Teksti suurus:

Kiigemetsa Kooli põhimäärus

Kiigemetsa Kooli põhimäärus - sisukord
Väljaandja:Haridus- ja teadusminister
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst-terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:06.03.2009
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:31.12.2010
Avaldamismärge:RTL 2009, 21, 265

Kiigemetsa Kooli põhimäärus

Vastu võetud 25.02.2009 nr 30

Määrus kehtestatakse «Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse» § 12 lõike 4 alusel.

1. peatükk ÜLDSÄTTED 

§ 1.  Nimi

  Kooli nimi on Kiigemetsa Kool (edaspidi kool).

§ 2.  Kooli haldusala ja õiguslik seisund

  (1) Kool on Haridus-ja Teadusministeeriumi hallatav põhikool hariduslike erivajadustega õpilastele.

  (2) Kool juhindub oma tegevuses Eesti Vabariigi haridusseadusest, põhikooli- ja gümnaasiumiseadusest, käesolevast põhimäärusest ning muudest õigusaktidest.

  (3) Kool on õppe-, kasvatus- ja arengutegevuses normatiivaktidega kehtestatud raamides iseseisev. Tal on õigus otsustada oma põhitegevusest tulenevate eesmärkide saavutamise teede ja vahendite kasutusviiside üle.

§ 3.  Asukoht

  Kool asub Siimusti alevikus, Jõgeva vallas, Jõgeva maakonnas, postiindeks 48444.

§ 4.  Pitsat, eelarve, pangaarve ja sümboolika

  (1) Koolil on oma nimega pitsat, sümboolika ning haridus- ja teadusministri kinnitatud eelarve. Arveldamine toimub riigikassa kaudu.

  (2) Koolil võib olla pangas oma konto rahandusministri loal tema määratud tingimustel.

§ 5.  Asjaajamiskeel ja õppekeel

  (1) Kooli õppekeel on eesti keel.

  (2) Kooli asjaajamiskeel on eesti keel.

2. peatükk TEGEVUSE EESMÄRGID JA ÜLESANDED 

§ 6.  Tegevuse eesmärgid

  Kooli tegevuse eesmärgid on:
  1) luua õpilastele võimalused elus toimetulekuks vajalike teadmiste, oskuste ja eetiliste tõekspidamiste omandamiseks;
  2) võimaldada hariduslike erivajadustega õpilastel koolikohustuse täitmist ja põhihariduse omandamist põhikooli lihtsustatud riikliku õppekava (abiõppe õppekava) ja toimetuleku riikliku õppekava alusel ning hooldusklassi õppekorralduse alusel;
  3) osutada sotsiaalhoolekande seaduses sätestatud korras rehabilitatsiooniteenust vaimupuuetega õpilastele ning osutada eripedagoogilist nõustamist, võimaldada õppekavavälise tegevusena ruumide rentimist harrastustegevuse ürituste läbiviimiseks ning majutus- ja toitlustusteenust.

§ 7.  Ülesanded

  Kooli ülesanded on:
  1) luua tingimused koolikohustuse täitmiseks ning põhihariduse omandamiseks vastavalt õpilase hariduslikele erivajadustele ja võimetele;
  2) luua tingimused õpilaste kultuuri- ja sporditegevuseks;
  3) luua keskkond, mis toetab õpilase arengut isiksuseks, kes tuleb eluga toime võimalikult iseseisvalt, oskab analüüsida olukordi ja teha valikuid, hankida ning kasutada informatsiooni, mõistab töö ja koostöö vajalikkust, oskab hinnata oma edasiõppimise ning tööalaseid võimalusi ja leida rakendust vabale ajale;
  4) õppe- ja kasvatustegevuse korraldamisel teha koostööd sotsiaal- ja tervishoiutöötajatega, põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse alusel moodustatud nõustamiskomisjonidega (edaspidi nõustamiskomisjon), tööandjatega, lapsevanematega, muude koolidega ning muude asjaomaste organisatsioonide ja isikutega;
  5) tagada õpilastele vajalik sotsiaalne kaitse;
  6) tagada õpilastele tervisekaitse-eeskirjade ja -normide kohane päevakava, õppekorraldus ja -koormus ning toitlustamine;
  7) koostada õppevahendeid ja -materjale;
  8) kindlustada õpilased õpikute ja muude õppevahendite ja -materjalidega;
  9) luua töötajatele kaasaegsed töö- ja olmetingimused ning võimalused oma erialaste ja pedagoogiliste teadmiste täiendamiseks ja rakendamiseks;
  10) kaasata õpetajatena erialase ettevalmistusega asjatundjaid;
  11) arendada siseriiklikku ja rahvusvahelist koostööd teiste õppeasutustega;
  12) kasutada koolile eraldatud ressursse sihipäraselt ja mõistlikult koolituse kvaliteedi tagamiseks;
  13) luua võimalused kutseõppe alaste teadmiste ning tööoskuste ja -vilumuste omandamiseks, mille alusel õpilased oleksid võimelised valima ja omandama neile sobiva elukutse;
  14) tutvustada oma tegevust üldsusele.

