Meetme «Nõuetele mittevastavate tavajäätmeprügilate sulgemine» tingimused
Vastu võetud 13.03.2008 nr 9
Määrus kehtestatakse «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 12 lõike 4 alusel ja kooskõlas §-ga 13 ning Vabariigi Valitsuse 19. aprilli 2007. a määruse nr 111 «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse andmist korraldavate asutuste määramine» § 5 punktiga 1.
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
§ 1. Määruse reguleerimisala
Määrusega sätestatakse vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» (edaspidi struktuuritoetuse seadus) § 3 lõikele 3 kinnitatud «Elukeskkonna arendamise rakenduskava» prioriteetse suuna «Veemajanduse ja jäätmekäitluse infrastruktuuri arendamine» meetme «Nõuetele mittevastavate tavajäätmeprügilate sulgemine» raames toetuse andmise ning selle kasutamise tingimused ja kord.
§ 2. Mõisted
Käesoleva määruse tähenduses:
1) taotlus
on rakendusüksuse poolt kehtestatud vormi kohane dokument koos käesoleva
määruse § 10 lõikes 6 nõutavate lisadega;
2)
kinnituskiri on toetuse saaja kirjalik, rakendusüksuse poolt
nõutavas sõnastuses kinnitus, et saaja on nõus toetuse taotluse
rahuldamise otsuses sätestatud nõuetega ning valmis projekti
eesmärgipäraselt ellu viima;
3) ettevalmistustööd
on prügila sulgemiskava koostamine ja keskkonnamõju hindamine vastavalt
keskkonnaministri 29. aprilli 2004. a määruse nr 38 «Prügila rajamise,
kasutamise ja sulgemise nõuded» §-le 33;
4) prügila
sulgemine on keskkonnaministri 29. aprilli 2004. a määruse nr 38
«Prügila rajamise, kasutamise ja sulgemise nõuded» § 31 lõigetes 1 ja 3
sätestatud tegevus;
5) prügila korrastamine on
keskkonnaministri 29. aprilli 2004. a määruse nr 38 «Prügila rajamise,
kasutamise ja sulgemise nõuded» § 55 nimetatud sulgemistööd;
6)
rakendusasutus on vastavalt Vabariigi Valitsuse 19. aprilli
2007. a määruse nr 111 «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse andmist
korraldavate asutuste määramine» § 5 punktile 1 Keskkonnaministeerium;
7)
rakendusüksus on vastavalt Vabariigi Valitsuse 19. aprilli
2007. a määruse nr 111 «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse andmist
korraldavate asutuste määramine» § 6 punktile 1 Sihtasutus
Keskkonnainvesteeringute Keskus;
8) projekt on toetuse
taotleja poolt kavandatav tegevus suletud tavajäätmeprügila
korrastamiseks vastavalt sulgemiskavale;
9) toetus on projekti
elluviimiseks Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist eraldatav tagastamatu
rahaline abi;
10) riigi jäätmekava 2008–2013
on «Jäätmeseaduse» § 40 lõike 1 alusel aastateks 2008–2013 vastuvõetud
dokument;
11) kohaliku omavalitsusüksuse jäätmekava
on «Jäätmeseaduse» § 42 lõikes 1 nimetatud dokument;
12)
projekti kogukulud on projekti abikõlblike ja mitteabikõlblike kulude
summa.
§ 3. Toetuse andmise eesmärk
Kõik keskkonnanõuetele mittevastavad tavajäätmeprügilad on suletud ja korrastatud.
§ 4. Toetatav tegevus
(1) Toetust antakse riigi jäätmekava 2008–2013 lisas 4 nimetatud keskkonnanõuetele mittevastavate prügilate korrastamiseks, mille kohta keskkonnateenistus on teinud sulgemise otsuse.
(2) Toetatakse tegevusi, mis on sulgemise otsuse osaks olevas sulgemiskavas määratud, ning ehitusjärelevalvet nende tegevuste üle.
(3) Toetust ei anta projekti ettevalmistamiseks ega korrastatud prügila järelhooldustegevusteks.
