Teksti suurus:

Liiniveo avaliku teenindamise otseleping nr 3-3/17/79

Väljaandja:Võru Maavalitsus
Akti liik:leping
Teksti liik:algtekst
Jõustumise kp:23.06.2019
Avaldamismärge:RT I, 20.06.2019, 6

Liiniveo avaliku teenindamise otseleping nr 3-3/17/79

Vastu võetud 20.03.2017

Võru Maavalitsus, (edaspidi tellija) registrikood 70003589, mida esindab Vabariigi Valitsuse seaduse alusel maavanem Andres Kõiv, ja OÜ Asunduse (edaspidi vedaja), registrikood 10269625, keda esindab põhikirja alusel Henno Kõrbe, eraldi nimetatud pool ja koos nimetatuna pooled, sõlmisid käesoleva avaliku teenindamise otselepingu (edaspidi leping) alljärgnevas:

1. Üldsätted

1.1. Lepingu eesmärgiks on reguleerida poolte suhteid, õigusi, kohustusi ning vastutust lepingu objektiks olevatel Võru maakonna bussiliinidel nr 47, 48A, 48B, 48C, 48D, 95 ja 96 liiniveo korraldamisel.

1.2. Leping sätestab avaliku bussiliiniveo tingimused, tuginedes ühistranspordiseadusele ja tellija poolt läbiviidud konkursi tingimustele ning vedaja edukaks tunnistatud hinnapakkumusele. Samuti sätestab leping tellija poolt vedajale riigieelarvest maanteetranspordi korraldamiseks sihtotstarbelise toetuse ehk hüvitise (edaspidi nimetatud toetus) maksmise korra.

1.3. Poolte esindajad kinnitavad, et neil on kõik õigused ja volitused sõlmida leping esindatava nimel ning nad ei tea ühtegi takistust lepinguga võetud ja selles sätestatud kohustuste täitmiseks.

1.4. Lepingu dokumendid koosnevad käesolevast lepingust ja lepingu lahutamatutest lisadest.

1.5. Käesoleva lepingu allakirjutamise hetkel on lepingule lisatud:
1.5.1. Lisa 1 – Võru maakonna bussiliinide nr 47, 48A, 48B, 48C, 48D, 95 ja 96 sõiduplaanid;
1.5.2. Lisa 2 – Avaliku liiniveo toetuse aruanne maanteetranspordi kohta (vorm);

2. Lepingu objekt ja ühistransporditoetuse maksmine

2.1. Lepingu esemeks on ajavahemikul 01.01.2018 – 31.12.2022.a vedaja poolt avaliku bussiliiniveoteenuse osutamine Võru maakonna bussiliinidel nr 47, 48A, 48B, 48C, 48D, 95 ja 96.

Leping on sõlmitud ühistranspordiseaduse § 14 lõike 1p 6 alusel. Lepingu tulemiks on kvaliteetne, poolte vahel kokku lepitud tingimustele vastav sõitjatevedu Võru maakonnaliinidel.

2.2. Vedaja teostab avaliku liiniveo korraldamisel sõiduplaani järgset veoteenust lepingu lisas 1 toodud liinidel ja mahus hinnanguliselt 190 000 liinikilomeetrit aastas kogu lepinguperioodi jooksul, korraldab piletimüüki, kasutades aruandlust võimaldavaid piletimüügiaparaate, ning teostab vedajapoolset sisekontrolli piletimüügi üle.

2.3. Lepingu täitmiseks kohustub tellija maksma vedajale toetust üksnes osutatud veoteenuse eest vastava eelarveaasta riigieelarvest või muudest tuluallikatest selleks sihtotstarbeliselt eraldatud vahendite arvelt õigusaktides ja käesoleva lepingu punktis 3 sätestatud korras. 

2.4. Piletitulu laekub vedajale.

3. Vedaja toetuse arvestamine

3.1. Vedajale makstav toetus on vedajale lepingu kohustuste täitmise eest makstav hüvitis, mille tellija arvestab vedajale korrutades lepingu objektiks olevatel bussiliinidel vastavalt sõiduplaanile tegelikult teostatud töömahu (liiniläbisõidu km) lepingus sätestatud liinikilomeetri maksumusega (eurot/km), millest arvestatakse maha laekunud piletitulu ja kohalike omavalitsuste toetus. Juhul kui rakendatakse tasuta ühistransport, on vedajale makstav toetus võrdne liinikilomeetri maksumusega.

