Teksti suurus:

Eesti Pangas kontode pidamise üldtingimused

Väljaandja:Eesti Panga President
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst-terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:30.04.2012
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:18.06.2015
Avaldamismärge:RT I, 27.04.2012, 2

Eesti Pangas kontode pidamise üldtingimused

Vastu võetud 24.04.2012 nr 3

Määrus kehtestatakse Eesti Panga seaduse § 14 punktide 2 ja 5 alusel.

§ 1.  Üldtingimuste reguleerimisala

  (1) Eesti Pangas kontode pidamise üldtingimused (edaspidi üldtingimused) reguleerivad Eesti Panga kui kontopidaja ja Eesti Pangas konto avamist taotleva isiku (edaspidi taotleja) või Eesti Pangas kontot omava isiku (edaspidi klient) vahelisi suhteid seoses ühe või mitme Eesti Pangas kliendi nimel tehingute tegemiseks peetava konto (edaspidi konto) avamise ja kasutamisega.

  (2) Konto valuuta on euro.

  (3) Eesti Pank võimaldab kliendi kontolt või kontole sularaha sissemaksmist või väljamaksmist või raha ülekandmist (edaspidi maksetehing või maksetehingud) ning säilitab kontol kliendile kuuluvaid või kliendile laekuvaid rahasummasid.

  (4) Maksetehingute tegemisel ja raha säilitamisel juhindub Eesti Pank seadusest, üldtingimustest, Eesti Panga ja kliendi vahel kehtivatest lepingutest või kokkulepetest ja kliendi korraldustest.

  (5) Kui Eesti Panga kehtestatud või Eesti Panga ja kliendi vahel kokku lepitud eritingimused teatavate kontode pidamise või kliendi kontol tehtavate toimingute kohta on üldtingimustega vastuolus, siis kohaldatakse eritingimusi.

§ 2.  Eesti Panga õigus kontode avamiseks

  Eesti Pank võib avada konto järgmistele isikutele:
  1) Eesti krediidiasutused;
  2) Euroopa Majanduspiirkonna lepinguriikide keskpangad;
  3) Euroopa Majanduspiirkonnas registreeritud krediidiasutused või nende filiaalid;
  4) Eestis asutamisel olevad krediidiasutused;
  5) muud isikud, asutused või organisatsioonid, kelle konto pidamine aitab Eesti Panga hinnangul kaasa Eesti Panga ülesannete täitmisele.

§ 3.  Konto avamise taotlemine

  (1) Konto avamise taotlus tuleb esitada Eesti Pangale, kasutades Eesti Panga veebilehel avaldatud vormi. Koos taotlusega tuleb esitada taotleja õiguslikku seisundit ja tema esindajate volitusi tõendavad dokumendid Eesti Panga veebilehel avaldatud juhiste kohaselt. Taotluses või sellele lisatud dokumentides puuduste esinemisel annab Eesti Pank taotlejale puuduste kõrvaldamiseks mõistliku tähtaja.

  (2) Kliendil võib üldjuhul olla Eesti Pangas üks konto. Kui taotleja või klient soovib avada Eesti Pangas rohkem kontosid, võib ta esitada Eesti Pangale sellekohase põhjendatud taotluse, mida menetletakse konto avamise üldise korra ja tähtaegade kohaselt. Otsuse tegemisel lähtub Eesti Pank eelkõige vajadusest vältida riske ja kohelda taotlejaid või kliente võrdsetel alustel. Eesti Pank võib nõuda taotlejalt või kliendilt täiendavate andmete või dokumentide esitamist, mis on vajalikud järgmiste asjaolude selgitamiseks:
  1) taotleja või kliendi õigusliku seisundi kohta esitatud teabe usaldusväärsus;
  2) taotleja või kliendi juhtide või esindajate volituste ja esindusõiguse kehtivus ja ulatus;
  3) taotleja või kliendi kui juriidiliste isikute omandi- ja kontrollistruktuur;
  4) Eesti Pangas avatava või avatud konto vahendusel tehtavate toimingute eesmärgid ja nende osa taotleja või kliendi tegevuses.

