Meetme „Veemajanduse infrastruktuuri arendamine“ tingimused
Vastu võetud 13.03.2008 nr 8
Määrus kehtestatakse «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 12 lõike 4 alusel ja kooskõlas §-ga 13 ning Vabariigi Valitsuse 19. aprilli 2007. a määruse nr 111 «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse andmist korraldavate asutuste määramine» § 5 punktiga 1.
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
§ 1. Määruse reguleerimisala
Määrusega sätestatakse vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» (edaspidi struktuuritoetuse seadus) § 3 lõikele 3 kinnitatud «Elukeskkonna arendamise rakenduskava» prioriteetse suuna «veemajanduse ja jäätmekäitluse infrastruktuuri arendamine» meetme «veemajanduse infrastruktuuri arendamine» raames toetuse andmise ning toetuse kasutamise tingimused ja kord.
§ 2. Mõisted
Käesoleva määruse tähenduses:
1) projekt
on tegevus, mida toetuse taotleja kavandab ühisveevärgi- ja
kanalisatsioonisüsteemi arendamiseks;
2) rakendusasutus
on vastavalt Vabariigi Valitsuse 19. aprilli 2007. a määruse nr 111
«Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse andmist korraldavate asutuste
määramine» § 5 punktile 1 Keskkonnaministeerium;
3)
rakendusüksus on vastavalt Vabariigi Valitsuse 19. aprilli
2007. a määruse nr 111 «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse andmist
korraldavate asutuste määramine» § 6 punktile 1 Sihtasutus
Keskkonnainvesteeringute Keskus;
4) ühisveevärgi ja
-kanalisatsiooni mõistet kasutatakse «Ühisveevärgi ja
-kanalisatsiooni seaduse» § 2 tähenduses;
5) reoveekogumisala
mõistet kasutatakse «Ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni seaduse» § 4
lõike 22 tähenduses;
6) vee-ettevõtja
mõistet kasutatakse «Ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni seaduse» § 7
lõike 1 tähenduses;
7) vee-ettevõte on
eraõiguslik-juriidiline isik, kellele kuulub ühisveevärgi ja
-kanalisatsioonisüsteem;
8) uuselamupiirkond on alles
arendamisel või juba olemasolev selgelt eristuv elamupiirkond, kus on
üle 50% elamuid, millele on ehitusluba antud pärast 1. jaanuari 2005;
9)
rekonstrueerimine on olemasoleva ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni
ümberehitamine ja renoveerimine koos vajalike seadmete tarne ja
paigaldusega;
10) kinnituskiri on rakendusüksuse kehtestatud
vormis toetuse saaja kirjalik kinnitus, et ta on nõus toetuse taotluse
rahuldamise otsuses sätestatud tingimustega ning valmis projekti
eesmärgipäraselt ellu viima;
11) projekti kogumaksumus
on projekti raames tehtavate abikõlblike ja mitteabikõlblike kulude
kogusumma;
12) projekti toetus on ühisveevärgi ja
-kanalisatsiooni arendamise projekti elluviimiseks Euroopa Liidu
Ühtekuuluvusfondist eraldatav tagastamatu rahaline abi, mis määratakse
käesoleva määruse lisa 2 alajaotuses II kirjeldatud metoodika kohaselt,
lähtudes abikõlblikest kuludest;
13) projekti
finantseerimisvajaku määr on projekti abikõlbliku
kogukulutuse ja diskonteeritud investeeringukulutuse suhe;
14) projekti
finantseerimisvajak on projekti diskonteerimata abikõlbliku
kogukulutuse ja finantseerimisvajaku määra korrutis;
15) projekti
omafinantseering määratakse projekti abikõlblike kulude summa ja
projekti toetuse vahena.
§ 3. Toetuse andmise eesmärk
Toetuse andmise eesmärk on elanikele nõuetekohase veevarustuse- ja kanalisatsiooniteenuse osutamiseks vajalike ühisveevärgi- ja kanalisatsioonisüsteemide arendamine.
§ 4. Toetatav tegevus
(1) Toetust antakse järgmiseks tegevuseks:
1)
reoveekogumisalade, mille reostuskoormus on 2000 ja enam inimekvivalenti
(edaspidi ie), ühisveevärgi ja -kanalisatsioonisüsteemi ehitamine
ja rekonstrueerimine;
2) 50 kuni 1999 elanikku teenindava
joogiveevarustussüsteemi rekonstrueerimine;
3)
reoveekogumisalade, mille reostuskoormus on alla 2000 ie,
ühiskanalisatsioonisüsteemi rekonstrueerimine;
4)
anaeroobse reoveesette töötluse tehnoloogia kasutuselevõtt
reoveepuhastis, mille reostuskoormus on üle 100 000 ie.
