Teksti suurus:

Häirekeskuse põhimäärus

Väljaandja:Siseminister
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst-terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:01.01.2012
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:01.03.2012
Avaldamismärge:RT I, 29.12.2011, 141

Häirekeskuse põhimäärus

Vastu võetud 27.12.2011 nr 30

Määrus kehtestatakse „Vabariigi Valitsuse seaduse” § 42 lõike 1 alusel.

1. peatükk Üldsätted 

§ 1.  Häirekeskuse staatus

  (1) Häirekeskus on Siseministeeriumi valitsemisalas tegutsev valitsusasutus, mis täidab seadusest ja teistest õigusaktidest tulenevaid ülesandeid.

  (2) Oma ülesannete täitmisel esindab Häirekeskus riiki.

  (3) Häirekeskuse kõrgemalseisvaks valitsusasutuseks on Siseministeerium.

§ 2.  Häirekeskuse eelarve

  (1) Häirekeskusel on oma eelarve. Häirekeskusel on arvelduskonto Riigikassa kontsernikonto koosseisus.

  (2) Häirekeskuse kulud kaetakse riigieelarvest.

  (3) Häirekeskuse eelarve kinnitab, muudab ja eelarve täitmist kontrollib siseminister.

§ 3.  Häirekeskuse aruandekohustuslikkus

  Häirekeskus on aruandekohustuslik Siseministeeriumi ees, kes suunab ja koordineerib tema tegevust ja teostab tema üle seaduses sätestatud korras teenistuslikku järelevalvet.

§ 4.  Häirekeskuse sümboolika

  (1) Häirekeskusel on oma nimetuse ja väikese riigivapi kujutisega pitsat, mille kasutamine sätestatakse asjaajamiskorras.

  (2) Häirekeskusel on üld- ja kirjaplank, mille kasutamine sätestatakse asjaajamiskorras.

  (3) Häirekeskusel on oma embleem, mida võib kasutada kujunduselemendina Häirekeskuse plankidel, trükistel, suveniiridel ja muudel identiteeti kandvatel esemetel. Embleemil on kujutatud kiirtekimpudest koosnev hõbedane kaheksaharuline täht, mille keskel on punane sõõr, mille sees on hõbedane number 112. Sõõri ümbritseb sinine hõbedaste servadega rõngas, mille ülemisel poolel on hõbedane kiri „HÄIREKESKUS”, alumise poole keskel on hõbedase äärisega sõõr, milles on Eesti lipu värvid sinine, must ja valge. Kummalgi pool sõõri on kaks hõbedast tammelehte. Embleemi etalonkujutis on esitatud käesoleva põhimääruse lisas.

  (4) Häirekeskuses on kasutusel Päästeameti põhimäärusega kehtestatud päästeteenistujate staažimärgid.

  (5) Häirekeskusel võivad olla muud kehtestatud korras registreeritud sümbolid.

§ 5.  Hädaabinumber

  Häirekeskusel on hädaabinumber 112.

§ 6.  Häirekeskuse asukoht

  Häirekeskus asub Tallinnas. Häirekeskuse postiaadress on Erika 3, 10416 Tallinn. Häirekeskuse mujal asuva struktuuriüksuse asukoht ja postiaadress nimetatakse ära struktuuriüksuse põhimääruses.

§ 7.  Häirekeskuse ingliskeelne nimetus

  Häirekeskuse ingliskeelne nimetus on Estonian Emergency Response Centre.

2. peatükk Häirekeskuse tegevusvaldkond ja ülesanded 

§ 8.  Häirekeskuse tegevusvaldkond ja ülesanded

  Häirekeskuse tegevusvaldkond ja ülesanded on:
  1) hädaabiteadete menetlemine;
  2) Häirekeskuse struktuuriüksuste tegevuse korraldamine, suunamine, analüüsimine ja kontrollimine ning nendevahelise koostöö korraldamine;
  3) Häirekeskuse tegevusvaldkonna arengudokumentide väljatöötamine või väljatöötamises osalemine ning ettepanekute tegemine Siseministeeriumile hädaabiteadete menetlemise poliitika väljatöötamiseks;
  4) ettepanekute tegemine tegevusvaldkonda puudutavate standardite ja õigusaktide väljatöötamiseks või muutmiseks, arvamuse andmine ameti tegevusvaldkonda puudutavate õigusaktide eelnõude kohta ning osalemine nende väljatöötamisel;
  5) hädaabiteadete menetlemisega seotud statistiliste andmete kogumine ja analüüsimine;
  6) üldsuse oma tegevusest ja hädaolukorra vahetust ohust teavitamine seadusega sätestatud korras ja ulatuses;
  7) Häirekeskuse ülesannete täitmiseks vajaliku koostöö arendamine teiste riigiasutuste, kohalike omavalitsusüksuste, valitsusväliste organisatsioonide, avalikkuse ning välisriikide asjaomaste ametiasutuste ja rahvusvaheliste organisatsioonidega;
  8) muude kõnekäsitlusalaste teenuste osutamine, kui selle tegevusega ei takistata eelnimetatud põhitegevusi;
  9) muude seadusest ja selle alusel antud õigusaktidest tulenevate ülesannete täitmine.

