Perioodi 2007–2013 tehnilise abi meetmete ja horisontaalse tehnilise abi meetme toetuse andmise ning kasutamise tingimused ja kord
Vastu võetud 30.04.2007 nr 30
RTL 2007, 40, 688
jõustumine 14.05.2007
Muudetud järgmise määrusega (kuupäev, number, avaldumine Riigi Teatajas, jõustumise aeg):
18.07.2007 nr 43 (RTL 2007, 61, 1102) 29.07.2007
3.04.2008 nr 12 (RTL 2008, 29, 430) 14.04.2008 (rakendatakse alates 1.01.2008)
Määrus kehtestatakse «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 12 lõike 4 ja § 13 alusel.
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
§ 1. Määruse reguleerimisala
Käesoleva määrusega sätestatakse horisontaalse tehnilise abi meetme, elukeskkonna arendamise rakenduskava tehnilise abi meetme, majanduskeskkonna arendamise rakenduskava tehnilise abi meetme ja inimressursi arendamise rakenduskava tehnilise abi meetme (edaspidi kõik meetmed koos tehniline abi) raames antava struktuuritoetuse (edaspidi toetus) andmise, toetuse taotluse (edaspidi taotlus) menetlemise ja toetuse väljamaksmise ning toetuse kasutamise tingimused ja kord.
[RTL
2007, 61, 1102 – jõust. 29.07.2007]
§ 2. Toetuse andmise eesmärk
Tehnilise abi raames toetuse andmise eesmärk on tagada rakenduskavade ning
vajadusel ka «Perioodi 2004–2006 struktuuritoetuse seaduse» § 2
lõike 2 punktis 1 nimetatud arengukava (edaspidi arengukava)
tõhus ja tulemuslik elluviimine, sealhulgas:
1) tõsta toetuse andmist
korraldavate asutuste töövõimekust ning tagada nende kvaliteetne töö toetuse
andmisel ja väljamaksmisel;
2) tagada taotluste kvaliteetne hindamine;
3)
teostada tulemuslikku seiret rakenduskavade või arengukava elluviimise
üle;
4) hinnata rakenduskavade või arengukava elluviimist;
5) teostada
uuringuid toetuse andmise asjakohasuse, mõju ning toetuse kasutamise võimaluste
kohta;
6) tagada tõhus järelevalve, audit ja kontroll toetuse kasutamise
üle;
7) teavitada toetuse taotlejaid (edaspidi taotleja) ja avalikkust
toetuse taotlemise ja kasutamise võimalustest;
8) tõsta toetuse saajate
võimekust toetuse kasutamisel.
§ 3. Toetatavad tegevused
(1) Toetatakse tegevusi, mis on otseselt vajalikud rakenduskavade ja
tehnilise abi meetmete eesmärkide saavutamiseks. Vajadusel toetatakse tegevusi,
mis on otseselt vajalikud arengukava rakendamiseks ja eesmärkide
saavutamiseks.
