Majandus- ja taristuministri 20. märtsi 2015. a määruse nr 23 „Korterelamute rekonstrueerimise toetuse andmise tingimused“ muutmine
Vastu võetud 21.12.2015 nr 142
Määrus kehtestatakse perioodi 2014–2020 struktuuritoetuse seaduse § 14 alusel.
Majandus- ja taristuministri 20. märtsi 2015. a määruses nr 23 „Korterelamute rekonstrueerimise toetuse andmise tingimused“ tehakse järgmised muudatused:
1) paragrahvi 4 sissejuhatavas lauses asendatakse sõna „Käeoleva“ sõnaga „Käesolevas“;
2) paragrahvi 4 punktid 1 ja 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„1) energiamärgis – energiatõhususe miinimumnõuetele vastavuse tõendaja, mis peab vastama ehitusseadustiku § 66 lõike 6 alusel kehtestatud nõuetele;
2) korterelamu – elamu, milles on kolm või enam korteriomandit, sealjuures peavad korteriomandid olema vähemalt kolme erineva isiku omandis või kolme korteriomandiga elamu üks omanikest on omavalitsusüksus. Korterelamu on ka elamu, mis on tervikuna valla või linna omandis ja milles on vähemalt kolm korterit, kuid ei pea olema moodustatud korteriomandeid;“;
3) paragrahvi 4 punktis 3 asendatakse tekstiosa „rekonstrueerimistööd ja omanikujärelevalve“ tekstiosaga „rekonstrueerimistööd, energiaauditi koostamine ja omanikujärelevalve“;
4) paragrahvi 4 punkt 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„4) rekonstrueerimine – ehitusseadustiku § 4 lõike 3 punktide 1–3 kohane hoone põhikonstruktsioonide ja tehnosüsteemide parendamine, mille tulemusena suureneb hoone energiatõhusus ja paraneb sisekliima;“;
5) paragrahvi 4 punkti 11 esimeses lauses asendatakse tekstiosa „majandus- ja kommunikatsiooniministri 17. septembri 2010. a määrusele nr 67 „Nõuded ehitusprojektile”“ tekstiosaga „ehitusseadustiku § 13 lõike 3 alusel kehtestatud ehitusprojektile esitatavatele nõuetele“;
6) paragrahvi 4 punktis 14 asendatakse tekstiosa „ehitusseaduse § 21 lõikes 1“ tekstiosaga „ehitusseadustiku § 14 lõikes 3“;
7) paragrahvi 9 lõige 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(4) Omanikujärelevalve kulud on abikõlblikud, kui korterelamu rekonstrueerimistööde tegemiseks on taotleja sõlminud vastava lepingu omanikujärelevalve tegevusalal tegutseva ettevõtjaga, kellel on vastavasisuline õigussuhe ehitusseadustiku §-s 23 sätestatud pädeva isikuga või kui omanikujärelevalve teenust pakkuv füüsilisest isikust ettevõtja on ise pädev isik. Omanikujärelevalvet peab tegema eelnimetatud pädev isik, kes on märgitud majandustegevuse registris vastava ettevõtja pädevaks isikuks omanikujärelevalve tegevusala alaliigil.“;
8) paragrahvi 10 lõike 2 punkt 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„3) töösuhe ehitusseadustiku §-s 23 sätestatud pädeva isikuna ehitusseadustikus sätestatud ettevõtjaga;“;
9) paragrahvi 10 lõiget 2 täiendatakse punktidega 4 ja 5 järgmises sõnastuses:
„4) ehitiste energiatõhususe kutseala kutse energiaaudiitor, tase 6 või diplomeeritud energiatõhususe spetsialist, tase 7 või volitatud energiatõhususe spetsialist, tase 8;
5) kinnisvarateenuste kutseala kutse korteriühistujuht, tase 4.“;
10) paragrahvi 10 lõike 3 teises lauses asendatakse termin „vastutav spetsialist“ terminiga „pädev isik“;
11) paragrahvi 10 lõike 5 teine lause muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„Tal ei tohi olla majanduslikke huvisid ettevõtjate suhtes, kellelt võetakse projekteerimistöödeks või rekonstrueerimistöödeks hinnapakkumisi ning kes teostavad nimetatud töid ja kellelt võetakse hinnapakkumisi omanikujärelevalve teostamiseks, välja arvatud juhul, kui omanikujärelevalvet teostava ettevõtja juures tegutseb tehniline konsultant ehitusseadustiku § 21 lõike 1 punktis 1 nimetatud isikuna.“;
12) paragrahvi 13 lõike 8 punkt 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„4) vahetama kõik projekti alustamise hetkel vahetamata aknad kolmekordse klaaspaketiga energiasäästlike akende vastu, mille avatäite kompleksne soojusläbivuse tase paigaldatuna on U≤1,10 W/(m²·K) ning paigaldama kõik aknad soojustuse tasapinda või lisasoojustama aknapaled. Soojustuse tasapinda paigaldamise või aknapalede lisasoojustamise tulemusena peab välisseina ja akna liitekoha arvutuslik keskmine joonsoojusläbivus olema ≤0,05 W/(m·K). Aknad, mille vahetamata jätmine ei mõjuta hoone energiakulu, võib jätta vahetamata;“;