3. peatükk Häirekeskuse juhtimine 

§ 9.  Häirekeskuse juht

  (1) Häirekeskust juhib peadirektor.

  (2) Peadirektorile alluvad vahetult peadirektori asetäitjad.

  (3) Peadirektori äraolekul asendab teda peadirektori asetäitja.

  (4) Peadirektori asendamine vormistatakse siseministri käskkirjaga. Peadirektori lühiajalisel, mitte üle seitsme kalendripäeva kestval, äraolekul vormistatakse peadirektori asendamine peadirektori käskkirjaga, mis tehakse viivitamatult teatavaks Siseministeeriumile.

§ 10.  Peadirektori pädevus

  (1) Häirekeskuse peadirektor:
  1) juhib Häirekeskuse tööd;
  2) vastutab Häirekeskuse tööd korraldavate õigusaktide õiguspärase, täpse, õigeaegse ja otstarbeka täitmise eest ning annab aru Siseministeeriumile;
  3) juhib vahetult peadirektori asetäitjate tööd ja nende kaudu struktuuriüksuste tööd;
  4) teostab teenistuslikku järelevalvet Häirekeskuse teenistujate tegevuse üle;
  5) esindab Häirekeskust ja annab volitusi Häirekeskuse esindamiseks;
  6) esitab Siseministeeriumile ettepanekuid Häirekeskuse struktuuri ja teenistujate koosseisu kohta;
  7) kinnitab Häirekeskuse ameti- ja abiteenistuskohad, sealhulgas päästeteenistujate ametikohad ja päästeteenistujate ametikohtadele vastavad ametinimetused, struktuuriüksuste lõikes;
  8) võtab teenistusse ja vabastab teenistusest Häirekeskuse teenistujad, kui seaduses ei ole sätestatud teisiti;
  9) kinnitab ameti struktuuriüksuste põhimäärused ja ametijuhendid;
  10) kinnitab Häirekeskuse sisekorraeeskirja, asjaajamiskorra ja raamatupidamise siseeeskirja ning muud sisemist töökorraldust reguleerivad juhendid ning korrad, mille kehtestamine ei ole käesoleva põhimäärusega antud peadirektori asetäitja pädevusse;
  11) esitab Siseministeeriumile ettepanekuid Häirekeskuse tegevusvaldkonna korraldamiseks;
  12) esitab Siseministeeriumile ettepanekuid Häirekeskuse eelarve kohta ning vastutab eelarve eesmärgipärase ja otstarbeka täitmise eest;
  13) otsustab Häirekeskuse valduses oleva riigivaraga seotud küsimusi „Riigivaraseaduse” või selle alusel kehtestatud korras;
  14) sõlmib oma pädevuse piires kokkuleppeid välisriikide asjaomaste organisatsioonidega;
  15) täidab muid seadusest ja selle alusel antud õigusaktidest tulenevaid ülesandeid.

  (2) Teenistusliku järelevalve korras võib peadirektor teha peadirektori asetäitjale või struktuuriüksuse juhile ülesandeks materjalide ja seletuste kogumise tähtsust omavate asjaolude väljaselgitamiseks.

  (3) Peadirektoril on õigus anda oma pädevuse piires õigusaktide alusel ning nende täitmiseks käskkirju, suulisi ja kirjalikke korraldusi.

§ 11.  Häirekeskuse peadirektori asetäitja

  (1) Häirekeskuse koosseisus on kaks peadirektori asetäitjat:
  1) peadirektori asetäitja hädaabiteadete menetlemise alal;
  2) peadirektori asetäitja planeerimise alal.

