Teksti suurus:

Regionaalministri meetme tingimuste määruste muutmine

Väljaandja:Regionaalminister
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst
Avaldamismärge:RT I, 27.01.2012, 1

Regionaalministri meetme tingimuste määruste muutmine

Vastu võetud 23.01.2012 nr 1

Määrus kehtestatakse „Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse” § 12 lõike 4 ja § 19 lõike 4 alusel.

§ 1.  Regionaalministri 15. mai 2008. a määruses nr 3 „Meetme „Linnaliste piirkondade arendamine” tingimused ja investeeringute kava koostamise kord” (RT I, 03.06.2011, 5) tehakse järgmised muudatused:

1) paragrahvi 131 lõige 1 sõnastatakse järgmiselt:

„(1) Kui § 9 lõikes 4 nimetatud piirkonna kohaliku omavalitsuse üksus soovib asendada oma kavas kinnitatud projekti teise sama suunitlusega projektiga, võib Siseministeerium selle kohaliku omavalitsuse üksuse vastava taotluse alusel algatada kava muutmise juhul, kui taotletava muudatuse tulemusena ei ületa piirkonna projektidele kavandatav toetuse kogusumma § 8 lõike 3 alusel piirkonnale indikatiivselt ettenähtud vahendite mahtu. Kava muutmise taotlusele lisatakse asendusprojekti ettepanek vastavalt § 10 lõigetes 3–4 toodud nõuetele. Kui projekti asendamist taotleb § 9 lõike 4 punktides 2 ja 5 nimetatud kohaliku omavalitsuse üksus ja asendusprojektile taotletava toetuse summa ületab kavas kinnitatud asendatava projekti maksimaalset toetussummat, küsib Siseministeerium kava muutmise taotluse kohta arvamust teistelt sama piirkonna kohaliku omavalitsuse üksustelt. Kui sama piirkonna kohaliku omavalitsuse üksus annab kava muutmise taotlusele põhjendatult negatiivse hinnangu, võib Siseministeerium lõpetada kava muutmise taotluse menetlemise, teavitades sellest taotluse esitanud kohaliku omavalitsuse üksust.”;

2) paragrahvi 131 täiendatakse lõigetega 11 ja 12 järgmises sõnastuses:

„(11) Lõikes 1 nimetatud asendusprojekt on kavas kinnitatud projektiga sama suunitlusega juhul, kui asendusprojekt on suunatud samade kitsaskohtade lahendamisele ja samale sihtrühmale ning selle asendusprojekti tegevuste kavandatavad tulemused ja mõjud on samaväärsed kavas kinnitatud projektiga.

(12) Kui Siseministeerium leiab, et lõikes 1 nimetatud asendusprojekt ei erine suunitluselt kavas kinnitatud asendatavast projektist, toimub asendusprojekti ettepaneku menetlemine § 11 lõigete 2–4 ja 6 ning § 12 lõigete 1, 21, 3 ja 31 alusel. Kui asendusprojekt erineb Siseministeeriumi hinnangul suunitluselt kavas kinnitatud asendatavast projektist, siis asendusprojekti ettepaneku menetlemist ei alustata. Kui asendusprojekti menetlemist ei alustata või kui see saab § 12 lõike 3 alusel kehtestatud hindamisjuhendi alusel negatiivse hinde, on § 9 lõikes 4 nimetatud piirkonna kohaliku omavalitsuse üksusel õigus kavas kinnitatud projekt ellu viia või taotleda selle kavast väljaarvamist.”;

3) paragrahvi 16 lõike 5 punkt 4 sõnastatakse järgmiselt:

„4) kui taotluses toodud tegevused erinevad oluliselt ettepanekus nimetatud tegevustest, nii et ettepanekus nimetatud eesmärke ei ole võimalik saavutada, küsib EAS Siseministeeriumi hinnangut muudatuste otstarbekuse või tegevuste vastavuse kohta kava koostamise aluseks olnud kriteeriumidele. Siseministeeriumi negatiivse hinnangu korral tunnistatakse taotlus mittevastavaks.”;

4) paragrahvi 171 lõike 1 punktid 3 ja 4 sõnastatakse järgmiselt:

„3) kui projekti abikõlblike kulude eelarve suureneb avatud hankemenetlusega riigihanke kallinemise või „Käibemaksuseaduse” § 15 lõikes 1 sätestatud käibemaksumäära suurenemise või projekti lisandunud projekti eesmärgist tulenevate tegevuste tõttu ning taotletakse toetussumma suurendamist. Toetussummat saab suurendada tingimustel, et muudatuse tulemusena ei ületa piirkonna projektidele kavandatav toetuse kogusumma § 8 lõike 3 alusel piirkonnale indikatiivselt ettenähtud vahendite mahtu, toetussumma suurendamisel toetuse määr ei suurene ning uus toetussumma ei ületa kavas kinnitatud maksimaalset toetussummat rohkem kui 10% võrra;
4) kui projekti abikõlblikkuse periood on pikem kui 60 kuud ning taotletakse toetussumma suurendamist kuni kavas toodud projekti maksimaalse toetussummani tingimustel, et muudatuse tulemusena ei ületa piirkonna projektidele kavandatav toetuse kogusumma § 8 lõike 3 alusel piirkonnale indikatiivselt ettenähtud vahendite mahtu ning toetussumma suurendamisel toetuse määr ei suurene.”;

