Meetme "Keskkonna hädaolukordadeks valmisoleku parandamine" investeeringute kava koostamise ja toetuse andmise tingimused ja kord
Vastu võetud 20.05.2008 nr 33
Määrus kehtestatakse «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 12 lõike 4 ja § 19 lõigete 1 ja 4 alusel
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
§ 1. Määruse reguleerimisala
Määrusega kehtestatakse «Elukeskkonna arendamise rakenduskava» prioriteetse suuna «Säästva keskkonnakasutuse infrastruktuuride ja tugisüsteemide arendamine» meetme «Keskkonna hädaolukordadeks valmisoleku parandamine» investeeringute kava koostamise ja toetuse andmise tingimused ja kord.
§ 2. Mõisted
Käesoleva määruse tähenduses:
1) taotlus on
investeeringute kava alusel esitatav vormikohane projekti elluviimise
tahteavaldus koos käesoleva määruse § 10 lõigetes 4 ja 5 nimetatud
dokumentidega;
2) suurprojekt on riikliku või piirkondliku tähtsusega
Euroopa Liidu nõukogu määruse (EÜ) nr 1083/2006, millega nähakse ette
üldsätted Euroopa Regionaalarengu Fondi, Euroopa Sotsiaalfondi ja
Ühtekuuluvusfondi kohta ning tunnistatakse kehtetuks määrus (EÜ)
nr 1260/1999 (ELT L 210, 31.07.2006, lk 25–69) artiklis 39 toodud
tingimustele vastav investeeringuprojekt, mille kogumaksumus on üle
25 miljoni euro;
3) kinnituskiri on rakendusüksuse poolt
nõutavas sõnastuses toetuse saaja kirjalik kinnitus, et ta on nõus
toetuse taotluse rahuldamise otsuses sätestatud nõuete ja tingimustega
ning valmis projekti eesmärgipäraselt ellu viima;
4) seire
on tegevus, mille käigus jälgitakse toetuse rakendamist ja
tulemuslikkust vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse»
§-le 24.
§ 3. Meetme rakendusasutus ja -üksus
(1) Rakendusasutus on vastavalt Vabariigi Valitsuse 19. aprilli 2007. a määruse nr 111 «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse andmist korraldavate asutuste määramine» § 5 punktile 2 Siseministeerium (edaspidi rakendusasutus).
(2) Rakendusüksus on vastavalt Vabariigi Valitsuse 19. aprilli 2007. a määruse nr 111 «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse andmist korraldavate asutuste määramine» § 6 punktile 1 Sihtasutus Keskkonnainvesteeringute Keskus (edaspidi rakendusüksus).
§ 4. Meetme eesmärk
(1) Meetme üldine eesmärk on keskkonna hädaolukordade vältimine ja likvideerimine.
(2) Meetme spetsiifilised eesmärgid on:
1) merereostuse
avastamise, lokaliseerimise ja likvideerimise võimekuse suurendamine;
2)
keskkonnale hädaolukordadest tingitud reostuskoormuse vähendamiseks
võimekuse suurendamine;
3) suurõnnetuste, tööstus- ja
transpordiõnnetuste päästetööde võimekuse parandamine.
§ 5. Toetatavad tegevused
(1) Meetmest antakse toetust merereostuse seire- ja tõrjevõimekuse
tõstmiseks järgnevalt:
1) reostustõrje võimekuse tõstmine,
infrastruktuuri parendamine, tehnika ja vahendite
(sh reostustõrjelaevade) soetamine;
2) ranniku õlitõrje
varustuse hankimine;
3) kaugsensoorsete seirevahendite hankimine
reostusseiret teostavatele lennuvahenditele;
4) välilinnuhaigla
komplekteerimine koos vajaliku sisustusega ning logistika toimimiseks
vajaliku transpordivahendite hankimine;
5) väljaõppe korraldamine
merereostuse tõrjeks seoses eelnevate tegevustega.
(2) Meetmest antakse toetust maismaal toimuvateks suurõnnetusteks
valmisoleku tõstmiseks järgnevalt:
1) loodusõnnetuste
tagajärgede likvideerimise varustuse soetamine;
2) metsa-,
maastiku- ning pinnase tulekahjude kustutamise varustuse soetamine;
3)
raskesti ligipääsetavates piirkondades (väikesaared, metsad, rabad ja
sood) päästetööde läbiviimise võimekuse suurendamiseks
spetsiaalvarustuse ja tehnika soetamine;
4) tööstus- ja transpordi
ning naftasaaduste õnnetuste (sh ohtlike ainete õnnetuste)
likvideerimise varustuse soetamine;
5) suurõnnetuste puhul
logistilise varu ja õnnetuste järgselt protsesside juhtimiseks vajalike
vahendite (sh IT seadmete) soetamine ning infrastruktuuri (sh väljaõppe
läbiviimiseks) väljaehitamine/ümberehitamine ning sisustamine;
6)
naftasaaduste saaste lokaliseerimise ja ärastusvahendite soetamine tööde
tegemiseks maismaal ja siseveekogudel;
7) väljaõppe korraldamine
seoses eelnevate tegevustega.
§ 6. Abikõlblikkuse periood
(1) Kulude abikõlblikkuse algus- ja lõppkuupäev sätestatakse taotluse rahuldamise otsuses.
(2) Projekti, v.a suurprojekti elluviimise maksimaalne kestus on 36 kuud alates taotluse rahuldamise otsuse vastuvõtmisest, kuid mitte kauem kui 31. augustini 2015.
(3) Kulude abikõlblikkuse alguskuupäev ei või olla varasem kui 01.01.2007.
