Meetme «Keskkonna hädaolukordadeks valmisoleku parandamine» investeeringute kava koostamise ja toetuse andmise tingimused ja kord
Vastu võetud 20.05.2008 nr 33
RTL 2008, 43, 592
jõustumine 31.05.2008
Muudetud järgmise määrusega (kuupäev, number, avaldamine Riigi Teatajas, jõustumise aeg):
15.01.2009 nr 4 (RTL 2009, 10, 118) 30.01.2009
Määrus kehtestatakse «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 12 lõike 4 ja § 19 lõigete 1 ja 4 alusel
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
§ 1. Määruse reguleerimisala
Määrusega kehtestatakse «Elukeskkonna arendamise rakenduskava» prioriteetse suuna «Säästva keskkonnakasutuse infrastruktuuride ja tugisüsteemide arendamine» meetme «Keskkonna hädaolukordadeks valmisoleku parandamine» investeeringute kava koostamise ja toetuse andmise tingimused ja kord.
§ 2. Mõisted
Käesoleva määruse tähenduses:
1) taotlus on investeeringute kava alusel
esitatav vormikohane projekti elluviimise tahteavaldus koos käesoleva määruse
§ 10 lõigetes 4 ja 5 nimetatud dokumentidega;
2) suurprojekt
on riikliku või piirkondliku tähtsusega Euroopa Liidu nõukogu määruse (EÜ)
nr 1083/2006, millega nähakse ette üldsätted Euroopa Regionaalarengu Fondi,
Euroopa Sotsiaalfondi ja Ühtekuuluvusfondi kohta ning tunnistatakse kehtetuks
määrus (EÜ) nr 1260/1999 (ELT L 210, 31.07.2006, lk 25–69)
artiklis 39 toodud tingimustele vastav investeeringuprojekt, mille
kogumaksumus on üle 25 miljoni euro;
3) kinnituskiri on rakendusüksuse
poolt nõutavas sõnastuses toetuse saaja kirjalik kinnitus, et ta on nõus toetuse
taotluse rahuldamise otsuses sätestatud nõuete ja tingimustega ning valmis
projekti eesmärgipäraselt ellu viima;
4) seire on tegevus, mille käigus
jälgitakse toetuse rakendamist ja tulemuslikkust vastavalt «Perioodi 2007–2013
struktuuritoetuse seaduse» §-le 24;
5) korraldusasutus on vastavalt Vabariigi Valitsuse 19. aprilli 2007. a määruse nr 111 «Perioodi 2007-2013 struktuuritoetuse andmist korraldavate asutuste määramine» §-le 2 Rahandusministeerium;
[RTL 2009, 10, 118 – jõust. 30.01.2009]
6) juhtministeerium on rakenduskava eest vastutav rakendusasutus. Elukeskkonna arendamise rakenduskava juhtministeerium on vastavalt Vabariigi Valitsuse 22. detsembri 2006. a määruse nr 276 «Perioodi 2007-2013 struktuuritoetuse seire ja hindamise ning seirekomisjoni moodustamise kord» § 2 punktile 3 Keskkonnaministeerium.
[RTL 2009, 10, 118 – jõust. 30.01.2009]
§ 3. Meetme rakendusasutus ja -üksus
(1) Rakendusasutus on vastavalt Vabariigi Valitsuse 19. aprilli 2007. a määruse nr 111 «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse andmist korraldavate asutuste määramine» § 5 punktile 2 Siseministeerium (edaspidi rakendusasutus).
(2) Rakendusüksus on vastavalt Vabariigi Valitsuse 19. aprilli 2007. a määruse nr 111 «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse andmist korraldavate asutuste määramine» § 6 punktile 1 Sihtasutus Keskkonnainvesteeringute Keskus (edaspidi rakendusüksus).
§ 4. Meetme eesmärk
(1) Meetme üldine eesmärk on keskkonna hädaolukordade vältimine ja likvideerimine.
(2) Meetme spetsiifilised eesmärgid on:
1) merereostuse avastamise,
lokaliseerimise ja likvideerimise võimekuse suurendamine;
2) keskkonnale
hädaolukordadest tingitud reostuskoormuse vähendamiseks võimekuse
suurendamine;
3) suurõnnetuste, tööstus- ja transpordiõnnetuste päästetööde
võimekuse parandamine.
§ 5. Toetatavad tegevused
(1) Meetmest antakse toetust merereostuse seire- ja tõrjevõimekuse tõstmiseks
järgnevalt:
1) reostustõrje võimekuse tõstmine, infrastruktuuri parendamine,
tehnika ja vahendite (sh reostustõrjelaevade) soetamine;
2) ranniku
õlitõrje varustuse hankimine;
3) kaugsensoorsete seirevahendite hankimine
reostusseiret teostavatele lennuvahenditele;
4) välilinnuhaigla
komplekteerimine koos vajaliku sisustusega ning logistika toimimiseks vajaliku
transpordivahendite hankimine;
5) väljaõppe korraldamine merereostuse tõrjeks
seoses eelnevate tegevustega.
(2) Meetmest antakse toetust maismaal toimuvateks suurõnnetusteks valmisoleku
tõstmiseks järgnevalt:
1) loodusõnnetuste tagajärgede likvideerimise
varustuse soetamine;
2) metsa-, maastiku- ning pinnase tulekahjude
kustutamise varustuse soetamine;
3) raskesti ligipääsetavates piirkondades
(väikesaared, metsad, rabad ja sood) päästetööde läbiviimise võimekuse
suurendamiseks spetsiaalvarustuse ja tehnika soetamine;
4) tööstus- ja
transpordi ning naftasaaduste õnnetuste (sh ohtlike ainete õnnetuste)
likvideerimise varustuse soetamine;
5) suurõnnetuste puhul logistilise varu
ja õnnetuste järgselt protsesside juhtimiseks vajalike vahendite
(sh IT seadmete) soetamine ning infrastruktuuri (sh väljaõppe
läbiviimiseks) väljaehitamine/ümberehitamine ning sisustamine;
6)
naftasaaduste saaste lokaliseerimise ja ärastusvahendite soetamine tööde
tegemiseks maismaal ja siseveekogudel;
7) väljaõppe korraldamine seoses
eelnevate tegevustega.
§ 6. Abikõlblikkuse periood
(1) Kulude abikõlblikkuse algus- ja lõppkuupäev sätestatakse taotluse rahuldamise otsuses.
(2) Projekti, v.a suurprojekti elluviimise maksimaalne kestus on 36 kuud alates taotluse rahuldamise otsuse vastuvõtmisest, kuid mitte kauem kui 31. augustini 2015.