(2) Horisontaalse tehnilise abi meetme raames antakse toetust alljärgnevatele tegevustele:
[RTL 2007, 61, 1102 – jõust. 29.07.2007]
1) toetuse andmise ettevalmistamine, sealhulgas toetust puudutava teabe
edastamine potentsiaalsetele taotlejatele, taotlejate nõustamine sobiva
rahastamisallika leidmisel ja projektiidee vormistamisel ning toetuse andmise ja
väljamaksmisega seotud tegevuste ja protseduuride ettevalmistamine toetuse
andmist korraldavates asutustes;
2) toetuse andmiseks, väljamaksmiseks ja
aruandluseks vajalikud tegevused toetuse andmist korraldavates asutustes;
3)
taotluste hindamine ja rahuldamisele kuuluvate taotluste väljavalimine;
4)
arengukava või rakenduskavade ülene toetuste andmise ja kasutamise
hindamine;
5) arengukava või rakenduskavade ülene seire;
6) toetuse
andmise ja kasutamise üle järelevalve, auditi ja kontrolli teostamine;
7)
arengukava või rakenduskavade üleste komisjonide ja töörühmade koosolekute
korraldamine;
8) toetuse andmist ja kasutamist käsitlevate seminaride,
koolituste ja muude toetuse andmist ning kasutamist tutvustavate ürituste
korraldamine toetuse andmist korraldavate asutuste teenistujatele ja
töötajatele, toetuse taotlejatele ning toetuse saajatele ning sellesisulistel
üritustel osalemine;
[RTL 2008, 29, 430 - jõust. 14.04.2008] - rakendatakse alates 1.01.2008
9) arengukava või rakenduskavade ülesed toetuste andmise ja kasutamise
uuringud;
10) arengukava või rakenduskavade ülesed teavitamistegevused,
sealhulgas toetuste andmist ja kasutamist tutvustavate veebilehtede loomine,
toimetamine ja hooldus, teavitustöö trükimeedias, tele- ja raadiokanalites,
info- ja reklaammaterjalide väljaandmine ning teabepäevade korraldamine;
11)
toetuse andmise ja kasutamise arvestuseks ning toetuse väljamaksmiseks
infosüsteemide soetamine ja paigaldamine ning nende kasutamiseks vajalike
tehniliste vahendite hankimine.
(3) Elukeskkonna arendamise rakenduskava, majanduskeskkonna arendamise
rakenduskava ning inimressursi arendamise rakenduskava tehnilise abi meetmete
raames antakse toetust alljärgnevatele tegevustele:
1) meetme, prioriteedi,
prioriteetse suuna või rakenduskava elluviimise hindamine;
2) rakenduskava
seirekomisjoni koosolekute ning meetme, prioriteedi või prioriteetse suuna
raames moodustatud komisjonide ja töörühmade koosolekute ettevalmistamine ja
läbiviimine;
3) meetme, prioriteedi, prioriteetse suuna või rakenduskava
elluviimist toetavad uuringud;
4) meetme, prioriteedi, prioriteetse suuna või
rakenduskava tegevustest teavitamine, sealhulgas toetuste andmist ja kasutamist
tutvustavate veebilehtede loomine, toimetamine ja hooldus, teavitustöö
trükimeedias, tele- ja raadiokanalites, info- ja reklaammaterjalide väljaandmine
ning teabepäevade korraldamine.
(4) Lisaks lõikes 3 nimetatud tegevustele antakse elukeskkonna arendamise rakenduskava tehnilise abi meetme raames toetust alljärgnevatele tegevustele:
1) [Kehtetu – RTL 2008, 29, 430 – jõust. 14.04.2008] – rakendatakse
alates 1.01.2008
2) ekspertabi toetuse andmise ning kasutamisega seotud küsimuste
lahendamiseks.
§ 4. Projekti abikõlblikkuse periood
Projekti abikõlblikkuse periood algab riigi jooksvale eelarveaastale eelneva
aasta 1. novembril, kuid mitte varem kui 2007. aasta 1. jaanuaril ning lõpeb
jooksva eelarveaasta 31. detsembril, kuid mitte hiljem kui 2015. aasta 31.
augustil.
[RTL 2008, 29, 430 – jõust. 14.04.2008] – rakendatakse alates 1.01.2008
§ 5. Abikõlblikud kulud
(1) Abikõlblikud on kulud, mis vastavad järgmistele tingimustele:
1) kulud
on seotud määruse § 3 lõigetes 2 ja 3 sätestatud tegevuste
elluviimisega;
2) kulud ei ületa määruse lisas 3 sätestatud kulude
piirmäärasid;
3) kuludokumendi koostamise kuupäev jääb taotluses sätestatud
abikõlblikkuse perioodi või sellele järgneva 90 kalendripäeva sisse, kui kulude
tekkimise aluseks olevad tegevused toimusid projekti abikõlblikkuse
perioodil.
