Teksti suurus:

Kohtla-Järve linna bussiliinide avaliku teenindamise leping nr 2-8.6/136

Väljaandja:Kohtla-Järve Linnavalitsus
Akti liik:leping
Teksti liik:algtekst
Jõustumise kp:28.10.2019
Avaldamismärge:RT I, 25.10.2019, 2

Kohtla-Järve linna bussiliinide avaliku teenindamise leping nr 2-8.6/136

Vastu võetud 06.05.2013


Kohtla-Järve Linnavalitsus, registrinumber 75001017, asukoht Keskallee 19, 30395, Kohtla-Järve linn (edaspidi: tellija), keda esindab põhimääruse alusel linnapea Jevgeni Solovjov

ja

AS ATKO Liinid, registrinumber 10507473, asukoht Siimusti alevik, Jõgeva vald, 48402 (edaspidi: vedaja), keda esindab juhatuse liige Margo Tomingas, eraldi nimetatud pool ja koos pooled, sõlmisid käesoleva bussiliiniveo avaliku teenindamise lepingu, mis on haldusleping, (edaspidi leping) järgmises:


1. Üldsätted

1.1. Lepingu eesmärgiks on reguleerida poolte suhteid, õigusi, kohustusi ning vastutust lepingu objektiks oleva Kohtla-Järve linna bussiliiniveo korraldamisel vedaja poolt.

1.2. Leping sätestab avaliku bussiliiniveo tingimused, tuginedes Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusele (EÜ) nr 1370/2007, Ühistranspordiseadusele, Haldusmenetluse seadusele ja tellija poolt läbiviidud riigihanke – „Avaliku bussiliiniveo korraldamine Kohtla-Järve linna bussiliinidel alates 2013. aastast”, objekti kood 60112000-6, (viitenumber 135978) – tingimustele ning vedaja edukaks tunnistatud pakkumusele. Samuti sätestab leping avaliku bussiliiniveo liinikilomeetri maksumuse (edaspidi: liinikilomeetri maksumus) arvestamise põhimõtted ning Tellija poolt Vedajale sihtotstarbelise toetuse (edaspidi: toetus) maksmise alused ja korra.

1.3. Poolte esindajad kinnitavad, et neil on kõik õigused ja volitused sõlmida leping esindatava nimel ning nad ei tea ühtegi takistust lepinguga võetud ja selles sätestatud kohustuste täitmiseks.

1.4. Lepingu dokumendid koosnevad käesolevast lepingust, edukaks tunnistatud pakkumusest, lepingu lisadest ning lepingu võimalikest muudatustest ja täiendustest, juhul kui need lepitakse kokku pärast lepingule allakirjutamist.

1.5. Käesoleva lepingu lahutamatuteks osadeks on:
1.5.1. Lisa 1 – „Sõiduplaanid”;
1.5.2. Lisa 2 – „Arvlemise kord”;
1.5.3. Lisa 3 – „Ebaregulaarsete veootsade aruanne”;
1.5.4. Lisa 4 – „Avaliku liiniveo toetuse aruanne ühistranspordi kohta”;


2. Lepingu objekt ja toetuse maksmine

2.1. Lepingu objektiks on bussiliiniveoteenuse tellimine tellija poolt ja vastava teenuse osutamine vedaja poolt avalikul liiniveol Kohtla-Järve linna bussiliinidel ajavahemikus 01.09.2013. a kuni 01.09.2021. a. Avaliku teenindamise leping sõlmitakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EÜ) nr 1370/2007 ja ühistranspordiseaduse § 10 lõike 1 alusel.

2.2. Vedaja teostab avaliku liiniveo korraldamisel sõiduplaanijärgset veoteenust lepingu lisades toodud liinidel ja mahus.

2.3. Lepingu täitmiseks kohustub tellija maksma vedajale toetust üksnes avaliku teenindamise kohustusega kaasnevate teenuste eest vastava eelarveaasta linnaeelarves või muudest tuluallikatest selleks sihtotstarbeliselt eraldatud vahendite arvelt seaduses ja lepingu punktis 3 sätestatud korras.

2.4. Sõiduplaanid, veomahud ja Tellija poolt makstav sihtotstarbelise toetuse suurus bussiliiniveo korraldamiseks igaks järgnevaks eelarveaastaks vormistatakse eraldi kokkuleppena pärast vastava aasta linnaeelarve vastuvõtmist, arvestades linnaeelarves või muudest allikatest ühistranspordi toetuseks ja lepingu täitmiseks eraldatud vahendite suurust.

2.5. Tellija planeerib eelarvevahendeid järgnevateks eelarveaastateks edukaks tunnistatud pakkumuses esitatud hinnapakkumuse ja lepingu alusel, arvestades vedaja põhjendatud taotlusi toetuse arvestamise aluseks oleva liinikilomeetri maksumuse muutmiseks lepingu punktis 3 sätestatud korra kohaselt.

2.6. Juhul kui linnaeelarvet ei ole vastava eelarveaasta alguseks vastu võetud, lähtutakse kuni linnaeelarve vastuvõtmiseni eelmise aasta sama perioodi sõiduplaanidest ja veomahust.

2.7. Juhul kui linnaeelarve ei ole vastu võetud, lähtutakse kuni vahendite saamiseni selleks perioodiks kinnitatud sõiduplaanidest ja veomahust ning vahendid eraldatakse nende laekumisel ilma viivise arvestuseta.


3. Vedaja toetuse arvestamine

3.1. Vedajale Tellija poolt makstav toetus on avaliku teenindamise kohustuste täitmise eest tellija poolt makstav hüvitis, mille Tellija arvestab Vedajale korrutades lepingu objektiks olevatel bussiliinidel vastavalt sõiduplaanile tegelikult teostatud töömahu (liiniläbisõidu kilomeetrid) punktis 3.2 sätestatud korra järgi arvutatud toetuse määraga (€/km). Üleplaanilise töö eest toetust ei maksta, välja arvatud eelnevalt Tellijaga kokku lepitud juhtudel. Tellijast ja Vedajast mittesõltuvate töömahtude muudatuste korral käsitletakse ja lahendatakse toetuse maksmise küsimus iga juhtumi korral eraldi.

