitamise tähtpäeva seisuga tagasimaksmisele kuulunud summa tähtajal tagasi makstud või toetuse tagasimaksmise ajatamise korral on tagasimaksed tasutud ettenähtud tähtajal ja summas.

  (5) Taotleja liikmed, kes toetatavas tegevuses osalevad, ja taotleja kaudu toetatavas tegevuses osalejad, kes saavad §-s 2 sätestatud riigiabi või vähese tähtsusega abi, on äriühingud või füüsilisest isikust ettevõtjad.

  (6) Taotleja ei ole saanud ega taotle toetatava tegevuse kulude hüvitamiseks toetust „Eesti maaelu arengukava 2007–2013” meetme raames ega muud riigiabi ja vähese tähtsusega abi.

§ 6.  Toetuse saamiseks esitatavad nõuded

  (1) Paragrahvi 2 lõike 1 alusel antavat toetust võib kasutada ainult nende kulude hüvitamiseks, mis on tehtud pärast taotluse rahuldamise otsuse tegemist kuni taotluse esitamise aasta 9. oktoobrini. Toetatav tegevus peab olema lõpetatud toetuse saamise aasta 31. detsembriks.

  (2) Paragrahvi 2 lõike 2 alusel antavat toetust võib kasutada ainult nende kulude hüvitamiseks, mis on tehtud ajavahemikus taotluse esitamise päevast kuni taotluse esitamise aasta 9. oktoobrini. Toetatav tegevus peab olema lõpetatud toetuse saamise aasta 31. detsembriks.

  (3) Toetatavas tegevuses osalejatest vähemalt kolm neljandikku on põllumajandustootjad või põllumajandustoodete töötlejad.

  (4) Kui samal välismessil osalemiseks taotleb toetust mitu taotlejat, tuleb neil Põllumajanduse Registrite ja Informatsiooni Ameti (edaspidi PRIA) määratud tähtaja jooksul saavutada kokkulepe, mille alusel võetakse kõik peale ühe taotluse tagasi ning vajaduse korral parandatakse taotlust.

  (5) Kui §-s 7 nimetatud toote või teenuse maksumus ilma maksudeta ületab 2000 eurot, on taotleja kulutuse kohta saanud vähemalt kolm võrreldavat hinnapakkumust koos pakkumuse tingimuste loeteluga, mis osutavad hinnapakkumuse spetsifikatsioonile.

  (6) Väljavalitud hinnapakkumus ei tohi olla põhjendamatult kõrge võrreldes tavaliselt sarnase teenuse ja toote eest tasutava hinnaga. Kui taotleja ei ole valinud odavaimat hinnapakkumust, põhjendab ta tehtud valikut.

  (7) Toote või teenuse pakkuja ning tema osanik, aktsionär või liige ei tohi kuuluda taotleja liikmete hulka ega juhatusse, olenemata sellest, kas ostetava teenuse või toote maksumus ilma maksudeta on alla või üle 2000 euro, välja arvatud juhul, kui toodet või teenust ei ole võimalik osta kolmandalt isikult.

§ 7.  Abikõlblikud kulud

  (1) Turu-uuringu tegemiseks toetuse taotlemise korral on abikõlblikud järgmised kulud:
  1) uusi ja olemasolevaid turge ning toodete ohutust, kvaliteeti, omadusi ja keskkonnasõbralike tootmismeetodite rakendamist käsitleva uuringu puhul eelneva turu-uuringu tegemise kogemusega ning turu-uuringu tegemisele spetsialiseerunud uuringufirmalt turu-uuringu tellimise kulud;
  2) projekti juhtimisega seotud personali kulud ning sellelt arvestatud maksud (tulu- ja sotsiaalmaks, kohustuslik kogumispension, töötuskindlustus).