(3) Kulude abikõlblikkuse alguskuupäev ei või olla varasem kui 01.01.2007.
§ 7. Abikõlblikud ja mitteabikõlblikud kulud
(1) Meetme raames on abikõlblikud projekti elluviimiseks tehtud käesoleva
määruse §-s 6 sätestatud perioodil, §-s 4 nimetatud eesmärkidel ja
§-s 5 nimetatud tegevustega seotud kulud, muuhulgas:
1) reostustõrje
tehnika ja varustuse, sealhulgas reostustõrjelaevade, soetamine;
2)
päästetehnika- ja varustuse soetamine, sealhulgas liiklusvahendite
soetamine;
3) juriidilise nõustamise tasud, notaritasud, tehnilise- või
finantsekspertiisi kulud ning raamatupidamiskulud on abikõlblikud, kui need on
otseselt seotud käesoleva määruse §-s 5 loetletud tegevustega ning on
vajalikud nende ettevalmistamiseks või rakendamiseks või, raamatupidamis- või
auditeerimiskulude puhul, kui need on vajalikud korraldusasutuse nõuete
täitmiseks;
4) korraldusasutuse poolt nõutud projektiauditite kulud;
5)
projektide ettevalmistamisega seotud kulud, sealhulgas taotluse koostamine
(kulu-tulu analüüsi, keskkonnamõju analüüsi, teostatavusuuringu ja analüüside
läbiviimine, riigihanke lähteülesande koostamine jne);
6) suurõnnetusteks
valmisoleku alase väljaõppe korraldamisega seotud kulud käesoleva määruse
§-s 5 nimetatud tegevuste puhul ja käesolevas paragrahvis nimetatud tehnika
ja varustuse kasutamiseks vajalike koolituste kulud (ruumide rent, lektorite
palkamine, esitlusseadmete rentimine jne);
7) projekti raames soetatud
tehnika ja varustuse hooldus- ja hoiutingimuste loomisega seotud kulud,
sealhulgas projekteerimis- ja ehituskulud;
8) objektide tähistamisega seotud
kulud, mis on vajalikud näitamaks, et projekti kaasrahastati Euroopa Liidu struktuurivahenditest ning
projektide nõuetekohase avalikustamisega seotud kulud.
(2) Kasutatud seadmete ostmise kulud on abikõlblikud, kui seadmete müüja esitab tõendi nende päritolu kohta ja kinnitab, et nende ostmiseks ei ole eelneva seitsme aasta jooksul kordagi kasutatud riiklikku ega Euroopa Liidu toetust, seadmete hind ei ületa nende turuväärtust ja on samalaadsete uute seadmete hinnast madalam ja seadmetel on tegevuse rakendamiseks vajalikud tehnilised omadused ning need vastavad kehtivatele normidele ja standarditele.
(3) Meetme raames on mitteabikõlblikud muuhulgas järgmised kulud:
1)
tagastatav käibemaks;
2) laenuintress;
3) kinnisasja (sh maa ja hooned)
ost;
4) organisatsiooni juhtimiskulud (v.a kui ainus tegevusvaldkond on
projektide rakendamine);
5) erisoodustus ja maks erisoodustuselt;
6)
liisingulepinguga seotud intressid ja teenustasud;
7) trahvid, viivised ja
valuutavahetustasud.
§ 8. Toetuse ja omafinantseeringu suurus
(1) Investeeringute kava alusel projektile antav toetus on maksimaalselt 85% ning omafinantseering minimaalselt 15% abikõlblikest kuludest.
(2) Suurprojektide toetuse taotluse rahuldamise otsus jõustub peale Euroopa Komisjoni heakskiitva otsuse saamist. Nõuetele vastava suurprojekti toetuse taotluse edastab Euroopa Komisjonile rakendusasutus. Rakendusasutus teavitab Euroopa Komisjoni otsusest rakendusüksust koheselt. Toetuse suurus kehtestatakse toetuse rahuldamise otsuses rakendusüksuse poolt. Suurprojektide puhul sätestab Euroopa Komisjon oma otsuses maksimaalse toetuse, milles raames on võimalik abikõlblikke kulutusi teha.
(3) Investeeringute kava alusel projektile antava toetuse minimaalne suurus on 450 000 krooni ning maksimaalne suurus 440 000 000 krooni.
(4) Omafinantseeringuna ei arvestata Euroopa Liidult saadud tagastamatut abi.
2. peatükk
TAOTLEJALE JA
TAOTLUSELE ESITATAVAD NÕUDED NING TAOTLUSE ESITAMINE
§ 9. Nõuded taotlejale
Toetuse taotlejaks võivad olla:
1) Piirivalveamet;
2) Päästeamet.
§ 10. Nõuded taotlusele
(1) Toetuse taotlemiseks peab investeeringute kavasse kantud taotleja esitama täidetud vormi kohase taotluse ning lisama käesoleva paragrahvi lõikes 4 ja suurprojekti puhul lisaks lõikes 5 nõutavad dokumendid. Taotluse ja suurprojekti taotluse vormi kehtestab ning avalikustab rakendusüksus enne investeeringute kava kinnitamist. Taotluse vormid koos täitmise juhendiga on kättesaadavad rakendusüksuse veebilehel http://www.kik.ee.
(2) Taotlusele esitatavad nõuded on järgmised:
1) taotluse vormi kõik
lahtrid peavad olema korrektselt täidetud. Väljade mittekohaldumise tõttu
täitmata jätmist tuleb põhjendada;
2) taotlus vastab meetme eesmärkidele ja
hõlmab nende täitmiseks lubatud tegevusi;
3) taotletav toetus ei ületa
investeeringute kavas ja käesoleva määruse §-s 8 sätestatud toetuse
suurust;
4) taotleja omafinantseering moodustab vähemalt 15% projekti
abikõlblikest kogukuludest;
5) taotluses on arvesse võetud kõik projekti
elluviimiseks vajalikud tegevused ja need on planeeritud tähtajaks teostatavad,
st projekt peab olema ellu viidav taotluses märgitud aja jooksul ja vastama
abikõlblikkuse perioodile;
6) taotluses esitatud projekti eelarve peab olema
põhjendatud ja kõik taotluse eelarves esitatud kulud jagatud abimäärale
vastavalt ja esitatud kulutüüpide kaupa;
7) taotluses toodud tegevused ja
kulud on abikõlblikud ja põhjendatud.
(3) Taotluse peab allkirjastama taotleja allkirjaõiguslik esindaja. Digitaalallkirja kasutatakse «Digitaalallkirja seaduses» ja teistes õigusaktides sätestatud korras.