13) paragrahvi 13 lõiget 11 täiendatakse punktiga 4 järgmises sõnastuses:
„4) kui rekonstrueeritava korterelamu keskküttesüsteem on eelnevalt rekonstrueeritud korteripõhiselt reguleeritavaks, ei pea radiaatoritele eelnevalt paigaldatud termostaatventiile välja vahetama temperatuuri piiranguga termostaatventiilide vastu.“;
14) paragrahvi 14 lõige 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(4) Kaugküttevõrguga mitte ühendatud korterelamu või kaugküttega, mis töötab ainult kütteperioodil, ühendatud korterelamu, kus sooja tarbevett valmistatakse lokaalselt elektriboileritega, terviklahendusena rekonstrueerimisel tuleb rekonstrueerimistööde elluviimisel saavutada 15% osakaaluga toetuse saamiseks energiatõhususarv, mis vastab vähemalt energiatõhususarvu klassile „F”, 25% osakaaluga toetuse saamiseks energiatõhususarv, mis vastab vähemalt energiatõhususarvu klassile „E” ja 40% osakaaluga toetuse saamiseks energiatõhususarv, mis vastab vähemalt energiatõhususarvu klassile „D”. Käesolevas lõikes sätestatud erisused ei laiene kaugküttevõrguga mitte ühendatud korterelamule, mis rekonstrueerimise käigus ühendatakse kaugküttevõrguga.“;
15) paragrahvi 16 lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(2) Ärieesmärkide saavutamisele suunatud taotleja taotlust ei rahuldata. Ühes korterelamus asuvatest korteriomanditest vähemalt 80% peavad olema füüsilise isiku või isikute, valla või linna omandis. Kui korterelamu on tervikuna valla või linna omandis peavad kõik eluruumid olema kohaliku omavalitsuse üksuse sotsiaal- või munitsipaaleluruumid.“;
16) paragrahvi 17 punktis 4 asendatakse tekstiosa „korterelamule rekonstrueerimistööde“ tekstiosaga „korterelamule taotluse menetlemise ja rekonstrueerimistööde“;
17) paragrahvi 18 lõike 3 punkt 12 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„12) ehitusseadustiku kohane ehitusteatis või ehitusseadustiku ja planeerimisseaduse rakendamise seaduse § 20 lõigetes 1 ja 2 sätestatud ehitusluba või kirjalik nõusolek;“;
18) paragrahvi 18 lõikest 4 jäetakse välja tekstiosa „koos ventilatsiooniseadmete tootespetsifikatsioonidega“;
19) paragrahvi 18 lõike 5 punkti 1 teine lause muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„Käesoleva määruse § 8 punktides 14–17 sätestatud tegevuste osas ei pea vähemalt kolme omavahel sõltumatu pakkuja esitatud hinnapakkumisi esitama rakendusüksuse poolt etteantud vormil.“;
20) paragrahvi 18 lõiget 5 täiendatakse punktiga 3 järgmises sõnastuses:
„3) ventilatsiooniseadmete tootespetsifikatsioonid.“;
21) paragrahvi 19 lõige 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(4) Rakendusüksusel on õigus teha taotlejale ettepanek taotlust muuta, kui taotluse täielik rahuldamine ei ole võimalik taotluste rahastamiseks ette nähtud eelarve mahu tõttu või kui taotluse täielik rahuldamine ei ole põhjendatud, arvestades taotletud toetuse summat, projekti tegevusi, kulusid ja projektiga saavutatavaid tulemusi või mõju meetme tegevuste tulemustesse või kui muudatuste vajalikkust näeb ette põhiprojektile tehtud ekspertiis.“;
22) paragrahvi 20 lõige 3 tunnistatakse kehtetuks;
23) paragrahvi 25 lõike 4 teine lause muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„Käesoleva määruse § 8 punktides 14–17 sätestatud tegevuste osas ei pea vähemalt kolme omavahel sõltumatu pakkuja esitatud hinnapakkumisi esitama rakendusüksuse poolt etteantud vormil.“;
24) paragrahvi 25 lõikest 4 jäetakse välja kolmas lause;
25) paragrahvi 27 lõikes 7 asendatakse tekstiosa „täitmist ning“ tekstiosaga „täitmist, viib läbi paikvaatluse ning“;
26) paragrahvi 28 lõige 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(3) Rakendusüksus võib jätta toetuse osaliselt või täies ulatuses välja maksmata, kui toetuse saaja ei ole maksetaotluse esitamise hetkeks esitanud põhiprojekti muutmisel selle vastavust kinnitavat ekspertiisi.“.
Liisa Oviir
Ettevõtlusminister
Merike Saks
Kantsler