Harju maakonna edela suuna avaliku teenindamise leping 2-8/7
Vastu võetud 14.09.2017
HD lisa 2: Harju maakonna edela suuna avaliku teenindamise leping
MTÜ HARJUMAA ÜHISTRANSPORDIKESKUS, registrinumber 80213342, asukoht Roosikrantsi 12, 10119 Tallinn (edaspidi: Tellija), volikirja alusel tegutseva tegevdirektori Vello Jõgisoo isikus
ja
AS HANSABUSS, registrinumber 10230847, asukoht Algi tn 38, 10620 Tallinn (edaspidi: Vedaja), volikirja alusel tegutseva esindaja Erkki Pärna isikus,
eraldi nimetatud Pool ja koos Pooled,
arvestades, et
a) vastavalt 23.12.2004.a Harju Maavalitsuse ja Tellija vahel sõlmitud halduslepingule
nr 4.1-37/202 korraldab Tellija riigihanget “Avaliku bussiliiniveo korraldamine
Harju maakonna edelasuuna bussiliinidel”, hankemenetlus nr 188494 (edaspidi:
Riigihange), ja sõlmib riigihanke tulemusena avaliku teenindamise lepingu
eduka pakkujaga;
b) Tellija annab Vedaja kasutusse läbi kolmanda osapoole piletimüügiseadmed;
c) Vedaja on osutunud Riigihankel edukaks pakkujaks.
sõlmisid käesoleva avaliku teenindamise lepingu (edaspidi: Leping) alljärgnevas:
1. Üldsätted
1.1. Käesoleva Lepingu dokumendid koosnevad Lepingust ja Lepingu lisadest (p 1.2) ning hilisematest Lepingu muudatustest, milles lepitakse kokku pärast käesoleva Lepingu allkirjastamist. Lepingu lahutamatuteks osadeks on samuti Riigihanke hanketeade, Riigihanke hankedokumendid (edaspidi: HD) koos lisadega ning Vedaja poolt Riigihankel esitatud pakkumus. Vedaja kohustuste mahu ja sisu määratlemisel lähtutakse lisaks käesolevale Lepingule eelnimetatud dokumentidest ning nende lisadest.
1.2. Lepingu sõlmimise ajal on sellele lisatud järgmised lisad:
1.2.1. lisa 1: Veootsad liinide lõikes päevas (näidis);
1.2.2. lisa 2: Liiniläbisõit liinide lõikes päevas (näidis);
1.2.3. lisa 3: Hilinenud ja ärajäänud veootsade aruanne (näidis);
1.2.4. lisa 4: Puuduste fikseerimise aruanne (näidis);
1.2.5. lisa 5: Tasusumma vähendamise aruanne (näidis);
1.2.6. lisa 6: Tasusumma arvestuse aruanne (näidis);
1.2.7.lisa 7: Vedaja kulude kvartali omahinna aruanne (näidis);
1.2.8. lisa 8: Piletimüügiseadme üleandmis-vastuvõtu akt (näidis);
1.2.9. lisa 9: Teavituskokkulepe (näidis)
1.2.10. lisa 10: Vedaja tasusumma vähendamine seoses ärajäänud ning hilinenud
veootstega.
1.3. Oma allkirjadega käesoleval Lepingul kinnitavad Pooled, et nad on nende lisade olemasolust teadlikud ja nõustuvad lisade formaadi ja sisuga. Pooled võivad muuta lisades sätestatud aruande vorme kokkuleppel (sh neid lihtsustada).
1.4. Vastuolu puhul käesoleva Lepingu ning Lepingu p-s 1.1 nimetatud muude
Lepingu dokumentide vahel kohaldatakse neid järgnevas prioriteetsuse järjekorras:
1.4.1. Leping;
1.4.2. Riigihanke hanketeade;
1.4.3. Riigihanke hankedokumendid;
1.4.4. Vedaja poolt Riigihankel esitatud pakkumus.
1.5. Lepingu eesmärgiks on Vedaja poolt teostada reisijate avaliku liiniveo veoteenuseid ning täita ka veoteenuse osutamisega seonduvaid teisi kohustusi Lepingus täpsustatud tingimustel.
1.6. Lepingus kasutatavate mõistete tõlgendamisel lähtutakse HD lisa 1 lisas 5 toodud mõistete seletustest.
1.7. Tellija ja Vedaja vahel lepitakse kokku käesolevas lepingus nimetatud
teavitustega seotud punktide kohta teavitusviisid, -kanalid ja kontaktandmed
ning nende kohta sõlmitakse lepingu lisa 9.
2. Lepingu jõustumine ja seos teiste lepingutega
2.1. Lepingu loetakse sõlmituks kas Tellija poolt HD p 13.5 sätestatud vormis nõustumuse andmisega või muus vormis nõustumuse andmisel hankelepingu allkirjastamisel eraldi dokumendina mõlema poole poolt.
2.2. Kui Tellija on andnud nõustumuse hankelepingu sõlmimiseks muus vormis
kui HD p 13.5 sätestatud ja Vedaja keeldub Tellija määratud ajaks hankelepingu
allkirjastamisest eraldi dokumendina, loetakse Vedaja oma pakkumuse tagasivõtnuks
RHS § 53 lg 1 tähenduses.
3. Vedaja kohustused seoses avaliku teenindamisega
3.1. Vedaja osutab Lepingu objektiks olevatel bussiliinidel kvaliteetset ja järjepidevat veoteenust Lepingu p-s 1.1 nimetatud Lepingu dokumentides sätestatud tingimuste kohaselt vastavalt Tellija kehtestatud ja kinnitatud sõiduplaanile ja Tellija määratud töömahtudele.
3.2. Vedaja kohustub kogu Lepingu kehtivuse vältel tagama Lepingu täitmisel kasutatavate enda poolt hangitud busside vastavuse HD lisa 1 lisas 4 sätestatud tingimustele. Vedaja kohustub esitama Tellijale 1 (ühe) tööpäeva jooksul hankelepingu sõlmimisest andmed lepingu täitmisel kasutatavate busside kohta, mille pinnalt on Tellijal võimalik veenduda busside vastavuses tehnilise kirjelduse tingimustele. Vedaja võib Lepingu täitmisel kasutatavaid busse vahetada või muuta üksnes Tellija sellekohasel eelneval kirjalikul nõusolekul ja eeldusel, et Lepingu täitmiseks kasutatavad bussid vastavad igal ajahetkel tehnilise kirjelduse tingimustele.
3.3. Vedajal on lubatud normaalbussi asemel kasutada väikebussi olenevalt liini täituvusest ning vaid Tellija poolt antud eelneval kirjalikul nõusolekul. Vedajal puudub väikebussi kasutamise nõudeõigus.
3.4. Lepingust tulenevate kohustuste täitmiseks kasutatavate busside vanus peab olema igal hetkel, kui vastavat bussi Lepingu täitmiseks kasutatakse, mitte vanem kui HD lisa 1 lisas 4 sätestatud.
3.5. Vedaja kohustub tagama, et depoost veoteenuse osutamiseks väljuv buss vastab nii oma tehnilise seisundi, puhtuse kui ka korrashoiu poolest Lepingus ja õigusaktides, seal hulgas HD lisa 1 lisas 4 esitatud nõuetele.
3.6. Vedaja on kohustatud Tellijat teavitama kõigist ärajäänud veootstest ja koheselt suunama liinile asendusbussi. Asendusbuss peab jätkama liinivedu maksimaalselt 30 minuti jooksul. Asendusbuss peab vastama kõikidele HD lisa 1 lisa 4 nõuetele. Käesolevas punktis nimetatud teates kohustub Vedaja esitama Tellijale vähemalt andmed asendusbussi registreerimisnumbri kohta. Vedaja on Tellija nõudmisel kohustatud esitama täiendavaid andmeid ja dokumente, mille pinnalt on Tellijal võimalik veenduda, et asendusbuss vastas kõikidele tehnilise kirjelduse nõuetele.
3.7. Vedaja on kohustatud Tellijat teatama kõigist hilinemistest, mis on suuremad, kui 10 min.
3.8. Vedajal on kohustatud tagama teenuse osutamise alguseks vähemalt kolm invatõstukiga varustatud või muul viisil ratastooliga sisenemiseks kohandatud (näiteks rambiga varustatud madala sisenemisega) buss. Vedaja suunab nimetatud bussi(d) liinile tellimuste alusel, mis on esitatud sõitja(te) poolt infotelefoni kaudu vähemalt 48-tundi enne bussi väljumist ja/või tellija poolt ette antud tellimuse alusel, mis on esitatud Vedaja kontaktisikule vähemalt 48-tundi enne bussi väljumist.