(2) Toetust ei anta järgmiseks tegevuseks:
1)
ühiskanalisatsioonisüsteemi rekonstrueerimine ja ehitamine väljaspool
reoveekogumisalasid;
2) ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni ehitamine
uuselamupiirkonnas;
3) sademeveesüsteemide rekonstrueerimine ja
ehitamine.
(3) Toetust antakse voorupõhiselt:
1) esimeses taotlusvoorus
toetatakse käesoleva paragrahvi lõike 1 punktis 1 nimetatud tegevust;
2)
juhul kui meetme eelarve võimaldab, toetatakse järgmistes
taotlusvoorudes käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud kõiki
tegevusliike.
§ 5. Abikõlblikkuse periood
Projekti abikõlblikkuse perioodi algus- ja lõppkuupäev sätestatakse taotluse rahuldamise otsuses. Projekti abikõlblikkuse alguseks on taotluse rahuldamise otsuse tegemise kuupäev või sellest hilisem kuupäev. Abikõlblikkuse lõppkuupäev ei tohi olla hilisem kui 31. august 2015.
§ 6. Riigiabi
Käesoleva meetme raames antav toetus ei ole riigiabi «Konkurentsiseaduse» § 30 lõike 1 tähenduses.
§ 7. Kulude abikõlblikkus
(1) Abikõlblikud kulud on:
1) kõik toetuse taotluses nimetatud
projekti eesmärgi saavutamiseks vajalikud ühisveevärgi ja
-kanalisatsioonisüsteemi ehitamise ja rekonstrueerimise kulud, välja
arvatud nõukogu määruses (EÜ) nr 1083/2006, millega nähakse ette
üldsätted Euroopa Regionaalarengu Fondi, Euroopa Sotsiaalfondi ja
Ühtekuuluvusfondi kohta ning tunnistatakse kehtetuks määrus (EÜ)
nr 1260/1999 (ELT L 210, 31.7.2006, lk 25–78), nõukogu määruses (EÜ)
nr 1084/2006, millega asutatakse Ühtekuuluvusfond ning tunnistatakse
kehtetuks määrus nr 1164/94 (ELT L 210, 31.7.2006, lk 79–81) ja
Vabariigi Valitsuse 31. jaanuari 2007. a määruses nr 26 «Perioodi
2007–2013 struktuuritoetuse kulude abikõlblikkuse või
mitteabikõlblikkuse määramise tingimused ja kord» abikõlbmatuks loetud
kulud;
2) käibemaks, kui on võimalik tõendada, et vastavalt
käibemaksu reguleerivatele õigusaktidele ei ole projekti raames tasutud
käibemaksust õigust maha arvata sisendkäibemaksu või käibemaksu tagasi
taotleda või käibemaksu ei hüvitata muul moel;
3)
kulud ühisveevärgi ja -kanalisatsiooniteenuse osutamiseks või
ühisveevärgi ja -kanalisatsioonisüsteemi funktsioonide täitmiseks
vajalike eriseadmete ostmiseks;
4) kulud ühisveevärgi- ja
-kanalisatsioonisüsteemi rajatiste ostmiseks, kui nende maksumus ei
ületa 10% projekti abikõlblikest kuludest ja see on projekti seisukohast
tehniliselt ja majanduslikult põhjendatud ning rajatise vanus ei ületa
5 aastat;
5) kulud elektriühenduste rajamiseks ja
rekonstrueerimiseks ühisveevärgi ja -kanalisatsioonisüsteemi rajatisest
mitte rohkem kui 100 m kaugusele;
6) ühisveevärgi ja
-kanalisatsioonisüsteemi rajatiste elektriühenduste liitumistasud;
7)
kulud siirdekatendiga ja kergkatendiga juurdepääsuteede rajamiseks kuni
avalikult kasutatava teeni ühisveevärgi ja -kanalisatsioonisüsteemi
rajatiste teenindamiseks.
(2) Käesoleva paragrahvi lõike 1 punktis 3 nimetatud ühisveevärgi ja
-kanalisatsiooniteenuse osutamiseks vajalikud eriseadmed on:
1) vee
ja reovee puhastamiseks ning reoveesette käitlemiseks kasutatavad
seadmed ja tehnika;
2) ühisveevärgi ja -kanalisatsiooniteenuse
osutamiseks vajalik laboritehnika, sisseseade ja aparatuur.
§ 8. Projekti toetus ja omafinantseering
(1) Toetust antakse projektile, mille abikõlblike kulude suurus on vähemalt 15 miljonit krooni.
(2) Eraldatav toetus koos taotleja omafinantseeringuga peab tagama projekti abikõlblike kulude katmise ja projekti finantsilise jätkusuutlikkuse.
