Maksu- ja Tolliameti põhimäärus
Vastu võetud 06.10.2008 nr 29
Määrus kehtestatakse «Vabariigi Valitsuse seaduse» § 42 lõike 1 alusel ning kooskõlas nimetatud seaduse § 65 lõike 2 punktiga 2.
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
§ 1. Maksu- ja Tolliameti staatus
Maksu- ja Tolliamet (edaspidi amet) on Rahandusministeeriumi valitsemisalasse kuuluv valitsusasutus, millel on juhtimisfunktsioon ja mis teostab riiklikku järelevalvet ning kohaldab riiklikku sundi seaduses ette nähtud alustel ja ulatuses.
§ 2. Ameti eelarve, pitsat ja sümboolika
(1) Ameti kulud kaetakse riigieelarvest. Ametil on oma eelarve, mille kinnitab, mida muudab ja mille täitmist kontrollib rahandusminister seaduses kehtestatud korras.
(2) Ametil on oma nimega dokumendiplangid, mille kasutamise kord määratakse kindlaks ameti asjaajamiskorras. Ameti struktuuriüksusel võib olla oma nimega dokumendiplank, kui see on ette nähtud struktuuriüksuse põhimääruses.
(3) Ametil on sõõrikujuline 35 mm läbimõõduga pitsat, mille keskel on väikese riigivapi kujutis ja millel on sõõri äärt mööda sõnad «Maksu- ja Tolliamet». Ameti struktuuriüksusel või selle allüksusel võib olla oma nimega lihtpitsat, kui see on ette nähtud struktuuriüksuse põhimääruses.
(4) Ametil on oma teenetemärgid. Need on:
1) Maksu- ja
Tolliameti teenistusmärk (lisa 1);
2) Maksu- ja Tolliameti
aumärk, mis jaguneb kolmeks klassiks – I, II ja III klassi aumärk
(lisa 2).
(5) Maksu- ja Tolliameti teenistusmärk antakse ameti teenistujale laitmatu teenistuskohustuste täitmise eest. Ameti teenistusmärkide andmise otsustab ameti peadirektor.
(6) Maksu- ja Tolliameti aumärk antakse ametivälisele isikule tulemusrikka koostöö eest ametiga või ameti teenistujale eduka tegutsemise eest ameti valdkonnas. Ameti aumärkide andmise otsustab rahandusminister ameti peadirektori ettepanekul.
(7) Teenetemärgid antakse üldjuhul kätte üks kord aastas ameti aastapäeval.
§ 3. Aruandekohustus
Amet on aruandekohustuslik rahandusministri ees, kes suunab ja koordineerib tema tegevust ning teostab tema üle teenistuslikku järelevalvet.
§ 4. Asukoht
Amet asub Tallinnas. Ameti postiaadress on Narva mnt 9j, 15176 Tallinn. Ameti mujal asuva struktuuriüksuse asukoht ja postiaadress tuuakse ära struktuuriüksuse põhimääruses.
§ 5. Ameti ingliskeelne nimetus
Ameti ingliskeelne nimetus on Estonian Tax and Customs Board.
2. peatükk
TEGEVUSVALDKOND JA ÜLESANDED
§ 6. Ameti tegevusvaldkond
Ameti tegevusvaldkond on riigitulude haldamine, riikliku maksu- ja tollipoliitika rakendamine ning ühiskonna ja seadusliku majandustegevuse kaitsmine.