3.9. Vedaja kohustub tagama, et:
3.9.1. kogu Lepingu kehtivuse ajal täidab Vedaja kõik Lepingu täitmisega seotud
kohustused hankedokumentidega, seal hulgas HD lisa 1 lisas 4 ja lisas 5, ette
nähtud nõudeid järgides, samuti järgib ja täidab Vedaja kõiki muid õigusaktides
sätestatud nõudeid ja kohustusi;
3.9.2. omab Lepingu täitmiseks kõiki vajalikke lube, sertifikaate vms, mis on
nõutavad Lepingu täitmisega seotud kohustuste täitmiseks;
3.9.3. tema poolt hankemenetluses nimetatud veokorraldaja vastab kogu Lepingu
täitmise perioodi kestel kõikidele õigusaktides sätestatud nõuetele; kui Vedaja
poolt hankemenetluses nimetatud veokorraldaja mistahes hetkel Lepingu kehtivuse
perioodil ei vasta enam õigusaktides sätestatud nõuetele, kohustub Vedaja Tellijat
sellest viivitamatult teavitama ja viivitamatult määrama uue, nõuetele vastava
veokorraldaja;
3.9.4. Vedaja või alltöövõtja poolt Lepingu täitmisel kasutatavad isikud järgivad
Lepingust tulenevaid kohustusi ning toimivad kohustuste täitmisel täiel määral
kooskõlas õigusaktides sätestatud nõuetega, samuti omavad kohustuste täitmiseks
kõiki vajalikke õigusaktides ette nähtud lube, sertifikaate vms volitusi;
3.9.5. Lepingu täitmisel kasutatavad vahendid vastavad Lepingus ja õigusaktides
sätestatud nõuetele;
3.9.6. kogu Lepingu täitmise aja kestel omab Vedaja kehtivat ühistranspordiseaduse
§-s 39 lg 1 nimetatud ühenduse tegevusluba. Kui Vedaja ühenduse tegevusloa kehtivus
lõpeb enne käesoleva Lepingu lõppemise tähtpäeva, kohustub Vedaja esitama Tellijale
hiljemalt 30 (kolmkümmend) kalendripäeva enne ühenduse tegevusloa kehtivuse
lõppemise tähtaega uue ühenduse tegevusloa;
3.9.7. päeva alguses väljuvad depoost liinile nii seest kui väljast puhtad ja
korrektse välimusega bussid, Tellijaga kokkuleppel võib toimuda pesemine mujal
ja muul kellaajal ning bussid peavad olema varustatud talveperioodil esmaste
abivahenditega (labidas, köis, libedustõrjevahendid jm);
3.9.8. liiniveo teenust osutatakse vastavalt Tellija poolt kinnitatud sõidugraafikule.
3.10. Vedaja kohustub Lepingu objektiks olevatel bussiliinidel veoteenust osutama Tellija poolt teatavaks tehtud piletihindade alusel, arvestades õigusaktidest tulenevaid ja Tellija poolt määratletud sõidusoodustusi.
3.11. Vedaja tagab Lepingu täitmisel kasutatavates bussides sõidukijuhtide
poolt õigusaktidest tulenevate nõuete täitmise, s.h:
3.11.1. Hiljemalt teenindusperioodi alguseks ja igal hetkel lepingu täitmise
ajal on pakkuja poolt avaliku teenindamise lepingu täitmiseks rakendatavad bussijuhid
läbinud vastavalt Autoveoseaduse (AvS) § 27 lõikele 1 ametikoolituse ning omavad
AvS § 28 kohast Maanteeameti poolt väljastatud koolitustunnistust ning neil
on olemas kõik Eestis vajalikud bussijuhina töötamise õigust ja kvalifikatsiooni
tõendavad dokumendid.
3.11.2. Vedaja tagab käedvaba side dišpeterite ja kõigi liine teenindavate bussijuhide
vahel kogu liinitöö osutamise perioodil;
3.11.3. Vedaja või alltöövõtja poolt Lepingu täitmisel rakendatav ühissõidukijuht
täidab ametialases tegevuses teeseaduse, töö- ja puhkeaja seaduse, liiklusseaduse
ja ühistranspordiseaduse ja nende alusel vastuvõetud õigusaktidega kehtestatud
nõudeid;
3.11.4. sõidukijuht annab riigikeeles infot peatuste, sõiduplaani jm oluliste
asjaolude kohta ning käitub sõitjatega viisakalt ja vastutulelikult;
3.11.5. sõidukijuht tagab bussis sisetemperatuuri vähemalt 10° Celsiuse järgi
ning salongi temperatuuri mitte üle 25° Celsiuse järgi. Kui sõitjatesalongi
sisetemperatuur on 24° Celsiuse järgi või rohkem, on konditsioneeri sisse lülitamine
kohustuslik.
3.11.6. Sõidukijuht lülitab pimeda ajal sisse bussi sõitjatesalongi valgustuse;
3.11.7. sõidukijuht täidab Tubakaseaduses sätestatud nõudeid, kus on nimetatud
suitsetamiseks keelatud kohad. Näiteks: koolieelse lasteasutuse, põhikooli,
gümnaasiumi, kutseõppeasutuse, huvikooli, avatud noortekeskuse või noorte püsilaager
ja noorte projektlaager ruumides ning nende piiratud maa-alal; ühistranspordi
ootekojas, reisijate ootesaalis ja reisiterminalis; sõitjateveoteenuse osutamiseks
kasutatavas sõidukis.
3.11.8. sõidukijuht ei tohi raadio kuulamisega sõitjaid häirida;
3.11.9. sõidukijuht toimetab sõitjad sujuva ja ohutu sõiduga sihtkohta sõiduplaanis
ettenähtud ajal, ning tagab veoteenuse kvaliteedi;
3.11.10. sõidukijuht abistab ratastoolis ja lapsevankriga sisenejaid;
3.11.11. sõidukijuhil on Lepingu täitmise ajal seljas korrektne Vedaja
vormiriietus, mis tuleb eelnevalt kooskõlastada Tellijaga.
3.11.12. lepingu täitmiseks ei kasutata bussijuhte, kelle puhul on kolme
kuu jooksul Tellija või järelevalveametniku poolt tuvastatud vähemalt kakskümmend
korda sõitja sisenemisel sõiduõiguse kontrolli teostamata jätmist;
3.12. Vedaja peab käesoleva Lepingu objektiks olevate bussiliinide liiniveo majandusarvestust eraldi muust ettevõtluse arvestusest, seades selleks sisse eraldi raamatupidamise ning arvestades selle tegevusega seotud varaosa heast raamatupidamistavast lähtuvalt. Pärast iga aasta majandusaasta aastaaruande kinnitamist esitab Vedaja Tellijale selle kinnituseks audiitori järeldusotsuse. Vedaja tagab ühtlasi majandusarvestuse pidamisel ühistranspordiseaduse §-s 23 sätestatud nõuete järgimise seoses avaliku liiniveo majandusarvestuse eraldamisega muust ettevõtlusest.
3.13. Vedaja kohustub mitte tegema takistusi Tellijale ning osalema ka ise
Lepingu objektiks olevatel bussiliinidel sõitjatevoogude uurimises ja liini
sõidukite täituvuse kontrollimises vastavalt Tellija juhistele. Selle kohustuse
täitmine ei anna Vedajale õigust nõuda täiendavat tasu. Vedaja kohustus osaleda
eelnimetatud uuringutes seisneb eelkõige, kuid mitte ainult, järgnevas:
3.13.1. sõidukijuht teeb Vedaja esindajana koostööd loendajaga;
3.13.2. sõidukijuht lubab loendajal tasuta sõita Tellija poolt väljastatud tõendi
alusel;
3.13.3. sõidukijuht annab abistavat informatsiooni teede ja peatuste ning igapäevase
teenindamise käigus saadud teabe kohta.
3.14. Vedaja peab tegema Tellijaga koostööd, mis on vajalik Tellijale Vedaja poolt Lepingu täitmise kontrollimiseks, Lepingu täitmisega seotud analüüside ja uuringute tegemiseks või Tellija majandustegevuse läbiviimiseks ja planeerimiseks.
3.15. Lepingu objektiks olevate bussiliinide teenindamine toimub vastavalt HD lisa 1 lisas 3 kehtestatud sõiduplaanile ja HD lisa 1 lisas 1 sätestatud töömahule.
3.16. Vedaja on kohustatud organiseerima liinide korrapärase dispetšeerimise ja sõitjate teavitamise. Dispetšeerimine peab olema tagatud busside liiniloleku ajal. Sissehelistamise ooteaeg ei või olla pikem kui 1 minutit. Dispetšeerimist Tellija poolt eraldi ei tasustata. Tellija nõudel peab Vedaja esitama 3 päeva jooksul ülevaate dispetšeerimise tulemustest ühes asjaomase statistikaga. Dispetšeerimise ülevaade sisaldab teavet: (1.) sõiduplaanidest kinnipidamise ja korraldatud ümberistumiste tagamise kohta; (2.) selle kohta, milliseid meetmeid on rakendatud liiklushäirete korral regulaarse liikluse taastamiseks; (3.) sõitjateabe korraldamise ning ärajäänud, katkestatud ja asendatud või muul moel ebaregulaarsetest veootstest teatamise kohta; (4.) sõitjatelt laekunud kaebuste lahendamise kohta.
3.17. Vedaja omab õigust teha ajutisi muudatusi busside liikluses Lepingu objektiks olevatel liinidel liiklustakistuste või ohtlike liiklusolude (teede lagunemine, meteoroloogilised tingimused jms) korral kuni sõidetavuse taastumiseni. Nimetatud muudatustest on Vedaja koheselt kohustatud informeerima sõitjaid ja Tellijat. Vedaja peab Tellijat informeerides ka põhjendama ajutiste muudatuste tegemise vajadust. Vedaja poolt tehtud ajutised muudatused ei tohi kesta kauem, kui neid muudatusi tinginud asjaolude kestus.
3.18. Tellijal on igal ajal õigus kontrollida Vedajal ühenduse tegevusloa olemasolu.
3.19. Tellijal on õigus igal ajal kontrollida Vedaja poolt Lepingu täitmiseks kasutatavaid busse nende vastavuse tuvastamiseks Lepingus, HD-s, selle lisades, Vedaja pakkumises ning kõikides kohaldatavates õigusaktides sätestatud tingimustele.
