Majandus- ja kommunikatsiooniministri 12. augusti 2003. a määruse nr 119 „Ülikerglennuki käitamise eeskiri” muutmine
Vastu võetud 11.07.2011 nr 68
Määrus kehtestatakse „Lennundusseaduse” § 56 lõike 1 alusel.
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 12. augusti 2003. a määruses nr 119 „Ülikerglennuki käitamise eeskiri” (RTL 2003, 94, 1405; 2004, 71, 1175) tehakse järgmised muudatused:
1) määruse pealkirjas asendatakse sõna „Ülikerglennuki” sõnaga „Ülikergõhusõiduki”;
2) määruse paragrahvi 1 lõikes 1 asendatakse sõna „ülikerglennukite” sõnaga „ülikergõhusõidukite”;
3) paragrahvi 1 lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(2) Ülikergõhusõidukiks loetakse kuni kahe istekohaga mootorõhusõidukit, mille maksimaalne
stardimass (MTOM) ei ületa:
1) 300 kg üheistmelise maalennuki või kopteri puhul;
2) 450 kg kaheistmelise maalennuki või kopteri puhul;
3) 330 kg üheistmelise amfiib-, vesilennuki või kopteri puhul;
4) 495 kg kaheistmelise amfiib-, vesilennuki või kopteri puhul;
5) 472,5 kg kahekohalise maale maanduva lennuki puhul, mis on varustatud lennukile
paigaldatud päästelangevarjusüsteemiga;
6) 315 kg ühekohalise maale maanduva õhusõiduki puhul, mis on varustatud lennukile
paigaldatud päästelangevarjusüsteemiga;
7) tiiviklennukid maksimaalse stardimassiga mitte üle 560 kg.”;
4) paragrahvi 1 täiendatakse lõikega 3 järgmises sõnastuses:
„(3) Lisaks käesoleva paragrahvi lõikes 2 sätestatule loetakse ülikergõhusõidukiks lennukit, mille varisemiskiirus või minimaalne stabiilse lennu kiirus maandumisel ei ületa 35 sõlme kalibreeritud õhkkiirust.”;
5) paragrahvi 2 pealkirjas ja punktis 1 asendatakse sõna „ülikerglennuk” sõnaga „ülikergõhusõiduk” vastavas käändes ja vastavas vormis;
6) paragrahvi 2 täiendatakse punktiga 3 järgmises sõnastuses:
„3) kopteriteks, mille tõstejõud moodustub peamiselt õhu vastumõjul kandetiiviku(te)ga, mis pöörlevad jõuseadme abil ümber vertikaalile lähedaste telgede.”;
7) paragrahvi 3 pealkirjas ning lõigetes 1 ja 4 asendatakse sõna „ülikerglennuk” sõnaga „ülikergõhusõiduk” vastavas käändes;
8) paragrahvis 4 asendatakse läbivalt sõna „ülikerglennuk” sõnaga „ülikergõhusõiduk” vastavas käändes;
9) paragrahvi 4 lõikes 2 asendatakse sõna „lennuki” sõnaga „õhusõiduki”;
10) paragrahvis 5 asendatakse pealkirjas ning lõigetes 1 ja 3–5 sõna „ülikerglennuk” sõnaga „ülikergõhusõiduk” vastavas käändes;
11) paragrahvi 5 lõige 2 muudetakse ning sõnastatakse järgmiselt:
„(2) Õhusõidukite registrisse kantud ülikergõhusõidukit võib juhtida piloot, kellel:
1) on Lennuameti poolt väljastatud vastava pädevusega piloodiluba või mõne teise riigi
lennundusvõimu poolt väljastatud ja Lennuameti poolt tunnustatud piloodiluba;
2) on läbitud Lennuameti poolt heaks kiidetud koolitusprogramm ja kes omab A-klassi
ülikergõhusõiduki juhtimise pädevust.”;
12) paragrahvides 7–10 asendatakse sõna „ülikerglennuk” sõnaga „ülikergõhusõiduk” vastavas käändes;
13) paragrahvi 8 lõiked 1 ja 2 tunnistatakse kehtetuks.
Juhan Parts
Minister
Marika Priske
Kantsler