Arendustöötajate kaasamise toetamise tingimused ja kord
Vastu võetud 23.09.2008 nr 81
RTL 2008, 81, 1120
jõustumine 29.09.2008
Muudetud järgmiste määrustega (kuupäev, number, avaldamine Riigi Teatajas, jõustumise aeg):
25.11.2008 nr 102 (RTL 2008, 96, 1328) 5.12.2008
6.03.2009 nr 22 (RTL 2009, 25, 317) 20.03.2009
Määrus kehtestatakse «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 12 lõike 4 alusel.
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
§ 1. Kohaldamisala
(1) Arendustöötajate kaasamise toetamise (edaspidi meede) tingimused ja kord on kehtestatud «Riiklike struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007–2013» ja sellest tuleneva «Inimressursi arendamise rakenduskava» prioriteetse suuna «Teadmised ja oskused uuendusmeelseks ettevõtluseks» eesmärkide elluviimiseks.
(2) Arendustöötaja kaasamiseks suurettevõtjast või teadus- ja arendusasutusest väike või keskmise suurusega ettevõtjasse antav toetus on riigiabi teadus- ja arendustegevuseks ning innovatsiooniks, mille andmisel järgitakse Euroopa Komisjoni määruse (EÜ) nr 800/2008 Euroopa Ühenduse asutamislepingu artiklite 87 ja 88 kohaldamise kohta, millega teatavat liiki abi tunnistatakse ühisturuga kokkusobivaks (üldine grupierandi määrus) (ELT L 214, 9.08.2008, lk 3–47) (edaspidi üldine grupierandi määrus), artiklis 37 ja «Konkurentsiseaduse» §-s 342 sätestatut.
(3) Arendustöötaja kaasamiseks väike- ja keskmise suurusega ettevõtjast väike- ja keskmise suurusega ettevõtjasse või teadus- ja arendusasutusest, väike- ja keskmise suurusega ettevõtjast ja suurettevõtjast suurettevõtjasse antavat toetust käsitletakse vähese tähtsusega abina, mille andmisel järgitakse Euroopa Komisjoni määruses (EÜ) nr 1998/2006, milles käsitletakse asutamislepingu artiklite 87 ja 88 kohaldamist vähese tähtsusega abi suhtes (ELT L 379, 28.12.2006, lk 5–10), ja «Konkurentsiseaduse» §-s 33 sätestatut.[RTL 2009, 25, 317 – jõust. 20.03.2009]
(4) Määrust ei kohaldata Euroopa Ühenduse asutamislepingu lisas I
loetletud või Eesti majanduse tegevusalade klassifikaatoris (EMTAK 2008)
avaldatud järgmiste tegevusvaldkondade projektidele:
1) Euroopa
Ühenduse asutamislepingu lisas I loetletud põllumajandustoodete esmane
tootmine, samuti jahipidamine ja loodussaaduste kogumine;
2) jahindus
(EMTAK 2008, jagu A, alajagu 01) ja metsamajandus (EMTAK 2008, jagu A,
alajagu 02) ning neid teenindavad tegevusalad;
3) kalapüük ja
vesiviljelus (EMTAK 2008, jagu A, alajagu 03) ning neid teenindavad
tegevusalad;
4) joogitootmine, välja arvatud alkoholivaba joogi
tootmine, mineraalvee ja muu villitud vee tootmine (EMTAK 2008, jagu C
alajagu 11, v.a alajagu 11.07);
5) tubakatoodete tootmine (EMTAK
2008 jagu C, alajagu 12);
6) hulgi- ja jaekaubandus (EMTAK
2008, jagu G), välja arvatud hulgikaubandus juhul, kui Eestis
äriregistrisse kantud äriühing ekspordib samasse kontserni kuuluvas
tootmisettevõttes toodetud toodangut või kaubamärgi omanikuna allhanke
korras toodetud toodangut;
7) finants- ja kindlustustegevus (EMTAK
2008, jagu K);
8) kinnisvaraalane tegevus (EMTAK 2008, jagu L);
9)
juriidilised toimingud ja arvepidamine; peakontorite tegevus;
juhtimisalane nõustamine; turu-uuringud ja avaliku arvamuse küsitlused
(EMTAK 2008 jagu M, alajaod 69, 70 ja 73.2);
10)
hasartmängude ja kihlvedude korraldamine (EMTAK 2008, jagu R,
alajagu 92).
§ 2. Toetuse andmise eesmärk
Meetme raames antava toetuse eesmärgiks on ettevõtjate rahvusvahelise
konkurentsivõime suurendamine läbi arendustöötajate kaasamise teadus- ja
arendustegevuse ning innovatsiooni alal, mille tulemusena:
1)
arendatakse ettevõtjas uusi tooteid, teenuseid, tehnoloogiaid ja
protsesse või täiendatakse oluliselt olemasolevaid;
2)
suureneb ettevõtjate rahvusvaheline turundusvõimekus;
3)
areneb ettevõtjate ärimudel;
4) paraneb ettevõtjate ning
teadus- ja arendusasutuste vaheline koostöö.
[RTL 2008, 96, 1328 – jõust. 5.12.2008]
§ 3. Meetme rakendusasutus ja rakendusüksus
(1) Meetme rakendusasutus on vastavalt Vabariigi Valitsuse 19. aprilli 2007. a määrusele nr 111 «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse andmist korraldavate asutuste määramine» Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium (edaspidi rakendusasutus).
(2) Meetme rakendusüksus on vastavalt Vabariigi Valitsuse 19. aprilli 2007. a määrusele nr 111 «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse andmist korraldavate asutuste määramine» Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (edaspidi sihtasutus).
