Teksti suurus:

Haridus- ja teadusministri 27. aprilli 2022. a määruse nr 11 „Keelekümblusprogrammi toetuse taotlemise ja kasutamise ning kvaliteediauhinna konkursi läbiviimise tingimused ja kord” muutmine

Väljaandja:Haridus- ja teadusminister
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst
Jõustumise kp:02.03.2024
Avaldamismärge:RT I, 28.02.2024, 1

Haridus- ja teadusministri 27. aprilli 2022. a määruse nr 11 „Keelekümblusprogrammi toetuse taotlemise ja kasutamise ning kvaliteediauhinna konkursi läbiviimise tingimused ja kord” muutmine

Vastu võetud 21.02.2024 nr 6

Määrus kehtestatakse riigieelarve seaduse § 531 lõike 1 alusel.

Haridus- ja teadusministri 27. aprilli 2022. a määruses nr 11 „Keelekümblusprogrammi toetuse taotlemise ja kasutamise ning kvaliteediauhinna konkursi läbiviimise tingimused ja kord” tehakse järgmised muudatused:

1) paragrahvi 5 lõike 2 punktis 1 jäetakse välja lauseosa „ja koolituskeskuste koolitajatelt”;

2) paragrahvi 5 lõike 2 punktis 2 asendatakse sõnad „Haridus- ja Noorteameti (edaspidi Harno)” sõnadega „Eesti Keele Instituudi”;

3) paragrahvi 5 lõike 2 punktis 3 jäetakse välja sõnad „koolitusel ja”;

4) paragrahvi 7 lõike 4 punkt 1 sõnastatakse järgmiselt:

„1) varajane mudel – 1. kooliastmes on õppetegevus 100% eesti keeles. 2. kooliastmes jätkatakse õppetegevust vastavalt kohanemismudelile;”;

5) paragrahvis 11 lõike 4 teine lause asendatakse lausega „Keelekümblusprogramm lisatakse EHISes haridusasutuse õppekeelte hulka kooli põhimääruse alusel.”;

6) paragrahvi 12 lõiget 1 täiendatakse punktiga 3 ja sõnastatakse järgnevalt:

„3) keelekümblusprogrammi järgi töötava koolieelse lasteasutuse rühmapõhine toetus ühe keelekümblusrühma kohta aastas.”;

7) paragrahvi 12 lõiget 2 täiendatakse pärast sõna „pearaha” lauseosaga „ning koolieelse lasteasutuse rühmapõhise toetuse”;

8) paragrahvi 12 lõige 3 sõnastatakse järgnevalt:

„(3) Põhikooli keelekümblusklassis õppiva õpilase ja koolieelse lasteasutuse keelekümblusrühma eest on haridusasutusel õigus saada toetust EHISe andmete ja ministri käskkirja alusel.”;

9) paragrahvi 12 lõige 4 sõnastatakse järgnevalt:

„(4) Pärast liitumisotsust esitab haridusasutuse pidaja õpilaspõhise pearaha ja/või rühmapõhise toetuse saamiseks igal järgneval eelarveaastal vormikohase taotluse Toetuste Menetlemise Infosüsteemis (edaspidi taotluskeskkond). Toetuse andja teavitab taotlusvooru avamisest oma veebilehel.”;

10) paragrahvi 12 lõikes 5 jäetakse välja lauseosa „ja õppetegevuse arendamiseks”;

11) paragrahvi 12 lõige 7 tunnistatakse kehtetuks;

12) paragrahvi 13 lõikes 2 asendatakse sõna „Kooli” sõnaga „Haridusasutuse”;

13) paragrahvi 13 lõige 3 sõnastatakse järgnevalt:

„(3) Haridusasutuse pidaja esitab taotluskeskkonna kaudu toetuse kasutamise lõpparuande hiljemalt 15. jaanuariks.”;

14) paragrahvi 13 lõike 5 teises lauses asendatakse sõna „kooli” sõnaga „haridusasutuse”;