  (2) Põllumajandustoote ja töödeldud toote tutvustamiseks toetuse taotlemise korral on abikõlblikud järgmised kulud:
  1) üldisi tooteliike, nende toiteväärtuselisi eeliseid ja soovitatavat kasutamist ning Euroopa Liidu liikmesriigist pärit tootele avatud kvaliteedisüsteemide kohta käivat teavet käsitleva teavituskampaania väljatöötamisel kasutatava reklaamiteenust pakkuva ettevõtja tasu (sealhulgas reklaami kujundamise, tootmise, trükkimise ja projektijuhtimise kulud);
  2) televisioonis, raadios, trükimeedias, veebikeskkonnas ja alternatiivmeedias teabe avaldamise kulud;
  3) kampaania raames korraldatava ürituse puhul ruumide, sisustuse ja tehnika üür, kutsete valmistamise kulud ning teenindava personali kulud;
  4) projekti juhtimisega seotud personali kulud ning sellelt arvestatud maksud (tulu- ja sotsiaalmaks, kohustuslik kogumispension, töötuskindlustus).

  (3) Messil või näitusel osalemiseks ja messi või näituse korraldamiseks toetuse taotlemise korral on abikõlblikud järgmised kulud:
  1) osalemise korral osalemistasu, stendi pinna üür, stendi kujunduse kulud, stendi sisustuse üür, stendil kasutatava teenuse (sealhulgas elekter, vesi, internet) kulud, tootenäidiste veo- ja kindlustuse kulud, osaleva eksponendi ühe esindaja ja taotleja ühe esindaja reisi- ja majutuskulud ning reisikindlustuse kulud;
  2) korraldamise korral ruumide, sisustuse ja tehnika üür ning messitehnika veokulud, tõlkekulud ning teenindava personali kulud;
  3) tutvustava teabematerjali koostamise ja trükkimise kulud;
  4) üldisesse messikataloogi kandmise kulud;
  5) projekti juhtimisega seotud personali kulud ning sellelt arvestatud maksud (tulu- ja sotsiaalmaks, kohustuslik kogumispension, töötuskindlustus).

  (4) Eestis toimuval koolitusel või seminaril osalemiseks või Eestis toimuva koolituse või seminari korraldamiseks toetuse taotlemise korral on abikõlblikud järgmised kulud:
  1) koolitusel või seminaril osaleja osalemistasu ning sõidu- ja majutuskulud;
  2) koolituse või seminari korraldamise kulud (ruumide ja konverentsitehnika üür, konverentsitehnika veokulud, koolitusmaterjali kulud, tõlkekulud, lektori tasu, lektori sõidu- ja majutuskulud, teenindava personaliga seotud kulud);
  3) õppematerjali koostamise ja trükkimise kulud;
  4) hea tootmistava juhendi koostamise ja väljaandmise kulud;
  5) projekti juhtimisega seotud personali kulud ning sellelt arvestatud maksud (tulu- ja sotsiaalmaks, kohustuslik kogumispension, töötuskindlustus).

  (5) Väljaspool Eestit toimuval õppereisil osalemiseks toetuse taotlemise korral on abikõlblikud järgmised kulud:
  1) väljaspool Eestit toimuva õppereisi korraldamise kulud (osalejate ja taotleja ühe esindaja sõidu- ja majutuskulud, tõlkekulud, lektori tasu) tingimusel, et õppereisil osaleb vähemalt viis inimest ning õppereisi pikkus on kuni kuus kalendripäeva;
  2) õppematerjali koostamise ja trükkimise kulud;
  3) projekti juhtimisega seotud personali kulud ning sellelt arvestatud maksud (tulu- ja sotsiaalmaks, kohustuslik kogumispension, töötuskindlustus).

  (6) Abikõlblik on ka sõiduauto kasutamise kulu Vabariigi Valitsuse 14. juuli 2006. a määruse nr 164 „Teenistus-, töö- või ametiülesannete täitmisel isikliku sõiduauto kasutamise kohta arvestuse pidamise ja hüvitise maksmise kord” §-des 4–6 sätestatud alustel.