§ 7. Abikõlblikud ja mitteabikõlblikud kulud
(1) Meetme raames on abikõlblikud projekti elluviimiseks tehtud
käesoleva määruse §-s 6 sätestatud perioodil, §-s 4 nimetatud
eesmärkidel ja §-s 5 nimetatud tegevustega seotud kulud, muuhulgas:
1)
reostustõrje tehnika ja varustuse, sealhulgas reostustõrjelaevade,
soetamine;
2) päästetehnika- ja varustuse soetamine, sealhulgas
liiklusvahendite soetamine;
3) juriidilise nõustamise tasud,
notaritasud, tehnilise- või finantsekspertiisi kulud ning
raamatupidamiskulud on abikõlblikud, kui need on otseselt seotud
käesoleva määruse §-s 5 loetletud tegevustega ning on vajalikud nende
ettevalmistamiseks või rakendamiseks või, raamatupidamis- või
auditeerimiskulude puhul, kui need on vajalikud korraldusasutuse nõuete
täitmiseks;
4) korraldusasutuse poolt nõutud projektiauditite
kulud;
5) projektide ettevalmistamisega seotud kulud, sealhulgas
taotluse koostamine (kulu-tulu analüüsi, keskkonnamõju analüüsi,
teostatavusuuringu ja analüüside läbiviimine, riigihanke lähteülesande
koostamine jne);
6) suurõnnetusteks valmisoleku alase väljaõppe
korraldamisega seotud kulud käesoleva määruse §-s 5 nimetatud tegevuste
puhul ja käesolevas paragrahvis nimetatud tehnika ja varustuse
kasutamiseks vajalike koolituste kulud (ruumide rent, lektorite
palkamine, esitlusseadmete rentimine jne);
7) projekti raames
soetatud tehnika ja varustuse hooldus- ja hoiutingimuste loomisega
seotud kulud, sealhulgas projekteerimis- ja ehituskulud;
8) objektide
tähistamisega seotud kulud, mis on vajalikud näitamaks, et projekti
kaasrahastati Euroopa Liidu struktuurivahenditest ning projektide
nõuetekohase avalikustamisega seotud kulud.
(2) Kasutatud seadmete ostmise kulud on abikõlblikud, kui seadmete müüja esitab tõendi nende päritolu kohta ja kinnitab, et nende ostmiseks ei ole eelneva seitsme aasta jooksul kordagi kasutatud riiklikku ega Euroopa Liidu toetust, seadmete hind ei ületa nende turuväärtust ja on samalaadsete uute seadmete hinnast madalam ja seadmetel on tegevuse rakendamiseks vajalikud tehnilised omadused ning need vastavad kehtivatele normidele ja standarditele.
(3) Meetme raames on mitteabikõlblikud muuhulgas järgmised kulud:
1)
tagastatav käibemaks;
2) laenuintress;
3) kinnisasja (sh maa
ja hooned) ost;
4) organisatsiooni juhtimiskulud (v.a kui ainus
tegevusvaldkond on projektide rakendamine);
5) erisoodustus ja maks
erisoodustuselt;
6) liisingulepinguga seotud intressid ja teenustasud;
7)
trahvid, viivised ja valuutavahetustasud.
§ 8. Toetuse ja omafinantseeringu suurus
(1) Investeeringute kava alusel projektile antav toetus on maksimaalselt 85% ning omafinantseering minimaalselt 15% abikõlblikest kuludest.
(2) Suurprojektide toetuse taotluse rahuldamise otsus jõustub peale Euroopa Komisjoni heakskiitva otsuse saamist. Nõuetele vastava suurprojekti toetuse taotluse edastab Euroopa Komisjonile rakendusasutus. Rakendusasutus teavitab Euroopa Komisjoni otsusest rakendusüksust koheselt. Toetuse suurus kehtestatakse toetuse rahuldamise otsuses rakendusüksuse poolt. Suurprojektide puhul sätestab Euroopa Komisjon oma otsuses maksimaalse toetuse, milles raames on võimalik abikõlblikke kulutusi teha.
(3) Investeeringute kava alusel projektile antava toetuse minimaalne suurus on 450 000 krooni ning maksimaalne suurus 440 000 000 krooni.
(4) Omafinantseeringuna ei arvestata Euroopa Liidult saadud tagastamatut abi.
2. peatükk
TAOTLEJALE JA TAOTLUSELE ESITATAVAD NÕUDED
NING TAOTLUSE ESITAMINE
§ 9. Nõuded taotlejale
Toetuse taotlejaks võivad olla:
1) Piirivalveamet;
2)
Päästeamet.
§ 10. Nõuded taotlusele
(1) Toetuse taotlemiseks peab investeeringute kavasse kantud taotleja esitama täidetud vormi kohase taotluse ning lisama käesoleva paragrahvi lõikes 4 ja suurprojekti puhul lisaks lõikes 5 nõutavad dokumendid. Taotluse ja suurprojekti taotluse vormi kehtestab ning avalikustab rakendusüksus enne investeeringute kava kinnitamist. Taotluse vormid koos täitmise juhendiga on kättesaadavad rakendusüksuse veebilehel http://www.kik.ee.
(2) Taotlusele esitatavad nõuded on järgmised:
1) taotluse
vormi kõik lahtrid peavad olema korrektselt täidetud. Väljade
mittekohaldumise tõttu täitmata jätmist tuleb põhjendada;
2)
taotlus vastab meetme eesmärkidele ja hõlmab nende täitmiseks lubatud
tegevusi;
3) taotletav toetus ei ületa investeeringute kavas ja
käesoleva määruse §-s 8 sätestatud toetuse suurust;
4)
taotleja omafinantseering moodustab vähemalt 15% projekti abikõlblikest
kogukuludest;
5) taotluses on arvesse võetud kõik projekti
elluviimiseks vajalikud tegevused ja need on planeeritud tähtajaks
teostatavad, st projekt peab olema ellu viidav taotluses märgitud aja
jooksul ja vastama abikõlblikkuse perioodile;
6) taotluses
esitatud projekti eelarve peab olema põhjendatud ja kõik taotluse
eelarves esitatud kulud jagatud abimäärale vastavalt ja esitatud
kulutüüpide kaupa;
7) taotluses toodud tegevused ja kulud
on abikõlblikud ja põhjendatud.
(3) Taotluse peab allkirjastama taotleja allkirjaõiguslik esindaja. Digitaalallkirja kasutatakse «Digitaalallkirja seaduses» ja teistes õigusaktides sätestatud korras.
(4) Toetuse taotleja peab taotlusele lisama järgmised dokumendid:
1)
tõend projekti elluviimiseks vajaliku omafinantseeringu allikate
olemasolu kohta;
2) keskkonnamõju hindamise aruande kokkuvõte koos
järeldustega, kui õigusaktides on sätestatud keskkonnamõju hindamise
vajalikkus projekti elluviimiseks;
3) volikiri, kui taotleja
esindusõiguslik isik tegutseb volituse alusel;
4) eelprojekt või
tehniline spetsifikatsioon, mis võimaldaks hinnata objekti või teenuse
vastavust investeeringute kavas kinnitatud projektile;
5) maksuameti
tõend käibemaksukohustuslikkuse, maksuvõlgade puudumise või nende
ajatamise ja maksegraafiku kohase tasumise kohta;
6) dokumendid, mis
põhjendavad taotluse eelarve kujunemist.
