Avaliku ja kolmanda sektori turismi turundustegevuste toetamise tingimused ja kord
Vastu võetud 13.05.2008 nr 36
Määrus kehtestatakse «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 12 lõike 4 alusel.
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
§ 1. Kohaldamisala
(1) Avaliku ja kolmanda sektori turismi turundustegevuste toetamise tingimused ja kord (edaspidi meede) on kehtestatud «Riiklike struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007–2013» ja sellest tuleneva «Majanduskeskonna arendamise rakenduskava» (edaspidi rakenduskava) prioriteetse suuna «Ettevõtluse uuendus- ja kasvuvõime» eesmärkide elluviimiseks.
(2) Kui meetme raames antav toetus on vähese tähtsusega abi Euroopa Komisjoni määruse (EÜ) nr 1998/2006, milles käsitletakse asutamislepingu artiklite 87 ja 88 kohaldamist vähese tähtsusega abi suhtes (ELT L 379, 28.12.2006, lk 5–10), artikli 2 mõistes, siis kohaldatakse nimetatud määruses ja «Konkurentsiseaduse» §-s 33 sätestatut.
(3) Meetme raames toetuse andmisel lähtutakse Riigikogu 22. novembri 2006. a otsusega kinnitatud «Eesti riiklikust turismiarengukavast aastateks 2007–2013» (edaspidi turismiarengukava).
§ 2. Toetuse andmise eesmärk
(1) Meetme eesmärk on Eesti sihtkohtade ja turismitoodete tuntuse suurendamine välisturgudel.
(2) Meetme alaeesmärk on Eesti rahvuslikul eripäral põhinevate turismitoodete turundustegevuste toetamine ja turismi hooajalisuse vähendamine.
§ 3. Meetme rakendusüksus ja rakendusasutus
(1) Meetme rakendusüksus on vastavalt Vabariigi Valitsuse 19. aprilli 2007. a määrusele nr 111 «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse andmist korraldavate asutuste määramine» Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (edaspidi sihtasutus).
(2) Meetme rakendusasutus on vastavalt Vabariigi Valitsuse 19. aprilli 2007. a määrusele nr 111 «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse andmist korraldavate asutuste määramine» Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium (edaspidi rakendusasutus).
§ 4. Mõisted
Käesoleva määruse tähenduses:
1) abikõlblik kulu
on kulu, mis on põhjendatud, mõistlik ja vajalik projekti elluviimiseks
ning mis on tehtud kooskõlas õigusaktides ja toetuse taotluse
rahuldamise otsuses sätestatud nõuetega;
2) projekt on
kindla eesmärgi saavutamisele suunatud ajas ja ruumis piiritletud
ühekordne tegevus või tegevuste kogum, mille elluviimiseks toetust
taotletakse ja kasutatakse;
3) taotlus on vormikohane avaldus,
millele on lisatud dokumendid toetuse taotlemiseks;
4) toetuse saaja
on isik, kelle esitatud taotlus toetuse saamiseks on rahuldatud;
5)
omafinantseering on toetuse saaja või teise projektis osaleva
juriidilise isiku (edaspidi projektis osalev isik) rahaline või
rahaliselt mõõdetav panus projekti. Omafinantseeringu hulka arvatakse
ainult toetuse saaja või projektis osaleva isiku tehtavad abikõlblikud
kulud. Omafinantseeringut toetuse hulka ei arvata, samuti ei saa toetust
kasutada omafinantseeringuks;
6) turismitoode on terviklik
külastuselamus, mis koosneb erinevatest turismiteenustest ja muudest
teenustest, mida külastaja oma reisi ajal tarbib;
7) sihtkoht on
taotluses määratletud välisturistidele huvipakkuv Eestis asuv
terviklikult turundatav piirkond;
8) sihtturg on taotluses
määratletud välisriik või -riigid, millele projekti turundustegevused on
suunatud.
2. peatükk
TOETUSE ANDMISE ALUSED
§ 5. Meetme raames toetatavad tegevused
(1) Meetme raames toetatakse järgmisi sihtturgudele suunatud
turundustegevusi:
1) turundusürituste ja -kampaaniate korraldamine;
2)
pressireiside ja -ürituste korraldamine;
3) sihtturgudele
suunatud välismessidel osalemine, välja arvatud messidel, mille
väljapanekuid rahastatakse majandus- ja kommunikatsiooniministri
29. novembri 2007. a käskkirjaga nr 390 kinnitatud «Eesti kui reisisihi
tuntuse suurendamise programmi» raames;
4) sihtkohta ja
turismitooteid tervikuna tutvustavate infokandjate ja jaotusmaterjalide
valmistamine ja levitamine;
5) veebiarendus ja e-turundus.
(2) Projekti raames toetatakse ainult neid tegevusi, mis on määratletud taotluses sisalduvas tegevusplaanis ja läbi viidud projekti abikõlblikkuse perioodil.
(3) Toetatavate tegevuste hulka ei arvata neid tegevusi, mida finantseeritakse samaaegselt riigieelarvelistest, muudest Euroopa Liidu või välisabi vahenditest.
