Keskkonnaministri 28. aprilli 2010. a määruse nr 14 „Keskkonnaministeeriumi valitsemisel oleva kinnisvara kasutamiseks andmise ja võõrandamise kord” muutmine
Vastu võetud 23.10.2019 nr 58
Määrus kehtestatakse riigivaraseaduse § 57 lõike 1 alusel.
Keskkonnaministri 28. aprilli 2010. a määrusesse nr 14 „Keskkonnaministeeriumi valitsemisel oleva kinnisvara kasutamiseks andmise ja võõrandamise kord” tehakse järgmised muudatused:
1) paragrahvi 1 lõike 2 punkt 1 sõnastatakse järgmiselt:
„1) riigivaraseaduse § 741 alusel kinnisvara otsustuskorras hoonestusõigusega koormamisel või võõrandamisel”;
2) paragrahvi 1 lõike 2 punkt 2 tunnistatakse kehtetuks;
3) paragrahvi 5 lõikes 1 jäetakse välja tekstiosa „, sealhulgas «Riigivaraseaduse» § 18 lõike 2 ning §-de 33 ja 34 alusel esitatav taotlus,”;
4) paragrahvi 5 lõike 2 punktid 2, 3 ja 4 sõnastatakse järgmiselt:
„2) andmed kinnisvara kohta, mille kasutamiseks andmist või võõrandamist taotletakse (asukoht, katastritunnus), kasutamise tähtaeg ja kasutusala pindala. Võimaluse korral lisatakse asendiplaan;
3) taotluse õiguslik alus ja kinnisvara kasutamise eesmärk;
4) taotluse põhjendus.”;
5) paragrahvi 5 lõiked 3 ja 4 sõnastatakse järgmiselt:
„(3) Kinnisvara võõrandamise taotlemisel tuleb taotlusele lisada taotluse põhjendust selgitav väljavõte detailplaneeringust, selle puudumise korral üldplaneeringust ning vara omandamise otsustamiseks õigustatud isiku otsus, kui taotlejale kehtib vastav nõue. Riigivaraseaduse § 34 lõike 1 kohaselt kinnisasja võõrandamise taotlemisel tuleb nimetatud otsus esitada hiljemalt koos määruse § 6 lõikes 4 nimetatud dokumentidega.
(4) riigivaraseaduse § 34 lõikes 1 nimetatud kinnisasja võõrandamise taotlusele tuleb lisaks lõikes 3 nimetatule lisada kohaliku omavalitsuse arengukava või väljavõte sellest ja muud taotlusega seotud dokumendid.”;
6) paragrahvi 6 lõike 1 punkt 1 sõnastatakse järgmiselt:
„1) selgitab välja, kas esineb kinnisvara kasutamiseks andmist või võõrandamist välistavaid asjaolusid, arvestades riigivaraseaduse §-des 15 ja 29 sätestatut;”;
7) paragrahvi 6 lõike 1 punktid 6–9 sõnastatakse järgmiselt:
„6) kinnisvara võõrandamisel selgitab välja kinnisvara hariliku väärtuse vastavalt riigivaraseaduse §-le 46;
7) kinnisvara kasutamiseks andmisel või piiratud asjaõigusega koormamisel selgitab välja turupõhise kasutustasu pindalaühiku või kinnisasja kohta vastavalt riigivaraseaduse §-le 181, välja arvatud juhul, kui riigivara antaks kasutamiseks riigivaraseaduse § 18 lõikes 2 sätestatud alustel;
8) koostab vastavalt riigivaraseaduse § 19 lõikele 2 või § 37 lõikele 2 Vabariigi Valitsuse korralduse eelnõu koos seletuskirjaga ja esitab need Keskkonnaministeeriumi kaudu Vabariigi Valitsusele otsustamiseks;
9) koostab kinnisvara kasutamiseks andmise või võõrandamise otsuse eelnõu ning esitab selle otsustamiseks.”;
8) paragrahvi 6 lõige 2 tunnistatakse kehtetuks;
9) paragrahvi 6 lõikes 3 asendatakse sõnad „koormamise harilikku aastatasu” sõnadega „turupõhist kasutustasu”;
10) paragrahvi 6 lõige 4 sõnastatakse järgmiselt:
„(4) Kinnisvara otsustuskorras kasutamiseks andmise või võõrandamise korral saadetakse hindamisaruanne taotluse esitajale tutvumiseks ja tehakse ettepanek kinnisvara võõrandamise või kasutamiseks andmise tasu kohta. Pärast hindamisaruande ja tasu ettepanekuga tutvumist kinnitab taotleja kirjalikult, et on nõus maksma tasu ettepanekus märgitud summas ja tingimustel.”;
11) paragrahvi 6 täiendatakse lõigetega 5 ja 6 järgmises sõnastuses:
„(5) Riigivaraseaduse § 19 lõike 4 punktis 1 nimetatud juhtudel hindamisaruannet eraldi tutvumiseks ei saadeta ja kasutamiseks andmise tasu ettepanek tehakse koos määruse § 6 lõikes 4 nimetatud nõusoleku andmisega ning kasutaja esitab tasu maksmise kinnituse viie tööpäeva jooksul nõusoleku kätte toimetamisest arvates. Kui kasutustasu kujuneb alla 10 euro, siis lähtutakse Vabariigi Valitsuse 14.07.2016 määruse nr 79 „Kinnisasja kasutustasu ja hariliku väärtuse hindamise kord, nõuded hindamisaruannetele ja nende tellimisele” § 8 lõikes 3 servituudi kohta sätestatust.