(5) Suurprojekti toetuse taotleja peab lisaks lõikes 4 nimetatud
dokumentidele taotlusele lisama järgmised dokumendid:
1)
teostatavusuuringu, finantsanalüüsi ja keskkonnamõju hindamise aruande;
2)
projektijuhi elulookirjelduse koos taotlemisele eelneva viimase kolme
aasta jooksul läbiviidud projektide loeteluga;
3) tõendavad
dokumendid projekti elluviimiseks vajalike finantsallikate ja/või
kaasfinantseerijate olemasolu kohta (väljavõte riigieelarvest).
(6) Käesoleva paragrahvi lõigetes 4 ja 5 nimetatud dokumendi lisamata jätmist tuleb põhjendada.
(7) Rakendusüksusel on õigus nõuda täiendavaid dokumente taotluse ja taotleja nõuetele vastavuse hindamiseks.
(8) Taotlus peab vastama käesolevast määrusest ja teistest õigusaktidest tulenevatele nõuetele.
3. peatükk
INVESTEERINGUTE KAVA KOOSTAMINE NING
TAOTLUSTE MENETLEMINE
§ 11. Investeeringute kava
(1) Meetmest toetuse taotlemise aluseks on keskkonna hädaolukordade vältimise ja likvideerimise investeeringute kava (edaspidi kava).
(2) Kava kinnitab Vabariigi Valitsus.
(3) Kava kehtestatakse aastateks 2008–2013.
(4) Kava koostatakse Päästeameti ja Piirivalveameti tehnilise võimekuse tõstmiseks keskkonnakahjude likvideerimisel.
(5) Kava koostatakse eelistusnimekirjana, kus on nimetatud projektid, mille osas võib kavas nimetatud taotleja toetust taotleda. Iga projekti kohta tuuakse kavas välja taotleja nimi, projekti nimetus, maksimaalne toetussumma ja minimaalne omafinantseeringu määr.
(6) Kava koostamist korraldab rakendusasutus.
§ 12. Kava koostamise algatamine
(1) Rakendusasutus teavitab abikõlblikke toetuse saajaid kava koostamise alustamisest kirja teel, määrates ettepanekute esitamise tähtajaks vähemalt 22 tööpäeva.
(2) Iga abikõlblik taotleja esitab lõikes 1 nimetatud teates toodud tähtpäevaks rakendusasutusele ettepanekud kavasse lülitatavate projektide kohta.
(3) Ettepanekud esitatakse määruse lisas toodud vormil paberkandjal või digitaalselt allkirjastatuna elektrooniliselt. Paberkandjal esitamise korral esitatakse täidetud ettepaneku vorm lisaks ka elektrooniliselt.
(4) Ettepanekud peavad olema seotud Siseministeeriumi valitsemisala arengukavades 2008–2011 ja 2009–2012 märgitud merereostuse avastamise ja likvideerimise, õnnetusteadete menetlemise ja päästetöödega maismaal seotud tegevustega.
(5) Ettepanek peab sisaldama järgmist informatsiooni ulatuses, mis
võimaldab hinnata projekti abikõlblikkust ja otstarbekust vastavalt
käesoleva määruse §-dele 4–8:
1)
projekti olulisus tulenevalt Siseministeeriumi valitsemisala
arengukavadest 2008–2011 ja 2009–2012;
2) probleemi
kirjeldus;
3) projekti eesmärgid ja nende seos meetme eesmärkidega;
4)
projekti potentsiaalsed kasusaajad;
5) probleemi lahendamiseks
kavandatavate tegevuste loetelu ja projekti eeldatav tulemus;
6)
projekti tulemuste jätkusuutlikkus;
7) projekti elluviimiseks
vajalike ettevalmistustööde hetkeseis;
8) projekti ajakava;
9)
projekti hinnanguline maksumus tegevuste kaupa;
10) projekti
kavandatavad rahastamise allikad.
§ 13. Ettepanekute menetlemine
(1) Tähtpäevaks laekunud ettepanekud registreeritakse rakendusasutuses üldises korras.
(2) Rakendusasutus viib läbi ettepaneku käesoleva määruse §-s 12 loetletud nõuetele vastavuse kontrolli.
(3) Kui ettepanek ei vasta meetme tingimustes kehtestatud nõuetele või on vajalik täiendav teave projekti kohta, on rakendusasutusel õigus nõuda ettepaneku vastavusse viimist meetme tingimustes kehtestatud nõuetele või täiendava dokumentatsiooni esitamist või muudatuste tegemist ettepanekus toodud tegevustesse üldjuhul 7 tööpäeva jooksul arvates vastava nõude esitamisest.
(4) Rakendusasutus teeb hiljemalt 22 tööpäeva jooksul alates ettepanekute esitamise tähtpäevast ettepanekute nõuetele vastavaks või mittevastavaks tunnistamise otsuse.
(5) Rakendusasutus edastab kõik nõuetele vastavaks tunnistatud ettepanekud 5 tööpäeva jooksul arvates otsuse vastuvõtmisest toetuse saajatele.
(6) Rakendusasutus edastab kõik mittevastavaks tunnistatud ettepanekud 5 tööpäeva jooksul arvates otsuse vastuvõtmisest toetuse saajatele.
§ 14. Kava eelnõu koostamine
(1) Siseminister moodustab vastavaks tunnistatud projektide ettepanekute hindamiseks ekspertidest hindamiskomisjoni (edaspidi hindamiskomisjon).
(2) Projekti ettepanekute hindamisel võtab hindamiskomisjon vastavalt
siseministri kehtestatud hindamismetoodikale arvesse järgmisi
kriteeriume:
1) projekti tegevuste mõju prioriteetse suuna ja meetme
eesmärkide saavutamisele;
2) projekti teostatavus ja
jätkusuutlikkus;
3) toetuse vajalikkus projekti edukaks
elluviimiseks;
4) projekti positiivne keskkonnamõju;
5)
projektide vastavus asjassepuutuvatele arengudokumentidele.
(3) Hindamisjuhendi koos hindamislehe vormiga kinnitab siseminister.