(4) Toetuse taotleja peab taotlusele lisama järgmised dokumendid:
1) tõend
projekti elluviimiseks vajaliku omafinantseeringu allikate olemasolu
kohta;
2) keskkonnamõju hindamise aruande kokkuvõte koos järeldustega, kui
õigusaktides on sätestatud keskkonnamõju hindamise vajalikkus projekti
elluviimiseks;
3) volikiri, kui taotleja esindusõiguslik isik tegutseb
volituse alusel;
4) eelprojekt või tehniline spetsifikatsioon, mis võimaldaks
hinnata objekti või teenuse vastavust investeeringute kavas kinnitatud
projektile;
5) maksuameti tõend käibemaksukohustuslikkuse, maksuvõlgade
puudumise või nende ajatamise ja maksegraafiku kohase tasumise kohta;
6)
dokumendid, mis põhjendavad taotluse eelarve kujunemist.
(5) Suurprojekti toetuse taotleja peab lisaks lõikes 4 nimetatud
dokumentidele taotlusele lisama järgmised dokumendid:
1) teostatavusuuringu,
finantsanalüüsi ja keskkonnamõju hindamise aruande;
2) projektijuhi
elulookirjelduse koos taotlemisele eelneva viimase kolme aasta jooksul
läbiviidud projektide loeteluga;
3) tõendavad dokumendid projekti
elluviimiseks vajalike finantsallikate ja/või kaasfinantseerijate olemasolu
kohta (väljavõte riigieelarvest).
(6) Käesoleva paragrahvi lõigetes 4 ja 5 nimetatud dokumendi lisamata jätmist tuleb põhjendada.
(7) Rakendusüksusel on õigus nõuda täiendavaid dokumente taotluse ja taotleja nõuetele vastavuse hindamiseks.
(8) Taotlus peab vastama käesolevast määrusest ja teistest õigusaktidest tulenevatele nõuetele.
3. peatükk
INVESTEERINGUTE KAVA
KOOSTAMINE NING TAOTLUSTE MENETLEMINE
§ 11. Investeeringute kava
(1) Meetmest toetuse taotlemise aluseks on keskkonna hädaolukordade vältimise ja likvideerimise investeeringute kava (edaspidi kava).
(2) Kava kinnitab Vabariigi Valitsus.
(3) Kava kehtestatakse aastateks 2008–2013.
(4) Kava koostatakse Päästeameti ja Piirivalveameti tehnilise võimekuse tõstmiseks keskkonnakahjude likvideerimisel.
(5) Kava koostatakse eelistusnimekirjana, kus on nimetatud projektid, mille osas võib kavas nimetatud taotleja toetust taotleda. Iga projekti kohta tuuakse kavas välja taotleja nimi, projekti nimetus, maksimaalne toetussumma ja minimaalne omafinantseeringu määr.
(6) Kava koostamist korraldab rakendusasutus.
§ 12. Kava koostamise algatamine
(1) Rakendusasutus teavitab abikõlblikke toetuse saajaid kava koostamise alustamisest kirja teel, määrates ettepanekute esitamise tähtajaks vähemalt 22 tööpäeva.
(2) Iga abikõlblik taotleja esitab lõikes 1 nimetatud teates toodud tähtpäevaks rakendusasutusele ettepanekud kavasse lülitatavate projektide kohta.
(3) Ettepanekud esitatakse määruse lisas toodud vormil paberkandjal või digitaalselt allkirjastatuna elektrooniliselt. Paberkandjal esitamise korral esitatakse täidetud ettepaneku vorm lisaks ka elektrooniliselt.
(4) Ettepanekud peavad olema seotud Siseministeeriumi valitsemisala arengukavades 2008–2011 ja 2009–2012 märgitud merereostuse avastamise ja likvideerimise, õnnetusteadete menetlemise ja päästetöödega maismaal seotud tegevustega.
(5) Ettepanek peab sisaldama järgmist informatsiooni ulatuses, mis võimaldab
hinnata projekti abikõlblikkust ja otstarbekust vastavalt käesoleva määruse
§-dele 4–8:
1) projekti olulisus tulenevalt Siseministeeriumi
valitsemisala arengukavadest 2008–2011 ja 2009–2012;
2) probleemi
kirjeldus;
3) projekti eesmärgid ja nende seos meetme eesmärkidega;
4)
projekti potentsiaalsed kasusaajad;
5) probleemi lahendamiseks kavandatavate
tegevuste loetelu ja projekti eeldatav tulemus;
6) projekti tulemuste
jätkusuutlikkus;
7) projekti elluviimiseks vajalike ettevalmistustööde
hetkeseis;
8) projekti ajakava;
9) projekti hinnanguline maksumus
tegevuste kaupa;
10) projekti kavandatavad rahastamise allikad.
§ 13. Ettepanekute menetlemine
(1) Tähtpäevaks laekunud ettepanekud registreeritakse rakendusasutuses üldises korras.
(2) Rakendusasutus viib läbi ettepaneku käesoleva määruse §-s 12 loetletud nõuetele vastavuse kontrolli.
(3) Kui ettepanek ei vasta meetme tingimustes kehtestatud nõuetele või on vajalik täiendav teave projekti kohta, on rakendusasutusel õigus nõuda ettepaneku vastavusse viimist meetme tingimustes kehtestatud nõuetele või täiendava dokumentatsiooni esitamist või muudatuste tegemist ettepanekus toodud tegevustesse üldjuhul 7 tööpäeva jooksul arvates vastava nõude esitamisest.
(4) Rakendusasutus teeb hiljemalt 22 tööpäeva jooksul alates ettepanekute esitamise tähtpäevast ettepanekute nõuetele vastavaks või mittevastavaks tunnistamise otsuse.
(5) Rakendusasutus edastab kõik nõuetele vastavaks tunnistatud ettepanekud 5 tööpäeva jooksul arvates otsuse vastuvõtmisest toetuse saajatele.
(6) Rakendusasutus edastab kõik mittevastavaks tunnistatud ettepanekud 5 tööpäeva jooksul arvates otsuse vastuvõtmisest toetuse saajatele.
§ 14. Kava eelnõu koostamine
(1) Siseminister moodustab vastavaks tunnistatud projektide ettepanekute hindamiseks ekspertidest hindamiskomisjoni (edaspidi hindamiskomisjon).