3.20. Tellijal on õigus ühepoolselt muuta Lepingu objektiks olevatel liinidel
töömahtu, sõiduplaane, keskmist kiirust, liinide pikkust, mõne liini teenindamine
lõpetada või lisada uusi liine. Eelnimetatud muudatuste tulemusena võib töömaht
võrreldes Riigihanke hanketeates sätestatud töömahuga kogu Lepingu kohta kokku
kas suureneda kuni 20 % või väheneda kuni 20 %. Vedajat teavitatakse ette vähemalt
10 (kümme) päeva enne muudatuste ellu rakendamist.
4. Tasu avaliku teenindamise eest
4.1. Kõigi Vedaja käesoleva Lepingu täitmisega seotud kohustuste täitmise eest makstakse tasu vastavalt Vedaja pakkumises esitatud läbisõidutariifile, arvestades käesolevas Lepingus sätestatud täiendavaid tingimusi. Vedaja kannab Lepingu täitmisega seotud tasu- ja kuluriski, samuti asjaolude muutumise riski, välja arvatud Lepingus või seaduses sätestatud juhtudel.
4.2. Vedaja tasuks loetakse Vedajale igal kalendrikuul Lepingu kohustuste täitmise eest makstavat tasu, mille Tellija arvestab Vedajale iga Lepingu objektiks oleva bussiliini osas vastavalt sõidugraafikule tegelikult teostatud töömahu (liiniläbisõidu) eest (Lepingu lisa 1 ja 2) vastavalt Vedaja poolt Riigihankes pakutud läbisõidutariifile väikebuss 0,62 eur/km ja normaalbuss 1,03 eur/km.
4.3. Vedaja poolt pakkumises esitatud läbisõidutariif on Vedaja tasu arvestamise aluseks kogu Lepingu kehtivusaja vältel ning Vedaja tasu erandlik suurendamine on võimalik ainult käesolevas Lepingus või seaduses nimetatud alustel ja korras. Lepingust või Lepinguga seotud kohustuste täitmisel on Vedajal õigus üksnes läbisõidutariifide alusel makstavatele tasudele, muid tasusid ning kulusid Vedajale ei hüvitata.
4.4. Vedaja tasust arvatakse maha tasusumma vähendamise aruande (Lepingu lisa 5) kohaselt tasust maha arvatavad summad.
4.5. Põhjendatud ja vedajast mittesõltuvatel asjaoludel saab toetuse arvestamise aluseks olevat vedaja pakkumuses esitatud läbisõidutariifi maksumust lepingu kehtivusaja vältel muuta juhul, kui muutub tarbijahinnaindeks Statistikaameti, Maanteeameti või Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi andmetel, mille alusel alltoodud valemi järgi arvutatakse liinikilomeetri maksumuse piirmäär:
Tt = (THIp x Tt-1)
kus
Tt – liinikilomeetri maksumuse piirmäär perioodil t (euro/km);
Tt-1– liinikilomeetri maksumus perioodile t eelneval perioodil (euro/km);
THIp – tarbijahinnaindeks perioodil p võrreldes eelneva perioodiga.
Perioode p on 2 (kaks):
p1 on IV kvartalist III kvartalini (01. oktoober kuni 30. september) ja
p2 II kvartalist I kvartalini (01. aprill kuni 31. märts) kaasa arvatud.
Indeksit THIp1 kasutatakse liinikilomeetri maksumuse muutmiseks alates 1. jaanuarist ja THIp2 kasutatakse alates 1. juulist.
Näide 1: 2019. aasta I poolaasta liinikilomeetri maksumuse piirmäära arvutamiseks kasutatav liinikilomeetri maksumuse muutmise indeks (THIp1) leitakse perioodi 01.10.2017 kuni 30.09.2018 indeksi ja perioodi 01.10.2016 kuni 30.09.2017 indeksi jagamisel.
Näide 2: 2019. aasta II poolaasta liinikilomeetri maksumuse piirmäära arvutamiseks kasutatav liinikilomeetri maksumuse muutmise indeks (THIp2) leitakse perioodi 01.04.2018 kuni 31.03.2019 indeksi ja perioodi 01.04.2017 kuni 31.03.2018 indeksi jagamisel.
4.6. P-s 4.5 sätestatud viisil võib korrigeerida Vedaja tasu kuni 2 (kaks) korda kalendriaastas Vedaja taotluse või Tellija arvestuste alusel. Vedaja on kohustatud esitama põhjendatud taotluse läbisõidutariifi muutmiseks, punktis 4.5 nimetatud perioodide arvestuse aluseks, p1 muutmiseks mitte hiljem kui 20.oktoobriks ja p2 muutmiseks mitte hiljem kui 20.aprilliks.
4.7. Läbisõidutariif kuni 31.12.2018. a on vedaja pakkumuses esitatud läbisõidutariif. Üleplaanilise töö eest ei tasuta, väljaarvatud eelnevalt Tellijaga kirjalikult kokku lepitud juhtudel. Tellijast ja Vedajast mittesõltuvate töömahtude muudatuste korral käsitletakse ja lahendatakse tasumise küsimus iga juhtumi korral eraldi.
4.8. Lepingu objektiks olevate bussiliinide teenindamise eest tasub Tellija Vedajale pangaülekandega pangaarvele EE102200001120078801 hiljemalt teenuse osutamisele järgneva kuu viimaseks kuupäevaks, kui on täpsustunud tasust tehtavate mahaarvamiste summa ja Vedaja on edastanud Tellijale tasu maksmise kohta arve.
4.9. Vedajale tasu maksmise tähtaeg lükkub edasi, kui Vedaja ei ole tähtaegselt
esitanud Lepingu p-des 8.9.1 – 8.9.2 nimetatud aruandeid. Lepingu p-des 8.9.1
– 8.9.2 nimetatud aruannete esitamisega viivitamise korral maksab Tellija Vedaja
tasu välja 20 (kahekümne) päeva jooksul alates Vedaja poolt kõigi Lepingu p-des
8.9.1 – 8.9.2 nimetatud nõuetekohaste aruannete esitamist.
5. Lepingu täitmistagatis
5.1. Lepingu täitmistagatise suuruseks on 300 000 (kolmsada tuhat) eurot.
5.2. Lepingu täitmistagatis loetakse Tellijale antuks, kui Vedaja on Tellijale
esitanud:
5.2.1. maksekorralduse Lepingu p-s 5.1 nimetatud rahasumma deponeerimise kohta
Tellija arvelduskontole EE161010220105556012 (SEB Pank) või
5.2.2. krediidi- või finantseerimisasutuse või kindlustusandja garantiikirja
(edaspidi: Garantiikiri) originaaleksemplari, mille kohaselt on Tellija õigustatud
saama Garantiikirja alusel maksimaalselt Lepingu p-s 5.1 nimetatud rahasumma
väljamakse Tellija esimesel nõudmisel ja Tellija poolt nimetatud summas. Garantiikiri
ei tohi sisaldada Tellija õiguseid kitsendavaid lisatingimusi. Nimetatud lisatingimusi
sisaldav Garantiikiri on käesolevas punktis nõutule mittevastav ning selle esitamist
käsitletakse käesolevas punktis nõutava Garantiikirja esitamata jätmisena.
5.3. Lepingu sõlmimise järgselt antud esimene Garantiikiri peab kehtima vähemalt 1 aasta arvestatuna selle Vedaja poolt Tellijale üleandmise päevast.
5.4. Lepingu p-s 5.3 nimetatud Garantiikirjale järgnevalt on Vedaja kohustatud
andma Tellijale Garantiikirjad, mis:
5.4.1. hakkavad kehtima hiljemalt eelmise Garantiikirja kehtivuse lõppemisele
järgnevast päevast ning
5.4.2. kehtivad arvestatuna eelmise Garantiikirja kehtivuse lõppemisele järgnevast
päevast vähemalt 1 aasta.
5.5. Vedaja on kohustatud Lepingu p-s 5.4 nimetatud Garantiikirja esitama Tellijale hiljemalt 3 kuud enne eelneva Garantiikirja kehtivuse lõppemist.
5.6. Vahetult Lepingu p-s 10.1 sätestatud Lepingu lõppemise tähtpäevale eelnevalt esitatav Garantiikiri peab kehtima vähemalt sellele Garantiikirjale eelnevalt antud Garantiikirja kehtivuse lõppemisele järgnevast päevast kuni Lepingu p-s 10.1 sätestatud Lepingu lõppemise tähtpäevani (kaasa arvatud).
5.7. Vahetult pärast Lepingu sõlmimist Tellijale antav täitmistagatis antakse hiljemalt 30 kalendripäeva enne Lepingu p-s 10.1 sätestatud Lepingu täitmise esimest päeva. Kui Vedaja ei ole tähtaegselt täitmistagatist andnud, on Tellijal õigus Lepingust taganeda ja nõuda Vedajalt leppetrahvi, mille summa võrdub Vedaja pakkumuse ja hindamistulemustelt järjekorras järgmise pakkumuse teinud pakkuja pakkumuse maksumuse vahega.
5.8. Kui Tellija esitab teate hankelepingu sõlmimise kohta nõustumuse andmiseks
muus vormis kui HD p 13.5, loetakse hankeleping sõlmituks alates hankelepingu
eraldi dokumendina allkirjastamisest mõlema poole poolt. Käesolevas punktis
sätestatud juhul on pakkuja kohustatud andma lepingu täitmistagatise hiljemalt
30 kalendripäeva enne Lepingu p-s 10.1 sätestatud Lepingu täitmise esimest päeva.