(4) Rakendusasutus koostab hindamistulemuste alusel kava eelnõu, mis koosneb projektide põhinimekirjast ja lisanimekirjast.
(5) Kava eelnõu kiidab heaks prioriteetsete suundade seirekomisjon.
(6) Rakendusasutus esitab prioriteetsete suundade seirekomisjoni poolt heaks kiidetud kava eelnõu Vabariigi Valitsusele kinnitamiseks.
§ 15. Kava muutmine
(1) Kava muudatuse kinnitab Vabariigi Valitsus.
(2) Kava muutmine on vajalik, kui soovitakse suurendada kavas kinnitatud projektide toetusmahtu või asendada kavas kinnitatud projekte põhi- ja lisanimekirja mittekuuluvate projektidega.
(3) Kui muudatus on põhjendatud, koostab rakendusasutus kava muutmise eelnõu ja esitab selle Vabariigi Valitsusele kinnitamiseks.
(4) Kavas loetletud projektide odavnemise korral toimub võimalike vabanevate vahendite ümberjagamine kallinenud või lisanimekirjas olevatele projektidele, eelistades põhinimekirjas olevaid kallinenud projekte. Sellekohase otsuse teeb rakendusasutus rakendusüksuse ettepaneku alusel ilma Vabariigi Valitsuse korraldust muutmata.
30.05.2013 12:20
Veaparandus - Parandatud täheviga sõnas "Valitsuse". Alus Riigi Teataja seaduse § 10 lõige 3 ja Siseministeeriumi 29.05.2013 taotlus nr 2-3/18-2
(5) Juhul kui mõnda põhinimekirja kantud projektidest pole mingil põhjusel võimalik ellu viia, peab kavasse kantud isik sellest viivitamatult teavitama rakendusüksust. Sellisel juhul viiakse ellu lisanimekirjas olevad projektid prioriteetsuse järjekorras ning vastavalt vabanenud vahendite mahule.
(6) Kava lisanimekirjas oleva projekti taotluse kohta võib rakendusüksus teha osalise rahuldamise otsuse. Lisanimekirjas oleva projekti taotluse rahuldamise otsusele eelnevalt võib rakendusüksus pidada läbirääkimisi toetuse saajaga projekti eelarve ja tulemuste täpsustamiseks lähtuvalt vabanenud vahendite võimalustest. Rakendusüksus kooskõlastab täpsustunud projekti taotluse vastavuse investeeringute kavale rakendusasutusega.
(7) Projekti maksumuse odavnemisest või kallinemisest peab toetuse saaja rakendusüksust viivitamatult teavitama. Rakendusüksus teavitab 10 tööpäeva jooksul rakendusasutust.
§ 16. Taotluse menetlemine
(1) Kinnitatud kava põhinimekirja kantud projekti toetuse taotleja esitab pärast Vabariigi Valitsuse poolt kava kinnitamist ja vastavasisulise teate saamist rakendusüksuselt 120 kalendripäeva jooksul rakendusüksusele käesoleva määruse §-s 10 nimetatud vormikohase taotluse.
(2) Taotluse menetlemine koosneb:
1) taotluse registreerimisest ja
nõuetele vastavuse hindamisest, taotluse hilinenult esitamise korral
läbivaatamata tagastamisest;
2) taotleja või taotluse vastavaks
või mittevastavaks tunnistamisest rakendusüksuses;
3)
taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsuse tegemisest
rakendusüksuses;
4) suurprojekti taotluse rahuldamise otsuse
eelnõu koostamisest rakendusüksuses ja rakendusasutusele esitamisest;
5)
suurprojekti taotluse rahuldamise otsuse tegemisest rakendusüksuses
pärast rakendusasutuses ja Euroopa Komisjonis taotluse kooskõlastamist.
(3) Taotlused saadetakse rakendusüksusesse posti teel, antakse üle käsipostiga või saadetakse digitaalselt allkirjastatuna rakendusüksuse poolt edastatud projekti kavasse kandmise teates näidatud kuupäevaks.
(4) Hilinenult esitatud taotlus tagastatakse läbivaatamata. Taotlus loetakse õigeaegselt esitatuks, kui seda kinnitab postitempel ümbrikul, e-kirja laekumise kuupäev või taotlus tuuakse käsipostiga käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud tähtaja tööpäeva lõpuks rakendusüksusesse.
(5) Rakendusüksuses registreeritakse taotlus viivitamatult.
(6) Rakendusüksus kontrollib taotleja ja taotluse vastavust «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» §-des 14 ja 15 ning käesolevas määruses sätestatud nõuetele.
(7) Rakendusüksus hindab taotluse ja taotleja juures:
1)
projekti vastavust investeeringute kavale;
2) projekti
jätkusuutlikkust, sh et omafinantseeringu olemasolu on tõendatud,
kirjeldatud on objekti haldamine ja majandamiseks on kavandatud
piisavalt ressursse, projekti lõppemisele järgnevad etapid on
kirjeldatud, projekti tulemuste säilimisega seotud riskid on
määratletud, arvesse võetud ja maandatud;
3) eelarve
põhjendatust ja kvaliteeti (eelarve on põhjendatud, kulud on
liigendatud, märgitud kogused ja maksumused).
(8) Rakendusüksus annab vajadusel toetuse taotlejale tähtaja taotluses esinevate puuduste kõrvaldamiseks.
§ 17. Taotluse rahuldamise otsus ja selle menetlemine
(1) Pärast taotleja ja taotluse nõuetele vastavuse hindamist teeb rakendusüksus taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsuse «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» §-st 16 lähtuvalt.
(2) Rahuldamise või rahuldamata jätmise otsuse teeb rakendusüksus 180 kalendripäeva jooksul arvates taotluse rakendusüksusele esitamise tähtpäevast.
(3) Rahuldamise või rahuldamata jätmise otsusest teavitab rakendusüksus toetuse taotlejat tähitud kirjaga 30 kalendripäeva jooksul arvestades otsuse tegemisest.
(4) Suurprojekti taotlusi kooskõlastavad täiendavalt rakendusasutus ja Euroopa Komisjon. Rahuldamise või rahuldamata jätmise otsuse tegemise aeg pikeneb täiendavaks kooskõlastamiseks vajaliku aja võrra.