(3) Toetuse määr on 85% projekti finantseerimisvajakust. Toetuse projektipõhine määr arvutatakse, lähtudes käesoleva määruse lisa 2 II alajaotuses esitatud metoodikast.
(4) Projekti omafinantseering peab olema täies mahus tagatud, mille kinnituseks on toetuse taotlejad ja teised projekti rahastamises osalevad isikud esitanud kirjalikult kinnitused oma valmisoleku kohta projekti rahastamiseks nõutavas ulatuses.
(5) Omafinantseeringuna ei arvestata Euroopa Liidu institutsioonidelt või fondidelt saadud tagastamatut abi.
(6) Toetuse summa ja maksimaalne toetuse määr sätestatakse toetuse taotluse rahuldamise otsuses.
2. peatükk
TAOTLEJALE JA TAOTLUSELE ESITATAVAD NÕUDED
§ 9. Toetuse taotleja
(1) Toetuse taotleja (edaspidi taotleja) võib olla:
1)
kohalik omavalitsus;
2) ühele või mitmele kohalikule omavalitsusele
100%-liselt kuuluv vee-ettevõte (edaspidi: vee-ettevõte).
(2) Taotlejale esitatavad nõuded:
1) taotleja peab olema
maksevõimeline, majanduslikult jätkusuutlik ning ei või olla pankrotis
või likvideerimisel, tema äritegevus ei või olla peatatud ning taotleja
ei või olla muus sellesarnases seisukorras;
2) taotlejal on
projekti elluviimiseks vajalik omafinantseering;
3) taotleja on
täitnud kõik kohustused riiklike maksude osas;
4) taotlejal
on taotlusega hõlmatud projektipiirkondade kohta «Ühisveevärgi ja
-kanalisatsiooni seadusele» vastavad ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni
arendamise kavad;
5) projekti raames rajatav või rekonstrueeritav
vee- ja reoveeinfrastruktuur peab kuuluma täies mahus taotlejale või
käesoleva lõike punktis 6 nimetatud volituse andnud kohalikule
omavalitsusele või sellele kohalikule omavalitsusele kuuluvale
vee-ettevõttele või on taotlejal taotluse esitamise tähtajaks sõlmitud
siduvad lepingud rekonstrueeritava vee- ja reoveeinfrastruktuuri
omandamiseks;
6) kui taotleja esitab taotluse reoveekogumisala
piires, mis hõlmab ka teise kohaliku omavalitsuse haldusterritooriumi,
peab taotlejal olema selle kohaliku omavalitsuse kirjalik volitus, kelle
haldusterritooriumil soovitakse ühisveevärgi ja -kanalisatsioonisüsteeme
arendada.
(3) Kui taotleja ei vasta käesolevas paragrahvis sätestatud nõuetele, tunnistatakse ta nõuetele mittevastavaks.
§ 10. Toetuse taotlus
(1) Toetuse taotlus (edaspidi taotlus) on dokumentide kogum, mis koosneb nõuetekohaselt täidetud taotlusvormist ning käesoleva paragrahvi lõikes 6 nõutud dokumentidest. Suurprojektide taotluse võib esitada inglise keeles.
(2) Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud taotlusvormi kehtestab ja avalikustab rakendusüksus hiljemalt esimese taotlusvooru väljakuulutamise ajaks. Taotlusvorm koos selle täitmise juhendiga on kättesaadav elektroonilisel kujul rakendusüksuse veebilehel http://www.kik.ee/.
(3) Taotlus esitatakse ühisveevärgi- ja kanalisatsioonisüsteemi arendamiseks kohaliku omavalitsuse haldusterritooriumil ja (või) reoveekogumisala piires.
(4) Taotleja võib ühes taotlusvoorus esitada ühe projekti teostamiseks ühe taotluse.
(5) Taotluse allkirjastab taotleja või taotleja esindaja. Esindaja peab koos taotlusega esitama vastavasisulise volikirja.
(6) Taotlusele esitatavad üldised nõuded:
1) taotluse kõik
taotlejale kohaldatavad lahtrid peavad olema korrektselt täidetud,
taotlusest peab selguma projekti eesmärk, toetatav tegevus peab
sisalduma käesoleva määruse § 4 lõikes 1 ning vastama meetme
eesmärkidele;
2) juhul kui taotleja taotleb projektile või
projekti üksikutele toimingutele toetust samal ajal mitmest meetmest või
muudest riigieelarvelistest, Euroopa Liidu või välisabi vahenditest,
esitab taotleja sellekohase teabe vastavalt käesoleva määruse lisa 1
vormile 2;
3) taotlus ei tohi sisaldada teostamisel olevaid või
teostatud töid;
4) toetuse kasutamise ajakava peab olema
reaalselt järgitav ja seotud projekti finantsplaaniga. Taotluses
planeeritud tegevus peab olema elluviidav taotluses märgitud aja kestel
ja käesoleva määruse §-s 5 sätestatud abikõlblikkuse perioodil;
5)
taotluses nimetatud projekti eelarve tulud ja kulud peavad olema
otseselt seotud projekti eesmärkidega;
6) taotluses planeeritud
tegevus peab olema kooskõlas Euroopa Liidu ja riigisiseste
õigusaktidega, sealhulgas «Ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni seadusega»,
ning kohaliku omavalitsuse ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni arendamise
kavaga.