§ 4.  Konto avamise otsustamine ja vormistamine

  (1) Otsuse konto avamise või konto avamisest keeldumise kohta teeb Eesti Pank 45 kalendripäeva jooksul arvates päevast, millal kõigile kehtivatele nõuetele vastav taotlus konto avamiseks koos kõigi nõutavate dokumentidega on Eesti Pangale üle antud. Kui taotleja on üldtingimuste § 2 punktis 5 nimetatud isik või kui otsuse tegemiseks on Eesti Panga hinnangul vaja viia läbi täiendavaid toiminguid, võib Eesti Pank pikendada otsuse tegemise tähtaega kuni 14 kalendripäeva võrra, teatades sellest taotlejale enne otsuse tegemise algtähtaja lõppemist.

  (2) Konto avamine vormistatakse Eesti Panga otsuse või kliendi ja Eesti Panga vahelise lepinguga. Otsus või leping peab sisaldama vähemalt järgmisi andmeid:
  1) kliendi nimi ja aadress;
  2) konto number;
  3) intressimäär ja intressi arvestusperiood (kui intressi maksmine on Eesti Panga ja kliendi vahel kokku lepitud);
  4) kliendile kontoväljavõtte esitamise viis ja sagedus;
  5) kliendi ja Eesti Panga esindajate isikuandmed, sidevahendid ja volituste alus;
  6) kliendi ja Eesti Panga teadete ja korralduste edastamiseks kasutatavad sidevahendid;
  7) konto avamise kuupäev.

  (3) Kui konto on avatud Eesti Panga otsuse alusel, võib Eesti Pank igal ajal nõuda ja klient on kohustatud võimaldama konto pidamise tingimuste vormistamist kliendi ja Eesti Panga vahelise lepinguga.

  (4) Kui klient soovib kasutada kontot maksete tegemiseks Eesti Panga hallatava maksesüsteemi vahendusel ja ta vastab asjaomase maksesüsteemi osalejate suhtes kehtivatele nõuetele, võib klient esitada taotluse maksesüsteemiga liitumiseks asjaomase maksesüsteemi reeglite kohaselt. Liitumine toimub maksesüsteemi liitumislepingu tingimuste kohaselt.

§ 5.  Konto kasutamine

  (1) Klient võib kasutada kontot järgmistel eesmärkidel:
  1) eurode hoiustamine;
  2) maksetehingute tegemine;
  3) maksekohustuste täitmise tagamine.

  (2) Konto kasutamiseks antud ja Eesti Panga aktsepteeritud kliendi korraldused on Eesti Pangale siduvad. Korralduses sisalduv maksejuhis võib olla ette nähtud ühe- või mitmekordsete maksetehingute tegemiseks.

  (3) Klient võib kontot kasutada ainult esindaja või esindajate vahendusel, keda klient on vastavalt volitanud või kelle esindusõigus tuleneb seadusest.

  (4) Konto kasutamiseks vajalike volituste olemasolus veendumiseks võib Eesti Pank kliendi esindajalt igal ajal nõuda isikut tõendava dokumendi, volikirja, allkirjaõigust tõendava dokumendi, allkirjanäidise või muude sarnaste dokumentide esitamist. Konto kasutamiseks volitatud esindajate või nende esindusõiguse ulatuse muutmisel on klient kohustatud esitama Eesti Pangale õigeaegselt kõik andmed, mis on vajalikud Eesti Panga ja kliendi tehingute õiguskindluse tagamiseks.

§ 6.  Kliendi korraldused

  (1) Klient esitab oma korraldused Eesti Pangale elektrooniliselt. Kui maksejuhiste elektrooniline esitamine on takistatud või seotud liigse riskiga, võib korraldusi esitada igas usaldusväärset kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis, mida Eesti Pank aktsepteerib.

  (2) Eesti Pangal on õigus eeldada, et kliendi esitatud korralduse sisu vastab täielikult kliendi tahtele.

