Teksti suurus:

Välisriikide ja rahvusvaheliste organisatsioonide esinduste ja nende isikkoosseisu andmekogu asutamine ja pidamine

Väljaandja:Välisminister
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst-terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:13.05.2007
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:31.12.2007
Avaldamismärge:RTL 2007, 39, 668

Välisriikide ja rahvusvaheliste organisatsioonide esinduste ja nende isikkoosseisu andmekogu asutamine ja pidamine

Vastu võetud 26.04.2007 nr 3

Määrus kehtestatakse «Andmekogude seaduse» § 39 lõike 2 alusel ja kooskõlas «Välissuhtlemisseaduse» § 9 lõike 4 punktidega 2, 3 ja 4 ning lõikega 10.

1. peatükk
ÜLDSÄTTED

§ 1. Andmekogu asutamine ja ametlik nimi

Määrusega asutatakse Välisministeeriumi andmekogu ametliku nimega «Välisriikide ja rahvusvaheliste organisatsioonide esinduste ja nende isikkoosseisu register» (edaspidi register).

§ 2. Registri pidamise eesmärk

Registri eesmärk on «Välissuhtlemisseadusega» Välisministeeriumile pandud ülesannete täitmiseks arvestuse pidamine Eestis tegutsevate välisriigi diplomaatiliste esinduste, konsulaarasutuste või rahvusvaheliste organisatsioonide esinduste (edaspidi välisriigi esindus) kinnisvara, töötajate ja nende perekonnaliikmete, esindustele ja nende töötajatele kuuluvate mootorsõidukite registreerimise ning diplomaadi- ja teenistuskaartide väljaandmise üle.

§ 3. Registri vastutav ja volitatud töötleja

Registri vastutav ja volitatud töötleja on Välisministeerium.

2. peatükk
REGISTRI ÜLESEHITUS

§ 4. Registri pidamise viis ja registri ülesehitus

(1) Registrit peetakse ühetasandilise andmebaasina digitaalselt ja paberkandjal.

(2) Registri koosseisu kuuluvad:
1) digitaalsed registrikaardid ja
2) alusdokumentide toimikud.

§ 5. Andmete registrisse kandmise alusdokumendid

(1) Andmed kantakse registrisse järgmiste dokumentide alusel:
1) välisriigi esinduse noot;
2) diplomaadi- ja teenistuskaardi taotlus;
3) diplomaadi- ja teenistuskaardi lisataotlus;
4) diplomaadi- ja teenistuskaardi taotleja passi koopia;
5) avaldus Eesti Riiklikule Autoregistrikeskusele registritoimingu tegemiseks;
6) mootorsõiduki ostu-müügileping;
7) mootorsõiduki tehnilise eelülevaatuse tõend;
8) välisriigis registreeritud mootorsõiduki registreerimistunnistus;
9) diplomaatilise kauba deklaratsioon.

(2) Registrile esitab andmed välisriigi esindus, kes taotleb § 6 lõikes 1 nimetatud toimingu tegemist.

§ 6. Registriandmete koosseis

(1) Registrisse kantakse andmed järgmiste toimingute kohta:
1) välisriigi esinduse registreerimine;
2) diplomaadikaardi väljaandmine välisriigi esinduse diplomaadile ja tema perekonnaliikmele;
3) teenistuskaardi väljaandmine välisriigi esinduse haldustöötajale, abitöötajale, koduteenijale, ja nende perekonnaliikmele, välisriigi esinduses töötavale Eesti kodanikule või alalisele elanikule ning aukonsulile (edaspidi haldustöötaja);
4) välisriigi esinduse mootorsõiduki registreerimisdokumentide edastamine, mootorsõiduki tehnilise passi ja numbrimärgi väljastamine ning tagastamine;
5) välisriigi esinduse diplomaadi või haldustöötaja või nende perekonnaliikmete mootorsõiduki registreerimisdokumentide edastamine, mootorsõiduki tehnilise passi ja numbrimärgi väljastamine ning tagastamine.

