Majandus- ja kommunikatsiooniministri 16. juuni 2011. a määruse nr 42 „Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele” muutmine
Vastu võetud 10.09.2014 nr 73
Määrus kehtestatakse liiklusseaduse § 63 lõigete 3 ja 6, § 73 lõike 11, § 80 lõike 3 ning § 83 lõike 5 alusel.
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 16. juuni 2011. a määruses nr 42 „Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele” tehakse järgmised muudatused:
1) määruse lisa 1 ja 2 koodi 110 nõuded muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„Nõuded: 1) laste turvaseade (häll, iste, ekraan, rihm, rakend, istmetugi jms) peab vastama direktiivi 77/541/EMÜ või E-reegli nr 129 või vähemalt E-reegli nr 44 03 paranduste seeria nõuetele;
2) sõidukisse paigaldatud lapse turvaseade võib olla:
a) integreeritud, mis koosneb rihmade kombinatsioonist või painduvatest seadistest, kinnituslukust, reguleerimise seadisest, kinnitusdetailidest või täiendavast istmest või löögikaitsekilbist ning on kinnitatavad integreeritud rihma või rihmade abil;
b) mitteintegreeritud, mis võib koosneda osalisest turvasüsteemist, mis moodustab lapse täieliku turvasüsteemi, kui seda kasutatakse koos täiskasvanute jaoks ettenähtud turvavööga, mis ümbritseb lapse keha või hoiab paigal seadme, millesse laps on asetatud;
3) direktiivi 77/541/EMÜ ja E-reegli nr 44 kohast laste turvaseadet võib kasutada järgneva liigituse alusel:
a) 0 rühm: lapsed kaaluga alla 10 kg;
b) 0+ rühm : lapsed kaaluga alla 13 kg;
c) I rühm: lapsed kaaluga 9–18 kg;
d) II rühm: lapsed kaaluga 15–25 kg;
e) III rühm: lapsed kaaluga 22–36 kg;
4) lapse turvaseade peab olema sõidukisse paigaldatud vastavalt turvaseadme valmistaja poolt ette nähtud paigaldusteabele. Lapse turvaseadet ei tohi paigaldada sõidukisse, milles turveseadme kasutamine ei ole turvaseadme valmistaja poolt ette nähtud.”;
2) lisa 1 koodi 301 nõuded muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„Nõuded: 1) sõiduki juhtimisseadmed peavad vastama valmistaja poolt ettenähtule ja olema töökorras. Alates 1. jaanuarist 1994. a esmaregistreeritud M, N ja O kategooria sõiduki juhtimisseadmed peavad vastama E-reegli nr 79 või direktiivi 70/311/EMÜ nõuetele. Juhtimisseadmed peavad pöörduma sujuvalt, ilma kinnijäämisteta ja vibratsioonita. Juhtimisseadmete osadel ei tohi olla pragusid, jääkdeformatsioone ega muid vigastusi. Juhtimisseadmete omavoliline ümberehitus on keelatud. Juhtimisseadmete ümberehitust võivad teostada ainult sõiduki valmistaja või tema ametlik esindaja;
2) neljateljelistel mootorsõidukitel peab lisaks esimesele juhtteljele olema juhitav veel vähemalt üks kolmest ülejäänud teljest;
3) M ja N kategooria sõidukitel on lubatud lisaks põhirooliseadmele rooli abiseade (ASE). Kui rooli abiseade on sõidukile paigaldatud, peab see olema töökorras;
4) täielikult pneumaatilise või täielikult hüdraulilise või täielikult elektrilise rooliajamiga juhtimisseadmed on keelatud, välja arvatud O kategooria sõidukil, millel on lubatud täielikult hüdraulilise rooliajamiga juhtimisseade.”;
3) lisa 6 tabel (E-reeglite nimekiri) muudetakse ja tabeli lõppu lisatakse järgmised read:
R127 |
17.11.2012 |
Jalakäijate ohutus |
R128 |
17.11.2012 |
LED valgusallikad |
R129 |
09.07.2013 |
Laste turvaseadmed |
R130 |
09.07.2013 |
Sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatusseade |
R131 |
09.07.2013 |
Hädapidurdussüsteem |
R132 |
17.06.2014 |
Järelpaigaldatavad heitmepüüdurid |
R133 |
17.06.2014 |
Mootorsõiduki osade korduvkasutus, materjalide ringlussevõetavus ja taaskasutatavus |
4) lisa 7 tabel (Direktiivide ja määruste nimekiri) muudetakse ja tabeli lõppu lisatakse järgmised read:
Määrus (EL) nr 459/2012 |
04.06.2012 |
Väikeste sõiduautode ja kommertsveokite heitmed (Euro 3) |
Määrus (EL) nr 630/2012 |
03.08.2012 |
Vesiniku ja vesiniku ja maagaasi segude kütusel töötavad mootorsõidukid |
Määrus (EL) nr 1229/2012 |
10.01.2013 |
Direktiivi 2007/46/EÜ muudatus |
Määrus (EL) nr 1230/2012 |
10.01.2013 |
M, N ja O kategooria sõidukite massid ja mõõtmed |
Määrus (EL) nr 143/2013 |
12.03.2013 |
CO2 heitkoguste määramine mitmeastmelise tüübikinnitusega sõidukite puhul |
Määrus (EL) nr 168/2013 |
22.03.2013 |
2-, 3- ja 4-rattaliste sõidukite kinnituse ja turujärelevalve koht |
Määrus (EL) nr 171/2013 |
19.03.2013 |
Väikeste sõiduautode ja kommertsveokite (Euro 5 ja Euro 6) heitmed ning nende sõidukite remondi- ja hooldusteabe kättesaadavus |
Määrus (EL) nr 195/2013 |
01.07.2013 |
Väikeste sõiduautode ja kommertsveokite CO2 heite vähendamise uuendusliku kasutamise tehnoloogia |
Direktiiv 2013/15/EL |
01.07.2013 |
Horvaatia ühinemine |
Direktiiv 2013/60/EL |
29.12.2013 |
2- ja 3-rattaliste mootorsõidukite tüübikinnitus |
Määrus (EL) nr 3/2014 |
30.01.2014 |
2- ja 3-rattaliste mootorsõidukite tüübikinnitus ja kasutusohutusnõuded |
Määrus (EL) nr 44/2014 |
17.02.2014 |
2- ja 3-rattaliste mootorsõidukite konstruktsioon ja üldine tüübikinnitus |
Määrus (EL) nr 133/2014 |
10.03.2014 |
Mootorsõidukite heitmete piirväärtused |
Määrus (EL) nr 134/2014 |
13.03.2014 |
Mootorsõidukite keskkonnamõju ja mootori võimsus |
Määrus (EL) nr 136/2014 |
05.03.2014 |
Väikeste sõiduautode ja kommertssõidukite heitmed (Euro 5 ja Euro 6) ning raskeveokite heitmed (Euro VI) |
Määrus (EL) nr 214/2014 |
27.03.2014 |
Direktiivi 2007/46/EÜ muudatus |
Komisjoni rakendusdirektiiv 2014/37/EL |
20.03.2014 |
Turvavööde ja turvasüsteemide kasutamine |
Direktiiv 2014/45/EL |
19.05.2014 |
Tehnonõuetele vastavuse kontroll |
Määrus (EL) nr 540/2014 |
16.06.2014 |
M ja N kategooria sõidukite müra |
Urve Palo
Majandus- ja taristuminister
Merike Saks
Kantsler