Teksti suurus:

Regionaalministri 22. oktoobri 2007. a määruse nr 8 „Meetme „Kohalike avalike teenuste arendamine“ tingimused ning perioodi 2007-2013 kohaliku omavalitsuse investeeringutoetuste kava koostamise kord“ muutmine

Väljaandja:Regionaalminister
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst
Jõustumise kp:13.02.2009
Avaldamismärge:RTL 2009, 16, 195

Regionaalministri 22. oktoobri 2007. a määruse nr 8 „Meetme „Kohalike avalike teenuste arendamine“ tingimused ning perioodi 2007-2013 kohaliku omavalitsuse investeeringutoetuste kava koostamise kord“ muutmine

Vastu võetud 28.01.2009 nr 4

Määrus kehtestatakse «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 12 lõike 4 ja § 19 lõike 4 alusel.

Regionaalministri 22. oktoobri 2007. a määruses nr 8 «Meetme «Kohalike avalike teenuste arendamine» tingimused ning perioodi 2007–2013 kohaliku omavalitsuse investeeringutoetuste kava koostamise kord» (RTL 2007, 81, 1390; 2008, 76, 1052) tehakse järgmised muudatused:

1) paragrahvi 5 täiendatakse lõikega 31 järgmises sõnastuses:

« (31) Objekti terviklikkuse või hoonete kompleksi osa rekonstrueerimistööde kompleksse lahenduse tulemusena peavad kõik konstruktsioonid, tehnosüsteemid ja kommunikatsioonid olema lahendatud kaasaegsete materjalide ja - tehniliste lahenduste baasil, tagades objekti nõuetele vastava, iseseisva funktsioneerimise ja sihtotstarbelise kasutamise. Rekonstrueeritav objekt peab vastama «Ehitusseaduse» § 3 lõikest 7 tulenevatele energiatõhususe miinimumnõuetele.»;

2) paragrahvi 6 lõige 11 sõnastatakse järgmiselt:

« (11) Juhul kui kohaliku omavalitsuse investeeringutoetuste kavasse kuuluva projekti maksumus odavneb riigihanke tulemusel, võib EAS teha taotluse rahuldamise otsuse lõikes 10 sätestatud toetuse minimaalsest suurusest väiksemas summas, muutmata kavas sätestatud minimaalset omafinantseeringu määra.»;

3) paragrahvi 8 lõige 2 punkt 4 sõnastatakse järgmiselt:

« 4) taotleja peab kinnitama nõutavate vahendite olemasolu projekti omafinantseerimiseks vastavalt §-s 7 ja § 6 lõikes 2 sätestatud piirmääradele ja tingimustele ning arvestades seadustes kohaliku omavalitsuse üksusele seatud finantstegevuse piiranguid;»;

4) paragrahvi 9 lõige 3 sõnastatakse järgmiselt:

« (3) KOIT kava koostatakse eraldi kaheks perioodiks – aastateks 2007–2010 ning aastateks 2009–2012. Meetme vahendite indikatiivne jaotus kahe perioodi kavade osas kehtestatakse regionaalministri käskkirjaga. Perioodi 2009–2012 KOIT kava vahendite maht maakonniti moodustub perioodi 2007–2010 KOIT kavaga katmata vahenditest, millele lisandub perioodi 2007–2010 KOIT kava rakendamisel tekkinud kasutamata vahendite maht.»;

5) paragrahvi 9 täiendatakse lõikega 51 järgmises sõnastuses:

« (51) KOIT kavasse võib täiendavalt nimetada reservprojekte, mida on võimalik toetada tingimusel, et sama maakonna teise KOIT kavasse kantud projekti arvelt vabaneb vahendeid.»;

6) paragrahvi 10 lõike 1 punkt 2 sõnastatakse järgmiselt:

« 2) Projektide osas, millele soovitakse toetust taotleda perioodi 2007–2010 KOIT kava raames, esitatakse eeltaotlused lisas 1 toodud vormil objekti asukohajärgsele maavalitsusele. Perioodi 2009–2012 KOIT kava eeltaotlused esitatakse lisas 3 toodud vormil Siseministeeriumile. Eeltaotluse vormi esitab taotleja ka elektrooniliselt. Eeltaotluse esitamise tähtpäev määratakse punktis 1 nimetatud teates.»;

