Tervishoiutöötajate riikliku registri põhimäärus
Vastu võetud 09.10.2008 nr 148
Määrus kehtestatakse «Tervishoiuteenuste korraldamise seaduse» § 271 lõike 1 alusel.
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
§ 1. Registri asutamine
«Tervishoiutöötajate riiklik register» (edaspidi register) on riigi infosüsteemi kuuluv andmekogu, mis on asutatud Vabariigi Valitsuse 10. jaanuari 2002. a määrusega nr 8 «Tervishoiutöötajate riikliku registri asutamine ja registri pidamise põhimäärus».
§ 2. Registri nimi
(1) Registri ametlik nimi on «Tervishoiutöötajate riiklik register».
(2) Registri ingliskeelne nimi on Estonian Health Care Professionals Registry.
§ 3. Registri eesmärk
Registrit peetakse tervishoiutöötajate registreerimiseks, et tagada tervishoiuteenuse tarbija riiklik kaitse tervishoiuteenuse osutamise kaudu selleks nõutud kvalifikatsiooni omavate isikute poolt ja nende üle järelevalve teostamiseks, õigusaktidest tulenevate tervishoiuvaldkonna juhtimise ja korraldamise ülesannete täitmiseks ja tervishoiustatistika korraldamiseks.
§ 4. Registri vastutav töötleja
Registri vastutav töötleja on Tervishoiuamet.
2. peatükk
REGISTRI ÜLESEHITUS JA REGISTRISSE KANTAVAD ANDMED
§ 5. Registri ülesehitus
(1) Registrit peetakse ühetasandilise infotehnoloogilise andmekoguna digitaalselt ning andmeid töödeldakse samuti digitaalselt.
(2) Register koosneb:
1) digitaalsest andmebaasist;
2)
paberkandjal alusdokumentidest;
3) arhiveeritud registriandmetest.
§ 6. Registri andmete õiguslik tähendus
Registri andmetel on õiguslik tähendus «Tervishoiuteenuste korraldamise seaduse» §-s 27 sätestatud ulatuses.
§ 7. Registri andmete kaitse
(1) Registri andmeid kaitstakse:
1) käideldavuse osas, kaitstes
andmeid juhusliku hävimise ja tahtliku hävitamise ning õigustatud
isikule andmete kättesaadavuse takistamise eest;
2) tervikluse
osas, kaitstes andmeid juhusliku või tahtliku volitamata muutmise eest;
3)
konfidentsiaalsuse osas, kaitstes andmeid volitamata töötlemise eest.
(2) Registri andmete käideldavuse, tervikluse ja konfidentsiaalsuse tagamiseks rakendatakse organisatsioonilisi, füüsilisi ja infotehnoloogilisi turvameetmeid.
(3) Registri digitaalse andmebaasi majutusteenust osutab Sotsiaalministeerium.
(4) Registri turvaklass on K2T1S1.
(5) Registri turbeaste on keskmine (M).
§ 8. Registrisse kantavad andmed
(1) Tervishoiutöötaja kohta kantakse alusdokumentidelt registri
digitaalsesse andmebaasi järgmised eluloolised andmed:
1)
eesnimi;
2) perekonnanimi;
3) eelmine või eelmised ees- ja
perekonnanimi või -nimed;
4) kodakondsus;
5) isikukood, selle
puudumisel sünniaasta, -kuu ja -päev;
6) sugu;
7) isikut
tõendava dokumendi nimetus ja number;
8) tervishoiutöötaja
elukoha- ja kontaktandmed (aadress, telefon, e-post);
9)
sünnikohariik;
10) eelmise töökoha riik.
(2) Tervishoiutöötaja kohta kantakse alusdokumentidelt registri
digitaalsesse andmebaasi järgmised kvalifikatsiooni tõendavad andmed:
1)
eriala;
2) kutse nimetus (arst, hambaarst, õde, ämmaemand);
3)
kvalifikatsiooni tõendava dokumendi nimetus;
4) kvalifikatsiooni
tõendava dokumendi number;
5) kvalifikatsiooni tõendava
dokumendi väljastanud õppeasutuse nimetus;
6)
kvalifikatsiooni tõendava dokumendi väljaandmise aeg;
7)
õppeasutusse immatrikuleerimise aasta;
8) kvalifikatsiooni
tõendava dokumendi väljastanud riik;
9) varasem
kvalifikatsiooni tunnustamine Euroopa Majanduspiirkonna liikmesriigi või
Šveitsi poolt.
