Keskkonnaministri 20. detsembri 2013. a määruse nr 76 „Topograafiliste andmete hõive kord ja üldist tähtsust omavad topograafilised nähtused” muutmine
Vastu võetud 08.09.2019 nr 40
Määrus kehtestatakse ruumiandmete seaduse § 66 lõike 4 alusel.
§ 1.
Keskkonnaministri 20. detsembri 2013. a määruses nr 76 „Topograafiliste andmete hõive kord ja üldist tähtsust omavad topograafilised nähtused” tehakse järgmised muudatused:
1) määruses asendatakse läbivalt sõna „riigimaantee” sõnaga „riigitee” vastavas käändes;
2) paragrahvi 3 lõikes 2 asendatakse arv „50” arvuga „25”;
3) paragrahvi 4 lõige 1 sõnastatakse järgmiselt:
„(1) Aerolaserskaneerimiseks kasutatakse kalibreeritud aerolaserskannerit.”;
4) paragrahvi 4 lõike 2 punkt 1 sõnastatakse järgmiselt:
„1) aerolaserskaneerimise põikisuunaline vaateväli ja kattuvus peavad olema piisavad punktipilve omavaheliseks sidumiseks ja tasandamiseks;”;
5) paragrahvi 4 lõike 2 punkt 2 tunnistatakse kehtetuks;
6) paragrahvi 4 lõike 2 punkt 5 tunnistatakse kehtetuks;
7) paragrahvi 5 lõike 3 sissejuhatav lauseosa sõnastatakse järgmiselt:
„(3) Kõrgusrastri ja samakõrgusjoonte töötlemisel lähtutakse järgmistest nõuetest:”;
8) paragrahvi 5 lõike 3 punktis 1 asendatakse arv „5” arvuga „1”;
9) paragrahvi 5 lõike 5 punkt 5 sõnastatakse järgmiselt:
„(5) anomaalselt madalad punktid;”;
10) paragrahvi 5 lõiget 5 täiendatakse punktiga 51 järgmises sõnastuses:
„51) anomaalselt kõrged punktid;”;
11) paragrahvi 5 lõiget 5 täiendatakse punktiga 8 järgmises sõnastuses:
„8) sillad.”;
12) paragrahvi 5 täiendatakse lõikega 51 järgmises sõnastuses:
„(51) Aerolaserskaneerimise punktandmed klassifitseeritakse käesoleva paragrahvi lõikes 5 nimetatud klassidesse automaatselt, välja arvatud maapind.”;
13) paragrahvi 6 lõike 2 punktis 4 asendatakse sõna „fotomeetriliselt” sõnaga „radiomeetriliselt”;
14) paragrahvi 6 lõikes 3 jäetakse pärast sõna „värviskeem” välja sõnad „, kaardilehe normaalmõõtkava”;
15) paragrahvi 16 lõike 7 punkti 1 teine lause sõnastatakse järgmiselt:
„Erandina võib teeala kattuda veekogu või kõlvikuga silla asukohas;”;
16) paragrahvi 16 lõike 8 punktis 5 asendatakse sõna „maksimummõõtust” sõnaga „maksimummõõdust”;
17) paragrahvi 20 lõiget 2 täiendatakse punktiga 7 järgmises sõnastuses:
„7) paadikanalit ei kaardistata sadamaregistrisse kantud sadama territooriumil.”;
18) paragrahvi 20 lõiget 4 täiendatakse punktiga 11 järgmiselt:
„11) paadikanal – veekoguga ühendatud püsivalt veega täidetud rajatis;”;
19) paragrahvi 26 lõike 2 punkt 2 sõnastatakse järgmiselt:
„2) tootmisõu – tootmisala, sealhulgas laoplats.”;
20) paragrahvi 26 lõiget 4 täiendatakse pärast sõna „ilmajaama,” sõnaga „päikesepargi,”;
21) paragrahvi 33 lõike 3 punktis 2 ja § 35 lõike 3 punktis 3 asendatakse arv „16” arvuga „20”;
22) paragrahvi 33 täiendatakse lõikega 31 järgmises sõnastuses:
„(31) Hoone atribuudi „kõrgus” väärtus leitakse hoone kõrgusena maapinnast vastavalt majandus- ja taristuministri 05.06.2015 määrusele nr 57 „Ehitise tehniliste andmete loetelu ja arvestamise alused” ning ümardatakse täismeetriteks. Atribuudi väärtus määratakse aladel, kus lidarpunktide tihedus ruutmeetri kohta on vähemalt 15.”;
23) paragrahvi 38 lõike 2 sissejuhatav lauseosa sõnastatakse järgmiselt:
„(2) Võrgustikobjektina kaardistatavad teed, mis ei ole riigiteed ehitusseadustiku mõttes, jaotatakse järgmisteks tüüpideks:”;
24) paragrahvi 38 lõike 2 punkt 2 sõnastatakse järgmiselt:
„2) rada – sõiduteest eraldi asuv jalgtee või muu autosõiduks sobimatu alaline tee;”;
25) paragrahvi 38 lõiget 2 täiendatakse punktiga 4 järgmises sõnastuses:
„4) kergliiklustee – sõiduteest ehituslikult eraldatud või eraldi asuv püsikattega jalgratta- ja jalgtee või jalgrattatee.”;
26) paragrahvi 38 lõiget 8 täiendatakse punktiga 41 järgmises sõnastuses:
„41) puit – laudtee või muu puitkattega tee;”;
27) paragrahvi § 38 lõike 8 punktis 5 asendatakse sõna „laudtee” sõnaga „kumm”;
28) paragrahvi 38 lõiget 9 täiendatakse punktiga 31 järgmises sõnastuses:
„31) väiketänav – kõnniteeta tänav, kus kahesuunaline liiklus on raskendatud;”;
29) paragrahvi 38 lõike 10 punktis 1 jäetakse välja sõna „riiklikust”;
30) paragrahvi 38 täiendatakse lõikega 21 järgmises sõnastuses:
„(21) Põhipindobjektina kaardistatavad teed jaotatakse järgmisteks tüüpideks:
1) liiklusala – mootorsõidukite liikluseks ettenähtud ala, mis ei ole parkla ega bussijaam;
2) parkla – mootorsõidukite parkimiseks mõeldud ala;
3) bussijaam – ühistranspordi sõlmpeatused koos nende juurde kuuluvate parkimis- ja manööverdusaladega;
4) lennurada – lennuvälja stardi- ja maandumisrajad, ruleerimisteed, tavaliiklusele suletud teealad lennuväljal või helikopterite maandumisplats;
5) spordirajatis – spordiväljakud, staadionite jooksurajad ja muud kattega spordiplatsid ning mänguväljakud;
6) jalakäijate ala – tavaliiklusele suletud teeala, vaid jalakäijatele mõeldud tänavad, platsid ja väljakud;
7) muu – muu teeala.”;
31) paragrahvi 39 lõike 2 punkt 1 sõnastatakse järgmiselt:
„1) laiarööpmeline – rööbastee laius on üle 1435 mm;”;
32) paragrahvi 39 lõiget 2 täiendatakse punktiga 11 järgmises sõnastuses:
„2) standardrööpmeline – rööbastee laius on 1435 mm;”;
33) paragrahvi 39 lõike 2 punkt 2 sõnastatakse järgmiselt:
„3) kitsarööpmeline – rööbastee laius on alla 1435 mm;”;
34) paragrahvi 39 lõige 6 sõnastatakse järgmiselt:
„(6) Laia- või standardrööpmelise rööbastee kohta märgitakse, kas tegu on elektrifitseeritud rööbasteega.”;
35) paragrahvi 41 lõike 2 punkti 3 täiendatakse pärast sõna „viadukt” sõnadega „ja ökodukt”;
36) paragrahvi 43 täiendatakse lõikega 4 järgmises sõnastuses:
„(4) Elektrituuliku atribuut „kõrgus” mõõdetakse maapinnast tuuliku laba tipuni kõrgeimas asendis ja ümardatakse täismeetriteks.”.
§ 2. Määruse jõustumine
Käesolev määrus jõustub 1. oktoobril 2019. a.
Rene Kokk
Minister
Meelis Münt
Kantsler