  (3) Eesti Pank võtab täitmiseks ainult kliendi sellise korralduse, mis on kooskõlas kliendi ja Eesti Panga vahel kokkulepituga, on vormistatud korrektselt, õiguspäraselt ja üheselt mõistetavalt ning väljendab selgelt kliendi tahet. Maksejuhis peab sisaldama või võimaldama Eesti Pangal ühemõtteliselt kindlaks teha vähemalt järgmised andmed:
  1) maksja nimi või nimetus;
  2) maksja konto number;
  3) maksja identifitseerimiseks vajalikud andmed (registreerimisnumber, registrikood, isikukood või aadress);
  4) saaja nimi või nimetus;
  5) saaja konto number;
  6) saaja identifitseerimiseks vajalikud andmed (registreerimisnumber, registrikood, isikukood või aadress);
  7) saaja krediidiasutuse nimetus või kood;
  8) maksesumma ja vääring;
  9) päev, millal Eesti Pank on kohustatud alustama maksejuhise täitmist (väärtuspäev);
  10) vajaduse korral makse otstarbe sõnaline selgitus või viitenumber;
  11) vajaduse korral krediidiasutuse kasutatava maksevahendaja (saaja krediidiasutuse korrespondentpanga) rekvisiidid.

§ 7.  Kliendi korralduste vastu võtmise aeg ja tingimused

  (1) Eesti Pank võtab kliendi korraldusi vastu arvelduspäevadel ajavahemikul 9.00–17.00. Arvelduspäevad on kõik päevad, välja arvatud laupäevad, pühapäevad, Eesti rahvus- ja riigipühad ning teine ülestõusmispüha. Pärast arvelduspäeva tööaja lõppu saabunud korraldused arvestatakse vastuvõetuks järgmisel arvelduspäeval.

  (2) Eesti Pank võtab kliendi korralduse vastu, kui klient on Eesti Pangale edastanud kõik andmed, mida Eesti Pank peab korralduse täitmiseks vajalikuks. Korralduses sisalduva maksejuhise võtab Eesti Pank täitmiseks tingimusel, et kliendi kontol on maksejuhise täitmiseks määratud hetkel olemas selleks vajalik raha ja kliendi määratud maksejuhise täitmise tähtpäev võimaldab maksejuhise tähtaegset täitmist.

  (3) Kui kliendi korraldus ei vasta üldtingimuste § 6 lõikes 3 sätestatud tingimustele, on Eesti Pangal õigus nõuda kliendilt korralduse täpsustamist või lisateabe esitamist hiljemalt järgmise arvelduspäeva lõpuks. Kui klient korraldust selle tähtaja jooksul ei täpsusta või nõutud lisateavet ei esita, on Eesti Pangal õigus jätta korraldus täitmata.

  (4) Eesti Pangal on õigus salvestada kõik kliendi korraldused või muu seoses konto kasutamisega saadud teave ja kasutada salvestisi kliendi korralduste sisu, vormi või nendega seotud muude asjaolude tõendamiseks.

§ 8.  Kliendi korralduste täitmine

  (1) Eesti Pank täidab kliendi korraldused Eesti Panga ja kliendi kokkuleppe kohaselt. Klienti teavitatakse laekunud maksetest elektroonilises või kirjalikus vormis.

  (2) Kui kontol puudub korralduse täitmiseks vajalik raha, täidab Eesti Pank korralduse ainult juhul, kui see on eelnevalt kokku lepitud ja klient on andnud Eesti Pangale tagatise või deposiidi, mis on küllaldane korralduse täitmiseks vajamineva summa hüvitamiseks.

  (3) Eesti Pank ei pea täitma kliendi tingimuslikku korraldust.

  (4) Eesti Pank debiteerib ülekandesumma kliendi kontolt kliendi määratud väärtuspäeval.

§ 9.  Korralduse tagasivõtmine

  (1) Klient võib oma Eesti Pangale antud korralduse tagasi võtta, esitades Eesti Pangale usaldusväärset kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis vastava avalduse.

