Teksti suurus:

Valga maakonna liinide III liinigrupi avaliku teenindamise lepingu 3-3/2014/157 muutmine

Väljaandja:Valgamaa Ühistranspordikeskus
Akti liik:leping
Teksti liik:algtekst
Jõustumise kp:17.08.2019
Avaldamismärge:RT I, 14.08.2019, 14

Valga maakonna liinide III liinigrupi avaliku teenindamise lepingu 3-3/2014/157 muutmine

Vastu võetud 13.06.2018


Mittetulundusühing Valgamaa Ühistranspordikeskus, registrinumber 80425297, asukoht Jaama pst 12, Valga 68204 (edaspidi Tellija), keda esindab juhatuse liige Agu Kabrits ja AS GoBus, registrinumber 10085032, asukoht Ringtee 25, Tartu 50105 (edaspidi Vedaja), keda esindab juhatuse liige Andrei Mändla, eraldi nimetatud Pool ja koos Pooled, sõlmisid 15.04.2014 avaliku teenindamise lepingu 3-3/2014/157 muudatuse Valga maakonna III liinigrupi teenindamiseks (ATL).


Pooled on kokku leppinud, et juhul kui õigusaktides sätestatakse, et avalikul maakondlikul bussiliiniveol rakendatakse veokorraldust, kus lisaks ÜTS §-s 34 sätestatud isikutele ei võeta sõidu eest tasu ka muudelt sõitjatelt, siis muudetakse riigihangete seaduse (RHS) § 123 lg 1 p 1 alusel sellel ajaperioodil ATL-i järgmiselt:

1. Punkti 2.5 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: Tellija poolt makstava toetuse suurus bussiliiniveo korraldamiseks igaks järgnevaks eelarveaastaks sõltub liinikilomeetri maksumusest. Liinikilomeetri maksumus vormistatakse eraldi käesoleva lepingu lisana 1 pärast vastava aasta riigieelarve vastuvõtmist, arvestades ühistranspordi hinnaindeksi ja vedaja kulude muutumist ning ühistranspordi toetuseks ja lepingute täitmiseks eraldatud vahendite suurust.

2. Punkti 3.1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: Vedajale makstav toetus on vedajale lepingu kohustuste täitmise eest makstav hüvitis, mille tellija arvestab vedajale korrutades lepingu objektiks olevatel bussiliinidel vastavalt sõiduplaanile tegelikult teostatud töömahu (liiniläbisõidu km) lepingus sätestatud liinikilomeetri maksumusega (eurot/km) ilma käibemaksuta.

3. Punkti 3.2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: Tellija poolt lepingu punkti 3.1 kohaselt tegelikult teostatud töömahu järgi arvestatud toetusest arvatakse maha lepingus sätestatud korras vähendatud toetussumma ja viivised. Üleplaanilise töö eest toetust ei maksta, välja arvatud eelnevalt tellijaga kokku lepitud juhtudel. Tellijast ja vedajast mittesõltuvate töömahtude muudatuste korral käsitletakse ja lahendatakse toetuse maksmise küsimus iga juhtumi korral eraldi.

4. Punkti 3.3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: Vedaja poolt pakkumuses esitatud liinikilomeetri maksumus on vedajale makstava toetuse arvestamise aluseks vastavalt lepingu punktides 3.1 ja 3.2 sätestatule. Liinikilomeetri maksumuse muutmine on võimalik ainult käesolevas lepingus nimetatud alustel ja korras.

5. Punktist 3.4 jäetakse välja lause osa „Maanteeameti või Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi” ja asendatakse sõnadega „Maksu- ja Tolliameti”.

6. Punkti 3.5 muudetakse ja sõnad „üks kord kalendriaastas” asendatakse sõnadega „kaks korda kalendriaastas”.

7. Punkti 3.7 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: Lepingu objektiks olevate bussiliinide teenindamise eest tasub tellija vedajale toetust kaks korda kuus. Esimene makse, mille suurus on 50% teenuse osutamise kuu eeldatavast toetuse maksumusest, hiljemalt teenuse osutamise kuu 15ndaks kuupäevaks ja teine makse hiljemalt teenuse osutamisele järgneva kuu 15ndaks kuupäevaks, kui on täpsustunud toetusest tehtavate mahaarvamiste summa. Vedajale makstava toetuse summa tasub tellija pangaülekandega pangaarvele EE072200221012182931. Toetuse teise osamakse tähtaeg lükkub edasi, kui vedaja ei ole tähtaegselt esitanud lepingu punktides 7.1 ja 7.2 nimetatud aruandeid, selgitusi ja lisateavet ning sellisel juhul maksab tellija toetuse vedaja pangaarvele 15 (viieteistkümne) päeva jooksul alates vedaja poolt kõikide punktides 7.1 ja 7.2 nimetatud nõuetekohaste aruannete, selgituste ja lisateabe esitamist.