§ 7. Ameti ülesanded
Ameti ülesanded on:
1) riigieelarvesse laekunud ning tasumisele
kuuluvate riiklike maksude ja muude rahaliste kohustuste täitmise üle
arvestuse pidamine, aruannete koostamine, nende esitamine
rahandusministrile ning maksukohustuslaste registri pidamine;
2)
riiklike maksudega seotud maksuasjade menetlemine, riiklike maksude
arvestamise ja tasumise õigsuse kontrollimine ning seadusega sätestatud
suuruses ja korras maksude tasumise ning maksusoodustuste kohaldamise
jälgimine, tasumisele kuuluva maksusumma ja intressi arvestamine ning
määramine;
3) maksuvõlgade sissenõudmine, maksuvõla
tasumise ajatamine, maksuvõla mahakandmine ja kustutamine;
4)
enammakstud või hüvitatavate summade tagastamine ja tasaarvestamine;
5)
Eesti ja ühenduseväliste riikide vahelise seadusliku kaubanduse
hõlbustamine;
6) kaupade ebaseadusliku käitlemise tõkestamine;
7)
tollieeskirjade rakendamine ja nendest kinnipidamise tagamine;
8)
ühiskonna ja majanduse kaitsmine maksu- ja tollialaste süütegude
ennetamisega, tõkestamisega ja avastamisega;
9) riikliku sunni
kohaldamine tollieeskirjade ja maksuseaduste rikkujate suhtes seaduses
sätestatud korras ning ulatuses;
10) ameti tegevusvaldkonda
puudutavate õigusaktide eelnõude kohta arvamuste andmine;
11)
vaiete menetlemine, kaebuste läbivaatamine ja lahendamine;
12)
isikute juhendamine ja informeerimine maksunduse küsimustes ja tolli
valdkonnas;
13) oma pädevuse piires riigi ja ameti esindamine kohtus;
14)
rahvusvahelise maksu- ja tollialase infovahetuse korraldamine;
15)
väliskaubandusstatistikaks vajalike andmete kogumine ja töötlemine;
16)
välislepingutega võetud maksu- ja tollialaste kohustuste täitmise
tagamine;
17) hasartmängude ja loteriide korralduslubade
väljaandmine, loteriide korraldamise üle kontrolli teostamine ning
tegutsemine hasartmängu järelevalveasutusena;
18) koostöö
teiste ametiasutuste, välisriikide asjakohaste ametiasutuste ja
rahvusvaheliste organisatsioonidega;
19) muude ametile õigusaktiga
pandud ülesannete täitmine.
3. peatükk
STRUKTUUR
§ 8. Ameti struktuuri ja teenistujate koosseisu kinnitamine
Ameti struktuuri ja teenistujate koosseisu kinnitab rahandusminister eraldi määrusega.
§ 9. Ameti struktuuriüksused
(1) Ameti struktuuriüksused on:
1) ameti osakonnad;
2)
piirkondlikud maksu- ja tollikeskused;
3) peadirektori büroo.
(2) Ameti struktuuriüksuste ülesanded ja pädevus täpsustatakse ameti peadirektori (edaspidi peadirektor) poolt kinnitatavates struktuuriüksuste põhimäärustes.
§ 10. Ameti osakonnad
Ameti osakonnad on:
1) infosüsteemi arendusosakond;
2)
juriidiline osakond;
3) kontrolliosakond;
4) maksude osakond;
5)
siseauditi osakond;
6) sisekontrolli osakond;
7)
süsteemihooldusosakond;
8) teabeosakond;
9)
teeninduskorralduse osakond;
10) tollikorralduse osakond;
11)
tulude osakond;
12) uurimisosakond;
13) üldosakond.
§ 11. Infosüsteemi arendusosakond
Infosüsteemi arendusosakonna põhiülesanded on:
1)
infosüsteemi arendamine;
2) infosüsteemi arendusprojektide
juhtimine;
3) riist- ja tarkvara soetamiseks või loomiseks vajaduste
väljaselgitamine;
4) nõustamine infosüsteemi protsesside
kvaliteedi juhtimisel.
§ 12. Juriidiline osakond
Juriidilise osakonna põhiülesanded on:
1) vaiete
menetlemine ja kaebuste lahendamine;
2) ameti esindamine
likvideerimis-, pankroti- ja kohtumenetluses;
3) ameti
tegevusvaldkonda puudutavate õigusaktide eelnõude kohta arvamuste
andmine;
4) osalemine lepingute koostamisel;
5) ameti teiste
struktuuriüksuste juriidiline nõustamine;
6)
väärteomenetluse haldamine.
§ 13. Kontrolliosakond
Kontrolliosakonna põhiülesanded on:
1) ameti
struktuuriüksuste kontrollialase töö planeerimine ja juhendamine;
2)
järelevalve kontrollialaste tööplaanide täitmise üle;
3)
kontrollialaste probleemide haldamine;
4) kontrollialaste projektide
juhtimine;
5) kontrolli läbiviimine kas iseseisvalt või koostöös
ameti piirkondlike struktuuriüksustega;
6) hasartmängude ja
loteriide korraldamise seaduslikkuse kontrollimine;
7) maksumaksjate
maksuriskide hindamine ja riskide kindlaksmääramine;
8)
maksumaksjatele enammakstud maksude tagastamise kontrollimine, välja
arvatud juhul, kui eeltoodu kuulub tollikorralduse osakonna pädevusse
vastavalt käesoleva määruse §-le 20.