Kui Vedaja ei ole tähtaegselt täitmistagatist andnud, on hankijal õigus Lepingust
taganeda ja nõuda Vedajalt leppetrahvi, mille summa võrdub Vedaja pakkumuse
ja hindamistulemustelt järjekorras järgmise pakkumuse teinud pakkuja pakkumuse
maksumuse vahega.
6. Piletimüügiga seonduvad kohustused
6.1. Tellija annab Vedaja kasutusse riigihanke 170046 „Piletimüügisüsteemi haldus, hooldus ja arendus“ lepinguga renditud piletimüügiseadmed kuni käesoleva hankelepingu lõpuni.
6.2. Piletimüügiga seonduvate kohustuste tekkimisel Vedajale sellest tulenevaid täiendavaid kulutusi Tellija ei hüvita.
6.3. Vedaja kohustub läbi oma bussijuhtide (sh alltöövõtjate poolt rakendatavate bussijuhtide) Lepingu objektiks olevatel bussiliinidel teostama Tellija poolt antud piletimüügiseadmetega piletimüüki sh ka rahalaadimist kontaktivabadele kaartidele ja sõiduõiguse kontrolli Tellija poolt teatavaks tehtud piletihindade, õigusaktidest tulenevate ja Tellija poolt määratletud sõidusoodustuste alusel.
6.4. Pooled on kokku leppinud, et piletimüügiseadmete komplektikoguväärtus on käesoleva lepingu punktis 6.1. nimetatud hankelepingu kehtivuse ajal 2140 eurot, millele lisandub käibemaks. Piletimüügiseadmete komplekti kuulub: juhiseade(tahvelarvuti), validaator (koos QR-lugejaga), hub (kohtvõrgu jaotur) , printer, antenn ja kaabeldus.
6.5. Vedaja kohustub võimaldama piletimüügiseadmete paigaldamist kõikidesse Lepingu täitmisel kasutatavatesse bussidesse, Paigaldamise graafikud kooskõlastatakse kolmepoolselt Vedaja, Tellija ja Tellija poolt volitatud isiku vahel.
6.6. Piletimüügiseadmed paigaldab Tellija poolt volitatud isik hiljemalt Lepingu alusel bussiliinide teenindamise alguse ajaks. Tellija kohustub tagama, et Vedaja bussidesse paigaldatakse Lepingu täitmiseks vajalik arv piletimüügiseadmeid. Töömahu suurenemisel tagab Tellija vajaduse korral Vedajale täiendavate piletimüügiseadmete kasutusse andmise. Vedaja poolsel põhjusel täiendavate piletimüügiseadmete paigaldamise kulud katab Vedaja.
6.7. Piletimüügiseadmete paigaldamise hetkest Lepingu täitmiseks kasutatavatesse bussidesse loetakse piletimüügiseadmed Vedaja kasutusse antuks ning paigaldamise hetkest alates läheb Vedajale üle piletimüügiseadmete kahjustumise ja hävimise risk olenemata kahjustamise või hävimise põhjusest. Piletimüügiseadmete paigaldamine ja üleandmine vormistatakse aktiga.
6.8. Vedaja kohustub:
6.8.1. kasutama piletimüügiseadmeid heaperemehelikult;
6.8.2. informeerima piletimüügiseadmete riketest, rikkumistest, kadumisest,
lõhkumisest ja vargusest viivitamatult Tellijat ja piletimüügisüsteemi haldajat.
Lõhkumise ja varguse korral ning muul juhul, mil piletimüügisüsteemi kahjustumine,
hävimine või kasutuskõlbmatuks muutumine seondub õigusrikkumisega, kohustub
Vedaja lisaks Tellija ja piletimüügisüsteemi haldaja teavitamisele teavitama
viivitamatult ka politseid. Piletimüügisüsteemi haldaja ja Tellija informeerimise
teade peab sisaldama vähemalt bussi registreerimise numbrit, liini- ja/või marsruudi
numbrit ning võimalusel ka bussijuhi telefoni, aega ja kohta, millal saab piletimüügiseadet
vahetada. Riketest teavitamiseks kasutatakse dispetšer rakenduse keskkonda.;
6.8.3. tagama piletimüügiseadme säilivuse ka bussi mitte liinil oleku ajal;
6.8.4. kandma täielikku materiaalset vastutust vastutavale hoiule võetud piletimüügiseadmete
osas;
6.8.5. hüvitama kogu piletimüügiseadmete vargusest, hävimisest, kahjustumisest
või muust kasutuskõlbmatuks muutumisest tekkinud kahju;
6.8.6. tagama, et bussijuht müüb nõuetekohaseid sõidupileteid vastavalt sõitja
sõidusoovile ning vastavalt Tellija määratud hinnakirjale;
6.8.7. hüvitama Tellijale saamatajäänud üksikpiletitulu juhul kui on tuvastatud
piletimüügiseadmete tahtlik rikkumine või manipuleerimine Vedaja bussijuhi poolt.
Saamatajäänud piletitulu aluseks võetakse eelmise aruandeperioodi analoogse
veootsa üksikpiletitulu;
6.8.8. tagama bussides Tellija poolt antud sõitjainfo olemasolu;
6.8.9. laadima sularaha (ainult paberraha) kontaktivabadele kaartidele. Sularaha
laadimist kontaktivabadele kaartidele Tellija poolt eraldi ei tasustata;
6.8.10. tegema koostööd Tellijaga sõidupiletite müügi turvalisuse tagamisel;
6.8.11. tagama Tellija poolt soovitatud meetmete teostamise sõidupiletite müügi
turvalisuse tagamiseks;
6.8.12. tagama, et bussijuhid kontrollivad reisijate sisenemisel bussidesse
nende sõiduõigust tõendavaid dokumente;
6.8.13. võimaldama piletimüügiseadmete töös puuduste kõrvaldamiseks vajalike
parandustööde teostamist. Vedajal on keelatud teostada ise mistahes piletimüügiseadmete
parandustöid;
6.8.14. kandma eelneva kuu piletimüügist saadud raha pangaülekandega Tellija
pangaarvele EE981010220041254012 (SEB Pank) vastavalt Tellija poolt esitatud
arvele.
6.8.15. kasutama Piletimüügikeskkonda, vastavalt Tellijaga kokkulepitule. Piletimüügikeskkonna
kasutusjuhendid kuuluvad lepingu lisa juurde.
6.9. Tellija teavitab Vedajat Tellija määratletavate piletihindade ja sõidusoodustuste muutustest.
6.10. Tellijal või tema määratud kolmandatel isikutel on õigus teostada kontrolli sõidupiletite realiseerimise üle Lepingu objektiks olevate bussiliinide bussides, mis seisneb sõidupiletite müügikäibe jälgimises, kontrollostude sooritamises ja kontrollis kontroll- ja müügiseadmete korrasoleku üle.
6.11. Kui Tellija sõlmib uue piletimüügiseadmetega seonduva lepingu, kohustub Vedaja võimaldama paigaldada bussidesse uued piletimüügiseadmed, võtma kasutusele Tellija poolt antavad uued piletimüügiseadmed ja tagastama endised piletimüügiseadmed. Vastavate kohustuste täitmise eest täiendavalt ei tasuta.
6.12. Piletimüügi teostamise ja inkassatsiooniga seonduvad kulud sisalduvad Vedajale Lepingu alusel makstavas tasus.
6.13. Tellija annab läbi piletimüügisüsteemi haldaja Vedajale ligipääsuõiguse(d) Piletimüügikeskkonnale. Piletimüügikeskkond sisaldab aruandeid veolepingu täitmise kohta, piletimüügiandmeid, rikete teavitus süsteemi ja dispetšerrakendust.
6.14. Vedaja on kohustatud korraldama kõikidele lepingu täitmisel kasutatavatele
bussijuhtidele seadmete kasutamise koolitusi. Koolituste läbiviimine toimub
Tellija poolt antud juhendmaterjalide alusel ning koolitustel on Tellija või
Tellija poolt määratud kolmanda osapoole kohalolek kohustuslik.
