Teksti suurus:

Vabariigi Valitsuse 24. aprilli 2014. a määruse nr 60 „Huvide deklaratsioonide registri põhimäärus” muutmine

Väljaandja:Vabariigi Valitsus
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst
Jõustumise kp:02.10.2022
Avaldamismärge:RT I, 29.09.2022, 1

Vabariigi Valitsuse 24. aprilli 2014. a määruse nr 60 „Huvide deklaratsioonide registri põhimäärus” muutmine

Vastu võetud 27.09.2022 nr 92

Määrus kehtestatakse korruptsioonivastase seaduse § 13 lõike 4 alusel.

Vabariigi Valitsuse 24. aprilli 2014. a määruses nr 60 „Huvide deklaratsioonide registri põhimäärus” tehakse järgmised muudatused:

1) paragrahvi 4 lõige 1 sõnastatakse järgmiselt:

„(1) Registri vastutav töötleja on Justiitsministeerium ja volitatud töötlejad on Maksu- ja Tolliamet ning Rahandusministeeriumi Infotehnoloogiakeskus.”;

2) paragrahvi 4 lõige 3 sõnastatakse järgmiselt:

„(3) Maksu- ja Tolliamet:
1) osaleb koostöös Rahandusministeeriumi Infotehnoloogiakeskusega ning kooskõlastatult vastutava töötlejaga registri pidamiseks vajalike projekteerimis- ja arendustööde ettevalmistamises;
2) osaleb arendustööde lähteülesannete koostamisel ja korraldab registri muudatuste testimist;
3) täidab vastutava töötleja poolt andmete turvaliseks töötlemiseks ning registri hooldamiseks ja majutamiseks antud juhiseid ja korraldusi;
4) käsitleb ja lahendab intsidente teenuse osutamisel ning tagab koostöös vastutava töötlejaga kasutajatoe toimimise;
5) teavitab vastutavat töötlejat viivitamata registri pidamist puudutavate kohustuste täitmist takistavatest asjaoludest ning annab vastutavale töötlejale aru registri pidamise kohta ja muud vajalikku teavet;
6) sõlmib krediidiasutuse, finantseerimisasutuse ja notariga lepingu, et võimaldada neil saada registrist § 16 lõikes 7 nimetatud andmeid.”;

3) paragrahvi 4 täiendatakse lõikega 31 järgmises sõnastuses:

„(31) Rahandusministeeriumi Infotehnoloogiakeskus:
1) võimaldab e-maksuameti kaudu selleks õigust omavatel isikutel registriandmeid elektrooniliselt registrisse kanda ja andmetega tutvuda, sisestab registrisse töötasu ajakohase alammäära ja eelnenud aasta kõrgemate riigiteenijate ametipalga koefitsiendiga 1,0 ning teavitab deklarante deklaratsiooni esitamise kohustusest vastavalt pädeva asutuse poolt registrisse kantud andmetele, samuti nõustab registri kasutajaid tehnilistes küsimustes;
2) teeb või hangib kooskõlastatult vastutava töötlejaga registri pidamiseks vajalikke projekteerimis- ja arendustöid;
3) osaleb arendustööde lähteülesannete koostamisel ja korraldab registri muudatuste testimist;
4) võtab andmete käideldavuse, tervikluse ja konfidentsiaalsuse tagamiseks kasutusele registri turvanõuetele vastavad organisatsioonilised, füüsilised ja infotehnoloogilised turvameetmed ning rakendab neid järjepidevalt;
5) tagab registri hooldamise ja majutamise;
6) täidab vastutava töötleja poolt andmete turvaliseks töötlemiseks ning registri hooldamiseks ja majutamiseks antud juhiseid ja korraldusi;
7) käsitleb ja lahendab intsidente teenuse osutamisel ja tagab koostöös vastutava töötlejaga kasutajatoe toimimise;
8) korraldab andmete säilitamise ja varukoopiate tegemise kehtestatud nõuete kohaselt;
9) teavitab vastutavat töötlejat viivitamata asjaoludest, mis takistavad registri pidamist puudutavate kohustuste täitmist, ning annab vastutavale töötlejale aru registri pidamise kohta ja muud vajalikku teavet;
10) auditeerib infosüsteemi turvameetmete rakendamist ja edastab registrit puudutavad tulemused vastutavale töötlejale.”;

4) paragrahvi 6 lõiget 4 täiendatakse pärast esimest lauset lausega järgmises sõnastuses:

„Registri turbeaste on madal (L).”;

5) paragrahvi 8 lõiget 3 täiendatakse pärast esimest lauset lausega järgmises sõnastuses:

„Kui asutuse pädevus on lõppenud, on selle asutuse poolt registrisse kantud deklarandi kohustus deklaratsioon esitada kehtetu.”;

6) paragrahvi 12 lõige 2 sõnastatakse järgmiselt:

„(2) Kalendriaasta jooksul peab deklarant esitama vaid ühe deklaratsiooni, seda ka juhul, kui ta asub uuele ametikohale või kui tema kohustus deklaratsioon esitada tuleneb mitmel ametikohal tegutsemisest. Kui deklarandile on arvestatud järgmise deklaratsiooni esitamise tähtpäev, esitab deklarant deklaratsiooni hiljemalt selleks tähtpäevaks. Deklaratsiooni saab esitada üksnes selle aasta lõpuni, mil vastav deklaratsioon tuli esitada. Deklaratsiooni esitamine väljaspool käesolevas paragrahvis nimetatud kohustusi on deklarandi õigus.”;

7) paragrahvi 15 lõiked 1 ja 2 tunnistatakse kehtetuks;

8) paragrahvi 15 lõike 3 punkt 2 sõnastatakse järgmiselt:

„2) andmed deklaratsiooni esitamisele eelnenud kalendriaastal ja deklaratsiooni esitamise aastal väljaspool ametikohustusi töölepingu või teenuste osutamise lepingu alusel või valitaval või nimetataval ametikohal tegutsemise kohta, samuti tegutsemise kohta ettevõtjana või täisosanikuna täis- või usaldusühingus või juriidilise isiku juhtimis- või kontrollorgani liikmena, samuti muu kõrvaltegevuse kohta, kui see oli seotud tulu saamisega, märkides kõrvaltegevuse sisu ning alguse ja lõpu, kui kõrvaltegevus on lõppenud;”;

9) paragrahvi 15 lõike 3 punkt 3 tunnistatakse kehtetuks;

10) paragrahvi 15 lõike 3 punkt 13 sõnastatakse järgmiselt:

„13) andmed eelnenud aastal saadud deklarandi ametikohustuste täitmist mõjutada võiva varalise ja muu soodustuse kohta, mille väärtus ületab eelnenud aastal kehtinud kõrgemate riigiteenijate ametipalka koefitsiendiga 1,0, märkides soodustuse andja nime ja varaliselt hinnatava soodustuse väärtuse eurodes.”;

11) paragrahvi 15 lõike 4 punkt 2 sõnastatakse järgmiselt:

„2) deklarandi eelnenud kalendriaasta kohta tuludeklaratsioonis deklareeritud tulude summa;”;

12) paragrahvi 15 lõike 4 punktid 6 ja 7 sõnastatakse järgmiselt:

„6) deklarandile otseselt või kaudselt kuuluva ja Eesti väärtpaberite keskregistris registreeritud väärtpaberi, välja arvatud kogumispensioni osak, emitent, väärtpaberi nimetus ja liik, kogus, soovi korral täpsustatud osalus, märge, kui tegu on ühis- või kaasomandiga, ning võimaluse korral vaba tekstina ühise omandi protsent;
7) andmed deklaratsiooni esitamisele eelnenud kalendriaastal ja deklaratsiooni esitamise aastal väljaspool ametikohustusi töölepingu või teenuste osutamise lepingu alusel või valitaval või nimetataval ametikohal tegutsemise kohta, samuti tegutsemise kohta ettevõtjana või täisosanikuna täis- või usaldusühingus või juriidilise isiku juhtimis- või kontrollorgani liikmena, samuti muu kõrvaltegevuse kohta, kui see oli seotud tulu saamisega. Deklaratsiooni märgitakse kõrvaltegevuse sisu ning selle algus ja lõpp juhul, kui kõrvaltegevus on alanud või lõppenud deklaratsiooni esitamisele eelnenud kalendriaastal ja deklaratsiooni esitamise aastal.”;

13) paragrahvi 15 lõige 5 tunnistatakse kehtetuks;

14) paragrahvi 15 lõige 6 sõnastatakse järgmiselt:

„(6) Lõike 3 punktis 13 nimetatud soodustusi ei pea deklareerima, kui soodustus on saadud deklarandi töökohalt või lõike 4 punkti 1 kohaselt deklareeritud isikult.”;

15) paragrahvi 15 lõige 7 tunnistatakse kehtetuks;

16) paragrahvi 16 täiendatakse lõikega 7 järgmises sõnastuses:

„(7) Korruptsioonivastase seaduse § 16 lõike 4 punktis 4 nimetatud krediidiasutusel, finantseerimisasutusel ja notaril on õigus registri volitatud töötlejaga sõlmitud lepingu alusel saada registrist infotehnoloogilise lahenduse kaudu rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seadusest tulenevate kohustuste täitmise eesmärgil järgmisi andmeid selle kohta:
1) kas isikul on deklareerimiskohustus korruptsioonivastase seaduse § 13 lõike 1 punktis 1 nimetatud deklarandina;
2) kas isik on registrisse kantud korruptsioonivastase seaduse § 13 lõike 1 punktis 1 nimetatud deklarandiga abielus oleva isiku, nimetatud deklarandi vanema või alaneja sugulasena või isikuna, keda seob nimetatud deklarandiga ühine majapidamine;
3) millise korruptsioonivastase seaduse § 13 lõike 1 punktis 1 nimetatud deklarandi deklaratsiooni on käesoleva lõike punktis 2 nimetatud isik kantud.”.

Kaja Kallas
Peaminister

Lea Danilson-Järg
Justiitsminister

Taimar Peterkop
Riigisekretär

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json