3.2. Üleplaanilise töö eest toetust ei maksta, välja arvatud eelnevalt tellijaga kokku lepitud juhtudel. Tellijast ja vedajast mittesõltuvate töömahtude muudatuste korral käsitletakse ja lahendatakse toetuse maksmise küsimus iga juhtumi korral eraldi.

3.3. Vedaja poolt pakkumuses esitatud liinikilomeetri maksumus (hind) on vedajale makstava toetuse arvestamise aluseks vastavalt lepingu punktides 3.1 ja 3.2 sätestatule kogu lepingu kehtivusaja vältel ning selle erandlik muutmine on võimalik ainult käesolevas lepingus nimetatud alustel ja korras.

3.4 Toetuse arvestamise aluseks olevat vedaja pakkumuses esitatud liinikilomeetri maksumust saab lepingu kehtivusaja vältel muuta juhul, kui muutub tarbijahinnaindeks Statistikaameti, Maanteeameti või Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi andmetel, mille alusel alltoodud valemi järgi arvutatakse liinikilomeetri maksumuse piirmäär:

Tt = (THIp x Tt-1)

kus Tt – liinikilomeetri maksumuse piirmäär perioodil t (eurot/km);

Tt-1 – liinikilomeetri maksumus perioodile t eelneval perioodil (eurot/km);

THIp – tarbijahinnaindeks perioodil p võrreldes eelneva perioodiga.

Perioode p on 2 (kaks):

p1 on IV kvartalist III kvartalini (01. oktoober kuni 30. september) ja

p2 II kvartalist I kvartalini (01. aprill kuni 31. märts) kaasa arvatud.

Indeksit THIp1 kasutatakse liinikilomeetri maksumuse muutmiseks alates 1.jaanuarist ja THIp2 kasutatakse alates 1.juulist.

Näide 1: 2019. aasta I poolaasta liinikilomeetri maksumuse piirmäära arvutamiseks kasutatav liinikilomeetri maksumuse muutmise indeks (Ip1) leitakse perioodi 01.10.2017 kuni 30.09.2018 indeksi ja perioodi 01.10.2016 kuni 30.09.2017 indeksi jagamisel.

Näide 2: 2019. aasta II poolaasta liinikilomeetri maksumuse piirmäära arvutamiseks kasutatav liinikilomeetri maksumuse muutmise indeks (THIp2) leitakse perioodi 01.04.2018 kuni 31.03.2019 indeksi ja perioodi 01.04.2017 kuni 31.03.2018 indeksi jagamisel.

3.5 Liinikilomeetri maksumuse piirmäära muudetakse kaks korda kalendriaastas vastavalt indeksile eelmise perioodi liinikilomeetri maksumust suurendades või vähendades.

3.6 Esimesel lepinguaastal 01.01.2018 - 31.12.2018 liinikilomeetri maksumust ei muudeta ja liinikilomeetri maksumuse piirmääraks kuni 31.12.2018 on vedaja pakkumuses esitatud liinikilomeetri maksumus 0,885 €.

3.7 Toetuse lepingu objektiks olevate bussiliinide teenindamise eest tasub tellija vedajale hiljemalt teenuse osutamisele järgneva kuu 25. kuupäevaks, kui on täpsustunud toetusest tehtavate mahaarvamiste, saadud piletitulu, kohalike omavalitsuste toetuse ja muude tulude summa ning vedaja on edastanud tellijale toetuse maksmise kohta taotluse. Vedajale makstava toetusesumma tasub tellija pangaülekandega pangaarvele EE591010402013821000. Toetuse maksmise tähtaeg lükkub edasi, kui vedaja ei ole tähtaegselt esitanud lepingu punktides 7.1 ja 7.2 nimetatud aruandeid, selgitusi ja lisateavet ning sellisel juhul maksab tellija toetuse vedaja pangaarvele 15 (viieteistkümne) päeva jooksul alates vedaja poolt kõikide punktides 7.1 ja 7.2 nimetatud nõuetekohaste aruannete, selgituste ja lisateabe esitamisest.

3.8 Tellija poolt lepingu punkti 3.1. kohaselt arvestatud toetusest arvatakse maha lepingus sätestatud korras rakendatud leppetrahvid ja viivised.

3.9 Tellijale riigieelarvest eraldatud ühistranspordi toetuse võib vedajale maksta ka ettemaksuna, tehes järgneva perioodi jooksul tasaarvelduse.