(2) Horisontaalse tehnilise abi meetme raames on abikõlblikud järgmised kulud:
[RTL 2007, 61, 1102 – jõust. 29.07.2007]
1) määruse § 3 lõigetes 2–4 nimetatud tegevustega seotud
teenistujate ja töötajate ning ekspertide personalikulud ja värbamiskulud;
2)
täistööajaga toetuse andmise ja kasutamisega seotud teenistujate ja töötajate
töökohtade sisustusele tehtavad kulud;
3) toetuse andmisega ja kasutamisega
seotud teenistujate ja töötajate üldkulud vastavalt «Perioodi 2007–2013
struktuuritoetuse seaduse» § 21 lõike 2 alusel kehtestatud korras
sätestatule;
4) taotleja või toetuse saaja kohta vajaliku informatsiooni või
taotluse kontrollimiseks teabenõude esitamisega seotud kulud;
5) toetuse
andmisega seotud teenistujate ja töötajate teenistuslähetuste ja töölähetuste
päevaraha, majutus- ja transpordikulud ning välislähetuste
reisikindlustuskulud;
6) toetuse andmise ja kasutamisega seotud
tõlkekulud;
7) ruumide ja presentatsioonitehnika rendikulud toetuse andmise
ja kasutamisega seotud koosolekute, seminaride ja muude toetuse andmist ning
kasutamist tutvustavate ürituste läbiviimiseks;
8) osalejate
toitlustamiskulud toetuse andmise ja kasutamisega seotud koosolekutel,
seminaridel ja muude toetuse andmist ning kasutamist tutvustavatel
üritustel;
9) koolitusteenuse ostmise kulud toetuse saajate, toetuse
andmisega seotud teenistujate ja töötajate koolitamiseks;
10) toetuse andmise
ja kasutamisega seotud arengukava või rakenduskavade üleste hindamiste
kulud;
11) toetuse andmise ja kasutamisega seotud audititeenuse ostmise
kulud;
12) arengukava või rakenduskavade üleste uuringute tellimise
kulud;
13) toetuse andmise ja kasutamisega seotud teabematerjalide soetamise,
paljundamise, toimetamise, kujundamise, trükkimise ja avaldamise ning tehnika ja
varustuse ostmise kulud;
14) toetuse andmist ja kasutamist tutvustavate tele-
ja raadiosaadete produtseerimisega seotud kulud;
15) toetuse andmist ja
kasutamist tutvustavate veebilehtede loomise, toimetamise ja hooldusega seotud
kulud;
16) toetuse andmise ja kasutamisega seotud tarkvara ja riistvara
soetamise ja paigaldamisega seotud kulud;
17) kulud erisoodustuselt
»Tulumaksuseaduse» § 48 lõike 4 mõistes tasutavale maksule käesolevas
lõikes nimetatud kulude puhul.