§ 4. Mõisted
Käesoleva määruse tähenduses:
1) arendustöötaja (edaspidi töötaja) on kõrge
kvalifikatsiooniga töötaja üldise grupierandi määruse artikli 30
punkti 5 tähenduses, kelleks on teadurid, insenerid, disainerid ja
müügijuhid, kellel on kolmanda taseme haridust tõendav kraad ning
vähemalt viieaastane töökogemus asjaomases valdkonnas. Doktoriõpet võib
lugeda asjaomaseks töökogemuseks;
[RTL
2008, 96, 1328 – jõust. 5.12.2008]
2) kaasamine on töötajate ajutine töölevõtmine toetuse saaja poolt
teatud kindlaks ajavahemikuks;
[RTL
2008, 96, 1328 – jõust. 5.12.2008]
3) teadus- ja arendusasutus (edaspidi TA asutus) on teadusasutus
üldise grupierandi määruse artikkel 30 punkti 1 tähenduses;
4)
arendustegevus on tootearendus üldise grupierandi määruse artikkel 30
punkti 4 tähenduses;
5) teadustegevus on «Teadus- ja
arendustegevuse korralduse seaduse» (edaspidi TaKS)
tähenduses isiku loomevabadusel põhinev tegevus, mille eesmärk on
teaduslike uuringute abil uute teadmiste saamine inimese, looduse ja
ühiskonna ning nende vastastikuse toime kohta. Teadustegevus sisaldab
ühe või mõlema üldise grupierandi määruse artikkel 30 punktides 2 ja 3
nimetatud uuringuid;
6) innovatsioon on TaKS § 2 punkti 5 kohaselt
uute ideede ja teadmiste kasutamine uudsete lahenduste rakendamiseks,
mis hõlmab toodete ja teenuste väljatöötamist ning uuendamist
(tooteinnovatsioon); vastavate turgude hõivamist ja laiendamist
(turuinnovatsioon); uute tootmis-, tarne- ja müügimeetodite loomist ning
juurutamist (protsessiinnovatsioon); uuendusi juhtimises ja
töökorralduses (organisatsiooniinnovatsioon) ning töötingimuste ja
personali oskuste arendamist (personaliinnovatsioon);
7) väike- ja
keskmise suurusega ettevõtja (edaspidi VKE) on
väikeettevõtja ja keskmise suurusega ettevõtja üldise grupierandi
määruse lisa I tähenduses;
8) suurettevõtja on
ettevõtja, kes ei ole väike- ja keskmise suurusega ettevõtja üldise
grupierandi määruse lisa I tähenduses;
9)
struktuuritoetus (edaspidi toetus) on rahaline abi, mida antakse
nõukogu määruse (EÜ) nr 1083/2006 artiklis 1 nimetatud struktuurifondide
ja Ühtekuuluvusfondi vahenditest või Eesti riigi poolt nende vahendite
kasutamise kaasrahastamiseks sihtotstarbeliselt eraldatavatest
täiendavatest vahenditest;
10) abikõlblik kulu on kulu, mis on
põhjendatud, mõistlik ja vajalik projekti elluviimiseks ning mis on
tehtud kooskõlas õigusaktides või toetuse taotluse rahuldamise otsuses
sätestatud nõuetega;
11) projekt on kindla eesmärgi
saavutamisele suunatud ajas ja ruumis piiritletud ühekordne tegevus või
tegevuste kogum, mille elluviimiseks toetust taotletakse või kasutatakse;
12)
taotlus on vormikohane kirjalik avaldus ja sellele lisatud dokumendid
toetuse taotlemiseks;
13) toetuse taotleja (edaspidi taotleja)
on juriidiline isik, kes on esitanud taotluse toetuse saamiseks;
14)
toetuse saaja on juriidiline isik, kelle esitatud taotlus toetuse
saamiseks on rahuldatud;
15) omafinantseering on toetuse saaja
rahaline või rahaliselt mõõdetav panus projekti. Omafinantseeringu hulka
arvatakse ainult toetuse saaja või projektis osaleva isiku tehtavad
abikõlblikud kulud. Omafinantseeringut toetuse hulka ei arvata, samuti
ei saa toetust kasutada omafinantseeringuks;
16) põllumajandustoodete
esmane tootmine on Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EÜ)
nr 178/2002 artikli 3 lõikes 17 sätestatud tegevus, milleks on
esmatoodete tootmine, pidamine või kasvatamine, kaasa arvatud
saagikoristus, lüpsmine ja põllumajandusloomade kasvatamine enne tapmist.
2. peatükk
TOETUSE ANDMISE ALUSED
§ 5. Meetme raames toetatavad tegevused
(1) Meetme raames toetatakse järgmisi tegevusi:
1) töötaja
värbamisega seotud tegevused;
2) töötaja rakendamine toetuse
saaja projekti eesmärkide elluviimiseks.
1) TA asutuste ja suurettevõtja töötajate, kes omavad vähemalt 5-aastast rahvusvahelist töökogemust asjaomases valdkonnas, kaasamiseks Eesti äriregistrisse kantud VKE-sse vastavalt komisjoni üldises grupierandi määruses sätestatud tingimustele;
2) väljaspool Eestit registreeritud VKE-de töötajate, kes omavad vähemalt 5-aastast rahvusvahelist töökogemust asjaomases valdkonnas, kaasamiseks Eesti äriregistrisse kantud VKE-sse või suurettevõtjasse vastavalt komisjoni määruses 1998/2006 sätestatud tingimustele;
3) TA asutuste ja suurettevõtjate töötajate, kes omavad vähemalt 5-aastast rahvusvahelist töökogemust asjaomases valdkonnas, kaasamiseks Eesti äriregistrisse kantud suurettevõtjasse vastavalt komisjoni määruses 1998/2006 sätestatud tingimustele.
[RTL 2009, 25, 317 – jõust. 20.03.2009]
(3) Meetme raames ettevõtjasse kaasatav töötaja peab olema töötanud käesoleva paragrahvi lõikes 2 nimetatud teadusasutuses või ettevõtjas vähemalt 2 aastat.
(4) Ettevõtjasse kaasatav töötaja ei tohi asendada teisi töötajaid, vaid tuleb tööle võtta uue ülesande täitmiseks.
[RTL 2008, 96, 1328 – jõust. 5.12.2008]
(41) Ettevõtjasse kaasatav töötaja ei tohi olla töötanud toetust taotlevas ettevõtjas töölepingu alusel vastavalt «Eesti Vabariigi töölepingu seadusele» vähemalt 12 kuud enne taotluse esitamist.[RTL 2009, 25, 317 – jõust. 20.03.2009]
(5) Meetme raames ettevõtjasse kaasatavad töötajad peavad töötama teadus- ja arendustegevuse ning innovatsiooni alal.
(51) Meetme § 2 punktides 1, 3 ja 4 sätestatud oodatava tulemuste saavutamisega seotud tegevusteks ettevõtjasse kaasatud töötaja töökoht peab asuma Eestis.[RTL 2009, 25, 317 – jõust. 20.03.2009]
(6) Meetme raames on võimalik taotleda toetust töötaja kaasamiseks ettevõtjasse töölepingu alusel vastavalt «Eesti Vabariigi töölepingu seadusele».
(7) Meetme raames ei toetata:
1) töötajate kaasamist olemasolevate
töökohtade täitmiseks või olemasolevate töötajate asendamiseks;
2)
tegevusi, mida on võimalik läbi viia ettevõtja olemasolevat
inimressurssi kasutades;
3) konsultatsiooni- või muu teenuse
sisseostmist ilma § 4 punktis 1 nimetatud isikut ettevõtjasse värbamata.
(8) Projekti raames toetatakse ainult neid tegevusi, mis on määratletud taotluses sisalduvas projektis ja läbi viidud projekti abikõlblikkuse perioodil.
(9) Toetatavate tegevuste hulka ei arvata neid tegevusi, mida finantseeritakse samaaegselt riigieelarvelistest, Euroopa Liidu või välisabi vahenditest.
[RTL 2008, 96, 1328 – jõust. 5.12.2008]
§ 6. Abikõlblikud ja mitteabikõlblikud kulud
(1) Meetme raames on abikõlblikud järgmised §-s 5 lõikes 1 nimetatud tegevustega seotud kulud vastavalt §-s 8 sätestatud piirmääradele:
1) kulud sisseostetud personaliotsinguteenusele või toetuse saaja enda
poolt läbiviidud värbamistegevusega seotud kulud. Nimetatud kulud kokku
ei tohi ületada ühte kolmandikku ettevõtjasse kaasatava töötaja
töölepingus sätestatud esimese 12 kuu töötasust;
[RTL
2008, 96, 1328 – jõust. 5.12.2008]
2) projekti raames ettevõtjasse kaasatud töötaja või töötajate töötasud
koos riiklike maksudega vastavalt töölepingus kokkulepitule;
[RTL
2008, 96, 1328 – jõust. 5.12.2008]
3) ettevõtjasse kaasatava töötaja või töötajate lähetusega seotud
majutus- ja transpordikulud ning päevarahad vastavalt Vabariigi
Valitsuse 22. detsembri 2000. a määrusele nr 453 «Töölähetuse kulude
hüvitiste ja päevaraha määrad ning nende maksmise tingimused ja kord»;
[RTL
2008, 96, 1328 – jõust. 5.12.2008]
4) [Kehtetu – RTL 2008, 96, 1328 – jõust. 5.12.2008]
5) Vabariigi Valitsuse 30. augusti 2007. a määruse nr 211 «Struktuuritoetuse andmisest ja kasutamisest teavitamise, selle avalikustamise ning toetusest rahastatud objektide tähistamise ja Euroopa Liidu osalusele viitamise tingimused ja kord» § 2 lõikest 1 tulenevate kohustuste täitmisega seotud kulud.
(2) Käesoleva paragrahvi lõike 1 punktis 3 sätestatud projekti elluviiva personali lähetusega seotud majutus- ja transpordikulud ning päevarahad on vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 21 lõike 2 alusel kehtestatud korrale abikõlblikud ainult vastavates õigusaktides kehtestatud maksustamisele mittekuuluvate piirmäärade ulatuses.