§ 6. Abikõlblikud ja mitteabikõlblikud kulud
(1) Meetme raames on abikõlblikud järgmised §-s 5 nimetatud tegevustega
seotud kulud vastavalt §-s 8 sätestatud piirmääradele:
1)
sihtturul turundusürituste ning kampaaniate teostamise ja korraldamise
kulud, sealhulgas turundusürituste korraldamise teenustasu,
müügipindade, ruumide ja inventari rendikulu, meediapindade kulud,
sõidukulud sihtturule ja tagasi, majutus-, viisa- ja
reisikindlustuskulud;
2) sihtturgude ajakirjanikele Eestis toimuvate
tutvustusreiside kulud, sealhulgas osalevate külaliste sõidukulud
sihtturult Eestisse ja tagasi, transpordi- ja majutuskulud Eestis ning
turismitoodete tutvustamisega seotud kulud;
3) turismitooteid
tutvustavate väljapanekute ja esitluste kulud, sealhulgas näitusepinna
rendikulu, osalemistasu, stendi kujunduse ja teostuse kulu, näituseboksi
sisustuse rendikulu, näituse kataloogis reklaami avaldamise kulu,
sõidukulud sihtturule ja tagasi, majutus-, viisa- ja
reisikindlustuskulud;
4) turundustegevustega seotud kujundus,
tootmise ja tiražeerimise kulud, tõlkekulud, autoritasud;
5)
reklaami ja reklaammaterjali valmistamise, kujundamise, tõlkimise
ja avaldamisega seotud kulud, sealhulgas meedia- ja reklaamiteenuseid
pakkuva ettevõtja teenustasu;
6) kulud, mis on seotud
struktuuritoetuse sümboolika kasutamisega;
7) e-turunduse ja
võõrkeelsete veebilehtede koostamise, sealhulgas kujundamise,
programmeerimise ja tõlkimisega seotud kulud;
8) projektijuhi
teenustasu.
(2) Lõike 1 punktides 1–3 sätestatud kulud majutusele ja transpordile on abikõlblikud ainult vastavates õigusaktides kehtestatud maksustamisele mittekuuluvate piirmäärade ulatuses vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 21 lõike 2 alusel kehtestatud korrale.
(3) Projektijuhi teenustasu võib moodustada maksimaalselt 7% projekti abikõlblike kulude kogumahust.
(4) Lisaks «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 21 lõike 2
alusel kehtestatud korras loetletud mitteabikõlblikele kuludele, on
meetme raames mitteabikõlblikud järgmised kulud:
1)
mitterahalised sissemaksed;
2) kulud, mille eest on tasutud
tasaarvelduse korras;
3) põhi- ja väikevahendite, inventari ja
seadmete soetamise ja investeerimiskulud, amortisatsioon;
4)
erisoodustuse andmine ja sellelt «Tulumaksuseaduse» § 48 lõike 4 mõistes
tasutav maks;
5) esinduskulud ja kingitused;
6) isikliku auto
kasutamise kulud;
7) pangagarantiid;
8) finants- ja pangakulud;
9)
trahvid ja kohtukulud;
10) sõidukulud sihtturul;
11)
organisatsioonide liikmemaksud;
12) päevarahad;
13) üldkulud;
14)
kulud, mis on varem riigieelarvelistest, muudest Euroopa Liidu või
välisabi vahenditest hüvitatud;
15) muud projektiga mitte
seotud kulud;
16) projekti elluviimise seisukohast põhjendamatud ja
ebaolulised kulud.
(5) Käibemaks on abikõlblik, kui on võimalik näidata, et vastavalt käibemaksu reguleerivatele õigusaktidele ei ole projekti raames tasutud käibemaksu õigust sisendkäibemaksuna maha arvata ega tagasi taotleda ning käibemaksu ei hüvitata ka muul moel.
(6) Abikõlblike kulude hulka võib arvata ainult neid abikõlblikke kulusid, mis on tehtud alates projekti alguskuupäevast, mis ei tohi olla varasem kui taotluse sihtasutusele esitamise kuupäev, kuni projekti tegevuste elluviimise lõppkuupäevani.
(7) Abikõlblike kulude hulka ei arvata tehinguid taotleja ja tarnijate või tarnijas osalust omavate isikute vahel, kes on «Tulumaksuseaduse» §-s 8 sätestatud tähenduses seotud isikud.
(8) Abikõlblike kulude puhul peab kuludokumendi abikõlblike kulude summa olema vähemalt 1500 Eesti krooni.
(9) Kõik toetatavad kulud peavad olema põhjendatud, läbipaistvad ja detailselt kirjeldatud.
(10) Abikõlblike kulude ja omafinantseeringu tõendamisel arvestatakse ainult raamatupidamise algdokumentide alusel pangaülekande teel tasutud kuludega.
(11) Kulu arvestatakse tekkepõhiselt. Kulude tekkimise ajaks on kuludokumendi koostamise kuupäev. Majandustehingu toimumist tõendatakse raamatupidamise algdokumendiga.
(12) Juhul kui sihtasutuse juhatus teeb taotluse rahuldamata jätmise otsuse, on taotleja kohustatud tehtud kulutused ise kandma.
§ 7. Projekti abikõlblikkuse periood
(1) Projekti abikõlblikkuse periood on toetuse taotluse rahuldamise otsuses sätestatud ajavahemik, millal projekti tegevused algavad ja lõppevad ning projekti teostamiseks vajalikud kulud tekivad, tingimusel et projekti tegevused lõpetatakse hiljemalt 2015. aasta 31. augustiks.