§ 8.  Mitteabikõlblikud kulud

  Abikõlblikud ei ole järgmised kulud:
  1) taotleja tööjõukulud, välja arvatud juhul, kui need on seotud taotluses kirjeldatud tegevusega;
  2) käibemaks juhul, kui taotlejal on võimalik taotleda selle tagastamist „Käibemaksuseaduse” alusel;
  3) taotleja üldhalduskulud;
  4) finantskulud;
  5) kulutused teavituskampaaniale, mis kutsuvad tarbijat, töötlejat või edasimüüjat eelistama kodumaise päritoluga põllumajandustoodet või töödeldud toodet ainult selle päritolu tõttu;
  6) kulutused teavituskampaaniale, mis ei vasta „Toiduseaduse” §-s 39 ja „Reklaamiseaduses” sätestatud tingimustele;
  7) teavituskampaania käigus sellise materjali, välja arvatud messikataloogi koostamise kulud, mis sisaldab ettevõtete nimetusi, logosid ja kaubamärke ning muid andmeid nende ettevõtete kohta.

§ 9.  Toetuse määr ja suurus

  (1) Paragrahvis 7 nimetatud abikõlblike kulude hüvitamiseks võib toetust taotleda kuni 85% ulatuses.

  (2) Paragrahvi 3 lõike 1 punktis 1 sätestatud toetatava tegevuse puhul on toetuse suurus ühe taotleja kohta kuni 19 200 eurot Eesti turgu käsitleva turu-uuringu ning kuni 32 000 eurot välisturgu käsitleva turu-uuringu tegemise korral.

  (3) Paragrahvi 3 lõike 1 punktis 5 sätestatud toetatava tegevuse puhul on toetuse suurus ühe õppereisi kohta kuni 25 565 eurot ning ühe õppereisil osaleja kohta kuni 320 eurot päevas.

  (4) Toetuse maksimaalne suurus taotleja kohta on kuni:
  1) 128 000 eurot juhul, kui taotleja on üht valdkonda esindav mittetulundusühing, mille liikmed on ainult üht valdkonda esindavad ettevõtjad ja erialaliidud;
  2) 256 000 eurot juhul, kui taotleja on mittetulundusühing, mille liikmed on vähemalt kahe erineva valdkonna erialaliidud, ning kui toetatavate tegevuste hulgas on mitut valdkonda hõlmavad tegevused.

§ 10.  Toetuse taotlemine

  (1) Toetuse saamiseks esitab taotleja ajavahemikus 1. veebruarist kuni 15. veebruarini PRIA-le lisas 1 toodud vormi kohase taotluse.

  (2) Paragrahvi 3 lõike 1 punktides 1–5 sätestatud toetatavate tegevuste kulude hüvitamise taotlemiseks esitatakse iga toetatava tegevuse kohta eraldi taotlus.