(3) Lisaks Vabariigi Valitsuse 31. jaanuari 2007. a määruses nr 26 «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse kulude abikõlblikkuse või mitteabikõlblikkuse määramise tingimused ja kord» (edaspidi abikõlblikkuse määrus) loetletud mitteabikõlblikele kuludele, on meetme raames mitteabikõlblikud järgmised kulud:
[RTL 2008, 96, 1328 – jõust. 5.12.2008]
1) ettevõtja üldkulud;
2) erisoodustuse andmine ja
erisoodustuselt «Tulumaksuseaduse» § 48 lõike 4 mõistes tasutav maks;
3)
põhi- ja väikevahendite, inventari ja seadmete soetamise ja
investeerimiskulud;
4) isikliku sõiduvahendi kasutamise kulud;
5)
kulud, mis on varem riigieelarvelistest, Euroopa Liidu või välisabi
vahenditest hüvitatud;
6) muud projektiga mitteseotud ning
elluviimise seisukohast põhjendamatud ja ebaolulised kulud.
(4) Käibemaks on abikõlblik, kui on võimalik näidata, et vastavalt käibemaksu reguleerivatele õigusaktidele ei ole projekti raames tasutud käibemaksust õigust maha arvata sisendkäibemaksu või käibemaksu tagasi taotleda ning käibemaksu ei hüvitata ka muul moel.
(41) Abikõlblike kulude puhul peab kuludokumendi abikõlblike kulude summa olema vähemalt 1500 Eesti krooni.[RTL 2009, 25, 317 - jõust. 20.03.2009]
(5) Abikõlblike kulude ning omafinantseeringu tõendamisel arvestatakse ainult raamatupidamise algdokumentide alusel ja pangaülekande teel tasutud kuludega.
(6) Abikõlblike kulude hulka ei arvata tehinguid taotleja ja taotlejas osalust omavate isikute ning tarnijate või tarnijas osalust omavate isikute vahel, kes on «Tulumaksuseaduse» §-s 8 sätestatud tähenduses seotud isikud.
(7) Kõik toetatavad kulud peavad olema põhjendatud, läbipaistvad ja taotluses detailselt kirjeldatud.
(8) Kulu tekkimise hetkeks loetakse kuludokumendi koostamise kuupäeva.
(9) Juhul kui sihtasutus teeb taotluse rahuldamata jätmise otsuse, on taotleja kohustatud tehtud kulud ise kandma.
§ 7. Projekti abikõlblikkuse periood
(1) Projekti abikõlblikkuse periood algab taotluse sihtasutuses registreerimise hetkest või taotluses märgitud ja taotluse rahuldamise otsuses sätestatud hilisemast tähtajast ning lõpeb taotluses märgitud ja taotluse rahuldamise otsuses sätestatud tähtajal. Abikõlblikuks võib lugeda ka kulusid, mis on tekkinud 90 päeva jooksul pärast abikõlblikkuse perioodi lõppu tingimusel, et tegevused on toimunud abikõlblikkuse perioodil.
(2) Meetme raames toetatava projekti abikõlblikkuse perioodi kestvus on kuni 36 kuud.
(3) Toetuse saaja võib taotleda projekti perioodi pikendamist §-s 19 sätestatud korras tingimusel, et projekti abikõlblikkuse periood ei ületa 36 kuud, juhul kui projekti elluviimisel on ilmnenud toetuse saajast sõltumatud erakordsed asjaolud ja tingimusel, et projekti tegevused on planeeritud lõpetada hiljemalt 2015. aasta 31. augustiks. Kui projekti perioodi pikendamise taotlus on rahuldatud, loetakse projekti ajalise kestuse lõpuks taotluse rahuldamise otsuse muutmise otsuses sätestatud kuupäev.
(4) Projekt loetakse lõppenuks pärast lõpparuande heakskiitmist ja toetuse saajale viimase väljamakse tegemist.
§ 8. Toetuse piirmäär, tingimused ja omafinantseering
(1) Toetuse maksimaalne määr projekti kohta on kuni 50% abikõlblikest kuludest ja omafinantseeringu määr vähemalt 50% abikõlblikest kuludest.
(2) Kui § 5 lõikes 1 nimetatud tegevusi finantseeritakse ka teistest riigi, kohaliku omavalitsuse, Euroopa Liidu ja selle liikmesriikide vahenditest, ei tohi tegevuste kogu finantseerimise määr ületada käesolevas paragrahvis sätestatud toetuse piirmäära.
(3) Projekti omafinantseeringu määr peab katma projekti abikõlblikest kuludest osa, mida toetusest ei finantseerita.
3. peatükk
TOETUSE TAOTLEMINE, NÕUDED TAOTLEJALE JA TAOTLUSELE
§ 9. Toetuse taotlemine
(1) Käesoleva meetme raames saab toetust taotleda jooksvalt.
(2) Taotluste vastuvõtmise alustamisest või peatamisest annab sihtasutus teada vähemalt ühes üleriigilise levikuga päevalehes ja oma veebilehel.
(3) Taotlus toetuse saamiseks esitatakse sihtasutusele sihtasutuse poolt kinnitatud taotlusvormil.
(4) Taotlus toetuse saamiseks esitatakse sihtasutusele elektrooniliselt digitaalallkirjaga allkirjastatult või omakäeliselt paberkandjal allkirjastatult koos elektroonilise koopiaga. Taotlusele kirjutab alla taotleja esindusõiguslik isik.
(5) Taotleja poolt esitatavate taotluste arvule piiranguid ei seata.
§ 10. Nõuded taotlejale
(1) Toetuse taotlejaks võib olla Eestis registreeritud äriühing.[RTL 2009, 25, 317 – jõust. 20.03.2009]
(2) Taotleja peab vastama järgmistele nõuetele:
1) taotleja on tasunud riiklikud maksud. Maksuvõla ajatamise korral
peavad maksed olema tasutud ajakava kohaselt. Taotleja peab olema
nõuetekohaselt täitnud «Maksukorralduse seaduses» sätestatud
maksudeklaratsiooni esitamise kohustuse;
[RTL
2009, 25, 317 – jõust. 20.03.2009]
2) taotleja ei tohi olla majanduslikes raskustes Euroopa Komisjoni
teatise «Ühenduse suunised raskustes olevate äriühingute päästmiseks ja
ümberkorraldamiseks antava riigiabi kohta» (ELT C244, 01.10.2004)
kohaselt; (õ) 12.02.2010 17:05
[RTL 2009, 25, 317 –
jõust. 20.03.2009]
3) taotleja aktsionärid või osanikud, kelle summaarne osalus ületab 5%
aktsia- või osakapitalist, välja arvatud avalikult noteeritud
ettevõtjad, peavad olema registreeritud kas Eesti Vabariigis või
territooriumil, mida ei loeta madala maksumääraga territooriumiks
«Tulumaksuseaduse» tähenduses, või Euroopa Liidu liikmesriigis või
riigis, millel on kehtiv assotsieerumisleping Euroopa Liiduga;
4)
taotleja või tema üle valitsevat mõju omava isiku suhtes ei ole
algatatud likvideerimis- ega pankrotimenetlust ega tehtud pankrotiotsust;
5)
taotlejal peavad olema nõutavad vahendid toetuse omafinantseerimiseks
vastavalt §-s 8 sätestatud piirmääradele ja tingimustele;
6)
[Kehtetu – RTL 2008, 96, 1328 –
jõust. 5.12.2008]
[RTL 2009, 25, 317 – jõust. 20.03.2009]
8) juhul, kui taotlejaks on transpordivaldkonnas tegutsev ettevõtja, ei tohi talle jooksva majandusaasta jooksul eraldatud vähese tähtsusega abi ületada koos meetme raames taotletava toetusega 1 564 660 Eesti krooni (100 000 eurot).