§ 5. Projekti kestus ja kulude abikõlblikkuse periood
(1) Projekti elluviimise maksimaalne kestus on 36 kuud taotluse rahuldamise otsuse vastuvõtmisest arvates.
(2) Projekti abikõlblikkuse periood algab toetuse taotluse rahuldamise otsuse päeval või taotluse rahuldamise otsuses märgitud muul päeval, kuid mitte varem kui 1. jaanuaril 2007.
(3) Projekti abikõlblikkuse periood lõpeb toetuse rahuldamise otsuses märgitud päeval, kuid mitte hiljem kui 16. juulil 2013.
(4) Projekt loetakse lõppenuks pärast toetuse viimase väljamakse tegemist.
§ 6. Abikõlblikud kulud
(1) Meetme raames on abikõlblikud ainult need projekti kulud, mis tekivad meetme ja projekti eesmärkide saavutamiseks vahetult käesoleva määruse § 4 lõikes 1 nimetatud tegevuse elluviimisel vastavalt prügila sulgemiskavale. Abikõlblikud kulud peavad olema projekti elluviimisega otseselt seotud, põhjendatud, läbipaistvad ja detailselt kirjeldatud ning tehtud projekti abikõlblikkuse perioodil.
(2) Abikõlblikud ei ole järgmised kulud:
1) nõukogu
määruses (EÜ) nr 1084/2006, millega asutatakse Ühtekuuluvusfond ning
tunnistatakse kehtetuks määrus (EÜ) nr 1164/94 (ELT L 210, 31.7.2006,
lk 79–81), nõukogu määruses (EÜ) nr 1083/2006, millega nähakse ette
üldsätted Euroopa Regionaalarengu Fondi, Euroopa Sotsiaalfondi ja
Ühtekuuluvusfondi kohta ning tunnistatakse kehtetuks määrus (EÜ)
nr 1260/1999 (ELT L 210, 31.7.2006, lk 25-78) ja Vabariigi Valitsuse
31. jaanuari 2007. a määruses nr 26 «Perioodi 2007–2013
struktuuritoetuse kulude abikõlblikkuse või mitteabikõlblikkuse
määramise tingimused ja kord» mitteabikõlblikuks tunnistatud kulud;
2)
mitterahalised kulutused;
3) kinnisvara, ehitise ja sõiduki ost;
4)
intressid, finantstehingute kulud, valuutavahetustasud, valuutakahjum
ning muud üksnes finantseerimisega seotud kulutused;
5)
kulutused erisoodustustele;
6) esinduskulud ja kingitused;
7)
organisatsioonide liikmemaksud;
8) trahvid, viivised, kohtukulud;
9)
personali- ja üldkulud.
(3) Käibemaks on abikõlblik kulu, kui toetuse saaja ei ole käibemaksukohustuslane või toetuse saajal on võimalik tõendada, et vastavalt käibemaksu reguleerivatele õigusaktidele on toetuse saaja lõpptarbija, kellel ei ole õigust projekti raames tasutud käibemaksust oma maksustatavast käibest maha arvata või tagasi taotleda ning käibemaksu ei hüvitata toetuse saajale ka muul moel.
(4) Kasutatud seadmete ostmise kulud on abikõlblikud, kui on täidetud Vabariigi Valitsuse 31. jaanuari 2007. a määruse nr 26 «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse kulude abikõlblikkuse või mitteabikõlblikkuse määramise tingimused ja kord» §-s 10 sätestatud tingimused ning seadmete müüja esitab tõendi nende päritolu kohta ja kinnitab, et nende ostmiseks ei ole eelneva seitsme aasta jooksul kordagi kasutatud riigisisest ega Euroopa Liidu institutsioonidelt või fondidelt saadud toetust ja taotleja kinnitab, et seadmete hind ei ületa nende turuväärtust ja on samalaadsete uute seadmete hinnast madalam ning seadmetel on toiminguks vajalikud tehnilised omadused, mis vastavad kehtivatele normidele ja standarditele.