(2) Projekti abikõlblikkuse periood algab taotluse registreerimise hetkest (alguskuupäev) või taotluses sisalduvast hilisemast kuupäevast.
(3) Meetme raames toetatava projekti abikõlblikkuse perioodi kestus on minimaalselt 12 kuud ja maksimaalselt 36 kuud.
(4) Toetuse saaja võib taotleda projekti perioodi pikendamist ühe korra projekti jooksul maksimaalselt 6 kuu võrra §-s 19 kehtestatud korras, kui projekti elluviimisel on ilmnenud toetuse saajast sõltumatud erakordsed asjaolud ja tingimusel, et projekti maksimaalne abikõlblikkuse perioodi kestus on 36 kuud ning projekti tegevused on planeeritud lõpetada hiljemalt 2015. aasta 31. augustiks. Kui projekti perioodi pikendamise taotlus on rahuldatud, loetakse projekti ajalise kestuse lõpuks taotluse rahuldamise otsuse muutmise otsuses sätestatud kuupäev.
(5) Toetuse saaja võib taotleda projekti lõpetamist enne taotluse rahuldamise otsuses märgitud kuupäeva tingimusel, et kõik projekti tegevused on teostatud või kui ilmnevad toetuse saajast sõltumatud asjaolud, mis ei võimalda projekti jätkamist või muudavad jätkamise ebaefektiivseks.
(6) Projekt loetakse lõppenuks pärast lõpparuande heakskiitmist ja toetuse saajale viimase väljamakse tegemist.
§ 8. Toetuse finantseerimise piirmäärad ja tingimused
(1) Toetuse maksimaalne summa projekti kohta on 1 500 000 Eesti krooni.
(2) Toetuse minimaalne summa projekti kohta on 500 000 Eesti krooni.
(3) Toetuse finantseerimise piirmääraks on kuni 70% abikõlblikest kuludest.
(4) Projekti omafinantseeringu miinimummäär on vähemalt 30% abikõlblikest kuludest.
3. peatükk
TOETUSE TAOTLEMINE, NÕUDED TAOTLEJALE JA TAOTLUSELE
§ 9. Toetuse taotlemine
(1) Meetme raames saab toetust taotleda jooksvalt.
(2) Taotluste vastuvõtmise alustamisest annab sihtasutus teada vähemalt ühes üleriigilise levikuga päevalehes ja oma veebilehel.
(3) Taotlus toetuse saamiseks esitatakse sihtasutusele sihtasutuse juhatuse poolt kinnitatud taotlusvormil. Sihtasutus teeb taotlusvormi kättesaadavaks oma veebilehel.
(4) Taotlus toetuse saamiseks esitatakse sihtasutusele elektrooniliselt digitaalallkirjaga allkirjastatult või paberkandjal omakäeliselt allkirjastatult koos elektroonilise koopiaga. Taotlusele kirjutab alla taotleja esindusõiguslik isik.
(5) Taotleja saab taotleda turundustoetust korraga ainult ühele projektile. Toetust järgmisele projektile saab taotleda pärast eelmise projekti lõppemist.
§ 10. Nõuded taotlejale
(1) Toetust võib taotleda riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutus, sihtasutus, mittetulundusühing või avalik-õiguslik juriidiline isik. Sihtasutus ja mittetulundusühing võib taotleda toetust juhul, kui projektis kavandatud tegevused kuuluvad selle juriidilise isiku põhikirjaliste tegevuste hulka.
(2) Taotleja peab vastama järgmistele nõuetele:
1)
taotlejal ei tohi olla maksuvõlga riiklike maksude osas, välja arvatud
juhul, kui see on ajatatud. Maksuvõla ajatamise korral peavad maksed
olema tasutud ajakava kohaselt;
2) taotlejal või projektis osaleval
isikul on projekti elluviimiseks piisavalt kogemusi ja teadmisi;
3)
taotlejal on nõutavad vahendid projekti omafinantseerimiseks vastavalt
§-s 8 kehtestatud piirmääradele ja tingimustele.
(3) Juhul kui taotleja on sihtasutuselt varem saanud toetust riigieelarvelistest vahenditest, «Perioodi 2004–2006 struktuuritoetuse seaduses» või «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduses» sätestatud korras, mis on kuulunud tagasimaksmisele, peavad tagasimaksed olema tehtud tähtaegselt ja nõutud summas.
(4) Kui toetus on vähese tähtsusega abi § 1 lõike 2 mõistes, ei tohi abi saaja jooksva majandusaasta ja kahe eelneva majandusaasta jooksul eraldatud vähese tähtsusega abi ületada koos meetme raames taotletava toetusega vähese tähtsusega abi ülemmäära 3 129 000 Eesti krooni (200 000 (kakssada tuhat) eurot).
(5) Kui taotleja on projektile või projekti üksisikutele tegevustele taotlenud toetust samal ajal mitmest meetmest või muudest riigieelarvelistest, Euroopa Liidu või välisabi vahenditest, peab taotleja esitama sellekohase teabe.