3. peatükk STRUKTUUR NING ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUSE KORRALDUSE ALUSED 

§ 8.  Struktuur

  (1) Koolis on põhikooli 1.–9. klassid.

  (2) Koolis on lihtsustatud õppekavaga-, toimetuleku- ja hooldusklassid.

  (3) Koolis tegutsevad aine- ja huviringid.

§ 9.  Õpilaskodu

  (1) Koolil on õpilaskodu, mis on kooli struktuuriüksus.

  (2) Õpilaste elukorraldus õpilaskodus määratakse kooli nõukogu poolt heaks kiidetud ja direktori käskkirjaga kinnitatud kodukorraga.

  (3) Õpilaskodus loob kool õpilasele soodsad tingimused sotsiaalsete oskuste arendamiseks, õppimiseks, enesearendamiseks, suhtlemiseks, huvitegevuseks, vaba aja sisustamiseks ning puhkamiseks, arvestades õpilase individuaalseid vajadusi.

  (4) Õpilaskodus elava õpilase toitlustamise aluseks on sotsiaalministri määrus, millega kehtestatakse tervisekaitsenõuded toitlustamisele koolieelses lasteasutuses ja koolis.

§ 10.  Raamatukogu

  (1) Koolil on raamatukogu.

  (2) Raamatukogu ülesandeks on:
  1) õpilaste iseseisva õpitöö oskuste ja lugemishuvi arendamine;
  2) õpilaste ja pedagoogide varustamine õppe- ja kasvatustegevuseks ning enesearendamiseks vajaliku kirjandusega, audiovisuaalsete ja muude infokandjatega, nende säilitamine ja kättesaadavaks tegemine.

§ 11.  Õppekava

  (1) Õpetamise alusdokumendiks on kooli õppekava, mis on koostatud põhikooli lihtsustatud riikliku õppekava ja toimetuleku riikliku õppekava alusel.

  (2) Kooli õppekava kinnitab kooli direktor käskkirjaga kooskõlastatult õppenõukoguga ja kooli nõukoguga.

  (3) Koolil on õigus koostada käesoleva paragrahvi esimeses lõikes nimetatud kooli õppekava alusel individuaalsed õppekavad haridus- ja teadusministri määrusega kehtestatud korra kohaselt.

  (4) Vastavalt haridus- ja teadusministri määrusega kehtestatud korras õppeaja pikendamine abiõppes 1 õppeaasta ning toimetulekuõppes kuni kolme õppeaasta võrra.

§ 12.  Õppe- ja kasvatustegevuse korraldus

  (1) Õppeperioodi pikkus on 175 õppepäeva.

  (2) Õppeperioodi arvestusühikud on õppetund, -päev, -nädal ja -veerand.

  (3) Õppeaasta jaguneb neljaks õppeveerandiks. Koolivaheajad määratakse haridus- ja teadusministri määrusega.

  (4) Õppetöö põhivormiks on õppetund, mille kestvuseks on 45 minutit, vahetunni pikkus on 10 minutit ja söögivahetund kestab vähemalt 20 minutit.

  (5) Õpilaste nädalakoormus, õppeainete loend ja õppetundide arv on kehtestatud haridus- ja teadusministri määrusega. Õppetundide arv ja nende järjekord õppepäevas määratakse tunniplaaniga, mille kinnitab kooli direktor käskkirjaga.

  (6) Õppe- ja kasvatustegevus toimub päevases õppevormis.

  (7) Õpilaste teadmiste ja oskuste hindamisel lähtub kool riiklikus õppekavas ja selle alusel koostatud kooli õppekavas nõutavatest teadmistest ja oskustest. Teadmiste ja oskuste ning käitumise ja hoolsuse hindamise põhimõtted, tingimused ja kord sätestatakse kooli õppekavas, lähtudes haridus- ja teadusministri määrusega sätestatud hindamise alustest, tingimustest ja korrast.