(3) Elukeskkonna arendamise rakenduskava, majanduskeskkonna arendamise
rakenduskava ja inimressursi arendamise rakenduskava tehnilise abi meetmete
raames on abikõlblikud järgmised kulud:
1) meetme, prioriteedi, prioriteetse
suuna või rakenduskava hindamisega kaasnevad kulud;
2) meetme, prioriteedi
või prioriteetse suuna raames moodustatud komisjonide ja töörühmade koosolekute,
rakenduskava seirekomisjoni koosolekute ning meetme, prioriteedi, prioriteetse
suuna või rakenduskava teavitamistegevuste läbiviimiseks renditud ruumide ja
presentatsioonitehnika rendikulu;
3) osalejate toitlustamiskulud meetme,
prioriteedi või prioriteetse suuna raames moodustatud komisjonide ja töörühmade
koosolekutel, rakenduskava seirekomisjoni koosolekutel ning meetme, prioriteedi,
prioriteetse suuna või rakenduskava teavitamisüritustel;
4) meetme,
prioriteedi või prioriteetse suuna raames moodustatud komisjonide ja töörühmade
koosolekute ning meetmete, prioriteedi, prioriteetse suuna või rakenduskava
teavitamisega seotud tõlkekulud;
5) töölähetuste ja teenistuslähetuste
päevaraha, majutus- ja transpordikulud rakenduskava seirekomisjoni koosolekute,
meetme, prioriteedi või prioriteetse suuna raames moodustatud komisjonide ja
töörühmade koosolekute ning meetme, prioriteedi, prioriteetse suuna või
rakenduskava teavitamistegevuste läbiviimiseks;
6) kulud uuringutele meetme,
prioriteedi, prioriteetse suuna või rakenduskava raames;
7) teabematerjalide
soetamise, paljundamise, toimetamise, kujundamise, trükkimise ja avaldamise
kulud rakenduskava seirekomisjoni koosolekute, meetme, prioriteedi või
prioriteetse suuna raames moodustatud komisjonide ja töörühmade koosolekute ning
meetme, prioriteedi, prioriteetse suuna või rakenduskava teavitamistegevuste
läbiviimiseks;
8) meedet, prioriteeti, prioriteetset suunda või rakenduskava
tutvustavate tele- ja raadiosaadete produtseerimise kulud;
9) meedet,
prioriteeti, prioriteetset suunda või rakenduskava tutvustavate veebilehtede
loomise, toimetamise ja hoolduse kulud;
10) kulud erisoodustuselt
»Tulumaksuseaduse» § 48 lõike 4 mõistes tasutavale maksule käesolevas
lõikes nimetatud kulude puhul.
(4) Lisaks lõikes 3 nimetatud abikõlblikele kuludele on elukeskkonna arendamise rakenduskava tehnilise abi meetme raames abikõlblikud järgmised kulud:
1–5 [Kehtetu – RTL 2008, 29, 430 – jõust. 14.04.2008] – rakendatakse
alates 1.01.2008
6) ekspertide palgakulu ja värbamiskulu toetuse andmise ning kasutamisega
seotud küsimuste lahendamisel;
7) toetuse andmise ning kasutamisega seotud
ekspertteenuse ostmise kulud;
8) ekspertide teenistuslähetuste ja
töölähetuste päevaraha, majutus- ja transpordikulud toetuse andmise ning
kasutamisega seotud küsimuste lahendamisel;
9) [Kehtetu – RTL 2008, 29, 430 – jõust. 14.04.2008] – rakendatakse
alates 1.01.2008
§ 6. Projekti omafinantseeringu määr
(1) Projekti omafinantseeringu määr horisontaalse tehnilise abi meetme raames peab olema vähemalt 15% projekti kogueelarvest.
[RTL
2007, 61, 1102 – jõust 29.07.2007]
(2) Projekti omafinantseering elukeskkonna arendamise rakenduskava, majanduskeskkonna arendamise rakenduskava ja inimressursi arendamise rakenduskava tehnilise abi meetmete raames ei ole kohustuslik.
§ 7. Dokumentide säilitamine
Määruse alusel korraldusasutusele esitatud dokumente taotlejale ja toetuse saajale ei tagastata.
2. peatükk
ABIKÕLBLIKKUSE PERIOODIGA 01.01.2007–31.12.2007
PROJEKTIDE TAOTLUSTE MENETLEMINE
§ 8. Taotleja
(1) Tehnilise abi raames võivad taotlejaks olla riigiasutused või eraõiguslikud juriidilised isikud, kes vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» §-dele 7–11 täidavad korraldusasutuse, makseasutuse, auditeeriva asutuse, rakendusasutuse või rakendusüksuse ülesandeid.
(2) Lisaks lõikes 1 nimetatud asutustele ja isikutele võib taotlejaks olla Tööturuamet kui «Perioodi 2004–2006 struktuuritoetuse seaduse» alusel rakendusüksuse ülesandeid täitev asutus rakendusüksuse ülesannete täitmisega seotud kulude osas.