§ 11. Taotleja kohustused
Taotleja on kohustatud:
1) esitama sihtasutuse nõudmisel taotleja ja
taotluse kohta lisateavet nõutud vormis ja tähtajal;
2)
võimaldama kontrollida taotluse ja taotleja vastavust nõuetele,
sealhulgas teha paikvaatlust;
3) sihtasutust viivitamata teavitama
taotluses esitatud andmetes toimunud muudatustest või ilmnenud
asjaoludest, mis võivad mõjutada taotluse kohta otsuse tegemist;
4)
tõendama sihtasutuse nõudmisel määruses ettenähtud omafinantseeringu või
muude vahendite või dokumentide olemasolu;
5) viivitamata
kirjalikult informeerima projekti teostamise baasiks oleva ettevõtte või
selle osa ja nendega seonduvate asjade või õiguste üleandmise otsuse
vastuvõtmisest;
6) täitma teisi õigusaktides sätestatud
kohustusi ja esitama sihtasutusele informatsiooni, mis võib mõjutada
taotluse kohta otsuse tegemist.
§ 12. Nõuded taotlusele
(1) Taotluses sisalduv projekt peab vastama turismiarengukava ja meetme eesmärkidele, meetme tingimustele ning muudes õigusaktides sätestatud tingimustele.
(2) Taotlus peab vastama järgmistele nõuetele:
1) taotlus
on esitatud käesolevas määruses kehtestatud korras ja vormis;
2)
toetust taotletakse §-s 5 sätestatud toetatavatele tegevustele;
3)
taotletud toetuse suurus ei ületa §-s 8 kehtestatud toetuse määra;
4)
taotluses sisalduva projekti tegevused planeeritakse lõpetada projekti
perioodil, kuid mitte hiljem kui 31. augustil 2015. aastal;
5)
taotluses sisalduva projekti eelarves on muu hulgas ette nähtud nõutav
omafinantseering;
6) taotluses esitatud andmed on täielikud ja õiged;
7)
taotluse on sõltuvalt selle esitamise viisist allkirjastanud taotleja
esindusõiguslik isik omakäelise allkirjaga või digitaalallkirjaga.
(3) Taotlus peab sisaldama vähemalt järgmisi andmeid:
1)
üldandmed taotleja kohta, sealhulgas taotleja nimi, juriidiline vorm,
registrikood, käibemaksukohuslase number, postiaadress, telefoninumber,
e-posti aadress, pangarekvisiidid, esindusõigusliku isiku andmed,
projektijuhi andmed;
2) andmed taotleja põhikirjaliste tegevuste
kohta;
3) andmed projekti kohta, sealhulgas projekti nimi, eesmärk ja
tegevuste loetelu sihtturgude lõikes, tegevuste algus- ja lõppkuupäev,
tegevuste lühikirjeldus, projekti eelarve tegevuste lõikes, projekti
üldmaksumus, taotletava toetuse summa, omafinantseeringu summa,
taotlejat nõustanud ettevõtja ja konsultandi nimi;
4)
andmed projekti planeeritavate tulemuste ja mõju kohta;
5)
esitatud lisadokumentide loetelu;
6) taotleja kinnitus esitatud
andmete õigsuse kohta.
(4) Taotlus peab muu hulgas sisaldama järgmisi dokumente:
1)
projekti tegevusplaan, mis sisaldab turismitoodete ning sihtturgude
valiku põhjendusi, turundustegevuste ajakava koos ressurssidega,
eesmärke ja tulemusi ning eelarvet;
2) omafinantseeringu
kinnituskirjad;
3) stiiliraamat selle olemasolu korral;
4)
taotleja projektimeeskonna elulookirjeldused (CV);
5) teatis saadud
vähese tähtsusega abi kohta rahandusministri 22. aprilli 2004. a määruse
nr 80 «Vähese tähtsusega abi teatise esitamise kord ja vorm» lisas
toodud vormil, kui toetus on vähese tähtsusega abi § 1 lõike 2 mõistes;
6)
volikiri, kui esindusõiguslik isik tegutseb volituse alusel.
4. peatükk
TAOTLUSE MENETLEMINE
§ 13. Taotluse menetlemine
(1) Sihtasutus teostab taotleja ja tema poolt esitatud taotluse suhtes järgmisi toiminguid: taotluse registreerimine ja läbivaatamine, selgituste ja lisainformatsiooni või taotluse täienduste või muudatuste küsimine, taotluse hindamine, taotluse rahuldamine, osaline rahuldamine või rahuldamata jätmine.
(2) Sihtasutus võib taotluse menetlemise käigus nõuda taotlejalt selgitusi ja lisainformatsiooni taotluses esitatud andmete kohta, taotluse täiendamist või muutmist, kui ta leiab, et isiku taotlus ei ole piisavalt selge, näidates ühtlasi, millised asjaolud vajavad täiendavat selgitamist, täiendamist või lisainformatsiooni. Sihtasutusel on õigus teha taotlejale ettepanek muuta taotluse eelarvet ja tegevusi juhul, kui taotletav toetus ei suurene ja projekti eesmärgid ei muutu. Sihtasutuse poolt määratud selgituste, ekspertiisi ja lisainformatsiooni, taotluse täienduste ja muudatuste esitamise tähtajaks võib sihtasutus taotluse menetlemise peatada.
(3) Taotluse menetlemise tähtaeg on kuni 42 tööpäeva alates taotluse registreerimisest.