(5) Taotluse rahuldamise otsuses märgitakse muuhulgas:
1) otsuse
tegija;
2) otsuse tegemise kuupäev ja number;
3) otsuse
tegemise õiguslikud ja faktilised alused;
4) toetuse saaja
andmed;
5) toetatava projekti number, nimetus ja abikõlblikud kulud
(kogumaksumus);
6) Euroopa Liidu poolse toetuse maksimaalne suurus
Eesti kroonides ja selle osakaal projekti abikõlblikest kuludest;
7)
tegevuste ja kulude abikõlblikkuse perioodi algus- ja lõppkuupäev;
8)
toetuse kasutamise tingimused (sealhulgas ettemaksu võimalus);
9)
tähtaeg projekti maksegraafiku esitamiseks;
10) nõuded projekti
aruandlusele;
11) toetuse saaja kohustused;
12) erisused võrreldes
projekti taotluses esitatud tegevustega või eelarvega.
(6) Kui taotleja on nõus taotluse rahuldamise otsuses sätestatud nõuetega, tagastab ta vastavasisulise rakendusüksuse poolt kehtestatud vormikohase kinnituskirja allkirjastatult rakendusüksusele hiljemalt 20 kalendripäeva jooksul taotluse rahuldamise otsuse kättesaamisest arvates. Kinnituskiri loetakse tähtaegselt esitatuks, kui seda kinnitab postitempel ümbrikul, e-kirja laekumise kuupäev või taotlus tuuakse käsipostiga nimetatud tähtaja tööpäeva lõpuks rakendusüksusesse.
(7) Kui taotleja ei tagasta kinnituskirja rakendusüksusele 20 kalendripäeva jooksul, teeb rakendusüksus taotluse rahuldamise otsuse kehtetuks tunnistamise otsuse.
4. peatükk
TOETUSE KASUTAMISEGA SEOTUD VÄLJAMAKSETE TEGEMINE,
ARUANNETE ESITAMINE NING PROJEKTIDE MUUTMISE TINGIMUSED
§ 18. Toetuse kasutamisega seotud hangete läbiviimine
(1) Rahvusvahelist piirmäära ületavate hangete läbiviimisel kooskõlastab rakendusasutus enne hanke väljakuulutamist rakendusüksusega hankedokumentide eelnõud.
(2) Rakendusasutus koostab hankedokumendid vastavalt toetuse saajate poolt esitatud hanke tehnilistele tingimustele. Hanke tehniliste tingimuste kvaliteedi eest vastutavad toetuse saajad.
(3) Rakendusüksus hindab hankedokumentide vastavust Euroopa Komisjoni otsusele, taotluse rahuldamise otsusele, «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse», selle rakendusaktidele ja «Riigihangete seadusele».
(4) Alla rahvusvahelist piirmäära jäävate hangete läbiviimisel esitab toetuse saaja hankedokumendid ning valikut põhjendavad materjalid koos rakendusüksusele esitatava toetuse väljamakse taotlusega.
§ 19. Toetuse väljamaksmise põhimõtted
(1) Toetuse väljamaksed tehakse toetuse saajale vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» §-le 23 ja sama paragrahvi lõike 4 alusel kehtestatud korrale ja vastavalt taotluse rahuldamise otsuses toodud tingimustele.
(2) Toetuse saajale makstakse taotluse rahuldamise otsuses märgitud
toetus välja pärast järgmiste asjaolude tõendamist:
1)
kulud on tegelikult tehtud ja tõendatud kuludokumentidega, välja arvatud
käesoleva lõike punktides 5, 6, 7 nimetatud juhtudel;
2)
kulud vastavad projekti taotluses toodule ja taotluse rahuldamise
otsusele ning on projekti tulemuste saavutamiseks vajalikud;
3) kulud
vastavad projekti eelarvele ning tegevus- ja ajaplaanile;
4) kulud on
tehtud pärast kulude abikõlblikkuse alguskuupäeva ja enne abikõlblikkuse
lõppkuupäeva vastavalt rahandusministri 27. veebruari 2006. a määruse
nr 15 «Abikõlblike kulude määramise üldised tingimused ja kord» § 2
lõikele 2;
5) väljamakse toetuse saajale osaliselt tasutud
või tasumata kuludokumentide alusel enne toetuse saaja poolt kulude
tegemist on võimalik teha ainult rahandusministri 1. märtsi 2007. a
määruses nr 15 «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse väljamaksmise
tingimused ja kord» sätestatud korras. Väljamakse teostamise otsustab
rakendusüksus;
6) kulude tegemisel on järgitud «Riigihangete
seadust», teisi õigusakte ning hangete head tava.
§ 20. Väljamaksetaotlusele ja kuludokumentidele esitatavad nõuded
(1) Toetuse väljamaksmiseks esitab toetuse saaja rakendusüksusele
väljamaksetaotluse, millele ta lisab:
1) tõendava
dokumentatsiooni hanke toimumise kohta ning asjaomased töövõtu-, müügi-,
teenuse osutamise või tarnelepingud vastavalt käesoleva määruse §-le 18;
2)
teenuse või töö või kauba tarnija väljastatud ja kinnitatud
arve-saatelehe või arve koopia, millele lisatakse osutatud teenuse või
tehtud töö või tarnitud kauba üleandmist/vastuvõtmist tõendava dokumendi
koopia. Tarne- või mõne muu lepingu raames teostatava ettemaksu puhul
tuleb esitada vaid ettemaksu arve;
3) punktis 2 nimetatud
kuludokumentide tasumist tõendava maksekorralduse väljavõte või panga
kinnitatud koopia. Osaliselt tasutud kuludokumentide alusel teostatava
väljamakse puhul peab dokumentaalselt tõendama omafinantseeringu osa
tasumise. Tasumata kuludokumentide alusel teostatava väljamakse puhul
kuludokumentide tasumist eelnevalt tõendama ei pea;
4)
rakendusüksuse poolt sätestatud vormi kohase korrektselt täidetud ja
allkirjastatud väljamaksetaotluse;
5) esmase toetuse väljamakse
korral kogu toetuse maksegraafiku kalendrikuu täpsusega;
6)
väljamaksetaotluse kuludokumentide koondnimekirja;
7) kui
väljamakse on toimunud tasumata või osaliselt tasutud kuludokumentide
alusel, tasub toetuse saaja pärast toetuse saamist kuludokumentide
tasumata kogusumma ja esitab rakendusüksusele nõutud tasumist tõendavad
dokumendid seitsme tööpäeva jooksul toetuse saamisest arvates.