(7) Taotlusele lisatavad dokumendid:
1) projekti teostatavusuuring,
mis on koostatud vastavalt käesoleva määruse lisa 2 alajaotuses I
esitatud juhendmaterjalile ja ei ole taotluse esitamise ajal vanem kui
2 aastat;
2) projekti finantsanalüüs ja majandusanalüüs, mis on
koostatud vastavalt käesoleva määruse lisa 2 alajaotuses II esitatud
juhendmaterjalile, ja ei ole taotluse esitamise ajal vanem kui 1 aasta.
Projekti korral, mis ei ole suurprojekt nõukogu määruse (EÜ)
nr 1083/2006 artikli 39 tähenduses, esitatakse majandusanalüüs ainult
olukorra kirjelduse näol, majandusanalüüsi arvutusi esitada ei ole vaja;
3)
projekti keskkonnamõju eelhinnang, mis on koostatud vastavalt käesoleva
määruse lisa 2 alajaotuse III kohasele juhendmaterjalile, ja ei ole
taotluse esitamise ajal vanem kui 2 aastat;
4) vee-ettevõtte
viimase kolme lõppenud majandusaasta aruanne ning, kui aruande
auditeerimine on seadusest tulenevalt kohustuslik, ka audiitori
järeldusotsus;
5) käesoleva määruse lisa 1 vormi 1 kohane
kinnitus taotluse rahuldamise otsuse järgse omafinantseeringu
garanteerimise kohta projekti elluviimiseks;
6) käesoleva määruse
lisa 1 vormi 3 tabel, milles on esitatud taotluse hindamise aluseks
olevate hindamiskriteeriumite väärtused;
7) kui taotleja on
vee-ettevõte – Maksu- ja Tolliameti tõend maksuvõlgade puudumise või
nende ajatamise ja maksegraafiku kohase tasumise kohta, mille kuupäev ei
ole varasem kui 60 päeva taotluse esitamise kuupäevast arvates;
8)
ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni arendamise kavad projektipiirkonnas;
9)
vee-ettevõtja, vee-ettevõtte ja (või) kohaliku omavalitsuse vahel
sõlmitud opereerimis- või muu leping, mis reguleerib ühisveevärgi ja
-kanalisatsiooni teenuse osutamisega seotud küsimusi projektipiirkonnas;
10)
juhul, kui projekti elluviimiseks soetatakse käesoleva määruse § 7
lõikes 4 nimetatud rajatised, – rajatiste turuväärtuse hinnang
sõltumatult kvalifitseeritud eksperdilt, mis on antud kuni
90 kalendripäeva enne taotluse esitamist ning rajatiste omaniku nõusolek
nende võõrandamiseks;
11) juhul, kui on tegemist käesoleva
määruse § 15 punktis 8 nimetatud ohtlike komponentide esinemisega
joogivees, akrediteeritud labori poolt teostatud joogivee kvaliteedi
näitajate analüüsitulemused.
3. peatükk
TAOTLUSE MENETLEMINE RAKENDUSÜKSUSES
§ 11. Taotluse menetlemine
(1) Taotluse menetlemine rakendusüksuses koosneb taotluse registreerimisest, läbivaatamisest või läbivaatamata tagastamisest, taotleja ja taotluse nõuetele vastavaks või mittevastavaks tunnistamisest, nõuetele vastavaks tunnistatud taotluse hindamisest, taotleja või taotluse nõuetele mittevastavaks tunnistamise otsuse edastamisest toetuse taotlejale ning taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsuse tegemisest.
(2) Taotlusvooru rahalise mahu kinnitab «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 10 lõike 2 punkti 2 alusel rakendusasutuse juht.
(3) Taotlusvooru väljakuulutamise korraldab rakendusüksus. Informatsioon taotluse esitamise tähtaja kohta avaldatakse vähemalt 120 kalendripäeva enne taotluste esitamise tähtpäeva vähemalt kahes üleriigilises päevalehes ja rakendusüksuse veebilehel.
(4) Taotlus esitatakse hiljemalt taotlusvooru tähtajaks.
(5) Taotlusvooru hilinenult esitatud taotlus tagastatakse taotlejale läbi vaatamata.