  (8) Individuaalse õppekava alusel õppija puhul arvestatakse hindamisel individuaalses õppekavas sätestatud erisusi.

  (9) Kooli lõpetamine toimub vastavalt haridus- ja teadusministri määrusega sätestatud põhikooli lõpueksamite korraldamise ning põhikooli lõpetamise tingimustele ja korrale.

  (10) Kool kannab õpilaste andmed Eesti Hariduse Infosüsteemi (EHIS).

§ 13.  Õpilaste kooli vastuvõtmine ja koolist väljaarvamine

  Õpilaste kooli vastuvõtmine ja koolist väljaarvamine toimub vastavalt haridus- ja teadusministri määrusega sätestatud põhikooli ja gümnaasiumi õpilaste vastuvõtmise, ühest koolist teise ülemineku, koolist lahkumise ja väljaheitmise korrale ning maakonna nõustamiskomisjoni otsuse alusel.

§ 14.  Õppekavaväline tegevus

  Õppekavaväliselt kool:
  1) rendib ruume harrastustegevuse ürituste läbiviimiseks;
  2) pakub majutusvõimalust ja toitlustamist;
  3) osutab sotsiaalhoolekande seaduses sätestatud korras rehabilitatsiooniteenust vaimupuuetega õpilastele;
  4) osutab eripedagoogilist nõustamist.

4. peatükk ÕPILASTE ÕIGUSED JA KOHUSTUSED 

§ 15.  Õpilaste õigused

  Õpilasel on õigus:
  1) saada õppekavas ettenähtu omandamiseks täiendavat õpiabi õpetajalt tema üldtööaja piires;
  2) õppida individuaalse õppekava järgi;
  3) moodustada koolis õpilasesindus ning osaleda selle töös;
  4) kasutada klassi- ja koolivälises töös tasuta oma kooli ruume, rajatisi ning õppe-, spordi- ja tehnilisi ning muid vahendeid;
  5) saada ettenähtud korras ainelist abi selleks eraldatud summadest ja fondidest;
  6) pöörduda oma õiguste kaitseks Haridus- ja Teadusministeeriumi järelevalveametniku, maavanema või lastekaitseorganisatsiooni ja teiste erialaspetsialistide poole;
  7) saada koolist teavet koolikorralduse ja õpilase õiguste kohta;
  8) saada koolis õppimise ajaks õpilaspilet;
  9) teha ettepanekuid kooli direktorile ja teistele pedagoogidele õppe- ja kasvatustegevuse korraldamise kohta;
  10) elada õpilaskodus;
  11) omada ja kasutada muid õigusi, mis tulenevad seadustest ja nende alusel kehtestatud õigusaktidest.

§ 16.  Õpilaste kohustused

  Õpilane on kohustatud:
  1) täitma koolikohustust ja osalema õppetöös vastavalt õpilase jaoks kooli poolt ette nähtud tunniplaanile ja õppekorraldusele;
  2) õppima võimetekohaselt, arendama end ja täiendama oma teadmisi;
  3) suhtuma lugupidavalt kaasinimestesse, hoidma loodust ja elama keskkonda säästvalt;
  4) täitma kooli kodukorda;
  5) hoidma kooli head mainet, käituma väärikalt nii koolis kui ka väljaspool kooli;
  6) järgima tervislikke eluviise;
  7) hoidma heaperemehelikult kooli kasutuses olevat vara;
  8) täitma muid seadustest ja nende alusel antud õigusaktidest tulenevaid õpilastele pandud kohustusi.

§ 17.  Tunnustuse ja laituse avaldamine

  (1) Õpilastele avaldatakse tunnustust vastavalt haridus- ja teadusministri määrusega kehtestatud õpilaste tunnustamise korrale ning vastavalt kooli direktori käskkirjaga kinnitatud kodukorrale.

  (2) Õpilasele avaldatakse laitust vastavalt direktori käskkirjaga kinnitatud kooli kodukorrale.

§ 18.  Õpilasesindus

  (1) Õpilasesindus tegutseb käesoleva põhimääruse ja õpilasesinduse põhimääruse alusel.

  (2) Õpilasesinduse põhimääruse kiidab heaks kooli nõukogu ja kinnitab kooli direktor.

§ 19.  Varalise kahju hüvitamine

  Varalise kahju, mille õpilane on koolis tekitanud, hüvitab õpilane või tema seaduslik esindaja õigusaktidega kehtestatud korras.

5. peatükk KOOLI TÖÖTAJAD 

§ 20.  Kooli töötajad

  (1) Kooli töötajad (edaspidi personal) on pedagoogid ja teised töötajad.