3.2. Vedajale makstava liiniveo toetuse arvestamise aluseks on pakkumuses esitatud liinikilomeetri maksumus … (€/km), millest arvestatakse maha hankedokumentides sätestatud arvestuslik piletitulu (sh KOV-de poolt Vedajale maksutud otsetoetus) … (€/km), mis on määratud käesoleva lepingu objektis olevate liinide perioodi xx.xx.xxxx kuni xx.xx.xxxx tegeliku keskmise piletitulu (sh KOV-de ja vedajale maksutud otsetoetus) laekumise alusel. Juhul kui tegelik piletitulu ja KOV toetus kokku liinikilomeetri kohta osutub liini teenindamisel kõrgemaks või madalamaks, siis vastavalt vähendatakse või suurendatakse vedajale makstava toetuse määra 50% ulatuses tegeliku ja arvestusliku piletitulu ja KOV toetuse vahe ulatuses. Vedajale ühe liinikilomeetri kohta makstava toetuse määr arvutakse alljärgneva valemi alusel.

Toetuslkm = T – PTarv – (PTteg – PTarv) * 0,5

kus
Toetuslkm on ühe liinikilomeetri kohta makstav toetus
T on liinikilomeetri maksumus
PTarv on lepingus sätestatud arvestuslik piletitulu liinikilomeetri kohta
PTteg on tegelik piletitulu ja KOV toetuse laekumine liinikilomeetri kohta

(Näide 1: Juhul kui teenindusperioodil on liinikilomeetri maksumus 0,980 €/lkm, arvestuslik piletitulu laekumine 0,450 €/lkm ja tegelik piletitulu 0,510 €/lkm, siis on vedajale makstav toetus liinikilomeetri kohta (0,980-0,450-(0,510-0,450)*0,5) = 0,50 €/lkm.)

(Näide 2: Juhul kui teenindusperioodil on liinikilomeetri maksumus 0,980 €/lkm, arvestuslik piletitulu laekumine 0,450 €/lkm ja tegelik piletitulu 0,410 €/lkm, siis on vedajale makstav toetus liinikilomeetri kohta (0,980-0,450-(0,410-0,450)*0,5) = 0,55 €/lkm.)

3.3. Vedaja poolt pakkumuses esitatud liinikilomeetri maksumus on Vedajale makstava toetuse arvestamise aluseks vastavalt lepingu punktides 3.1 ja 3.2 sätestatule kogu lepingu kehtivusaja vältel ning selle erandlik muutmine on võimalik ainult käesolevas lepingus nimetatud alustel ja korras.

3.4. Põhjendatud ja Vedajast mittesõltuvatel asjaoludel saab toetuse arvestamise aluseks olevat Vedaja pakkumuses esitatud liinikilomeetri maksumust lepingu kehtivusaja vältel muuta juhul kui Vedaja tegelikud kulud on reaalselt muutunud kuid lepingu kehtivuse aastal ei või liinikilomeetri maksumus olla suurem kui Statistikaameti, Maanteeameti või Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi andmete alusel alltoodud valemi järgi arvutatud liinikilomeetri maksumuse piirmäär:

Tt = (Ip x Tt-1)

kus
Tt – liinikilomeetri maksumuse piirmäär aastal t (eurot/km);
Tt-1 – liinikilomeetri maksumuse piirmäär aastale t eelneval aastal (eurot/km);
Ip – liinikilomeetri maksumuse muutumise indeks perioodil p võrreldes eelneva perioodiga;
Ip = 0,37 DKp + 0,35 Pp + 0,16 THIp + 0,12, kus
DKp – diiselkütuse hinnaindeks perioodil p võrreldes eelneva perioodiga;
Pp – bussiettevõtete keskmise palga indeks perioodil p võrreldes eelneva perioodiga, selle puudumisel Statistikaameti vastav maismaatranspordi näitaja;
THIp – tarbijahinnaindeks perioodil p võrreldes eelneva perioodiga.

Periood p on IV kvartalist III kvartalini (1. oktoober kuni 30. september) kaasa arvatud. (Näide: 2014. aasta liinikilomeetri maksumuse piirmäära arvutamiseks kasutatav liinikilomeetri maksumuse muutumise indeks (indeks Ip) leitakse perioodi 01.10.2012 kuni 30.09.2013 indeksi ja perioodi 01.10.2011 kuni 30.09.2012 indeksi jagamisel).

3.5. Liinikilomeetri maksumust korrigeeritakse üks kord kalendriaastas Vedaja taotlusel või Tellija enda algatusel. Vedaja esitab põhjendatud taotluse koos tõenditega kulude reaalsest muutumisest järgneva aasta liinikilomeetri maksumuse muutmiseks Tellijale hiljemalt 15. novembriks. Juhul kui liinikilomeetri maksumust muudetakse, siis võetakse see toetuse arvestamise aluseks alates 1. jaanuarist järgmisel aastal.

3.6. Liinikilomeetri maksumuse piirmäär kuni 31.12.2013. a on Vedaja pakkumuses esitatud liinikilomeetri maksumus. Võttes arvesse, et teise aasta (s.o. 01.01.2014 – 31.12.2014) liinikilomeetri maksumuse kehtestamisel ei ole võimalik tugineda vedaja tegelike kulude muutumisele võrreldes eelmise perioodiga, tugineb Tellija liinikilomeetri maksumuse muutmisel Vedaja põhjendatud taotlusele, kuid liinikilomeetri maksumus ei saa ka teisel aastal ületada punktis 3.4 toodud valemi alusel arvutatud liinikilomeetri maksumuse piirmäära.

