Teksti suurus:

Valga maakonna liinide I liinigrupi avaliku teenindamise lepingu 4.1-37-1/296 muutmine

Väljaandja:Valgamaa Ühistranspordikeskus
Akti liik:leping
Teksti liik:algtekst
Jõustumise kp:17.08.2019
Avaldamismärge:RT I, 14.08.2019, 16

Valga maakonna liinide I liinigrupi avaliku teenindamise lepingu 4.1-37-1/296 muutmine

Vastu võetud 13.06.2018


Mittetulundusühing Valgamaa Ühistranspordikeskus, registrinumber 80425297, asukoht Jaama pst 12, Valga 68204 (edaspidi Tellija), keda esindab juhatuse liige Agu Kabrits ja AS ATKO Bussiliinid, registrinumber 10926425, asukoht Kalevi 41, 30324 Kohtla-Järve (edaspidi Vedaja), keda esindab juhatuse liige Arvo Sarapuu, eraldi nimetatud Pool ja koos Pooled, sõlmisid käesoleva bussiliiniveo avaliku teenindamise lepingu 4.1-37-1/296 07.10.2010, (edaspidi Leping) muudatuse.


Pooled on kokku leppinud, et juhul kui õigusaktides sätestatakse, et avalikul maakondlikul bussiliiniveol rakendatakse veokorraldust, kus lisaks ÜTS §-s 34 sätestatud isikutele ei võeta sõidu eest tasu ka muudelt sõitjatelt, siis muudetakse riigihangete seaduse (RHS) § 123 lg 1 p 1 alusel sellel ajaperioodil ATL-i järgmiselt:

1. Punkti 2.4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: Lepingu objektiks oleva bussiliiniveo rahastamisaluseks on sihtotstarbeline toetus riigieelarvest.

2. Punkti 3.1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: Vedajale makstav toetus on vedajale lepingu kohustuste täitmise eest makstav hüvitis, mille tellija arvestab vedajale korrutades lepingu objektiks olevatel bussiliinidel vastavalt sõiduplaanile tegelikult teostatud töömahu (liiniläbisõidu km) lepingus sätestatud liinikilomeetri maksumusega (eurot/km) ilma käibemaksuta. Üleplaanilise töö eest toetust ei maksta, välja arvatud eelnevalt tellijaga kokku lepitud juhtudel. Tellijast ja vedajast mittesõltuvate töömahtude muudatuste korral käsitletakse ja lahendatakse toetuse maksmise küsimus iga juhtumi korral eraldi.

3. Punkti 3.6 muudetakse ja sõnad „üks kord kalendriaastas” asendatakse sõnadega „kaks korda kalendriaastas”.

4. Punkti 3.8 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: Lepingu objektiks olevate bussiliinide teenindamise eest tasub tellija vedajale toetust kaks korda kuus. Esimene makse, mille suurus on 50% teenuse osutamise kuu eeldatavast toetuse maksumusest, hiljemalt teenuse osutamise kuu 15-daks kuupäevaks ja teine makse hiljemalt teenuse osutamisele järgneva kuu 15. kuupäevaks, kui on täpsustunud toetusest tehtavate mahaarvamiste summa. Vedajale makstava toetuse summa tasub tellija pangaülekandega pangaarvele EE591010220006632019. Toetuse maksmise tähtaeg lükkub edasi, kui vedaja ei ole tähtaegselt esitanud lepingu punktides 7.1 ja 7.2 nimetatud aruandeid, selgitusi ja lisateavet ning sellisel juhul maksab tellija toetuse vedaja pangaarvele 15 (viieteistkümne) päeva jooksul alates vedaja poolt kõikide punktides 7.1 ja 7.2 nimetatud nõuetekohaste aruannete, selgituste ja lisateabe esitamist.

5. Punkti 4.3.1.8 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: sõidukijuhid tagavad, et sõitjad siseneksid bussi esiuksest ja registreeriksid sõidukijuhi juures oma sõidu lähtepeatuse ja sihtpeatuse. Sõidukijuhid tagavad sõitjate sisenemise ja väljumise registreerimise süsteemis, väljastades reisijate 0-pileti ning vajadusel sõitjatele sõidukaartide müümise.

6. Punkti 4.3.2.6 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: bussides on sõitjatele nähtavas kohas vedaja andmed, bussijuhi nimi, teave vedaja infotelefoni ja tasuta sõiduõiguse registreerimata jätmise eest määratavate trahvimäärade kohta.

7. Punkti 4.3.2.12 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: bussid on varustatud vähemalt eesmise teenindusukse/bussijuhi juures seadmega, mis võimaldab nõuetekohaste andmete kogumist reisijate arvu ning peatuste kasutatavuse kohta, näiteks 0-pileti väljastamise teel.

8. Punkti 5.1.6 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: korraldama 0-piletite väljastamise ning kasutama piletisüsteemi, mis võimaldab sõitjate arvu, väljastatud 0-piletite koguse arvestamist liinide lõikes iga üksiku väljumise kaupa, registreerides nii lähte- kui ka sihtpunkti.