7) paragrahvi 10 lõike 2 punkt 6 sõnastatakse järgmiselt:

« 6) infrastruktuuriobjekti kirjeldus koos kavandatavate tegevuste loeteluga (sh ehitise ekspertiis vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri 11. detsembri 2002. a määrusele nr 28 «Ehitise ekspertiisi tegemise kord», infrastruktuuriobjekti eskiis (vähemalt EVS 811:2006 «Hoone projekt» kirjeldatud mahus) või detailsem projektdokumentatsioon selle olemasolu korral);»;

8) paragrahvi 10 lõike 2 punkt 12 sõnastatakse järgmiselt:

« 12) perioodi 2007–2010 KOIT kava eeltaotlus peab sisaldama § 8 lõike 1 punktis 2 nimetatud taotlejate puhul loodava või rekonstrueeritava infrastruktuuriobjekti asukohajärgse kohaliku omavalitsuse üksuse kaaskirja ning taotlemisele eelneva majandusaasta aruannet. Perioodi 2009–2012 KOIT kava eeltaotlus peab sisaldama § 8 lõike 1 punktis 2 nimetatud taotlejate puhul loodava või rekonstrueeritava infrastruktuuriobjekti asukohajärgse kohaliku omavalitsuse üksuse kaaskirja.»;

9) paragrahvi 10 täiendatakse lõikega 41 järgmises sõnastuses:

« (41) Perioodi 2009–2012 KOIT kava eeltaotluste hindamisel võetakse lisaks lõike 4 punktides 1–6 ja 10 sätestatule arvesse järgmisi valikukriteeriume:
1) projekti lahenduste asjakohasus ja komplekssus;
2) «Kohaliku omavalitsuse üksuste ühinemise soodustamise seaduse» § 6 lõike 3 alusel eelistatakse projekte, mille taotlejaks või ühisprojekti puhul üheks partneriks on ühinenud kohaliku omavalitsuse üksus.»;

10) paragrahvi 11 pealkiri sõnastatakse:

«§ 11. Perioodi 2007–2010 KOIT kava eeltaotluste menetlemine»;

11) paragrahvi 11 lõige 191 tunnistatakse kehtetuks;

12) määrust täiendatakse paragrahviga 111 järgmises sõnastuses:

« § 111. Perioodi 2009–2012 KOIT kava eeltaotluste menetlemine

(1) Tähtpäevaks laekunud eeltaotlused registreeritakse Siseministeeriumis üldises korras.

(2) Siseministeerium viib läbi eeltaotluste nõuetele vastavuse kontrolli, millesse kaasab EAS-i projektide ehitusliku komplekssuse ekspertiisi teostamiseks.

(3) Siseministeeriumi ja EAS-i esindajal on õigus:
1) teostada eeltaotluses nimetatud objektil paikvaatlust ning saada juurdepääs objektiga seotud ruumidesse ja territooriumile;
2) küsida eeltaotluse kohta täiendavaid andmeid ja dokumente.

(4) Kui eeltaotlus ei vasta meetme tingimustes kehtestatud nõuetele või on vaja täiendavat teavet projekti kohta, teeb Siseministeerium ettepaneku eeltaotluse vastavusse viimiseks meetme tingimustes kehtestatud nõuetele või täiendava dokumentatsiooni või informatsiooni esitamiseks või eeltaotluses toodud tegevuste muudatuseks üldjuhul 10 tööpäeva jooksul.

(5) Siseministeerium küsib asjaomaste ministeeriumite arvamust nende valitsemisala valdkonda puudutavate eeltaotluste asjakohasuse kohta tulenevalt valdkondlikest arengukavadest ja strateegiatest ning investeeringu tehnilise ja majandusliku otstarbekuse osas. Siseministeerium küsib Rahandusministeeriumi hinnangut taotleja finantssuutlikkuse kohta projekt kavandatud ajal ja ulatuses ellu viia. Asjaomase ministeeriumi või Rahandusministeeriumi põhjendatud negatiivse arvamuse korral eeltaotlust vastavaks ei tunnistata.

(6) Iga eeltaotluse kohta kinnitatakse regionaalministri poolt kehtestatud kontroll-leht eeltaotluse vastavuse või mittevastavuse kohta. Mittevastavaks tunnistatud eeltaotluste kohta saadab Siseministeerium taotlejale vastava teate.