(3) Juhul kui taotleja on varem sihtasutuselt saanud toetust «Perioodi 2004–2006 struktuuritoetuse seaduse» või «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduses» sätestatud korras või muudest riigieelarvelistest vahenditest, mis on kuulunud tagasimaksmisele, peavad tagasimaksed olema tehtud tähtaegselt ja nõutud summas.
(4) Taotleja projektile või projekti üksikutele tegevustele samal ajal mitmest meetmest või muudest riigieelarvelistest, Euroopa Liidu või välisabi vahenditest toetuse taotlemise korral peab taotleja esitama sellekohase teabe.
(5) [Kehtetu – RTL 2009, 25, 317 – jõust. 20.03.2009]
§ 11. Taotleja kohustused
(1) Taotleja on kohustatud:
1) esitama sihtasutuse nõudmisel taotleja
ja taotluse kohta lisateavet nõutud vormis ja tähtajal;
2)
võimaldama kontrollida taotleja ja taotluse vastavust nõuetele,
sealhulgas teha paikvaatlust ning teostada esitatud andmete õigsuse
kontrolli;
3) viivitamata teavitama sihtasutust taotluses esitatud
andmetes toimunud muudatustest või ilmnenud asjaoludest, mis võivad
mõjutada taotluse kohta otsuse tegemist;
4) viivitamata
informeerima sihtasutust kõigist esitatud andmetes toimunud muudatustest
või asjaoludest, mis mõjutavad või võivad mõjutada sihtasutusel või
taotlejal oma kohustuste täitmist, sealhulgas nime, aadressi ja
seaduslike või volitatud esindajate muutumisest, taotleja
ümberkujundamisest, tema suhtes pankrotiavalduse esitamisest või
likvideerija määramisest, tegevuse lõpetamisest ka siis, kui
eelnimetatud muudatused on registreeritud avalikus registris või
avalikustatud massiteabevahendite kaudu;
5) viivitamata informeerima
sihtasutust projekti teostamise baasiks oleva ettevõtte või selle osa ja
nendega seonduvate asjade või õiguste üleandmise otsuse vastuvõtmisest;
6)
esitama sihtasutuse esimesel nõudmisel Maksu- ja Tolliameti tõendi
maksuvõlgnevuste puudumise või nende ajatatuse kohta, mis ei tohi olla
väljastatud varem kui 10 tööpäeva alates taotluse sihtasutuses
registreerimise kuupäevast;
7) viivitamata teavitama sihtasutust
projekti tegevustes või ajakavas toimunud muudatustest ja muutustest;
8)
viivitamata teavitama sihtasutust projekti elluviimisse kaasatud töötaja
muutumisest või muudest asjaoludest, mis ei võimalda ettevõtjasse
kaasatud töötajal projekti tegevuste elluviimist jätkata või jätkata
samas mahus ja samas ajagraafikus;
9) täitma teisi õigusaktides
sätestatud kohustusi ja esitama sihtasutusele informatsiooni, mis võib
mõjutada taotluse kohta otsuse tegemist.
§ 12. Nõuded taotlusele
(1) [Kehtetu – RTL 2009, 25, 317 – jõust. 20.03.2009]
(2) Taotluses sisalduv projekt peab olema kooskõlas meetme tingimustega.
(3) Taotlus peab vastama järgmistele nõuetele:
1) taotlus
on esitatud määruses ettenähtud korras ja vormis;
2)
toetust taotletakse § 5 lõikes 1 sätestatud toetavatele tegevustele;
3)
taotletava toetuse suurus ei tohi ületada §-s 8 sätestatud toetuse määra;
4)
taotluses esitatud andmed on täielikud ja õiged;
5)
taotluses sisalduva projekti tegevused planeeritakse lõpetada projekti
abikõlblikkuse perioodil, kuid mitte hiljem kui 31. augustil
2015. aastal.
6) taotluses sisalduva projekti eelarves on ette
nähtud nõutav omafinantseering;
7) taotluse on sõltuvalt
selle edastamise viisist allkirjastatud taotleja esindusõiguslik isik
digitaalallkirjaga elektroonsel taotlusel või omakäelise allkirjaga
paberkandjal taotlusel.
(4) Taotlus peab sisaldama vähemalt järgmisi andmeid:
1)
üldandmed taotleja kohta;
2) andmed taotleja tähtsamate
majandusnäitajate kohta projekti alustamise aastale eelnenud
majandusaastal (sealhulgas müügitulu, müügitulu ekspordist, ärikasum või
-kahjum tööjõukulud, bilansimaht, omakapitali suurus ja töötajate
keskmine arv), välja arvatud alustava ettevõtja kohta, kel vastavad
andmed taotluse registreerimise hetkel puuduvad;
[RTL
2008, 96, 1328 – jõust. 5.12.2008]
3) andmed projekti eesmärgi, tulemuste ja mõju kohta, sealhulgas
põhjendust töötaja või töötajate kaasamiseks taotluses sisalduva
projekti elluviimiseks koos loodavale töökohale esitatavate nõuetega,
töötaja või töötajate panuse kirjeldust projekti eesmärkide täitmisse
jne;
4) projekti raames elluviidavate tegevuste lühikirjeldus koos
ajakava, eelarve, projekti elluviimisse kaasatud töötajate arvu ning
mõõdetavate tulemustega, sealhulgas müügitulu, müügitulu ekspordist,
ärikasum või -kahjum, kulum, tööjõukulud ja töötajate keskmine arv;
[RTL
2008, 96, 1328 – jõust. 5.12.2008]
5) andmed projekti tegevuste jätkusuutlikkuse kohta, sealhulgas kaasatud
töötaja või töötajate kompetentsi kasutamise kohta ettevõttes pärast
projekti lõppemist, projekti käigus läbiviidud või ellukutsutud
tegevuste jätkumise kohta pärast projekti lõppemist jne;
6)
esitatud lisadokumentide loetelu;
7) andmed taotletava toetuse
suuruse kohta;
8) taotleja kinnitust esitatud andmete õigsuse kohta;
9)
kui toetust taotletakse § 5 lõike 2 punktides 2 ja 3 toodud tegevuste
toetamiseks, siis teatis vähese tähtsusega abi kohta vastavalt
rahandusministri 22. aprilli 2004. a määruse nr 80 «Vähese tähtsusega
abi teatise esitamise kord ja vorm» lisas toodud vormile.
[RTL
2009, 25, 317 – jõust. 20.03.2009]
(5) Lisaks taotlusvormile peab taotleja esitama taotluse lisadena:
1)
ettevõtja äriplaan;
2) projekti elluviimiseks ettevõtjasse
kaasatud töötajale koostatud lähteülesanne (sh projekti elluviimisega
seotud tööülesanded, töötaja panus projekti eesmärkide täitmisse,
võimalikud lähetused jne);
3) projekti käigus uue
loodava töökoha ametijuhend ning uuele ametikohale värvatava töötaja
elulookirjeldus, välja arvatud juhul, kui toetust taotletakse ka töötaja
värbamisega seotud tegevusteks;
4) kõigi kulutuste korral, mille
puhul taotleja teostab projekti elluviimiseks üheliigiliste teenuste,
materiaalsete või mittemateriaalsete varade ostutehingu suuremas summas
kui 100 000 Eesti krooni käibemaksuta arvestuses, vähemalt kolm
hinnapakkumist omavahel sõltumatutelt pakkujatel ja pakkumise
lähteülesande kirjeldus. Juhul kui kolme sõltumatut hinnapakkumist ei
ole võimalik esitada, tuleb taotlusele lisada sellekohane põhjendus.