(2) Projekti ettepanekute hindamisel võtab hindamiskomisjon vastavalt
siseministri kehtestatud hindamismetoodikale arvesse järgmisi kriteeriume:
1)
projekti tegevuste mõju prioriteetse suuna ja meetme eesmärkide
saavutamisele;
2) projekti teostatavus ja jätkusuutlikkus;
3) toetuse
vajalikkus projekti edukaks elluviimiseks;
4) projekti positiivne
keskkonnamõju;
5) projektide vastavus asjassepuutuvatele arengudokumentidele.
(3) Hindamisjuhendi koos hindamislehe vormiga kinnitab siseminister.
(4) Rakendusasutus koostab hindamistulemuste alusel kava eelnõu, mis koosneb projektide põhinimekirjast ja lisanimekirjast.
(5) [Kehtetu – RTL 2009, 10, 118 – jõust. 30.01.2009]
(6) Rakendusasutus esitab kava eelnõu Vabariigi Valitsusele kinnitamiseks.
[RTL 2009, 10, 118 – jõust. 30.01.2009]
§ 15. Kava muutmine
(1) Kava muudatuse kinnitab Vabariigi Valitsus.
(2) Kava muutmine on vajalik, kui soovitakse suurendada kavas kinnitatud projektide toetusmahtu või asendada kavas kinnitatud projekte põhi- ja lisanimekirja mittekuuluvate projektidega.
(3) Kui muudatus on põhjendatud, koostab rakendusasutus kava muutmise eelnõu ja esitab selle Vabariigi Valitsusele kinnitamiseks.
(4) Kavas loetletud projektide odavnemise korral toimub võimalike vabanevate vahendite ümberjagamine kallinenud või lisanimekirjas olevatele projektidele, eelistades põhinimekirjas olevaid kallinenud projekte. Sellekohase otsuse teeb rakendusasutus rakendusüksuse ettepaneku alusel ilma Vabariigi Valitsuse korraldust muutmata.
30.05.2013 12:22
Veaparandus - Parandatud täheviga sõnas "Valitsuse". Alus Riigi Teataja seaduse § 10 lõige 4.
(5) Juhul kui mõnda põhinimekirja kantud projektidest pole mingil põhjusel võimalik ellu viia, peab kavasse kantud isik sellest viivitamatult teavitama rakendusüksust. Sellisel juhul viiakse ellu lisanimekirjas olevad projektid prioriteetsuse järjekorras ning vastavalt vabanenud vahendite mahule.
(6) Kava lisanimekirjas oleva projekti taotluse kohta võib rakendusüksus teha osalise rahuldamise otsuse. Lisanimekirjas oleva projekti taotluse rahuldamise otsusele eelnevalt võib rakendusüksus pidada läbirääkimisi toetuse saajaga projekti eelarve ja tulemuste täpsustamiseks lähtuvalt vabanenud vahendite võimalustest. Rakendusüksus kooskõlastab täpsustunud projekti taotluse vastavuse investeeringute kavale rakendusasutusega.
(7) Projekti maksumuse odavnemisest või kallinemisest peab toetuse saaja rakendusüksust viivitamatult teavitama. Rakendusüksus teavitab 10 tööpäeva jooksul rakendusasutust.
§ 16. Taotluse menetlemine
(1) Kinnitatud kava põhinimekirja kantud projekti toetuse taotleja esitab pärast Vabariigi Valitsuse poolt kava kinnitamist ja vastavasisulise teate saamist rakendusüksuselt 360 kalendripäeva jooksul rakendusüksusele käesoleva määruse §-s 10 nimetatud vormikohase taotluse.
[RTL 2009, 10, 118 – jõust. 30.01.2009]
(2) Taotluse menetlemine koosneb:
1) taotluse registreerimisest ja
nõuetele vastavuse hindamisest, taotluse hilinenult esitamise korral
läbivaatamata tagastamisest;
2) taotleja või taotluse vastavaks või
mittevastavaks tunnistamisest rakendusüksuses;
3) taotluse rahuldamise või
rahuldamata j��tmise otsuse tegemisest rakendusüksuses;
4) suurprojekti
taotluse rahuldamise otsuse eelnõu koostamisest rakendusüksuses ja
rakendusasutusele esitamisest;
5) suurprojekti taotluse rahuldamise otsuse
tegemisest rakendusüksuses pärast rakendusasutuses ja Euroopa Komisjonis
taotluse kooskõlastamist.
(3) Taotlused saadetakse rakendusüksusesse posti teel, antakse üle käsipostiga või saadetakse digitaalselt allkirjastatuna rakendusüksuse poolt edastatud projekti kavasse kandmise teates näidatud kuupäevaks.
(4) Hilinenult esitatud taotlus tagastatakse läbivaatamata. Taotlus loetakse õigeaegselt esitatuks, kui seda kinnitab postitempel ümbrikul, e-kirja laekumise kuupäev või taotlus tuuakse käsipostiga käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud tähtaja tööpäeva lõpuks rakendusüksusesse.
(5) Rakendusüksuses registreeritakse taotlus viivitamatult.
(6) Rakendusüksus kontrollib taotleja ja taotluse vastavust «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» §-des 14 ja 15 ning käesolevas määruses sätestatud nõuetele.
(7) Rakendusüksus hindab taotluse ja taotleja juures:
1) projekti
vastavust investeeringute kavale;
2) projekti jätkusuutlikkust, sh et
omafinantseeringu olemasolu on tõendatud, kirjeldatud on objekti haldamine ja
majandamiseks on kavandatud piisavalt ressursse, projekti lõppemisele järgnevad
etapid on kirjeldatud, projekti tulemuste säilimisega seotud riskid on
määratletud, arvesse võetud ja maandatud;
3) eelarve põhjendatust ja
kvaliteeti (eelarve on põhjendatud, kulud on liigendatud, märgitud kogused ja
maksumused).
(8) Rakendusüksus annab vajadusel toetuse taotlejale tähtaja taotluses esinevate puuduste kõrvaldamiseks.
§ 17. Taotluse rahuldamise otsus ja selle menetlemine
(1) Pärast taotleja ja taotluse nõuetele vastavuse hindamist teeb rakendusüksus taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsuse «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» §-st 16 lähtuvalt.
(2) Rahuldamise või rahuldamata jätmise otsuse teeb rakendusüksus 180 kalendripäeva jooksul arvates taotluse rakendusüksusele esitamise tähtpäevast.
(3) Rahuldamise või rahuldamata jätmise otsusest teavitab rakendusüksus toetuse taotlejat tähitud kirjaga 30 kalendripäeva jooksul arvestades otsuse tegemisest.
(4) Suurprojekti taotlusi kooskõlastavad täiendavalt rakendusasutus ja Euroopa Komisjon. Rahuldamise või rahuldamata jätmise otsuse tegemise aeg pikeneb täiendavaks kooskõlastamiseks vajaliku aja võrra.