§ 14. Maksude osakond
Maksude osakonna põhiülesanded on:
1) maksuseaduste ja
nende alusel antud õigusaktide rakendamise metoodika väljatöötamine;
2)
maksualaste õigusaktide eelnõude kohta arvamuste andmine;
3)
laekumiste maksusisuline analüüsimine.
§ 15. Siseauditi osakond
Siseauditi osakonna põhiülesanded on:
1) ameti ja tema
struktuuriüksuste tegevuse seaduslikkuse, sihipärasuse, säästlikkuse,
tõhususe ja mõjususe ning sisekontrolli süsteemi toimimise kohta
hinnangu andmine;
2) auditite käigus ilmsiks tulnud kehtestatud
nõuetest kõrvalekaldumiste ning esinenud puuduste kohta teabe õigeaegne
ja objektiivne edastamine peadirektorile.
§ 16. Sisekontrolli osakond
Sisekontrolli osakonna põhiülesanded on:
1) süstemaatilise
järelevalve teostamine ameti teenistujate tegevuse seaduslikkuse üle;
2)
distsiplinaarmenetluse läbiviimine;
3) ameti spetsiifikast
tulenevate isikutega seotud riskide maandamine;
4) korruptsiooni
ennetava tegevuse korraldamine.
§ 17. Süsteemihooldusosakond
Süsteemihooldusosakonna põhiülesanded on:
1)
infosüsteemi rakendamine ja haldamine;
2) riist- ja tarkvara
soetamine ning selleks riigihangete korraldamine;
3) riist- ja
tarkvara hooldamine;
4) infosüsteemi andmeturbe korraldamine.
§ 18. Teabeosakond
Teabeosakonna põhiülesanded on:
1) järelevalve efektiivseks
teostamiseks vajaliku riskihindamise süsteemi väljatöötamine ja
elluviimine;
2) siseriikliku ja rahvusvahelise informatsiooni
vahetamise korraldamine.
§ 19. Teeninduskorralduse osakond
Teeninduskorralduse osakonna põhiülesanded on:
1)
e-teenuste haldamine;
2) teenindusprotsesside ja teenindusstandardite
kirjelduste väljatöötamine ning sellekohane nõustamine;
3)
kontaktkeskuse ja piirkondlike maksu- ja tollikeskuste
teenindusvaldkonna allüksuste tegevuse koordineerimine;
4)
kliendirahulolu käsitlevate küsitluste ettevalmistamine;
5)
maksumaksjate kaebuste analüüsimine.
§ 20. Tollikorralduse osakond
Tollikorralduse osakonna põhiülesanded on:
1)
majanduspoliitilistest otsustest tuleneva tollipoliitika elluviimise
korraldamine;
2) tollieeskirjade ja teiste õigusaktide täitmiseks
vajaliku teabe ning avalikkusele määratud teadaannete ettevalmistamine;
3)
tollialaste õigusaktide eelnõude kohta arvamuste andmine;
4)
kauba, isikute ja veokite kontrollipoliitika väljatöötamine ning
elluviimine.
§ 21. Tulude osakond
Tulude osakonna põhiülesanne on:
1) riiklike maksude ja
muude rahaliste kohustuste tasumise korraldamine ning arvestuse pidamine;
2)
võlgade sissenõudmisega seotud tegevuste korraldamine;
3)
maksukohustuslaste registri pidamine ning maksu- ja tollivaldkonda
puudutavate teiste põhiinfosüsteemide andmete töötlemine.
§ 22. Uurimisosakond
Uurimisosakonna põhiülesanded on:
1) maksuseaduste ja
tollieeskirjade rikkumistega seotud kuritegude ennetamine, tõkestamine
ja avastamine, teostades selleks vajadusel jälitustegevust seaduses
sätestatud alustel ning korras;
2) maksuseaduste ning
tollieeskirjade rikkumistega seotud kuritegude kohtueelne uurimine.