3.10 Vedaja esitab tellijale aruande iga kuu kohta sellele kuule järgneva kuu 5-ndaks kuupäevaks.

4. Avaliku bussiliiniveo tingimused

4.1 Vedaja teostab sõitjate avalikku bussiliinivedu kooskõlas Eesti Vabariigi õigusaktide ja rahvusvahelise õigusega, konkursil esitatud tingimustega ning käesoleva lepingu ja selle lisadega.

4.2 Vedajal peab olema kogu lepingu kehtivuse ajal kehtiv ühistranspordiseaduse §31 lõikes 2 nimetatud ühenduse tegevusluba või Eestis väljastatud ühistranspordiluba (tegevusluba). Tellijal on igal ajal õigus kontrollida vedajal tegevusloa olemasolu. Kui vedaja tegevusloa kehtivus lõpeb enne käesoleva lepingu tähtaja saabumist, siis kohustub vedaja esitama tellijale hiljemalt 30 (kolmkümmend) kalendripäeva enne tegevusloaloa kehtivuse lõppemise tähtaega uue tegevusloa. Kui vedaja ei ole hiljemalt 30 (kolmkümmend) päeva enne tegevusloa kehtivusaja lõppemist esitanud tellijale uut tegevusluba, lõpeb leping alates tegevusloa kehtivuse lõppemisele järgnevast päevast ning tellijal on õigus nõuda vedajalt punktis 8.1 ettenähtud leppetrahvi.

4.3 Vedaja poolt lepingu alusel osutatav bussiliiniveoteenus peab vastama alljärgnevatele tingimustele:

4.3.1. vedaja tagab, et lepingu täitmisel kasutatavad sõidukijuhid:

4.3.1.1 on läbinud autoveoseaduse § 27 lõikes 1 sätestatud ametikoolituse ning omavad kõiki Eestis vajalikke bussijuhina töötamise õigust ja kvalifikatsiooni tõendavaid dokumente;

4.3.1.2 annavad eesti keeles infot peatuste, sõiduplaani jm oluliste asjaolude kohta ning käituvad sõitjatega viisakalt ja vastutulelikult;

4.3.1.3 kütavad sõitjatesalongi selliselt, et oleks tagatud bussis suletud uste korral sisetemperatuur vähemalt 10° kraadi Celsiuse järgi;

4.3.1.4 lülitavad pimedal ajal sisse bussi sõitjatesalongi valgustuse;

4.3.1.5 ei häiri raadio kuulamisega sõitjaid;

4.3.1.6 toimetavad sõitjad sujuva ja ohutu sõiduga sihtkohta sõiduplaanis ettenähtud ajal, ning tagavad veoteenuse kvaliteedi;

4.3.1.7 tagavad väljaehitatud peatuste olemasolul peatustesse korrektse sisse- ja väljasõidu, s.t bussi peatamise nii, et buss ei oleks peale peatumist sõidutee äärest kaugemal kui 20 cm, juhul kui infrastruktuur seda võimaldab;

4.3.1.8 tagavad kehtivale piletisüsteemile ja -hinnale vastavate sõidupiletite müümise ;

4.3.2 vedaja tagab, et lepingu täitmisel kasutatavad bussid:

4.3.2.1 on kantud Eesti liiklusregistrisse;

4.3.2.2 on oma ehituselt sobivad sõitjate veoks maakonnaliinidel (M2 kategooria A klassi ; M3 kategooria II klassi bussid) ning vastavad majandus- ja kommunikatsiooniministri 13.06.2011 määruses nr 42 „Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele” sätestatud ja muudele Eestis sõidukitele kehtestatud nõuetele ning on läbinud sõidukite korralise tehnoülevaatuse;

4.3.2.3 on konstruktsioonilt sobilikud Eesti klimaatilistes tingimustes kasutamiseks;

4.3.2.4 on varustatud liinitööl valgustatud liininumbri ja -nimetuse sildiga bussi ees, kusjuures teksti tähe kõrgus peab olema vähemalt 3 cm. Liininimetus peab sisaldama liini alg- ja lõpp-punktide nimesid ning olulisemate vahepeatuste nimesid;

4.3.2.5 on varustatud salongi valgustusega;

4.3.2.6 on varustatud salongi sundventilatsiooniga;

4.3.2.7 on varustatud töökorras salongi küttesüsteemiga;

4.3.2.8 on varustatud pneumaatilise, hüdraulilise- või elektrilise ajamiga avatava ja sulgetava eesmise teenindusuksega, kusjuures ukse avab ja sulgeb juht.