(5) Taotluse rahuldamise otsuses märgitakse muuhulgas:
1) otsuse
tegija;
2) otsuse tegemise kuupäev ja number;
3) otsuse tegemise
õiguslikud ja faktilised alused;
4) toetuse saaja andmed;
5) toetatava
projekti number, nimetus ja abikõlblikud kulud (kogumaksumus);
6) Euroopa
Liidu poolse toetuse maksimaalne suurus Eesti kroonides ja selle osakaal
projekti abikõlblikest kuludest;
7) tegevuste ja kulude abikõlblikkuse
perioodi algus- ja lõppkuupäev;
8) toetuse kasutamise tingimused (sealhulgas
ettemaksu võimalus);
9) tähtaeg projekti maksegraafiku esitamiseks;
10)
nõuded projekti aruandlusele;
11) toetuse saaja kohustused;
12) erisused
võrreldes projekti taotluses esitatud tegevustega või eelarvega.
(6) Kui taotleja on nõus taotluse rahuldamise otsuses sätestatud nõuetega, tagastab ta vastavasisulise rakendusüksuse poolt kehtestatud vormikohase kinnituskirja allkirjastatult rakendusüksusele hiljemalt 20 kalendripäeva jooksul taotluse rahuldamise otsuse kättesaamisest arvates. Kinnituskiri loetakse tähtaegselt esitatuks, kui seda kinnitab postitempel ümbrikul, e-kirja laekumise kuupäev või taotlus tuuakse käsipostiga nimetatud tähtaja tööpäeva lõpuks rakendusüksusesse.
(7) Kui taotleja ei tagasta kinnituskirja rakendusüksusele 20 kalendripäeva jooksul, teeb rakendusüksus taotluse rahuldamise otsuse kehtetuks tunnistamise otsuse.
4. peatükk
TOETUSE KASUTAMISEGA
SEOTUD VÄLJAMAKSETE TEGEMINE, ARUANNETE ESITAMINE NING PROJEKTIDE MUUTMISE
TINGIMUSED
§ 18. Toetuse kasutamisega seotud hangete läbiviimine
(1) Rahvusvahelist piirmäära ületavate hangete läbiviimisel kooskõlastab rakendusasutus enne hanke väljakuulutamist rakendusüksusega hankedokumentide eelnõud.
(2) Rakendusasutus koostab rahvusvahelist piirmäära ületavate hangete hankedokumendid vastavalt toetuse saajate esitatud hanke tehnilistele tingimustele. Hanke tehniliste tingimuste kvaliteedi eest vastutavad toetuse saajad.
[RTL 2009, 10, 118 – jõust. 30.01.2009]
(3) Rakendusüksus hindab hankedokumentide vastavust Euroopa Komisjoni otsusele, taotluse rahuldamise otsusele, «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse», selle rakendusaktidele ja «Riigihangete seadusele».
(4) Alla rahvusvahelist piirmäära jäävate hangete läbiviimisel esitab toetuse saaja hankedokumendid ning valikut põhjendavad materjalid koos rakendusüksusele esitatava toetuse väljamakse taotlusega.
§ 19. Toetuse väljamaksmise põhimõtted
(1) Toetuse väljamaksed tehakse toetuse saajale vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» §-le 23 ja sama paragrahvi lõike 4 alusel kehtestatud korrale ja vastavalt taotluse rahuldamise otsuses toodud tingimustele.
(2) Toetuse saajale makstakse taotluse rahuldamise otsuses märgitud toetus välja pärast järgmiste asjaolude tõendamist:
1) kulud on tegelikult tehtud ja tõendatud kuludokumentidega, välja arvatud käesoleva lõike punktides 5 ja 6 nimetatud juhtudel;
[RTL 2009, 10, 118 – jõust. 30.01.2009]
2) kulud vastavad projekti taotluses toodule ja taotluse rahuldamise
otsusele ning on projekti tulemuste saavutamiseks vajalikud;
3) kulud
vastavad projekti eelarvele ning tegevus- ja ajaplaanile;
4) kulud on tehtud
pärast kulude abikõlblikkuse alguskuupäeva ja enne abikõlblikkuse lõppkuupäeva
vastavalt rahandusministri 27. veebruari 2006. a määruse nr 15
«Abikõlblike kulude määramise üldised tingimused ja kord» § 2
lõikele 2;
5) väljamakse toetuse saajale osaliselt tasutud kuludokumentide alusel enne toetuse saaja poolt kulude tegemist on võimalik teha ainult rahandusministri 1. märtsi 2007. a määruses nr 15 «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse väljamaksmise tingimused ja kord» sätestatud korras. Väljamakse teostamise otsustab rakendusüksus;
[RTL 2009, 10, 118 – jõust. 30.01.2009]
6) riigiasutusest toetuse saajal on õigus taotleda ettemakseid vastavalt rahandusministri 1. märtsi 2007. a määruse nr 15 «Perioodi 2007-2013 struktuuritoetuse väljamaksmise tingimused ja kord» §-is 9¹ sätestatud korrale;
[RTL 2009, 10, 118 – jõust. 30.01.2009]
7) kulude tegemisel on järgitud «Riigihangete seadust», teisi õigusakte ning hangete head tava.
[RTL 2009, 10, 118 – jõust. 30.01.2009]
§ 20. Väljamaksetaotlusele ja kuludokumentidele esitatavad nõuded
(1) Toetuse väljamaksmiseks esitab toetuse saaja rakendusüksusele
väljamaksetaotluse, millele ta lisab:
1) tõendava dokumentatsiooni hanke
toimumise kohta ning asjaomased töövõtu-, müügi-, teenuse osutamise või
tarnelepingud vastavalt käesoleva määruse §-le 18;
2) teenuse või töö
või kauba tarnija väljastatud ja kinnitatud arve-saatelehe või arve koopia,
millele lisatakse osutatud teenuse või tehtud töö või tarnitud kauba
üleandmist/vastuvõtmist tõendava dokumendi koopia. Tarne- või mõne muu lepingu
raames teostatava ettemaksu puhul tuleb esitada vaid ettemaksu arve;
3)
punktis 2 nimetatud kuludokumentide tasumist tõendava maksekorralduse
väljavõte või panga kinnitatud koopia. Osaliselt tasutud kuludokumentide alusel
teostatava väljamakse puhul peab dokumentaalselt tõendama omafinantseeringu osa
tasumise. Tasumata kuludokumentide alusel teostatava väljamakse puhul
kuludokumentide tasumist eelnevalt tõendama ei pea;
4) rakendusüksuse poolt
sätestatud vormi kohase korrektselt täidetud ja allkirjastatud
väljamaksetaotluse;
5) esmase toetuse väljamakse korral kogu toetuse
maksegraafiku kalendrikuu täpsusega;
6) väljamaksetaotluse kuludokumentide
koondnimekirja;
7) kui väljamakse on toimunud tasumata või osaliselt tasutud
kuludokumentide alusel, tasub toetuse saaja pärast toetuse saamist
kuludokumentide tasumata kogusumma ja esitab rakendusüksusele nõutud tasumist
tõendavad dokumendid seitsme tööpäeva jooksul toetuse saamisest arvates.