§ 23. Üldosakond
Üldosakonna põhiülesanded on:
1) ameti
personalipoliitika väljatöötamine ja elluviimine;
2)
personaliandmete haldamine;
3) teenistujate koolituse, täiendus- ja
ümberõppe korraldamine;
4) juhtimissüsteemi arendamine;
5)
eelarve, strateegia ja juhtimisplaani koostamine ning aruandluse
korraldamine;
6) raamatupidamisarvestuse ning sellekohase aruandluse
korraldamine;
7) välissuhtluse korraldamine ja koordineerimine;
8)
ametisisese suhtluse korraldamine;
9) infomaterjalide avaldamise
korraldamine ja kodulehe haldamine;
10) ameti valduses oleva
riigivara haldamise korraldamine;
11) riigihangete läbiviimine;
12)
asjaajamise ja arhiivi pidamise koordineerimine.
§ 24. Piirkondlikud maksu- ja tollikeskused
(1) Piirkondlikud maksu- ja tollikeskused on:
1) Ida maksu- ja
tollikeskus;
2) Lõuna maksu- ja tollikeskus;
3) Lääne maksu-
ja tollikeskus;
4) Põhja maksu- ja tollikeskus.
(2) Piirkondliku maksu- ja tollikeskuse tööpiirkonna kinnitab peadirektor piirkondliku maksu- ja tollikeskuse põhimääruses.
§ 25. Piirkondliku maksu- ja tollikeskuse põhiülesanded
Piirkondliku maksu- ja tollikeskuse põhiülesanded on:
1)
riigieelarve tulude laekumise tagamine riiklike maksude ja tollitulude
osas;
2) ühiskonna ja seadusliku majandustegevuse kaitsmine;
3)
riigi maksu- ja tollipoliitikast juhinduva maksu- ja tollikorralduse
elluviimine;
4) maksuseaduste, tollieeskirjade ja muude õigusaktide
täitmise kontrollimine seaduses ette nähtud alustel ja ulatuses;
5)
klientide teenindamine maksukohustuse ja tolliformaalsuste täitmisel.
§ 26. Peadirektori büroo
Peadirektori büroo põhiülesanded on peadirektori ja peadirektori asetäitjate nõustamine ja teenindamine ning ameti avaliku suhtluse korraldamine.
§ 27. Ameti struktuuriüksuste allüksused
(1) Ameti struktuuriüksustel võivad olla järgmised allüksused, kui need
on rahandusministri poolt kinnitatud ameti struktuuris ette nähtud:
1)
ameti osakonnal – talitus;
2) piirkondlikul maksu- ja
tollikeskusel – osakond, talitus, teenindusbüroo, tollipunkt.
(2) Ameti struktuuriüksuse allüksuse ülesanded ja pädevus sätestatakse struktuuriüksuse põhimääruses.
4. peatükk
JUHTIMISE KORRALDUS
§ 28. Ameti juhtimine
Ametit juhib peadirektor, kelle nimetab ametisse ja vabastab ametist rahandusminister Rahandusministeeriumi kantsleri ettepanekul.
§ 29. Peadirektor
(1) Peadirektor:
1) juhib ameti tööd ja korraldab peadirektori
asetäitjate ning ameti struktuuriüksuste juhtide kaudu ameti pädevusse
kuuluvate ülesannete täitmist;
2) koordineerib, suunab ja
kontrollib sisekontrolli osakonna, siseauditi osakonna ning peadirektori
büroo tööd;
3) esindab ametit ning annab üld- ja
erivolitusi ameti esindamiseks (sealhulgas avalik-õiguslike
haldustoimingute sooritamiseks ja esindamiseks kohtumenetluses ning
tsiviilõiguslikes suhetes);
4) vastutab ameti tegevust
korraldavate õigusaktide täpse ja otstarbeka täitmise eest ning annab
aru rahandusministrile;
5) teostab teenistuslikku järelevalvet või
annab selleks ülesande vastavalt käesoleva määruse 5. peatükile;
6)
nimetab ametisse ja vabastab ametist ameti ametnikud ning sõlmib, muudab
ja lõpetab ameti abiteenistujatega töölepinguid;
7)
kinnitab ameti sisekorraeeskirja, asjaajamiskorra, raamatupidamise
sise-eeskirja ja muud sisemist töökorraldust reguleerivad juhendid ning
korrad, struktuuriüksuste põhimäärused, teenistujate ametijuhendid ja
ametipalgad vastavuses kehtivate õigusaktidega;
8) esitab
rahandusministrile ettepanekuid ameti tulude ning kulude eelarve kohta
ja valvab eelarve täpse ning otstarbeka täitmise üle;
9)
teeb rahandusministrile ettepanekuid ameti tegevusvaldkonna
korraldamiseks;
10) moodustab nõuandva õigusega alalisi või ajutisi
komisjone, nõukogusid ja töörühmi ning määrab nende ülesanded ja
töökorra;
11) riikliku järelevalve teostamisel annab
õigusaktides sätestatud maksuhalduri haldusakte;
12) annab
nõusoleku piirkondlikule maksu- ja tollikeskusele või selle allüksusele
ülesannete täitmiseks väljaspool antud struktuuriüksuse tööpiirkonda;
13)
korraldab ameti valdusesse antud riigivara heaperemehelikku kasutamist
kooskõlas riigivaraseadusega;
14) täidab muid õigusaktidest
tulenevaid ülesandeid.