(4) Hetkest, mil registreeritud taotluste, mille kohta ei ole tehtud taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsust, taotletav rahaline summa saab võrdseks või ületab taotluste rahastamise jooksva aasta eelarve vaba jääki, menetletakse taotlusi nende esitamise järjekorras.
(5) Taotluste vastuvõtmine peatatakse sihtasutuse juhatuse otsusega, kui meetme rahastamise jooksva aasta eelarve jääk saab võrdseks menetluses olevate, kuid veel otsustamata taotluste mahuga. Taotluste vastuvõtu peatamisest annab sihtasutus teada vähemalt ühes üleriigilise levikuga päevalehes ja oma veebilehel.
§ 14. Taotluse registreerimine ja läbivaatamine
(1) Taotlus registreeritakse ja vaadatakse läbi sihtasutuses. Taotluse läbivaatamise tähtaeg on kolm tööpäeva taotluse registreerimisest arvates. Taotluse läbivaatamise käigus kontrollitakse taotluse nõuetekohasust ja vajalike lisade olemasolu.
(2) Kui taotluse läbivaatamisel avastatakse puudusi, teatatakse sellest viivitamata taotlejale ja antakse puuduste kõrvaldamiseks kuni 10 kalendripäeva, mille võrra pikeneb taotluse menetlemise tähtaeg.
(3) Juhul kui taotlus ei vaja täpsustamist või kui ilmneb § 13 lõikes 4 nimetatud asjaolu, teatatakse taotlejale taotluse registreerimisest või § 13 lõikes 4 nimetatud asjaolust kolme tööpäeva jooksul pärast taotluse läbivaatamist.
(4) Sihtasutuse juhatus teeb taotluse rahuldamata jätmise otsuse taotlust sisuliselt hindamata ja tagastab taotluse, kui taotleja ei ole esitanud toetuse taotlemiseks lõikes 2 esitatud tähtaja jooksul kõiki §-s 12 nimetatud andmeid ja dokumente, samuti juhul, kui taotleja on sihtasutusele eelnevalt esitanud sama meetme raames taotluse, mille osas taotluse esitamise hetkeks ei ole sihtasutuse juhatus teinud taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsust.
§ 15. Taotleja nõuetele vastavaks tunnistamise tingimused
(1) Taotleja nõuetele vastavust kontrollib sihtasutus.
(2) Taotleja tunnistatakse nõuetele vastavaks juhul, kui on täidetud kõik §-s 10 taotlejale esitatud nõuded.
(3) Taotleja nõuetele vastavaks tunnistamise korral teeb sihtasutuse juhatus või tema poolt volitatud isik taotleja nõuetele vastavaks tunnistamise otsuse. Taotleja nõuetele mittevastavaks tunnistamise korral teeb sihtasutuse juhatus taotluse rahuldamata jätmise otsuse taotlust sisuliselt hindamata.
§ 16. Taotluse nõuetele vastavaks tunnistamise tingimused
(1) Menetlusse võetud taotluste nõuetele vastavust hindab sihtasutus.
(2) Taotlus tunnistatakse nõuetele vastavaks, kui on täidetud kõik käesolevas määruses taotlusele esitatud nõuded.
(3) Taotlust ei tunnistata vastavaks, kui esineb vähemalt üks
järgmistest asjaoludest:
1) taotlus ei vasta määruses taotlusele
esitatavatele nõuetele ning puudust ei ole võimalik § 14 lõike 2 alusel
määratud tähtaja jooksul kõrvaldada;
2) taotluses
on esitatud ebaõigeid või mittetäielikke andmeid või taotleja mõjutab
pettuse või ähvardusega või muul õigusvastasel viisil taotluse
menetlemist;
3) taotleja ei võimalda kontrollida taotluses esitatud
andmete õigsust või teha paikvaatlust;
4) taotleja ei ole
§ 14 lõike 2 alusel määratud tähtaja jooksul taotluses esinevaid puudusi
kõrvaldanud.
(4) Taotluse vastavaks tunnistamise korral teeb sihtasutuse juhatus või tema poolt volitatud isik taotluse nõuetele vastavaks tunnistamise otsuse. Taotluse mittevastavaks tunnistamise korral teeb sihtasutuse juhatus taotluse rahuldamata jätmise otsuse taotlust sisuliselt hindamata.
§ 17. Taotluse hindamise kord ja hindamise kriteeriumid
(1) Nõuetele vastavaks tunnistatud taotlusi hinnatakse. Sihtasutuse juhatusel on õigus moodustada taotluse hindamiseks nõuandvaid hindamis- või ekspertkomisjone ning kaasata taotluse hindamiseks eksperte.
(2) Rahuldamisele kuuluvad nõuetele vastavaks tunnistatud taotlused, milleks loetakse lõikes 4 loetletud hindamiskriteeriumide alusel vähemalt koondhindega 2,5 hinnatud taotlused, mille rahastamise summa ei ületa toetuse rahastamise jooksva aasta eelarvet.
(3) Toetuse saamiseks esitatud taotlust hinnatakse skaalal 0 kuni 4. Taotluse hindamisel antud maksimaalne koondhinne moodustub lõikes 4 loetletud hindamiskriteeriumide hinnete kaalutud keskmisest. Taotlus ei kuulu rahuldamisele juhul, kui selle koondhinne jääb alla 2,5 või kui vähemalt üks lõike 4 punktides 1 kuni 5 toodud kriteeriumidest hinnatakse hindega 0.