(2) Väljamaksetaotluse lisana esitatavad kuludokumendid peavad vastama
järgmistele nõuetele:
1) toetuse saaja raamatupidamise dokumendid ja muud
kulutusi tõendavad dokumendid peavad vastama «Raamatupidamise seaduses»
sätestatud nõuetele;
2) arve-saatelehe või arve koopial märgitud tehingu sisu
ei tohi ületada arve väljastanud isiku asjaomase töövõtu-, müügi-, teenuse
osutamise või tarnelepingus märgitut. Nimetatud lepingud peavad olema
vormistatud kirjalikult;
3) kulusid võib lugeda abikõlblikuks, kui need on
tekkinud projekti abikõlblikkuse perioodil ja sellele järgneva 90 kalendripäeva
jooksul, kui kulude tekkimise aluseks olevad tegevused toimusid projekti
abikõlblikkuse perioodil;
4) tööde teostaja esitatud arved, aktid ja aruanded
on toetuse saaja eelnevalt kinnitanud.
§ 21. Väljamaksetaotluse ja kuludokumentide kontrollimine
(1) Rakendusüksus kontrollib 30 kalendripäeva jooksul väljamaksetaotluse
esitamisest arvates:
1) kas väljamaksetaotlus ja kuludokumendid on õigesti
täidetud;
2) kas väljamakse taotluses ja kuludokumentides esitatud andmed on
täielikud ja õiged;
3) kas kulud on abikõlblikud;
4) kas kuludokumendid
vastavad käesoleva määruse §-s 20 sätestatud nõuetele;
5) kas toetuse
objekt ja toetuse saaja tegevus vastab taotlusele ja taotluse rahuldamise
otsusele;
6) kas toetuse saaja on saanud toetusi teiste projektide raames,
mille kohta on algatatud tagasinõudmine. Kui tagasinõudmine on algatatud, peavad
toetuse saaja tagasimaksed olema laekunud korrektselt;
7) kas projekti
elluviimisel on tulusid.
(2) Kui väljamakse taotluse või kuludokumentide kontrollimisel ilmneb puudusi, määrab rakendusüksus tähtaja puuduste kõrvaldamiseks, selle võrra pikeneb ka väljamaksetaotluse menetlemise aeg rakendusüksuses.
(3) Rakendusüksus võib pikendada väljamakse taotluse menetlemise tähtaega, teavitades sellest toetuse saajat kirjalikult posti teel või tema nõusolekul elektrooniliselt ja põhjendades tähtaja pikendamist.
(4) Pärast väljamaksetaotluse ja kuludokumentide kontrollimist teeb rakendusüksus toetuse väljamaksmise otsuse ja algatab väljamakse sisestades andmed struktuuritoetuse registrisse.
(5) Rakendusüksus ei aktsepteeri toetuse saaja väljamaksetaotlust ja tagastab
toetuse saajale väljamaksega seotud dokumendid, kui:
1) kulud ei ole
abikõlblikud ja rakendusüksus keeldub seetõttu makse sooritamisest;
2)
väljamaksetaotluse ja kuludokumentide kontrollimise käigus selgub, et
väljamaksetaotluses või kuludokumentides on esitatud valeandmeid;
3) toetuse
saaja ei ole tagastanud käesoleva määruse § 17 lõigetes 3–5 nimetatud
kinnituskirja;
4) toetuse saaja ei ole esitanud aruandeid toetuse kasutamise
kohta taotluse rahuldamise otsuses nõutud tähtaegadeks ning rakendusüksuse
kehtestatud vormide kohaselt;
5) toetuse saaja ei võimalda Euroopa Komisjoni, korraldusasutuse, rakendusasutuse, juhtministeeriumi, rakendusüksuse, Riigikontrolli või teiste pädevate asutuste ametnikele või volitatud esindajatele ligipääsu asjakohasele teabele ja dokumentidele või takistab muul viisil toetuse kasutamise kontrollimist;
[RTL 2009, 10, 118 – jõust. 30.01.2009]
6) toetuse saaja ei ole projekti ellu viinud või teinud projekti kulutusi
vastavalt taotlusele või taotluse rahuldamise otsusele;
7) toetuse saaja ei
ole kooskõlastanud rakendusüksusega projekti olulisi muudatusi;
8) toetuse
saaja on talle puuduste kõrvaldamiseks tehtud ettekirjutuse jätnud tähtajaks
täitmata.
(6) Rakendusüksus teavitab 30 kalendripäeva jooksul väljamaksetaotluse laekumisest arvates toetuse saajat kulude hüvitamisest keeldumisest kirjalikult, põhjendades keeldumist.
(7) Kulud, mis ei ole abikõlblikud, arvab rakendusüksus väljamaksetaotlusest maha, teavitades sellest toetuse saajat 30 kalendripäeva jooksul väljamaksetaotluse laekumisest arvates kirjalikult. Toetuse saaja on kohustatud rakendusüksuse nõudel põhjendama tehtud kulutusi hiljemalt 10 kalendripäeva jooksul vastava teate saamisest.
§ 22. Projekti muutmine
(1) Juhul kui toetuse saajal mõjuval põhjusel ei ole võimalik alustada projekti elluviimist vastavalt taotluse rahuldamise otsuses märgitule, on taotlejal võimalik taotleda rakendusüksuselt projekti ajakava pikendamist maksimaalselt 6 kuu võrra. Juhul kui taotleja ei ole 6 kuu möödumisel, alates taotluse rahuldamise otsuses sätestatud projekti alguskuupäevast, alustanud projekti elluviimist, võib rakendusüksus tunnistada taotluse rahuldamise otsuse kehtetuks.