§ 9. Taotlusele esitatavad nõuded
Taotlus peab vastama järgmistele nõuetele:
1) taotlus on esitatud määruse
lisas 1 toodud taotlusvormil ja taotlusele lisatav eelarve on määruse
lisas 2 toodud vormil;
2) taotluses esitatud andmed on täielikud ja
õiged;
3) taotlejaks on §-s 8 nimetatud asutus või isik;
4) taotluse
on allkirjastanud taotleja või tema esindusõiguslik isik;
5) taotluses
sisalduva projekti eelarves nimetatud kulud vastavad käesoleva määruse
§-s 5 loetletud kuludele;
6) taotluses sisalduva projekti eelarves
toodud kulud vastavad käesoleva määruse lisas 3 sätestatud tehnilisest
abist rahastatavate kulude piirmääradele;
7) taotluses sisalduva projekti
eelarve on põhjendatud ja realistlik ning sisaldab nõutavat omafinantseeringut.
§ 10. Taotluse esitamine ja läbivaatamine
(1) Taotlus esitatakse korraldusasutusele, kes kontrollib taotluse nõuetele vastavust.
(2) Korraldusasutus võib projekti kulude vastavuse ning projekti eelarve põhjendatuse kontrollimiseks küsida taotlejalt täiendavat teavet. Teabe esitamiseks määrab korraldusasutus taotlejale vähemalt nelja tööpäeva pikkuse tähtaja. Kui taotleja täiendavat teavet tähtajaks ei esita, on korraldusasutusel õigus loobuda taotluse menetlemisest nende tegevuste või kulude suhtes, mille kohta lisateavet ei esitatud.
(3) Kui taotluses esineb §-s 9 toodud nõuetest tulenevaid puudusi, esitab korraldusasutus taotlejale nõude puuduvate andmete või dokumentide esitamiseks või esitatud andmetes või dokumentides sisalduvate puuduste kõrvaldamiseks. Puuduste kõrvaldamiseks määrab korraldusasutus taotlejale vähemalt seitsme tööpäeva pikkuse tähtaja.
§ 11. Taotluse rahuldamine
(1) Kõigi nõuetele vastavate taotluste kohta teeb rahandusminister taotluse täieliku rahuldamise otsuse.
(2) Kui taotleja ei ole käesoleva määruse § 10 lõike 3 kohaselt taotlusest puudusi kõrvaldanud, tehakse taotluse rahuldamata jätmise otsus.
(3) Kui käesoleva määruse § 9 punktides 1–4 toodud tingimused on täidetud, kuid osa projekti eelarves toodud kuludest ei vasta käesoleva määruse §-s 5 loetletud kuludele, rahuldatakse taotlus ainult abikõlblike kulude osas.
(4) Rahandusminister teeb otsuse taotluse täieliku rahuldamise, osalise rahuldamise või rahuldamata jätmise kohta 25 tööpäeva jooksul pärast taotluse esitamist. Taotluse menetlemise tähtaega võib pikendada puuduste kõrvaldamiseks ette nähtud tähtaja võrra.
(5) Koopia taotluse täieliku rahuldamise, osalise rahuldamise või rahuldamata jätmise otsusest saadetakse toetuse taotlejale kirjalikult.
§ 12. Taotluse muudatustest teavitamine ja taotluse rahuldamise otsuse muutmine
(1) Taotluse rahuldamise otsust võib muuta, kui esineb vähemalt üks
järgmistest asjaoludest:
1) lisandub täiendav tegevus;
2) muutub projekti
abikõlblikkuse periood;
3) väheneb projekti eelarve.
(2) Taotluse rahuldamise otsuse muutmiseks esitab toetuse saaja sellekohase taotluse korraldusasutusele, teavitades kirjalikult muudatusest ja põhjendades muudatuse vajalikkust.