(7) Siseministeerium moodustab komisjoni, mille ülesanne on vastavalt regionaalministri poolt kehtestatud hindamismetoodikale hinnata eeltaotlustes toodud lahenduste otstarbekust, ehituslikku komplekssust ja valmisolekut projekti elluviimiseks. Komisjon tugineb oma hinnangutes asjaomaste ministeeriumite seisukohtadele, EAS-i ehitusliku komplekssuse ekspertiisile ning Rahandusministeeriumi analüüsile kohaliku omavalitsuse üksusest taotleja või kaasfinantseerija finantssuutlikkuse kohta. Komisjon võib teha taotlejale ettepanekuid projekti või selle osa muutmiseks. Positiivse hinde saanud eeltaotlused esitatakse maakondlikule hindamiskomisjonile hindamiseks.

(8) Maakondliku hindamiskomisjoni liikmed kinnitab regionaalminister käskkirjaga 25 tööpäeva jooksul arvates eeltaotluste esitamise tähtpäevast, kuulanud ära maavanema arvamuse. Komisjoni peab kuuluma 5–7 liiget, sealhulgas vähemalt 1 maakonna kohaliku omavalitsuse üksuste liidu esindaja ja vähemalt 1 kodanikeühenduste esindaja. Maakondlikul komisjonil on õigus teha objektide paikvaatlust ning tutvuda eeltaotluse dokumentidega.

(9) Maakondlik hindamiskomisjon hindab eeltaotlusi vastavalt regionaalministri kehtestatud hindamismetoodikale. Põhjendatud juhtudel võib maakondlik hindamiskomisjon teha ettepanekuid projekti muutmiseks. Nimetatud ettepanekud tuuakse välja maakondlikus eelistusnimekirjas.

(10) Maavanem esitab Siseministeeriumile maakondliku eelistusnimekirja koos maakondliku hindamiskomisjoni protokollide ning hindamislehtedega hiljemalt 20 tööpäeva jooksul arvates vastavaks tunnistatud eeltaotluste esitamisest maakondlikule hindamiskomisjonile.

(11) Vastavalt maakondliku hindamiskomisjoni hindamistulemustele esitab maavanem maakondliku eelistusnimekirja kooskõlastamiseks maakonna kohaliku omavalitsuse üksuste liidule.

(12) Maakonna kohaliku omavalitsuse üksuste liit kooskõlastab maakondliku eelistusnimekirja ja esitab sellesisulise teabe Siseministeeriumile ja maavanemale, lisades vajadusel omapoolsed ettepanekud või eriarvamusele jäädes põhjendused.

(13) Perioodi 2009–2012 eeltaotluste edasisel menetlemisel rakendatakse § 11 lõigetes 16–22 toodud sätteid.»;

13) määrust täiendatakse paragrahviga 121 järgmises sõnastuses:

« § 121. Perioodi 2007–2010 KOIT kava reservprojektide menetlemine

(1) Perioodi 2007–2010 KOIT kava § 9 lõikes 51 nimetatud reservprojektid arvatakse KOIT kava eelistusnimekirja § 9 lõikes 51 toodud tingimuseta.

(2) Lõikes 1 toodud juhul esitab 2007–2010 KOIT kavas § 9 lõikes 51 nimetatud reservprojekti taotleja Siseministeeriumi poolt määratud tähtajaks teatise, millega kinnitab oma valmisolekut viia projekt ellu vastavalt KOIT kavas sätestatule.

(3) Siseministeerium algatab reservprojektide osas, mille kohta on taotleja esitanud lõikes 2 nimetatud teatise, perioodi 2007–2010 KOIT kava muutmise. Valmisolekut mitte kinnitanud taotleja reservprojekt arvatakse 2007–2010 KOIT kavast välja.