5) paragrahvi 171 lõiget 11 täiendatakse punktiga 3 järgmises sõnastuses:

„3) projekti toetussumma suurendamise taotlusele peavad § 9 lõike 4 punktides 2 ja 5 nimetatud kohaliku omavalitsuse üksused lisama teiste sama piirkonna kohaliku omavalitsuse üksuste arvamuse.”.

§ 2.  Regionaalministri 10. veebruari 2011 a. määruses nr 3 „Meetme „Internetiühenduste kättesaadavuse parandamine uue põlvkonna elektroonilise side võrgu kasutuselevõtuga piirkondades” tingimused” (RT I, 15.02.2011, 4) tehakse järgmised muudatused:

1) paragrahvi 6 lõike 4 punkt 8 sõnastatakse järgmiselt:

„8) üldkulud, mööbli ja kontoritehnika soetamise kulud;”;

2) paragrahvi 10 lõike 13 punkt 1 sõnastatakse järgmiselt:

„1) hanke tulemusel kujunenud projekti eelarve koos hanke aluseks oleva lähteülesande ja hankedokumentatsiooniga (sh hanketeated, hankest osavõtnud ettevõtete hinnapakkumiste, eduka pakkuja valimiste protokollidega jms);”;

3) paragrahvi 10 lõige 14 sõnastatakse järgmiselt:

„(14) Juhul kui tingimusliku rahuldamise otsuse saanud projekti raames ei ole hankelepingut veel sõlmitud, peab hankemenetluses edukaks tunnistatud pakkumuse jõusoleku aeg pärast lõike 13 punktis 1 nõutud dokumentide registreerimist EASis olema vähemalt 40 tööpäeva.”;

4) paragrahvi 11 lõiked 7–9 sõnastatakse järgmiselt:

„(7) Taotlejat või taotlust ei tunnistata vastavaks, kui esineb vähemalt üks alljärgnevatest asjaoludest:
1) määruses sätestatud nõuded taotlusele või taotlejale ei ole täidetud;
2) taotluses on esitatud ebaõigeid või mittetäielikke andmeid või kui taotleja mõjutab pettuse või ähvardusega või muul viisil õigusevastaselt otsuse tegemist;
3) taotleja ei võimalda teha taotleja ja taotluse vastavuskontrolli;
4) taotleja ei ole esitanud käesoleva paragrahvi lõike 5 alusel sätestatud tähtajaks lisateavet või dokumente.

(8) Taotluse või taotleja mittevastavaks tunnistamise korral taotlus edasisele hindamisele ei kuulu ja selle kohta teeb EAS rahuldamata jätmise otsuse. Rahuldamata jätmise otsus tehakse taotlejale kirjalikult või elektrooniliselt teatavaks 10 tööpäeva jooksul arvates otsuse tegemisest, tuues välja rahuldamata jätmise põhjused.

(9) Taotluse menetlemise aeg taotluse registreerimise hetkest kuni tingimusliku rahuldamise või rahuldamata jätmise otsuse tegemiseni on üldjuhul kuni 30 tööpäeva. Hiljemalt 30 tööpäeva möödumisel vooru tähtpäevast tehakse taotlejale teatavaks taotluse tingimusliku rahuldamise või rahuldamata jätmise otsus. Taotluse tingimusliku rahuldamise otsuse vaatab EAS uuesti üle hiljemalt 30 tööpäeva jooksul pärast § 10 lõike 13 punktides 1–8 nõutud dokumentide esitamist. Hiljemalt 30 tööpäeva möödumisel pärast § 10 lõike 13 punktides 1–8 nõutud dokumentide esitamist tehakse taotlejale teatavaks lõplik taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsus.”;

5) paragrahvi 11 lõiked 10–13 tunnistatakse kehtetuks;

6) paragrahvi 12 lõiked 10–12 sõnastatakse järgmiselt:

„(10) Kui pärast § 10 lõike 13 punktides 1–8 nõutud dokumentide esitamist selgub, et projekti eesmärgid või tegevused on oluliselt muutunud saadab EAS taotluse uuesti hindamisele vastavalt käesolevas paragrahvis sätestatud nõuetele. Kui pärast taotluse tingimusliku rahuldamise otsuse tegemist hanke tulemusena selgub täpne projekti abikõlblike kulude eelarve, võib taotluse rahuldamise otsuses sätestada uue maksimaalse toetussumma vastavalt hanke tulemustele, juhul kui seda võimaldab meetme eelarve, ilma taotlust uuesti hindamata.