(4) Toetuse saamiseks esitatud taotluste hindamiskriteeriumid on:
1)
projekti mõju meetme eesmärkide saavutamiseks ja vastavus
turismiarengukava eesmärkidele – 15% maksimaalsest koondhindest;
2)
toetuse mõju sihtkoha ja ettevõtluse arengule – 20% maksimaalsest
koondhindest;
3) taotleja organisatsiooniline võimekus –
15% maksimaalsest koondhindest;
4) projekti jätkusuutlikkus –
10% maksimaalsest koondhindest;
5) sihtkoha või turismitoote
rahvusvaheline konkurentsivõime – 30% maksimaalsest koondhindest;
6)
projekti kuuluvus meetme eelistuste hulka – 10% maksimaalsest
koondhindest.
(5) Meetme eelistusteks on turundustegevused, mis aitavad kaasa turismi regionaalsele ühtlustamisele.
§ 18. Taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise tingimused ja kord
(1) Taotluse rahuldamise kohta teeb sihtasutuse juhatus taotluse rahuldamise otsuse.
(2) Taotlus kuulub rahuldamisele osaliselt või täielikult. Taotluse osaline rahuldamine on lubatud üksnes põhjendatud juhtudel ning tingimusel, et projekti eesmärk on saavutatav. Taotluse osalisel rahuldamisel võib taotleja nõusolekul vähendada toetuse summat ja muuta toetatavaid tegevusi. Kui taotleja ei ole nõus toetuse summa või toetatavate tegevuste muutmisega, teeb sihtasutuse juhatus taotluse rahuldamata jätmise otsuse.
(3) Taotluse osaline rahuldamine on põhjendatud juhul, kui:
1)
taotluse rahaline maht ületab taotluste rahastamise eelarve vaba jäägi;
2)
toetust on taotletud tegevustele või kulude katteks, mis ei ole
abikõlblikud või projekti elluviimise seisukohast olulised või
põhjendatud;
3) omafinantseeringu tagamine ei ole taotluses
esitatud eelarve mahus võimalik või reaalne.
(4) Taotluse rahuldamise otsuses täpsustatakse toetuse saaja õigusi ja
kohustusi ning kehtestatakse tingimusi. Otsuses sätestatakse muu hulgas:
1)
toetuse saaja;
2) projekti nimi;
3) toetuse suurus Eesti kroonides;
4)
omafinantseeringu suurus Eesti kroonides;
5) projekti alguskuupäev ja
projekti tegevuste elluviimise lõppkuupäev;
6) projekti
elluviimise tingimused;
7) toetuse väljamaksmise tingimused;
8)
info toetuse kui vähese tähtsusega abi kohta § 1 lõikes 2 nimetatud
Euroopa Komisjoni määruse mõistes.
(5) Kui taotluse hindamisel selgub, et taotluses on esitatud valeandmeid või esinevad muud asjaolud, mille tõttu ei saa taotlust rahuldada, teeb sihtasutuse juhatus taotluse rahuldamata jätmise otsus.
(6) Taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsus toimetatakse toetuse saajani või taotlejani väljastusteatega tähtkirjaga.
§ 19. Taotluse rahuldamise otsuse muutmine ja kehtetuks tunnistamine
(1) Taotluse rahuldamise otsust muudetakse või tunnistatakse kehtetuks sihtasutuse algatusel või toetuse saaja sellekohase avalduse alusel.
(2) Toetuse saaja on kohustatud taotlema sihtasutuselt taotluse
rahuldamise otsuse muutmist, kui toetuse saaja soovib muuta:
1)
projekti eelarvet juhul, kui eelarve muudatus on suurem kui 20%
taotluses toodud projekti eelarves konkreetsetele tegevustele ettenähtud
eelarverea maht tingimusel, et toetuse summa ei suurene;
2) projekti
tegevuste elluviimise või kulude abikõlblikkuse lõppkuupäeva, kuid mitte
kauemaks kui 31. august 2015. a. Projekti tegevuste elluviimise
lõppkuupäeva muutmisel tuleb arvestada §-s 7 kehtestatuga;
3)
projektis ettenähtud tegevusi, sihtturge või eesmärke.
(3) Sihtasutusel on õigus keelduda taotluse rahuldamise otsuse muutmisest juhul, kui soovitav muudatus seab kahtluse alla projekti oodatavate tulemuste ja mõju saavutamise.
(4) Taotluse rahuldamise otsuse muutmise otsustab sihtasutuse juhatus 20 tööpäeva jooksul pärast vastavasisulise taotluse saamist.