Kalleima pakkumise valiku puhul tuleb lisada põhjendus;
5)
jooksva majandusaasta bilanss ja kasumiaruanne, mis ei ole taotluse
esitamise hetkel vanemad kui kaks kuud;
6) volikiri, kui
esindusõiguslik isik tegutseb volituse alusel.
[RTL 2008, 96, 1328 – jõust. 5.12.2008]
4. peatükk
TAOTLUSE MENETLEMINE
§ 13. Taotluse menetlemine
(1) Sihtasutus teostab taotleja ja tema poolt esitatud taotluse suhtes järgmisi toiminguid: taotluse registreerimine, läbivaatamine või läbivaatamata tagastamine, selgituste ja lisainformatsiooni või taotluse täienduste või muudatuste küsimine, taotluse ja taotleja nõuetele vastavaks või mittevastavaks tunnistamine, nõuetele vastavaks tunnistatud taotluse ja taotleja hindamine ning taotluse rahuldamine või rahuldamata jätmine.
(2) Sihtasutus võib taotluse menetlemise käigus taotlejalt nõuda selgitusi ja lisainformatsiooni taotluses esinevate andmete kohta või taotluse täiendamist või muutmist, kui ta leiab, et isiku taotlus ei ole piisavalt selge, näidates ühtlasi, millised asjaolud vajavad täiendavat selgitamist, täiendamist või lisainformatsiooni.
(3) Sihtasutusel on õigus teha taotlejale ettepanek muuta taotletud toetuse summat ja projekti tegevusi tingimusel, et saavutatakse taotluses sisalduva projekti eesmärgid ning toetuse summa ei suurene. Sihtasutuse määratud selgituste ja lisainformatsiooni, taotluse täiendamise või muudatuste esitamise tähtajaks menetlus peatub. Kui taotleja ei ole nõus toetuse summa või tegevuste muutmisega, tehakse taotluse rahuldamata jätmise otsus.
(4) Taotlusi menetletakse taotluste esitamise järjekorras. Taotluse menetlemise tähtaeg on 28 tööpäeva alates taotluse registreerimisest. Taotluse menetlemise aegu võib pikendada kuni 10 tööpäeva, kui on tekkinud vajadus täiendava ekspertiisi järele.
(5) Hetkest, mil registreeritud taotluste, mille kohta ei ole tehtud taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsust, taotletav rahaline summa saab võrdseks või ületab meetme rahastamise jooksva aasta eelarve vaba jääki, menetletakse taotlusi nende esitamise järjekorras.
(6) Taotluste vastuvõtmise võib peatada sihtasutuse juhatuse otsusega, kui meetme rahastamise jooksva aasta eelarve jääk saab võrdseks menetluses olevate, kuid veel otsustamata taotluste mahuga. Taotluste vastuvõtu peatamisest annab sihtasutus teada vähemalt ühes üleriigilise levikuga päevalehes ja oma veebilehel.
(7) Taotluste vastuvõtmine avatakse sihtasutuse juhatuse otsusega juhul, kui taotluste rahastamise eelarvesse laekuvad täiendavad vahendid taotluste rahastamiseks. Taotluste vastuvõtmise otsusest annab sihtasutus teada vähemalt ühes üleriigilise levikuga päevalehes ja oma veebilehel.
§ 14. Taotluse registreerimine ja läbivaatamine
(1) Taotlus registreeritakse ja vaadatakse läbi sihtasutuses. Taotluse läbivaatamise tähtaeg on kolm tööpäeva alates taotluse registreerimisest. Taotluse läbivaatamise käigus kontrollitakse, kas taotlus on täidetud nõuetekohaselt ja laekunud koos kõigi lisadega.
(2) Juhul, kui taotlus ei vaja täpsustamist, teatatakse taotlejale posti teel või taotleja nõusolekul e-posti teel taotluse registreerimisest kolme tööpäeva jooksul pärast taotluse läbivaatamist.
(3) Juhul kui taotluse läbivaatamisel avastatakse selles esinevaid puudusi, teatatakse sellest viivitamatult taotlejale ja antakse puuduste kõrvaldamiseks kuni 10 tööpäevane tähtaeg, mille võrra pikeneb taotluse menetlemise tähtaeg.
(4) Sihtasutusel on õigus teha ettepanek taotluse täiendamiseks või taotlust hindavate ekspertide küsimustele vastamiseks, mis võib muuhulgas hõlmata §-s 12 nimetatud dokumentide täiendamist. Taotluse täiendamiseks või ekspertide küsimustele vastamiseks antakse taotlejale kuni 10 tööpäevane tähtaeg, mille võrra pikeneb taotluse menetlemise tähtaeg.
(5) Sihtasutus teeb taotluse rahuldamata jätmise otsuse taotlust sisuliselt hindamata, kui taotleja ei ole lõigetes 3 ja 4 nimetatud tähtaja jooksul puudusi kõrvaldanud.
§ 15. Taotleja nõuetele vastavaks tunnistamise tingimused
(1) Taotleja nõuetele vastavust kontrollib sihtasutus.
(2) Taotleja tunnistatakse nõuetele vastavaks, kui on täidetud kõik §-s 10 taotlejale esitatud nõuded.
(3) Taotleja nõuetele vastavaks tunnistamise korral teeb sihtasutuse juhatus või juhatuse volitatud isik taotleja nõuetele vastavaks tunnistamise otsuse. Taotleja nõuetele mittevastavaks tunnistamise korral teeb sihtasutuse juhatus taotluse rahuldamata jätmise otsuse taotlust sisuliselt hindamata.
§ 16. Taotluse nõuetele vastavaks tunnistamise tingimused
(1) Menetlusse võetud taotluse nõuetele vastavust kontrollib sihtasutus.
(2) Taotlus tunnistatakse nõuetele vastavaks, kui on täidetud määruses taotlusele esitatud nõuded.
(3) Taotlust ei tunnistata nõuetele vastavaks, kui esineb vähemalt üks
alljärgnevatest asjaoludest:
1) taotlus ei vasta määruses
taotlusele esitatavatele nõuetele ja taotluse puudusi ei ole võimalik
§ 14 lõigete 3 ja 4 alusel määratud tähtaja jooksul kõrvaldada;
2)
taotluses on esitatud ebaõigeid või mittetäielikke andmeid või kui
taotleja mõjutab pettuse või ähvardusega või muul õigusvastasel viisil
taotluse menetlemist;
3) taotleja ei võimalda kontrollida taotluse
vastavust nõuetele või teha paikvaatlust;
4) taotleja ei
ole § 14 lõigete 3 ja 4 alusel määratud tähtaja jooksul taotluses
esinevaid puudusi kõrvaldanud.
(4) Taotluse nõuetele vastavaks tunnistamise korral teeb sihtasutuse juhatus või juhatuse volitatud isik taotluse nõuetele vastavaks tunnistamise otsuse. Taotluse nõuetele mittevastavaks tunnistamise korral teeb sihtasutuse juhatus taotluse rahuldamata jätmise otsuse taotlust sisuliselt hindamata.
§ 17. Taotluse hindamise kriteeriumid ja hindamise kord
(1) Nõuetele vastavaks tunnistatud taotlust hinnatakse. Sihtasutusel on õigus moodustada taotluse hindamiseks nõuandvaid valiku- või hindamiskomisjone ning kaasata taotluse hindamiseks eksperte. Valiku- või hindamiskomisjonide moodustamise ja vastava koosseisu peab sihtasutus eelnevalt kooskõlastama Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumiga.
(2) Rahuldamisele kuuluvad nõuetele vastavaks tunnistatud taotlused, mis käesoleva paragrahvi lõikes 4 loetletud hindamiskriteeriumide alusel on saanud koondhindeks vähemalt 2, mille hindamisel ei ole üheski lõike 4 punktides 1–4 toodud hindamiskriteeriumitest hinnatud hindega alla 1,5 ning mille rahastamise summa ei ületa meetme rahastamise eelarvet.