(5) Juriidilise nõustamise tasud, notaritasud, tehnilise või finantsekspertiisi kulud ning raamatupidamis- või auditeerimiskulud on abikõlblikud, kui need on otseselt seotud käesoleva määruse § 4 lõikes 1 nimetatud tegevusega ning on vajalikud selle ettevalmistamiseks või rakendamiseks, või kui raamatupidamis- või auditeerimiskulud on seotud korraldusasutuse nõuetega.
§ 7. Toetuse ja omafinantseeringu suurus
(1) Toetuse andmise otsustamisel võetakse arvesse ainult projekti abikõlblikud kulud ja taotleja omafinantseeringu suurus. Toetus koos omafinantseeringuga peab tagama projekti abikõlblike kulude katmise. Kõik mitteabikõlblikud kulud katab toetuse saaja.
(2) Toetuse maksimaalne määr on 90% abikõlblikest kuludest ja minimaalne omafinantseeringu määr 10% abikõlblikest kuludest.
(3) Omafinantseeringuna ei arvestata Euroopa Liidu institutsioonidelt või fondidelt saadud tagastamatut abi.
(4) Toetuse saajale makstava toetuse määr ja toetuse maksimumsumma sätestatakse toetuse taotluse rahuldamise otsuses.
§ 8. Riigiabi andmise reeglite kohaldamine
Käesoleva meetme raames antav toetus ei ole riigiabi «Konkurentsiseaduse» § 30 lõike 1 tähenduses.
2. peatükk
TAOTLEJALE JA TAOTLUSELE ESITATAVAD NÕUDED
§ 9. Taotlejale esitatavad nõuded
(1) Toetust võivad taotleda kohaliku omavalitsuse üksused ja prügila sulgemise kohustusega juriidilised isikud.
(2) Taotlejale esitatavad nõuded on järgmised:
1) taotleja
peab olema täitnud kõik kohustused riiklike maksude osas.
Rakendusüksusel on õigus küsida Maksu- ja Tolliametilt teavet taotleja
maksuvõlgade või nende ajatamise ja maksegraafiku kohase tasumise kohta;
2)
taotlejal ei tohi olla keskkonnakasutusega seotud tasude võlgnevusi.
Rakendusüksusel on õigus küsida rakendusasutuselt teavet
keskkonnakasutusega seotud tasude võlgnevuse kohta.
(3) Kui taotleja ei vasta käesoleva paragrahvi lõikes 2 sätestatud nõuetele tunnistatakse ta nõuetele mittevastavaks.
§ 10. Toetuse taotlus
(1) Toetuse taotlemiseks peab taotleja esitama täidetud taotlusvormi, ning lisama käesoleva paragrahvi lõikes 6 nimetatud dokumendid (edaspidi taotlus). Taotlusvormi kehtestab ja avalikustab rakendusüksus hiljemalt esimese taotlusvooru väljakuulutamise ajaks. Taotlusvorm koos selle täitmise juhendiga on kättesaadav elektroonilisel kujul rakendusüksuse veebilehel http://www.kik.ee/.
(2) Taotluse peab allkirjastama taotleja esindaja.
(3) Taotlusele esitatavad üldised nõuded on järgmised:
1)
taotluse kõik taotlejale kohalduvad lahtrid peavad olema korrektselt
täidetud. Taotlusest peab selguma projekti eesmärk, toetatav tegevus
peab vastama meetme eesmärkidele ja olema kooskõlas käesoleva määruse
§ 4 lõikes 1 nimetatud tegevusega;
2) taotlus ei
tohi sisaldada alustatud või tehtud töid, mida finantseeritakse või
finantseeriti väljaspool toetust taotleva projekti eelarvet;
3)
projekti toimingud peavad olema reaalselt teostatavad, elluviidavad
taotluses märgitud aja ning käesoleva määruse § 5 lõikes 1 märgitud
perioodi kestel.
(4) Taotluses esitatud projekti eelarve kulud peavad olema otseselt seotud projekti tegevuste ja eesmärkidega. Eelarve koostamisel tuleb arvesse võtta käesolevas määruses nõutavat omafinantseeringu määra.
(5) Taotlus peab vastama struktuuritoetuse seaduse § 15 lõikes 1 sätestatud tingimustele.