(6) Kui taotleja soovib kinnisasja müügihinna tasuda riigivaraseaduse § 34 lõikes 2 nimetatud tingimustel, tuleb koos lõikes 4 nimetatud kinnitusega esitada kohaliku omavalitsuse volikogu otsus kinnisasjale hüpoteegi seadmiseks summas, mis tasutakse pärast lepingu sõlmimist.”;
12) paragrahvi 9 tekst loetakse lõikeks 1 ning paragrahvi täiendatakse lõigetega 2 ja 3 järgmises sõnastuses:
„(2) Riigivaraseaduse § 19 lõike 4 punktis 1 nimetatud juhul võib riigivara valitseja või volitatud asutus kinnisvara anda kasutamiseks kirjaliku kokkuleppega, milles märgitakse vähemalt:
1) kasutamiseks antava kinnisvara kirjeldus (nimetus, asukoht, katastritunnus, sihtotstarve, kasutamiseks antava maa-ala pindala ja riigi kinnisvararegistri kood);
2) kasutaja nimi ja registri- või isikukood;
3) kasutamise aeg ja tingimused;
4) tasu määramise tingimused ja põhjendus;
5) kinnisvaraga seotud kõrvalkulud, maksud ja koormised, mille katab proportsionaalselt kasutusõiguse ulatusega kasutaja, välja arvatud juhul, kui need sisalduvad kasutustasus või kui seadusest, Vabariigi Valitsuse või käesolevast määrusest tulenevalt kasutustasu ei määrata.
(3) Lõikes 2 nimetatud kokkulepe jõustub pärast seda, kui kasutaja esitab otsustajale määruse § 6 lõikes 5 nimetatud kinnituse või kinnisasja tasuta kasutamiseks andmise korral lõikes 2 nimetatud kokkuleppe allkirjastamisega kasutamiseks andja poolt.”;
13) paragrahvi 10 punktis 5 asendatakse sõnad „aeg, koht ja kord” sõnadega „aeg ja koht”;
14) paragrahvi 11 lõike 2 punkt 11 sõnastatakse järgmiselt:
„11) aeg ja koht, kus saab tutvuda kinnisvara, lepingu oluliste tingimuste ning võimaluse korral lepingu projektiga.”;
15) paragrahvi 12 lõiked 2 ja 3 sõnastatakse järgmiselt:
„(2) Komisjon kontrollib pakkumiste vastavust enampakkumisel või valikpakkumisel osalemise ja pakkumiste esitamise tingimustele, selgitab tingimustele vastavate pakkumiste hulgast välja parima pakkumise ja paremuselt teise pakkumise ning fikseerib enampakkumise tulemused protokollis.