  (2) Pedagoogid on õpetajad, kooli direktor, tema asetäitja õppe- ja kasvatusalal ning muud õppe- ja kasvatusalal töötavad isikud.

  (3) Kool kannab pedagoogide andmed Eesti Hariduse Infosüsteemi (EHIS).

§ 21.  Personali koosseisu määramine ja töölepingud

  (1) Kooli personali koosseisu määrab kooli direktor tuginedes haridus- ja teadusministri kinnitatud miinimumkoosseisudele.

  (2) Töölepingud personaliga sõlmib, muudab, peatab ja lõpetab kooli direktor töölepinguseaduses sätestatud tingimustel ja korras.

§ 22.  Konkursi korraldamine ja atesteerimine

  (1) Pedagoogi vaba ametikoht täidetakse konkursi korras. Konkursi läbiviimise korra kinnitab riigikooli nõukogu direktori ettepanekul.

  (2) Pedagoogide atesteerimine korraldatakse vastavalt haridus- ja teadusministri määrusega kehtestatud pedagoogide atesteerimise tingimustele ja korrale.

§ 23.  Personali tööülesanded, õigused, kohustused ja vastutus

  (1) Personali tööülesanded, õigused, kohustused ja vastutus määratakse kindlaks töösuhteid reguleerivate õigusaktidega, käesoleva põhimäärusega, töösisekorraeeskirjaga, töötajate ametijuhendite, töölepingute ja kollektiivlepinguga.

  (2) Töösisekorraeeskirja ja ametijuhendid kinnitab kooli direktor käskkirjaga.

  (3) Pedagoogilise personali ülesandeks on õpilaste õpetamine ja kasvatamine ning osalemine kooli arendamises.

  (4) Kooli teenindava ja abipersonali ülesandeks on tagada häireteta töö koolis, heaperemehelik majandamine ja koolivara korrasolek ning majanduslik teenindamine.

  (5) Kooli personalil on õigus täiendada oma erialaseid teadmisi vastavalt täiskasvanute koolituse seaduses ja koolis sätestatud tingimustele. Personal osaleb täiendusõppes vastavalt kooli personali koolituse korraldamise kavale.

  (6) Kooli personalil on õigus töötada töötervishoiu ja tööohutuse seaduses ning selle alusel vastu võetud õigusaktides sätestatud nõuetele vastavates töötingimustes.

  (7) Kooli personalil on õigus esitada direktorile ettepanekuid õppe- ja kasvatustegevuse parendamiseks.

6. peatükk KOOLI JUHTIMINE JA KOOLIELU KORRALDAMINE 

§ 24.  Kooli direktor

  (1) Kooli juhib direktor. Direktor tagab kooli tulemusliku ja häireteta töö, juhib õppe- ja kasvatustegevust koostöös õppenõukogu, kooli nõukogu ja õpilasesindusega.

  (2) Direktor:
  1) esindab kooli ja teeb tehinguid, mis on suunatud tema seaduses sätestatud ülesannete täitmisele;
  2) juhatab kooli õppenõukogu tööd;
  3) kehtestab kooli sisehindamise korra ja kinnitab sisehindamise aruande;
  4) kinnitab käskkirjaga õpilastega läbiviidava arenguvestluse tingimused ja korra;
  5) sõlmib, muudab ja lõpetab personaliga töölepingud;
  6) kinnitab käskkirjaga töösisekorraeeskirja ja personali ametijuhendid;
  7) korraldab õpilase kooli vastuvõtmise aluseks oleva maakonna/linna nõustamiskomisjoni otsuse rakendamise koolis;
  8) korraldab kooli nõukogu ja õppenõukogu õiguspäraste otsuste täitmise;
  9) määrab kindlaks direktori asendamise korra;
  10) esitab Haridus- ja Teadusministeeriumile kooli eelarve projekti;
  11) tagab kooli eelarve täitmise;
  12) tagab õigusaktidega ettenähtud aruannete koostamise ja esitamise;
  13) esitab kooli tegevust kajastavaid andmeid ja dokumente Haridus- ja Teadusministeeriumile;
  14) täidab talle töölepinguga pandud muid ülesandeid.

  (3) Direktor kannab vastutust kooli üldseisundi ja arengu ning rahaliste vahendite õiguspärase ja otstarbeka kasutamise eest.

  (4) Direktori vaba ametikoha täitmiseks korraldatakse avalik konkurss vastavalt haridus- ja teadusministri määrusega kehtestatud riigikooli direktori vaba ametikoha täitmiseks korraldatava konkursi läbiviimise korrale.