(6) Taotlus saadetakse rakendusüksusesse posti teel, tuuakse rakendusüksusesse käsipostiga või saadetakse e-postiga digitaalallkirjaga. Paberkandjal, taotlus esitatakse allkirjastatuna ühes eksemplaris. Paberkandjal taotlusele lisatakse taotlus ka elektrooniliselt. Elektrooniliselt esitatava eksemplari failid peavad olema MS Wordi, MS Exceli või pdf-formaadis.
(7) Rakendusüksus registreerib taotluse viivitamatult.
(8) Rakendusüksus kontrollib 15 kalendripäeva jooksul taotluse registreerimisest arvates käesoleva määruse § 10 lõikes 1 nimetatud dokumentide olemasolu. Üle 10 000 ie reostuskoormusega reoveekogumisalasid käsitleva taotluse korral kontrollib rakendusüksus 10 kalendripäeva jooksul taotluse registreerimisest arvates käesoleva määruse § 10 lõikes 1 nimetatud dokumentide olemasolu. Kui taotluses ei sisaldu kõiki nõutavaid dokumente, teatab rakendusüksus sellest taotlejale ja määrab puuduste kõrvaldamiseks tähtaja kuni 25 kalendripäeva.
(9) Rakendusüksus kontrollib 110 kalendripäeva jooksul taotlusvooru tähtpäevast arvates taotleja ja taotluse vastavust struktuuritoetuse seaduse ja käesoleva määruse nõuetele, sh käesoleva määruse §-s 12 esitatud vastavuskriteeriumitele. Üle 10 000 ie reostuskoormusega reoveekogumisalasid käsitleva taotluse korral kontrollitakse taotleja ja taotluse nõuetele vastavust 75 kalendripäeva jooksul taotlusvooru tähtpäevast arvates.
§ 12. Taotluse nõuetele vastavuse kriteeriumid
(1) Taotluse nõuetele vastavuse kriteeriumid on esitatud käesoleva määruse lisa 2 II alajaotuse punktis 14.
(2) Rakendusüksus kontrollib taotluse nõuetele vastavust käesoleva määruse lisa 2 II alajaotuse punktis 14 esitatud kriteeriumidele.
§ 13. Taotleja ja taotluse nõuetele vastavaks või mittevastavaks tunnistamine
(1) Rakendusüksus tunnistab taotluse nõuetele vastavaks, kui taotlus vastab struktuuritoetuse seaduse § 15 lõikes 1 ning käesolevas määruses sätestatud nõuetele.
(2) Taotlust ei tunnistata nõuetele vastavaks, kui esineb vähemalt üks
järgmistest asjaoludest:
1) taotlus ei vasta struktuuritoetuse
seaduse § 15 lõike 1 või käesoleva määruse nõuetele, sh käesoleva
määruse §-s 12 sätestatud vastavuskriteeriumitele;
2)
taotluses on esitatud ebaõigeid või mittetäielikke andmeid või taotleja
mõjutab pettuse või surve avaldusega või muul õigusvastasel viisil
taotluse menetlemist;
3) taotleja ei võimalda rakendusüksusel
kontrollida taotluse vastavust nõuetele, sh teostada paikvaatlust, mille
eesmärk on tutvuda taotleja organisatsiooni, asutuse või ettevõttega ja
(või) projekti teostamise kohaga;
4) taotleja ei ole kõrvaldanud
puudusi vastavalt käesoleva määruse § 11 lõikes 8 sätestatule.
(3) Taotluse ja taotleja nõuetele vastavaks tunnistamise korral teeb rakendusüksus taotluse vastavaks tunnistamise otsuse.
(4) Taotluse või taotleja nõuetele mittevastavaks tunnistamise korral teeb rakendusüksus taotluse rahuldamata jätmise otsuse hiljemalt 120 kalendripäeva jooksul taotlusvooru tähtpäevast arvates. Üle 10 000 ie reostuskoormusega reoveekogumisalasid käsitlevate taotluse korral teeb rakendusüksus taotluse või taotleja nõuetele mittevastavaks tunnistamisel taotluse rahuldamata jätmise otsuse hiljemalt 80 kalendripäeva jooksul taotlusvooru tähtpäevast arvates. Rakendusüksus saadab taotluse rahuldamata jätmise otsuse taotlejale viivitamatult ja kättesaamise tõendamist võimaldaval viisil.
§ 14. Taotluse hindamine
(1) Nõuetele vastavaid taotlusi hinnatakse käesoleva määruse §-s 15 sätestatud hindamiskriteeriumite järgi.