[RTL 2009, 10, 118 – jõust. 30.01.2009]
(2) Toetuse saaja on kohustatud taotlema rakendusüksuselt taotluse
rahuldamise otsuse muutmist, juhul kui toetuse summa ei suurene ja tekib
põhjendatud vajadus:
1) muuta projekti elluviimise perioodi;
2) muuta
projekti eelarvet üle 10% kululiikide lõikes, eeldusel, et projekti kogueelarve
ei suurene. Juhul kui projekti eelarvet kululiikide lõikes muudetakse vähem kui
10%, tuleb rakendusüksust muudatusest teavitada, kuid muudatuse otsuse võib teha
toetuse saaja iseseisvalt;
3) muuta projekti tegevusi;
4) muuta projekti
muid asjaolusid võrreldes esitatud taotlusega.
(3) Otsuse projekti muutmise kohta teeb rakendusüksus 30 kalendripäeva jooksul muudatusettepaneku laekumisest. Juhul kui muudatusettepanek eeldab toetuse saajalt täiendavate andmete esitamist või rakendusüksuse poolt ekspertiisi tellimist, pikeneb muudatusettepaneku menetlemise aeg täiendavate dokumentide esitamiseks või ekspertiisiks vajaliku aja võrra.
(4) Suurprojektide puhul kooskõlastab rakendusüksus muudatused rakendusasutusega. Juhul kui rakendusasutus ja rakendusüksus jäävad eriarvamusele, on rakendusasutusel õigus lükata rakendusüksuse ettepanek tagasi. Suurprojekti muudatuse ettepaneku menetlemiseks on rakendusasutusel ja -üksusel kokku 60 kalendripäeva muudatusettepaneku laekumisest. Juhul kui muudatusettepanek eeldab toetuse saajalt täiendavate andmete esitamist, ekspertiisi tellimist või teatud juhtudel ka Euroopa Komisjoni kooskõlastust, pikeneb muudatuse menetlemise aeg nendeks kuluva aja võrra.
(5) Juhul kui rakendusüksus ei rahulda projekti muutmise taotlust, on toetuse saaja kohustatud ellu viima projekti vastavalt taotluse rahuldamise otsusele ja võimalikele eelnevalt kooskõlastatud muudatustele. Juhul kui toetuse saaja ei ole nõus projekti sellistel tingimustel ellu viima, on toetuse saaja kohustatud sellest rakendusüksust viivitamatult teavitama.
(6) Muudatusettepanekuga nõustumisest või mittenõustumisest teavitab rakendusüksus toetuse saajat kirjalikult.
(7) Projekti maksumuse odavnemisest või kallinemisest peab toetuse saaja rakendusüksust viivitamatult teavitama. Odavnemise korral toimub võimalike vabanevate vahendite ümberjagamine investeeringute kava kallinenud või lisanimekirjas olevatele projektidele. Kallinemise korral hindavad rakendusüksus ja rakendusasutus koostöös kallinemise põhjendatust ning võimalusel võib kallinemise katta odavnenud või katkestatud projektide vabanevate vahendite arvelt, eelistades kallinenud projekte lisanimekirjas olevate projektide rahastamisele. Kallinemised saab katta investeeringute kava reservvahenditest nende olemasolu korral. Lisanimekirjas olevaid projekte rahastatakse juhul, kui vabaneb vahendeid põhinimekirjas olevate projektide arvelt.
[RTL 2009, 10, 118 – jõust. 30.01.2009]
5. peatükk
TOETUSE SAAJA JA
RAKENDUSÜKSUSE ÕIGUSED JA KOHUSTUSED
§ 23. Toetuse saaja õigused
Toetuse saajal on õigus:
1) muuta taotluse rahuldamise otsusega kinnitatud
projekti eelarvet või tegevusi ilma taotluse rahuldamise otsuse muutmise
avaldust – rakendusüksusele esitamata, juhul kui väheneb projekti eelarve ning
projektis ettenähtud eesmärgid ja tegevuste maht ei muutu või kui muutub
projekti eelarves konkreetsele tegevusele ettenähtud eelarverea maht teise
eelarverea mahu arvelt mitte rohkem kui 10% ning projekti eesmärgid ja tegevused
ei muutu. Rakendusüksust tuleb eelnevalt muudatustest teavitada;
2) saada
rakendusüksuselt informatsiooni ja nõuandeid, mis on seotud käesoleva määruse
§-s 24 nimetatud kohustuste täitmisega.
§ 24. Toetuse saaja kohustused
Toetuse saaja on kohustatud:
1) viima projekti ellu, täitma «Perioodi
2007–2013 struktuuritoetuse seadusest», selle rakendusaktidest,
sh käesolevast määrusest, käesoleva määruses nimetatud teistest
õigusaktidest, kinnituskirjast, toetuse taotluse rahuldamise otsusest tulenevaid
toetuse saajale pandud kohustusi;
2) säilitama ja mitte võõrandama toetuse
abil soetatavat vara ettenähtud tingimustel vähemalt 5 aastat peale
projekti abikõlblikkuse perioodi lõppemist;
3) näitama avalikkusele toetuse
kasutamise käigus ja selle järel, et tegemist on toetuse abil teostatud
projektiga, kasutades selleks ettenähtud sümboolikat kooskõlas Euroopa Komisjoni
määruses EÜ/1828/2006 (ELT L 371, 27.12.2006), mis käsitleb liikmesriikide
järgitavaid teavitamis- ja avalikustamismeetmeid seoses struktuurifondide antava
abiga, sätestatuga;
4) tagama taotluse rahuldamise otsuses ettenähtud
omafinantseeringu;
5) kasutama toetust vastavuses esitatud taotluse ja
taotluse rahuldamise otsusega;
6) tagastama rakendusüksusele toetuse
«Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 26 lõikes 1 toodud
juhtudel või kui rakendusüksus seda nõuab vastavalt nimetatud seaduse § 26
lõikes 2 toodud juhtudel;
7) esitama rakendusüksuse poolt ettenähtud
vormil, viisil ja tähtaja jooksul nõutud informatsiooni ja aruanded;
8)
pidama eraldi raamatupidamisarvestust toetuse ning omafinantseeringu kasutamise
kohta. Toetuse saaja raamatupidamises peavad toetatava projekti kulud ja neid
kajastavad kulu- ja maksedokumendid olema muudest toetuse saaja kuludest ning
kulu- ja maksedokumentidest selgelt eristatavad;
9) taotlema rakendusüksuse
nõusolekut projekti eelarve muudatusteks, millega suurendatakse projekti
eelarves konkreetsele tegevusele ettenähtud eelarverida teise eelarverea arvelt
rohkem kui 10%;
10) taotlema rakendusüksuse nõusolekut projekti kestuse
muutmiseks;
11) taotlema rakendusüksuse nõusolekut projekti tegevuste või