3.7. Piletihinna tõstmisel Tellija poolt suurendatakse punktis 3.2 sätestatud arvestuslikku piletitulu liinikilomeetri kohta 75% ulatuses piletihinna tõusust ning võetakse nimetatud viisil muudetud arvestuslik piletitulu toetuse arvestamisel aluseks

(Näide: Kui sõidupileti hinna arvutamise aluseks olev kehtiv läbisõidutariif on 0,064 €/km ja toetuse arvutamisel kasutatav arvestuslik piletitulu liinikilomeetri kohta on 0,450 €/lkm, siis juhul kui Tellija tõstab sõidupileti hinna arvutamise aluseks olevat läbisõidutariifi 20% võrra (s.o. tasemele 0,077 €/km), siis määratakse uueks arvestuslikuks piletituluks liinikilomeetri kohta 0,45*(1+0,2*0,75) = 0,5175 €/lkm.)

Juhul kui tegelik piletitulu (sh KOV-de poolt Vedajale maksutud otsetoetus) osutub oluliselt madalamaks piletihinna tõusust, siis korrigeeritakse Tellija poolt vastavalt arvestuslikku piletitulu.

3.8. Tellija poolt lepingu punktide 3.1 ja 3.2 kohaselt tegelikult teostatud töömahu järgi arvestatud toetusest arvatakse maha lepingus sätestatud korras rakendatud leppetrahvid ja viivised.

3.9. Toetuse lepingu objektiks olevate bussiliinide teenindamise eest tasub Tellija Vedajale hiljemalt teenuse osutamisele järgneva kuu 30. kuupäevaks, kui on täpsustunud toetusest tehtavate mahaarvamiste ning saadud piletitulu summa ja Vedaja on edastanud Tellijale toetuse maksmise kohta taotluse. Vedajale makstava toetusesumma tasub Tellija eelnimetatud kuupäevaks pangaülekandega AS ATKO Liinid pangaarvele arveldusarve 1120287663 Swedbank. Toetuse maksmise tähtaeg lükkub edasi, kui Vedaja ei ole tähtaegselt esitanud lepingu punktides 7.1 ja 7.2 nimetatud aruandeid ning sellisel juhul maksab Tellija toetuse Vedaja pangaarvele 15 (viieteistkümne) päeva jooksul alates vedaja poolt kõikide punktides 7.1 ja 7.2 nimetatud nõuetekohaste aruannete esitamisest.


4. Avaliku bussiliiniveo tingimused

4.1. Vedaja teostab Kohtla-Järve linna avalikel bussiliinidel sõitjate vedu kooskõlas Eesti Vabariigi õigusaktide ja rahvusvahelise õigusega, hankedokumentides esitatud tingimustega, vedaja poolt esitatud ja tellija poolt edukaks tunnistatud pakkumusega, käesoleva lepingu ning selle lisadega.

4.2. Vedajal peab olema kogu lepingu kehtivuse ajal kehtiv ühistranspordiluba või ühenduse tegevusluba, mis annab õiguse teostada liinivedu Eestis. Tellijal on igal ajal õigus kontrollida Vedaja ühistranspordiloa või ühenduse tegevusloa olemasolu. Kui Vedaja ühistranspordiloa või ühenduse tegevusloa kehtivus lõpeb enne käesoleva lepingu tähtaja lõppemist, siis kohustub Vedaja esitama Tellijale hiljemalt 30 (kolmkümmend) kalendripäeva enne ühistranspordiloa või ühenduse tegevusloa kehtivuse lõppemise tähtaega uue ühenduse tegevusloa. Kui Vedaja ei ole hiljemalt 30 (kolmkümmend) päeva enne ühistranspordiloa või ühenduse tegevusloa kehtivusaja lõppemist esitanud Tellijale uut ühenduse tegevusluba, lõpeb leping alates ühistranspordiloa või ühenduse tegevusloa kehtivuse lõppemisele järgnevast päevast ning Tellijal on õigus nõuda Vedajalt punktis 8.1 ettenähtud leppetrahvi.

4.3. Vedaja peab tagama dispetšerteenuse, milline tagab busside liikumise liinidel vastavalt sõiduplaanidele, lepingu täitmiseks antud busside rikke korral asendusbusside liinile saatmise ja annab sõitjatele informatsiooni infotelefoni 33 73601 kaudu. Dispetšerteenus peab töötama tööpäeviti 05:00 kuni 24:00 ja laupäeviti, pühapäeviti ning riiklikel pühadel 05:30 kuni 24:00 (ajal, kui toimub busside liikumine liinidel vastavalt sõiduplaanidele). Infotelefoni number peab olema välja pandud bussidesse ja bussipeatustes olevatele sõiduplaanidele ning infotahvlitele.

4.4. Tagama asendusbusside olemasolu ja valmisoleku liinide teenindamiseks juhuks kui mõni buss peaks tehnilise rikke tõttu liinide teenindamise katkestama.