(2) Taotlusi hinnatakse ja rahuldatakse vastavalt käesoleva paragrahvi
lõigetes 3–8 sätestatule, arvestades järgmisi põhimõtteid:
1)
esimesena hinnatakse ja rahuldatakse taotlused üle 10 000 ie
reostuskoormusega reoveekogumisala ühisveevärgi ja
-kanalisatsioonisüsteemi arendamiseks;
2) teisena hinnatakse ja
rahuldatakse taotlused 2000–9999 ie reostuskoormusega reoveekogumisala
ühisveevärgi ja -kanalisatsioonisüsteemi arendamiseks;
3)
kolmandana ja vastavalt käesoleva määruse § 4 lõikes 3 sätestatule
hinnatakse ja rahuldatakse taotlused 50–1999 elanikku teenindava
joogiveevarustussüsteemi või alla 2000 ie reostuskoormusega
reoveekogumisala ühisveevärgi ja -kanalisatsioonisüsteemi
rekonstrueerimiseks.
(3) Käesoleva määruse § 15 punktides 1–7 nimetatud hindamiskriteeriumite põhjal reastatakse taotlused iga kriteeriumi alusel pingeritta, seejuures pingerea esimesel kohal asetsev taotlus saab 100 punkti. Pingereas iga järgmisel kohal asetseva taotluse punktide leidmiseks lahutatakse eespool asetseva taotluse punktidest maha järgmine jagatis: 100 jagatud nõuetele vastavate taotluste arvuga.
(4) Taotluse hindamisel käesoleva määruse § 15 punktides 1–7 nimetatud hindamiskriteeriumite eest saadud punktid summeeritakse ja jagatakse hindamisel kasutatud hindamiskriteeriumite arvuga, arvestades käesoleva paragrahvi lõikes 5 sätestatut.
(5) Juhul kui taotluses planeeritud tegevus ei hõlma hindamiskriteeriumi valdkonda, ei hinnata taotlust selle hindamiskriteeriumi osas.
(6) Käesoleva määruse § 15 punktis 8 esitatud hindamiskriteeriumi täitmisel liidetakse käesoleva paragrahvi lõike 4 alusel arvutatud punktidele täiendavalt 20 punkti.
(7) Hindamiskriteeriumite põhjal järjestatud taotlused rahuldatakse alates suurima punktisumma saanud taotlusest taotlusvooru rahalise mahu piires.
(8) Võrdse hindepunktide summa korral reastub kõrgemale kohale taotlus, milles käsitletud projekti tegevus mõjutab suuremat arvu nõuetele vastava joogivee saavaid tarbijaid.
§ 15. Taotluse hindamiskriteeriumid
Taotlusi hinnatakse järgmiste hindamiskriteeriumite alusel:
1)
investeeringu suurus kroonides ühisveevärgi ja -kanalisatsiooniteenuse
tarbija kohta koguprojekti toimingute lõikes. Madalama
investeeringukuluga projekt reastub pingereas kõrgemale;
2)
investeeringu suurus kroonides ühisveevärgi ja -kanalisatsiooniteenuse
tarbija kohta puurkaevu ja joogiveetöötlusjaama rajamise korral.
Madalama investeeringukuluga projekt reastub pingereas kõrgemale;
3)
tarbijate arv, kellele projekti raames rekonstrueeritavate või
ehitatavate ühisveevärgitorustike tulemusel on tagatud nõuetekohane
ühisveevärgi teenus. Suuremat tarbijate arvu hõlmavprojekt reastub
pingereas kõrgemale;
4) investeeringu suurus kroonides
ühisveevärgi ja -kanalisatsiooniteenuse tarbija kohta reoveepuhasti
rajamise korral. Madalama investeeringukuluga projekt reastub pingereas
kõrgemale;
5) tarbijate arv, kellele projekti raames
rekonstrueeritavate või ehitatavate ühiskanalisatsioonitorustike
tulemusel on tagatud nõuetekohane ühiskanalisatsiooni teenus. Suuremat
tarbijate arvu hõlmav projekt reastub pingereas kõrgemale;
6)
investeeringu suurus kroonides ühisveevärgi ja -kanalisatsiooniteenuse
tarbija kohta nõuetele vastava reoveesette töötlemise keskuse rajamise
korral. Madalama investeeringukuluga projekt reastub pingereas kõrgemale;
7)
keskkonnaministri 30. detsembri 2002. a määruse nr 78 «Reoveesette
põllumajanduses, haljastuses ja rekultiveerimisel kasutamise nõuded»
nõuetele vastavalt töödeldud reoveesette kogus aastas kuivainesisaldusel
100% projekti realiseerumise järel. Suuremat kogust nõuetekohaselt
töödeldud reoveesetet tagav projekt reastub pingereas kõrgemale;
8)
sotsiaalministri 31. juuli 2001. a määruse nr 82 «Joogivee kvaliteedi-
ja kontrollinõuded ning analüüsimeetodid» mõistes ohtlike komponentide
esinemine ühisveevärgi ja -kanalisatsiooniteenuse tarbijate joogivees
projekti piirkonnas. Hindamiskriteeriumi täitmine annab hindamisel
20 punkti.