(2) Peadirektoril on õigus anda vastavalt õigusaktidele teenistusalastes küsimustes käskkirju.
§ 30. Peadirektori asetäitja
(1) Peadirektoril on kaks asetäitjat, kes alluvad vahetult
peadirektorile:
1) peadirektori asetäitja põhiprotsesside alal;
2)
peadirektori asetäitja tugiprotsesside alal.
(2) Peadirektori asetäitja äraolekul võib peadirektor panna tema ülesanded teisele peadirektori asetäitjale või ameti osakonnajuhatajale.
(3) Peadirektori asetäitja:
1) juhib tema alluvuses olevate
struktuuriüksuste tööd;
2) annab oma pädevuse piires
ameti struktuuriüksustele suulisi ja kirjalikke korraldusi;
3)
pärib aru temale alluvatelt osakonnajuhatajatelt nende tegevuse kohta;
4)
esindab ametit oma pädevuse ja peadirektorilt saadud volituste piires;
5)
kirjutab oma pädevuse piires alla ameti dokumentidele;
6)
asendab peadirektorit tema äraolekul vastavalt käesoleva määruse §-le 33;
7)
teeb ettepanekuid teenistujate edutamiseks, ergutuste kohaldamiseks ja
distsiplinaarkaristuste määramiseks;
8) arendab koostööd
teiste täidesaatva riigivõimu asutustega;
9) täidab muid
õigusaktis sätestatud või peadirektori poolt antud ülesandeid.
§ 31. Peadirektori asetäitja põhiprotsesside alal
Peadirektori asetäitja põhiprotsesside alal juhib tulude osakonna, maksude osakonna, teeninduskorralduse osakonna, tollikorralduse osakonna, kontrolliosakonna ja uurimisosakonna tööd.
§ 32. Peadirektori asetäitja tugiprotsesside alal
Peadirektori asetäitja tugiprotsesside alal juhib teabeosakonna, infosüsteemi arendusosakonna, süsteemihooldusosakonna, juriidilise osakonna ja üldosakonna tööd.
§ 33. Peadirektori asendamine
(1) Peadirektori äraolekul asendab teda peadirektori asetäitja põhiprotsesside alal, peadirektori asetäitja põhiprotsesside alal äraolekul asendab peadirektorit peadirektori asetäitja tugiprotsesside alal.
(2) Erandjuhtudel võib rahandusminister määrata peadirektori asendaja, järgimata lõikes 1 toodud asendamise järjekorda või määrata peadirektori asendajaks lõikes 1 nimetamata isiku.