(2) Välisriigi esinduse registreerimise kohta kantakse registrisse järgmised andmed:
1) välisriigi esinduse juhi ees- ja perekonnanimi;
2) välisriigi esinduse nimi eesti ja inglise keeles;
3) välisriigi esinduse asukoht;
4) välisriigi esinduse kontaktandmed (aadress, avalik ja hädaabitelefoni number, e-post);
5) välisriigi esinduse juhi residentsi asukoht ja kontaktandmed (aadress ja telefoninumber).

(3) Diplomaadi- ja teenistuskaardi väljaandmise kohta kantakse registrisse järgmised andmed:
1) välisriigi esinduse nimi ja aadress;
2) taotleja perekonnanimi;
3) taotleja eesnimi;
4) taotleja sünniaeg;
5) taotleja asukoht;
6) taotleja sugu;
7) taotleja kodakondsus;
8) taotleja perekonnaseis;
9) taotleja kontaktandmed (aadress ja telefon);
10) taotleja foto;
11) taotleja allkiri;
12) taotleja passi nimetus (dokumendi liik);
13) taotleja passi number;
14) taotleja passi väljaandja;
15) taotleja passi kehtivus;
16) taotleja välisriigi esinduse ametikohale asumise aeg ja eeldatav ametiaja lõppemise aeg;
17) taotleja välisriigi esinduse ametikoha nimetus eesti ja inglise keeles;
18) samal ametikohal varem töötanud isiku ees- ja perekonnanimi või teave uue ametikoha loomise kohta;
19) taotleja ametist lahkumise aeg;
20) taotleja ametist lahkumise põhjus;
21) kui taotleja on suursaadik, siis tema volikirjade üleandmise aeg;
22) taotlejale varem väljaantud kaardi number ja kehtivus;
23) kaardi pikendamise või asendamise põhjendusja kaardi number;
24) kaardi väljastamise kuupäev;
25) kaardi kategooria (A, B, C, D, E, F või HC «Välissuhtlemisseaduse» § 9 lõike 10 alusel kehtestatud välisministri määruse kohaselt);
26) kaardi kehtivuse lõppemise kuupäev;
27) kaardi kehtivuse lõppemise põhjus.

(4) Välisriigi esinduse diplomaadi või haldustöötaja perekonnaliikmele diplomaadi- või teenistuskaardi väljaandmise kohta kantakse registrisse lisaks lõikes 3 toodud andmetele:
1) taotleja perekonnaliikme perekonnanimi;
2) perekonnaliikme eesnimi;
3) perekonnaliikme sünniaeg,
4) perekonnaliikme kodakondsus;
5) perekonnaliikme elukoht;
6) perekonnaliikme sugulusaste taotlejaga;
7) perekonnaliikme passi nimetus (dokumendi liik);
8) perekonnaliikme passi number;
9) perekonnaliikme passi väljaandja,
10) perekonnaliikme passi väljaandmise aeg ja koht ning passi kehtivus;
11) perekonnaliikme foto;
12) perekonnaliikme allkiri.

(5) Välisriigi esinduse või selle diplomaadi või haldustöötaja või nende perekonnaliikme omanduses või kasutuses oleva mootorsõiduki registreerimise kohta kantakse registrisse järgmised andmed:
1) välisriigi esinduse nimi;
2) mootorsõiduki omaniku nimi;
3) mootorsõiduki liik;
4) mootorsõiduki kere tüüp;
5) mootorsõiduki mark;
6) mootorsõiduki mudel;
7) mootorsõiduki värvus;
8) mootorsõiduki väljalaskeaasta;
9) mootorsõiduki VIN-kood;
10) mootorsõiduki kasutajate nimi/nimed;
11) mootorsõiduki riikliku registreerimismärgi number;
12) mootorsõiduki registreerimistunnistuse number ja väljastamise kuupäev;
13) mootorsõiduki registrist kustutamise kuupäev.