(5) Sihtasutus võib taotluse rahuldamise otsuse kehtetuks tunnistada,
kui esineb vähemalt üks järgmistest asjaoludest:
1)
ilmneb asjaolu, mille korral taotlust ei oleks rahuldatud;
2) toetuse
saaja ei ole taotluse rahuldamise otsuses määratud tähtaja jooksul
alustanud toetuse kasutamist;
3) toetuse saaja ei täida taotluse
rahuldamise otsuses, õigusaktides sätestatut või ei kasuta toetust
ettenähtud tingimustel;
4) toetuse saaja ei ole projekti ühe
aruandlusperioodi jooksul abikõlblikke tegevusi ellu viinud;
5)
projekti tegevusi ei ole võimalik lõpetada 2015. aasta 31. augustiks;
6)
toetuse saaja avaldust taotluse rahuldamise otsuse muutmise kohta ei
rahuldata ja toetuse saajal ei ole toetuse kasutamist ettenähtud
tingimustel võimalik jätkata;
7) toetuse saaja esitab
avalduse toetusest loobumise kohta.
§ 20. Vaidemenetlus
Sihtasutuse toimingu või otsuse peale võib vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» §-le 34 esitada vaide rakendusasutusele ning vaie vaadatakse läbi «Haldusmenetluse seaduses» sätestatud korras.
5. peatükk
TOETUSE VÄLJAMAKSETE TEOSTAMISE TINGIMUSED
§ 21. Toetuse väljamaksmise tingimused
(1) Toetuse väljamaksed tehakse toetuse saajale vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 23 lõike 4 alusel kehtestatud korrale ja taotluse rahuldamise otsuses toodud tingimustele.
(2) Toetuse väljamakse tegemise eeldusteks on:
1) projektis
planeeritud tegevustele vastavate kulude (muuhulgas omafinantseering,
käibemaks ja mitteabikõlblikud kulud) tasumine;
2) projekti
tegevustest tingitud kulude tekkimist ja asjakohasust tõendavate
dokumentide või nende koopiate ja eelnimetatud kulude tasumist
tõendavate dokumentide või nende koopiate esitamine sihtasutusele;
3)
toetuse saaja poolt sihtasutusele vastava aruandeperioodi vahe- või
lõpparuande esitamine ja nende aktsepteerimine sihtasutuse poolt.
(3) Toetuse väljamaksed tehakse toetuse saaja poolt esitatud väljamaksetaotluste alusel.
(4) Kulude tekkimist tõendavateks dokumentideks on vastava majandustehingu toimumist tõendavad raamatupidamise algdokumendid, muuhulgas arved, saatelehed, tööde vastuvõtu aktid, lepingud jms.
(5) Kulude asjakohasust tõendavateks dokumentideks on muuhulgas kirjalikud tööd, info- ja jaotusmaterjalide näidised, fotod struktuuritoetuse kasutamise kohta teavitamise tõendamiseks.
(6) Pärast väljamaksetaotluse saamist kontrollib sihtasutus väljamaksetaotluse nõuetele vastavust ning algatab väljamakse sisestades projekti andmed «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» §-s 4 sätestatud struktuuritoetuse registrisse hiljemalt 20 tööpäeva jooksul alates nõuetekohase väljamaksetaotluse laekumisest sihtasutusele.
(7) Sihtasutus võib teha toetuse maksmisest osalise või täieliku
keeldumise otsuse juhul, kui:
1) esitatud väljamakse taotlus või
kuludokumendid ei vasta ettenähtud nõuetele;
2) esitatud
kuludokumendid ei vasta projekti taotluses esitatud projekti perioodile,
tegevustele või eesmärkidele;
3) läbiviidud tegevused ei
vasta projekti tegevusplaanis esitatud tegevustele või nende toimumine
ei ole tõendatud.
§ 22. Aruannete esitamise tähtajad ja kord ning aruannete vormid
(1) Toetuse saaja esitab projekti vahearuanded ja lõpparuande taotluse rahuldamise otsuses sätestatud tähtaegadel. Aruandlusperioodi pikkus on minimaalselt 6 kuud ja maksimaalselt 12 kuud.
(2) Toetuse saaja tagab projekti elluviimise järgsete aruannete koostamise jaoks vajalike andmete esitamise kolme aasta jooksul alates projekti lõppemisest.
(3) Toetuse saaja esitab projekti vahe-, lõpp- ja elluviimise järgsed aruanded sihtasutusele elektrooniliselt digitaalallkirjaga allkirjastatult või paberkandjal omakäeliselt allkirjastatult koos elektroonilise koopiaga.
(4) Projekti vahe-, lõpp- ja elluviimise järgsed aruanded esitatakse vastavalt taotluse rahuldamise otsuses sätestatule sihtasutuse poolt välja töötatud vormidel, mis on kättesaadavad sihtasutuse veebilehel.