  (3) Taotleja esitab koos taotlusega PRIA-le järgmised dokumendid:
  1) taotleja põllumajandustoodete töötlejatest liikmetelt, kes toetatavas tegevuses osalevad, ja taotleja kaudu toetatavas tegevuses osalevatelt põllumajandustoodete töötlejatelt ning taotleja liikmetelt, kes ei ole põllumajandustootjad ega põllumajandustoodete töötlejad, kogutud konkurentsiseaduse § 33 alusel kehtestatud vormi kohased tõendid vähese tähtsusega abi saamise kohta jooksva majandusaasta ja kahe eelneva majandusaasta jooksul;
  2) taotleja põllumajandustootjatest liikmetelt, kes toetatavas tegevuses osalevad, ja taotleja kaudu toetatavas tegevuses osalevatelt põllumajandustootjatelt kogutud lisas 2 toodud vormi kohane kinnitus selle kohta, et nimetatud põllumajandustootja on väikese või keskmise suurusega ettevõtja;
  3) taotleja esindaja kinnitatud taotleja põhikirja ärakiri ja taotleja liikmete nimekiri koos liikmete registrikoodidega või isikukoodidega;
  4) ärakirjad väljavalitud hinnapakkumistele vastavatest lisas 3 toodud vormi kohastest pakkumiskutsest, ärakirjad hinnapakkumistest ning lisas 4 toodud vormi kohane hinnavõrdlustabel, kui ostetava teenuse või toote maksumus ületab määruse § 6 lõikes 5 nimetatud summat ning kui toote või teenuse pakkujaid on rohkem kui üks;
  5) taotleja esindaja kinnitatud asjakohane kirjalik selgitus, miks ei olnud võimalik võtta kolme hinnapakkumist, kui ostetava teenuse või toote maksumus ületab määruse § 6 lõikes 5 nimetatud summat;
  6) turu-uuringu lähteülesannet kajastav dokument, kui taotleja taotleb toetust turu-uuringu tegemiseks;
  7) õppereisi programm, mis sisaldab muu hulgas andmeid õppereisil osalejate arvu ja külastatavate sihtkohtade kohta ning käsitletavate teemade nimekirja, kui taotleja taotleb toetust väljaspool Eestit toimuva õppereisi korraldamiseks.

  (4) Kui taotleja andmed ei ole kantud põllumajandustoetuste ja põllumassiivide registrisse, esitab taotleja toetuse esmakordsel taotlemisel koos lõigetes 1–3 nimetatud dokumentidega avalduse oma andmete registrisse kandmiseks.

§ 11.  Taotluse läbivaatamine ja otsuse tegemine

  (1) PRIA vaatab taotluse läbi ning kontrollib taotluse esitamisel nõutavate dokumentide olemasolu, esitatud andmete õigsust ja taotleja vastavust toetuse saamise nõuetele.

  (2) Taotleja esitatud andmete kontrollimiseks ja võrdlemiseks on PRIA-l õigus kasutada teiste riiklike registrite andmeid.

  (3) Paragrahvi 7 lõikes 3 sätestatud tegevuse kulude hüvitamiseks esitatud taotluse puhul määrab PRIA tähtaja § 6 lõikes 4 nimetatud nõude täitmiseks juhul, kui samal välismessil osalemiseks taotleb toetust mitu taotlejat.

  (4) Kui taotlejad määratud tähtajaks kokkulepet ei saavuta, jätab PRIA taotlused läbi vaatamata. Põhjendatud juhul võib samal välismessil osalemiseks toetust taotleda mitu taotlejat.

  (5) Kui nõuetekohaste taotluste rahastamise summa ületab toetuse maksmiseks eelarveaastal ettenähtud vahendeid, vähendab PRIA taotlejatele määratava toetuse suurust võrdeliselt taotletava toetuse suurusega, lähtudes §-s 9 sätestatud toetuse määrast.

  (6) Kui PRIA vähendab makstava toetuse suurust võrreldes taotletava toetuse suurusega, esitab taotleja kümne tööpäeva jooksul arvates otsuse ärakirja või väljavõtte saamisest parandatud taotluse, milles on arvestatud toetuse määramise otsust. Parandatud taotluse esitamiseks võtab taotleja toetatava tegevuse elluviimiseks välja valitud toote või teenuse pakkujalt uue hinnapakkumise vastavalt parandatud pakkumiskutsele. Kui toetatava tegevuse väljavalitud elluviija loobub uue hinnapakkumise tegemisest, teeb taotleja uue pakkumiskutse ning leiab uue toote või teenuse pakkuja.

  (7) PRIA otsustab toetuse määramise või taotluse rahuldamata jätmise 40 tööpäeva jooksul taotluse esitamise tähtpäevast arvates.

  (8) Taotlus jäetakse rahuldamata „Maaelu ja põllumajandusturu korraldamise seaduse” §-s 14 sätestatud alustel.