4.3.2.9 on varustatud sõitjatele nähtavas kohas kehtiva teabega piletihindade, sõidusoodustuste ja piletita sõidu eest määratavate trahvimäärade kohta;

4.3.2.10 on varustatud vähemalt ühe prügikastiga salongi osas;

4.3.2.11 on liinile sõites nii seest kui väljast puhtad;

4.3.2.12 on korrektse välimusega (sh roosteplekkideta, märgatavate värviparandusteta kerel, korras istmetega jne);

4.3.2.13 on sõitjakohtade arvult vastavad vähemalt hinnapakkumuses esitatule;

4.3.2.14 omavad registreerimistunnistust, millele on märgitud iste- ja seisukohtade arv bussis;

4.3.2.15 kasutatavad bussid ei tohi teenindusperioodi algul olla vanemad kui 5 (viis) aastat alates esmaregistreerimisest.

5. Vedaja õigused ja kohustused.

5.1 Vedaja on kohustatud:

5.1.1 tõendama hiljemalt 15 (viisteist) kalendripäeva enne teenindusperioodi algust, et tal on võimalus kasutada igal ajal avaliku teenindamise otselepingu kehtivusperioodi jooksul avaliku liiniveo teostamiseks lepingu esemeks olevate bussiliinide nõuetekohaseks teenindamiseks vajalikku arvu ja piisava suurusega busse, mis vastavad lepingus sätestatud tingimustele.

5.1.1.1 Vajaliku arvu busside määratlemisel peab vedaja arvestama, et tema omandis on või tal on muul õiguslikul alusel õigus kasutada asendusbussi liinitõrgete (bussi hooldus-remonttööd vms) korral, kusjuures asendusbuss peab olema vähemalt samaväärne hinnapakkumuses pakutud bussidega.

5.1.2 korraldama lepingu kehtivuse perioodil sõitjatevedu lepingus sätestatud tingimustel ning sõiduplaanis ettenähtud liinil ja kellaaegadel;

5.1.3 arvestama lepingu kehtivuse perioodi jooksul, et reisivajaduse muutudes kasutataks liinil ja väljumistel busse, mis on piisava sõitjakohtade arvuga kõikide reisijate sõidugraafikute järgseks teenindamiseks

5.1.4 tagama sõitjate igakülgse ohutuse;

5.1.5 tagama lepingu täitmisel töötajate töötasu arvestamise ning töö- ja puhkeaja korralduse vastavuse kollektiivlepingu seaduse tähenduses vedaja tegevusalale laiendatud kollektiivlepinguga sätestatud nõuetele;

5.1.6 kasutama lepingu täitmisel bussijuhte, kelle erialane kvalifikatsioon vastab Eesti kehtivates õigusaktides sätestatud nõuetele;

5.1.7 korraldama sõidupiletite müüki ning kasutama piletimüügisüsteemi, mis võimaldab piletitulude arvestust ja kontrolli, samuti sõitjate arvu ja müüdud piletite koguse arvestamist kuupäevade lõikes ja väljumiste (veootsa) kaupa, seejuures peab olema võimalik andmetest eristada iga bussist pileti ostnud sõitja sõidu algpeatus ning juhul kui riigi poolt soetatakse piletimüügi- ja valideerimisseadmed, lubama nende paigutamist liine teenindavatesse bussidesse;

5.1.8 sõlmima vajalikud kokkulepped kolmanda isikuga, et oleks tagatud võimalus osta pileteid ka Võru bussijaamast (Võru, Vilja 2). Seejuures peab bussijaamast ja ühissõidukist konkreetsele reisile ostetud pilet olema sama hinnaga;

5.1.9 rakendama seadusega ja seaduse alusel kehtestatud sõidusoodustusi ja tasuta ühistranspordi korralduse puhul nõudma vastavalt sõidu valideerimist või korraldama sõitjate loendust muul viisil;

5.1.10 informeerima esimesel võimalusel sõitjaid ja tellijat lepingu punktides 5.2.1. ja 5.2.2. nimetatud olukorrast, põhjendades ajutiste muudatuste tegemise vajadust. Vedaja poolt liiniveo peatamine või ajutised muudatused busside liikluses ei tohi kesta kauem, kui neid muudatusi tinginud asjaolude kestvus ning nende asjaolude äralangemisel tuleb jätkata koheselt sõiduplaani järgset sõitjatevedu või kasutada võimalusel asendusbusse;