  (2) Korraldust ei saa tagasi võtta, kui Eesti Pank on korraldusest tuleneva kohustuse täitnud, ei saa korralduse esemeks olevat raha enam iseseisvalt käsutada või kui korraldusega seotud tehingu tingimuste kohaselt pole korralduse tagasivõtmine enam võimalik.

§ 10.  Ekslikult tehtud kanded

  (1) Kui Eesti Pank on kliendi kontot ekslikult (sh ilma õigusliku aluseta) krediteerinud, on klient kohustatud viivitamatult pärast eksliku kande avastamist sellest Eesti Pangale teatama ja ekslikult krediteeritud summa tagastama.

  (2) Ekslikult kliendi kontole krediteeritud summad, mida klient ei ole vabatahtlikult tagastanud, on Eesti Pangal õigus ilma kliendi nõusolekut taotlemata blokeerida või kliendi kontot sama summa ulatuses debiteerida.

  (3) Kui Eesti Pank on kliendi kontot ekslikult debiteerinud, on Eesti Pank kohustatud viivitamatult pärast eksliku kande avastamist kliendi kontot ekslikult debiteeritud summa ulatuses krediteerima.

§ 11.  Kliendi tegevuse seaduslikkuse kontrollimine

  (1) Kui Eesti Pank saab teavet, mis tekitab kahtlust kliendi kui juriidilise isiku vastavuses kehtivatele nõuetele või kliendi tegevuse õiguspärasuses, võib Eesti Pank nõuda kliendilt kahtluse kõrvaldamiseks vajalikke andmeid või dokumente või rakendada üht või mitut järgnevalt nimetatud meedet:
  1) kliendi õigusliku seisundi, kliendi antud teabe või kliendi esindaja esindusõiguse kontrollimine lisadokumentide või andmete põhjal, mis pärinevad usaldusväärsest ja sõltumatust allikast;
  2) toimingud kliendi esitatud dokumentide ehtsuses ja nendes sisalduvate andmete õigsuses veendumiseks, muu hulgas dokumentide vormi õiguspärasuse kontrollimine või nõude esitamine, et dokumendi välja andnud isik kinnitaks dokumendi õigsust;
  3) pöördumine kliendi või muude isikute poole andmete saamiseks kliendi õigusliku seisundi, ärisuhete või tehingute kohta.

  (2) Eesti Pangal on kuni kliendi õigusliku seisundi väljaselgitamiseni või tema tegevuse õiguspärasuses veendumiseni lõikes 1 nimetatud andmete, dokumentide või meetmete alusel õigus kliendi korralduste täitmisega viivitada või kliendi maksed peatada.

§ 12.  Maksete peatamine

  (1) Maksete peatamine tähendab, et Eesti Pank keeldub täitmast kliendi korraldusi kliendi kontol oleva raha käsutamiseks. Eesti Pangal on õigus kliendi maksed peatada, kui Eesti Pangal on tekkinud põhjendatud kahtlus järgnevalt nimetatud asjaolude suhtes:
  1) kliendi esindaja identiteet;
  2) kliendi esindaja volituste kehtivus;
  3) maksetehingutes kasutatava raha seaduslik päritolu;
  4) kliendi tehingute või toimingute õiguspärasus;
  5) kliendi võime täita enese poolt võetud kohustusi.

  (2) Eesti Pank ei vastuta maksete peatamise tagajärjel kliendil tekkinud otsese või kaudse kahju eest.

§ 13.  Konto sulgemine

  (1) Eesti Pangal on õigus igal ajal ja ilma ette teatamata sulgeda kliendi konto Eesti Pangas ja nõuda kliendilt kõigi võlgnevuste tasumist, mis on tekkinud seoses konto kasutamisega või mille debiteerimine kontolt on ette nähtud seaduse või lepingu alusel. Eesti Panga õigus konto sulgeda ei ole seotud piiravate eeltingimustega, nagu näiteks üldtingimuste või seaduse eelnev rikkumine kliendi poolt. Kui klient ei tasu võlgnevusi Eesti Panga määratud tähtajaks, on Eesti Pangal õigus ilma ette teatamata kasutada võlgnevuste kustutamiseks kliendi poolt Eesti Pangale antud tagatist, kui tagatislepingute tingimustest ei tulene teisiti.