4.5. Vedaja poolt lepingu alusel osutatav bussiliiniveoteenus peab vastama järgmistele tingimustele:
4.5.1. Vedaja tagab lepingu täitmisel sõidukijuhtidele esitatud järgmiste nõuete täitmise:
4.5.1.a. sõidukijuht peab vastama autoveoseaduse § 27 lõikes 1 p 2 toodud nõuetele;
4.5.1.b. ühissõidukijuht peab valdama eesti keelt piisaval tasemel, et anda sõitjatele eesti keeles infot peatuste, sõiduplaani jm veoteenuse oluliste asjaolude kohta ning olema korrektselt riietatud, käituma sõitjatega viisakalt ja vastutulelikult. Ühissõidukijuht on kohustatud abistama puudega isikuid bussi sisenemisel;
4.5.1.c. kütma sõitjatesalongi, et tagada bussis suletud uste korral sisetemperatuur vähemalt 10º kraadi Celsiuse järgi ning lülitama vedaja kasutusse antud bussidel suvisel ajal sisse konditsioneeri, kui bussi sisetemperatuur ületab 25º kraadi Celsiuse järgi;
4.5.1.d. pimedal ajal lülitama sisse bussi sõitjatesalongi valgustuse;
4.5.1.e. bussis raadio kuulamisega mitte häirima sõitjaid;
4.5.1.f. sujuva ja ohutu sõiduga toimetama sõitjad sihtkohta sõiduplaanis ettenähtud ajal ning tagama veoteenuse kvaliteedi;
4.5.1.g. tagama väljaehitatud peatuste olemasolul peatustesse korrektse sisse- ja väljasõidu, s.t bussi peatamise nii, et buss ei oleks peale peatumist sõidutee äärest kaugemal kui 20 cm;
4.5.2. Vedaja tagab lepingu täitmisel järgmiste nõuete täitmise:
4.5.2.a. lepingu täitmiseks kasutatavatel bussidel peab olema elektroonilistel marsruuditabloodel kuvatud teenindatava liini number ja liini nimetus. Marsruuditablood peavad asetsema bussi ees ja paremal küljel;
4.5.2.b. bussides peab olema vähemalt kaks tähistatud istekohta eelkooliealistele lastele ja puuetega inimestele. Vedaja on kohustatud tagama tähistuse säilitamise ja vajadusel uuendamise kogu ATL kehtivuse jooksul;
4.5.2.c. bussides peab olema sõitjatele nähtavas kohas kehtiv teave piletihindade, sõidusoodustuste, vedaja infotelefoni ja piletita sõidu eest määratavate trahvimäärade kohta;
4.5.2.d. bussid peavad olema varustatud GPS seadmetega, mis tagavad ühildumise Reaalaja infosüsteemiga (RIS);
4.5.2.e. reklaami paigutamine bussidele tuleb eelnevalt kooskõlastada Tellijaga;
4.5.2.f. bussid peavad olema garaažist liinile sõites nii seest kui väljast puhtad.