5.1.11 Lepingu täitmiseks kasutatavates bussides omama piletimüügi aparaate ning korraldama järelevalvet piletimüügi üle:

5.1.11.1 piletimüügi järelevalve meetmena nõuab bussijuht sisenevalt sõitjalt sõiduõigust tõendava dokumendi esitamist või sõidupileti ostmist;

5.1.11.2 pidama läbipaistvuse suurendamiseks ja ristsubsideerimise vältimiseks lepingu objektiks oleva bussiliiniveoteenuse raamatupidamisarvestust eraldi muude tegevuste raamatupidamisarvestusest, millega vedaja on seotud selliselt, et oleks täidetud järgmised tingimused:

5.1.11.3 kõikide tegevusvaldkondadega seotud raamatupidamisearvestused on eraldatud ning vastavad varad ja püsikulud on jaotatud vastavalt kehtivale raamatupidamis- ja maksustamiskorrale;

5.1.11.4 kõiki muutuvkulusid, põhjendatud osa püsikuludest ning mõistlikku kasumit, mis on seotud vedaja mis tahes muu tegevusega, ei saa ühelgi tingimusel seostada lepingu alusel teostatava bussiliiniveoteenusega;

5.1.12 esitama tellijale andmed ja informatsiooni, mis on seotud lepingu täitmise ja ühistransporditoetuse kasutamisega;

5.1.13 tagastama toetuse ühistranspordiseaduse § 22 sätestatud juhtudel ja korras;

5.1.14 määrama eesti keelt valdava kontaktisiku ning olema tellijale kättesaadav vähemalt esmaspäevast-reedeni kella 08.00-st kuni 17.00-ni.

5.2 Vedajal on õigus:

5.2.1. peatada liinil sõitjatevedu, kui ei ole tagatud ohutu liiklus või sõitjate ohutus kuni ohutuse taastumiseni;

5.2.2. teha ajutisi muudatusi busside liikluses lepingu objektiks oleval liinil, kui need muudatused on põhjustatud liiklustakistustest või ohtlikest liiklusoludest (teede lagunemine, meteoroloogilised tingimused jms);

5.2.3. teha tellijale ettepanekuid liinivõrgu, sõiduplaanide, marsruutide ja sõidupileti hindade muutmiseks;

5.2.4. katkestada teenuse osutamine juhul, kui tellija ei ole tasunud teenuse osutamise eest 2 kuu jooksul.

6. Tellija õigused ja kohustused

6.1. Tellijal on õigus:

6.1.1. kontrollida sõiduplaanide järgimist, busside täituvust ja vastavust õigusaktides ja käesolevas lepingus ettenähtud nõuetele ning liinivedude teostamise kvaliteeti vastavalt lepingus sätestatud nõuetele;

6.1.2. kontrollida igal ajal kõiki majandustegevuse ja raamatupidamisarvestuse algdokumente, mis on seotud lepingu täitmise ja toetuse kasutamisega;

6.1.3. nõuda vedajalt lepingu täitmise kohta asjassepuutuvat informatsiooni, dokumente ja andmeid kogu lepingu kehtivuse perioodil;

6.1.4. ajakohastada nõudluse muutumisel ja rahastamise võimalustest tulenevalt sõiduplaani, kahjustamata seejuures vedaja majandustegevust võrreldes vedaja poolt pakkumuses esitatuga;

6.1.5. muuta kuni 20% ulatuses veomahtu võrreldes veomahuga, mille kohta vedaja tegi oma hinnapakkumuse (kusjuures veomaht ei tohi ületada 200 000 km aasta jooksul), teatades sellest vedajale ette vähemalt 45 (nelikümmend viis) kalendripäeva või kui on vajadus kasutada täiendavat bussi, arvestama etteteatamise perioodiga vastavalt vedaja ettepanekule;

6.2. Tellija on kohustatud:

6.2.1. maksma vedajale toetust lepingus ettenähtud korras ja tingimustel;

6.2.2. informeerima vedajat plaanilistest liikluse sulgemistest või ümberkorraldustest;

6.2.3. taotlema tee valdajalt bussiliinidega hõlmatud teede vastavust liiklusohutuse nõuetele, bussipeatuste korrasoleku, busside manööverdamisvõimaluste ja seismise kohtade korrashoiu tagamist;

6.2.4. teavitama avalikkust muudatustest sõiduplaanides võimalusel vähemalt 10 kalendripäeva ette.