(6) Toetuse taotleja peab taotlusele lisama:
1) projekti
elluviimiseks vajalikku omafinantseeringut tõendavad dokumendid;
2)
kinnituse selle kohta, et taotleja on varem riigieelarve, Euroopa Liidu
või välisabi vahenditest saadud ja tagasimaksmisele kuulunud summa
tähtajaks tagasi maksnud või toetuse tagasimaksmise ajatamise korral
tasunud tagasimaksed tähtajaks ja määratud summas;
3)
kinnituse selle kohta, et taotleja ei ole varem sama kulu hüvitamiseks
riigieelarvelistest, Euroopa Liidu või välisabi vahenditest raha saanud;
4)
teabe selle kohta, et projektile või projekti üksikutele toimingutele on
samal ajal taotletud toetust mitme meetme arvel või muudest
riigieelarve, Euroopa Liidu või välisabi vahenditest;
5)
projektijuhi elulookirjelduse;
6) suletava prügila keskkonnamõju
hindamise aruande kokkuvõtte koos järeldustega;
7)
keskkonnateenistuse otsuse prügila sulgemise kohta;
8)
keskkonnateenistuse otsusega kinnitatud prügila sulgemiskava, mis
sisaldab muu hulgas:
a) prügila sulgemise projekti, mis kirjeldab
prügila sulgemise tehnilisi lahendusi, sealhulgas andmeid jäätmelademe
kattekihtide kohta, ja meetmeid käesoleva määruse ning muude asjakohaste
õigusaktide nõuete täitmiseks;
b) sulgemistööde
ajakava;
c) sulgemistööde arvestuslikku maksumust;
d)
prügila järelhoolduse toimingute loetelu.
9) tõendi maa või
ehitise omandi või valduse kohta või kokkuleppe omanikuga või valdajaga,
mis lubab kavandatavate toimingute teostamist, või munitsipaliseerimise
algatamist tõendava dokumentatsiooni;
10) volikirja, kui
taotlejat esindab esindusõiguslik isik, kes tegutseb volituse alusel;
11)
kui taotleja on käibemaksukohustuslane, siis sellekohase kinnituse.
3. peatükk
TAOTLUSE ESITAMINE JA MENETLEMINE RAKENDUSÜKSUSES
§ 11. Taotluse menetlemine rakendusüksuses
(1) Taotluse menetlemine rakendusüksuses koosneb:
1) taotluse
registreerimisest, läbivaatamisest või läbivaatamata tagastamisest;
2)
taotleja ja taotluse nõuetele vastavaks või mittevastavaks
tunnistamisest ning mittevastavaks tunnistatud taotleja või taotluse
korral mittevastavaks tunnistamise otsuse edastamisest toetuse
taotlejale;
3) taotluste hindamisest;
4) taotluse rahuldamise või
rahuldamata jätmise otsuse tegemisest ning otsuse edastamisest toetuse
taotlejale.
(2) Taotlusvooru rahalise mahu kinnitab «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 10 lõike 2 punkti 2 alusel rakendusasutuse juht.
(3) Taotlusvooru väljakuulutamise korraldab meetme rakendusüksus. Informatsioon taotlusvooru avanemise kohta avaldatakse vähemalt 45 kalendripäeva enne taotluste esitamise tähtpäeva vähemalt kahes üleriigilises päevalehes ja rakendusüksuse kodulehel.
(4) Esimene taotlusvoor kuulutatakse välja hiljemalt 3 kuud pärast käesoleva määruse jõustumist. Teine taotlusvoor kuulutatakse välja hiljemalt 6 kuud pärast esimese vooru taotlustähtaega. Kolmas taotlusvoor kuulutatakse välja pärast 16. juulit 2009.
(5) Hilinenult esitatud taotlus tagastatakse taotlejale läbivaatamata.
(6) Taotlused saadetakse rakendusüksusele posti teel, tuuakse rakendusüksusesse käsipostiga või saadetakse digitaalselt allkirjastatuna taotlusvooru väljakuulutamise teates märgitud elektronposti aadressile hiljemalt rakendusüksuse poolt väljakuulutatud taotluste esitamise tähtpäevaks.