(2) Väljamaksetaotluse lisana esitatavad kuludokumendid peavad vastama
järgmistele nõuetele:
1) toetuse saaja raamatupidamise
dokumendid ja muud kulutusi tõendavad dokumendid peavad vastama
«Raamatupidamise seaduses» sätestatud nõuetele;
2)
arve-saatelehe või arve koopial märgitud tehingu sisu ei tohi ületada
arve väljastanud isiku asjaomase töövõtu-, müügi-, teenuse osutamise või
tarnelepingus märgitut. Nimetatud lepingud peavad olema vormistatud
kirjalikult;
3) kulusid võib lugeda abikõlblikuks, kui need on
tekkinud projekti abikõlblikkuse perioodil ja sellele järgneva 90
kalendripäeva jooksul, kui kulude tekkimise aluseks olevad tegevused
toimusid projekti abikõlblikkuse perioodil;
4) tööde teostaja
esitatud arved, aktid ja aruanded on toetuse saaja eelnevalt kinnitanud.
§ 21. Väljamaksetaotluse ja kuludokumentide kontrollimine
(1) Rakendusüksus kontrollib 30 kalendripäeva jooksul väljamaksetaotluse
esitamisest arvates:
1) kas väljamaksetaotlus ja kuludokumendid on
õigesti täidetud;
2) kas väljamakse taotluses ja
kuludokumentides esitatud andmed on täielikud ja õiged;
3)
kas kulud on abikõlblikud;
4) kas kuludokumendid vastavad
käesoleva määruse §-s 20 sätestatud nõuetele;
5)
kas toetuse objekt ja toetuse saaja tegevus vastab taotlusele ja
taotluse rahuldamise otsusele;
6) kas toetuse saaja on saanud toetusi
teiste projektide raames, mille kohta on algatatud tagasinõudmine. Kui
tagasinõudmine on algatatud, peavad toetuse saaja tagasimaksed olema
laekunud korrektselt;
7) kas projekti elluviimisel on tulusid.
(2) Kui väljamakse taotluse või kuludokumentide kontrollimisel ilmneb puudusi, määrab rakendusüksus tähtaja puuduste kõrvaldamiseks, selle võrra pikeneb ka väljamaksetaotluse menetlemise aeg rakendusüksuses.
(3) Rakendusüksus võib pikendada väljamakse taotluse menetlemise tähtaega, teavitades sellest toetuse saajat kirjalikult posti teel või tema nõusolekul elektrooniliselt ja põhjendades tähtaja pikendamist.
(4) Pärast väljamaksetaotluse ja kuludokumentide kontrollimist teeb rakendusüksus toetuse väljamaksmise otsuse ja algatab väljamakse sisestades andmed struktuuritoetuse registrisse.
(5) Rakendusüksus ei aktsepteeri toetuse saaja väljamaksetaotlust ja
tagastab toetuse saajale väljamaksega seotud dokumendid, kui:
1)
kulud ei ole abikõlblikud ja rakendusüksus keeldub seetõttu makse
sooritamisest;
2) väljamaksetaotluse ja kuludokumentide kontrollimise
käigus selgub, et väljamaksetaotluses või kuludokumentides on esitatud
valeandmeid;
3) toetuse saaja ei ole tagastanud käesoleva määruse
§ 17 lõigetes 3–5 nimetatud kinnituskirja;
4)
toetuse saaja ei ole esitanud aruandeid toetuse kasutamise kohta
taotluse rahuldamise otsuses nõutud tähtaegadeks ning rakendusüksuse
kehtestatud vormide kohaselt;
5) toetuse saaja ei võimalda Euroopa
Komisjoni, Rahandusministeeriumi, Siseministeeriumi,
Keskkonnaministeeriumi, rakendusüksuse, Riigikontrolli või teiste
pädevate asutuste ametnikele või volitatud esindajatele ligipääsu
asjakohasele teabele ja dokumentidele või takistab muul viisil toetuse
kasutamise kontrollimist;
6) toetuse saaja ei ole projekti ellu
viinud või teinud projekti kulutusi vastavalt taotlusele või taotluse
rahuldamise otsusele;
7) toetuse saaja ei ole kooskõlastanud
rakendusüksusega projekti olulisi muudatusi;
8) toetuse saaja on
talle puuduste kõrvaldamiseks tehtud ettekirjutuse jätnud tähtajaks
täitmata.
(6) Rakendusüksus teavitab 30 kalendripäeva jooksul väljamaksetaotluse laekumisest arvates toetuse saajat kulude hüvitamisest keeldumisest kirjalikult, põhjendades keeldumist.
(7) Kulud, mis ei ole abikõlblikud, arvab rakendusüksus väljamaksetaotlusest maha, teavitades sellest toetuse saajat 30 kalendripäeva jooksul väljamaksetaotluse laekumisest arvates kirjalikult. Toetuse saaja on kohustatud rakendusüksuse nõudel põhjendama tehtud kulutusi hiljemalt 10 kalendripäeva jooksul vastava teate saamisest.
§ 22. Projekti muutmine
(1) Juhul kui toetuse saajal mõjuval põhjusel ei ole võimalik alustada projekti elluviimist vastavalt taotluse rahuldamise otsuses märgitule, on taotlejal võimalik taotleda rakendusüksuselt projekti ajakava pikendamist maksimaalselt 6 kuu võrra. Juhul kui taotleja ei ole 6 kuu möödumisel alates taotluse rahuldamise otsuses sätestatust, alustanud projekti elluviimist, võib rakendusüksus tunnistada taotluse rahuldamise otsus kehtetuks.
(2) Toetuse saaja on kohustatud taotlema rakendusüksuselt taotluse
rahuldamise otsuse muutmist, juhul kui toetuse summa ei suurene ja tekib
põhjendatud vajadus:
1) muuta projekti elluviimise perioodi;
2)
muuta projekti eelarvet üle 10% kululiikide lõikes, eeldusel, et
projekti kogueelarve ei suurene. Juhul kui projekti eelarvet kululiikide
lõikes muudetakse vähem kui 10%, tuleb rakendusüksust muudatusest
teavitada, kuid muudatuse otsuse võib teha toetuse saaja iseseisvalt;
3)
muuta projekti tegevusi;
4) muuta projekti muid asjaolusid võrreldes
esitatud taotlusega.