7. Aruandlus

7.1. Vedaja on kohustatud tellija nõudmisel esitama tellijale elektroonselt, tellija poolt määratud ajaperioodi kohta kogu piletimüüki puudutava andmestiku vastavalt tellija poolt heakskiidetud vormile ja tellija nõudmisel võimaldama tellija volitatud isikutel tutvuda kogu piletimüügi andmestikuga kohapeal. Vedaja on tellija nõudel kohustatud esitama tellijale avaliku liiniveo ja avaliku liiniveoga seotud majandustegevuse kohta muud informatsiooni, mis on vajalik liikluse kavandamiseks ja transpordiuuringuteks.

7.2. Vedaja on kohustatud esitama tellijale iga kuu kohta sellele kuule järgneva kuu 5-ndaks kuupäevaks vormikohase aruande (lepingu lisa 2).

7.3. Vedaja on kohustatud informeerima tellijat viivitamatult liini teenindamisel esinevatest tõrgetest, sh väljumiste ärajäämine ning sõiduplaanist kõrvalekaldumine.

8. Vastutus ja sanktsioonid

8.1. Kui vedaja ei alusta veoteenuse osutamist lepingus ja selle lisades kokkulepitud korras ja mahus, samuti vedaja tegevusloa tähtaja lõppemisel või loa kehtetuks tunnistamise korral, ütleb tellija lepingu ühepoolselt üles. Kõigil käesolevas punktis nimetatud juhtudel ja juhul, kui vedaja lõpetab ühepoolselt veoteenuse osutamise enne lepingu kehtivuse lõppemist on tellijal õigus nõuda vedajalt leppetrahvi kuni 3000 (kolm tuhat) eurot. Tellijal puudub õigus nõuda leppetrahvi, kui vedaja lõpetab ühepoolselt veoteenuse osutamise vastavalt lepingu punktile 5.2.4.

8.2. Kui vedaja ei täida lepingu punkti 5.1.5 nõudeid ja on saanud vastava riikliku järelevalve tulemusena kaks või enam ettekirjutust või karistust aastase perioodi jooksul on tellijal õigus nõuda vedajalt leppetrahvi kuni 600 (kuussada) eurot.

8.3. Kui Lepingu järelevalve käigus tuvastatakse bussijuhi poolne tahtlik piletimüügi kohustuse nõuete rikkumine, sh sõiduõiguseta reisijate vedamine, piletitulu varjamine või omastamine, siis on tellijal õigus nõuda vedajalt leppetrahvi kuni 300 (kolmsada) eurot.

8.4. Vedaja poolt aruannete või teadete mittenõuetekohast esitamist, sh tõele vastavate andmete mitteesitamist, loetakse oluliseks lepingu rikkumiseks ning iga rikkumise korra eest on tellijal õigus nõuda leppetrahvi summas kuni 300 (kolmsada) eurot.

8.5. Tellija poolt tuvastatud iga kehtestatud sõiduplaanis sätestatud bussiliini marsruudi mittejärgimise, liiniveo peatamise või muudatuste tegemise eest busside liikluses on tellijal õigus nõuda vedajalt leppetrahvi kuni 200 (kakssada) eurot. Leppetrahvi ei rakendata juhul, kui vedaja poolt teostatud ajutised muudatused busside liikluses lepingu objektiks olevatel liinidel olid põhjustatud liiklustakistustest või ohtlikest liiklusoludest (teede lagunemine, meteoroloogilised tingimused jms) vastavalt lepingu punktile 5.2.2. Vedaja poolt tehtud ajutised muudatused ei tohi kesta kauem kui neid muudatusi tinginud asjaolude kestvus. Leppetrahvi rakendatakse ka juhul, kui muudatused busside liikluses vedaja algatusel on tehtud ilma piisava põhjenduseta ja/või tellijat viivitamatult informeerimata.

8.6. Kui vedaja poolt osutatav bussiliiniveoteenus ja selle teostamiseks kasutatavad bussid ei vasta lepingu punktis 4.3.2 kehtestatud nõuetele, on tellijal õigus nõuda vedajalt leppetrahvi iga päeva eest, millal vedaja poolt osutatav teenus või selle teostamiseks kasutatavad bussid ei vastanud nõuetele, summas, mis moodustab 2,5% järgmisel kalendrikuul vedajale maksmisele kuuluvast toetussummast.

8.7. Tellijal on õigus nõuda vedajalt leppetrahvi vedajast tingitud asjaolude tõttu ärajäänud veootsa kuni 3-kordsele maksumusele vastavas summas, kuid mitte vähem kui 30 eurot.