8. Punkti 4.6.2.2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: bussides on sõitjatele nähtavas kohas vedaja andmed, bussijuhi nimi, teave vedaja infotelefoni ja valideerimata jätmise eest määratavate trahvimäärade kohta.

9. Lepingule lisatakse uus punkt nr 4.6.2.6 järgmises sõnastuses: bussid peavad olema varustatud nii valideerimis- kui ka piletimüügisüsteemiga ja validaatoriga vähemalt eesmise teenindusukse juures. Vedaja on kohustatud korraldama sõidukaartide müüki või väljastamist ja teisi asjakohaseid toiminguid. Valideerimis ja piletimüügisüsteemi (koos validaatoriga) rajamise, seadistamise (kohandamine aruannete koostamiseks vajalike andmete ülakandmiseks) ning sõidukaartidega seotud toimingute eest makstakse täiendavate tõendatud kulude tekkimisel vedajale kompensatsiooni poolte kokkuleppe alusel.

10. Lepingule lisatakse uus punkt nr 4.6.2.7 järgmises sõnastuses: tellija soovil ja kokkuleppel vedajaga võimaldama väljastatud sõidukaarte kasutada ka teistes Eesti piirkondades, kui sealsed valideerimissüsteemide käitajad viivad enda süsteemid selliseks ristkasutuseks vastavusse.

11. Lepingule lisatakse uus punkt nr 4.6.2.8 järgmises sõnastuses: tellija soovil võimaldama sõitjatel valideerimiseks kasutada teistes Eesti piirkondades väljastatud sõidukaarte.

12. Lepingule lisatakse uus punkt nr 4.6.2.9 järgmises sõnastuses: andma tellijale üks (1) sõitude valideerimise kohustuse kontrolli läbiviimist võimaldavat seadet ning tagama seadmete tehnilise korrasoleku kogu lepinguperioodi jooksul;

13. Lepingule lisatakse uus punkt nr 4.6.2.10 järgmises sõnastuses: kõik valideerimissüsteemi kasutamise ja haldamisega seotud kulud loetakse vedaja kuluks;

14. Lepingule lisatakse uus punkt nr 4.6.2.11 järgmises sõnastuses: jälgima valideerimis- ja loendusseadmete, kaamerate, busside asukoha määramise seadmete, alkolukkude, tabloode jms korrasolekut ning teavitama viivitamatult riketest seadmete hooldajat. Vedaja sõlmitud seadmete hooldusleping peab tagama asendusseadme kasutamise võimaluse juhul kui seadme remont kestab kauem kui 24 (kakskümmend neli) tundi.

15. Pooled mõistavad, et uus veokorraldus, kus sõitja käest sõidu eest tasu enam ei võeta, võib tuua kaasa olulised reisivajaduse muutused, mida pooled hetkel piisavalt ette näha ei oska. Tellija kinnitab, et kuni vastava veokorralduse põhimõttelise muutmiseni on vedaja kasutanud lepingu täitmisel busse, mis on olnud optimaalse ja piisava sõitjakohtade arvuga kõikide sõitjate sõidugraafikute järgseks teenindamiseks ning veoteenuse osutamist senisel kujul ja samade bussidega ei loeta lepingu rikkumiseks hoolimata reisivajaduste võimalikust muutumisest. Pooled peavad vastavate asjaolude ilmnemisel heas usus läbirääkimisi, kuidas tagada muutunud reisivajaduste rahuldamine vedaja poolt ja sellega kaasnevate täiendavate vajalike investeeringute ja kulutuste hüvitamine vedajale kooskõlas RHS-ga.

16. Punktide 5.1.6–5.1.10 kehtivus on peatatud.

17. Punkti 5.1.12 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: sõidukijuhid tagavad et sõitjad siseneksid bussi esiuksest, sõidukijuhid sisestavad sõitjate sihtpeatused valideerimis- ja piletimüügisüsteemi, ja tagavad seejärel, et sõitjad registreeriksid sõidukaardiga oma sõidu juhi juures olevas validaatoris. Sõidukijuhid tagavad vajadusel sõitjatele sõidukaartide müümise. Sõidukaardi hind ei tohi ületada kahte (2) eurot;

18. Sõitjate sihtpeatusi ei sisestata ja valideerimist ei nõuta ühistranspordiseaduse §-s 34 sätestatud sõitjate puhul;

19. Punkt 5.1.16 jäetakse lepingust välja.

20. Lepingule lisatakse punkt 5.1.22 järgmises sõnastuses: valideerimis- ja piletimüügisüsteemi, sõidukaartide väljastamise, liiniveo aluseks olevate dokumentide, sõiduplaanidest kinnipidamise, busside täituvuse ja liinivedude teostamise kvaliteedi kontrolli läbiviimiseks tagama tellija volitatud isikutele vajalikud tingimused saada vedaja töötajatelt jt liiniveo osutamisega seotud isikutelt vajalikku teavet, dokumente ja selgitusi.