5. Vedaja õigused ja kohustused

5.3. Vedaja on kohustatud:
5.3.1. korraldama lepingu kehtivuse perioodil sõitjatevedu lepingus sätestatud tingimustel ning sõiduplaanides ettenähtud liinidel ja kellaaegadel;
5.3.2. pidama kinni lepingu punktis 4 sätestatud nõuetest ning tagama sõitjate igakülgse ohutuse;
5.3.3. tagama lepingu kehtivuse perioodil töötajate töötasu ning töö- ja puhkeaja korralduse vastavuse vähemalt kollektiivlepingu seaduse tähenduses vedaja tegevusalale laiendatud kehtiva kollektiivlepinguga sätestatud nõuetele. Vastava nõude täitmise kontrollimiseks kohustub Vedaja esitama Tellijale viimase nõudmisel töötajate töö ja puhkeaja ning töötasu arvestuse dokumendid;
5.3.4. lepingu kohustuste täitmise alustamisel värbama puuduoleva tööjõu esmajärjekorras eelmise vedaja töötajate seast, kui töötajatel on olemas selleks tahe ja nõuetekohane kvalifikatsioon ning tagama, et hiljemalt alates teenindusperioodi algusest ja igal hetkel lepingu täitmise ajal on tema poolt avaliku teenindamise lepingu täitmiseks rakendatavad bussijuhid läbinud vastavalt autoveoseaduse § 27 lõike 1 punktile 2 ametikoolituse ning neil on olemas kõik Eestis vajalikud bussijuhina töötamise õigust ja kvalifikatsiooni tõendavad dokumendid;
5.3.5. korraldama sõidupiletite müüki ning kasutama kontaktivabal kiipkaardil põhinevat piletimüügisüsteemi, mis peab võimaldama:
5.3.5.a. müüa pileteid:
• sularaha eest ja pangakaardiga vähemalt 3 Ahtme linnaosas asuvas müügipunktis, 3 Järve linnaosas asuvas müügipunktis, vähemalt 1 igas väikses linnaosas asuvas müügipunktis;
• internetis pangaülekande, otsekorralduse ja krediitkaardiga (minimaalselt 4 panka ja 2 krediitkaarti);
• mobiiltelefoni kaudu (minimaalselt 3 operaatorit);
• kõikides bussides sularaha eest juhi käest ning kaardile ette laaditud rahaga kõikidest ustest sisenemisel;
5.3.5.b. pakkuda erineva hinnaga pileteid reisijagruppidele vastavalt linnavolikogu poolt kehtestatud ühistranspordi sõidupiletite ja kuukaartide hindadele ning soodustustele;
5.3.5.c. automaatset ühendust Eestis kehtivate registrite andmebaasidega:
– rahvastikuregister
– Sotsiaalkindlustuse infosüsteem SKAIS
– Eesti hariduse infosüsteem EHIS
5.3.5.d. kontrollida sõitjate registris määratud staatust tuleb SKAIS-i ja EHIS-e järgi sagedusega vähemalt 1 kord aastas, rahvastikuregistri järgi sagedusega vähemalt 1 kord kuus;
5.3.5.e. piletitulude arvestust ja kontrolli, samuti sõitjate arvu (sh tasuta sõiduõigusega sõitjate, õpilaste, ja teiste soodustuste kasutajate arvu) ja müüdud piletite koguse arvestamist liinide lõikes iga üksiku väljumise (veootsa) kaupa sellise detailsusega, et oleks võimalik eristada iga sõitja reisi algpunkt. Piletimüügi ja sõitjate arvu ja laekunud piletitulu aruandlus peab olema Tellijale kättesaadav internetipõhiselt hiljemalt 48 tunni jooksul pärast liini teenindamist. Kokkuleppel Tellijaga on võimalik eelmises lauses sätestatud tähtaega pikendada nendel juhtudel, kui piletimüügiaparaadist pole objektiivsetel põhjustel võimalik andmeid tähtajaks alla laadida;
5.3.5.f. Pakkuja peab võimaldama sõitjatel jälgida busside liikumist reaalajas, sh busside kinnipidamist graafikust ja järgmise bussi tegelikku saabumisaega, pakkudes mobiilile kohandatud veebilehte ja vastavat mobiilirakendust vähemalt kahele mobiili operaatorile;
5.3.6. rakendama seaduse alusel ja Tellija poolt kehtestatud sõidusoodustusi;
5.3.7. mitte kasutama lepingu täitmiseks ühissõidukijuhte, kelle puhul on ühe aasta jooksul Tellija poolt tuvastatud vähemalt 2 (kaks) majandus- ja kommunikatsiooniministri määruses 141 „Sõitjate bussiliiniveo, bussijuhuveo, taksoveo ja pagasiveo üldeeskiri” § 6 lõige 1 punktis 2 sätestatud piletimüügi kohustuse rikkumist;
5.3.8. informeerima esimesel võimalusel sõitjaid ja Tellijat punktides 5.2.1 ja 5.2.2 nimetatud olukorrast, põhjendades ajutiste muudatuste tegemise vajadust. Vedaja poolt liiniveo peatamine või ajutised muudatused busside liikluses ei tohi kesta kauem kui neid muudatusi tinginud asjaolude kestus ning nende asjaolude äralangemisel tuleb jätkata koheselt sõiduplaani järgset sõitjatevedu või kasutada võimalusel asendusbusse;
5.3.9. korraldama järelevalvet vastavalt hankedokumendi punktile 16.1.11 esitatud kirjeldusele ning esitama Tellija nõudmisel andmeid järelevalve tulemuste kohta. Vedaja peab tagama Tellijale piletimüügi andmete kättesaadavuse nädalapäevade ja ühissõidukijuhtide lõikes;
5.3.10. Maanteeameti poolt arendatava Ühistranspordi Infosüsteemi kooseisu kuuluva „Piletimüügi infosüsteemi” (PIMIS) käivitamisel liidestama hiljemalt 4 kuu jooksul enda poolt kasutatava piletimüügisüsteemi PIMIS-ga selliselt, et oleks tagatud käesoleva lepingu alusel teenindatavate liinidel müüdud piletite andmete esitamine nimetatud süsteemi;
5.3.11. pidama läbipaistvuse suurendamiseks ja ristsubsideerimise vältimiseks käesoleva lepingu objektiks oleva bussiliiniveoteenuse raamatupidamise arvestust eraldi muude tegevuste raamatupidamise arvestusest, millega vedaja on seotud, selliselt, et oleks täidetud järgmised tingimused:
5.3.11.a. kõikide tegevusvaldkondadega seotud raamatupidamise arvestused on eraldatud ning vastavad varad ja püsikulud on jaotatud vastavalt kehtivale raamatupidamis- ja maksustamiskorrale;
5.3.11.b. kõiki muutuvkulusid, põhjendatud osa püsikuludest ning mõistlikku kasumit, mis on seotud vedaja mis tahes muu tegevusega, ei saa ühelgi tingimusel seostada käesoleva lepingu alusel teostatava bussiliiniveoteenusega;
5.3.12. esitama Tellijale punktides 7.1 ja 7.2 nimetatud aruanded ning muud andmed ja informatsiooni, mis on seotud lepingu täitmise ja ühistransporditoetuse kasutamisega;
5.3.13. esitama Tellijale audiitori järeldusotsuse peale iga majandusaasta aastaaruande kinnitamist;
5.3.14. tagastama ühistransporditoetuse ühistranspordiseaduse § 22 sätestatud juhtudel ja korras;
5.3.15. tagama kõigis bussipeatustes ajakohaste sõiduplaanide olemasolu;
5.3.16. sõiduplaanide muutumise korral paigaldama eelnevalt info bussidesse ning sõidupiletite eelmüügikohtadesse.

5.4. Vedajal on õigus:
5.4.1. peatada liinidel sõitjatevedu, kui ei ole tagatud ohutu liiklus või sõitjate ohutus kuni ohutuse taastumiseni;
5.4.2. teha ajutisi muudatusi busside liikluses lepingu objektiks olevatel liinidel, kui need muudatused on põhjustatud liiklustakistustest või ohtlikest liiklusoludest (teede lagunemine, meteoroloogilised tingimused jms);
5.4.3. teha Tellijale põhjendatud ettepanekuid liinivõrgu, sõiduplaanide, marsruutide ja sõidutariifide, liinikilomeetri maksumuse muutmiseks.


6. Tellija õigused ja kohustused

6.3. Tellijal on õigus:
6.3.1. kontrollida sõiduplaanide täitmist, busside täituvust ja liinivedude teostamise kvaliteeti vastavalt lepingus sätestatud nõuetele;
6.3.2. kontrollida igal ajal kõiki majandustegevuse ja raamatupidamisarvestuse algdokumente, mis on seotud lepingu täitmise ja toetuse kasutamisega;
6.3.3. nõuda vedajalt lepingu täitmise kohta asjassepuutuvat informatsiooni, dokumente ja andmeid kogu lepingu kehtivuse perioodil;
6.3.4. ajakohastada nõudlusest ja rahastamise võimalustest tulenevalt liinivõrku, sõiduplaane, sõidupileti hindu ja liinikilomeetri maksumust kahjustamata seejuures Vedaja majandustegevust võrreldes vedaja poolt pakkumises esitatuga;
6.3.5. muuta kuni 20% ulatuses veomahtu võrreldes algse veomahuga, mille kohta vedaja tegi oma pakkumuse, teatades sellest vedajat ette vähemalt 45 (nelikümmend viis) kalendripäeva.

