"Eesti riikliku arengukava struktuurifondide kasutuselevõtuks - ühtse programmdokumendi 2003-2006" meetme 4.3 "Kutse- ja kõrghariduse ning seda toetava infrastruktuuri kaasajastamine" investeeringuteks ettenähtud toetuse kasutamise kava koostamise kord
Vastu võetud 31.03.2004 nr 20
RTL 2010, 35, 578
jõustumine 10.04.2004
Muudetud järgmiste aktidega (näita)
| Vastuvõtmine | Avaldamine | Jõustumine |
|---|---|---|
| 03.12.2010 | RT I, 15.12.2010, 1 | 01.01.2011 |
Määrus kehtestatakse «Struktuuritoetuse seaduse» (RT I 2003, 82, 552) § 17 lõike 3 alusel.
§ 1. Määruse reguleerimisala
Määrus sätestab Vabariigi Valitsuse 28. jaanuari 2004. a korraldusega nr 37-k kehtestatud «Eesti riiklik arengukava Euroopa Liidu struktuurifondide kasutuselevõtuks – ühtne programmdokument 2004–2006» (edaspidi riiklik arengukava) meetme 4.3 «Kutse- ja kõrghariduse ning seda toetava infrastruktuuri kaasajastamine» (edaspidi meede ) investeeringuteks ettenähtud toetuste kasutamise kava (edaspidi kava ) koostamise korra (edaspidi kord).
§ 2. Kava koostamise alused
(1) Kava koostatakse vastavuses riikliku arengukava ja selle eesmärkidega.
(2) Kava koostatakse vastavuses järgmiste arengukavadega:
1)
«Tegevuskava kutseharidussüsteemi arendamiseks Eestis aastatel
2001–2004», heaks kiidetud Vabariigi Valitsuse otsusega 12.06.2001;
2) «Riiklik programm «Tiigrihüpe Pluss», Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia
Eesti koolis 2001–2005», kinnitatud Vabariigi valitsuse otsusega
23.01.2001;
3) «Riiklik kõrgharidusprogramm «Tiigriülikool
2002–2004»», heaks kiidetud Vabariigi Valitsuse otsusega 08.01.2002;
4) «Eesti noorsootöö kontseptsioon» ja «Eesti noorsootöö arengukava», heaks
kiidetud Vabariigi Valitsuse otsusega 03.06.2001;
5) «Integratsioon
Eesti ühiskonnas 2000–2007», heaks kiidetud Vabariigi Valitsuse otsusega
14.03.2000;
6) «Eesti infopoliitika põhialused 2004–2006».
(3) Kava koostamisel lähtutakse järgmistest kriteeriumitest:
1) paiknemine maakonna-/tõmbekeskuses (juurdepääs infrastruktuurile);
2) kohalik mõju (olulisus piirkonna tööjõu taastootmises);
3) infrastruktuuri kaasajastamisest kasusaajate arv;
4) arengukava
(koolinõukogus kinnitatud arengukava olemasolu);
5) varasem
kogemus (varasem edukas osalemine PHARE ja Leonardo projektides);
6)
organisatsiooni suutlikkus (juhtimise korraldus, projektijuht on
määratud või palgatud, sh eelistatumad kompetentsi valdkonnad on ehitus,
haldus, majandus, finantsjuhtimine);
7) projekti lõpuleviimine
hiljemalt 2006. aasta lõpuks;
8) riskide analüüs (on läbi viidud
riskianalüüs planeeritavate objektide edukust ja ajagraafikut mõjutada
võivate tegurite kohta, st omandi-, kinnisvara-, muinsuskaitse-,
riigivara- ja muud sarnased riskitegurid).
§ 3. Kava koostamise etapid
Kava koostamine toimub kolmes etapis:
1) eeltaotlusvoor;
2)
eeltaotlustes esitatud ettepanekute hindamine;
3) kava koostamine
eeltaotluses esitatud ettepanekute alusel.
§ 4. Eeltaotlusvoor
(1) Haridus- ja Teadusministeerium korraldab eeltaotlusvooru, mille
käigus kogutakse kava koostamiseks vajalik teave ja ettepanekud meetme
sihtgruppi kuuluvatelt asutustelt. Meetme sihtgrupiks on:
1) riigi-
või munitsipaalomandis olevad kutseõppeasutused;
2) riigi
või kohaliku omavalitsuse osalusega eraõigusliku juriidilise isiku
omandis olevad kutseõppeasutused;
3) riigi rakenduskõrgkoolid ja
avalik-õiguslikud ülikoolid,
4) kohalikud
omavalitsusüksused ja maavalitsused;
5) teavitamis- ja
nõustamiskeskused ning avatud noortekeskused;
6)
haridusvaldkonna sihtasutused ja mittetulundusühingud.