  (2) Kliendil on õigus oma konto sulgeda, edastades Eesti Pangale sellekohase kirjalikus või usaldusväärset taasesitamist võimaldavas vormis korralduse. Enne konto sulgemist on klient kohustatud tasuma kõik seoses konto kasutamisega tekkinud võlgnevused ja summad, mille debiteerimine kontolt on ette nähtud seaduse või lepingu alusel.

  (3) Konto sulgemine ei mõjuta varem tekkinud rahaliste nõuete sissenõutavaks muutumist ega rahuldamist.

  (4) Enne konto sulgemist krediteerib Eesti Pank kontole kliendil saada olevad intressid ning debiteerib kontolt Eesti Pangal saada olevad tasud ja kliendi võlgnevused. Eesti Pank maksab kontol oleva raha jäägi välja kliendile või kliendi määratud kolmandale isikule või kannab selle kliendi näidatud kontole.

  (5) Kui klient ei ole andnud Eesti Pangale korraldust raha jäägi väljamaksmiseks või teisele kontole kandmiseks, säilitab Eesti Pank kliendi kontol olnud raha oma kontol ja maksab selle välja kliendi esimesel nõudmisel või deponeerib raha notari juures kliendi nimele. Pärast konto sulgemist Eesti Panga valdusesse jäänud või käesoleva lõike kohaselt Eesti Panga valdusse sattunud raha eest Eesti Pank intressi ei maksa.

  (6) Eesti Pangal on õigus lükata tagasi iga maksejuhis, mis näeb ette suletud konto krediteerimist. Kui suletud kontole adresseeritud makse on laekunud Eesti Pangale, tagastab Eesti Pank laekunud raha makse algatajale. Eesti Pank võib edastada suletud kontole adresseeritud makse seda kontot omanud kliendile või kliendi õigusjärglasele ainult juhul, kui makse algataja ei avalda soovi makse tagastamiseks ja kui Eesti Pangale on usaldusväärselt teada kliendi või kliendi õigusjärglase isik ja talle makse edastamiseks vajalikud andmed.

  (7) Kui seadusest ei tulene teisiti, on Eesti Pangal konto sulgemisel õigus üles öelda Eesti Panga ja kliendi lepingud ja kokkulepped, mis on sõlmitud selle konto pidamiseks või mille kehtimise oluliseks tingimuseks on selle konto olemasolu.

  (8) Suletud kontot ei saa uuesti avada. Kliendile võib avada Eesti Pangas uue konto, järgides üldtingimustes ettenähtud korda ja tingimusi.

§ 14.  Tasud

  (1) Konto avamise ja kasutamise toimingute eest võetakse tasu üldtingimuste §-s 15 sätestatud tasumäärade järgi.

  (2) Eesti Pank ja klient võivad kokku leppida üldtingimuste §-s 15 sätestatutest erinevates tasumäärades või mõne toimingu eest tasu mittevõtmises, kui see on asjaolusid arvestades põhjendatud ega too kaasa sarnaste klientide olulisel määral ebavõrdset kohtlemist.

  (3) Eesti Pangal on õigus debiteerida tasud tasumääradele vastavas summas kliendi kontolt, välja arvatud juhul, kui see on vastuolus seaduse või Eesti Panga ja kliendi vahelise kehtiva lepinguga. Kui Eesti Pank ja klient ei ole kokku leppinud teisiti, debiteeritakse tasud maksekohustuse tekkimisele järgneva kuu kümnendal arvelduspäeval.