(4) Siseministeerium esitab lõikes 3 nimetatud juhtudel Vabariigi Valitsusele ettepaneku KOIT kava muutmiseks, mille on eelnevalt heaks kiitnud prioriteetse suuna seirekomisjon.»;

14) paragrahvi 13 lõige 1 sõnastatakse järgmiselt:

« (1) Taotlusi KOIT kava projektide osas saab esitada vastavalt § 10 lõike 2 punktis 1 nimetatud ajakavale.»;

15) paragrahvi 13 lõige 2 sõnastatakse järgmiselt:

« (2) Kui KOIT kava projektide osas ilmneb asjaolusid, mille tõttu lõikes 1 nimetatud tähtajast arvates kolme kuu jooksul taotlust ei esitata, peab taotleja esitama asjaolude ilmnemisel koheselt või lõikes 1 nimetatud tähtpäevaks EAS-ile uue realistliku ajakava taotluse esitamise kohta. Juhul kui taotleja nimetatud tähtpäevaks uut ajakava ei esita, võib Siseministeerium algatada KOIT kava muutmise.»;

16) paragrahvi 13 lõige 4 sõnastatakse järgmiselt:

« (4) Paragrahvi 9 lõikes 51 nimetatud projektide osas võib perioodi 2009–2012 KOIT kava puhul taotluse esitada juhul, kui sama maakonna teiste KOIT kavasse kantud projektide arvelt vabaneb ettenähtud vahendeid. Vastavate asjaolude ilmnemisel teavitab Siseministeerium taotlejat.»;

17) paragrahvi 13 täiendatakse lõikega 41 järgmises sõnastuses:

« (41) Paragrahvi 9 lõikes 51 nimetatud projektile toetuse taotlemise õiguse annab perioodi 2009–2012 KOIT kava puhul oma käskkirjaga regionaalminister KOIT kavas sama maakonna raames vabanenud vahendite ulatuses.»;

18) paragrahvi 13 lõige 8 sõnastatakse järgmiselt:

« (8) Taotlusvormile tuleb lisada:
1) projekti kirjeldus;
2) projekti eelarve;
3) projekti ajakava;
4) projekti omafinantseeringut tõendavad dokumendid;
5) taustainfo taotlejast ja kaasfinantseerija(te)st (ei ole nõutud kohaliku omavalitsuse üksuse puhul);
6) projektijuhi elulookirjeldus (CV);
7) eelarve aluseks olev võrreldav hinnakalkulatsioon või selle aluseks olev lähteülesanne või hankedokumentatsioon;
8) kinnitus, et taotleja tagab projekti tulemusena loodud või soetatud vara säilimise ja avaliku kasutuse taotluses ning taotluse rahuldamise otsuses toodud eesmärkidel ja tingimustel viie aasta jooksul alates projekti lõppemisest ning mitte sooritama selle vara osas tehinguid, mis annavad nimetatud aja jooksul mõnele isikule või asutusele põhjendamatu eelisseisundi ega tehinguid, mille tulemusena vara rendile andmisel teenib taotleja puhastulu;
9) projekti aruannete esitamise graafik koos väljamaksete prognoosiga, arvestades § 18 lõikes 7 sätestatut;
10) projektis osalevate isikute vahelised koostöökokkulepped;
11) projekti elluviimiseks vajalikud load (sh ehitusluba) ja kooskõlastused;
12) ehituslik projektdokumentatsioon: hoonete puhul vastavalt kehtivale «Ehitusseadusele» ja põhiprojekti staadiumile vastavalt standardile EVS 811:2006 ning riiklike kultuurimälestiste puhul vastavalt kultuuriministri 30. juuni 2003. a määruse nr 9 «Mälestise ja muinsuskaitsealal paiknevate ehitiste konserveerimise, restaureerimise, remondi ja ehitamise projektide koostamise ja neis eelnevate uuringute tegemise tingimused ja kord ning muinsuskaitse eritingimuste koostamise kord» nõuetele; rajatiste puhul ehitusprojekt vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri 27. detsembri 2002. a määrusele nr 70 «Nõuded ehitusloa taotlemisel esitatavale ehitusprojektile» nõuetele;
13) dokumendid, mis kinnitavad projekti tulemusena väärindatava objekti omandi- või kasutusõigust projekti kestel ning viie aasta jooksul pärast selle lõppemist;
14) analüüs projekti tasuvuse ja teostatavuse ning objekti haldamisega kaasnevate iga-aastaste kulude ja tulude kohta, arvestades Vabariigi Valitsuse määruse «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse kulude abikõlblikkuse või mitteabikõlblikkuse määramise tingimused ja kord» § 11 lõigetes 1 ja 2 sätestatut;
15) ehitise ja kasutatud varustuse ostu puhul müüja tõend selle kohta, et nii ehitise kui ka kasutatud varustuse osas ei ole vastavalt eelneva 10 ja 7 aasta jooksul antud siseriiklikku ega Euroopa Ühenduse toetust, ning atesteeritud kinnisvara hindaja poolt koostatud hindamisakt;
16) keskkonnamõjude hinnang vastavalt «Keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seadusele.»;