(2) Informatsiooni kogutakse vastava eeltaotlusvormiga (lisatud). Eeltaotlusvorm saadetakse meetme sihtgruppi kuuluvatele asutustele. Eeltaotlusvormi peab täitma ja tagastama kahe nädala jooksul.
(3) Haridus- ja teadusminister moodustab õigusaktidega sätestatud korras komisjoni, mis teeb väljapakutud eeltaotluste osas valiku vastavalt käesoleva määruse paragrahvis 2 sätestatule. Komisjon korraldab laekunud eeltaotluste hindamise.
(4) Kava koostamise protsessi läbipaistvuse tagamiseks ning
lähimuspõhimõtte rakendamiseks kaasatakse komisjoni töösse sotsiaalsed
partnerid:
1) Eesti Ametiühingute Keskliit
2) Eesti Avatud
Noortekeskuste Ühendus
3) Eesti Infotehnoloogia Sihtasutus
(EITSA)
4) Eesti Kaubandus-Tööstuskoda
5) Eesti Linnade
Liit
6) Eesti Noorsootöö Keskus
7) Eesti Teaduste
Akadeemia
8) Eesti Täiskasvanute Koolitajate Assotsiatsioon (ETKA)
ANDRAS
9) Eesti Tööandjate Keskliit
10) Eesti
Vabaharidusliit
11) Elukestva Õppe Arendamise Sihtasutus Innove
12) Kutsekvalifikatsiooni Sihtasutus
13) Rakenduskõrgkoolide Rektorite
Nõukogu
14) Rektorite Nõukogu
15) Tiigrihüppe Sihtasutus
§ 5. Eeltaotlustes esitatud ettepanekute hindamine
(1) Komisjon kaasab eeltaotluse hindamisse eksperte, kes annavad hinnangu eeltaotluste vastavusele paragrahvis 2 esitatud kriteeriumite ja arengukavadega.
(2) Käesoleva määruse paragrahvis 2 toodud kriteeriumite alusel koostatakse hindamisleht. Kaasatud eksperdid annavad igale kriteeriumile hinde skaalal 1–5. Kui kahe eksperdi hinnang ühele kriteeriumile erineb enam kui kahe punkti võrra, siis tuleb hinde osas üldarutelul konsensuseni jõuda. Hinnete alusel koostatakse projektide pingerida.
(3) Eeltaotluses toodud andmete kontrollimiseks ja täiendamiseks võivad eksperdid küsida eeltaotluse esitanutelt lisainformatsiooni.
(4) Eksperdid hindavad eeltaotlustes nimetatud tegevusi/üksikprojekte arutelu käigus. Arutelu protokollitakse. Arutelu tulemusel täiendatakse projektide pingerida. Ekspertide hinnang edastatakse komisjonile.
§ 6. Kava koostamine eeltaotluses esitatud ettepanekute alusel
(1) Eeltaotluste põhjal ning ekspertide hinnangu alusel esitab komisjon kolme kuu jooksul eeltaotluste tagastamise tähtajast alates haridus- ja teadusministrile kava eelnõu koos meetme raames taotletava toetuse ülempiiridega projektide lõikes.
(2) Kava ning meetme raames taotletava toetuse ülempiirid projektide lõikes kinnitab Vabariigi Valitsus vastavalt «Struktuuritoetuse seaduse» (RT I 2003, 82, 552) § 17 lõikele 2.
§ 7. Kava muutmine
(1) Meetme rakendusasutus täpsustab investeeringute kava iga aasta 1. märtsiks tulenevalt Riigikogus riigieelarve menetlemisel investeeringute mahtudesse tehtavatest muudatustest, raha tegelikust kasutamisest eelnenud eelarveaastal, välislaenu ja -abi mahtude täpsustumisest ja muudest asjaoludest.
(2) Haridus- ja Teadusministeerium võib teha ettepaneku kava muutmiseks,
kui:
1) pärast toetuse väljamakseid kavas nimetatud projektidele jääb
meetme eelarvesse kasutamata vahendeid; või
2) kavas nimetatud
asutus ei esita toetuse saamiseks taotlust 9 kuu jooksul pärast kava
kinnitamist Vabariigi Valitsuse poolt; või
3) kava muutmine on
vajalik muudest asjaoludest tulenevalt.
Facebook
X.com