3. peatükk
ANDMETE KANDMINE REGISTRISSE JA ANDMETE TÖÖTLEMINE

§ 7. Andmete registrisse kandmine

Registri volitatud töötleja kannab andmed toimingu kohta registrisse hiljemalt toimingu tegemise päeval.

§ 8. Registriandmete õigsuse tagamine

Andmete esitaja vastutab alusdokumentidel olevate andmete õigsuse eest. Registrisse kantavate ja sealt väljastatavate andmete vastavuse eest registrisse esitatud andmetele vastutab volitatud töötleja oma pädevuse piires.

§ 9. Registrisse kantud andmete töötlemine

Registri vastutav ja volitatud töötleja tagab registrisse kantud andmete töötlemise «Andmekogude seaduse» ja «Isikuandmete kaitse seaduse» kohaselt.

§ 10. Registrisse kantud andmete säilitamine

Registrisse kantud andmeid säilitatakse alaliselt. Registrisse kantud isikuandmed suletakse 5 aastat pärast väljastatud diplomaadi- või teenistuskaardi kehtivuse lõppemist.

4. peatükk
ANDMETELE JUURDEPÄÄS

§ 11. Registrisse kantud andmete avalikkus

(1) Registrisse kantud andmetele võimaldatakse juurdepääs kooskõlas «Avaliku teabe seadusega» ja «Isikuandmete kaitse seadusega».

(2) Välisministeeriumi kodulehel avalikustatakse käesoleva määruse § 6 lõike 2 punktides 1–4 nimetatud andmed.

(3) Lõikes 2 nimetamata, registrisse kantud andmete kohta kehtib juurdepääsupiirang ning neid ei avalikustata.

(4) Registrisse kantud andmeid, mille kohta kehtib juurdepääsupiirang, võib väljastada andmesubjektile. Riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutustele ning juriidilistele isikutele võib andmeid väljastada, kui see on vajalik neile seadusega või seaduse alusel antud õigusaktiga pandud ülesande täitmiseks ega ole vastuolus seaduste ega muude õigusaktidega.

(5) Registrist väljastatakse andmeid üldjuhul teabenõude täitmisega või päringule vastamisega.

(6) Paragrahvi 6 lõike 5 punktides 1–10 nimetatud andmed edastatakse koos dokumentidega menetlemiseks Eesti Riiklikule Autoregistrikeskusele.

5. peatükk
ANDMEBAASI JÄRELEVALVE, ANDMEBAASI FINANTSEERIMINE JA LIKVIDEERIMINE

§ 12. Järelevalve

(1) Registri pidamise seaduslikkuse järele valvab Andmekaitse Inspektsioon.

(2) Registri pidamise järele valvama volitatud isikul on õigus tutvuda registrisse kantud andmete ja nende alusdokumentidega, siseneda ruumidesse, kus andmeid töödeldakse või kus paiknevad töötlemiseks kasutatavad seadmed, ning saada volitatud töötlejalt teavet andmete väljastamise ja kasutamise kohta.

(3) Registri pidamisel tekkinud puuduste ilmnemisel on vastutav töötleja kohustatud viivitamata kõrvaldama järelevalvet teostanud isikute ettekirjutustes kajastatud põhjendatud puudused.

§ 13. Saladuse hoidmise kohustus

Registri pidamisega seotud isikud on kohustatud hoidma saladuses neile tööülesannete täitmisel teatavaks saanud andmeid, mida ei ole antud avalikuks kasutamiseks.

§ 14. Finantseerimine

Registrit finantseeritakse vastutava töötleja eelarvest.

§ 15. Likvideerimine

Registri likvideerimisel otsustatakse andmete üleandmine teise andmekogusse või avalikku või riigiasutuse arhiivi või nende kustutamine ning andmete üleandmise või kustutamise viis ja tähtaeg.

Minister Urmas PAET
Kantsler Matti MAASIKAS

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json