7. Järelevalvekaameratega seonduvad õigused ja kohustused
7.1. Nõuded järelevalvekaamerate süsteemile:
7.1.1. Kõik liiniveoks kasutatavad bussid peavad olema kogu ATL-i kehtivusperioodi
jooksul varustatud ATL punktides 7.1 – 7.3 kirjeldatud piletimüügi järelevalvekaamerate
süsteemiga (edaspidi süsteem), mille all mõistab hankija kaameratest koos kõigi
bussis vajalike videopilti salvestavate ja edastavate seadmetega, tarkvarast
ja/või andmebaasist (Pakkuja serveris hoitav videosalvestiste kogu) koosnevat
tervikut. Kaamerad peavad edastama videopilti Pakkuja serverisse üle mobiilside
võrgu või muul meetodil. Süsteemi kaamera vaatevälja peab jääma sõitja ja bussijuhi
käte kohtumise koht ning piletimüügi seadmed;
7.1.2. Süsteemi seadmed tuleb bussidesse paigaldada nii, et seadmete manipuleerimise
vältimiseks kõrvaliste isikute poolt on juurdepääs seadmetele, nende komponentide
vahelistele ühendustele, seadmete juhtnuppudele ja elektritoiteahelale võimatu
või võimalikult raskendatud;
7.1.3. Seadmed peavad taluma tolmu, vibratsiooni, niiskust vastavalt Eestile
omastele klimaatilistele tingimustele ja mitte lõpetama nende tegurite mõju
tõttu tööd. Seadmed peavad olema sobilikud tõrgeteta kasutamiseks maakonnaliinide
bussides. Tõrgeteta kasutamise all mõistab hankija seda, et seadmete töös ei
tohi esineda süsteemseid häireid, mis võivad tuleneda nii seadmete sisemistest
teguritest kui ka välistest mõjudest (temperatuur, vibratsioon, tolm). Näiteks
ei tohi seadmed nö „kinni joosta“ ehk vajada manuaalset sekkumist nõudvat taaskäivitamist
peale seda, kui seadme elektritoide kaob ja seejärel taastub;
7.1.4. Seadmed peavad olema vandaali- ja manipuleerimiskindlad. Seadmete manipuleerimise
vältimiseks kõrvaliste isikute poolt peavad kõik väliselt ligipääsetavad kruvid,
ja muud ärakäivad osad (so osad, mis ei ole kaetud lukustatava kattega) olema
varustatud turvakleebistega. Seadme lülitid ja nupud, millega on võimalik seadmete
tööd mõjutada ja manipuleerida ei tohi olla väliselt ligipääsetavad;
7.1.5. Seadmed peavad töötama tõrgeteta temperatuurivahemikus -30° kuni +50°;
7.1.6. Seadmed peavad töötama siis, kui bussil on süüde sisse lülitatud ja mootor
töötab. Peale süüte ja mootori väljalülitamist peab seade töötama ja videopilti
salvestama veel vähemalt 10 minutit;
7.1.7. Seadmed peavad olema varustatud kas:
7.1.7.1. GPS (globaalne positsioneerimise süsteem) mooduliga, mille abil registreeritakse
salvestisel lisaks videopildile ka kaardirakendusel bussi asukoht ning kiirus
või
7.1.7.2. bussi uste avamist ning sulgemist registreeriva anduriga või
7.1.7.3. liikumisanduriga
7.1.8. Seadme kaameratel peab olema automaatselt kohanduv valgustundlikkus,
mis on piisav kvaliteetse videopildi salvestamiseks pimedal ajal kui bussil
on sisse lülitatud salongivalgustus. Kvaliteetse videopildi all mõistab hankija
olukorda, kus vähesest valgustusest hoolimata on võimalik üheselt tuvastada
pileti ja raha liikumine sõitja, bussijuhi ja piletimüügiseadmete vahel;
7.1.9. Juhul kui seadmete salvestise vaatamiseks on vajalik spetsiaalne tarkvara,
mida ei ole vabavarana saada, siis see peab koos seadmetega üle antama hankijale;
7.2. Järelevalvekaamerate süsteemi salvestistele ja salvestusprotsessile esitatavad üldised nõuded;
7.2.1. seadmetega peab olema võimalik salvestada videopilti maksimaalse resolutsiooniga vähemalt 1,2 megapikslit ning maksimaalse kaadrisagedusega 25Hz. Salvestamise resolutsiooni ning kaadrisagedust peab olema võimalik seadistada;
7.2.2. salvestise läbivaatamise lihtsustamiseks peab olema võimalik eristada
piletimüügiprotsessi ja bussi sõiduaja kohta tehtud salvestist. Selleks peavad
seadmed registreerima bussi asukoha ja kiiruse vastavalt punktis 7.1.7.1 sätestatud
viisil või bussi asukoha ja reisijate sisenemisega sündmuseid vähemalt ühel
punktides 7.1.7.2 või 7.1.7.3 sätestatud viisidest:
7.2.2.1. GPS mooduli abil registreeritakse salvestisel lisaks videopildile ka
kaardirakendusel bussi asukoht ning kiirus. Salvestise läbivaatamisel kuvatakse
monitorile koos videopildiga ka bussi liikumine kaardirakendusel ning kiiruskarakteristik
ajateljel. Salvestise läbivaatamisel on võimalik kursoriga (arvutihiirega) kiiruskarakteristiku
ajateljel liikudes käivitada salvestise taasesitamine mistahes ajahetkest;
7.2.2.2. kui seadmed on ühendatud bussi uste avamist ja sulgemist registreeriva
anduriga siis peab uste avamisel käivituma salvestusprotsess mis kestab veel
2 minutit peale uste sulgemist või salvestise läbivaatamisel olema esitatud
ajatelg, millel on toodud uste avamise ja sulgemise sündmused. Salvestise läbivaatamisel
on võimalik ajateljel liikudes käivitada salvestise taasesitamine mistahes ajahetkest;
7.2.2.3. kui seadmed on varustatud ja ühendatud liikumisanduriga, siis käivitavad
videopildi salvestusprotsessi või registreerivad pideva salvestusprotsessi korral
sündmuse, kui kaamera vaatevälja jääval reisijate liikumiseks ettenähtud alal
toimub liikumine. Salvestise läbivaatamisel on esitatud ajatelg, millel on toodud
reisijate liikumise kohta salvestatud sündmused. Salvestise läbivaatamisel
on võimalik ajateljel liikudes käivitada salvestise taasesitamine mistahes ajahetkest.
7.2.3. Salvestisele peab jäädvustuma lisaks videopildile ja punktis 7.2.3
nimetatud sündmustele:
7.2.3.1. Kuupäev;
7.2.3.2. Kellaaeg sekundi täpsusega;
7.2.3.3. Bussi registreerimismärk.
7.2.4. Salvestiste läbivaatamiseks kasutatavast arvutiprogrammi kalendrimenüüst peab olema võimalik määrata kuupäeva, millal salvestatud videopilti läbi vaatama asutakse. Juhul kui osade kuupäevade kohta salvestisi ei eksisteeri, siis peavad vastavad kuupäevad olema kalendrimenüüs eristatavad;
7.2.5. Punktis 7.2.4 kirjeldatud viisil kuupäeva valimisel esitatakse ajatelg, millelt nähtub millistel kellaaja vahemikel on videopilti salvestatud. Ajateljel peab olema võimalik hiirekursoriga valida kellaaeg, millest alates salvestist hakatakse taasesitada;
7.2.6. Ajateljelt peab olema võimalik valida taasesitamise algusaeg vähemalt 30 sekundilise täpsusega (st vajadusel peab olema võimalik ajatelje gradatsiooni suurendada või kerida ajatelge mööda kerimisriba). Ajateljel peab olema võimalik käivitada salvestist suvalisest kellaajast, mille kohta salvestis eksisteerib – st liikuda peab olema võimalik nii ajaliselt ettepoole kui tahapoole;
7.3. Seadmetele salvestisele ja salvestusprotsessile esitatavad nõuded kui
videopilti edastatakse Pakkuja serverisse üle mobiilside- või muu traadita andmesidevõrgu
vahendusel:
7.3.1. Juhul kui pakkuja pakub lahendust, mille kohaselt süsteem edastab videopilti
Pakkuja serverisse üle mobiilside- või muu traadita andmesidevõrgu peavad olema
täidetud kõik punktides 7.1 ja 7.2 sätestatud tingimused. Salvestiste jõudmise
Pakkuja serverisse tagab Pakkuja;
7.3.2. Salvestiste failid peavad olema arhiveeritud bussi registreerimise numbri
järgi kaustadesse. Igas kaustas olevad salvestised peavad olema arhiveeritud
katkematu kronoloogiana kuupäeva ja kellaaja järgi;
7.3.3. Salvestisi hoitakse Pakkuja serveris. Salvestistele on tagatud üle interneti
läbi kasutajatunnuse ja parooli juurdepääs kõigile Hankija poolt määratud isikutele
kogu Lepingu perioodi jooksul;
7.3.4. Salvestised peavad olema Hankijale vaatamiseks kättesaadavad hiljemalt
järgmisel päeval peale salvestiste serverisse ülekandmist;
7.3.5. Salvestisi hoitakse Pakkuja serveris vähemalt 60 päeva enne nende ülekirjutamist;
7.3.6. Tulenevalt Hankija vajadusest peab saama salvestisi hoida ka kauem, näiteks
võimalike kolmandate isikute osas läbiviidavate menetlusprotsesside lõpuni.
Selle kohta esitab Hankija Pakkujale vähemalt 5 tööpäeva enne salvestise ülekirjutamist
vastavasisulise taotluse;
7.3.7. Lubatud ei ole pakkuda ja kasutada sellist lahendust, mille puhul videopildi
bussidest Pakkuja serverisse edastamine toimub kindasse asukohta ülesseatud
traadita kohtvõrgu (WiFi) vahendusel ning millest tulenevalt peaksid bussid
salvestise pakkujasse serverisse jõudmiseks seisma regulaarselt nimetatud traadita
kohtvõrgu levialas;
7.3.8. Pakkuja serverisse edastatava videopildi või seadme seisundit kirjeldavate
andmete põhjal peab olema võimalik seadmete rikkeid koheselt tuvastada ja registreerida.
Sellisel juhul peab teenusepakkuja kõrvaldama rikked seadmes vähemalt järgmise
tööpäeva jooksul arvestades rikke avastamise päevast.