8.8. Tellijal on õigus nõuda vedajalt leppetrahvi 30 eurot iga tellija poolt avastatud puuduse eest, mis puudutavad sõidukitele või sõidukijuhtidele esitatavate nõuete mittetäitmist, kui käesoleva lepingu mõnes muust sättest ei tulene konkreetse rikkumise osas teistsugust sanktsiooni.

8.9. Lepingus ettenähtud maksetega viivitamisel on tellija kohustatud maksma vedajale viivist 0,1% päevas viivitatud summast. Viivise tasumine ei vabasta tellijat võlgu oleva summa tasumise kohustusest.

8.10. Leppetrahvi rakendamisel on tellijal õigus toetusena makstavat summat vastavalt vähendada.

8.11. Lepingus sätestatud viiviste ja leppetrahvide tasumine ei vabasta pooli lepingust ja selle lisadest tulenevate muude kohustuste täitmisest.

8.12. Lepingut rikkunud pool peab hüvitama teisele poolele lepingus ja selle lisades sisalduvate tingimuste rikkumise tagajärjel tekkinud kahjud osas, mis on jäänud leppetrahviga katmata.

9. Vääramatu jõud

9.1. Pooled vastutavad kohustuste rikkumise eest, välja arvatud juhul, kui rikkumine on vabandatav. Eeldatakse, et rikkumine ei ole vabandatav. Kohustuse rikkumine on vabandatav, kui selle on põhjustanud prognoosimatud või poole tegevusest olenematud asjaolud (vääramatu jõud). Vääramatu jõud on asjaolu, mida pool ei saanud mõjutada ja mõistlikkuse põhimõttest lähtudes ei saanud temalt oodata, et ta lepingu sõlmimise ajal selle asjaoluga arvestaks, seda väldiks, takistava asjaolu või selle tagajärje ületaks.

9.2. Vääramatu jõu esinemise korral muutuvad lepingus nimetatud tähtajad perioodi võrra, mille jooksul vääramatu jõu tegurid takistavad lepingu täitmist.

9.3. Pool, kes rikub kohustust vääramatu jõu asjaolude tõttu, peab vääramatu jõu asjaoludest ja nende mõjust viivitamata teatama teisele poolele pärast seda, kui pool sai teada või pidi teada saama vääramatu jõu asjaoludest. Poolel on kohustus võtta tarvitusele kõik võimalikud abinõud vääramatu jõu asjaolude ning nende tagajärjel tekitatava kahju vältimiseks või mõju vähendamiseks. Pool on kohustatud jätkama oma lepinguliste kohustuste täitmist niipea, kui vääramatu jõu asjaolud on kõrvaldatud.

10. Lepingu jõustumine, muutmine ja lõpetamine.

10.1. Käesolev leping jõustub pärast lepingu ja lepingu lisade mõlemapoolset allakirjutamist ja kehtib alates 01.01.2018 kuni 31.12.2022.a või kuni poolte poolt võetud kõikide kohustuste nõuetekohase täitmiseni või lepingu ennetähtaegse lõpetamiseni lepingus ja seaduses ettenähtud alustel.

10.2. Pooltel on õigus lepingu muutmises kokku leppida üksnes juhul, kui muutmise tingivad objektiivsed asjaolud, mida ei olnud tellijal võimalik lepingu sõlmimise ajal ette näha ja lepingu muutmata jätmise korral satuks täielikult või olulises osas ohtu lepinguga taotletud eesmärgi saavutamine.

10.3. Tellijal on õigus vastavalt haldusmenetluse seaduse § 102 lõikele 2 lepingut ühepoolselt muuta või ennetähtaegselt lõpetada, kui see on tingimata vajalik, et vältida ülekaaluka avaliku huvi rasket kahjustamist.

10.4. Tellijal on õigus leping ennetähtaegselt ühepoolselt lõpetada:

10.4.1. kui vedaja on ükskõik millist lepingust tulenevat kohustust rikkunud korduvalt või oluliselt ja see on põhjustanud olulise kahju kolmandale isikule või tema varale;

10.4.2. kui vedaja ei täida talle seaduse ja lepinguga pandud kohustusi nõuetekohaselt, sealhulgas jätab esitamata punktis 4.2 nimetatud korras uue tegevusloa ja vedaja ei ole ühe kuu jooksul tellija vastavasisulisest nõudest asunud seadusest ja lepingust tulenevaid kohustusi täitma .