6. peatükk
TOETUSE SAAJA KOHUSTUSED JA SIHTASUTUSE ÕIGUSED
§ 23. Toetuse saaja kohustused
Toetuse saaja on kohustatud:
1) tagama ettenähtud omafinantseeringu;
2)
viima projekti ellu taotluses ja taotluse rahuldamise otsuses
fikseeritud tähtaegade ja tingimuste kohaselt;
3) teavitama
sihtasutust projekti tegevuste, eelarve ja tähtaegade muutmise
vajadusest;
4) kasutama toetust vastavuses esitatud taotluse ja
taotluse rahuldamise otsusega;
5) maksma toetuse tagasi
tagasinõudmise otsuses näidatud summas ja tähtpäevaks. Tagastatava summa
jäägilt arvestatakse intressi ja viivist vastavalt «Perioodi 2007–2013
struktuuritoetuse seaduse» §-le 28;
6) tagasi maksma
projektist saadava tulu vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse
seaduse» § 21 lõike 2 alusel kehtestatud korrale;
7)
vastama sihtasutuse poolt esitatud küsimustele toetuse saaja ja projekti
teostamise kohta;
8) esitama sihtasutusele tähtaegselt nõutud
aruandeid;
9) tagama, et toetuse saaja raamatupidamises on toetatava
projekti kulud ja neid kajastavad kulu- ja maksedokumendid selgelt
eristatavad toetuse saaja muudest kulu- ja maksedokumentidest;
10)
säilitama taotluse, toetuse ja projekti teostamisega seonduvat
dokumentatsiooni vähemalt 31. detsembrini 2025. a;
11)
tagama projekti eesmärgi täitmiseks vajaliku vara säilimise ja
sihtotstarbelise kasutamise ettenähtud tingimustel ja kooskõlas EL
nõukogu määruse (EÜ) nr 1083/2006, millega nähakse ette üldsätted
Euroopa Regionaalarengu Fondi, Euroopa Sotsiaalfondi ja
Ühtekuuluvusfondi kohta ning tunnistatakse kehtetuks määrus (EÜ)
nr 1260/1999, artiklis 57 sätestatuga vähemalt viie aasta jooksul,
arvates projekti abikõlblikkuse perioodi lõppemisest;
12)
võimaldama teostada kuludokumentide auditit ja järelevalvetoiminguid
(edaspidi järelevalve) vastavalt «Perioodi 2007–2013
struktuuritoetuse seaduse» sätestatule;
13) võimaldama
järelevalvet teostavale isikule juurdepääsu projekti teostamisega seotud
ruumidesse ja territooriumidele, mida toetuse saaja omab, rendib või mis
tahes muul moel kasutab;
14) andma audiitori ja järelevalvet teostava
isiku kasutusse kõik projekti teostamisega seotud andmed ja dokumendid
kolme tööpäeva jooksul nõudmisest arvates;
15)
osutama auditi ja järelevalve kiireks läbiviimiseks igakülgset abi;
16)
järgima hangete läbiviimisel «Riigihangete seaduses» sätestatud nõudeid,
kui toetuse saaja on hankija «Riigihangete seaduse» mõistes;
17)
näitama toetuse kasutamisel vastavalt kehtestatud tingimustele ja
korrale, et tegemist on struktuuritoetusega, kasutades selleks
ettenähtud sümboolikat;
18) hoidma talle kasutamiseks antud
sümboolikat heaperemehelikult ja tagastama selle vastavasisulise nõude
esitamisel;
19) viivitamata kirjalikult informeerima sihtasutust
kõigist esitatud andmetes toimunud muudatustest või asjaoludest, mis
mõjutavad või võivad mõjutada toetuse saaja poolt oma kohustuste
täitmist, sealhulgas nime, aadressi ja seaduslike või volitatud
esindajate muutumisest, ümberkujundamisest, pankroti väljakuulutamisest
või likvideerija määramisest, tegevuse lõpetamisest;
20)
viivitamata kirjalikult informeerima projekti teostamise käigus ilmnenud
projekti negatiivse tulemuse suurest tõenäosusest või vältimatusest ning
projekti edasise jätkamise kaheldavast otstarbekusest;
21)
täitma teisi õigusaktides sätestatud kohustusi.
§ 24. Sihtasutuse õigused ja kohustused
Sihtasutusel on õigus:
1) teostada kuludokumentide auditit ja
järelevalvetoiminguid;
2) kontrollida toetuse ja
omafinantseeringu kasutamist;
3) nõuda taotluses sisaldunud projekti
kestuse, tegevuste, eesmärkide ja kulude kohta täiendavate andmete ja
dokumentide esitamist, mis tõendavad projekti nõuetekohast teostamist ja
toetuse saaja kohustuste nõuetekohast täitmist;
4)
vähendada toetuse suurust toetuse saaja poolt vähem kasutatud summa
võrra, kui esitatud vahearuandest selgub, et toetuse saaja on osaliselt
või täielikult jätnud tegemata tegevuskavas planeeritud tegevusi, mille
tulemusel eelarve alakasutus on suurem kui 20%;
5) peatada
toetuse väljamaksmine kuni rikkumise kõrvaldamiseni, kui toetuse saaja
rikub «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduses» või määruses
sätestatud tingimusi või kaldub muul viisil kõrvale taotluses või
taotluse rahuldamise otsuses sätestatust;
6) lõpetada toetuse
väljamaksmine ning nõuda toetuse osalist või täielikku tagastamist, kui
toetuse saaja rikub «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» või
määruses sätestatud tingimusi või kaldub muul viisil kõrvale taotluses
või taotluse rahuldamise otsuses sätestatust;
7) vähendada
väljamakstava toetuse suurust proportsionaalselt toetuse saaja
omafinantseeringu vähenemisel alla taotluse rahuldamise otsuses
sätestatud määra;
8) keelduda toetuse väljamaksmisest,
kui toetuse saaja majanduslik olukord on selliselt halvenenud, et
toetuse kasutamine või projekti teostamine on ohustatud;
9)
teostada muid õigusaktidega kehtestatud toiminguid.
Minister Juhan PARTS |
Kantsler Marika PRISKE |