  (2) Peadirektori asetäitjale hädaabiteadete menetlemise alal alluvad Põhja Keskus, Ida Keskus, Lääne Keskus, Lõuna Keskus ning abi- ja infokeskus.

  (3) Peadirektori asetäitjale planeerimise alal alluvad arendusosakond ja üldosakond.

  (4) Peadirektori asetäitja:
  1) juhib struktuuriüksuste juhatajate kaudu struktuuriüksuste tööd;
  2) analüüsib, arendab, planeerib ja koordineerib struktuuriüksuse tööd Häirekeskuses;
  3) teeb peadirektorile ettepanekuid Häirekeskuse eelarve koostamiseks ja eelarvevahendite kasutamiseks oma tegevusvaldkonnas;
  4) teeb peadirektorile ettepanekuid Häirekeskuse struktuuri ja koosseisu ning oma tegevusvaldkonna kohta;
  5) vastutab talle alluvate struktuuriüksuste töö korraldamise ja tegevust reguleerivate õigusaktide õiguspärase, täpse, õigeaegse ja otstarbeka täitmise eest ning annab aru peadirektorile struktuuriüksuste tegevusest ja talle eraldatud eelarvevahendite kasutamisest;
  6) esindab Häirekeskust peadirektorilt saadud volituste piires;
  7) teostab järelevalvet talle alluvate teenistujate teenistusülesannete täitmise üle;
  8) teeb koostööd teiste riigiasutuste, kohalike omavalitsusüksuste ja teiste organisatsioonidega;
  9) täidab muid peadirektori poolt antud ülesandeid.

  (5) Peadirektori asetäitjal on õigus anda oma pädevuse piires õigusaktide alusel ning nende täitmiseks käskkirju, suulisi ja kirjalikke korraldusi.

  (6) Peadirektori asetäitjate tööülesanded, õigused ja vastutus sätestatakse täpsemalt peadirektori käskkirjaga kinnitatud ametijuhendiga.

4. peatükk Häirekeskuse struktuur ja struktuuriüksuste põhiülesanded 

§ 12.  Häirekeskuse struktuuriüksused

  (1) Häirekeskuse struktuuriüksused on:
  1) arendusosakond;
  2) üldosakond;
  3) Põhja Keskus;
  4) Ida Keskus;
  5) Lääne Keskus;
  6) Lõuna Keskus;
  7) abi- ja infokeskus.

  (2) Struktuuriüksuste koosseisu võivad kuuluda allstruktuuriüksused, mille pädevus määratakse kindlaks peadirektori käskkirjaga kinnitatud struktuuriüksuse põhimäärusega.

  (3) Häirekeskuse struktuuriüksused osalevad oma valdkonda kuuluvate õigusaktide eelnõude väljatöötamisel, osalevad lepingute väljatöötamisel ja sõlmimisel, jälgivad lepingutega võetud kohustuste täitmist, osalevad oma valdkonna arendustegevuses ning siseriiklikus ja rahvusvahelises koostöös, töötavad välja oma valdkonna juhendid ja normid, osalevad oma valdkonnaga seonduvate avalduste lahendamisel ja teabenõuete täitmisel, teostavad teenistuslikku järelevalvet ja muid õigusaktidest tulenevaid ülesandeid.

  (4) Häirekeskuse struktuuriüksuse põhiülesannete täitmisega kaasnevad ülesanded ja teeninduspiirkond määratakse kindlaks peadirektori käskkirjaga kinnitatud struktuuriüksuse põhimäärusega. Struktuuriüksuse juhi õigused, kohustused ja vastutus määratakse kindlaks peadirektori käskkirjaga kinnitatud struktuuriüksuse juhi ametijuhendiga.

  (5) Häirekeskuse struktuuri võivad kuuluda väljaspool struktuuriüksusi asuvate teenistujate ametikohad.

  (6) Väljaspool struktuuriüksusi asuvate teenistujate tööülesanded, õigused ja vastutus sätestatakse täpsemalt peadirektori käskkirjaga kinnitatud ametijuhendiga.