10.4.3. kui kontrolli tulemusel selgub, et vedaja ei vasta ühistranspordiseaduse § 36 lõikes 1 sätestatud ühistranspordiloa omaniku hea maine nõudele.

10.4.4. Tellijal on õigus lepinguperioodil leping üles öelda 3 kuulise etteteatamistähtajaga, kui langeb ära või väheneb märgatavalt käesoleva lepingu punktis 2.4 nimetatud rahastamisalus. Märgatav rahastamise vähendamine tähendab rahalist mahtu, mis teeb tellijal võimatuks käesoleva lepingu objektiks oleva liiniveo eest tasumise.

10.4.5. Tellijal on õigus lepinguperioodil leping üles öelda, kui lepingu järelevalve käigus tuvastatakse vedajapoolne tahtlik valeandmete esitamine piletitulu laekumise osas, piletitulu varjamine ja/või piletitulu omastamine.

10.5. Vedajal on õigus leping ennetähtaegselt ühepoolselt lõpetada juhul, kui tellija ei ole kahe kalendrikuu vältel vedajale maksnud käesolevas lepingus ettenähtud korras ja alustel toetust.

11. Vaidluste lahendamine

11.1. Kõik lepingu täitmisest, muutmisest, lõpetamisest või vastutuse kohaldamisest tulenevad vaidlusküsimused lahendatakse läbirääkimiste teel.

11.2. Kui läbirääkimistega kokkulepet ei saavutata, lahendatakse vaidlus Eesti Vabariigi õigusaktidega sätestatud korras tellija asukohajärgses kohtus. Lepingu sisu puhul kohaldatakse Eesti Vabariigis kehtivaid õigusakte.

11.3. Lepingu tõlgendamisel lähtutakse poolte ühisest tegelikust tahtest, isegi kui see erineb sõnade tavapärasest tähendusest. Kui poolte ühist tegelikku tahet ei õnnestu kindlaks teha, tuleb lepingut tõlgendada nii, nagu lepingu teise poolega samasugune mõistlik isik pidi lepingut mõistma samade asjaolude esinemise korral.

11.4. Lepingu tingimust tuleb tõlgendada koos lepingu teiste tingimustega, andes igaühele neist tähenduse, mis lähtub lepingu kui terviku tähendusest. Lepingu tingimuste tõlgendamisel eelistatakse tõlgendust, mis muudab lepingu tingimuse seaduslikuks või kehtivaks.

12. Teabe vahetamine

12.1. Pooled kohustuvad teist poolt teavitama kõikidest asjaoludest, mis võivad mõjutada või takistada lepingus sätestatud kohustuste täitmist või õiguste realiseerimist.

12.2. Kõik lepingu täitmisega või lepingust tulenevate vaidlustega seotud teated ja info on ametlikult ning kooskõlas lepinguga esitatud, kui nimetatud teated on poolele edastatud kirja (sh elektronkirja) teel või antud teisele poolele üle allkirja vastu lepingus märgitud või pärast lepingu sõlmimist kirjalikult teatatud aadressil .

12.3. Kõigist muudatustest lepingus nimetatud andmetes teatatakse teisele poolele 2 (kahe) tööpäeva jooksul muudatuste tegemisest arvates. Kui üks pool rikub käesolevat sätet, siis loetakse kohaselt saadetud teateks teadet, mille teine pool on edastanud lepingus märgitud aadressile.

13. Muud sätted

13.1. Kumbki pool ei tohi lepingust tulenevaid õigusi ja kohustusi anda üle kolmandale isikule ilma teise poole nõusolekuta.

14. Poolte volitatud esindajad

14.1. Tellija volitatud esindaja lepingu tingimuste täitmisel ja kontrollimisel määratakse Maanteeameti poolt enne 1.jaanuari 2018.a.

14.2. Vedaja volitatud esindaja lepingu tingimuste täitmisel ja kontrollimisel on Henno Kõrbe.

14.3. Juhul, kui tellija või vedaja asendab oma esindaja teisega, teatab ta sellest teisele poolele koheselt kirjalikult.

Tellija:

/allkirjastatud digitaalselt/ 

Andres Kõiv  

Maavanem

Vedaja:

/allkirjastatud digitaalselt/

Henno Kõrbe

 

 

Lisa 1 Võru maakonna bussiliinide nr 47, 48A, 48B, 48C, 48D, 95 ja 96 sõiduplaanid

Lisa 2 Avaliku liiniveo toetuse aruanne maanteetranspordi kohta

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json