  (4) Kui Eesti Pank ei debiteeri sissenõutavaks muutunud tasusid kliendi kontolt, on klient kohustatud kandma need üle Eesti Panga kontole Eesti Panga poolt kliendile esitatava arve alusel. Arvele märgitakse vähemalt tasu võtmise alus, tasutav summa ja maksmise tähtpäev.

  (5) Kui klient viivitab tasu maksmisega, võib Eesti Pank nõuda, et klient maksaks võlgnetavalt summalt võlaõigusseaduse § 113 lõikes 1 sätestatud määras viivist, arvates tasu sissenõutavaks muutumise päevast kuni maksekohustuse tegeliku täitmiseni.

§ 15.  Tasumäärad

  (1) Tasu Eesti Pangas konto avamise eest on 0 eurot.

  (2) Tasu iga maksjuhise täitmise eest on 5 eurot.

  (3) Tasu iga maksejuhise tagasilükkamise või tagasivõtmise korralduse täitmise eest on 5 eurot.

  (4) Tasu iga kontoväljavõtte eest on 0 eurot.

§ 16.  Intressid

  (1) Eesti Pank maksab kliendi kontol oleva raha eest kliendile intressi ainult siis, kui intressi maksmise kohustus on ette nähtud seadusega, Eesti Pank on endale ise võtnud vastava kohustuse või kui intressi maksmine on Eesti Panga ja kliendi vahel kokku lepitud. Kui Eesti Pank maksab kontol oleva raha eest intressi, määratakse intressimäär, intressi arvestamise alused ja intressi maksmise kord lähtuvalt seadusest, muudest kehtivatest normatiivaktidest ning Eesti Panga ja kliendi kokkuleppest. Kui puudub teistsugune õigusnorm või kokkulepe, arvestab Eesti Pank kontojäägile intressi üks kord kuus või üks kord kvartalis järgneva lihtintressi summa arvutamise valemi kohaselt:

 

kus:

 

I – intressisumma

 

algus – arvestusperioodi alguskuupäev

 

lõpp – arvestusperioodi lõppkuupäev

 

s – kalendripäevade arv arvestusperioodil

 

Rp – kontojääk päeval p

 

i – arvestusperioodi viimasel kalendripäeval kehtiv intressimäär (kaks kohta pärast koma)

 

t – arvestuslik päevade arv perioodis (kuu 30, kvartal 90)

  (2) Intressisumma makstakse kliendi kontole arvestusperioodile vahetult järgneva kuu esimese viie arvelduspäeva jooksul.

§ 17.  Tagatisvahendid ja deposiidid

  (1) Klient on kohustatud hoolitsema, et tema kontol oleks piisavalt raha kõigi tema korralduste alusel või muude kohustuste või kokkulepete alusel kontolt tegemisele kuuluvate maksete sooritamiseks.

  (2) Eesti Pangal on õigus debiteerida kliendi kontolt kõik rahalised nõuded, mis on tekkinud üldtingimuste alusel või tulenevad muudest Eesti Panga ja kliendi vahelistest lepingutest või kokkulepetest.

  (3) Eesti Pangal on kliendi kontol olevate summade suhtes pandiõigus, mis tagab Eesti Panga nõudeid kliendi vastu finantstagatisena. Tagatis tekib ainuüksi asjaolu põhjal, et kliendi kontol on positiivne jääk.

  (4) Kliendil on õigus tagada oma kohustuste täitmist deposiidiga Eesti Pangas, mille kasutamine toimub seaduse, Eesti Panga kehtestatud reeglite või kliendi ja Eesti Panga kokkuleppe kohaselt.

§ 18.  Kliendi teavitamine

  (1) Eesti Pank peab arvestust kliendi konto krediteerimiste ja debiteerimiste kohta.

  (2) Klient võib nõuda Eesti Pangalt teavet oma konto saldo ning konto krediteerimise ja debiteerimise kohta.

  (3) Eesti Pank väljastab kliendile kontoväljavõtte pärast kella 19.00 arvelduspäeval. Saldoteatise kalendriaasta kohta edastab Eesti Pank muu kokkuleppe puudumisel tasuta hiljemalt järgneva aasta 15. jaanuariks.