(3) Taotlust hinnatakse skaalal 0–4. Taotluse hindamisel antud maksimaalne koondhinne moodustub lõikes 4 loetletud hindamiskriteeriumide hinnete kaalutud keskmisest.
(4) Taotluse hindamiskriteeriumid ja nende osakaalud on järgmised:
1)
projekti mõju (35% maksimaalsest koondhindest);
2) projekti
jätkusuutlikkus (20% maksimaalsest koondhindest);
[RTL
2008, 96, 1328 – jõust. 5.12.2008]
3) taotleja võimekus püstitatud eesmärke saavutada (25% maksimaalsest
koondhindest);
4) projekti ettevalmistamise kvaliteet (20%
maksimaalsest koondhindest).
§ 18. Taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise tingimused ja kord
(1) Taotluse rahuldamise kohta teeb sihtasutuse juhatus taotluse rahuldamise otsuse. Taotluse rahuldamata jätmise korral teeb sihtasutuse juhatus taotluse rahuldamata jätmise otsuse.
(2) Taotlus kuulub rahuldamisele osaliselt või täielikult.
(3) Taotluse osaline rahuldamine on lubatud üksnes põhjendatud juhtudel ning tingimusel, et projekti eesmärk on osalise rahuldamise korral saavutatav. Taotluse osalisel rahuldamisel võib taotleja nõusolekul vähendada toetuse summat ning muuta toetatavaid tegevusi. Kui taotleja ei ole nõus toetuse summa või toetatavate tegevuste muutmisega, teeb sihtasutuse juhatus taotluse rahuldamata jätmise otsuse.
(4) Taotluse osaline rahuldamine on põhjendatud juhul, kui:
1)
taotluse rahaline maht ületab taotluste rahastamise eelarve vaba jäägi;
2)
meetme jooksva aasta eelarves vabaneb vabasid vahendeid;
3) toetust
on taotletud tegevustele või kulude katteks, mis ei ole abikõlblikud või
projekti elluviimise seisukohast olulised või põhjendatud;
4)
omafinantseeringu tagamine ei ole taotluses esitatud eelarve mahus
võimalik või reaalne;
5) projekti eesmärgid on saavutatavad
ka osalise toetusega.
(5) Taotluse rahuldamise otsuses täpsustatakse toetuse saaja õigusi ja
kohustusi ning kehtestatakse tingimusi. Otsuses sätestatakse muuhulgas:
1)
toetuse saaja nimi;
2) toetuse maksimaalne suurus ja maksimaalne määr;
3)
omafinantseeringu minimaalne suurus ja minimaalne määr;
4)
projekti alguskuupäev ja projekti tegevuste elluviimise lõppkuupäev;
5)
toetuse väljamaksmise tingimused;
6) aruandluse periood,
aruannete esitamise tähtajad ja kord;
7) info toetuse kui vähese
tähtsusega abi kohta määruse § 1 lõikes 3 nimetatud komisjoni määruse
(EÜ) nr 1998/2006 mõistes, juhul kui toetust antakse § 5 lõike 2
punktides 2 ja 3 toodud tegevuse toetamiseks;
[RTL
2009, 25, 317 - jõust. 20.03.2009]
8) juhul kui toetust antakse § 5 lõike 2 punktis 1 toodud tegevuse toetamiseks, info, et toetus on kõrge kvalifikatsiooniga töötajate laenamiseks antav abi vastavalt üldise grupierandi määruse artiklile 37 ja käesolevale määrusele, esitades viite käesoleva määruse Riigi Teatajas avaldamise kohta.
(6) Kui taotluse hindamisel selgub, et taotluses on esitatud valeandmeid või esinevad asjaolud, mille tõttu taotlejat või taotlust ei saa vastavaks tunnistada või taotlust rahuldada, tehakse taotluse rahuldamata jätmise otsus.
(7) Taotluse mitterahuldamine on põhjendatud ka juhtudel, kui projekti eesmärgid on saavutatavad ilma toetuseta.
(8) Menetluses olevate taotluste kohta, mille rahaline maht ületab meetme taotluste rahastamise eelarve vaba jäägi ja mida ei ole võimalik osaliselt rahuldada, tehakse taotluse rahuldamata jätmise otsus.
(9) Taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsus toimetatakse
taotlejani või toetuse saajani:
1) väljastusteatega tähtkirjaga
või
2) taotleja nõusolekul digitaalselt allkirjastatuna e-posti
teel.
[RTL 2008, 96, 1328 – jõust. 5.12.2008]
§ 19. Taotluse rahuldamise otsuse muutmine ja kehtetuks tunnistamine
(1) Taotluse rahuldamise otsust muudetakse või see tunnistatakse kehtetuks sihtasutuse algatusel või toetuse saaja sellekohase avalduse alusel.
(2) Toetuse saaja võib taotleda projekti lõpetamist enne taotluses märgitud kuupäeva tingimusel, et kõik projekti tegevused on teostatud või kui ilmnevad toetuse saajast sõltumatud asjaolud, mis ei võimalda projekti jätkamist või muudavad jätkamise ebaefektiivseks.
(3) Toetuse saaja on kohustatud viivitamata taotlema sihtasutuselt
taotluse rahuldamise otsuse muutmist juhul, kui soovitakse:
1) muuta
projekti tegevusi, mille tulemusel muutub projekti eelarves vastava
konkreetse eelarverea summa rohkem kui 20%, tingimusel, et toetuse summa
ei suurene;
2) vahetada välja projekti elluviimiseks ettevõtjasse
kaasatud töötaja või töötajad;
3) muuta
projekti tegevuste elluviimise lõppkuupäeva vastavalt § 7 lõikele 3.
(4) Sihtasutusel on õigus keelduda taotluse rahuldamise otsuse muutmisest juhul, kui soovitav muudatus mõjutab oluliselt projekti oodatavaid tulemusi ja mõju või nende vastavust meetme eesmärkidele.
(5) Taotluse rahuldamise otsuse muutmise otsustab sihtasutus 20 tööpäeva jooksul pärast vastavasisulise taotluse saamist.
(6) Taotluse rahuldamise otsuse võib kehtetuks tunnistada, kui esineb
vähemalt üks järgmistest asjaoludest:
1) ilmneb
asjaolu, mille korral taotlust ei oleks rahuldatud;
2) toetuse saaja
ei ole taotluse rahuldamise otsuses määratud tähtaja jooksul alustanud
toetuse kasutamist;
3) toetuse saaja ei täida taotluse rahuldamise
otsuses või õigusaktides sätestatut või ei kasuta toetust ettenähtud
tingimustel;
4) toetuse saaja ei ole projekti ühe aruandlusperioodi
jooksul abikõlblikke tegevusi ellu viinud;
5) projekti tegevusi
ei ole võimalik lõpetada 2015. aasta 31. augustiks;
6)
toetuse saaja avaldust taotluse rahuldamise otsuse muutmise kohta ei
rahuldata ja toetuse saajal ei ole toetuse kasutamist ettenähtud
tingimustel võimalik jätkata;
7) toetuse saaja esitab
avalduse toetusest loobumise kohta.
§ 20. Vaidemenetlus
Rakendusüksuse toimingu või otsuse peale võib esitada vaide rakendusasutusele «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 34 lõikes 4 sätestatud alusel ning vaie vaadatakse läbi «Haldusmenetluse seaduses» sätestatud korras.
5. peatükk
TOETUSE VÄLJAMAKSETE TEGEMISE TINGIMUSED JA KORD
§ 21. Toetuse väljamakse tingimused ja kord
(1) Toetuse väljamaksed tehakse toetuse saajale vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 23 lõike 4 alusel kehtestatud korrale (edaspidi väljamaksete kord) ja taotluse rahuldamise otsuses toodud tingimustele.