6.4. Tellija on kohustatud:
6.4.1. maksma Vedajale ühistransporditoetust lepingus ettenähtud korras ja tingimustel;
6.4.2. teavitama avalikkust läbi meedia muudatustest sõiduplaanides vähemalt 21 kalendripäeva ette.


7. Aruandlus

7.3. Vedaja on kohustatud esitama Tellijale elektroonselt ja töödeldaval kujul Tellija poolt aktsepteeritavas formaadis iga kalendrikuu 5. kuupäevaks aruande vastavalt käesoleva lepingu Lisas 4 toodud vormile, Lisad 3 ja 4 iga kalendrikuu 15. kuupäevaks eelmisel kalendrikuul teostatud bussiliiniveoteenuse mahu, piletitulu laekumise ja bussiliiniveoteenuse osutamisega seonduvate kulude kohta ning andma Tellijale viimase nõudel aruande kohta selgitusi ja lisateavet, sh võimaldama Tellija volitatud isikutel kontrollida Vedaja tegevuskohas avaliku liiniveo kohta peetavat arvestust (sealhulgas tutvuda vastavate raamatupidamise algdokumentidega). Tellija tagab, et kontrollimise käigus temale teatavaks saanud Vedaja ärisaladus hoitakse konfidentsiaalsena. Ärisaladuseks ei loeta õigusaktide kohaselt avalikustamisele kuuluvat või avalikustatud teavet.

7.4. Vedaja on kohustatud tagama läbi internetikeskkonna Tellijale ligipääsu kogu sõitjate arvu ja piletimüüki puudutavale andmestikule ja võimaldama Tellija nõudmisel Tellija volitatud isikutel tutvuda kogu piletimüügi andmestikuga Vedaja juures kohapeal ning andma vajadusel Tellijale sõitjate arvu ja piletimüüki iseloomustavate andmete kohta selgitusi ja lisateavet. Vedaja on kohustatud esitama Tellijale viimase nõudel avaliku liiniveo ja avaliku liiniveoga seotud majandustegevuse kohta muud informatsiooni, mis on vajalik liikluse kavandamiseks ja transpordiuuringuteks.


8. Vastutus ja sanktsioonid

8.3. Kui Vedaja ei alusta veoteenuse osutamist käesolevas lepingus ja selle lisades kokkulepitud korras ja mahus, ütleb lepingu ühepoolselt üles, lõpetab ühepoolselt veoteenuse osutamise enne käesoleva lepingu kehtivuse lõppemist ning Vedaja ühistranspordiloa või ühenduse tegevusloa tähtaja lõppemisel või loa kehtetuks tunnistamise korral on Tellijal õigus nõuda Vedajalt leppetrahvi kuni 20% lepingu järgsest toetuse aastasest maksumusest eurodes vastaval kalendriaastal. Juhul kui Vedaja tegevuse või tegevusetuse tõttu ületab Tellijale tekitatud kahju leppetrahvi sätestatud piirmäära on Tellijal õigus nõuda tekkinud vahe hüvitamist Vedaja poolt. Tellijal puudub õigus nõuda leppetrahvi, kui Vedaja lõpetab ühepoolselt veoteenuse osutamise enne käesoleva lepingu kehtivuse lõppemist põhjusel, et Tellija ei ole kolme kalendrikuu vältel Vedajale maksnud käesolevas lepingus ettenähtud korras ja alustel ühistransporditoetust.

8.4. Kui Vedaja ei täida lepingu punkti 5.1.3 nõudeid ja on saanud vastava järelevalve tulemusena kaks või enam ettekirjutust või karistust aastase perioodi jooksul või Vedaja töötajatel puudub selle tulemusena töörahu tagamise kohustus on Tellijal õigus nõuda Vedajalt leppetrahvi kuni 3000 (kolm tuhat) eurot.

8.5. Vedaja poolt aruannete või teadete mittenõuetekohast esitamist või selles tõele mittevastavate andmete esitamist, sh tõele vastavate andmete mitteesitamist, loetakse oluliseks lepingurikkumiseks ning iga rikkumise korra eest on Tellijal õigus nõuda leppetrahvi summas kuni 600 (kuussada) eurot. Juhul kui käesolevas punktis sätestatud rikkumise tõttu ületab Tellijale tekitatud kahju üle leppetrahvi sätestatud piirmäära on Tellijal õigus nõuda tekkinud vahe hüvitamist Vedaja poolt.

8.6. Tellija poolt avastatud iga kehtestatud sõiduplaanis sätestatud bussiliini marsruudi mittejärgimise, liiniveo peatamise või muudatuste tegemise eest busside liikluses on Tellijal õigus nõuda Vedajalt leppetrahvi kuni 200 (kakssada) eurot. Leppetrahvi ei rakendata juhul, kui Vedaja poolt teostatud ajutised muudatused busside liikluses lepingu objektiks olevatel liinidel olid põhjustatud liiklustakistustest või ohtlikest liiklusoludest (teede lagunemine, meteoroloogilised tingimused jms). Vedaja poolt tehtud ajutised muudatused ei tohi kesta kauem kui neid muudatusi tinginud asjaolude kestus. Muudatuste tegemist busside liikluses Vedaja algatusel ilma piisava põhjenduseta ja/või Tellijat viivitamatult informeerimata loetakse rikkumiseks.

8.7. Tellijal on õigus nõuda Vedajalt leppetrahvi Vedajast tingitud asjaolude tõttu ärajäänud veootsa kuni kolmekordsele maksumusele vastavas summas, kuid mitte vähem kui 200 (kakssada) eurot.

8.8. Kui lepingu täitmise kontrollimisel Tellija või tema määratud kolmandate isikute poolt avastatakse sõiduõiguseta sõitjad lepingu objektiks olevate bussiliinide bussidest, siis on Tellijal õigus nõuda leppetrahvi iga piletita sõitja kohta summas 100 (sada) eurot.