§ 16. Taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsus
(1) Taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsuse teeb rakendusüksus hiljemalt 150 kalendripäeva jooksul taotlusvooru tähtpäevast arvates. Üle 10 000 ie reostuskoormusega reoveekogumisalasid käsitleva taotluse korral teeb rakendusüksus taotluse rahuldamise otsuse hiljemalt 80 kalendripäeva jooksul taotlusvooru tähtpäevast arvates.
(2) Kui taotluse täielik rahuldamine ei ole võimalik taotlusvooru toetusteks määratud rahasumma tõttu, mille rakendusasutus on teatavaks teinud, võib rakendusüksus rakendusasutuse nõusolekul taotlusvooru rahalist mahtu suurendada.
(3) Rakendusüksus teeb taotluse rahuldamata jätmise otsuse, kui:
1)
taotluse hindamisel selgub, et taotluses on esitatud valeandmeid või
esinevad asjaolud, mille tõttu taotlejat või taotlust ei oleks saanud
nõuetele vastavaks tunnistada;
2) taotlus jääb taotluste
hindamise tulemusel moodustunud paremusjärjestuses väljapoole
taotlusvooru Ühtekuuluvusfondi rahaliste vahendite mahtu.
(4) Taotluse rahuldamise otsuses märgitakse:
1) otsuse tegija;
2)
otsuse tegemise päev;
3) otsuse tegemise õiguslikud ja
faktilised alused;
4) toetuse saaja ja tema andmed;
5) taotluse
number;
6) projekti nimi ja kogumaksumus;
7) toetuse maksimaalne
summa Eesti kroonides ja selle maksimaalne osakaal (%) projekti
abikõlblike kulude maksumusest;
8) toetuse saaja minimaalne
omafinantseeringu suurus Eesti kroonides ja selle minimaalne osakaal (%)
projekti abikõlblike kulude maksumusest;
9) abikõlblikkuse
perioodi algus- ja lõppkuupäev;
10) toetuse kasutamise
tingimused, mis tulenevad käesolevast määrusest, sealhulgas § 20
lõikest 2 ja § 21 lõikest 2.
(5) Taotluse rahuldamata jätmise otsuses märgitakse muuhulgas käesoleva paragrahvi lõike 3 punktides 1 ja 2 sätestatu ning taotluse rahuldamata jätmise põhjused.
(6) Rakendusüksus saadab taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsuse viivitamatult taotlejale väljastusteatega tähtkirjana või taotleja nõusolekul elektrooniliselt.
(7) Koos taotluse rahuldamise otsusega saadetakse taotlejale kinnituskiri. Kui taotleja, kelle taotlus on rahuldatud, on nõus toetuse rahuldamise otsuses sätestatud tingimustega, tagastab ta kinnituskirja allkirjastatult rakendusüksusele hiljemalt 14 kalendripäeva jooksul taotluse rahuldamise otsuse kättesaamisest arvates.
(8) Kui taotleja ei tagasta kinnituskirja rakendusüksusele 14 kalendripäeva jooksul pärast taotluse rahuldamise otsuse kättesaamist, tunnistab rakendusüksus taotluse rahuldamise otsuse kehtetuks.
(9) Kui toetuse saaja ei alusta projekti elluviimist 6 kuu jooksul projekti abikõlblikkuse perioodi algusest, tunnistab rakendusüksus taotluse rahuldamise otsuse kehtetuks.
§ 17. Taotluse rahuldamise otsuse muutmine
(1) Toetuse saaja taotleb rakendusüksuselt taotluse rahuldamise otsuse
muutmist, kui:
1) tekib põhjendatud vajadus muuta projekti
elluviimise ajakava;
2) tekib põhjendatud vajadus muuta projekti
eelarvet üle 10% kululiikide kaupa;
3) tekib põhjendatud vajadus
muuta projekti (tegevust);
4) tekib põhjendatud vajadus muuta
projekti muid asjaolusid, mida on hinnatud taotluse rahuldamise otsuse
tegemise käigus.
(2) Rakendusüksus võib keelduda taotluse rahuldamise otsuse muutmisest,
kui:
1) kavandatava muudatuse tõttu muutub oluliselt projekti sisu
või tulemus ning seetõttu ei ole võimalik projekti eesmärke saavutada;
2)
kavandatav muudatus ei vasta projekti eesmärkidele või käesoleva määruse
§-s 3 nimetatud toetuse andmise eesmärgile või § 4 lõikes 1 nimetatud
toetatavale tegevusele;
3) kavandatava muudatuse tulemusel ei ole
võimalik projekti tegevust lõpetada käesoleva määruse §-s 5 nimetatud
otsuses sätestatud kulude abikõlblikkuse lõppkuupäevaks.