(2) Toetuse väljamakse tegemise eelduseks tasutud kuludokumentide alusel
on:
1) projekti tegevuste läbiviimine ja vastavate kulude teostamine
(sealhulgas omafinantseering, käibemaks ja mitteabikõlblikud kulud, kui
need sisalduvad esitatud algdokumentides);
2) projekti tegevustest
tingitud kulude tekkimist tõendavate dokumentide või nende koopiate ja
eelnimetatud kulude tasumist tõendavate dokumentide või nende koopiate
esitamine sihtasutusele;
3) toetuse saaja poolt sihtasutusele vastava
aruandeperioodi vahe- või lõpparuande esitamine ja nende kinnitamine
sihtasutuse poolt.
[RTL 2009, 25, 317 – jõust. 20.03.2009]
(4) Väljamakse teostamiseks tasutud või osaliselt tasutud kuludokumentide alusel vastavalt väljamaksete korra §-le 6 esitab toetuse saaja sihtasutusele väljamaksetaotluse koos sihtasutuse poolt nõutud dokumentidega.
(5) Väljamakse teostamiseks osaliselt tasutud kuludokumentide alusel tasub toetuse saaja väljamakse taotluse abikõlblikust kogusummast minimaalse omafinantseeringu osa ning esitab sihtasutusele väljamakse taotluse ja sihtasutuse poolt nõutud dokumendid.
(6) Osaliselt tasutud kuludokumentide alusel saadud toetust peab kasutama vaid väljamakse taotluses toodud abikõlblike kulude katmiseks. Kui toetuse saaja ei esita sihtasutusele tasumist tõendavaid dokumente ettenähtud ajal, võib sihtasutus nõuda «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 26 alusel toetuse saajalt toetuse tagasi.
(7) Toetuse väljamakseid tasutud või osaliselt tasutud kuludokumentide alusel teostatakse taotlejale mitte sagedamini kui üks kord kvartalis.
(8) Kulude tekkimist tõendavateks dokumentideks on vastava majandustehingu toimumist tõendavad raamatupidamise algdokumendid, sealhulgas arved, saatelehed, tööde vastuvõtu aktid ja lepingud. Kulude asjakohasust tõendavateks dokumentideks on muuhulgas kirjalikud tööd, tööde vastuvõtu aktid, omahinna kalkulatsioonid ja fotod teavitamiskohustuse täitmise tõendamiseks.
(81) Toetuse väljamakse tegemise eelduseks § 6 lõike 1 punktis 1 nimetatud kulude osas on toetuse saaja poolt sihtasutusele vastava aruandeperioodi vahe- või lõpparuande, mis kajastab projekti tegevuste tulemuslikkust, esitamine ja nende kinnitamine sihtasutuse poolt.
[RTL 2008, 96, 1328 – jõust. 5.12.2008]
(9) Pärast väljamaksetaotluse saamist kontrollib sihtasutus omafinantseeringut tõendavate dokumentide ja maksetaotluse nõuetele vastavust ning nende vastavuse korral algatab väljamakse, sisestades projekti andmed struktuuritoetuse registrisse hiljemalt 20 tööpäeva jooksul alates nõuetekohase väljamaksetaotluse laekumisest sihtasutusele.
(91) Ettemakse teostatakse vajadusel riigiabi projektide puhul toetuse saajale pangagarantii või samaväärse toimega avaliku sektori finantsvahendi olemasolul, vastavalt väljamaksete määruse §-s 9 sätestatud tingimustele. Ettemakse summa kokku ei ületa 35% toetuse saajale projekti jaoks antud toetuse kogusummast.[RTL 2009, 25, 317 – jõust. 20.03.2009]
(92) Ettemakse teostamise aluseks on toetuse saaja esitatud väljamakse taotlus, kus on sätestatud ettemakse vajadus, kulutuste prognoos ja muud sihtasutuse poolt nõutud dokumendid.[RTL 2009, 25, 317 – jõust. 20.03.2009]
(93) Toetuse saaja esitab sihtasutusele kuludokumendid ja tasumist tõendavad dokumendid ettemaksena saadud toetuse kasutamise kohta taotluse rahuldamise otsuses sätestatud tähtaja jooksul, mis ei ületa kolme kalendriaastat ettemakse väljamaksmisest arvates. Ettemaksena saadud toetuse summale vastava omafinantseeringu osas peab toetuse saaja esitama sihtasutusele kuludokumendid ja nende tasumist tõendavad dokumendid taotluse rahuldamise otsuses sätestatud tähtaja jooksul, mis ei või olla pikem, kui üks kalendriaasta ettemakse väljamaksmisest arvates.[RTL 2009, 25, 317 – jõust. 20.03.2009]
(10) Sihtasutus võib teha toetuse maksmisest osalise või täieliku
keeldumise otsuse juhul, kui:
1) esitatud väljamakse taotlus või
kuludokumendid ei vasta ettenähtud nõuetele;
2) esitatud
kuludokumendid ei vasta projekti taotluses esitatud projekti perioodile,
tegevustele ja eesmärkidele;
3) läbiviidud tegevused ei vasta
taotluses esitatud tegevustele või nende toimumine ei ole tõendatud;
4)
tagasimaksmisele kuuluvad kohustused sihtasutuse ees ei ole täidetud.
§ 22. Teabe ja aruannete esitamise tähtajad ja kord ning aruannete vormid
(1) Toetuse saaja esitab projekti vahearuanded ja lõpparuande taotluse rahuldamise otsuses sätestatud tähtaegadel. Aruandlusperioodi pikkus on minimaalselt 3 kuud ja maksimaalselt 12 kuud.
(2) Toetuse saaja tagab projekti elluviimise järgsete aruannete koostamise jaoks vajalike andmete esitamise kolme aasta jooksul alates projekti lõppemisest.
(3) Toetuse saaja esitab projekti vahe-, lõpp- ja elluviimise järgsed aruanded sihtasutusele elektrooniliselt digitaalallkirjaga allkirjastatult või paberkandjal omakäeliselt allkirjastatult koos elektroonilise koopiaga.
(4) Projekti vahe-, lõpp-, ja elluviimise järgsed aruanded esitatakse sihtasutusepoolt välja töötatud vormidel, mis on kättesaadavad sihtasutuse veebilehel, vastavalt taotluse rahuldamise otsuses sätestatule.
(5) Toetuse saaja esitab projekti lõpparuande vastavalt taotluse rahuldamise otsuses sätestatule, kuid mitte hiljem kui üks kuu pärast projekti tegevuste lõppu.