(3) Tervishoiutöötaja kohta kantakse alusdokumentidelt registri digitaalsesse andmebaasi tema töökoha kohta tööandja nimi (juriidilise isiku või füüsilisest isikust ettevõtja ärinimi või asutuse nimi ja registrikood).
(4) Tervishoiutöötaja kohta kantakse alusdokumentidelt registri
digitaalsesse andmebaasi järgmised registreerimisandmed:
1)
Tervishoiuameti otsus tervishoiutöötaja registreerimise kohta koos
otsuse numbri ja otsuse tegemise kuupäevaga;
2)
registreerimistõendi number;
3) Tervishoiuameti otsus
registreerimistõendi kehtetuks tunnistamise kohta koos otsuse numbri ja
otsuse tegemise kuupäevaga;
4) Tervishoiuameti otsus
tervishoiutöötaja registreeringu peatamise kohta koos otsuse numbri ja
otsuse tegemise kuupäevaga;
5) tervishoiutöötaja registriandmete
arhiveerimise kuupäev.
(5) Tervishoiuamet kasutab registrisse kantud andmete kodeerimisel:
1)
rahvusvahelist ühtset hariduse liigituse koodi – tervishoiutöötaja
kvalifikatsiooni andmete osas;
2) Eesti haldus- ja asustusjaotuse
klassifikaatorit – tervishoiutöötaja elukoha andmete osas;
3)
riikide ja territooriumide klassifikaatorit – tervishoiutöötaja
elulooliste andmete osas.
§ 9. Andmete registrisse kandmise alusdokumendid
Alusdokumendid on:
1) registreerimistaotlus;
2) isikut tõendav
dokument;
3) kvalifikatsiooni tõendav dokument;
4) seoses
registreerimistoimingutega antud käskkirjad;
5) kohtuotsus,
millega on isikult ära võetud kvalifikatsiooni tõendavas dokumendis või
registreerimistõendis märgitud erialal tegutsemise õigus;
6)
tervishoiutöötaja ja tervishoiuteenuse osutaja poolt esitatud
registriandmete muutumist tõendav dokument;
7) tervishoiutöötaja
kutsealasele tegevusele piirangu seadnud haldusorgani otsus;
8)
maavanema teatised Tervishoiuametile perearsti tegevuskoha ja aadressi
ning perearstiga koos töötavate tervishoiutöötajate kohta;
9)
nimistu alusel tegutseva perearsti teatised muudatuste kohta
tervishoiutöötajate koosseisus (tervishoiutöötaja tööle asumise aeg,
töölt lahkumise aeg, ametikoht, koormus) ja muudatuste kohta
tegevuskohas;
10) Euroopa Liidu liikmesriigis, Euroopa
Majanduspiirkonna liikmesriigis või Šveitsi pädeva asutuse poolt
väljastatud tõend tervishoiutöötaja kutsekvalifikatsiooni tunnustamise
kohta.
§ 10. Andmete registrisse esitamine ja kandmine
(1) Andmete registrisse esitaja on registreerimist taotlev tervishoiutöötaja.
(2) Andmed esitatakse registrile alusdokumentidel kas paberkandjal või «Digitaalallkirja seaduse» nõudeid järgides digitaalselt, registri veebilehel näidatud aadressil.
(3) Tervishoiuamet teeb kande registrisse registreerimisotsuse tegemise päeval.
§ 11. Andmevahetus
Andmevahetus teiste andmekogudega toimub riigi infosüsteemide andmevahetuskihi kaudu «Avaliku teabe seaduse» § 439 lõike 1 punkti 5 alusel kehtestatud õigusakti kohaselt.
§ 12. Registrisse kantud andmete muutmine ja parandamine
(1) Tervishoiutöötaja on kohustatud Tervishoiuametit teavitama § 8 lõigetes 1–3 nimetatud andmete muutumisest 30 päeva jooksul muudatuste toimumisest arvates ja esitama muudetud andmed kas paberkandjal või digitaalselt § 10 lõikes 2 sätestatu kohaselt.
(2) Andmete registrisse kandmisel tehtud vigade avastamise korral on Tervishoiuamet kohustatud vead kahe tööpäeva jooksul parandama.