8. Muud avaliku teenindamisega seonduvad õigused ja kohustused
8.1. Lisaks muudele käesolevas Lepingus sätestatud Vedaja kohustustele kohustub Vedaja korraldama ka bussijuhtidele koolitusi. Seal hulgas hiljemalt ühe kalendrikuu jooksul Lepingu sõlmimisest korraldama Lepingu täitmisel rakendatavatele bussijuhtidele koolituse Lepingu nõuetekohase täitmise, teenuse turvalise osutamise ja klienditeeninduse kohta vastavalt Tellija poolt eelnevalt heakskiidetud koolitusplaanile. Kõigil nimetatud koolitustel on Tellija kohalolek kohustuslik.
8.2. Vedajal on kohustus paigaldada Lepingu alusel avalikke bussiliine teenindavate
busside:
8.2.1. igale küljele Vedaja logo või kaubamärk, mis on minimaalselt nii suur
kui nõutud õigusaktides;
8.2.2. parempoolsele küljele Tellija logo, mille kleebisega varustab Vedajat
Tellija. Vedaja kohustub järgima Tellija juhiseid Tellija logo kleebise asukoha
kohta bussil. Kõik muu Lepingu alusel avalikke bussiliine teenindavate busside
väliskülgedele paigaldatav informatsioon või kujundus loetakse välireklaamiks.
8.3. Vedaja on kohustatud paigaldama Lepingu alusel avalikke bussiliine teenindavatesse bussidesse elektroonilised liininumbrit ja nimetust kuvavad infotablood vastatavalt HD lisa 1 lisas 4 sätestatud tingimustele.
8.4. Vedajal on kohustus tagada lepingu kehtivuse perioodil töötajate, sh alltöövõtjate poolt rakendatavate sõidukijuhtide töötasu ning töö- ja puhkeaja korralduse vastavuse vähemalt kollektiivlepingu seaduse tähenduses vedaja tegevusalale laiendatud kehtiva kollektiivlepinguga sätestatud nõuetele. Vastava nõude täitmise kontrollimiseks kohustub Vedaja esitama Tellijale viimase nõudmisel töötajate töö ja puhkeaja ning töötasu arvestuse dokumendid.
8.5. Vedajal on keelatud paigutada Lepingu alusel avalikke bussiliine teenindavatele bussidele (va asendusbussidele) välireklaami (va Lepingu p-s 8.2 nimetatud osad).
8.6. Vedajal on õigus paigaldada Lepingu alusel avalikel bussiliinidel kasutusel olevatele bussidele sisereklaami üksnes Tellija eelneval kirjalikus vormis nõusoleku olemasolul ning Poolte vahel täiendavalt kokku lepitud Vedaja tasu vähendamise korral.
8.7. Vedaja on kohustatud Tellija nõusolekut küsima igakordselt paigaldatava või eemaldatava sisereklaami kohta, samuti mistahes muude reklaamiga seonduvate tingimuste ning asjaolude muutmisel.
8.8. Vedaja on kohustatud kasutama liinitöö reaalajas jälgimiseks dispetšerrakendust ja koheselt raporteerima dispetšersüsteemi kaudu kõikidest tõrgetest liinitöös ning piletimüügisüsteemi riketest. Reeglina toimub raporteerimine iga veootsa kohta eraldi. Suurematest tõrgetest ja riketest võib raporteerida korraga.
8.9. Tellija kohustub Lepingu objektiks olevatel bussiliinidel veoteenuse osutamisel:
8.9.1. informeerima sõitjaid Lepingu objektiks olevate bussiliinide muutustest
(v.a Lepingu p 3.20 nimetatud muudatused) massiteabevahendite kaudu (muuhulgas
võib Tellija informeerimiskohustuse täitmiseks kasutada piirkonna keskuse kodulehte,
valla kodulehte, infoteateid koolides, bussides ja peatustes);
8.9.2. varustama Lepingu täitmiseks kasutatavad bussid sõitjainfoga, infoga
piletihinna ja trahvide kohta piletita sõidu korral;
8.9.3. vajadusel taotlema riigi vastavatelt asutustelt Lepingu objektiks olevate
bussiliinidega hõlmatud riigile kuuluvate teede või tänavate sõidetavuse tagamist
ning liiklusohutusega seotud probleemide lahendamist;
8.9.4. teavitama Vedajat Lepingu objektiks olevatel bussiliinidel plaanipäraselt
tehtavatest muudatustest ja planeeritavast ajutisest ümbersõidumarsruudist;
8.9.5. esitama Vedajale iga kuu 10. kuupäevaks Lepingu objektiks olevatel bussiliinidel
eelmise kuu tasusumma vähendamise aruande (Lepingu lisa 5), kuid antud kohustuse
rikkumine ei välista Tellija õigust tugineda Vedaja tasu vähendamise aluseks
olevatele asjaoludele hilisemalt;
8.9.6. koostama iga kuu 15. päevaks Lepingu objektiks olevate bussiliinide suhtes
eelmise kuu tasusumma arvestuse aruande (Lepingu lisa 6), mis on aluseks Pooltevahelistele
rahalistele arveldustele;
8.9.7. tasuma Vedajale osutatud teenuse eest Lepingu p-s 4.8 sätestatud korras.
8.10. Vedaja:
8.10.1. esitab Tellijale iga päeva kohta Lepingu objektiks olevate bussiliinide
tegeliku töömahu päevaaruanded (Lepingu lisad 1 ja 2) elektroonilisel kujul
Lepingus märgitud Tellija e-posti aadressidele üks kord kuus eelneva kuu kohta,
hiljemalt järgmise kalendrikuu 10. päevaks. Tegeliku töömahu päevaaruannetes
nimetatud üleplaanilis(t)e veootsa(de) teostamise alus on 8.10.4 alusel toimunud
teavitus. Hilisemalt esitatud üleplaaniliste veootsade aruandeid ei arvestata
ning Tellijal puuduvad kohustused vastavas osas. Üleplaaniliste veootsade teostamine
tuleb eelnevalt Tellijaga kooskõlastada;
8.10.2. esitab Tellijale elektrooniliselt ja paberkandjal iga kalendrikuu 10.
päevaks eelmise kuu Lepingu objektiks olevate bussiliinide hilinenud ja ärajäänud
veootsade aruande (Lepingu lisa 3) ning ärajäänud veootsa(de) põhjuse(d), samuti
busside asendamise juhtumid liinide kaupa konkreetseid kuupäevi ja asendamise
põhjuseid ära näidates;
8.10.3. teatab koheselt Tellijale Lepingus märgitud meiliaadressidele lisaks
igakuise aruande esitamisele Lepingu objektiks olevate bussiliinide ärajäänud
ja hilinenud veootstest (sh avariidest), elektroonilist taasesitamist võimaldavas
vormis, olenemata sellest, kas eelloetletud asjaolud ilmnesid Vedajast tingitud
asjaolude tõttu või muudel, Vedajast sõltumatutel põhjustel. Ärajäänud või hilinenud
veoots loetakse Vedaja poolt Tellijale teatatuks üksnes siis, kui seda on tehtud
koheselt (enne samasisulise teate saamist muudest allikatest, näiteks kodaniku
kaebus);
8.10.4. informeerib koheselt Tellijat nii kirjalikult kui elektroonilist taasesitamist
võimaldavas vormis töömahu muutustest, mida ei ole Tellija tellinud, näidates
ära täiendava töömahu teostamise põhjuse ja tehtud töömahu (liiniläbisõit, veootsad).
Kui Vedaja ei teavita Tellijat nõutavatest asjaoludest koheselt või on teavitamise
aluseks olevad asjaolud tingitud Vedajast, puudub Vedajal õigus asjaoludele
tugineda;
8.10.5. esitab Tellija nõudmisel viimase määratud tähtajaks, vormis ja viisil
täiendavaid andmeid ja aruandlust Lepingu objektiks olevate bussiliinide töö
ja busside kohta või mistahes käesoleva Lepingu täitmisega seonduva aspekti
kohta, samuti muid andmeid, mida Tellijal on vaja õigusaktidest tulenevate kohustuste
täitmiseks või muul põhjendatud juhul, sh Tellija majandustegevuse läbiviimiseks
või planeerimiseks;
8.10.6. edastab Tellijale kirjalikult sõitjate ja oma töötajate ettepanekud
bussiliikluse paremaks korraldamiseks Lepingu objektiks olevatel bussiliinidel;
8.10.7. edastab Tellijale sõitjate kaebused, mis on seotud Vedaja poolt vedude
korraldamisega;
8.10.8. edastab Tellijale kvartaalselt aruande Vedaja osutatava teenuse omahinna
kohta, esitades aruandes andmed oma kulutuste kohta vastavalt Lepingu lisa 7
formaadile hiljemalt kvartali lõppemisele järgneva kalendrikuu 22. päevaks.
Kvartaliperioodideks on 01. jaanuar – 31. märts, 1.aprill – 30. juuni; 01. juuli
– 30. september ning 01. oktoober – 31. detsember.
8.11. Aruandlus ja teated peavad olema eesti keeles ning sisaldama vaid tõeseid andmeid. Elektrooniliselt ja kirjalikult või mistahes muus vormis esitatud info või aruanne peavad oma sisult olema identsed.
8.12. Kui Vedaja esitab mistahes Lepingu lisa 1 – 3 kohase aruande vastava aruande esitamise tähtajast hiljem, lükkuvad ka Tellija poolt vastavate aruannete esitamise tähtajad edasi ning Tellija esitab vastavad aruanded 10 päeva jooksul arvates Vedaja poolt kõikide vastava perioodi kohta käivate Lepingu lisades 1 – 3 nimetatud aruannete saamise päevast.