eesmärkide muutmiseks;
12) võimaldama teostada järelvalvetoiminguid või
auditit toetuse ning omafinantseeringu kasutamist kajastavate kulu- ja
maksedokumentide, soetatud seadmete, materjalide ja teostatud tööde osas,
sh võimaldama kontrollijal juurdepääsu toetusega seotud ruumidesse ja
territooriumidele, mida toetuse saaja omab, rendib või mis tahes muul moel
kasutab;
13) andma kontrollija kasutusse tema poolt nõutud andmed ja
dokumendid viie tööpäeva jooksul alates vastava teate saamisest;
14) osutama
auditi ja järelevalvetoimingute kiireks läbiviimiseks igakülgset abi;
15)
täitma kõiki järelevalvetoimingute ja auditite tulemusena tehtud
ettekirjutusi;
16) «Riigihangete seaduse» subjektina järgima hangete
läbiviimisel «Riigihangete seaduses» kehtestatud nõudeid;
17) projekti kestel
ja viie aasta jooksul alates projekti abikõlblikkusperioodi lõppemisest
viivitamatult kirjalikult informeerima rakendusüksust kõigist esitatud andmetes
toimunud muudatustest või asjaoludest, mis mõjutavad või võivad mõjutada toetuse
saaja poolt oma kohustuste täitmist, sh nime, aadressi ja põhimäärusest,
põhikirjast tulenevate või volitatud esindajate muutumisest, ümberkujundamisest,
tegevuse lõpetamisest jmt ka siis, kui eelnimetatud muudatused on registreeritud
avalikus registris või avalikustatud massiteabevahendite kaudu, projekti
teostamise baasiks oleva majandusüksuse või terviklikuks üksuseks oleva
majandusüksuse osa ja nendesse kuuluvate asjade või õiguste üleandmise otsuse
vastuvõtmisest;
18) viivitamatult kirjalikult informeerima rakendusüksust
projekti teostamise käigus ilmnenud projekti negatiivse tulemuse suurest
tõenäosusest või vältimatusest ning projekti edasise jätkamise kaheldavast
otstarbekusest;
19) avalikes huvides tagama projekti tulemusena loodud või
soetatud vara säilimise ja avaliku kasutuse taotluses ning taotluse rahuldamise
otsuses toodud eesmärkidel ja tingimustel viie aasta jooksul alates projekti
abikõlblikkusperioodi lõppemisest, ning mitte sooritama selle vara osas
tehinguid, mis annavad nimetatud aja jooksul mõnele isikule või asutusele
põhjendamatu eelisseisundi;
20) kooskõlastama rakendusüksusega toetuse eest
loodud ja soetatud vara osas õiguste üleandmise korral üleandmise tingimused
ning edasise vastutuse vara sihtotstarbelise kasutuse eest projekti kestel ja
viie aasta jooksul alates projekti lõppemisest;
21) maksma rakendusüksuse
poolt tagasinõutava toetuse tagasinõudmise otsuses sätestatud summas ja
tähtpäevaks tagasi;
22) tagama asjakohaste korraldustega käesolevas
paragrahvis pandud kohustuste täitmise projekti elluviimisesse kaasatud
partneri(te) poolt;
23) teavitama rakendusüksust projektiga seotud
kohtulikust menetlusest või selle võimalikkusest;
24) teavitama
rakendusüksust projekti raames teenitud tuludest;
25) säilitama taotluse,
toetuse ja projekti teostamisega seonduvaid dokumente vähemalt 2025. aasta
31. detsembrini;
26) täitma muid õigusaktides sätestatud kohustusi.
§ 25. Rakendusüksuse õigused
Rakendusüksusel on õigus:
1) teostada järelevalvetoiminguid või auditit
toetuse ning omafinantseeringu kasutamist kajastavate kulu- ja maksedokumentide,
soetatud seadmete, materjalide ja teostatud tööde osas;
2) nõuda projekti, sh
selle kulude kohta täiendavate asjakohaste andmete ja dokumentide
esitamist;
3) keelduda toetuse väljamaksmisest täielikult või osaliselt
käesoleva määruse § 21 lõikes 5 sätestatud juhtudel;
4)
rakendusüksus võib peatada toetuse väljamaksed toetuse saajale tema
tagasimaksega seotud projekti või toetuse saaja kõikide projektide osas kuni
tagasinõutava summa lõpliku tagasimaksmiseni;
5) tunnistada taotluse
rahuldamise otsus kehtetuks kooskõlas «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse
seaduse» ja selle alusel antud õigusaktides sätestatuga;
6) nõuda toetus
osaliselt või täielikult tagasi kooskõlas «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse
seaduse» ja selle alusel antud õigusaktides sätestatuga.
§ 26. Rakendusüksuse kohustused
Rakendusüksus on kohustatud:
1) tegema taotlus- ja aruandevormid ja
asjakohased juhendmaterjalid kättesaadavaks oma veebilehel;
2) läbi vaatama
käesoleva määruse § 24 punktides 9–11 nimetatud taotlused hiljemalt
25 tööpäeva jooksul. Paragrahvi 24 lõikes 11 nimetatud muudatuste
puhul on rakendusüksus enne otsuse langetamist kohustatud küsima rakendusasutuse
ettepanekut muudatuse otstarbekuse kohta. Muudatustaotlus rahuldatakse
olemasoleva taotluse rahuldamisotsuse muutmisega;
3) heaks kiitma või tagasi
lükkama käesoleva määruse § 24 punktis 7 nimetatud aruanded hiljemalt
25 tööpäeva jooksul nende laekumisest. Rakendusüksus on kohustatud
viivitamatult teavitama toetuse saajat käesoleva määruse § 24
punktis 7 nimetatud aruannete ja § 20 lõikes 1 nimetatud
väljamaksetaotluse heakskiitmise või tagasi lükkamise otsusest;
4) pärast
taotluse rahuldamise otsuse tegemist tegema oma veebilehel kättesaadavaks
järgmise informatsiooni: toetuse saaja nimi, projekti nimi, toetuse ja projekti
kogumaht, projekti eesmärgid ja tegevused ning projekti ajaline kestus;
5)
vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 25
lõikele 4 mitte avalikustama taotlejate kohta menetluse käigus saadud
informatsiooni ega dokumente;
6) säilitama taotluse ja projektide
teostamisega seotud dokumentatsiooni vähemalt 2025. aasta
31. detsembrini.
Määruse lisa on avaldatud
elektroonilises Riigi Teatajas. Alus: «Riigi Teataja seaduse» § 4 lõige 2 ja
riigisekretäri 29.06.2005. a resolutsioon nr 17-1/0505738.
Facebook
X.com