(3) Rahandusminister teeb taotluse rahuldamise otsuse muutmise või muutmisest keeldumise otsuse 20 tööpäeva jooksul projekti muutmise taotluse esitamise päevast arvates.
(4) Rahandusminister keeldub taotluse rahuldamise otsuse muutmisest, kui toetuse saaja taotletavad muudatused ei ole vastavuses käesoleva määruse §-ga 9.
(5) Koopia taotluse rahuldamise otsuse muutmisest või muutmisest keeldumise otsusest saadetakse toetuse saajale kirjalikult.
3. peatükk
ABIKÕLBLIKKUSE PERIOODIGA 01.12.2007–31.08.2015
PROJEKTIDE TAOTLUSTE MENETLEMINE
§ 13. Taotleja
(1) Tehnilise abi raames võib taotlejaks olla ministeerium või Riigikantselei, kes vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» §-des 7–11 sätestatule täidab korraldusasutuse, makseasutuse, auditeeriva asutuse, rakendusasutuse või rakendusüksuse ülesandeid.
(2) Rakendusasutus taotleb tehnilise abi vahendeid ka oma meetme või prioriteetse suuna rakendusüksusele.
(3) Lisaks lõikes 1 nimetatud asutustele ja isikutele võib taotlejaks olla Tööturuamet kui «Perioodi 2004–2006 struktuuritoetuse seaduse» alusel rakendusüksuse ülesandeid täitev asutus rakendusüksuse ülesannete täitmisega seotud kulude osas.
§ 14. Toetuse taotlemine
Toetust taotletakse vastavalt «Riigieelarve seaduses» sätestatud riigieelarve eelnõu koostamise korrale.
§ 15. Toetuse saaja
(1) Tehnilise abi raames võivad toetuse saajaks olla toetuse andmist korraldava asutuse ülesandeid täitvad asutused või isikud ning teised rakendusüksuse ja rakendusasutuse ülesannete täitmisel kaasatud asutused või isikud.
(2) Lisaks lõikes 1 nimetatud asutustele ja isikutele võib toetuse saajaks olla Tööturuamet kui «Perioodi 2004–2006 struktuuritoetuse seaduse» alusel rakendusüksuse ülesandeid täitev asutus rakendusüksuse ülesannete täitmisega seotud kulude osas.
§ 16. Toetuse summa vähendamine või suurendamine
(1) Toetuse summa vähendamine toimub vastavalt «Riigieelarve seaduses» sätestatud riigieelarve muutmise korrale.
(2) Toetuse saajale „Riigieelarve seaduse” § 6 lõike 1 alusel kulude liigendamist käsitleva Vabariigi Valitsuse korraldusega ettenähtud toetuse summa suurendamine ei ole lubatud.
[RTL 2008, 29, 430 – jõust. 14.04.2008] – rakendatakse alates 1.01.2008
4. peatükk
TOETUSE VÄLJAMAKSMINE
§ 17. Toetuse väljamaksmine
(1) Toetuse väljamaksmiseks esitab toetuse saaja korraldusasutusele väljamakse taotluse ja kuludokumentide nimekirja käesoleva määruse lisades 4 ja 5 toodud vormidel.
(2) Väljamakse tegemiseks tasutud kuludokumentide alusel esitab toetuse saaja
koos väljamakse taotlusega järgmised kulusid tõendavad dokumendid:
1)
tehingute puhul, mille abikõlblik kulu ilma käibemaksuta on vähemalt
100 000 krooni, sõlmitud lepingu või garantiikirja koopia, lepingu ja
garantiikirja puudumisel koopia väljastatud arvest;
2) tehingute puhul, mille
abikõlblik kulu ilma käibemaksuta on vähemalt 100 000 krooni, tasumist
tõendavad dokumendid;
3) dokumendi, mis sisaldab projekti kuludesse kantavate
transpordi-, side- ja üldkulude summat ning nende arvutamise metoodikat;
4)
töötasu esmakordsel hüvitamiseks esitamisel või töötasu muutumisel koopia
töölepingust või avaliku teenistuja ametisse nimetamise käskkirjast või muust
dokumendist, millega määratakse kindlaks töötasu suurus, ning koopia kinnitatud
ametijuhendist või muust dokumendist, mis tõendab, et viiakse ellu toetatavaid
tegevusi;
5) töötasu korral töötasu ja maksude arvestust selgitav
dokument;
6) vajadusel muud korraldusasutuse poolt nõutud dokumendid.