(11) Taotluse tingimusliku rahuldamise otsuse põhjal ei teki otsuse saajal õigust toetuse väljamaksetele. Õigus toetusega seotud väljamaksetele tekib toetuse saajal pärast § 10 lõike 13 punktides 1–8 nõutud dokumentide esitamist ning EASi poolset lõplikku taotluse rahuldamise otsust.

(12) EASi poolt kuuluvad rahuldamisele nõuetele vastavaks tunnistatud ja tingimusliku rahuldamise otsuse saanud taotlused, mis vastavad kõikidele §-s 10 toodud nõuetele. EAS võib teha taotluse rahuldamise otsuse, kui tingimusliku rahuldamise otsuses sätestatud tähtajaks on esitamata § 10 lõike 13 punktides 4 ja 6 nõutud dokumendid ning kehtestada taotluse rahuldamise otsuses tingimusi ja sätestada tähtaeg nimetatud dokumentide esitamiseks.”;

7) paragrahvi 12 täiendatakse lõikega 121 järgmises sõnastuses:

„(121) Taotluste osas, mille puhul taotleja ei ole taotluse tingimusliku rahuldamise otsuses sätestatud tähtpäevaks esitanud § 10 lõike 13 punktides 1–8 nõutud dokumente, teeb EAS taotluse rahuldamata jätmise otsuse, välja arvatud kui on esitamata § 10 lõike 13 punktides 4 ja 6 nõutud dokumendid.”;

8) määrust täiendatakse §-ga 121 järgmises sõnastuses:

§ 121. Taotluse rahuldamise otsuse muutmine või kehtetuks tunnistamine

(1) Taotluse rahuldamise otsuse muutmist peab toetuse saaja EASilt taotlema järgmistel juhtudel:
1) kui muutub projekti eelarves konkreetsele tegevusele ettenähtud eelarverea maht teise eelarverea mahu arvelt rohkem kui 10%;
2) kui kavandatakse taotluses sisalduva projekti elluviimise tähtaja pikendamist, peatamist või tegevuste muutmist.

(2) EAS võib jätta toetuse saaja poolt taotluse rahuldamise otsuse muutmiseks esitatud taotluse rahuldamata, kui:
1) muudatused ei ole kooskõlas projekti sisu ja eesmärkidega;
2) muudatused ei ole kooskõlas määruses esitatud nõuetega;
3) otsuse muutmise korral ei oleks projekti elluviimist võimalik lõpetada 2015. aasta 31. augustiks;
4) otsuse muutmist ei võimalda meetme rahastamise eelarve;
5) muudatused ei ole põhjendatud.

(3) Taotluse rahuldamise otsuse muutmise otsustab EAS üldjuhul 30 tööpäeva jooksul vastavasisulise taotluse registreerimise hetkest. Täiendavate asjaolude ilmnemisel on EASil õigus taotluse menetlemist pikendada kuni 21 tööpäeva võrra.

(4) Taotluse rahuldamise otsuse võib kehtetuks tunnistada, kui esineb vähemalt üks alljärgnevatest asjaoludest:
1) ilmneb asjaolu, mille varasema teadmise korral ei oleks EAS taotluse rahuldamise otsust teinud;
2) toetuse saaja ei ole taotluse rahuldamise otsuses määratud tähtaja jooksul alustanud toetuse kasutamist;
3) toetuse saaja ei täida taotluse rahuldamise või taotluse tingimusliku rahuldamise otsuses sätestatut või ei kasuta toetust ettenähtud tingimustel;
4) projekti ei ole võimalik lõpetada 2015. aasta 31. augustiks;
5) toetuse saaja avaldust taotluse rahuldamise otsuse muutmise kohta ei rahuldata ja toetuse saajal ei ole võimalik toetuse kasutamist ettenähtud tingimustel jätkata;
6) toetuse saaja esitab avalduse taotluse rahuldamise otsuse kehtetuks tunnistamiseks.”;

9) paragrahvi 14 punktid 6 ja 7 sõnastatakse järgmiselt:

„6) taotlema EASilt nõusolekut kui muutub projekti eelarves konkreetsele tegevusele ettenähtud eelarverea maht teise eelarverea mahu arvelt rohkem kui 10%;
7) taotlema EASilt nõusolekut taotluses sisalduva projekti elluviimise tähtaja pikendamiseks, peatamiseks või tegevuste muutmiseks;”;

10) paragrahvi 16 punkt 5 sõnastatakse järgmiselt:

„5) tegema vajadusel koostööd „Konkurentsiseaduse” ja „Elektroonilise side seaduse” alusel tegutsevate Konkurentsiameti ja Tehnilise Järelevalve Ametiga sisulise järelevalve teostamisel toetatava objektiga seonduvate tehniliste aspektide (sh andmesideühenduse kiirus, tehnoloogia neutraalsus jm), hinnakujunduse jm hindamisel;”.

Siim Kiisler
Regionaalminister

Tarmo Türkson
Kantsler

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json