21. Punkti 6.1.1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: teostada järelevalvet vastavalt ühistranspordiseadusele ja kontrollida valideerimiskohustuse täitmist sõitjate poolt, liiniveo aluseks olevaid dokumente, sõiduplaanidest kinnipidamist, busside täituvust ja liinivedude teostamise kvaliteeti vastavalt hankedokumentides ja lepingus sätestatud nõuetele ning asjaomastele õigusaktidele, kaasates järelevalve läbiviimisse vajadusel teisi pädevaid ametiasutusi.

22. Punkti 7.1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: Vedaja on kohustatud esitama tellijale elektroonselt ja töödeldaval kujul õigusaktides sätestatud või tellija poolt aktsepteeritavas formaadis iga kalendrikuu 10-ndaks kuupäevaks lepingu lisas 3 toodud vormi kohase aruande ning 20-ndaks kuupäevaks lepingu lisas 2 toodud vormi kohase aruande eelmise kalendrikuu kohta, sh teostatud bussiliiniveoteenuse mahu, kasutatud riigieelarve toetuse, ebaregulaarsete veootsade mahu, nõudeliinide tegelikult teostatud veomahu ja bussiliiniveoteenuse osutamisega seonduvate kulude kohta.

23. Punkti 7.2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: Vedaja on kohustatud tagama valideerimisandmete aruandluse vastavalt poolte kokkuleppele. Sõitjate arvu ja sõitjate gruppide aruandlus peab olema tellija poolt nimetatud tellija ja Maanteeameti töötajatele üle interneti kättesaadav hiljemalt 24 tunni jooksul pärast liini teenindamist või tehingu tegemist. Kõik aruanded peavad olema kättesaadavad vähemalt Excel formaadis. Samuti on vedaja kohustatud andma tellijale viimase nõudel teavet, sh aruande kohta selgitusi ja lisateavet, ning liikluse kavandamiseks ja transpordiuuringuteks muud informatsiooni.

24. Punkti 8.3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: Vedaja poolt aruannete, mittenõuetekohast esitamist või nendes tõele mittevastavate andmete esitamist (sh tõele vastavate andmete mitteesitamist), sõitjalugerite andmetele ja sõitjate arvu andmestikule ligipääsu mittevõimaldamist loetakse oluliseks lepingurikkumiseks ning iga rikkumise eest on tellijal õigus vähendada vedajale makstavat toetussummat kuni 600 (kuussada) eurot.

25. Punkti 8.4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: Vedaja poolt teadete või teavituste, sh sõitjate arvu kättesaadavaks tegemata jätmist, mittenõuetekohast esitamist või tõelemittevastavate andmete esitamist, sh tõele vastavate andmete mitteesitamist, loetakse lepingu rikkumiseks ning iga rikkumise eest on tellijal õigus vähendada vedajale makstavat toetussummat kuni 200 (kakssada) eurot.

26. Punkti 8.7 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: Kui lepingu täitmise kontrollimisel tellija või tema määratud kolmandate isikute poolt avastatakse, et vedaja on rikkunud lepingust tulenevaid kohustusi, mille tõttu on valideerimise/registreerimise kohustuse täitmata jätnud sõitjad lepingu objektiks olevate bussiliinide bussides, siis on tellijal õigus vähendada vedajale makstavat toetussummat iga valideerimise kohustust täitmata jätnud sõitja kohta summas 100 (ükssada) eurot.

27. Punktist 11.6.3 jäetakse välja sõnad „piletitulu laekumise kohta”.

28. Juhul kui õigusaktides sätestatakse, et avalikul maakondlikul bussiliiniveol rakendatakse veokorraldust, kus sõitja käest võetakse sõidu eest tasu, siis muutub käesolev avaliku teenindamise lepingu muutmine kehtetuks ja rakendatakse avaliku teenindamise lepingu redaktsiooni, mis kehtis enne lepingu muutmist.


Käesolev lepingu muudatus on kirjalikult vormistatud ja mõlemapoolselt digitaalselt allkirjastatud.


Poolte allkirjad:

Tellija

Vedaja

(allkirjastatud digitaalselt)

(allkirjastatud digitaalselt)

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json