(3) Väljamakse tegemiseks tasumata kuludokumentide alusel esitab toetuse
saaja koos väljamakse taotlusega järgmised kulusid tõendavad dokumendid:
1)
tehingute puhul, mille abikõlblik kulu ilma käibemaksuta on vähemalt
100 000 krooni, sõlmitud lepingu või garantiikirja koopia, lepingu ja
garantiikirja puudumisel koopia väljastatud arvest;
2) dokumendi, mis
sisaldab projekti kuludesse kantavate transpordi-, side- ja üldkulude summat
ning kulude arvutamise metoodikat;
3) töötasu esmakordsel hüvitamiseks
esitamisel või töötasu muutumisel koopia töölepingust või avaliku teenistuja
ametisse nimetamise käskkirjast või muust dokumendist, millega määratakse
kindlaks töötasu suurus, ning koopia kinnitatud ametijuhendist või muust
dokumendist, mis tõendab, et viiakse ellu toetatavaid tegevusi;
4) töötasu
korral töötasu ja maksude arvestust selgitav dokument;
5) vajadusel muud
korraldusasutuse poolt nõutud dokumendid.
(4) Korraldusasutus kontrollib toetuse saaja esitatud väljamakse taotlust ja sellele lisatud kuludokumente.
(5) Kui väljamakse aluseks olevad kulud on abikõlblikud, makstakse toetus taotlejale välja vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 23 lõike 4 alusel kehtestatud korrale.
(6) Kui toetuse saaja esitatud väljamakse taotlus on puudulik, teavitab korraldusasutus toetuse saajat puudustest seitsme tööpäeva jooksul väljamakse taotluse esitamisest arvates, määrates toetuse saajale tähtaja puuduste kõrvaldamiseks. Väljamakse tegemiseks peab toetuse saaja esitama parandatud väljamakse taotluse või lisainformatsiooni esitatud väljamakse taotluse kohta.
(7) Väljamakse tegemisel tasumata kuludokumentide alusel tasub toetuse saaja tasumata kuludokumentide kogusumma ja esitab korraldusasutusele tasumist tõendavad dokumendid seitsme tööpäeva jooksul toetuse saamisest arvates. Töötasude korral esitatakse tasumist tõendavad dokumendid korraldusasutusele seitsme tööpäeva jooksul pärast töötasu väljamaksmist ning töötasudega kaasnevate maksude osas seitsme tööpäeva jooksul pärast maksude tasumist.
(8) Väljamakse taotlus peab sisaldama kõiki toetuse saaja poolt viimase 90 kalendripäeva jooksul tasutud väljamakse taotluse aluseks olevaid kulusid. Põhjendatud juhtudel ja kokkuleppel korraldusasutusega võib väljamakse taotluses kajastada eelmisest väljamakse taotlusest välja jäänud kulusid.
(9) Toetuse saaja esitab korraldusasutusele prognoosi järgmisel kuul väljamaksmisele kuuluvate summade kohta elektrooniliselt hiljemalt jooksva kalendrikuu 20. kuupäeval.
Määruse lisad on avaldatud elektroonilises Riigi Teatajas. Alus:
«Riigi Teataja seaduse» § 4 lõige 2 ja riigisekretäri 29.06.2005. a resolutsioon
nr 17-1/0505738.
Lisa 12951956 Lisa 1
Lisa 12951960 Lisa 2
Lisa 12952180 Lisa 5