(3) Otsuse projekti muutmise kohta teeb rakendusüksus 30 kalendripäeva jooksul muudatusettepaneku laekumisest. Juhul kui muudatusettepanek eeldab toetuse saajalt täiendavate andmete esitamist või rakendusüksuse poolt ekspertiisi tellimist, pikeneb muudatusettepaneku menetlemise aeg täiendavate dokumentide esitamiseks või ekspertiisiks vajaliku aja võrra.
(4) Suurprojektide puhul kooskõlastab rakendusüksus muudatused rakendusasutusega. Juhul kui rakendusasutus ja rakendusüksus jäävad eriarvamusele, on rakendusasutusel õigus lükata rakendusüksuse ettepanek tagasi. Suurprojekti muudatuse ettepaneku menetlemiseks on rakendusasutusel ja -üksusel kokku 60 kalendripäeva muudatusettepaneku laekumisest. Juhul kui muudatusettepanek eeldab toetuse saajalt täiendavate andmete esitamist, ekspertiisi tellimist või teatud juhtudel ka Euroopa Komisjoni kooskõlastust, pikeneb muudatuse menetlemise aeg nendeks kuluva aja võrra.
(5) Juhul kui rakendusüksus ei rahulda projekti muutmise taotlust, on toetuse saaja kohustatud ellu viima projekti vastavalt taotluse rahuldamise otsusele ja võimalikele eelnevalt kooskõlastatud muudatustele. Juhul kui toetuse saaja ei ole nõus projekti sellistel tingimustel ellu viima, on toetuse saaja kohustatud sellest rakendusüksust viivitamatult teavitama.
(6) Muudatusettepanekuga nõustumisest või mittenõustumisest teavitab rakendusüksus toetuse saajat kirjalikult.
(7) Projekti maksumuse odavnemisest või kallinemisest peab toetuse saaja rakendusüksust viivitamatult teavitama. Odavnemise korral toimub võimalike vabanevate vahendite ümberjagamine kallinenud või lisanimekirjas olevatele projektidele. Kallinemise korral hindavad rakendusüksus ja rakendusasutus koostöös kallinemise põhjendatust ning võimalusel võib kallinemine katta odavnenud või katkestatud projektide vabanevate vahendite arvelt, eelistades kallinenud projekte lisanimekirjas olevate projektide rahastamisele. Kallinemised saab katta investeeringute kava reservvahenditest nende olemasolu korral. Lisanimekirjas olevaid projekte rahastatakse juhul, kui vabaneb vahendeid põhinimekirjas olevate projektide arvelt.
5. peatükk
TOETUSE SAAJA JA RAKENDUSÜKSUSE ÕIGUSED JA KOHUSTUSED
§ 23. Toetuse saaja õigused
Toetuse saajal on õigus:
1) muuta taotluse rahuldamise otsusega
kinnitatud projekti eelarvet või tegevusi ilma taotluse rahuldamise
otsuse muutmise avaldust – rakendusüksusele esitamata, juhul kui väheneb
projekti eelarve ning projektis ettenähtud eesmärgid ja tegevuste maht
ei muutu või kui muutub projekti eelarves konkreetsele tegevusele
ettenähtud eelarverea maht teise eelarverea mahu arvelt mitte rohkem kui
10% ning projekti eesmärgid ja tegevused ei muutu. Rakendusüksust tuleb
eelnevalt muudatustest teavitada;
2) saada rakendusüksuselt
informatsiooni ja nõuandeid, mis on seotud käesoleva määruse §-s 24
nimetatud kohustuste täitmisega.
§ 24. Toetuse saaja kohustused
Toetuse saaja on kohustatud:
1) viima projekti ellu, täitma «Perioodi
2007–2013 struktuuritoetuse seadusest», selle rakendusaktidest,
sh käesolevast määrusest, käesoleva määruses nimetatud teistest
õigusaktidest, kinnituskirjast, toetuse taotluse rahuldamise otsusest
tulenevaid toetuse saajale pandud kohustusi;
2) säilitama ja mitte
võõrandama toetuse abil soetatavat vara ettenähtud tingimustel vähemalt
5 aastat peale projekti abikõlblikkuse perioodi lõppemist;
3)
näitama avalikkusele toetuse kasutamise käigus ja selle järel, et
tegemist on toetuse abil teostatud projektiga, kasutades selleks
ettenähtud sümboolikat kooskõlas Euroopa Komisjoni määruses EÜ/1828/2006
(ELT L 371, 27.12.2006), mis käsitleb liikmesriikide järgitavaid
teavitamis- ja avalikustamismeetmeid seoses struktuurifondide antava
abiga, sätestatuga;
4) tagama taotluse rahuldamise otsuses
ettenähtud omafinantseeringu;
5) kasutama toetust vastavuses
esitatud taotluse ja taotluse rahuldamise otsusega;
6) tagastama
rakendusüksusele toetuse «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse»
§ 26 lõikes 1 toodud juhtudel või kui rakendusüksus seda nõuab vastavalt
nimetatud seaduse § 26 lõikes 2 toodud juhtudel;
7)
esitama rakendusüksuse poolt ettenähtud vormil, viisil ja tähtaja
jooksul nõutud informatsiooni ja aruanded;
8) pidama eraldi
raamatupidamisarvestust toetuse ning omafinantseeringu kasutamise kohta.