(7) Rakendusüksus registreerib taotluse viivitamatult. Taotleja saab informatsiooni taotluse laekumise kohta rakendusüksuse kodulehelt.
§ 12. Taotleja ja taotluse vastavaks või mittevastavaks tunnistamine
(1) Rakendusüksus kontrollib 30 kalendripäeva jooksul pärast taotluse esitamise tähtpäeva taotleja ja taotluse vastavust struktuuritoetuse seaduses ja käesolevas määruses sätestatud nõuetele. Kui rakendusüksus avastab taotluse nõuetele vastavuse kontrollimisel taotluses puudusi, teatab ta sellest taotlejale ja määrab puuduste kõrvaldamiseks kuni 15-päevase tähtaja.
(2) Rakendusüksus tunnistab taotleja nõuetele vastavaks, kui taotleja vastab käesoleva määruse § 9 lõigetes 1 ja 2 sätestatud nõuetele.
(3) Rakendusüksus tunnistab taotluse nõuetele vastavaks, kui taotlus vastab struktuuritoetuse seaduse § 15 lõikes 1 ning käesoleva määruse §-s 10 sätestatud nõuetele.
(4) Taotlust ei tunnistata nõuetele vastavaks, kui esineb vähemalt üks
järgmistest asjaoludest:
1) taotluses on esitatud ebaõigeid või
mittetäielikke andmeid või kui taotleja mõjutab pettuse või ähvardusega
või muul õigusvastasel viisil taotluse menetlemist;
2)
taotleja ei võimalda rakendusüksusel teostada taotluse nõuetele
vastavuse kontrolli või teha paikvaatlust;
3) taotlus ei vasta
struktuuritoetuse seaduse § 15 lõikes 1 või käesolevas määruses
sätestatud nõuetele;
4) taotluses esinenud puudusi ei ole
kõrvaldatud käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud tähtaja jooksul;
5)
taotluses nimetatud prügila ei ole nimetatud riigi jäätmekava 2008–2013
lisas 4.
(5) Taotluse ja taotleja nõuetele vastavaks tunnistamise korral teeb rakendusüksus taotluse nõuetele vastavaks tunnistamise otsuse. Taotluse või taotleja nõuetele mittevastavaks tunnistamise korral teeb rakendusüksus taotluse või taotleja nõuetele mittevastavaks tunnistamise ja taotluse rahuldamata jätmise otsuse.
(6) Taotluse või taotleja nõuetele mittevastavaks tunnistamise tõttu taotluse rahuldamata jätmise otsusest teavitab rakendusüksus toetuse taotlejat hiljemalt 60 kalendripäeva jooksul taotluste rakendusüksusele esitamise tähtpäevast arvates. Rakendusüksus väljastab otsuse taotlejale kättesaamise tõendamist võimaldaval viisil.
§ 13. Taotluse hindamise kord
(1) Nõuetele vastavaks tunnistatud taotluste järjestamiseks hinnatakse neid käesoleva määruse §-s 14 esitatud hindamiskriteeriumide alusel, rakendusüksuse kehtestatud korras.
(2) Hindamiskriteeriumite alusel saadud punktid summeeritakse ning selle alusel moodustub taotluste paremusjärjestus hindepunktide kahanevas järjestuses.
(3) Võrdsete hindepunktide korral eelistatakse suurema prügila sulgemiseks esitatud taotlust.
§ 14. Taotluse hindamise kriteeriumid
(1) Taotluse vastavust jäätmekavale hinnatakse järgmiselt:
taotlus
vastab kohaliku omavalitsusüksuse jäätmekavale, mis kajastab linna või
valla jäätmehoolduse arendamiseks vajalikku tegevust, – 5 punkti.