15) paragrahvi 15 lõikest 3 jäetakse välja sõna „täiendavaks”;

16) paragrahvi 15 lõikest 4 jäetakse välja tekstiosa „ja Harno kodulehel”;

17) paragrahvi 16 lõige 1 sõnastatakse järgmiselt:

„Haridusasutus saab seada end või õpetajaid kandidaadiks kvaliteediauhinna kolmes kategoorias:
1) „Aasta keelekümblusasutus”;
2) aasta keelekümblustegu;
3) aasta keelekümblusõpetaja.”;

18) paragrahvi 16 lõige 2 tunnistatakse kehtetuks;

19) paragrahvi 17 lõige 1 sõnastatakse järgmiselt:

„(1) Kvaliteediauhinnale kandideerimiseks esitab haridusasutus hiljemalt 1. juuniks järgmised dokumendid vastavalt üles seatud kandidatuurile valitud kategoorias:
1) „Aasta keelekümblusasutus” enesehindamise vorm, milles tutvustatakse haridusasutuse arengut keelekümbluses (sh tuuakse välja trendid ja tulemusnäitajad);
2) aasta keelekümblusteo taotlus, milles esitatakse põhjendused, miks üles seatud tegu on tunnustust väärt;
3) aasta keelekümblusõpetaja taotlus, milles esitatakse põhjendused, miks asutus peab õpetajat tunnustuse vääriliseks.”;

20) paragrahvi 18 lõige 1 tunnistatakse kehtetuks;

21) paragrahvi 18 lõikes 2 sõna „tabel” asendatakse sõnadega „vorm ja taotlus”;

22) paragrahvi 18 lõikes 3 sõnad „enesehindamise tabeli” asendatakse sõnadega „esitatud dokumentide”;

23) paragrahvi 18 lõikest 5 jäetakse välja lauseosa „sama aasta septembris, oktoobris ja/või novembris”;

24) paragrahvi 19 lõikes 1 punktist 1 ja lõikest 2 punktist 1 jäetakse välja lauseosa „, mis makstakse välja kolme nädala jooksul auhinna kätteandmisest”;

25) paragrahvi 19 lõikes 2 asendatakse sõna „Valdkondliku” sõnadega „Aasta keelekümblusteo”;

26) paragrahvi 19 lõige 3 sõnastatakse järgmiselt:

„(3) Aasta keelekümblusõpetaja auhinnaga kaasneb:
1) tänukiri;
2) tunnusmeene.”;

27) paragrahvi 19 lõige 6 sõnastatakse järgmiselt:

„(6) Kategoorias „Aasta keelekümblusasutus” kvaliteediauhinna saanud haridusasutusel on õigus kandideerida uuesti auhinnale kolme aasta pärast.”;

28) paragrahvi 20 täiendatakse lõigetega 9–12 järgmises sõnastuses:

„(9) 2024. ja 2025. aastal on põhikoolidel võimalik liituda keelekümblusprogrammiga vaid hilise mudeli rakendajatel.

(10) 2024. aasta 1. septembrist ei saa koolieelsed lasteasutused rakendada §-s 7 nimetatud mudeleid ega liituda keelekümblusprogrammiga. Rakendatakse lõimitud aine- ja keeleõpet, tagades 100% eestikeelset õpet.

(11) 2024. aasta 1. septembrist ei saa alustada §-s 7 lõikes 4 punktis 1 kirjeldatud varajase mudeli rakendamist. Rakendatakse lõimitud aine- ja keeleõpet, tagades 100% eestikeelset õpet.

(12) 2024. aastal teeb haridusasutus iga keelekümblusprogrammis osaleva lapse/õpilase kohta hiljemalt 20. veebruariks märke EHISes. Keelekümblusprogramm lisatakse EHISes haridusasutuse õppekeelte hulka kooli põhimääruse alusel.”.

Kristina Kallas
Minister

Kristi Vinter-Nemvalts
Kantsler

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json