(3) Komisjoni esimees allkirjastab komisjoni koostatud protokolli või avaliku elektroonilise enampakkumise korral elektroonilise oksjonikeskkonna koostatud protokolli väljavõtte. Täiendavate asjaolude selgumisel võib komisjon põhjendatud juhul teha enampakkumise protokollis muudatusi.”;
16) paragrahvi 13 lõike 3 esimene lause sõnastatakse järgmiselt:
„Komisjon tutvustab enampakkumisel osalemise ja pakkumiste esitamise tingimusi, teatab osalejate arvu ja nende registreerimisnumbrid ning enampakkumise minimaalse ja maksimaalse sammu.”;
17) paragrahvi 13 lõike 5 teine lause sõnastatakse järgmiselt:
„Enampakkumise tulemused tehakse osalejatele teatavaks suuliselt enampakkumise ruumis ning fikseeritakse enampakkumise protokollis.”;
18) paragrahvi 14 lõike 9 teises lauses asendatakse sõna „protseduurireeglites” sõnaga „tingimustes”;
19) paragrahvi 15 lõikes 1 asendatakse sõnad „enampakkumise avamise aeg” sõnadega „pakkumiste esitamise tähtpäev”;
20) paragrahvi 15 lõike 2 punkti 1 lisatakse pärast tekstiosa „pakkuja nimi,” tekstiosa „registri- või isikukood,”;
21) paragrahvi 15 lõike 2 punkt 2 sõnastatakse järgmiselt:
„2) avaldus enampakkumisel osalemiseks ja kinnisvara ostmiseks või kasutuslepingu sõlmimiseks enampakkumisteates kehtestatud tingimustel;”;
22) paragrahvi 15 lõike 2 punkti 4 lisatakse pärast sõna „pakkumissumma” tekstiosa „, mis ei tohi olla alla alghinna”;
23) paragrahvi 15 lõike 2 punkt 5 sõnastatakse järgmiselt:
„5) pakkumise esitaja allkiri;”;
24) paragrahvi 15 lõiget 2 täiendatakse punktiga 6 järgmises sõnastuses:
„6) füüsilise isiku esindaja volikiri ja juriidilise isiku esindaja volikiri, kui juriidilise isiku nimel pakkumise esitaja esindusõigus ei kajastu Eesti äriregistris.”;
25) paragrahvi 15 lõige 6 sõnastatakse järgmiselt:
„(6) Komisjon loeb esitatud pakkumise tingimustele mittevastavaks ja pakkuja ei osale enampakkumisel, kui esineb vähemalt üks järgmistest puudustest:
1) pakkumine esitatakse korraldajale pärast pakkumise esitamise tähtaega;
2) esitatud ümbrikult ei selgu, et see sisaldab pakkumist või millisele objektile pakkumine on tehtud;
3) tagatisraha ei ole makstud pakkumise esitamise tähtajaks või eksimus tagatisraha tasumisel ei võimalda tuvastada, kas see on tasutud õigele kontole, õige viitenumbriga ja nõutud summas;
4) esitatud pakkumissumma on alla alghinna;
5) teise isiku esindamise korral puudub esindusõigus pakkumise esitamiseks;
6) mõni nõutud dokumentidest jäetakse esitamata või esitatakse puudustega ning enampakkumise tingimuste täitmist ei ole võimalik kindlaks teha.”;
26) määrust täiendatakse §-ga 161 järgmises sõnastuses:
„§ 161. Avaliku enampakkumise ja valikpakkumise nurjumine
Komisjon tuvastab, kas valikpakkumisel või enampakkumisel esines juhtumeid, mille korral on riigivaraseadusest tulenevalt õigus või kohustus pakkumismenetlus nurjunuks tunnistada ja valikpakkumise või enampakkumise tulemused kinnitamata jätta, ning teeb otsustajale vastava ettepaneku.”;
27) paragrahvi 17 lõikes 1 asendatakse sõnad „otsuse teeb keskkonnaminister” sõnadega „otsustab Keskkonnaministeerium või volitatud asutus”;
28) paragrahvi 17 lõige 4 tunnistatakse kehtetuks;
29) paragrahvi 18 lõikes 2 jäetakse välja tekstiosa „§ 66 lõikes 9,”;
30) paragrahvis 22 asendatakse tekstiosa „§-des 50 ja 97” tekstiosaga „§-s 50 ja § 95 lõike 5 punktis 2 ja lõikes 7”;
31) paragrahvi 23 lõike 2 punkt 4 sõnastatakse järgmiselt:
„4) menetluse jooksul esitatud taotlused ja muud olulised dokumendid;”;
32) paragrahvi 23 lõike 2 punktid 6 ja 7 tunnistatakse kehtetuks.
Rene Kokk
Minister
Meelis Münt
Kantsler