8.9. Tellijal on õigus nõuda Vedajalt leppetrahvi kuni 100 (ükssada) eurot iga Tellija poolt avastatud puuduse eest, mis puudutavad sõidukijuhtidele esitatavate nõuete mittetäitmist või muid käesoleva lepingu või hankedokumentidest tulenevate kohustuste mittetäitmist, kui käesoleva lepingu mõnes muust sättest ei tulene konkreetse rikkumise osas teistsugust sanktsiooni. Kui Vedaja ei ole mõistliku aja jooksul puudust likvideerinud, siis peale mõistliku tähtaja möödumist loetakse seda uueks rikkumiseks.

8.10. Lepptrahvi rakendamisel on Tellijal õigus toetusena makstavat summat vastavalt vähendada.

8.11. Lepingus ettenähtud maksetega viivitamisel on tellija kohustatud maksma Vedajale viivist 0,07% päevas viivitatud summast.

8.12. Lepingus sätestatud viiviste ja leppetrahvide tasumine ei vabasta pooli lepingust tulenevate muude kohustuste täitmisest.

8.13. Lepingut rikkunud pool peab hüvitama teisele poolele lepingu rikkumise tagajärjel tekkinud kahjud osas, mis on jäänud leppetrahviga katmata.


9. Garantii

9.3. Vedaja on kohustatud käesoleva lepingu sõlmimisel esitama Tellijale Tellija poolt eelnevalt aktsepteeritud krediidi- või finantseerimisasutuse või kindlustusandja garantii lepingus ettenähtud kohustuste täitmise tagamiseks summas, mis vastab vähemalt 5%-le lepingu sõlmimisele järgneva aasta lepingumaksumusest ehk 51 213,60 eurot.

9.4. Kui lepingu sõlmimisel esitatava garantii kehtivusaeg on lühem kui lepingu kehtivusaeg, on Vedaja kohustatud hiljemalt kolmkümmend päeva enne garantii kehtivusaja lõppemist esitama igakordselt Tellijale Tellija poolt eelnevalt aktsepteeritud krediidi- või finantseerimisasutuse või kindlustusandja uue garantii.

9.5. Ühe garantii kehtivusaeg ei või olla lühem kui üks aasta. Esimese garantii esitab Vedaja Tellijale hiljemalt kolmekümne päeva jooksul pärast käesoleva lepingu allkirjastamist.


10. Vääramatu jõud

10.3. Pooled vastutavad kohustuste rikkumise eest, välja arvatud juhul, kui rikkumine on vabandatav. Eeldatakse, et rikkumine ei ole vabandatav. Kohustuse rikkumine on vabandatav, kui selle on põhjustanud prognoosimatud või poole tegevusest olenematud asjaolud (vääramatu jõud). Vääramatu jõud on asjaolu, mida pool ei saanud mõjutada ja mõistlikkuse põhimõttest lähtudes ei saanud temalt oodata, et ta lepingu sõlmimise ajal selle asjaoluga arvestaks, seda väldiks, takistava asjaolu või selle tagajärje ületaks.

10.4. Vääramatu jõu esinemise korral muutuvad lepingus nimetatud tähtajad perioodi võrra, mille jooksul vääramatu jõu tegurid takistavad lepingu täitmist.

10.5. Pool, kes rikub kohustust vääramatu jõu asjaolude tõttu, peab vääramatu jõu asjaoludest ja nende mõjust viivitamata teatama teisele poolele pärast seda, kui pool sai teada või pidi teada saama vääramatu jõu asjaoludest. Poolel on kohustus võtta tarvitusele kõik võimalikud abinõud vääramatu jõu asjaolude ning nende tagajärjel tekitatava kahju vältimiseks või mõju vähendamiseks. Pool on kohustatud jätkama oma lepinguliste kohustuste täitmist niipea, kui vääramatu jõu asjaolud on kõrvaldatud.


11. Lepingu jõustumine, muutmine ja lõpetamine

11.3. Käesolev leping jõustub pärast lepingu ja lepingu lisade mõlemapoolset allakirjutamist ja kehtib kuni 01.09.2021. a või kuni poolte poolt võetud kõikide kohustuste nõuetekohase täitmiseni või lepingu ennetähtaegse lõpetamiseni lepingus ja seaduses ettenähtud alustel.

11.4. Pooltel on õigus lepingu muutmises kokku leppida üksnes juhul, kui muutmise tingivad objektiivsed asjaolud, mida ei olnud Tellijal või Vedajal võimalik lepingu sõlmimise ajal ette näha ja lepingu muutmata jätmise korral satuks täielikult või olulises osas ohtu lepinguga taotletud eesmärgi saavutamine.

11.5. Lepingule lisatavat iga-aastast kokkulepet, millega täpsustatakse vastava aasta sõiduplaanid, veomahud ja Tellija poolt makstav toetuse suurus, ei loeta lepingu muutmiseks. Tellija poolt makstava toetuse suuruse arvutamise aluseks jääb terve lepingu kehtivuse ajal edukaks tunnistatud hinnapakkumuses toodud liinikilomeetri maksumus, mis saab muutuda vaid lepingu punktis 3.4 sätestatu kohaselt.

11.6. Juhul kui lepingu kehtivusaja jooksul muutuvad oluliselt bussiliiniveo korraldamise aluseks olevad tingimused (sõitjate sõiduvajadus, liinivõrk, sõitjakäive, piletitulu laekumine), mille tõttu ei ole lepingu täitmine samadel tingimustel enam võimalik või see muutub pooltele ebamõistlikult koormavaks, siis korraldatakse Vedaja valimiseks uus riigihange. Kuni uue Vedaja valimiseni täidab ATL-i senine Vedaja.