Toetuse saaja raamatupidamises peavad toetatava projekti kulud ja neid
kajastavad kulu- ja maksedokumendid olema muudest toetuse saaja kuludest
ning kulu- ja maksedokumentidest selgelt eristatavad;
9) taotlema
rakendusüksuse nõusolekut projekti eelarve muudatusteks, millega
suurendatakse projekti eelarves konkreetsele tegevusele ettenähtud
eelarverida teise eelarverea arvelt rohkem kui 10%;
10) taotlema
rakendusüksuse nõusolekut projekti kestuse muutmiseks;
11)
taotlema rakendusüksuse nõusolekut projekti tegevuste või eesmärkide
muutmiseks;
12) võimaldama teostada järelvalvetoiminguid või auditit
toetuse ning omafinantseeringu kasutamist kajastavate kulu- ja
maksedokumentide, soetatud seadmete, materjalide ja teostatud tööde
osas, sh võimaldama kontrollijal juurdepääsu toetusega seotud ruumidesse
ja territooriumidele, mida toetuse saaja omab, rendib või mis tahes muul
moel kasutab;
13) andma kontrollija kasutusse tema poolt nõutud
andmed ja dokumendid viie tööpäeva jooksul alates vastava teate
saamisest;
14) osutama auditi ja järelevalvetoimingute kiireks
läbiviimiseks igakülgset abi;
15) täitma kõiki
järelevalvetoimingute ja auditite tulemusena tehtud ettekirjutusi;
16)
«Riigihangete seaduse» subjektina järgima hangete läbiviimisel
«Riigihangete seaduses» kehtestatud nõudeid;
17)
projekti kestel ja viie aasta jooksul alates projekti
abikõlblikkusperioodi lõppemisest viivitamatult kirjalikult informeerima
rakendusüksust kõigist esitatud andmetes toimunud muudatustest või
asjaoludest, mis mõjutavad või võivad mõjutada toetuse saaja poolt oma
kohustuste täitmist, sh nime, aadressi ja põhimäärusest, põhikirjast
tulenevate või volitatud esindajate muutumisest, ümberkujundamisest,
tegevuse lõpetamisest jmt ka siis, kui eelnimetatud muudatused on
registreeritud avalikus registris või avalikustatud massiteabevahendite
kaudu, projekti teostamise baasiks oleva majandusüksuse või terviklikuks
üksuseks oleva majandusüksuse osa ja nendesse kuuluvate asjade või
õiguste üleandmise otsuse vastuvõtmisest;
18)
viivitamatult kirjalikult informeerima rakendusüksust projekti
teostamise käigus ilmnenud projekti negatiivse tulemuse suurest
tõenäosusest või vältimatusest ning projekti edasise jätkamise
kaheldavast otstarbekusest;
19) avalikes huvides tagama projekti
tulemusena loodud või soetatud vara säilimise ja avaliku kasutuse
taotluses ning taotluse rahuldamise otsuses toodud eesmärkidel ja
tingimustel viie aasta jooksul alates projekti abikõlblikkusperioodi
lõppemisest, ning mitte sooritama selle vara osas tehinguid, mis annavad
nimetatud aja jooksul mõnele isikule või asutusele põhjendamatu
eelisseisundi;
20) kooskõlastama rakendusüksusega toetuse eest loodud
ja soetatud vara osas õiguste üleandmise korral üleandmise tingimused
ning edasise vastutuse vara sihtotstarbelise kasutuse eest projekti
kestel ja viie aasta jooksul alates projekti lõppemisest;
21)
maksma rakendusüksuse poolt tagasinõutava toetuse tagasinõudmise otsuses
sätestatud summas ja tähtpäevaks tagasi;
22) tagama
asjakohaste korraldustega käesolevas paragrahvis pandud kohustuste
täitmise projekti elluviimisesse kaasatud partneri(te) poolt;
23)
teavitama rakendusüksust projektiga seotud kohtulikust menetlusest või
selle võimalikkusest;
24) teavitama rakendusüksust projekti
raames teenitud tuludest;
25) säilitama taotluse, toetuse ja projekti
teostamisega seonduvaid dokumente vähemalt 2025. aasta 31. detsembrini;
26)
täitma muid õigusaktides sätestatud kohustusi.
§ 25. Rakendusüksuse õigused
Rakendusüksusel on õigus:
1) teostada järelevalvetoiminguid
või auditit toetuse ning omafinantseeringu kasutamist kajastavate kulu-
ja maksedokumentide, soetatud seadmete, materjalide ja teostatud tööde
osas;
2) nõuda projekti, sh selle kulude kohta täiendavate
asjakohaste andmete ja dokumentide esitamist;
3) keelduda toetuse
väljamaksmisest täielikult või osaliselt käesoleva määruse § 21 lõikes 5
sätestatud juhtudel;
4) rakendusüksus võib peatada toetuse
väljamaksed toetuse saajale tema tagasimaksega seotud projekti või
toetuse saaja kõikide projektide osas kuni tagasinõutava summa lõpliku
tagasimaksmiseni;
5) tunnistada taotluse rahuldamise otsus kehtetuks
kooskõlas «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» ja selle alusel
antud õigusaktides sätestatuga;
6) nõuda toetus osaliselt
või täielikult tagasi kooskõlas «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse
seaduse» ja selle alusel antud õigusaktides sätestatuga.
§ 26. Rakendusüksuse kohustused
Rakendusüksus on kohustatud:
1) tegema taotlus- ja aruandevormid
ja asjakohased juhendmaterjalid kättesaadavaks oma veebilehel;
2)
läbi vaatama käesoleva määruse § 24 punktides 9–11 nimetatud taotlused
hiljemalt 25 tööpäeva jooksul. Paragrahvi 24 lõikes 11 nimetatud
muudatuste puhul on rakendusüksus enne otsuse langetamist kohustatud
küsima rakendusasutuse ettepanekut muudatuse otstarbekuse kohta.
Muudatustaotlus rahuldatakse olemasoleva taotluse rahuldamisotsuse
muutmisega;
3) heaks kiitma või tagasi lükkama käesoleva määruse § 24
punktis 7 nimetatud aruanded hiljemalt 25 tööpäeva jooksul nende
laekumisest. Rakendusüksus on kohustatud viivitamatult teavitama toetuse
saajat käesoleva määruse § 24 punktis 7 nimetatud aruannete ja § 20
lõikes 1 nimetatud väljamaksetaotluse heakskiitmise või tagasi lükkamise
otsusest;
4) pärast taotluse rahuldamise otsuse tegemist tegema oma
veebilehel kättesaadavaks järgmise informatsiooni: toetuse saaja nimi,
projekti nimi, toetuse ja projekti kogumaht, projekti eesmärgid ja
tegevused ning projekti ajaline kestus;
5) vastavalt «Perioodi
2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 25 lõikele 4 mitte avalikustama
taotlejate kohta menetluse käigus saadud informatsiooni ega dokumente;
6)
säilitama taotluse ja projektide teostamisega seotud dokumentatsiooni
vähemalt 2025. aasta 31. detsembrini.
Minister Jüri PIHL |
Kantsler Märt KRAFT |
Määruse lisa on avaldatud elektroonilises Riigi Teatajas. Alus: «Riigi Teataja seaduse» § 4 lõige 2 ja riigisekretäri 29.06.2005. a resolutsioon nr 17-1/0505738.