  (4) Eesti Pank peab teostatud ülekannete kohta edastama kliendile usaldusväärset kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis vähemalt järgmised andmed:
  1) ülekannet identifitseerida võimaldavad andmed;
  2) ülekandesumma ja vääring;
  3) teenustasude ja muude kulude summa;
  4) väärtuspäev.

  (5) Eesti Pank on kohustatud säilitama kontol tehtud maksetehingute tõendamist võimaldavat teavet kümme aastat pärast nende maksetehingute tegemist.

§ 19.  Eesti Panga vastutus

  (1) Eesti Pank ei vastuta kahju eest, mis on tekkinud kliendilt Eesti Pangale edastatud korralduses sisalduvate sisu-, vormi- või edastusvigade, ebaselguste, kuritarvituste või eksituste tagajärjel.

  (2) Eesti Pank ei vastuta korralduse täitmata jätmise või valesti täitmise eest, kui korraldus on täidetud andmete kohaselt, mille klient on üldtingimuste § 6 lõike 3 kohaselt Eesti Pangale esitanud. Korralduses sisalduvate andmete õigsuse eest vastutab klient.

  (3) Kui klient ei saa oma kontol olevat raha kasutada rikkumise tõttu, mis on toimunud Eesti Panga süül ja vastab üldtingimuste käesoleva paragrahvi lõikes 4 kirjeldatud tunnustele, krediteerib Eesti Pank kliendi vastava nõude alusel kliendi kontot intressiga, mis on arvestatud rikkumise tõttu blokeeritud summalt rikkumise kestmise perioodi eest. Intressimääraks on Euroopa Keskpanga põhirefinantseerimis-operatsioonidele kohaldatav viimane intressimäär enne iga aasta 1. jaanuari ja 1. juulit, kui Eesti Panga ja kliendi kokkuleppega ei ole ette nähtud teisiti.

  (4) Eelnevas punktis kirjeldatud nõude rahuldamise eeldusena peab klient tõendama, et lõigetes 1 ja 2 nimetatud Eesti Panga vastutust välistavad asjaolud puudusid ning Eesti Pank:
  1) ei krediteerinud kontot õigeaegselt kliendi jaoks laekunud summa ulatuses;
  2) debiteeris kliendi kontot ebaõigesti;
  3) jättis õigeaegselt täitmata kliendi korralduse.

§ 20.  Konfidentsiaalsus

  (1) Eesti Pank ja klient on kohustatud käsitlema üksteise teavet ja teabekandjaid konfidentsiaalsena, välistades teabe sattumise kolmandate isikute kätte ja piirates teabega kokku puutuvate isikute ringi.

  (2) Konfidentsiaalsuse säilitamise kohustus ei kehti, kui selle täitmine on seadusega vastuolus. Konfidentsiaalsuse säilitamise kohustust võib piirata, kui piiramine on lubatud seaduse alusel või ette nähtud Eesti Panga ja kliendi kokkuleppega.

  (3) Käesolevas paragrahvis sätestatu ei piira Eesti Panga õigust edastada teavet rahapesu andmebüroole, kui Eesti Pangal on tekkinud kahtlus, et kontot kasutatakse rahapesuks või terrorismi rahastamiseks. Teave edastatakse ilma klienti teavitamata.

  (4) Konfidentsiaalsuse säilitamise kohustuse rikkumise korral, kaasa arvatud nii tahtliku kui ka mittetahtliku rikkumise juhtumid, on rikkuja kohustatud hüvitama rikkumisega põhjustatud otsese kahju.

§ 21.  Määruse kehtetuks tunnistamine

  Eesti Panga presidendi 13. mai 2004. aasta määrus nr 10 „Kontohalduse üldtingimuste ja hinnakirja kehtestamine” (RT I, 29.12.2010, 6) tunnistatakse kehtetuks.

Andres Lipstok
president

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json