Teksti suurus:

Majandus- ja kommunikatsiooniministri 10. juuli 2006. a määruse nr 67 „Nõuded universaalse postiteenuse osutamiseks kasutatavatele juurdepääsupunktidele ja nende paiknemisele” muutmine

Väljaandja:Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst
Jõustumise kp:24.01.2022
Avaldamismärge:RT I, 21.01.2022, 3

Majandus- ja kommunikatsiooniministri 10. juuli 2006. a määruse nr 67 „Nõuded universaalse postiteenuse osutamiseks kasutatavatele juurdepääsupunktidele ja nende paiknemisele” muutmine

Vastu võetud 14.01.2022 nr 6

Määrus kehtestatakse postiseaduse § 7 lõike 7 alusel.

Majandus- ja kommunikatsiooniministri 10. juuli 2006. a määruses nr 67 „Nõuded universaalse postiteenuse osutamiseks kasutatavatele juurdepääsupunktidele ja nende paiknemisele” tehakse järgmised muudatused:

1) paragrahvi 2 lõige 21 sõnastatakse järgmiselt:

„(21) Lisaks postiseaduse § 7 lõigetes 5 ja 6 sätestatule on juurdepääsupunktiks:
1) kindla ajagraafiku alusel liikuv vahend (edaspidi liikuv juurdepääsupunkt);
2) postiteenuse osutamist võimaldav püsiva asukohaga automatiseeritud vahend (edaspidi automatiseeritud juurdepääsupunkt);
3) tellitav vahend, mis osutab universaalset postiteenust postiteenuse kasutaja elu- või asukohas (edaspidi tellitav juurdepääsupunkt).”;

2) paragrahvi 2 lõiget 3 täiendatakse punktiga 5 järgmises sõnastuses:

„5) kohaliku omavalitsuse üksuse ettepanekuid.”;

3) paragrahvi 2 lõikest 4 jäetakse välja sõna „puuetega”;

4) paragrahvi 2 lõige 5 sõnastatakse järgmiselt:

„(5) Universaalse postiteenuse osutaja tagab oma veebilehel ning e-posti ja telefoni teel vähemalt järgmise teabe kättesaadavuse:
1) juurdepääsupunktide paiknemine ja teenindusajad;
2) tellitava juurdepääsupunkti tellimise alane teave;
3) teave juurdepääsupunkti kaudu osutatavate postiteenuste, nende osutamise tingimuste, kvaliteedi ja hinna kohta.”;

5) paragrahvi 2 täiendatakse lõigetega 6–8 järgmises sõnastuses:

„(6) Lähimast universaalset postiteenust osutavast juurdepääsupunktist kaugemal kui 5 kilomeetrit elavale või asuvale postiteenuse kasutajale tuleb tagada soovitud universaalse postiteenuse kasutamise võimalus lisatasuta tellitava juurdepääsupunkti kaudu kõigil tööpäevadel. Kasutaja elu- või asukoha kaugust juurdepääsupunktist mõõdetakse mööda avalikult kasutatavaid teid.

(7) Kui lähim universaalset postiteenust osutav juurdepääsupunkt, mis asub postiteenuse kasutaja elu- või asukohast mitte kaugemal kui 5 kilomeetrit, ei ole avatud tööpäeval, mil postiteenuse kasutaja soovib universaalset postiteenust kasutada, saab postiteenuse kasutaja vastavat teenust kasutada lisatasuta tellitava juurdepääsu punkti kaudu, teavitades oma soovist universaalse postiteenuse osutajat vähemalt kaks tööpäeva ette.

(8) Täpsustatud nõuded selle kohta, kuidas on juurdepääsupunktide ja nende paiknemise kaudu tagatud universaalse postiteenuse kättesaadavus ja kvaliteet, on kehtestatud käesoleva määruse lisas „Nõuded juurdepääsupunktile universaalse postiteenuse kättesaadavuse ja kvaliteedi tagamiseks”.”;

6) paragrahv 3 sõnastatakse järgmiselt:

§ 3. Nõuded postkontorile ja liikuvale juurdepääsupunktile

(1) Postkontori sissepääsul ja liikuva juurdepääsupunkti peatuskohas peab olema teave vastava juurdepääsupunkti lahtioleku aja kohta.

(2) Postkontoris ja liikuvas juurdepääsupunktis peavad olema paberkandjal kättesaadavad postiteenuse osutamise tüüptingimused ning teave juurdepääsupunktis osutatavate postiteenuste, nende osutamise tingimuste, kvaliteedi ja hinna kohta.

(3) Postkontor ja liikuv juurdepääsupunkt peab olema avatud vähemalt kahel päeval nädalas, kokku vähemalt 10 tundi nädalas. Liikuva juurdepääsupunkti puhul arvestatakse lahtioleku ajana aega, mil liikuv juurdepääsupunkt on avatud teenuse osutamiseks graafiku alusel konkreetses kohas.

(4) Igas maakonnas peab olema vähemalt üks postkontor, mis on avatud vähemalt viiel päeval nädalas, kokku vähemalt 25 tundi nädalas.”;

7) paragrahvi 4 lõige 1 sõnastatakse järgmiselt:

„(1) Kirjakast paigutatakse postiteenuse kasutajale ööpäev läbi ligipääsetavasse kohta. Kirjakastil peab olema teave selle tühjendamise aegade kohta.”;

8) paragrahvid 5 ja 6 tunnistatakse kehtetuks;

9) määrust täiendatakse §-dega 51 ja 52 järgmises sõnastuses:

§ 51. Nõuded automatiseeritud juurdepääsupunktile

(1) Automatiseeritud juurdepääsupunkt peab olema avatud ööpäevaringselt, välja arvatud juhul, kui see asub hoones, või kui esineb rike või vajadus teostada hooldustöid, millisel juhul tagatakse universaalse postiteenuse osutamine muu juurdepääsupunkti kaudu.

(2) Automatiseeritud juurdepääsupunktil peab olema märgitud telefoninumber, millele saab küsimuste ja rikete korral helistada tööpäeval ajavahemikus kella 8.00-st kuni 17.00-ni. Kõne eest ei või postiteenuse osutaja võtta lisatasu.

§ 52. Nõuded tellitavale juurdepääsupunktile

(1) Tellitav juurdepääsupunkt peab võimaldama kasutada kõiki universaalse postiteenuse hulka kuuluvaid postiteenuseid.

(2) Tellitavat juurdepääsupunkti peab olema võimalik lisatasuta tellida universaalse postiteenuse osutaja veebilehe, e-posti ja telefoni teel kõigil tööpäevadel.

(3) Tellimuse täitmise aeg on kokkuleppeline universaalse postiteenuse osutaja ja kasutaja vahel ning toimub ajavahemikus kella 8.00-st kuni 17.00-ni.

(4) Tellimuse täitmine tuleb teostada tellimuse esitamisele järgneva kahe tööpäeva jooksul, välja arvatud juhul, kui pooled on kokku leppinud teisiti.”.

Andres Sutt
Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister

Ando Leppiman
Kantsler

Lisa Nõuded juurdepääsupunktile universaalse postiteenuse kättesaadavuse ja kvaliteedi tagamiseks

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json