§ 12.  Toetatava tegevuse elluviimist tõendavate dokumentide esitamine

  (1) Toetuse väljamaksmiseks esitab taotleja PRIAle lisas 5 toodud vormi kohase kuludeklaratsiooni koos järgmiste dokumentidega:
  1) selle isiku väljastatud arve-saatelehe või arve ärakiri, kellelt taotleja ostis teenuse või toote;
  2) selle isikuga sõlmitud töövõtulepingu ärakiri, kellelt taotleja ostis teenuse või toote;
  3) punktides 1 ja 2 nimetatud dokumentidel märgitud rahalise kohustuse tasumist tõendava maksekorralduse ärakiri või väljatrükk või arvelduskonto väljavõte;
  4) osutatud teenuse või ostetud toote üleandmist-vastuvõtmist tõendava dokumendi ärakiri vajaduse korral;
  5) paragrahvi 3 lõike 1 punktis 1 sätestatud toetatava tegevuse puhul turu-uuringu lõpparuanne. Juhul kui turu-uuring ei ole kuludeklaratsiooni esitamise tähtajaks täies mahus tehtud, esitab taotleja selle kohta asjakohased dokumendid kümne tööpäeva jooksul arvates nimetatud tegevuse lõplikust elluviimisest;
  6) paragrahvi 3 lõike 1 punktis 2 sätestatud toetatava tegevuse puhul kampaania materjali näidised, kampaania meediaplaan ning kokkuvõte kampaania tulemustest. Juhul kui kampaania ei ole kuludeklaratsiooni esitamise tähtajaks täies mahus ellu viidud, esitab taotleja selle kohta asjakohased dokumendid kümne tööpäeva jooksul arvates nimetatud tegevuse lõplikust elluviimisest;
  7) paragrahvi 3 lõike 1 punktis 3 sätestatud toetatava tegevuse puhul messikataloog või üritust kajastav muu teabematerjal ning esitletud tootenäidiste nimekiri. Juhul kui mess või näitus ei ole kuludeklaratsiooni esitamise tähtajaks täies mahus toimunud, esitab taotleja selle kohta asjakohased dokumendid kümne tööpäeva jooksul arvates nimetatud tegevuse lõplikust elluviimisest;
  8) paragrahvi 3 lõike 1 punktis 4 sätestatud toetatava tegevuse puhul koolitusel või seminaril osalemist tõendav dokument, koolitusel või seminaril osalenute nimekiri, koolituse või seminari programm koos lektorite nimekirja ja käsitletud teemadega ning koolituse või seminari õppematerjali näidised. Juhul kui koolitus või seminar ei ole kuludeklaratsiooni esitamise tähtajaks täies mahus toimunud, esitab taotleja selle kohta asjakohased dokumendid kümne tööpäeva jooksul arvates nimetatud tegevuse lõplikust elluviimisest;
  9) paragrahvi 3 lõike 1 punktis 5 sätestatud toetatava tegevuse puhul õppereisil osalenute nimekiri, õppereisi programm koos külastatud sihtkohtade nimekirja, lektorite nimekirja ja käsitletud teemadega ning õppereisi materjalide näidised. Juhul kui õppereis ei ole kuludeklaratsiooni esitamise tähtajaks täies mahus toimunud, esitab taotleja selle kohta asjakohased dokumendid kümne tööpäeva jooksul arvates nimetatud tegevuse lõplikust elluviimisest;
  10) toetatava tegevusega seotud personali kulude puhul palgatõendid projektiperioodi kohta ning asjaomase töötaja tööjuhend või töölepingu ärakiri ja lisas 6 toodud vormi kohane tööajatabel juhul, kui projekti juhib taotleja lepinguline töötaja põhitöö osana ja põhitöö lepingu raames. Tööajatabelit ei ole vaja esitada juhul, kui projekti juhtimiseks on sõlmitud eraldi leping või juhitakse projekti tööjuhendi alusel, milles on määratud projektijuhi täpsed tööülesanded, ning projektijuhtimise eest on määratud kindel töötasu. Juhul kui projektijuhtimisteenust ostetakse, esitab taotleja töövõtulepingu ja arve ärakirja. Projektijuhtimistasu, sealhulgas nii taotleja enda tehtava projektijuhtimise kui ka teenusepakkuja tehtava projektijuhtimise tasu, võib moodustada kokku kuni 10% projekti abikõlblikest kuludest;
  11) maksekorralduse ärakiri või pangakonto väljavõte, mis tõendab projektijuhtimisteenuse eest ning sellelt arvestatud maksude (tulu- ja sotsiaalmaks, kohustuslik kogumispension, töötuskindlustus) tasumist;
  12) kulutuste tegemist tõendavad muud dokumendid;
  13) paragrahvi 10 lõike 3 punktides 1 ja 2 nimetatud dokumendid nende toetatavas tegevuses osalejate puhul, kelle kohta neid dokumente taotluse esitamise ajal ei esitatud;
  14) auto kasutamise korral sõidukulude tõendamiseks ärakiri sõidupäevikust, mis sisaldab sõidukit kasutava isiku ees- ja perekonnanime, sõiduauto riikliku registreerimismärgi andmeid, sõiduauto spidomeetri kaugusmõõdiku alg- ja lõppnäitu ning iga tööülesande täitmiseks tehtud sõidu kuupäeva ja sõidu eesmärki. Sõiduauto kasutamise kulude hüvitamiseks toetuse taotlemise korral peetakse arvestust Vabariigi Valitsuse 14. juuli 2006. a määruse nr 164 „Teenistus-, töö- või ametiülesannete täitmisel isikliku sõiduauto kasutamise kohta arvestuse pidamise ja hüvitise maksmise kord” §-de 4–6 alusel.