8.13. Tellijal on õigus nõuda Vedajalt täiendavaid andmeid ja aruandlust Lepingu objektiks olevate bussiliinide töö ja kasutatavate busside kohta, samuti tulenevalt ühistranspordiseadusest ettevõtte raamatupidamisandmete kohta. Nimetatud kohustusega seotud kulud kannab Vedaja.
8.14. Vedaja poolt elektroonilisel kujul esitatava aruandluse tingimused kehtestab Tellija.
8.15. Tellijal on õigus kontrollida Lepingu täitmist puudutavat Vedaja raamatupidamisalast algdokumentatsiooni, aruandeid ning muid dokumente vastavalt ühistranspordiseaduse §-le 23.
8.16. Tellijal on õigus igal ajal kontrollida bussiliiklusele ning sõidukijuhtidele esitatud nõuete täitmist, sõiduplaanidest kinnipidamist, busside täituvust ja vastavust ühistranspordiseadusele, sõitjateveo eeskirjale ning käesolevale Lepingule ning Vedaja poolt Lepingu nõuetekohase täitmise mistahes muid aspekte. Vedaja peab eelnimetatud kohustuste täitmise võimaldamiseks tegema kõik endast oleneva.
8.17. Vedaja kohustub Lepingu täitmise puudustest ja kõrvalekalletest informeerima koheselt Tellijat kirjalikult ja elektrooniliselt Tellija poolt teatavaks tehtud aadressil.
8.18. Vedaja lubab Lepingu objektiks olevate bussiliinide bussides Tellija
poolt määratud isikutel kontrollida sõitjate sõiduõigust tõendavaid dokumente
ning bussidele ja sõidukijuhtidele esitatavate Lepingus ja muudes õigusaktides
fikseeritud nõuete täitmist.
9. Sanktsioonid
9.1. Käesoleva peatüki sätted ei välista Tellija tuginemist Vedaja rikkumistele, mida otsesõnu käesolevas peatükis nimetatud ei ole.
9.2. Käesoleva peatüki sätted kohalduvad kõigile Lepingu rikkumistele, väljaarvatud hilinenud ning ärajäänud veootstele, mille suhtes kohalduvad Lepingu lisas 10 reguleeritud sanktsioonid.
9.3. Väheolulised lepingurikkumised on:
9.3.1. mistahes sõidukitele või sõidukijuhtidele esitatavate nõuete mittetäitmine;
9.3.2. mittepuhaste või ebakorrektse välimusega busside kasutamine;
9.3.3. Vedaja poolt ilma Tellija kirjaliku nõusolekuta Lepingu objektiks olevatel
bussiliinidel kasutusel olevatele bussidele reklaami paigaldamine või nõuetele
mittevastava reklaami paigaldamine või nõuetele mittevastava logo või kaubamärgi
paigaldamine;
9.3.4. Vedaja, alltöövõtja või nende poolt rakendatavate bussijuhtide suhtes
on Tellijale laekunud kaebus va kaebus, mis on kirjeldatud lisas 10;
9.3.5. mistahes muu Lepingus sätestatud kohustuse rikkumine, mida ei ole otsesõnu
p 9.4 nimetatud olulise lepingurikkumisena;
9.3.6. Vedaja poolt aruannete või teadete mittenõuetekohane esitamine või neis
tõele mittevastavate andmete esitamine, sh tõele vastavate andmete mitteesitamine;
9.4. Olulised lepingurikkumised on:
9.4.1. piletimüügiseadmete tahtlik rikkumine või mittesihtotstarbeline kasutamine
Vedaja bussijuhi poolt piletimüügiga seonduvate kohustuste (seal hulgas piletimüügiseadmete
kasutamisega seonduvate kohustuste) rikkumine;
9.4.2. Vedaja ei ole hiljemalt 30 päeva enne ühenduse tegevusloa kehtivusaja
lõppemist esitanud Tellijale uut ühenduse tegevusluba;
9.4.3. Vedaja ei täida Lepingu p-s 5.5 sätestatud kohustust Garantiikirja esitamise
kohta;
9.4.4. Vedaja poolt ei lasta paigaldada bussidesse piletimüügiseadmeid;
9.4.5. Vedaja ei teavita viivitamatult Tellijat piletimüügiseadmetes avastatud
vigadest elektrooniliselt taasesitamist võimaldavas vormis;
9.4.6. kakskümmend või enam sõitja sisenemisel sõiduõiguse kontrolli teostamata
jätmist kolme kuu jooksul;
9.4.7. viis või enam muud väheolulist rikkumist 3 kuu jooksul;
9.4.8. Vedaja ei ole ükskõik millist rikkumist kõrvaldanud Tellija poolt antud
täiendava tähtaja jooksul;
9.4.9. Vedaja, alltöövõtja või nende poolt Lepingu täitmisel rakendatav ühissõidukijuht
ei täida ametialases tegevuses teeseaduse, töö- ja puhkeaja seaduse, liiklusseaduse
või ühistranspordiseaduse või nende alusel vastuvõetud õigusaktidega kehtestatud
nõudeid;
9.4.10. Vedaja kasutab Lepingu alusel avalikuks liiniveoks tehniliselt mittekorras
olevat bussi ning vastav olukord on fikseeritud vastavalt kehtivale seadusandlusele
väärteo- või kriminaalmenetluses;
9.4.11. Järelevalvekaamerate salvestistele ligipääsu mittevõimaldamine;
9.4.12. Vedaja kasutab Lepingu täitmisel busse, mille kasutamist ei ole Vedaja
Tellijaga eelnevalt kooskõlastanud või mis ei vasta HD tehnilise kirjelduse
nõuetele;
9.4.13. Vedaja rakendab Lepingu täitmisel alltöövõtjaid, kelle kasutamist ei
ole Vedaja eelnevalt Tellijaga kirjalikult kooskõlastanud;
9.4.14. Mistahes muu Vedaja käitumine või Vedajast tingitud asjaolu, mis olulisel
määral mõjutab Lepingu alusel teostatava teenuse kvaliteeti.
9.5. Iga väheolulise lepingurikkumise korral võib Tellija esitada leppetrahvinõude või vähendada Vedaja tasusummat kuni 150 euro võrra. Olulise lepingurikkumise korral võib Tellija esitada leppetrahvinõude või vähendada Vedaja tasusummat kuni 1500 euro võrra. Kui Lepingus on konkreetse rikkumise puhuks sätestatud erinev leppetrahv, on Tellijal õigus nõuda käesolevas punktis nimetatud leppetrahvide asemel konkreetse rikkumise suhtes sätestatud leppetrahvi summat.
9.6. Tellija võib leppetrahvile lisaks nõuda alati ka kahju hüvitamist kooskõlas Eesti Vabariigi õigusaktidega.
9.7. Vedaja Lepingust tulenevate kohustuste täitmisel avastatud puudused fikseeritakse Tellija poolt vastava akti (edaspidi Puuduste fikseerimise akt) koostamise teel (Lepingu lisa 4). Puuduste fikseerimise aktis fikseeritakse rikkumise olemus ja avastamise aeg ning antakse Vedajale tähtaeg rikkumise kõrvaldamiseks, kui see on puuduse olemusest tulenevalt mõistlik ja vajalik. Tellija teatab Vedajale Lepingu nõuete rikkumisest ning täiendava tähtaja andmisest mõistliku aja jooksul pärast nõuete rikkumisest teadasaamisest. Kui täiendava tähtaja andmine ei ole puuduse olemusest tulenevalt vajalik või võimalik, teavitab Tellija Vedajat eelnevas kalendrikuus toimunud rikkumistest järgmise kuu 5. kuupäevaks, saates Vedaja poolt Lepingus märgitud kontakt e-posti aadressil Puuduste fikseerimise akti. Puudused loetakse fikseerituks ja Vedaja puuduste esinemisest nõuetekohaselt teavitatuks Tellija poolt käesolevas punktis sätestatud teate või Puuduste fikseerimise akti saatmisega e-posti teel. Kui Vedaja ei pea Tellija e-posti teel saadetud teadet või iga-kuiselt saadetud Puuduste fikseerimise akti põhjendatuks, on Vedajal õigus esitada Tellijale kirjalikus vormis vastuväited hiljemalt 3 päeva jooksul Tellija poolt vastava puuduste kohta teate või igakuise Puuduste fikseerimise akti saatmisest. Kui Vedaja ei ole eelnimetatud tähtaja jooksul vastuväiteid esitanud, loetakse Vedaja mistahes vastuväidetest loobunuks.
9.8. Vedaja tasusumma vähendamine vormistatakse Lepingu lisas 5 toodud vormil, mis saadetakse Vedaja poolt Lepingus näidatud kontakt e-posti aadressil rikkumiste toimumise kalendrikuule järgneva kuu 10. kuupäevaks. Kõik Lepingus sätestatud rahalised sanktsioonid arvatakse maha Vedaja tasust ning need mahaarvamised kajastuvad Lepingu lisa 6 formaadis vormistatud aruandes, mis saadetakse Vedaja poolt Lepingus näidatud kontakt e-posti aadressil rikkumiste toimumise kalendrikuule järgneva kuu 15. kuupäevaks. Vedaja tasu loetakse Tellija ühepoolse tahteavaldusega vähendatuks Tellija poolt käesolevas punktis nimetatud lisa 5 vormi saatmisega Vedaja e-postile.