§ 13.  Arendusosakonna põhiülesanded

  Arendusosakonna põhiülesanded on:
  1) Häirekeskuse planeerimis- ja arendusalase tegevuse korraldamine;
  2) Häirekeskuse tegevusvaldkonnaga seotud koostöö arendamine ja koordineerimine teiste riigiasutuste, kohalike omavalitsusüksuste ja teiste organisatsioonidega;
  3) Häirekeskuse tegevusvaldkonnaga seotud koostöö korraldamine välisriikide asjaomaste ametiasutuste ja rahvusvaheliste organisatsioonidega;
  4) Häirekeskuse põhiülesannete täitmiseks ning arengusuundade kavandamiseks vajaliku teabe kogumine, töötlemine ja analüüsimine;
  5) järelevalve teostamine hädaabiteadete menetlemise ja sellega seotud toimingute üle;
  6) uute töövahendite tööprotsessi juurutamise korraldamine ja koordineerimine;
  7) hädaabiteadete menetlemisega seotud personali arendamise vajaduse välja selgitamine tuginedes järelevalve ja kvaliteedi hindamise tulemustele;
  8) hädaabiteadete menetlemisega seotud statistiliste andmete kogumine ja analüüsimine.

§ 14.  Üldosakonna põhiülesanded

  Üldosakonna põhiülesanded on:
  1) Häirekeskuse eelarve koostamise ja menetlemise korraldamine;
  2) finantsanalüüsi teostamine ja eelarve täitmise jälgimine;
  3) personali juhtimise põhimõtete väljatöötamine ning rakendamise korraldamine;
  4) värbamise ja valiku korraldamine;
  5) koolitustegevuse ja personali arendustegevuse korraldamine;
  6) personalianalüüsi ja planeerimise korraldamine;
  7) personaliarvestuse korraldamine;
  8) töötervishoiu ja töökeskkonna alase tegevuse korraldamine;
  9) asjaajamise ja arhiivitöö korraldamine;
  10) salastatud teabele juurdepääsulubade käitlemine;
  11) Häirekeskuse kasutusse antud kinnisvara ja töövahendite haldamine;
  12) transpordivahendite hoolduse ja remondi korraldamine;
  13) hangete korraldamine ja koordineerimine.

§ 15.  Põhja Keskuse, Ida Keskuse, Lääne Keskuse ja Lõuna Keskuse põhiülesanded

  Põhja Keskuse, Ida Keskuse, Lääne Keskuse ja Lõuna Keskuse põhiülesanded on:
  1) Euroopa ühtsele hädaabinumbrile 112 saabunud hädaabikõnede või muul viisil saabunud teadete vastuvõtmine ja töötlemine;
  2) väljasõidukorralduse andmine päästetööks, demineerimistööks ja kiirabiteenuse osutamiseks;
  3) pääste- ja kiirabialaste hädaabiteadete menetlemisega seotud informatsiooni edastamine;
  4) pääste- ja kiirabialaste hädaabiteadete menetlemisega seotud informatsiooni päästeinfosüsteemi sisestamine;
  5) hädaabinumbrile 110 saabunud hädaabiteadete vastuvõtmine ja töötlemine ning töödeldud esmase informatsiooni edastamine politseiinfosüsteemi.

§ 16.  Abi- ja infokeskuse põhiülesanded

  Abi- ja infokeskuse põhiülesanded on:
  1) Häirekeskuse abi- ja infotelefonidele saabunud teadete vastuvõtmine, analüüsimine, dokumenteerimine ning edastamine;
  2) päästevaldkonnaga seotud mittekiireloomulise informatsiooni vahendamine riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutustele, teistele juriidilistele isikutele ning elanikkonnale;
  3) koostöö riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutustega Häirekeskuse abi- ja infotelefonide töö korraldamiseks.

5. peatükk Rakendussätted 

§ 17.  Määruste kehtetuks tunnistamine

  (1) Siseministri 21. detsembri 2010. a määrus nr 73 „Häirekeskuse põhimäärus” (RT I, 29.12.2010, 151) tunnistatakse kehtetuks.

  (2) Siseministri 30. novembri 2004. a nr 67 „Häirekeskuse moodustamine” (RTL 2004, 152, 2297) tunnistatakse kehtetuks.

§ 18.  Määruse jõustumine

  (1) Määrus jõustub 1. jaanuaril 2012. a.

  (2) Käesoleva määruse § 15 p 5 jõustub põhiülesandena Ida Keskuses 1. märtsil 2012. a, Põhja- ja Lõuna Keskuses 1. märtsil 2013. a ning Lääne Keskuses 1. märtsil 2014. a.

Ken-Marti Vaher
Siseminister

Tarmo Türkson
Kantsler

Lisa Häirekeskuse embleemi etalonkujutis

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json