  (5) Direktoriga sõlmib, peatab, lõpetab või muudab töölepingu haridus- ja teadusminister.

§ 25.  Kooli õppenõukogu

  (1) Koolil on õppenõukogu, mille ülesandeks on kooli õppe- ja kasvatustegevuse eesmärkide kindlaksmääramine, analüüsimine, hindamine ja juhtimiseks vajalike otsuste langetamine.

  (2) Õppenõukogu tegutseb haridus- ja teadusministri määrusega kehtestatud korras.

§ 26.  Kooli nõukogu

  (1) Kooli õppe- ja kasvatustegevuse jälgimiseks ja selleks tegevuseks paremate tingimuste loomisele kaasaaitamiseks moodustab haridus- ja teadusminister kooli nõukogu.

  (2) Kooli nõukogu tegutseb haridus- ja teadusministri määrusega kehtestatud korras.

§ 27.  Kooli tegevuse planeerimine

  Kooli tegevust planeeritakse Kiigemetsa Kooli arengukava kohaselt.

7. peatükk KOOLI VARA JA RAHASTAMINE NING ASJAAJAMINE JA ARUANDLUSE ALUSED 

§ 28.  Kooli vara

  (1) Kooli kasutuses oleva vara moodustavad talle sihtotstarbeliseks kasutamiseks ja valdamiseks Haridus- ja Teadusministeeriumi poolt antud maa, hooned, rajatised, seadmed, inventar ja muu vara.

  (2) Kooli vara valdamise, kasutamise ja käsutamise korra kehtestab Vabariigi Valitsus.

  (3) Kool kasutab, valdab ja käsutab tema valduses ja kasutuses olevat vara riigivaraseaduse ja sellest tulenevate õigusaktide kohaselt.

§ 29.  Rahalised vahendid

  (1) Kooli eelarve tulud moodustuvad riigieelarve eraldistest ja laekumistest sihtasutustelt ja annetustest.

  (2) Kool võib saada tulu käesolevas põhimääruses sätestatud õppekavavälisest tegevusest.

§ 30.  Asjaajamine ja aruandlus

  (1) Asjaajamine toimub Vabariigi Valitsuse määrusega kehtestatud asjaajamiskorra ühtsete aluste kohaselt.

  (2) Kooli õppe- ja kasvatustegevuse alaste kohustuslike dokumentide täitmisel ja pidamisel lähtub kool haridus- ja teadusministri määrusega kehtestatud kooli õppe- ja kasvatustegevuse alaste kohustuslike dokumentide loetelust, vormidest ja nende täitmise korrast.

  (3) Kool esitab oma tegevuse kohta statistilise ja eelarve täitmise aruande õigusaktidega kehtestatud tähtaegadel ja korras.

8. peatükk KOOLI ÜMBERKORRALDAMINE, ÜMBERKUJUNDAMINE, MUNITSIPAAL- VÕI ERAOMANDISSE ANDMINE JA TEGEVUSE LÕPETAMINE 

§ 31.  Kooli ümberkorraldamine, ümberkujundamine ja tegevuse lõpetamine

  (1) Kooli korraldab ja kujundab ümber ning selle tegevuse lõpetab Haridus- ja Teadusministeerium Vabariigi Valitsuse seaduse, Eesti Vabariigi haridusseaduse, põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse ning Vabariigi Valitsuse määrusega kehtestatud valitsusasutuste hallatavate riigiasutuste moodustamise ja ümberkorraldamise ning tegevuse lõpetamise korra kohaselt.

  (2) Kooli ümberkorraldamisest, ümberkujundamisest või tegevuse lõpetamisest teatatakse õpilastele, vanematele ja kooli töötajatele vähemalt kuus kuud enne uue õppeaasta algust.

§ 32.  Kooli munitsipaal- või eraomandisse andmine

  (1) Haridus- ja teadusministril on õigus anda kool munitsipaal- või eraomandisse.

  (2) Kool antakse munitsipaal- või eraomandisse vastavalt põhikooli- ja gümnaasiumiseaduses sätestatud korrale.

  (3) Kooli munitsipaal- või eraomandisse andmise otsusest teatatakse õpilastele ja kooli personalile hiljemalt kaks kuud enne uue õppeaasta algust.

9. peatükk RAKENDUSSÄTTED 

§ 33.  Määruse jõustumine

  Määrus jõustub üldises korras.

Minister Tõnis LUKAS


Kantsler Janar HOLM

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json