9.9. Pooled on kokku leppinud, et eraldiseisva dokumendina leppetrahvide või muude rahaliste sanktsioonide nõudmise kohta kirjalikke nõudekirju ei koostata, vaid piisab puuduse või muu lepingurikkumise fikseerimisest aktis ning sellest tingitud sanktsiooni ja vastava Vedaja tasu vähendamise kajastamisest Lepingu lisa 6 formaadis aruandes. Kui Vedaja õigusliku aluseta keeldub Lepingu lisa vormistamisest, võib Tellija lisa täita ühepoolselt. Sellisel juhul on lisas fikseeritu Vedajale kohustuslik ning ei kuulu edaspidi vaidlustamisele.
9.10. Pooled vabanevad vastutusest Lepingu mittetäitmise või mittekohase täitmise korral, kui mittetäitmise või mittekohase täitmise põhjustasid asjaolud, millised antud olukorras on vältimatud ja Poolte tahtest sõltumatud, nagu politsei ja/või sõjaväeoperatsioonid, loodusjõudude toime, samuti sõjaseisukord, streigid ja teised asjaolud, mis kujutavad endast vääramatut jõudu.
9.11. Vääramatu jõu asjaolude ilmnemise korral teevad pooled kõik nendest sõltuva vältimaks ja vähendamaks võimaliku kahju teket.
9.12. Käesolevas Lepingus sätestatu ei välista täiendavate õiguskaitsevahendite kasutamist, mis tulenevad kohaldatavatest õigusaktidest.
9.13. Kui seadusest tulenev nõude esitamise, kujundusõiguse kasutamise või
Vedaja kohustuste rikkumisele tuginemise tähtaeg on lühem kui kolm kuud, loetakse
see Tellija suhtes kolmekuuliseks. Tähtaeg hakkab kulgema alates Vedaja poolt
Tellija vastavasisulistest asjaoludest kirjalikus vormis teavitamisest.
10. Lepingu kehtivus, lõpetamine ja muutmine
10.1. Leping kehtib 5.a ehk alates 14.september 2017 kuni 13.september 2022.a.
Teenuse osutamise algus on liinide lõikes erinev, liini 191 teenindamise algus on 25.09.2017, liini 163 teenindamise algus on 02.10.2017 ja teiste liinide teenindamise algus on 01.12.2017. Juhul kui Lepingu sõlmimise viibimise tõttu, sh tulenevalt käesoleva hankemenetlusega seonduvatest võimalikest vaidlustus- ja kohtumenetlustest, ei osutu võimalikuks Lepingu alusel liiniveo teostamise alustamine käesolevas punktis sätestatud alguskuupäeval, alustatakse liinivedu hankija poolt nimetatud kuupäeval pärast viivitust põhjustanud asjaolu äralangemist. Sellisel juhul lükatakse edasi ka käesolevas punktis sätestatud liiniveo teostamise lõppkuupäeva perioodi võrra, mille osas liiniveo teostamise alustamine viibis.
10.2. Ühenduse tegevusloa tähtaja lõppemise või loa kehtetuks tunnistamise korral Leping lõpeb ennetähtaegselt, Tellija poolt erakorralise ülesütlemisega ilma etteteatamistähtajata.
10.3. Tellijal on õigus lõpetada Leping ühepoolselt ennetähtaegselt, teatades
sellest Vedajale kirjalikult ette 30 (kolmkümmend) kalendripäeva, kui:
10.3.1. esineb vähemalt kaks Vedaja-poolset Lepingu p 9.4 nimetatud olulist
lepingurikkumist;
10.3.2. Vedaja või mõne tema alltöövõtja suhtes ilmneb kasvõi üks ühistranspordiseaduse
§ 48 lõike 1 p-des 1–6 nimetatud asjaoludest;
10.3.3. Vedaja-poolsed Lepingu rikkumised on tinginud Vedaja tasu vähendamise
kuus vähemalt 50% ulatuses vastavas kuus Vedajale ilma rikkumisteta maksmisele
kuulunud tasust;
10.3.4. Vedaja suhtes on algatatud pankroti- või likvideerimismenetlus;
10.3.5. esineb mistahes muu asjaolu, mida võib pidada Vedaja poolt Lepingust
tulenevate kohustuste oluliseks rikkumiseks (sõltumata sellest, kas see on Lepingus
leppetrahvide arvestuse alusena olulise lepingurikkumisena sõnaselgelt nimetatud
või mitte) või mida arvestades ei saa Tellijalt mõistlikult eeldada Lepingu
jätkamist Vedajaga, sh kuid mitte ainult kui Vedaja või tema poolt rakendatavad
alltöövõtjad või bussijuhid ei vasta õigusaktidest tulenevatele nõuetele.
10.4. Vedajal on õigus lõpetada Leping ühepoolselt ennetähtaegselt, teavitades sellest ette vähemalt 90 päeva, kui Tellijast põhjustatud asjaolude tõttu ei ole Vedaja alusetult saanud Vedaja tasu vähemalt kahel järjestikusel kalendrikuul ning võlgnevus Vedaja ees ületab jooksva aasta viimase 2 kalendrikuu liiniläbisõidu ja kehtiva läbisõidutariifi korrutise summa. Nimetatud etteteatamistähtaeg hakkab kulgema Vedaja poolt Tellija kirjalikus vormis teavitamisest. Mistahes muus alusel ei ole Vedajal õigust Lepingut ühepoolselt ennetähtaegselt üles ütelda.
10.5. Lepingu lõpetamisel ennetähtaegselt Tellija poolt Vedajast tingitud asjaolude tõttu on Tellijal lisaks Lepingu p-s 9 sätestatud leppetrahvidele õigus realiseerida Lepingu täitmistagatis täies ulatuses, mis loetakse täiendavaks leppetrahviks Lepingu ülesütlemise eest. Eeltoodu ei välista Tellija õigust kasutada muid seadusega ette nähtud õiguskaitsevahendeid, samuti esitada muid nõudeid, eelkõige nõuda Lepingu ennetähtaegsest lõpetamisest tekkivate kahjude hüvitamist.
10.6. Lepingu lõpetamisel ennetähtaegselt Tellija poolt Vedajast tingitud asjaolude tõttu kohustub Vedaja jätkama Lepingu täitmist seni, kuni Tellija poolt leitud uus vedaja alustab veoteenuse osutamist. Tellijal on õigus sätestada lühem periood, mille vältel Vedaja on kohustatud Lepingu täitmist jätkama.
10.7. Lepingu ennetähtaegsel lõpetamisel p-des 10.4 või 10.8 sätestatud alustel tagastatakse Vedajale Lepingu täitmise tagatis, arvestades sellest maha Vedaja poolt Lepingu alusel Tellija ees olevad võlgnevused.
10.8. Pooltel on alati õigus lõpetada Leping ennetähtaegselt poolte ühisel kirjalikul kokkuleppel.
10.9. Lepingu muutmine toimub Poolte kirjalikul kokkuleppel.
10.10. Hankijal on vastavalt HD-s sätestatud tingimustele õigus ühepoolselt
Lepingu objektiks olevat liiniläbisõitu võrreldes HD-s tooduga kogu Lepingu
alusel teostatava liiniveo kohta kokku kuni 20 % ulatuses suurendada või kuni
20 % ulatuses vähendada, sh jätta mõni tehnilise kirjelduse lisades kajastatud
bussiliin ära või lisada mõni bussiliin edela suuna juurde, samuti muuta tehnilises
kirjelduses kajastatud bussiliinide pikkust ja trajektoori.
11. Lõppsätted
11.1. Kõik Lepingust tulenevad erimeelsused püütakse lahendada läbirääkimiste teel. Juhul, kui läbirääkimised ei anna tulemusi, lahendatakse erimeelsused Eesti Vabariigi seadusandlusega ettenähtud korras.
11.2. Kõik Lepingu ja Lepingu lisade muudatused jõustuvad poolte poolt allakirjutamise hetkest või poolte poolt kirjalikult määratud tähtajal.
11.3. Leping on koostatud eesti keeles 2 (kahes) identses võrdset juriidilist
jõudu omavas eksemplaris, millest kumbki pool saab ühe eksemplari.
12. Poolte andmed
VEDAJA |
TELLIJA |
AS HANSABUSS |
MTÜ Harjumaa Ühistranspordikeskus |
Registrikood 10230847 |
Registrikood 80213342 |
Algi tee 38, 10620 Tallinn |
Roosikrantsi 12, Tallinn 10119 |
Telefon: 6713 260 |
Telefon: 6406 780 |
Faks: 6713 269 |
Faks: 6406 789 |
e-post: [email protected] |
e-post: [email protected] |
Swedpank a/a EE102200001120078801 |
SEB Eesti Ühispank a/a 10220041254012 |
Kontaktisik: |
Kontaktisik: |
Erkki Pärna Müügijuht |
Vello Jõgisoo Tegevdirektor |
telefon 6713 260 |
telefon 6406 780 |
e-post: [email protected] |
e-post: [email protected] |
Lisa 1 Veootsad liinide lõikes päevas
Lisa 2 Liiniläbisõit liinide lõikes päevas
Lisa 3 Hilinenud ja ärajäänud veootsade aruanne
Lisa 4 Puuduste fikseerimise aruanne
Lisa 5 Tasusumma vähendamise aruanne
Lisa 6 Tasusumma arvestuse aruanne
Lisa 7 Vedaja kulude kvartali omahinna aruanne
Lisa 8 Piletimüügiseadme üleandmis-vastuvõtu akt
Lisa 9 Teavituskokkulepe
Lisa 10 Vedaja tasusumma vähendamine seoses ärajäänud ning hilinenud veootstega