  (2) Kuludeklaratsioon esitatakse taotluse esitamise aasta 9. oktoobriks.

  (3) Juhul kui toetatava tegevuse elluviimise kulud erinevad taotluses näidatud kuludest, täpsustab taotleja taotluses esitatud andmeid ning esitab PRIA-le koos kuludeklaratsiooniga seletuskirja. Taotleja ei esita kuludeklaratsioonis andmeid uute kulude kohta.

§ 13.  Toetuse maksmine ja toetuse maksmisest keeldumine

  (1) Toetus makstakse välja üks kord aastas 45 tööpäeva jooksul arvates § 12 lõikes 2 nimetatud tähtpäevast.

  (2) Toetus jäetakse välja maksmata, kui:
  1) pärast toetuse määramist tehakse kindlaks taotluse rahuldamata jätmise alused;
  2) taotleja ei ole täitnud toetuse väljamaksmise aluseks olevaid tingimusi.

§ 14.  Toetuse väljamakse teostamine osaliselt tasutud kuludokumentide alusel

  (1) Toetatava tegevuse elluviimist võib rahastada enne töö, teenuse või toote eest tasumist, kui toetuse saaja on piisavalt usaldusväärne ning tehtud töö või osutatud teenus on lõpetatud või toode on üle antud ning toetuse saaja on need vastu võtnud ja nende eest tasunud vähemalt omafinantseeringuga võrdse rahasumma.

  (2) Lõike 1 kohaselt tegevuse elluviimise rahastamist sooviv toetuse saaja esitab pärast toetatava tegevuse täielikku elluviimist PRIA-le lisas 5 toodud vormi kohase kuludeklaratsiooni koos § 12 lõikes 1 nimetatud dokumentidega.

  (3) PRIA teeb toetuse saaja tegevuse elluviimise rahastamise otsuse sellise aja jooksul, et nimetatud otsuse alusel makstav raha oleks võimalik kanda toetuse saaja arvelduskontole 45 tööpäeva jooksul arvates lõikes 2 nimetatud nõuetekohaste dokumentide saamisest, arvestades seejuures toetuse saaja usaldusväärsust.