§ 13. Registrisse kantud andmete õigsuse tagamine
(1) Registrisse esitatud andmete õigsuse eest vastutab andmete esitaja.
(2) Tervishoiuametil on õigus esitada andmete esitajale ja kolmandatele isikutele järelepärimisi, kui on tekkinud kahtlus andmete õigsuses.
(3) Registris ebaõigete andmete avastamisel sulgeb Tervishoiuamet juurdepääsu andmetele kuni andmete õigsuse kindlakstegemiseni ja õigete andmete saamisel parandab vead kahe tööpäeva jooksul.
(4) Tervishoiuametil on õigus seaduses sätestatud korras saada andmeid teistest riigi ja kohaliku omavalitsuse andmekogudest.
§ 14. Juurdepääs registrisse kantud andmetele
(1) Registri andmetele võimaldatakse juurdepääs vastavalt «Avaliku teabe seadusele» ja «Isikuandmete kaitse seadusele».
(2) Registri andmeid, millele on õigusaktide alusel kehtestatud juurdepääsupiirang, väljastatakse üksnes selleks õigustatud isikule põhjendatud kirjaliku taotluse alusel, digitaalselt või väljatrükina paberkandjal.
(3) Väljavõtteid registri andmetest väljastatakse tervishoiutöötajale üksnes tema enda kohta käivate andmete ulatuses kirjaliku sooviavalduse alusel ning isikule, kellele need andmed on vajalikud õigusaktis ettenähtud avaliku ülesande täitmiseks, põhjendatud kirjaliku taotluse alusel.
§ 15. Andmete töötlemise ja väljastamise dokumenteerimine
(1) Tervishoiuamet peab arvestust andmete esitamise, registrisse kandmise, muutmise, väljastamise, arhiveerimise ja muude registriandmete töötlemisega seotud toimingute üle.
(2) Digitaalsesse andmebaasi kantud andmete sisestamise, muutmise, kustutamise ja arhiveerimise kohta peetav arvestus on digitaalne ja sisaldab toimingu teostaja nime, toimingu teostamise kuupäeva ning kellaaega.
§ 16. Registri andmete säilitamine ja arhiveerimine
(1) Registri digitaalsesse andmebaasi kantud andmeid säilitatakse alaliselt.
(2) Registri alusdokumente säilitatakse kuni registri digitaalsesse andmebaasi kantud andmete arhiveerimiseni. Arhiveeritud registriandmete alusdokumendid hävitatakse või antakse üle Rahvusarhiivi vastavalt «Arhiiviseaduse» §-dele 34 ja 35.
(3) Aktuaalsuse kaotanud andmed arhiveeritakse ja andmete arhiivi kandmisel varustatakse arhiveerimistunnusega, mis sulgeb kirje andmete loetelus.
§ 17. Dokumentide säilitamine isiku tervishoiutöötajana mitteregistreerimise korral
Tervishoiutöötaja registreerimise eesmärgil esitatud dokumente, mis on isikule väljastatud kutse- või erialal mitteregistreerimise otsuse tegemise aluseks, säilitatakse Tervishoiuameti asjaajamiskorras sätestatud nõuete kohaselt.
§ 18. Registri pidamise finantseerimine
Registri pidamist finantseeritakse riigieelarvest sihtotstarbeliste summadena Tervishoiuameti eelarverealt.
§ 19. Registri likvideerimise kord
(1) Registri likvideerimise otsustab Vabariigi Valitsus.
(2) Registri likvideerimine toimub kooskõlas «Arhiiviseadusega» ja «Avaliku teabe seaduse» § 439 lõike 1 punkti 6 alusel kehtestatud õigusaktiga.
3. peatükk
RAKENDUSSÄTTED
§ 20. Määruse kehtetuks tunnistamine
Vabariigi Valitsuse 10. jaanuari 2002. a määrus nr 8 «Tervishoiutöötajate riikliku registri asutamine ja registri pidamise põhimäärus» (RT I 2002, 5, 16) tunnistatakse kehtetuks 1. jaanuarist 2009. a.
§ 21. Määruse jõustumine
Määrus jõustub 1. jaanuaril 2009. a.
Peaminister Andrus ANSIP |
Sotsiaalminister Maret MARIPUU |
Riigisekretär Heiki LOOT |