(2) Taotluse hindamisel hinnatakse võimalikku positiivset mõju inimese
tervisele ja keskkonnale järgmiselt:
1) mõju on väga oluline
ning kõrvaldatakse suure võimaliku mõjuga ohuallikas (prügila suuruse
korral 10 ha ja rohkem) – 3 punkti;
2) mõju on
oluline ning projekti elluviimisega välditakse võimalikku lokaalset
negatiivset mõju (prügila suuruse korral 3–9,9 ha) – 2 punkti;
3)
mõju on ebaoluline ning projekti teostamise otsene keskkonnamõju ei ole
määratav (prügila suuruse korral alla 3 ha) – 1 punkt.
(3) Taotluse hindamisel hinnatakse eelarve põhjendatust järgmiselt:
1)
projekti elluviimise eelarve kulud on põhjendatud ja lahti kirjutatud –
2 punkti;
2) eelarve kulusid ei ole põhjendatud – 0 punkti.
§ 15. Taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsus
(1) Taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsuse teeb rakendusüksus hiljemalt 60 kalendripäeva jooksul taotluse esitamise tähtpäevast arvates.
(2) Taotlused rahuldatakse paremusjärjestuse alusel alates hindamise tulemusena kõrgeima punktiarvu saanud taotlusest taotlusvooru eelarve piires.
(3) Taotluse rahuldamise otsuses märgitakse muuhulgas:
1) otsuse
tegija;
2) otsuse tegemise kuupäev;
3) otsuse tegemise
õiguslikud ja faktilised alused;
4) toetuse saaja ja tema andmed;
5)
taotluse number;
6) projekti nimi ja kogumaksumus;
7) toetuse
maksimummäär Eesti kroonides ja selle osakaal (%) projekti abikõlblike
kulude kogumaksumuses;
8) toetuse saaja omafinantseeringu minimaalne
osakaal (%) projekti abikõlblike kulude kogumaksumusest;
9)
toetuse kasutamise tingimused, mis tulenevad käesolevast määrusest.
(4) Rakendusüksus teeb taotluse rahuldamata jätmise otsuse, kui:
1)
vähemalt üks käesoleva määruse §-s 14 nimetatud hindamiskriteeriumidest
on saanud rakendusüksuselt hinde 0;
2) taotluse hindamisel
selgub, et taotluses on esitatud valeandmeid või esinevad asjaolud,
mille tõttu taotlejat või taotlust ei oleks saanud nõuetele vastavaks
tunnistada;
3) taotlus jääb taotluste hindamise tulemusel moodustunud
paremusjärjestuses väljapoole taotluste rahastamise eelarvet.
(5) Taotluse rahuldamata jätmise otsuses märgitakse muuhulgas käesoleva paragrahvi lõike 4 punktides 1–3 sätestatu ning taotluse rahuldamata jätmise põhjused.
(6) Rakendusüksus väljastab taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsuse viivitamatult taotlejale kättesaamise tõendamist võimaldaval viisil.
(7) Taotluse rahuldamise otsusega koos saadetakse taotlejale kinnituskiri. Kui taotleja, kelle taotlus on rahuldatud, on nõus taotluse rahuldamise otsuses sätestatud tingimustega, tagastab ta kinnituskirja allkirjastatult rakendusüksusele hiljemalt 10 kalendripäeva jooksul taotluse rahuldamise otsuse kättesaamisest arvates.
(8) Kui taotleja ei tagasta kinnituskirja rakendusüksusele 10 kalendripäeva jooksul pärast taotluse rahuldamise otsuse kättesaamist, tunnistab rakendusüksus taotluse rahuldamise otsuse kehtetuks.
(9) Kui toetuse saaja ei alusta projekti elluviimist 6 kalendrikuu jooksul projekti abikõlblikkuse perioodi algusest arvates, tunnistab rakendusüksus taotluse rahuldamise otsuse kehtetuks.
4. peatükk
TOETUSE KASUTAMINE
§ 16. Taotluse rahuldamise otsuse muutmine
(1) Toetuse saaja võib taotleda rakendusüksuselt taotluse rahuldamise
otsuse muutmist, kui:
1) tekib põhjendatud vajadus muuta projekti
elluviimise perioodi;
2) tekib põhjendatud vajadus muuta projekti
eelarvet enam kui 10% ulatuses kululiikide lõikes projekti eluea jooksul;
3)
tekib põhjendatud vajadus muuta projekti (tegevust);
4) tekib
põhjendatud vajadus muuta projekti muid osi, mida on hinnatud taotluse
rahuldamise otsuse tegemise käigus.