(3) Rakendusüksus teeb toetuse rahuldamise otsuse muutmise otsuse 120 päeva jooksul ja teavitab toetuse saajat viivitamatult taotluse rahuldamise otsuse muutmisest või sellest keeldumisest.
(4) Toetuse summat võib taotluse rahuldamise otsuse muutmisega põhjendatud juhtudel suurendada vaid üks kord projekti abikõlblikkuse perioodi kestel, juhul kui projekti eelarves esialgselt planeeritud abikõlblikud kulud suurenevad riigihanke tõttu ning täidetud on struktuuritoetuse seaduse § 18 lõikes 5 sätestatud tingimused.
(5) Juhul kui projekti tulud ületavad taotluses prognoositud tulude suuruse, vähendab rakendusüksus toetuse summat viie aasta jooksul projekti poolt toodetava lisatulu ulatuses ja nõuab enammakstud toetuse tagasi.
§ 18. Suurprojekti toetuse taotluse esitamine Euroopa Komisjonile
(1) Taotluse rahuldamise otsuse eelnõu suurprojekti kohta nõukogu määruse (EÜ) nr 1083/2006 artikli 39 tähenduses esitab rakendusüksus rakendusasutusele, kes edastab projekti kirjelduse koos taotluse ja taotluse rahuldamise otsuse eelnõuga Euroopa Komisjonile heakskiitmiseks.
(2) Euroopa Komisjoni nõudmisel on taotleja kohustatud esitama projekti kohta täiendavat informatsiooni.
(3) Euroopa Komisjoni otsuse suurprojekti heakskiitmise kohta edastab rakendusasutus rakendusüksusele. Rakendusüksus teeb taotluse rahuldamise otsuse ning edastab toetuse saajale toetuse rahuldamise otsuse ja Euroopa Komisjoni heakskiitva otsuse.
§ 19. Vabanenud toetusvahendite kasutamine
Projekti eelarve muutmise või projekti teostamisest loobumise tõttu vabanenud toetuse summad lisatakse järgmises taotlusvoorus jagatavale Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi toetuste summale.
§ 20. Toetuse saaja kohustused ja vastutus
(1) Toetuse saaja on kohustatud täitma toetuse saajale pandud kohustusi, mis tulenevad struktuuritoetuse seadusest, selle rakendusaktidest, sealhulgas käesolevast määrusest, käesolevas määruses nimetatud teistest õigusaktidest, kinnituskirjast, toetuse taotluse rahuldamise otsusest ning Euroopa Komisjoni määrusest 1159/2000/EÜ, mis käsitleb liikmesriikide järgitavaid teavitamis- ja avalikustamismeetmeid seoses struktuurifondide antava abiga (EÜT L 130, 31.05.2000, lk 30–36).
(2) Hanke korraldamisel ja hankelepingu täitmisel võib rakendusüksus nõuda toetuse saajalt hanke eel hankedokumente, sh hankelepingu eelnõud ja selle täpsustusi ülevaatamiseks. Asjaomased tingimused sätestatakse taotluse rahuldamise otsuses.
4. peatükk
TOETUSE VÄLJAMAKSETE TEGEMISE TINGIMUSED JA KORD
§ 21. Toetuse väljamaksed ja kasutamise aruanded
(1) Toetuse väljamaksed tehakse vastavalt struktuuritoetuse seaduse §-le 23 ja sama paragrahvi lõike 4 alusel kehtestatud korrale ning taotluse rahuldamise otsuses märgitud tingimustele.
(2) Toetuse saaja esitab rakendusüksuse etteantud vormil väljamaksetaotluse kuu 1. või 15. kuupäevaks, kui rakendusüksusega ei ole kokku lepitud teisiti.
(3) Toetuse lõppmakse makstakse välja pärast seda, kui rakendusüksus on projekti lõpparuande ja projekti kaasajastatud finantsanalüüsi tulemused aktsepteerinud. Toetuse lõppmakse suurus on vähemalt 2% toetussummast.
5. peatükk
TOETUSE KASUTAMISE SEIRE
§ 22. Seirearuannete esitamine
Toetuse saaja esitab rakendusüksusele toetuse kasutamise kohta seirearuanded vastavalt struktuuritoetuse seaduse § 24 lõike 4 alusel kehtestatud korrale.
Minister Jaanus TAMKIVI |
Kantsler Annika UUDELEPP |
Määruse lisad on avaldatud elektroonilises Riigi
Teatajas. Alus: «Riigi Teataja seaduse» § 4 lõige 2 ja riigisekretäri
29.06.2005. a resolutsioon nr 17-1/0505738.