19) paragrahvi 13 lõige 9 tunnistatakse kehtetuks;

20) paragrahvi 14 lõiget 5 täiendatakse punktiga 5 järgmises sõnastuses:

« 5) kui esineb põhjendatud kahtlus, et kohaliku omavalitsuse üksus ei ole suuteline täitma § 8 lõike 2 punktis 4 toodud nõuet, küsib EAS Rahandusministeeriumilt hinnangut kohaliku omavalitsuse üksuse finantssuutlikkuse kohta.»

21) paragrahvi 16 lõike 2 punkt 4 sõnastatakse järgmiselt:

« 4) muudatustaotlusega taotletakse taotluse rahuldamise otsuses sätestatud toetuse suuruse tõstmist.»;

22) määruse lisa 2 VI osa «KOHUSTUSLIKUD LISADOKUMENDID» sõnastatakse järgmiselt:

«VI. LISADOKUMENDID

1) projekti kirjeldus (EAS-i poolt kehtestatud vormil);

2) projekti eelarve (EAS-i poolt kehtestatud vormil);

3) projekti ajakava (EAS-i poolt kehtestatud vormil);

4) projekti omafinantseeringut tõendavad dokumendid;

5) taustinfo taotlejast ja kaasfinantseerija(te)st (ei ole nõutud kohaliku omavalitsuse korral);

6) projektijuhi elulookirjeldus (CV);

7) eelarve aluseks olev võrreldav hinnakalkulatsioon ja selle aluseks olev lähteülesanne või hankedokumentatsioon;

8) kinnitus projekti tulemusena loodud või soetatud vara säilimise ja avaliku kasutuse kohta;

9) projekti aruannete esitamise graafik koos väljamaksete prognoosiga;

10) projektis osalevate isikute vaheline koostöökokkulepe;

11) kaasfinantseerija nõusolek järelepärimiste tegemiseks õiguspädevale organile;

12) projekti elluviimiseks vajalikud load ja kooskõlastused;

13) ehituslik projektdokumentatsioon: hoonete puhul vastavalt kehtivale «Ehitusseadusele» ja põhiprojekti staadiumile vastavalt standardile EVS 811:2006; rajatiste puhul ehitusprojekt vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri 27. detsembri 2002. a määrusele nr 70 «Nõuded ehitusloa taotlemisel esitatavale ehitusprojektile» nõuetele;

14) dokumendid, mis kinnitavad väärindatava objekti omandi- või kasutusõigust projekti perioodil ning viie aasta jooksul pärast selle lõppemist;

15) analüüs projekti tasuvuse ja teostatavuse ning objekti haldamisega kaasnevate iga-aastaste kulude ja tulude kohta;

16) ehitise ja kasutatud varustuse ostu puhul müüja tõend selle kohta, et varustuse ega hoonega seoses ei ole vastavalt eelneva 10 ja 7 aasta jooksul antud siseriiklikku ega Euroopa Ühenduse toetust ning kinnisvara hindamise tõend;

17) keskkonnamõjude hinnang vastavalt «Keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seadusele».                                                                          »;

23) määruse lisa 2 VII osa «TÄIENDAVAD LISADOKUMENDID» tunnistatakse kehtetuks;

24) täiendada eelnõu lisaga 3 «Meetme «Kohalike avalike teenuste arendamine» eeltaotlusvorm perioodi 2009–2012 kohaliku omavalitsuse investeeringutoetuste kava koostamiseks.».

Minister Siim Valmar KIISLER

Kantsler Märt KRAFT

Määruse lisa on avaldatud elektroonilises Riigi Teatajas. Alus: «Riigi Teataja seaduse» § 4 lõige 2 ja riigisekretäri 28.01.2009. a resolutsioon nr 17-1/09-00599.

Lisa 13133561 lisa 3

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json