§ 34. Ameti struktuuriüksuste ja nende allüksuste juhtimine
(1) Ameti struktuuriüksuseid ja nende allüksuseid juhivad järgmised
ametiisikud:
1) ameti osakonda juhib osakonnajuhataja, kes allub
vahetult kas peadirektorile tulenevalt käesoleva määruse § 29 lõike 1
punktist 2 või peadirektori asetäitjale tulenevalt käesoleva määruse
§-dest 31–32;
2) piirkondlikku maksu- ja tollikeskust
juhib maksu- ja tollikeskuse juhataja, kes allub vahetult peadirektorile;
3)
piirkondliku maksu- ja tollikeskuse osakonda juhib osakonnajuhataja, kes
allub vahetult maksu- ja tollikeskuse juhatajale;
4) tollipunkti
juhib tollipunktijuhataja, kes allub vahetult piirkondliku maksu- ja
tollikeskuse põhimääruses määratletud maksu- ja tollikeskuse
osakonnajuhatajale;
5) piirkondliku maksu- ja tollikeskuse
teenindusbürood juhib büroojuhataja, kes allub vahetult piirkondliku
maksu- ja tollikeskuse põhimääruses määratletud osakonnajuhatajale;
6)
talitust juhib talitusejuhataja, kes allub vahetult osakonnajuhatajale,
välja arvatud ameti uurimisosakonnas ja juriidilises osakonnas, kus
talitusejuhataja allub osakonna põhimääruses sätestatud juhul vahetult
osakonnajuhataja asetäitjale;
7) peadirektori bürood juhib
büroojuhataja, kes allub vahetult peadirektorile.
(2) Iga üksuse juht peab tagama tema poolt juhitava üksuse põhimäärusega
kinnitatud funktsioonide täitmise ning üksusele eraldatud ressursside
sihipärase ja efektiivse kasutamise. Selleks üksuse juht:
1)
vastutab tema poolt juhitavale üksusele pandud ülesannete õiguspärase,
õigeaegse ja asjatundliku täitmise eest ning kontrollib temale alluvate
teenistujate teenistuskohustuste täitmist;
2) osaleb
arengustrateegiate ja aastaplaanide väljatöötamisel ning juhib üksuse
arenguplaanide koostamist;
3) annab alluvatele teenistujatele
korraldusi üksuse ülesannete täitmiseks;
4) täidab
temale kõrgemalseisva juhi poolt antud korraldused või teatab nende
täitmise takistustest ning annab kõrgemalseisvale juhile aru üksuse
tegevusest;
5) annab üksuse nimel arvamusi ja kooskõlastusi
juhtkonnale ja teistele üksustele;
6) teeb kõrgemalseisvale
juhile ettepanekuid üksuse struktuuri, koosseisu ja töökorralduse
muutmiseks, üksuse teenistujate edutamiseks ning üksuse teenistujatele
palga, toetuste või distsiplinaarkaristuste määramiseks või ergutuste
kohaldamiseks;
7) taotleb üksuse ülesannete täitmiseks vajalikke
vahendeid ning korraldab nende nõuetekohase hoidmise, hooldamise ja
kasutamise;
8) taotleb üksuse töötajatele täienduskoolitust
teenistusülesannete tulemuslikumaks täitmiseks;
9)
allkirjastab üksuses koostatud kirjad ja dokumendid, millega ei võeta
rahalisi ega muid varalisi kohustusi ning ei anta õigusi ega panda
kohustusi ametivälistele isikutele, kui õigusakt ei sätesta teisiti.
5. peatükk
TEENISTUSLIK JÄRELEVALVE
§ 35. Teenistuslik järelevalve
(1) Peadirektor teostab seadusega ette nähtud korras teenistuslikku järelevalvet ameti struktuuriüksuste ja ameti teenistujate tegevuse üle.
(2) Peadirektor võib teenistusliku järelevalve vahetu teostamise teha ülesandeks peadirektori asetäitjale või ameti struktuuriüksuse juhile.
6. peatükk
ÜMBERKORRALDAMINE JA LÕPETAMINE
§ 36. Ameti ümberkorraldamine ja lõpetamine
Amet korraldatakse ümber või lõpetatakse seaduse alusel.
§ 37. Registritoimingud
Amet registreeritakse seaduses sätestatud korras.
7. peatükk
RAKENDUSSÄTTED
§ 38. Määruse kehtetuks tunnistamine
Rahandusministri 19. jaanuari 2004. a määrus nr 9 «Maksu- ja Tolliameti põhimäärus» (RTL 2004, 9, 136; 2007, 36, 632) tunnistatakse kehtetuks.
§ 39. Määruse jõustumine
Määrus jõustub 1. detsembril 2008. a.
Minister Ivari PADAR |
Kantsler Tea VARRAK |
Määruse lisad on avaldatud elektroonilises Riigi
Teatajas. Alus: «Riigi Teataja seaduse» § 4 lõige 2 ja riigisekretäri
9.10.2008. a resolutsioon nr 17-1/08-06264.
Lisa 13050752 Lisa 1
Lisa 13050754 Lisa 2