11.7. Juhul kui tähtajaks 01.12.2016. a on Tellija või tema poolt määratud kolmandad isikud Vedaja suhtes kohaldanud vähemalt 3 leppetrahvi või vähemalt 2 ettekirjutust, lõpetatakse leping Tellija poolt ennetähtaegselt ja korraldatakse riigihange uue Vedaja leidmiseks. Kuni uue Vedaja valimiseni täidab ATL-i senine Vedaja. Juhul kui lepingu täitmise kontrollimisel Tellija või tema määratud kolmandate isikute poolt avastatakse sõiduõiguseta sõitjad lepingu objektiks olevate bussiliinide bussidest ja seejuures tuvastab Tellija majandus- ja kommunikatsiooniministri 26.05.2004 määruse nr 141 „Sõitjate bussiliiniveo, bussijuhuveo, taksoveo ja pagasiveo üldeeskiri” § 6 lõige 1 punktis 2 sätestatud kohustuse rikkumise ühissõidukijuhi poolt, arvatakse ATL punktis 8.6 sätestatud leppetrahv käesoleva punkti lauses 1 sätestatud leppetrahvi hulka.

11.8. Tellijal on õigus vastavalt haldusmenetluse seaduse § 102 lõikele 2 lepingut ühepoolselt muuta või ennetähtaegselt lõpetada, kui see on tingimata vajalik, et vältida ülekaaluka avaliku huvi rasket kahjustamist.

11.9. Tellijal on õigus leping ennetähtaegselt üles öelda:
11.9.1. kui Vedaja on ükskõik millist lepingust tulenevat kohustust rikkunud korduvalt või oluliselt või see on põhjustanud olulise kahju kolmandale isikule või tema varale;
11.9.2. kui Vedaja ei täida talle seaduse ja lepinguga pandud kohustusi nõuetekohaselt, sealhulgas jätab esitamata punktis 4.2 nimetatud korras uue ühistranspordiloa või ühenduse tegevusloa ja Vedaja ei ole ühe kuu jooksul Tellija vastavasisulisest nõudest asunud seadusest ja lepingust tulenevaid kohustusi täitma;
11.9.3. kui Tellija on tuvastanud vedajapoolsed korduvad tahtlikud rikkumised tõele mittevastavate andmete esitamisel piletitulu laekumise kohta ja kui tahtlikult tõele mittevastavate andmete esitamine tõi kaasa või oleks toonud kaasa Vedajale põhjendamatult suure liiniveo toetuse maksmise.

11.10. Vedajal on õigus leping ennetähtaegselt ühepoolselt lõpetada juhul, kui Tellija ei ole kolme järjestikuse kalendrikuu vältel Vedajale maksnud käesolevas lepingus ettenähtud korras ja alustel ühistransporditoetust. Kuni uue Vedaja valimiseni täidab ATL-i senine Vedaja.


12. Vaidluste lahendamine

12.3. Kõik lepingu täitmisest, muutmisest, lõpetamisest või vastutuse kohaldamisest tulenevad vaidlusküsimused lahendatakse läbirääkimiste teel.

12.4. Kui läbirääkimistega kokkulepet ei saavutata, lahendatakse vaidlus Eesti Vabariigi õigusaktidega sätestatud korras Tellija asukohajärgses halduskohtus. Lepingu sisu puhul kohaldatakse Eesti Vabariigis kehtivaid õigusakte.

12.5. Lepingu tõlgendamisel lähtutakse poolte ühisest tegelikust tahtest, isegi kui see erineb sõnade tavapärasest tähendusest. Kui poolte ühist tegelikku tahet ei õnnestu kindlaks teha, tuleb lepingut tõlgendada nii nagu teise poolega samasugune mõistlik isik pidi lepingut samade asjaolude esinemise korral mõistma.

12.6. Lepingu tingimust tuleb tõlgendada koos lepingu teiste tingimustega, andes igaühele neist tähenduse, mis lähtub lepingu kui terviku tähendusest. Lepingu tingimuste tõlgendamisel eelistatakse tõlgendust, mis muudab lepingu tingimuse seaduslikuks või kehtivaks.


13. Teabe vahetamine

13.3. Pooled kohustuvad teist poolt teavitama kõikidest asjaoludest, mis võivad mõjutada või takistada lepingus sätestatud kohustuste täitmist või õiguste realiseerimist.

13.4. Kõik lepingu täitmisega või lepingust tulenevate vaidlustega seotud teated ja info on ametlikult ning kooskõlas lepinguga esitatud, kui nimetatud teated on poolele edastatud kirja (sh elektronkirja) või faksi teel või antud teisele poolele üle allkirja vastu lepingus märgitud või pärast lepingu sõlmimist kirjalikult teatatud aadressil või faksinumbril.

13.5. Kõigist muudatustest lepingus nimetatud andmetes teatatakse teisele poolele 2 (kahe) tööpäeva jooksul muudatuste tegemisest arvates.


14. Muud sätted

14.3. Kumbki pool ei tohi käesolevast lepingust tulenevaid õigusi ja kohustusi anda üle kolmandale isikule ilma teise poole nõusolekuta.

14.4. Käesolev leping on koostatud kahes võrdset juriidilist jõudu omavas eksemplaris, millest kummalegi poolele jääb üks eksemplar.


15. Poolte volitatud esindajad

15.3. Tellija volitatud esindaja lepingu tingimuste täitmisel ja kontrollimisel on Andrei Poludetkin, tel 337 8527, e-post [email protected]

15.4. Vedaja volitatud esindaja lepingu tingimuste täitmisel ja kontrollimisel on Aleksei Avikainen, telefon 3375135, faks 3373780, e-post [email protected].

15.5. Juhul kui Tellija või Vedaja asendab oma esindaja teisega, teatab ta sellest teisele poolele koheselt kirjalikult.


Poolte allkirjad:

   

Tellija:

Vedaja:

 

 

Lisa 1 Sõiduplaanid

Lisa 2 Arvlemise kord

Lisa 3 Ebaregulaarsete veootsade aruanne

Lisa 4 Avaliku liiniveo toetuse aruanne ühistranspordi kohta

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json