  (4) Toetuse saaja võib tegevuse elluviimise rahastamise otsuse alusel saadud raha kasutada üksnes § 12 lõike 1 punktis 1 väljastatud arve ärakirjal või arve-saatelehel märgitud toetatava tegevuse abikõlblike kulude eest tasumiseks.

  (5) Lõikes 4 nimetatud kulude eest peab olema tasutud ning lisas 5 toodud vormi kohane kuludeklaratsioon koos § 12 lõike 1 punktis 3 nimetatud dokumendiga peab olema esitatud PRIA-le seitsme tööpäeva jooksul arvates tegevuse elluviimise rahastamise otsuse alusel makstud raha laekumisest.

  (6) PRIA kontrollib lõikes 5 nimetatud dokumentide nõuetekohasust 25 tööpäeva jooksul arvates dokumentide saamisest. Kui kontrolli tulemusel selgub, et toetuse saaja ei ole täitnud lõigetes 4 ja 5 sätestatud nõudeid või kui dokumendid ei ole nõuetekohased, maksab toetuse saaja tegevuse elluviimise rahastamise otsuse alusel saadud raha asjaomases ulatuses tagasi.

  (7) Toetuse saaja loetakse piisavalt usaldusväärseks, kui:
  1) tal ei ole riikliku maksu maksuvõlgnevust või riikliku maksu maksuvõla tasumine on ajatatud, maksuvõla tasumise ajatamise korral on maksud tasutud ajakava kohaselt;
  2) tema või tema üle valitsevat mõju omava isiku suhtes ei ole algatatud likvideerimis- ega pankrotimenetlust;
  3) ta on varem riigieelarvelistest või muudest Euroopa Liidu või välisabi vahenditest saadud ja tagasimaksmisele kuulunud summa tagasi maksnud või toetuse tagasimaksmise ajatamise korral on tagasimaksed tasutud ettenähtud tähtpäevaks ja summas;
  4) ta on varem tegevuse elluviimise rahastamise otsuse alusel saadud raha kasutanud sihipäraselt ja tähtaegselt.

§ 15.  Toetuse saaja kohustused

  Toetuse saaja on kohustatud:
  1) säilitama toetatava tegevusega seotud dokumente ning tegevuse tulemusena valminud materjali kirjalikku taasesitamist võimaldaval viisil kümne aasta jooksul arvates toetuse väljamaksmisest;
  2) tagama, et toetatava tegevuse kulud ning neid kajastavad kulu- ja maksedokumendid on muudest taotleja kulu- ja maksedokumentidest selgelt eristatavad;
  3) teavitama toetatavas tegevuses osalejaid kirjalikult neile määratud ja makstud vähese tähtsusega abi summadest kahe nädala jooksul arvates PRIA otsuse ärakirja saamisest;
  4) turu-uuringu tegemise korral edastama PRIA-le elektroonselt turu-uuringu lõpparuande taotluse esitamise aastale järgneva teise aasta 5. jaanuariks.

§ 16.  Toetuse tagasinõudmine

  Toetus nõutakse tagasi riigieelarve tuludesse „Maaelu ja põllumajandusturu korraldamise seaduse” §-s 42 sätestatud alusel ja korras.

§ 17.  Määruse kehtetuks tunnistamine

  Põllumajandusministri 26. märtsi 2008. a määrus nr 26 „Turuarendustoetuse taotlemise ja taotluse menetlemise kord, nende kulude loetelu, mille hüvitamiseks turuarendustoetust antakse, ning toetuse määr” (RT I, 28.01.2011, 11) tunnistatakse kehtetuks.

§ 18.  Määruse jõustumine

  Määrus jõustub 26. jaanuaril 2012. a.

Lisa 1 Taotluse vorm

Lisa 2 Kinnituse vorm

Lisa 3 Pakkumiskutse vorm

Lisa 4 Hinnavõrdlustabeli vorm

Lisa 5 Kuludeklaratsiooni vorm

Lisa 6 Tööajatabeli vorm

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json