6. peatükk
TOETUSE SAAJA JA SIHTASUTUSE ÕIGUSED JA KOHUSTUSED
§ 23. Toetuse saaja kohustused
Toetuse saaja on kohustatud:
1) tagama ettenähtud omafinantseeringu;
2)
viima projekti ellu taotluses ja taotluse rahuldamise otsuses
fikseeritud tähtaegade ja tingimuste kohaselt;
3) teavitama
sihtasutust projekti tegevuste, eelarve ja tähtaegade muutmise
vajadusest;
4) teavitama sihtasutust kirjalikult projekti
elluviimiseks kaasatud töötaja muutmisest või tema poolt elluviidavate
tegevuste sisu ja tähtaegade muutmise vajadusest;
5) teavitama
sihtasutust kirjalikult projekti elluviimiseks ettevõtjasse kaasatud
töötaja lahkumisest enne projekti lõppemist koos lahkumist tinginud
põhjuse või põhjustega;
6) teavitama sihtasutust
projekti tegevuste ajutisest peatamisest, mis on tingitud sihtasutusest
mittesõltuvatest asjaoludest (sh ettevõtjasse kaasatud töötaja
haigestumine või muud ettevõtjast mittesõltuvad asjaolud, mille tõttu ei
ole võimalik ettevõtjasse kaasatud töötajal oma tegevusi teatud
perioodil ellu viia);
7) kasutama toetust vastavuses esitatud
taotluse ja taotluse rahuldamise otsusega;
8) maksma toetuse tagasi
tagasinõudmise otsuses näidatud summas ja tähtpäevaks. Tagastatava summa
jäägilt arvestatakse intresse ja viiviseid vastavalt «Perioodi 2007–2013
struktuuritoetuse seaduse» §-le 28;
9) vastama
sihtasutuse poolt esitatud küsimustele toetuse saaja ja projekti
teostamise kohta;
10) esitama sihtasutusele tähtaegselt nõutud
informatsiooni ja aruandeid;
11) tagama, et toetuse saaja
raamatupidamises on toetatava projekti kulud ja neid kajastavad kulu- ja
maksedokumendid muudest toetuse saaja kulu- ja maksedokumentidest
selgelt eritatavad;
12) säilitama taotluse, toetuse ja projekti
teostamisega seonduvat dokumentatsiooni vähemalt 31. detsembrini 2025;
13)
võimaldama teostada kuludokumentide auditit ja järelvalvetoiminguid
vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» sätetele;
14)
võimaldama järelvalvet teostavale isikule juurdepääsu projekti
teostamisega seotud ruumidesse ja territooriumidele, mida toetuse saaja
omab, rendib või mis tahes muul moel kasutab;
15) andma
audiitori ja järelvalvet teostava isiku kasutusse kõik projekti
teostamisega seotud andmed ja dokumendid kolme tööpäeva jooksul
nõudmisest arvates;
16) osutama auditi ja järelvalve kiireks
läbiviimiseks igakülgset abi;
17) viivitamata kirjalikult
informeerima sihtasutust kõigist esitatud andmetes toimunud muudatustest
või asjaoludest, mis mõjutavad või võivad mõjutada toetuse saaja poolt
oma kohustuste täitmist, sealhulgas nime, aadressi ja seaduslike või
volitatud esindajate muutumisest, ümberkujundamisest, pankroti
väljakuulutamisest või likvideerija määramisest, tegevuse lõpetamisest
jms ka siis, kui eelnimetatud muudatused on registreeritud äriregistris
või avalikustatud massiteabevahendite kaudu;
18) viivitamata
kirjalikult informeerima projekti teostamise käigus ilmnenud projekti
negatiivse tulemuse suurest tõenäosusest või vältimatusest ning projekti
edasise jätkamise kaheldavast otstarbekusest;
19) viivitamata
kirjalikult informeerima projekti teostamise ajal projekti teostamise
baasiks oleva ettevõtte või ettevõtte osa ja nendega seonduvate asjade
või õiguste üleandmise otsuse vastuvõtmisest;
20)
täitma teisi õigusaktides sätestatud kohustusi.
§ 24. Toetuse saaja õigused
(1) Toetuse saajal on õigus muuta taotluse rahuldamise või osalise
rahuldamise otsusega kinnitatud projekti eelarvet või tegevusi ilma
taotluse rahuldamise otsuse muutmise avaldust sihtasutusele esitamata
tingimusel, et projektis ettenähtud eesmärgid ning tegevuste maht ja
sisu ei muutu, järgmistel juhtudel:
1) kui projekti eelarve
väheneb või
2) kui muutub projekti eelarves konkreetsele
tegevusele ettenähtud eelarverea maht teise eelarverea mahu arvelt, kuid
mitte rohkem kui 20% või kuni 100 000 Eesti krooni.
[RTL 2008, 96, 1328 – jõust. 5.12.2008]
(2) Sihtasutust tuleb eelnevalt muudatustest teavitada, kui muudatus on suurem kui lõike 1 punktis 2 sätestatud piirmäär.
(3) Toetuse saajal on õigus saada sihtasutuselt informatsiooni ja selgitusi, mis on seotud käesolevas määruses sätestatud kohustuste täitmisega.
§ 25. Sihtasutuse kohustused
Sihtasutus on kohustatud:
1) tegema taotlus- ja aruandevormid ning
asjakohased juhendmaterjalid kättesaadavaks oma veebilehel;
2)
teavitama toetuse saajaid viivitamata toetuse kasutamist reguleerivates
õigusaktides tehtud muudatustest;
3) läbi vaatama väljamakse
taotlused hiljemalt 21 tööpäeva jooksul;
4) heaks
kiitma või tagasi lükkama §-s 22 nimetatud aruanded hiljemalt
42 tööpäeva jooksul nende laekumisest. Sihtasutus on kohustatud
viivitamata teavitama toetuse saajat §-s 22 nimetatud aruannete ja
§-s 21 nimetatud väljamakse taotluse heakskiitmise või tagasi lükkamise
otsusest;
5) pärast taotluse rahuldamise otsuse tegemist tegema oma
veebilehel kättesaadavaks järgmise informatsiooni: toetuse saaja nimi,
toetust saava projekti nimi, toetuse summa, projekti kogumaht, projekti
eesmärk ning projekti ajaline kestus;
6) vastavalt «Perioodi
2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 25 lõikele 6 mitte avaldama
taotlejate kohta menetluse käigus saadud informatsiooni (välja arvatud
punktis 5 nimetatud informatsioon) ega dokumente;
7) säilitama
taotluse ja projektide teostamisega seotud dokumentatsiooni vähemalt
31. detsembrini 2025. a.
§ 26. Sihtasutuse õigused
Sihtasutusel on õigus:
1) teostada kuludokumentide auditit ja
järelevalvet;
2) kontrollida toetuse ning omafinantseeringute
kasutamist;
3) nõuda taotluses sisaldunud projekti kestuse,
tegevuste, eesmärkide ja kulude kohta täiendavate andmete ja dokumentide
esitamist, mis tõendavad projekti nõuetekohast teostamist ja toetuse
saaja kohustuste nõuetekohast täitmist;
4) vähendada
toetuse suurust toetuse saaja poolt vähem kasutatud summa võrra, kui
esitatud vahearuandest selgub, et toetuse saaja on osaliselt või
täielikult jätnud tegemata tegevuskavas planeeritud tegevusi, mille
tulemusel eelarve alakasutus on suurem kui 20%;
4) peatada toetuse
väljamaksmine kuni rikkumise kõrvaldamiseni, kui toetuse saaja rikub
«Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduses» või määruses sätestatud
tingimusi või kaldub muul viisil kõrvale taotluses või taotluse
rahuldamise otsuses sätestatust;
5) lõpetada toetuse
väljamaksmine ning nõuda toetuse osalist või täielikku tagastamist, kui
toetuse saaja rikub «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduses» või
määruses sätestatud tingimusi või kaldub muul viisil kõrvale taotluses
või taotluse rahuldamise otsuses sätestatust;
6) vähendada
väljamakstava toetuse suurust proportsionaalselt toetuse saaja
omafinantseeringu vähenemisel alla taotluse rahuldamise otsuses
sätestatud määra;
7) keelduda toetuse väljamaksmisest,
kui toetuse saaja majanduslik olukord on selliselt halvenenud, et
toetuse kasutamine või projekti teostamine on ohustatud;
8)
peatada toetuse väljamaksed toetuse saajale tema tagasimaksega seotud
projekti või toetuse saaja kõikide projektide osas kuni tagasinõutava
summa lõpliku tagasimakseni;
9) teostada muid õigusaktidega
kehtestatud toiminguid.
Õiend
Lugeda RTL, 17.03.2009, 25, 317 avaldatud majandus- ja kommunikatsiooniministri 6. märtsi 2009. a määrus nr 22 „Majandus- ja kommunikatsiooniministri 23. septembri 2008. a määruse nr 81 «Arendustöötajate kaasamise toetamise tingimused ja kord» muutmine“ punkti 8 viide õigeks „(ELT C244, 01.10.2004)“.
Alus: „Riigi Teataja seaduse“ § 17 lg 31 p 2 ja Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi 12.02.2010. a taotlus.
Facebook
X.com