(2) Toetuse saaja esitab põhjendatud ettepaneku taotluse rahuldamise otsuse muutmiseks rakendusüksusele. Rakendusüksus vaatab muutmise ettepaneku läbi, küsides vajaduse korral toetuse saajalt lisateavet. Muutmise otsuse teeb rakendusüksus 30 kalendripäeva jooksul ettepaneku saamisest arvates.
(3) Toetuse summat võib taotluse rahuldamise otsuse muutmise korral põhjendatud juhtudel suurendada vaid üks kord projekti abikõlblikkuse perioodi kestel, juhul kui projekti abikõlblike kulude eelarve suureneb avatud pakkumismenetlusega riigihanke kallinemise tõttu ning on täidetud «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 18 lõikes 5 sätestatud tingimused.
20.01.2012
Parandatud aasta arv 2013. Alus: "Riigi Teataja seaduse" § 10 lõige 3 ja Keskkonnaministeeriumi 19.01.2012 taotlus nr 12-1/540-1.
§ 17. Vabanenud vahendite kasutamine
(1) Projekti eelarve muutmise või projekti teostamisest loobumise tõttu vabanenud rahasummad lisatakse järgmises taotlusvoorus jagatavate toetuste summale.
(2) Pärast viimast taotlusvooru vabanenud vahendid jagatakse vajadusel ümber kallinenud projektidele.
§ 18. Toetuse saaja kohustused ja vastutus
(1) Toetuse saaja on kohustatud täitma kohustusi, mis tulenevad «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seadusest», selle rakendusaktidest, sh käesolevast määrusest, käesolevas määruses nimetatud teistest õigusaktidest, kinnituskirjast, toetuse taotluse rahuldamise otsusest ning Euroopa Komisjoni määrusest 1159/2000/EÜ, mis käsitleb liikmesriikides järgitavaid teavitamis- ja avalikustamismeetmeid seoses struktuurifondidest antava abiga (EÜT L 130, 31.05.2000, lk 30–36).
20.01.2012
Parandatud aasta arv 2013. Alus: "Riigi Teataja seaduse" § 10 lõige 3 ja Keskkonnaministeeriumi 19.01.2012 taotlus nr 12-1/540-1.
(2) Riigihangete korraldamisel ja hankelepingu täitmisel võib rakendusüksus nõuda toetuse saajalt hankedokumente ülevaatamiseks. Asjaomased tingimused sätestatakse taotluse rahuldamise otsuses.
5. peatükk
TOETUSE VÄLJAMAKSETE TEGEMISE TINGIMUSED JA KORD
§ 19. Toetuse väljamaksed ja kasutamise aruanded
(1) Toetuse väljamaksed tehakse vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 23 lõigetele 1 ja 2 ning § 23 lõike 4 alusel kehtestatud korrale ja taotluse rahuldamise otsuses märgitud tingimustele.
(2) Toetuse saaja esitab rakendusüksuse poolt etteantud vormil väljamakse taotluse kuu 1. või 15. kuupäevaks.
(3) Toetuse lõppmakse, milleks on vähemalt 10% toetussummast, makstakse välja pärast projekti lõpparuande aktsepteerimist rakendusüksuse poolt.
6. peatükk
TOETUSE KASUTAMISE SEIRE
§ 20. Seirearuannete esitamine
Toetuse saaja esitab toetuse kasutamise kohta seirearuanded vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 24 lõike 4 alusel kehtestatud korrale.
7. peatükk
RAKENDUSSÄTE
§ 21. Määruse jõustumine
Määrus jõustub samaaegselt riigi jäätmekava 2008–2013 kinnitamisega.
Minister Jaanus TAMKIVI |
Kantsler Annika UUDELEPP |
ÕIEND
Lisatud jõustumisaeg.
Alus: "Riigi Teataja
seaduse" § 17 lõige 32