9. Punkti 5.2.3 sõnastusest kustutatakse sõna „sõidupiletihindade”.

10. Punkti 6.1.1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: teostada järelevalvet vastavalt ühistranspordiseadusele ja kontrollida tasuta sõiduõiguse registreerimiskohustuse täitmist sõitjate poolt, liiniveo aluseks olevaid dokumente, sõiduplaanidest kinnipidamist, busside täituvust ja liinivedude teostamise kvaliteeti vastavalt lepingus sätestatud nõuetele ning asjaomastele õigusaktidele, kaasates järelevalve läbiviimisse vajadusel teisi pädevaid ametiasutusi.

11. Punkti 7.1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: Vedaja on kohustatud esitama tellijale elektroonselt ja töödeldaval kujul õigusaktides sätestatud või tellija poolt aktsepteeritavas formaadis iga kalendrikuu 10-ndaks kuupäevaks aruanded vastavalt õigusaktides ja lepingus toodud vormidele ning 20-ndaks kuupäevaks eelmise kalendrikuu kohta, sh teostatud bussiliiniveoteenuse mahu, kasutatud riigieelarve toetuse, ebaregulaarsete veootsade mahu, nõudeliinide tegelikult teostatud veomahu ja bussiliiniveoteenuse osutamisega seonduvate kulude kohta.

12. Punkti 7.2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: Sõitjate arvu ja sõitjate gruppide aruandlus peab olema tellija poolt nimetatud tellija ja Maanteeameti töötajatele üle interneti kättesaadav hiljemalt 24 tunni jooksul pärast liini teenindamist või tehingu tegemist. Kõik aruanded peavad olema kättesaadavad vähemalt Excel formaadis. Vedaja on kohustatud andma tellijale viimase nõudel teavet, sh aruande kohta selgitusi ja lisateavet, ning liikluse kavandamiseks ja transpordiuuringuteks muud informatsiooni.

13. Punkti 8.3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: Vedaja poolt aruannete, mittenõuetekohast esitamist või nendes tõele mittevastavate andmete esitamist (sh tõele vastavate andmete mitteesitamist), sõitjalugerite andmetele ja sõitjate arvu andmestikule ligipääsu mittevõimaldamist loetakse oluliseks lepingurikkumiseks ning iga rikkumise eest on tellijal õigus vähendada vedajale makstavat toetussummat kuni 600 (kuussada) eurot. Vedaja poolt teadete või teavituste, sh sõitjate arvu kättesaadavaks tegemata jätmist, mittenõuetekohast esitamist või tõelemittevastavate andmete esitamist, sh tõele vastavate andmete mitteesitamist, loetakse lepingu rikkumiseks ning iga rikkumise eest on tellijal õigus vähendada vedajale makstavat toetussummat kuni 200 (kakssada) eurot.

14. Punkti 8.8 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: Kui lepingu täitmise kontrollimisel tellija või tema määratud kolmandate isikute poolt avastatakse tasuta sõiduõiguse registreerimise kohustuse täitmata jätnud sõitjad lepingu objektiks olevate bussiliinide bussidest, siis on tellijal õigus vähendada vedajale makstavat toetussummat iga valideerimise kohustust täitmata jätnud sõitja kohta summas 100 (ükssada) eurot.

15. Lepingule lisatakse punkt 8.13: Pooled mõistavad, et uus veokorraldus, kus sõitja käest sõidu eest tasu enam ei võeta, võib tuua kaasa olulised reisivajaduse muutused, mida pooled hetkel piisavalt ette näha ei oska. Tellija kinnitab, et kuni vastava veokorralduse põhimõttelise muutmiseni on vedaja kasutanud lepingu täitmisel busse, mis on olnud optimaalse ja piisava sõitjakohtade arvuga kõikide sõitjate sõidugraafikute järgseks teenindamiseks ning veoteenuse osutamist senisel kujul ja samade bussidega ei loeta lepingu rikkumiseks hoolimata reisivajaduste võimalikust muutumisest. Pooled peavad vastavate asjaolude ilmnemisel heas usus läbirääkimisi, kuidas tagada muutunud reisivajaduste rahuldamine vedaja poolt ja sellega kaasnevate täiendavate vajalike investeeringute ja kulutuste hüvitamine vedajale kooskõlas RHS-ga.

16. Lepingule lisatakse punkt 14.3: Juhul kui õigusaktides sätestatakse, et avalikul maakondlikul bussiliiniveol rakendatakse veokorraldust, kus sõitja käest võetakse sõidu eest tasu, siis muutub käesolev avaliku teenindamise lepingu muutmine kehtetuks ja rakendatakse avaliku teenindamise lepingu redaktsiooni, mis kehtis enne lepingu muutmist.


Käesolev lepingu muudatus on kirjalikult vormistatud ja mõlemapoolselt digitaalselt allkirjastatud.


Poolte allkirjad:

 

 

Tellija

Vedaja

(allkirjastatud digitaalselt)

(allkirjastatud digitaalselt)

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json